VALOMIEKKA-HARJOTUKSIA

saminen

Parempi lopettaa puhe kuin aloittaa se. Ole nopea kuuntelemaan, hidas puhumaan. Sinulle voi saatana sanoa papin kaavussa "älä koske, älä katso, älä maista jne..."

tässä muutama jae, jolla voit vastustaa perkelettä ja niitä jotka uskoo Phantom menacen Qui-Gonin olevan muka kuollut, koska leffa-kässärissä niin tapahtui.

Tämä ei ole tarkotettu niille joilla ei ole lapsenmieltä. Ei myöskään tarkotettu niille, jotka uskovat aivopesdyn sokeasti star wars-filosofiaan. Isä Poika ja Pyhä Henki on Yksi kolmiyhteinen Jumala, eikä Jumalassa ole pimeää puolta vaan Hän on maailman valo. Silti, Eikö muka Jumala pystyisi luomaan ihmiselle aseen, joita hänen luomansa tyypit keksii. Jeesuksen totuuden sana on myös maailman valoksi kutsuttujen ihmisten valomiekka.

Tästä te tunnette Jumalan Hengen; jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta; ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on anti-kristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa; ja se on jo nyt maailmassa. 1 Joh 4:2,3

(tämä lyönti yleensä halkaiseee keskeltä "Darth Maulin" kahdeksi kappaleeksi) ,tätä punamustaa lajia edustaa mm. tupakka sekä liika punaviini muut korvikkeet)

Tupakan hehkuva pää myös näkyy pimeässä metsässä kymmenien metrien päähän, myös savu paljastaa sinut joten mahd. sotatilanteessa sinulla vältämättä ei ole paljon elinaikaa jos sorrut torjuntavartiossa röökille.

13

1882

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • E. K 2

      Tähtiensodassa ei ole persoonallista Jumalaa. On vain voima jota voi käyttää joko hyvällä tai pahalla. Mutta voiman takana ei ole ketään persoonaa

      • Sami S

        Saduissa on luodut lakinsa ja mystiikkansa. oikeassa elämässä vuoret siirtyy ja kuolleet herää eloon, sairaudet paranee ja raajat kasvavat takasin. Tästä ei tosin mediassa paljon tiedoteta.

        Kaikkia oikeasti uskovia sen sijaan vainotaan.

        Katsoin "jedin paluun" tosi nuorena. Jabban huvialuksen härdelli siitä asti kun Luke hyppäsi sarlacin kuopan reunalta ja pisti rähinäksi, on varmaan syöpynyt mieleen ikuisiksi ajoiksi. Sellaista tekee uskova rullatuolipotilas henkisotamaailmassa.

        Toivon että lapsille selitetään tuo Star Warsin filosofia oikeasti olemattomaksi. Sadut satuina ja yhden miehen luomana maailmana kuten sormusten Herra.

        Silti kattelee mielellään niitä esim elokuvan "piano" sijasta - hyi /&%/ /786%8/!!!! kunhan pitää etäsyyden.

        Sami S
        www.galleria.suomi24.fi/saminen


      • Obi-Wan kenopää

        Eipäs.

        Voimaa sinänsä ei ole jaettu pimeään ja valoisaan. Eikä edes käyttötapaa. Voiman kanavointi vihan, pelon, ahneuden ja muiden negatiivisten tunteiden läpi tekee pimeän puolen. Kysymys on SW:ssä myrkyllisestä lähteestä, josta kyllä saa fyysistä voimaa, mutta joka myös turmelee ja tuhoaa. Palpatine on voiman pimeän puolen nahistama, rypistämä ja turmelema.

        Voiman käyttäminen hyvään on yhtä kuin olla Jedi. Muu voiman käyttäminen tekee SW:ssä käyttäjästä Sithin. Darth Vader itse on hyvä esimerkki tästä. Vaderin vajoaminen pimeän puolelle ei ollut täydellinen, mutta hänestä tuli pitkäksi aikaa turmeltunut ja kylmä. Kuitenkin Vader oli kuoren alla koko ajan se hyvä ja oikeudenmukainen Jedi-ritari, jonka tunsimme Obi-Wanin uskollisena oppipoikana. Luke onnistui tuomaan hyvän Anakin Skywalkerin takaisin pimeydenkin alta. Itse asiassa Anakin oli heikkomielinen hölmö kunnes onnistui voittamaan itsensä ja heittämään Keisarin Kuoleman tähden kuiluun Luken pelastamiseksi. Teko palautti Jedin ja vapautti hänet.


      • E. K 2
        Obi-Wan kenopää kirjoitti:

        Eipäs.

        Voimaa sinänsä ei ole jaettu pimeään ja valoisaan. Eikä edes käyttötapaa. Voiman kanavointi vihan, pelon, ahneuden ja muiden negatiivisten tunteiden läpi tekee pimeän puolen. Kysymys on SW:ssä myrkyllisestä lähteestä, josta kyllä saa fyysistä voimaa, mutta joka myös turmelee ja tuhoaa. Palpatine on voiman pimeän puolen nahistama, rypistämä ja turmelema.

        Voiman käyttäminen hyvään on yhtä kuin olla Jedi. Muu voiman käyttäminen tekee SW:ssä käyttäjästä Sithin. Darth Vader itse on hyvä esimerkki tästä. Vaderin vajoaminen pimeän puolelle ei ollut täydellinen, mutta hänestä tuli pitkäksi aikaa turmeltunut ja kylmä. Kuitenkin Vader oli kuoren alla koko ajan se hyvä ja oikeudenmukainen Jedi-ritari, jonka tunsimme Obi-Wanin uskollisena oppipoikana. Luke onnistui tuomaan hyvän Anakin Skywalkerin takaisin pimeydenkin alta. Itse asiassa Anakin oli heikkomielinen hölmö kunnes onnistui voittamaan itsensä ja heittämään Keisarin Kuoleman tähden kuiluun Luken pelastamiseksi. Teko palautti Jedin ja vapautti hänet.

        ,että pimeän puolen Sithit oli semmosia pelkureita jotka halusivat valtaa turvatakseen selustansa. Mikä olisi sitten sellainen voiman käyttäjä joka taistelee pelkästään taistelemisen ja tappamisen riemusta. Jedi se ei voi olla kun se on paha koska tykkää raivosta eikä Sithikään koska ei pelkää. Onko semmosta


      • E. K 2
        Obi-Wan kenopää kirjoitti:

        Eipäs.

        Voimaa sinänsä ei ole jaettu pimeään ja valoisaan. Eikä edes käyttötapaa. Voiman kanavointi vihan, pelon, ahneuden ja muiden negatiivisten tunteiden läpi tekee pimeän puolen. Kysymys on SW:ssä myrkyllisestä lähteestä, josta kyllä saa fyysistä voimaa, mutta joka myös turmelee ja tuhoaa. Palpatine on voiman pimeän puolen nahistama, rypistämä ja turmelema.

        Voiman käyttäminen hyvään on yhtä kuin olla Jedi. Muu voiman käyttäminen tekee SW:ssä käyttäjästä Sithin. Darth Vader itse on hyvä esimerkki tästä. Vaderin vajoaminen pimeän puolelle ei ollut täydellinen, mutta hänestä tuli pitkäksi aikaa turmeltunut ja kylmä. Kuitenkin Vader oli kuoren alla koko ajan se hyvä ja oikeudenmukainen Jedi-ritari, jonka tunsimme Obi-Wanin uskollisena oppipoikana. Luke onnistui tuomaan hyvän Anakin Skywalkerin takaisin pimeydenkin alta. Itse asiassa Anakin oli heikkomielinen hölmö kunnes onnistui voittamaan itsensä ja heittämään Keisarin Kuoleman tähden kuiluun Luken pelastamiseksi. Teko palautti Jedin ja vapautti hänet.

        Darth Vader tappoi keisarin, vain koska halusi hallita universumia poikansa kansa. Hän ei vain muistanut ottaa huomioon keisarin salamoita.


    • Obi-Wan Kenopää

      Niin. Darth Maul kyllä meni puoliksi ja putosi kuiluun. Mutta et sitten sattunut muuten huomaamaan, että Obi-Wan käytti tasan samaa myrkyllistä lähdettä hetken aikaa kuin Maul itse? Eli voiman pimeä puoli voitettiin käyttämällä voiman pimeää puolta. Anakin sitten sortui myöhemmin samalle tielle ja huonostihan siinä kävi. Joskin Anakin sentään säilytti sen verran ihmisyydestään, että kykeni kääntymään jälleen voiman valoisalle puolelle Jedin paluussa.

      Ja Qui-Gon ei _kuollut_ sinänsä, sillä Jedit yhdistyvät voimaan kuollessaan. Jos nyt satut muistamaan niin Obi-Wan kykeni ottamaan ihmismäisen hahmon kuoltuaankin. Samoin vapautunut Anakin Skywalker ilmaantui Yodan ja Obi-Wanin rinnalle Jedin paluun lopulla.
      Ikävä kyllä, myöskään Keisari ei kuollut vaikka Vader heittikin Palpatinen alas Kuoleman tähden reaktorin jäähdytekuiluun. Palpatinen ruumis hajosi, mutta voiman pimeän puolen ruumiillistuman energia säilyi... herätäkseen jälleen Dark emperor-sarjassa henkiin. Ja Jedin paluun loppukohtaus muuten häviää kirkkaasti New Hopen lopulle. Kuoleman tähti nyt vain kuuluu tuhota lentämällä X-wingillä koko kanjoniralli loppuun saakka...Lando Carlissian ja Millenium Falcon Kuoleman tähdellä olivat varsin heikko esitys.

      Star Warsisssa itsessään _ei ole_ mitään ihme filosofiaa. Se on yksinkertaisesti scifi-satu, jossa on vanha hyvä vastaan paha-asetelma.
      Itse olen sitä mieltä, että Episodit 4-6 ovat asiaa, mutta kolme "ensimmäistä" osaa ovat ihan vain efektisontaa ihan hirveällä käsiksellä varustettuna. Ja se Jar-Jar Binks... Darth Maulin pirullisen siisti osuus pelasti Episodi I:n täystuholta, muutoin leffa oli silkkaa p***aa. Episodit II ja III ovat sitten samaa kakkaa uusiksi kierrätettynä. Ep. III:ssa sentään nähdään miten Anakin muuttui Darth Vaderiksi. (Tai ei muuttunut...sisältä Anakin oli Anakin koko ajan. Heikkomielinen, lämminsydäminen ja oikeuden tuntoinen. Pimeä puoli vain turmeli Anakinin hyvin pitkälle.)

      Ja annatpa paljon arvoa tuolle valomiekalle. Sehän on lopulta kuitenkin SW:ssä vain Jedin itsepuolustusase. Valomiekasta ei jedillekään ole juurikaan iloa enää siinä vaiheessa kun Jedistä tulee banthan ruokaa tai kun vastassa on kompanjan verran Storm Troopereita. (Han Solo ajoi kompanjan Troopereita tiehensä ilman valomiekkaa, ihan vain huutamalla kovaa blasteri ojossa.)Kyle Katarnin seikkailut doomilaaksossa opettavat varsin paljon valomiekasta. Joo, humina on kiva ja miekka on siisti katsella, mutta aseena se on täysi p****a. Ammun Storm troopereita paljon nopeammin imperial blasterilla kuin sohin valomiekalla. Iloa miekasta on vain toista valomiekan heiluttajaa vastaan ja silloinkin tarkka laukaus vaikkapa Tusken riderin plasmajousella on parempi vaihtoehto kuin lähikähmä. Ja voiman käyttäminenkin on parempi vaihtoehto kuin juosta husimaan valomiekan kanssa.

      Oikeassakin elämässä jos pitäisi valita miekan ja kunnon käsiaseen väliltä, niin kiitos ottaisin mieluiten vaikkapa Desert Eaglen tai Magnum 55.n, miekka jäisi pöydälle ihan suosiolla.

      • Sami S

        Jep, muistan nuo kohdat tästä scifi-sadusta. Lapsena teki suuren vaikutuksen katsella Star Warseja jotenkin siltä kannalta että tavallaan ei mikään muutu. Edes valheet.

        Ehkä siksi kirjotin kristittynä että on todella valhetta se että paha tai pimeä olisi voimakasta.

        Perustan mielipiteet käytännön kokemukseen mitä Raamatussa oli ensin lukenut. se on todella totta.

        Tarkoitan valomiekkana (vert.kuvallisesti) Pyhää Henkeä, joka tarkoittaa Puolustajaa. Jeesus lähetti Hengen taivaisiin noustuaan. Olen muutaman kerran huomannut tuolla ulkona, että Pyhä henki sanoo yksinkertaisesti asioita, joita ite ajattelin liian monimutkaisesti.

        Jeesus sanoi opetuslapsista, että he ovat maailman VALO. Ja Jeesuksen sanoma totuus on kuin kaksiteräinen miekka, joka viiltää syvälle väärään minään, hiljentää lihan erottaa sen luista vert.kuv. Niin suoraa totuutta ne sanat ovat. - Totuutta esim. siitä että kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla , mutta Jeesus kantoi synnit ja parantaa sairaudet.

        Noista aseista, luulisin että mieluiten ottaisin kitaran ja opettelisin soittaan sitä sillä taval että tyypit unohtaa toistensa tappamisen ja alkaa keskustella musiikista tai bändeistä yleensä.

        Pistoolilla en ole koskaan ollu hyvä ampumaan.

        Sami S


      • obi-wan kenopää
        Sami S kirjoitti:

        Jep, muistan nuo kohdat tästä scifi-sadusta. Lapsena teki suuren vaikutuksen katsella Star Warseja jotenkin siltä kannalta että tavallaan ei mikään muutu. Edes valheet.

        Ehkä siksi kirjotin kristittynä että on todella valhetta se että paha tai pimeä olisi voimakasta.

        Perustan mielipiteet käytännön kokemukseen mitä Raamatussa oli ensin lukenut. se on todella totta.

        Tarkoitan valomiekkana (vert.kuvallisesti) Pyhää Henkeä, joka tarkoittaa Puolustajaa. Jeesus lähetti Hengen taivaisiin noustuaan. Olen muutaman kerran huomannut tuolla ulkona, että Pyhä henki sanoo yksinkertaisesti asioita, joita ite ajattelin liian monimutkaisesti.

        Jeesus sanoi opetuslapsista, että he ovat maailman VALO. Ja Jeesuksen sanoma totuus on kuin kaksiteräinen miekka, joka viiltää syvälle väärään minään, hiljentää lihan erottaa sen luista vert.kuv. Niin suoraa totuutta ne sanat ovat. - Totuutta esim. siitä että kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla , mutta Jeesus kantoi synnit ja parantaa sairaudet.

        Noista aseista, luulisin että mieluiten ottaisin kitaran ja opettelisin soittaan sitä sillä taval että tyypit unohtaa toistensa tappamisen ja alkaa keskustella musiikista tai bändeistä yleensä.

        Pistoolilla en ole koskaan ollu hyvä ampumaan.

        Sami S

        Niin. Minä taas osaan ampua sekä kiväärillä että käsiaseella. Osun mm. piekkarilla tai ilmakiväärillä helposti liikkuvaankin kohteeseen ja tauluun pitkältäkin matkalta. Ammuin tuossa viimekesänä ilmakiväärillä radalla varsin tiukasti maaliin, surkeimmatkin laukaukseni osuivat mustan alueen sisään taulussa.
        Pistoolin kanssa ammun varsin vakaasti tauluun, liikkuvaan kohteeseen en ole edes yrittänyt, kas kun ilmapistooli on sellainen sohlo, että sillä ei tarkkaan ammu pirukaan kovin pitkälle. Ilma-aseilla olen ampunut reilut 10 vuotta, joten laukauksia on takana jokunen...

        Nyt mulla on kotona työpöydällä ihan mielenkiintoinen projekti. Huollan ukin vanhaa ilmakivääriä käyttökuntoon. Tukki oli ihan hirveässä kunnossa, mutta eipä ole enää. Hioin ja maalasin tukin, lakkakerrokset uupuvat vielä. Itse tekniikka pitäisi korjata kokonaan, jousi ja mäntä on vaihdettava kokonaan uusiin. Piippu kaipaa rassia ja öljyä. Latausmekanismi hyppii yli, joten viila heilumaan vain tässä joku ilta. Wanha rouva on raskaampi ja tarkempi kuin nykyinen ilmakiväärini, joten valmistuttuaan vanhukseni saa palvella seuraavatkin vuosikymmenet harrastevälineenä. Minä kun en enää viitsi muovitukkiimpuilla ammuskella. Haluan ampua jokaisen laukauksen tarkkaan.

        Mökillä olen ampunut myös enoni piekkarilla. Jokunen räkättirastas on tullut ammuttua alas. Piekkari ei noin suoraan sanoen oikein jaksa sytyttää kuitenkaan. Se ei ole puoliksikaan niin vaivaton ja mukava ammuttava kuin ihan tavallinen ilmakivääri. Tärykalvot tykkäävät kyttyrää piekkarilla paukuttelusta. Jumankauta, että soi korvat joka laukauksen jälkeen pitkään.


      • Sami S
        obi-wan kenopää kirjoitti:

        Niin. Minä taas osaan ampua sekä kiväärillä että käsiaseella. Osun mm. piekkarilla tai ilmakiväärillä helposti liikkuvaankin kohteeseen ja tauluun pitkältäkin matkalta. Ammuin tuossa viimekesänä ilmakiväärillä radalla varsin tiukasti maaliin, surkeimmatkin laukaukseni osuivat mustan alueen sisään taulussa.
        Pistoolin kanssa ammun varsin vakaasti tauluun, liikkuvaan kohteeseen en ole edes yrittänyt, kas kun ilmapistooli on sellainen sohlo, että sillä ei tarkkaan ammu pirukaan kovin pitkälle. Ilma-aseilla olen ampunut reilut 10 vuotta, joten laukauksia on takana jokunen...

        Nyt mulla on kotona työpöydällä ihan mielenkiintoinen projekti. Huollan ukin vanhaa ilmakivääriä käyttökuntoon. Tukki oli ihan hirveässä kunnossa, mutta eipä ole enää. Hioin ja maalasin tukin, lakkakerrokset uupuvat vielä. Itse tekniikka pitäisi korjata kokonaan, jousi ja mäntä on vaihdettava kokonaan uusiin. Piippu kaipaa rassia ja öljyä. Latausmekanismi hyppii yli, joten viila heilumaan vain tässä joku ilta. Wanha rouva on raskaampi ja tarkempi kuin nykyinen ilmakiväärini, joten valmistuttuaan vanhukseni saa palvella seuraavatkin vuosikymmenet harrastevälineenä. Minä kun en enää viitsi muovitukkiimpuilla ammuskella. Haluan ampua jokaisen laukauksen tarkkaan.

        Mökillä olen ampunut myös enoni piekkarilla. Jokunen räkättirastas on tullut ammuttua alas. Piekkari ei noin suoraan sanoen oikein jaksa sytyttää kuitenkaan. Se ei ole puoliksikaan niin vaivaton ja mukava ammuttava kuin ihan tavallinen ilmakivääri. Tärykalvot tykkäävät kyttyrää piekkarilla paukuttelusta. Jumankauta, että soi korvat joka laukauksen jälkeen pitkään.

        Olen myös joskus ammuskellut. Pidä lippu korkeella.
        Sami S


      • flowne
        Sami S kirjoitti:

        Olen myös joskus ammuskellut. Pidä lippu korkeella.
        Sami S

        Raamattu perustuu star warssiin ja star wars-expandediin. Darth Vader on jeesus ja Lucas on jumala. Jos on jotain kysyttävää niin vastaus on "Lucas on miettiny kaiken valmiiks. Älä yritä Lucasin älykkyyden tasolle, koska se ei ole mahdollista."


      • flowne
        flowne kirjoitti:

        Raamattu perustuu star warssiin ja star wars-expandediin. Darth Vader on jeesus ja Lucas on jumala. Jos on jotain kysyttävää niin vastaus on "Lucas on miettiny kaiken valmiiks. Älä yritä Lucasin älykkyyden tasolle, koska se ei ole mahdollista."

        Jos kyseeseen otetaan vielä Darth Vader, hänen pukunsa joka piti häntä hengissä, ruiskutti ainetta elimistöön joka piti anakinin lojaalina keisarille. Muuten Anakin olisi voinut kääntyä liian helposti takaisin valoisalle puolelle voimaa.


      • sami s
        flowne kirjoitti:

        Raamattu perustuu star warssiin ja star wars-expandediin. Darth Vader on jeesus ja Lucas on jumala. Jos on jotain kysyttävää niin vastaus on "Lucas on miettiny kaiken valmiiks. Älä yritä Lucasin älykkyyden tasolle, koska se ei ole mahdollista."

        Lucas loi satumaailman filosofioineen kuten myös tolkien. Uskova ihminen tyhjennetään maailman viisaudesta, sekä loruista. Tilalle Jumala antaa oma viisauttaan, Taivaasta. Jeesus on galaksienkin luoja siis. Totta, ei kannata verrata Lucaseihin ja Walt Disneyhin. Ne on varjoa todellisuudesta.
        sami s


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvästi, mies

      Tulen nyt tänne harvoin. Lakkasin unelmoimasta meistä. Päästin irti tästä meidän välisestä tilanteesta. Vaikka mitään ei
      Ikävä
      27
      2351
    2. Sä saisit kenet

      Sä vaan haluaisit
      Ikävä
      79
      1736
    3. Oikein hyvää perjantai päivää

      Hyvää huomenta ja kaikkea hyvää. ☺️🤍🍁✨🧡
      Ikävä
      222
      1062
    4. Hiihtäjälegenda Juha Mieto avautuu Farmin "leidien" käytöksestä - Tämä yllätti: "Me miehet oltiin.."

      Juha Mieto on mukana Farmi Suomi: Revanssi -realityssä. Tsemppiä Farmille, Mietaa! Lue Juha Miedon haastattelu: https:
      Suomalaiset julkkikset
      18
      989
    5. Semmonen juttu, että..

      ..ikävä iski. Mietin kaikkea sitä, mitä sä antaisit mulle ja mitä mä antaisin sulle. Millasta meillä olisi yhdessä, kos
      Ikävä
      28
      934
    6. Nuorempi mies, vanhempi nainen

      Olen aivan sekaisin itseäni n. 20 vuotta vanhemmasta naisesta. En saa häntä mielestäni millään, vaikka olen yrittänyt. E
      Ikävä
      61
      911
    7. Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea

      Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea? Ikivanhan aloituksen provosoimana mietin m
      Sinkut
      122
      891
    8. Mennäänkö sitten mies

      Naimisiin joskus? Haluaisitko?
      Ikävä
      43
      829
    9. Mietin vain sua

      Kuinka saat pään ihan pyörälle. Oltaisiin hyviä yhdessä. Joku uskomaton kemia meidän välillä. Ulkopuolisista varmaan näy
      Ikävä
      11
      771
    10. On ilta jälleen joten

      Uusi iltaketju tähän. Mukavaa iltaa vaan. Susi se täällä aina yksin tallustaa. 😊🐺🌃🌙☕🧡
      Ikävä
      118
      720
    Aihe