Tullenee reilusti enemmistöhallitus, josta vasemmisto ja vihreät ulkona

Anonyymi-ap

Keskustan rooli voikin olla merkittävä porvarihallituksen mahdollistajana. Siitä kielivät myös Saarikon kirjoituksen sanamuodot.

Saarikon mukaan vaalitulos ratkaisee, voiko keskusta ylipäätään harkita hallitukseen menoa. Hänen mukaansa uuden hallituksen tärkeimpänä tehtävänä tulisi olla ”Suomen talouden tervehdyttäminen”.
”Velka- ja alijäämäpolitiikasta pitää päästä pois”, Saarikko kirjoitti.

Puheenjohtaja Petteri Orpo on todennut, että kokoomus lähtee vain hallitukseen, joka sopeuttaa taloutta valtiovarainministeriön suosituksen mukaan.
Sopeutuksista kokoomuksen on vaikeaa löytää Sdp:n kanssa yhteinen näkemys.

14

244

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Otsikossasi on kieliopillinen virhe heti ensimmäisessä sanassa.

      • Anonyymi

        Sehän on perussuomalaisten julkaisema pietarin trollitehtaan kommentti.


      • Anonyymi

        Ei ole. Juuri noin tulee kirjoittaa ja sanoa. Kun asia ei ole varmaan vielä. Olet pahasti väärässä. -Saitko edes kansakoulua läpäistyä -Kapia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole. Juuri noin tulee kirjoittaa ja sanoa. Kun asia ei ole varmaan vielä. Olet pahasti väärässä. -Saitko edes kansakoulua läpäistyä -Kapia.

        https://www.kielikello.fi/-/ottanette-huomioon-potentiaalin

        Ottanette huomioon potentiaalin

        Potentiaali on puhujan suhtautumistapaa ilmaiseva verbimuoto, jonka avulla asia esitetään mahdollisena tai todennäköisenä. Se on yleiskielisissä teksteissä suhteellisen harvinainen ja monille jopa melko vieras muoto. Siksi silloin tällöin näkee sellaisia virheellisiä muotoja kuin ”hän tullenee”, ”asiasta päätettänee”, ”kuka lienee on”, ”hän lieni naapurimme”.

        Potentiaalin muodostaminen: lähtenee, tullee, lienee, lienee ollut, päätettäneen

        Potentiaalin preesensmuoto esittää arvion nykyhetkestä tai tulevasta tilanteesta (lähtenee ’ehkä lähtee’) ja perfektimuoto menneestä ajasta (lienee lähtenyt ’on ehkä lähtenyt’). Potentiaalimuoto sisältää aineksen ‑ne- (l:n, r:n ja s:n jäljessä ‑le-, ‑re- ja ‑se-):

        maksanen, väittänet, vältellee, tullee, purree, noussette, vastannevat
        en voine, et salline, ei maksane, emme tulle, ette nousse, eivät purre, eivät vastanne

        Sellaiset muodot kuin ”menenee”, ”tulenee”, ”tullenee”, ”nousenee”, ”vastanneevat” ovat virheellisiä.


    • Anonyymi

      Ei tule oikeistohallitus!! Persuputininatseja ei kukkaan ota hallitukseen !!

      • Anonyymi

        Vasemsmitolaiset aina kuolanneet Neuvostoliiton perään, nyt Putinia ihailevat, hyökkäilee kuin Neuvostoliitto aikoinaan.


      • Anonyymi

        Ruiskukkaan voivat päästä, mutta eivät ruusunkukkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vasemsmitolaiset aina kuolanneet Neuvostoliiton perään, nyt Putinia ihailevat, hyökkäilee kuin Neuvostoliitto aikoinaan.

        Pankkopölhö elää yhä Neuvostoliiton aikaa :)))))

        Putin ei muuten ollut vallassa Neuvostoliiton aikaan, joten vaikea on vasemmistolaisten ollut ihailla häntä. Suomesta lämpimimmät välit tuohon aikaan olivat Keskustasta, SKDL:stä sekä SKP:stä. Ja muutoinkin väitteesi on ihan täyttä satuilua, sillä milloin vasemmistolaiset olisivat muka ihailleet radikaalioikeistolaista ja imperialistillista tsaarillisuutta ihannoivaa henkilöä? Putin on tuossa kontekstissa lähinnä äärioikeistolaista fasistia, Hitlerin ihailemaa Mussolinia ja herättää enemmän intohimoja äärioikeistolaisten joukossa.

        "Suuruudenhulluus sai kuitenkin Mussolinista otteen. Hän halusi olla modernin ajan roomalainen keisari, töräytellä legioonain torvia ja pystyttää uuden ja mahtavan maailmanvallan. "Pääministeri" ei enää riittänyt titteliksi: Mussolinista tuli "hänen ylhäisyytensä Benito Mussolini, hallituksen pää, fasismin Duce ja imperiumin perustaja".

        https://www.diktaattoriporssi.com/diktaattori/benito-mussolini

        Pelkällä kansakoulupohjalla sitä voi sortua vaikka minkälaisiin hassuihin satuihin kuten itse teet ja vieläpä alituiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pankkopölhö elää yhä Neuvostoliiton aikaa :)))))

        Putin ei muuten ollut vallassa Neuvostoliiton aikaan, joten vaikea on vasemmistolaisten ollut ihailla häntä. Suomesta lämpimimmät välit tuohon aikaan olivat Keskustasta, SKDL:stä sekä SKP:stä. Ja muutoinkin väitteesi on ihan täyttä satuilua, sillä milloin vasemmistolaiset olisivat muka ihailleet radikaalioikeistolaista ja imperialistillista tsaarillisuutta ihannoivaa henkilöä? Putin on tuossa kontekstissa lähinnä äärioikeistolaista fasistia, Hitlerin ihailemaa Mussolinia ja herättää enemmän intohimoja äärioikeistolaisten joukossa.

        "Suuruudenhulluus sai kuitenkin Mussolinista otteen. Hän halusi olla modernin ajan roomalainen keisari, töräytellä legioonain torvia ja pystyttää uuden ja mahtavan maailmanvallan. "Pääministeri" ei enää riittänyt titteliksi: Mussolinista tuli "hänen ylhäisyytensä Benito Mussolini, hallituksen pää, fasismin Duce ja imperiumin perustaja".

        https://www.diktaattoriporssi.com/diktaattori/benito-mussolini

        Pelkällä kansakoulupohjalla sitä voi sortua vaikka minkälaisiin hassuihin satuihin kuten itse teet ja vieläpä alituiseen.

        Putin KGB upseeri, kyllä vasemmistolaiset ihaili Neuvostoliiton aikaan heitä.
        Tarjakin oli DDR konklaavissa vastustaen länsimaita mm EEC.


    • Anonyymi

      Potentiaalin preesensmuoto esittää arvion nykyhetkestä tai tulevasta tilanteesta (lähtenee ’ehkä lähtee’) ja perfektimuoto menneestä ajasta (lienee lähtenyt ’on ehkä lähtenyt’). Potentiaalimuoto sisältää aineksen ‑ne- (l:n, r:n ja s:n jäljessä ‑le-, ‑re- ja ‑se-):

      maksanen, väittänet, vältellee, tullee, purree, noussette, vastannevat
      en voine, et salline, ei maksane, emme tulle, ette nousse, eivät purre, eivät vastanne

      Sellaiset muodot kuin ”menenee”, ”tulenee”, ”tullenee”, ”nousenee”, ”vastanneevat” ovat virheellisiä.

    • Anonyymi

      Pankkomajuri oli kerran päässyt naisen kanssa sänkyyn ja aikansa rynkytettyään nysällään nainen leipääntyneenä kyseli, että mahtaako pankkomajurilta tulla ollenkaan. Pankkomajuri vastasi, että; tullenee.

    • Otsikossa kirjoitusvirhe. Häpeä, rontti. Tulla -verbin potentiaalin preesensmuoto on tullee, ei tullenee.

      Seuraavan hallituksen kokoonpanosta sen verran, että sinne tullee SDP, Kok, Vih, Rkp ja Krist. Muita sinne ei mahtune. Marin jatkanee puheenjohtajana. Näin estynee köyhäin kurjistaminen.

      https://www.kielikello.fi/-/ottanette-huomioon-potentiaalin

      • Anonyymi

        Mihin kommari konnunistit unohdit.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1715
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      87
      834
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      663
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe