Adaptiivinen vakionopeuden säädin luki vaalimainoksia.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009436358.html
Tekniikka havainnoi liikennemerkkejä ja sopeuttaa auton nopeutta nopeusrajoituksiin ja jos hassusti käy, niin reagoi vaalimainosten numeroihin.
Vaalimainos aiheutti ylinopeuden
27
421
Vastaukset
- Anonyymi
Vihreä edustaja numerolla 200 eduskuntaan?😁😁
- Anonyymi
Kuinka paljon auto saa toimia väärin, että sitä silti saa myydä Suomessa?
- Anonyymi
Juuri tätä varten automaattiautossakin tarvitaan edelleen se kuljettaja. Hän on vastuussa auton toimimista, jos se töppäilee pahemmin kuin kuljettaja olisi osannut.
- Anonyymi
Nykypäivänä moni vain sokeasti luottaa kotteronsa tekniikkaan ja ajaa aivan äärirajoilla. Siksi uusia/uudehkoja autoja näkee erityisesti talvella vähän väliä penkassa.
- Anonyymi
Ei se vaalimainos mitään ylinopeutta aiheuttanut vaan se kuljettaja joka ei ollut tilanteen tasalla, siis ei ymmärtänyt mitään.
- Anonyymi
Ihan samalla lailla kääkät sekoilevat liikenteessä, kun sokeasti noudattavt navigaattorin ohjeita ja kartta-aineiston virheellisiä nopeusrajoitustietoja. Tosin pakkohan se on, jos ei enää liikennemerkkejä näe....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan samalla lailla kääkät sekoilevat liikenteessä, kun sokeasti noudattavt navigaattorin ohjeita ja kartta-aineiston virheellisiä nopeusrajoitustietoja. Tosin pakkohan se on, jos ei enää liikennemerkkejä näe....
Niin, ja nuoret pirteät, näkevät liikennemerkit, mutta aivot eivät ymmärrä, mitä ne tarkoittavat. Kumpi on vaarallisempaa, huono näkö, vai puutteellinen aivotoiminta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, ja nuoret pirteät, näkevät liikennemerkit, mutta aivot eivät ymmärrä, mitä ne tarkoittavat. Kumpi on vaarallisempaa, huono näkö, vai puutteellinen aivotoiminta?
Kumpikin on liikenteessä tuomittavaa, kortti pois molemmilta ja varsinkin sinulta kun edes kyselet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kumpikin on liikenteessä tuomittavaa, kortti pois molemmilta ja varsinkin sinulta kun edes kyselet.
Voi voi, itse annoin korttini pois vuosia sitten, ja rollan kanssa kuljen, mutta pää vielä pelaa kunnolla.
- Anonyymi
Siitä voidaan olla monta mieltä että mikä on milloinkin syy ja mikä seuraus. Ilman vaalimainosta kyseisessä kohdassa, niin vakionopeudensäädin ei olisi reagoinut mitenkään. Ylinopeutta se on silti vaikka se kestäisi vain muutamia sekunteja, ennen kuin kuski reagoi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi voi, itse annoin korttini pois vuosia sitten, ja rollan kanssa kuljen, mutta pää vielä pelaa kunnolla.
Olet siis väärä henkilö kommentoimaan nyky liikennettä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet siis väärä henkilö kommentoimaan nyky liikennettä.
Kuten et sinäkään. Et ole vielä edes 50v, mutta aivotoimintasi on kuin narkkarilla.
- Anonyymi
Sinähän se varsinainen valotolppa olet :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinähän se varsinainen valotolppa olet :)
Ite oot ihan tyhmä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siitä voidaan olla monta mieltä että mikä on milloinkin syy ja mikä seuraus. Ilman vaalimainosta kyseisessä kohdassa, niin vakionopeudensäädin ei olisi reagoinut mitenkään. Ylinopeutta se on silti vaikka se kestäisi vain muutamia sekunteja, ennen kuin kuski reagoi.
Ei voida.
Jos auto tekee jotain Suomen tieliikennelain vastaista, vika on aina ja ilman selityksiä auton järjestelmissä. Nykyisen lain mukaan kuljettaja on vastuussa siitä, ettei anna auton töpeksiä. Järjestelmät ovat vain avustavia, niille ei saa antaa valtaa päättää liikennetilanteissa toimimisesta.
Jos auto ei tunne liikennemerkkien ja muiden tieltä näkyvien asioiden eroa, kyseessä on jo aika vakava vika. Samoin, jos auton ymmärrys ei riitä tulkitsemaan esim. taajamamerkkiin lain mukaan sisältyvää nopeusrajoitusta oikein. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei voida.
Jos auto tekee jotain Suomen tieliikennelain vastaista, vika on aina ja ilman selityksiä auton järjestelmissä. Nykyisen lain mukaan kuljettaja on vastuussa siitä, ettei anna auton töpeksiä. Järjestelmät ovat vain avustavia, niille ei saa antaa valtaa päättää liikennetilanteissa toimimisesta.
Jos auto ei tunne liikennemerkkien ja muiden tieltä näkyvien asioiden eroa, kyseessä on jo aika vakava vika. Samoin, jos auton ymmärrys ei riitä tulkitsemaan esim. taajamamerkkiin lain mukaan sisältyvää nopeusrajoitusta oikein.En ole asiasta varma, mutta kykeneekö yksikään auton järjestelmä oikein tulkitsemaan, että taajama merkki tarkoittaa taajamanopeus rajoituksen alkamista?
Tuosta olen kanssasi liikuttavan yksimielinen, että kaikkinaiset auton järjestelmät on vain kuljettajaa avustavia ja näin ollen kuljettaja vastaa liikennesääntöjen mukaista ajamisesta.
- Anonyymi
Vaalimainokset pitäisi kieltää teiden varsilta, vievät huomiota liikenteeseen keskittymisestä ja rumentavat maisemaa
- Anonyymi
Tuollainen automatiikka on tosi vaarallinen tyypillisille Suomalaisille autoilijoille. Hehän eivät osaa edes laittaa tarvittaessa ajovaloja ja perävaloja päälle, kun luulevat auton itse osaavan sen kun siinä valokytkimessä lukee "auto".
- Anonyymi
Nuo apujärjestelmät ovat oikein hyviä, mutta vaativat tosiaan jonkin verran perehtymistä. Lisäksi järjestelmät voivat toimia tavalla, jota ei olla osattu ennakoida. Tuskin nopeusrajoitusmerkkien automaattista lukemista ja tiedon välittämistä vakionopeussäätimelle pohtinut työryhmä on osannut ajatella, että numeroita sisältävät mainokset voivat aiheuttaa tällaisen vaaratilanteen. Automaattisen pippeli hahmontunnistuksen kehittyminen auttaa tähänkin. Ja pitää tietysti muistaa, että kuljettaja on aina vastuussa ajamisesta, apujärjestelmistä huolimatta.
- Anonyymi
Valokytkimen "auto" asentoa tarvitsee muuttaa, toki ajomääristä ja ajankohdista riippuen, äärimmäisen harvoin. Henkilöllä jonka ajomäärät on maltillisia eikä auton tarve jokapäiväistä, ei välttämättä ole tarvetta muuttaa tuota valokytkimen asentoa ajovuosinaan kuin kerran pari tai ei kertaakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valokytkimen "auto" asentoa tarvitsee muuttaa, toki ajomääristä ja ajankohdista riippuen, äärimmäisen harvoin. Henkilöllä jonka ajomäärät on maltillisia eikä auton tarve jokapäiväistä, ei välttämättä ole tarvetta muuttaa tuota valokytkimen asentoa ajovuosinaan kuin kerran pari tai ei kertaakaan.
Riippuu täysin myös kelistä ja vuorokauden ajankohdasta. Voi olla että täytyy joka kerta muuttaa kytkimen asentoa. Itselläni niin vanha automalli, että en tarvitse muuttaa kytkimen asentoa autosta mihinkään takavalojen vuoksi, kun takavalot menevät aina siinä samalla myös päälle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Riippuu täysin myös kelistä ja vuorokauden ajankohdasta. Voi olla että täytyy joka kerta muuttaa kytkimen asentoa. Itselläni niin vanha automalli, että en tarvitse muuttaa kytkimen asentoa autosta mihinkään takavalojen vuoksi, kun takavalot menevät aina siinä samalla myös päälle.
On lähes mahdotonta, että valokatkaisimen "auto" asentoa pitäisi juuri koskaan muuttaa. Toki, kuten mainittu asia riippuu ajoajankohdasta ja määrästä.
Minulla on aikojen saatossa ollut useampi uudehko auto ja niissä missä tuo "auto" asento on valokytkimessä ollut niin viimeisen kymmenen vuoden aikana ei ole ollut tarvetta asetusta muuttaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On lähes mahdotonta, että valokatkaisimen "auto" asentoa pitäisi juuri koskaan muuttaa. Toki, kuten mainittu asia riippuu ajoajankohdasta ja määrästä.
Minulla on aikojen saatossa ollut useampi uudehko auto ja niissä missä tuo "auto" asento on valokytkimessä ollut niin viimeisen kymmenen vuoden aikana ei ole ollut tarvetta asetusta muuttaa.Nykyautot ovat huonoja kun useissa niissä takavalot eivät syty "auto" asennossa. Joissakin malleissa pitkät valot eivät toimi, ellei kytkintä siirrä "auto" asennosta "päälle" asentoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykyautot ovat huonoja kun useissa niissä takavalot eivät syty "auto" asennossa. Joissakin malleissa pitkät valot eivät toimi, ellei kytkintä siirrä "auto" asennosta "päälle" asentoon.
Kokemukseni mukaan, merkistä riippuen, takavalot palaa myös valokytkimen " auto" asennossa aina päällä olevilla päivävaloilla ja ajovalot ja siten myös takavalot, syttyy "auto" asennossa automaattisesti kun se valaistusolosuhteiden mukaan on tarpeen.
Kaikista malleista en ole tietoinen, mutta pitkät valot pääsääntöisesti toimii "auto" asennossa automaattisesti eikä manuaalikäytön mahdollisuus vaadi valokytkimen "auto" asennosta poikkeamista.
Merkki ja vuosimallikohtaisia eroja on toki olemassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kokemukseni mukaan, merkistä riippuen, takavalot palaa myös valokytkimen " auto" asennossa aina päällä olevilla päivävaloilla ja ajovalot ja siten myös takavalot, syttyy "auto" asennossa automaattisesti kun se valaistusolosuhteiden mukaan on tarpeen.
Kaikista malleista en ole tietoinen, mutta pitkät valot pääsääntöisesti toimii "auto" asennossa automaattisesti eikä manuaalikäytön mahdollisuus vaadi valokytkimen "auto" asennosta poikkeamista.
Merkki ja vuosimallikohtaisia eroja on toki olemassa.>> "Merkki ja vuosimallikohtaisia eroja on toki olemassa."
Bingo! Ei siis voi yleistää, koska eroja löytyy.
- Anonyymi
Itse sanoisin, että auton tekniikka aiheutti sen ylinopeuden.
- Anonyymi
Juuri näin.
Mutta lain mukaan kuljettaja vastaa sen seurauksista.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä
ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis4277367Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia
Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai926126Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)
No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j2075602Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen
Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi894339Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"
jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r224253Nasima löi Jussille luun kurkkuun
Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse804123Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä
ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan673568Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun
ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta1083554HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi
Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok763495Perussuomalaiset eivät harrasta maalittamista kuten vasemmisto
Huomaa tässä keinotekoisessa "rasismi"-kohussakin kuinka vasemmistolaiset maalittavat Perussuomalaisia. Me emme vastaava213474