Vaalimainos aiheutti ylinopeuden

Anonyymi-ap

Adaptiivinen vakionopeuden säädin luki vaalimainoksia.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009436358.html

Tekniikka havainnoi liikennemerkkejä ja sopeuttaa auton nopeutta nopeusrajoituksiin ja jos hassusti käy, niin reagoi vaalimainosten numeroihin.

28

149

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vihreä edustaja numerolla 200 eduskuntaan?😁😁

      • Anonyymi

        Kuinka paljon auto saa toimia väärin, että sitä silti saa myydä Suomessa?


      • Anonyymi
        UUSI

        🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒

        🍒 ­­­N­y­­m­­f­o­­­m­a­­a­­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#17771110E

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Juuri tätä varten automaattiautossakin tarvitaan edelleen se kuljettaja. Hän on vastuussa auton toimimista, jos se töppäilee pahemmin kuin kuljettaja olisi osannut.

      • Anonyymi

        Nykypäivänä moni vain sokeasti luottaa kotteronsa tekniikkaan ja ajaa aivan äärirajoilla. Siksi uusia/uudehkoja autoja näkee erityisesti talvella vähän väliä penkassa.


    • Anonyymi

      Ei se vaalimainos mitään ylinopeutta aiheuttanut vaan se kuljettaja joka ei ollut tilanteen tasalla, siis ei ymmärtänyt mitään.

      • Anonyymi

        Ihan samalla lailla kääkät sekoilevat liikenteessä, kun sokeasti noudattavt navigaattorin ohjeita ja kartta-aineiston virheellisiä nopeusrajoitustietoja. Tosin pakkohan se on, jos ei enää liikennemerkkejä näe....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan samalla lailla kääkät sekoilevat liikenteessä, kun sokeasti noudattavt navigaattorin ohjeita ja kartta-aineiston virheellisiä nopeusrajoitustietoja. Tosin pakkohan se on, jos ei enää liikennemerkkejä näe....

        Niin, ja nuoret pirteät, näkevät liikennemerkit, mutta aivot eivät ymmärrä, mitä ne tarkoittavat. Kumpi on vaarallisempaa, huono näkö, vai puutteellinen aivotoiminta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, ja nuoret pirteät, näkevät liikennemerkit, mutta aivot eivät ymmärrä, mitä ne tarkoittavat. Kumpi on vaarallisempaa, huono näkö, vai puutteellinen aivotoiminta?

        Kumpikin on liikenteessä tuomittavaa, kortti pois molemmilta ja varsinkin sinulta kun edes kyselet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kumpikin on liikenteessä tuomittavaa, kortti pois molemmilta ja varsinkin sinulta kun edes kyselet.

        Voi voi, itse annoin korttini pois vuosia sitten, ja rollan kanssa kuljen, mutta pää vielä pelaa kunnolla.


      • Anonyymi

        Siitä voidaan olla monta mieltä että mikä on milloinkin syy ja mikä seuraus. Ilman vaalimainosta kyseisessä kohdassa, niin vakionopeudensäädin ei olisi reagoinut mitenkään. Ylinopeutta se on silti vaikka se kestäisi vain muutamia sekunteja, ennen kuin kuski reagoi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi voi, itse annoin korttini pois vuosia sitten, ja rollan kanssa kuljen, mutta pää vielä pelaa kunnolla.

        Olet siis väärä henkilö kommentoimaan nyky liikennettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet siis väärä henkilö kommentoimaan nyky liikennettä.

        Kuten et sinäkään. Et ole vielä edes 50v, mutta aivotoimintasi on kuin narkkarilla.


      • Anonyymi

        Sinähän se varsinainen valotolppa olet :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän se varsinainen valotolppa olet :)

        Ite oot ihan tyhmä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siitä voidaan olla monta mieltä että mikä on milloinkin syy ja mikä seuraus. Ilman vaalimainosta kyseisessä kohdassa, niin vakionopeudensäädin ei olisi reagoinut mitenkään. Ylinopeutta se on silti vaikka se kestäisi vain muutamia sekunteja, ennen kuin kuski reagoi.

        Ei voida.

        Jos auto tekee jotain Suomen tieliikennelain vastaista, vika on aina ja ilman selityksiä auton järjestelmissä. Nykyisen lain mukaan kuljettaja on vastuussa siitä, ettei anna auton töpeksiä. Järjestelmät ovat vain avustavia, niille ei saa antaa valtaa päättää liikennetilanteissa toimimisesta.

        Jos auto ei tunne liikennemerkkien ja muiden tieltä näkyvien asioiden eroa, kyseessä on jo aika vakava vika. Samoin, jos auton ymmärrys ei riitä tulkitsemaan esim. taajamamerkkiin lain mukaan sisältyvää nopeusrajoitusta oikein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei voida.

        Jos auto tekee jotain Suomen tieliikennelain vastaista, vika on aina ja ilman selityksiä auton järjestelmissä. Nykyisen lain mukaan kuljettaja on vastuussa siitä, ettei anna auton töpeksiä. Järjestelmät ovat vain avustavia, niille ei saa antaa valtaa päättää liikennetilanteissa toimimisesta.

        Jos auto ei tunne liikennemerkkien ja muiden tieltä näkyvien asioiden eroa, kyseessä on jo aika vakava vika. Samoin, jos auton ymmärrys ei riitä tulkitsemaan esim. taajamamerkkiin lain mukaan sisältyvää nopeusrajoitusta oikein.

        En ole asiasta varma, mutta kykeneekö yksikään auton järjestelmä oikein tulkitsemaan, että taajama merkki tarkoittaa taajamanopeus rajoituksen alkamista?
        Tuosta olen kanssasi liikuttavan yksimielinen, että kaikkinaiset auton järjestelmät on vain kuljettajaa avustavia ja näin ollen kuljettaja vastaa liikennesääntöjen mukaista ajamisesta.


    • Anonyymi

      Vaalimainokset pitäisi kieltää teiden varsilta, vievät huomiota liikenteeseen keskittymisestä ja rumentavat maisemaa

    • Anonyymi

      Tuollainen automatiikka on tosi vaarallinen tyypillisille Suomalaisille autoilijoille. Hehän eivät osaa edes laittaa tarvittaessa ajovaloja ja perävaloja päälle, kun luulevat auton itse osaavan sen kun siinä valokytkimessä lukee "auto".

      • Anonyymi

        Nuo apujärjestelmät ovat oikein hyviä, mutta vaativat tosiaan jonkin verran perehtymistä. Lisäksi järjestelmät voivat toimia tavalla, jota ei olla osattu ennakoida. Tuskin nopeusrajoitusmerkkien automaattista lukemista ja tiedon välittämistä vakionopeussäätimelle pohtinut työryhmä on osannut ajatella, että numeroita sisältävät mainokset voivat aiheuttaa tällaisen vaaratilanteen. Automaattisen pippeli hahmontunnistuksen kehittyminen auttaa tähänkin. Ja pitää tietysti muistaa, että kuljettaja on aina vastuussa ajamisesta, apujärjestelmistä huolimatta.


      • Anonyymi

        Valokytkimen "auto" asentoa tarvitsee muuttaa, toki ajomääristä ja ajankohdista riippuen, äärimmäisen harvoin. Henkilöllä jonka ajomäärät on maltillisia eikä auton tarve jokapäiväistä, ei välttämättä ole tarvetta muuttaa tuota valokytkimen asentoa ajovuosinaan kuin kerran pari tai ei kertaakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valokytkimen "auto" asentoa tarvitsee muuttaa, toki ajomääristä ja ajankohdista riippuen, äärimmäisen harvoin. Henkilöllä jonka ajomäärät on maltillisia eikä auton tarve jokapäiväistä, ei välttämättä ole tarvetta muuttaa tuota valokytkimen asentoa ajovuosinaan kuin kerran pari tai ei kertaakaan.

        Riippuu täysin myös kelistä ja vuorokauden ajankohdasta. Voi olla että täytyy joka kerta muuttaa kytkimen asentoa. Itselläni niin vanha automalli, että en tarvitse muuttaa kytkimen asentoa autosta mihinkään takavalojen vuoksi, kun takavalot menevät aina siinä samalla myös päälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu täysin myös kelistä ja vuorokauden ajankohdasta. Voi olla että täytyy joka kerta muuttaa kytkimen asentoa. Itselläni niin vanha automalli, että en tarvitse muuttaa kytkimen asentoa autosta mihinkään takavalojen vuoksi, kun takavalot menevät aina siinä samalla myös päälle.

        On lähes mahdotonta, että valokatkaisimen "auto" asentoa pitäisi juuri koskaan muuttaa. Toki, kuten mainittu asia riippuu ajoajankohdasta ja määrästä.
        Minulla on aikojen saatossa ollut useampi uudehko auto ja niissä missä tuo "auto" asento on valokytkimessä ollut niin viimeisen kymmenen vuoden aikana ei ole ollut tarvetta asetusta muuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On lähes mahdotonta, että valokatkaisimen "auto" asentoa pitäisi juuri koskaan muuttaa. Toki, kuten mainittu asia riippuu ajoajankohdasta ja määrästä.
        Minulla on aikojen saatossa ollut useampi uudehko auto ja niissä missä tuo "auto" asento on valokytkimessä ollut niin viimeisen kymmenen vuoden aikana ei ole ollut tarvetta asetusta muuttaa.

        Nykyautot ovat huonoja kun useissa niissä takavalot eivät syty "auto" asennossa. Joissakin malleissa pitkät valot eivät toimi, ellei kytkintä siirrä "auto" asennosta "päälle" asentoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyautot ovat huonoja kun useissa niissä takavalot eivät syty "auto" asennossa. Joissakin malleissa pitkät valot eivät toimi, ellei kytkintä siirrä "auto" asennosta "päälle" asentoon.

        Kokemukseni mukaan, merkistä riippuen, takavalot palaa myös valokytkimen " auto" asennossa aina päällä olevilla päivävaloilla ja ajovalot ja siten myös takavalot, syttyy "auto" asennossa automaattisesti kun se valaistusolosuhteiden mukaan on tarpeen.
        Kaikista malleista en ole tietoinen, mutta pitkät valot pääsääntöisesti toimii "auto" asennossa automaattisesti eikä manuaalikäytön mahdollisuus vaadi valokytkimen "auto" asennosta poikkeamista.
        Merkki ja vuosimallikohtaisia eroja on toki olemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokemukseni mukaan, merkistä riippuen, takavalot palaa myös valokytkimen " auto" asennossa aina päällä olevilla päivävaloilla ja ajovalot ja siten myös takavalot, syttyy "auto" asennossa automaattisesti kun se valaistusolosuhteiden mukaan on tarpeen.
        Kaikista malleista en ole tietoinen, mutta pitkät valot pääsääntöisesti toimii "auto" asennossa automaattisesti eikä manuaalikäytön mahdollisuus vaadi valokytkimen "auto" asennosta poikkeamista.
        Merkki ja vuosimallikohtaisia eroja on toki olemassa.

        >> "Merkki ja vuosimallikohtaisia eroja on toki olemassa."

        Bingo! Ei siis voi yleistää, koska eroja löytyy.


    • Anonyymi

      Itse sanoisin, että auton tekniikka aiheutti sen ylinopeuden.

      • Anonyymi

        Juuri näin.

        Mutta lain mukaan kuljettaja vastaa sen seurauksista.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1795
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1494
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1183
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1172
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1126
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1094
    Aihe