Veli matti Koskimaa nuortenillan puheesta

Anonyymi-ap

Sen verran kun mainitsit tuosta herkkien huomioon ottamisesta en tiedä kehen viittasit mutta jos ajattelen vaikka itseäni niin (tulee pitkä puhe jaksa kirjoittaa) ensiksi
Siihen seuroissa käymättömyyteen vaikuttaa tietenkin se herkkyys ehkä ja sitten se ettei kehtaa olla siellä jos tuntuu ettei ole häävaatteita,

Mutta mitä tulee tuohon herkkyyteen ja ehkä ujouteen niin ei se ole se ongelma lopultakaan vaikka tuntuuhan se ikävältä jos vähän ujostuttaa mutta ei se työnnä pois, kannattaa muistaa siis kaikkien että ei sellainen työnnä minkä Jumala on luonut se ujous ja herkkyys on Jumalan luoma luonteenpiirre jos näin voi sanoa.

Mutta se mikä työntää herkän pois on se häpeän tunne itsestä ja se että saa ehkä vähän vihaisia katseita en tiedä miksi ne on vihaisia mutta ne tuntuvat herkästä ja omaltatunnoltaan haavoitetulta aika pahalta ja niitä katseita saa myös monelta saarnaajalta.

Niin jos voisin jotenkin tiivistää, niin ei se työnnä pois minkä Jumala on luonut vaan ihminen työntää pois.

Ei se ole raskas tulla yksin ja olla yksin siellä, jos muutenkin viihtyy yksin elämässä, vaan se on raskasta ettei hyväksytä sellaisena kun on ja anneta olla vaan tuijotetaan, ymmärrän kyllä jos joku huolestuu yksinäisestä mutta kannattaa ehkä miettiä että auttaakohan sitä yksinäistä tai "epäonnistunutta" yhtään se että siihen luo vihaisen katseen se tuntuu sielussa asti se yksi katse.

Ei silleen pahalla, oli kiva kuunnella kaikkia saarnaajia. Oli kiva kuunnella Tuomoa.

42

1241

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nosto viesti koska uudet avaukset eivät näe. En tiedä luetko mutta uskon kuitenkin että luet.

      En tietenkään puhu kaikkien herkkien puolesta mutta omasta puolestani voin ainakin puhua.

    • Anonyymi

      Siihen häävaatteeseen ette ehkä voi silleen vaikuttaa jos vieras on mykkä, mutta sitä mykkyyttä voi pahentaa niillä katseilla mitä luo ja katseella voi myös tuomita ulos armosta ja siitä että onko edes Jumalan valittu sen voi katseella tehdä siis pois leikkaamisen.

      Siis se on ainut asia mihin voi vaikuttaa minkälaisen katseen luo toiseen ihmiseen.

      Se on inhimillistä jos ensikatse on mitä on mutta jos se jatkuu useamman sekunnin sitten se on jo tahallista ja viesti tulee siitä aika selväksi. En tietenkään ole itsekään vapaa tästä, on sitä itsekin tullut tai joutunut samaan vikaan kun sitä ei ajattele ja ymmärrä aina että miten paljon yksi silmäys voi vaikuttaa sitä ei ymmärrä, ja jos ei osaa katsoa laupeuden silmillä, niin ei ehkä kannata sitten luoda katsekontaktia ihmisiin. Jos/ellei ole sittel erityistä tarvetta poisleikata jotakin esimerkiksi minua jne... puhuin jotain.

      Mutta loppujen lopuksi jos on puhdas omatunto niin kyllä herkkäkin saa olla rauhassa koska Jumalan rauha kuotenkin niin kun sitoo laumaa yhteen, mutta joskus voi olla ettei ole käynyt vesi lähteellä vähään aikaan ja silloin erityisesti ne pahat katseet tuntuvat sielussa asti silloin haluaa vain juosta ,juosta pois.

    • Anonyymi

      Ennen vanhaan kun ihmiset ei vielä olleet juntteja ja sivistymättömiä, oli sellainen sanonta se nyt kirkastui mieleeni niin kirjoitan sen:

      "Ei ole kohteliasta tuijottaa!"

      En tiedä miksi ihmiset tuijottavat niin paljon nykyään, mutta joitain ihmisiä minä mukaan lukien se ahdistaa erittäin paljon, ja erittäin on vielä lievä ilmaisu.

      Tietenkin se riippuu tilanteesta ja paikasta missä on mutta vanhurskasten tuijotukset, fiilis mikä siitä tulee on kuin Jumalaa katsoisi silmästä silmään ja ehkä hieman syntisenä ihmisenä se alkaa ahdistamaan se on selvä, ei sinne kukaan tule sillä ajatuksella että tuo toinen on viallisempi kuin minä, vaan että tuo toinen on parempi kuin minä, ja kun se parempi katsoo, niin siinä tuntee oman viallisuutensa silloin, ja jos se katse vielä on tuima, niin se ikäänkuin vahvistaa sen että joo viallinen sinä todella olet ja jos on vielä herkkä niin sitten on jo kolmin kertainen vahvistus sille että todella viallinen minä olen, ja sitten tulee vielä omavanhurskaus, silloin se on jo 4kertainen vahvistus ja silloin ahdistaa ja paljon.

      • Anonyymi

        Mutta se kaikki lähti siitä yhdestä katseesta ja yhtääkkiä se on jo kasvanut 4 kertaiseksi se yksi syytös että olet viallinen yhtä äkkiä sen vahvistaa 4 tunnetta en tiedä onko niitä vielä enemmän.

        Sehän on selvä että siihen on lääke elämän vesi, mutta jos on jo poisleikattu ns valitsemisen armosta niin se on työläs silloin kun ei tiedä kuuluuko minulle edes Jumalan armo, jos toinen tuijottaa kuin jotain....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta se kaikki lähti siitä yhdestä katseesta ja yhtääkkiä se on jo kasvanut 4 kertaiseksi se yksi syytös että olet viallinen yhtä äkkiä sen vahvistaa 4 tunnetta en tiedä onko niitä vielä enemmän.

        Sehän on selvä että siihen on lääke elämän vesi, mutta jos on jo poisleikattu ns valitsemisen armosta niin se on työläs silloin kun ei tiedä kuuluuko minulle edes Jumalan armo, jos toinen tuijottaa kuin jotain....

        Kyllähän Pyhä Henki sen saattaa vahvistaa että kuuluu, mutta ei se lopultakaan mitään merkitse jos kristityt eivät vahvista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän Pyhä Henki sen saattaa vahvistaa että kuuluu, mutta ei se lopultakaan mitään merkitse jos kristityt eivät vahvista.

        Meniköhän nyt oikein päin. Kristityt Pyhän Hengen edelle? Jumala katsoo sydämeen. Jos siis nuori tai vanha omistat elävän uskon sydämessäsi, älä lähde mitään toimimaan ihmisten mieliksi, vaikka kukaan ei hyväksyisi. Jumala hyväksyy ja armahtaa!


    • Anonyymi

      Sillä Tuomolla, en tiedä sen opista mitä hän opettaa osaako hän opettaa vai ei en tiedä siitä mutta hänellä on vahva Pyhä Henki. Sen sanon vain nuorille jos joku nuori lukee tämän ja etsii rippi isää sillä Tuomolla sillä on vahva Pyhä Henki ottakaa rippi isä siitä.yhtään väheksymättä muita saarnaajia.

      • Anonyymi

        Silleen viitti aina sanoa, joskus ehkä. Sen vaan emt. En halua sanoa mitään enään. Ku mua ei voi pettää kliseillä sen verran sanon kuitenkin.

        Onhan tuo saarna uskosta tarpeellista mutta onhan kyllähän me tiedämme kaikki että Jumala lahjoittaa uskon. Mutta oli kiva kuunnella kuitenkin Seponkin saarnaa vaikka ei se ihan yhtä palava ollu kun Tuomon puheet vaikka en edes tiedä mitä Tuomo sanoi ihastelin vain sitä paloa..Ei siitä mitään... unohtakaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silleen viitti aina sanoa, joskus ehkä. Sen vaan emt. En halua sanoa mitään enään. Ku mua ei voi pettää kliseillä sen verran sanon kuitenkin.

        Onhan tuo saarna uskosta tarpeellista mutta onhan kyllähän me tiedämme kaikki että Jumala lahjoittaa uskon. Mutta oli kiva kuunnella kuitenkin Seponkin saarnaa vaikka ei se ihan yhtä palava ollu kun Tuomon puheet vaikka en edes tiedä mitä Tuomo sanoi ihastelin vain sitä paloa..Ei siitä mitään... unohtakaa...

        Sen verran vaan että jos joku saarnaaja tuntee kylmyyttä niin Tuomo on tänäpäivänä palava. En tiedä huomisesta...tekis joskus mieli vaan sanoa että tunnen Pyhän Hengen ei uskalla sanoa, kun sitä syntyy ehkä en haluu alkaa tuomitsemaan... Ku paljon puhetta vähän henkeä sitä on liikenteessä ollu hyvinkin pitkään.... no oli lämpimät seurat tänään, ajankohta puhua tällaista on huono ja muutenki mikä on kuvittelua ja mikä faktaa en keskustele tästä enempää unohtakaa kuitenkin Tuomo on Hengessä palava tänään jos jollain on Hengen janoa eli kylmyyttä niin sitä vaan että....joo unohtakaa..


    • Anonyymi

      Seppo Kysy nyt Tuomolta todistatko synnit anteeksi ja tuu kertomaan onko se Tuomo Hengessä palava, puhunko eli luulenko ihan omiani

      • Anonyymi

        Ku musta vähän tuntu et se oli tyyliin 4kertaa palavempi ku tee muut yhteensä mut voin olla väärässäkin niin voitteko testata niin tiedän että onko mun tuntemukset vääriä?


    • Anonyymi

      En mä teitä bustaa älkää pelätkö mutta voin välillä kertoa kuka on hengessä palava jos jaksan.

    • Anonyymi

      Ehkä minä olen mykkä, ja tuntematon(outo) vieras, kuitenkin minä kerron jos viimeisellä tuomiolla sitten kysytään, miksi et suutasi avannut ja pukenut kuninkaan häävaatteita, miksi olit hiljaa, minä kerron silloin, että en minä rohjennut suutani avata, kun he katsoivat niin pahasti minun päälleni! Tapahtukoot siis sinun tahtosi heitä minut tuliseen järveen jos se on sinun tahtosi uskolla minä sinne tosin menen... kuitenkaan en helvetissä kiellä sinun nimeäsi, jos seurakunnan vielä kieltäisin, kuitenkaan en sinun nimeäsi kiellä.

      Ehkä se mitä tapahtuisi tänä päivänä olisi se sitten laupeus tai rakkaus tai Jumalan voima perkelettä vastaan niin ei se taida kuitenkaan historiaa pyyhkiä pois ja ne traumat mitkä lapsuudesta on, ne poisleikkaamisen tunteet eivät ne kuitenkaan häviä mihinkään. Ja kun tulee kompastus, ei silloin tule ensimmäisenä mieleen se viimeinen rakkaus, vaan silloin tulee mieleen ne vanhat traumat ja se poisleikkaamisen tunne ja herää ajatus jaahas, nyt minä taas lankesin kuuluukohan minä nyt taas siihen vanhaan joka silloin poisleikkasi minua, vai siihen uuteen eli viimeiseen joka Ehkä oli rakkaudesta joka tosin Pyhästä Hengestä tuli ja ei ihmisestä mutta poisleikkaaminen ihmisestä niin ei silloin tiedä uskaltaako sitä tulla, jos pitää olla kuuliainen sille jota ei näe(Pyhä Henki) tai sille jonka näkee (kristityt ja heidän silmänsä) niin sitä jää punnitsemaan, että kumpikohan se mahtaa oikeassa olla, minun henkeni vai seurakunta joka kuitenkin on se josta Hengen ja elämän saa.

      Silloin ei halua tulla seuroihin, ei sitä usko omaan henkeensä jos kristityt tuomitsevat.

    • Anonyymi

      Kerran oli joensuussa seurat olimme käymässä siellä, olin edeltävä yönä itkenyt koko yön jos saisi synnit anteeksi ja saisi olla kuin he.

      Niin seuraavana päivänä Seppo Karhu olin siis rukoushuoneella ja odotin jos sais tänään armon nousta, niin Seppo Karhu saarnasi ulkopuolella olevista siis seurakunnan ulkopuolella olevista, että iltaisin he itkevät ja itkevät!


      Silloin Seppo tuomitsi mut seurakunnan ulkopuolelle, en saanut armoa nousta, mutta sain tietää sen, että nyt se on varma että ulkopuolella minä todella olen, että jos joku katse ehkä oli poisleikkaava tunnen, niin nyt vielä sana vahvisti sen!

      Siksi kun on lapsuudesta tällaiset kokemukset, niin vaikka sitä nyt saisi olla täynnä Pyhää Henkeä, niin ei sitä usko enään, kun Kristityt sanovat että sinä olet ulkopuolella. Ja katseilla vielä vahvistavat sen.

      • Anonyymi

        He itkevät ja itkevät jos he saisivat olla niin kuin me, sanasta sanaan juuri minulle hän puhui ne juuri niin kuin ajattelin ja olin vielä tehnyt, tällaista tuomio henkeä siellä on ollut niin ei silloin ole helppo tulee kuninkaan vaatehuoneeseen kysymään, että kuuluuko minulle vielä yksi vaate..Vaikka Pyhä Henki todistaisi kaikella voimallaan..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        He itkevät ja itkevät jos he saisivat olla niin kuin me, sanasta sanaan juuri minulle hän puhui ne juuri niin kuin ajattelin ja olin vielä tehnyt, tällaista tuomio henkeä siellä on ollut niin ei silloin ole helppo tulee kuninkaan vaatehuoneeseen kysymään, että kuuluuko minulle vielä yksi vaate..Vaikka Pyhä Henki todistaisi kaikella voimallaan..

        En mä sen takia tuu seuroihin. Vaikka Jumala itse asuisi minussa, mutta koska kristityt saarnaavat ulkopuolelle niin ei sitten ole yhtään sijaa tai paikkaa edes takarivissä.


      • Anonyymi

        Vaikka synnin ja armon tunto on hyvä asia siis herätys saarna, en vain ymmärrä sitä miksi sellaisia herätätte synnin tuntoon jotka heti perään leikkaatte pois.

        Siksi aikoinaan lopetin myöskin sen takia seuroissa käymisen koska tiesin että lankean aina saatanan kiusauksiin ja sitten te herätätte mussa vaan synnin tunnon mutta teillä ei ole tahtoa antaa armon tunnetta vaan poisleikkaamisen tunne, ja se tuntui niin pahalta että oli pakko lopettaa seuroissa käyminen nyt mennään vuosia taaksepäin mutta ne tunteet tulee yhä pintaan vaikka nyt saisin puhtaan omantunnon ja sit taas joskus lankean sit on taas mielessä heti jaa nyt olet ulkopuolella olet se joka itkee ja itkee että saisi olla kuin he mutta kuitenkin ulkopuolella...jne...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka synnin ja armon tunto on hyvä asia siis herätys saarna, en vain ymmärrä sitä miksi sellaisia herätätte synnin tuntoon jotka heti perään leikkaatte pois.

        Siksi aikoinaan lopetin myöskin sen takia seuroissa käymisen koska tiesin että lankean aina saatanan kiusauksiin ja sitten te herätätte mussa vaan synnin tunnon mutta teillä ei ole tahtoa antaa armon tunnetta vaan poisleikkaamisen tunne, ja se tuntui niin pahalta että oli pakko lopettaa seuroissa käyminen nyt mennään vuosia taaksepäin mutta ne tunteet tulee yhä pintaan vaikka nyt saisin puhtaan omantunnon ja sit taas joskus lankean sit on taas mielessä heti jaa nyt olet ulkopuolella olet se joka itkee ja itkee että saisi olla kuin he mutta kuitenkin ulkopuolella...jne...

        Jumalaltakin vähän kaks moraalista sanoa miks olet mykkä kun itse laittaa seurakuntansa ensin tuomitsemaan ulkopuolelle niin yritä siinä sitten olla jotain muuta kuin mykkä jos ei ole yhtäkään joka haluaisi saarnata synnit anteeksi ei täällä internetissä eikä ei eriseuroissa eikä myöskään elävässä kristillisyydessä, niin joo he puhuvat kyllä uskosta mutta usko on perustus eli kallio mutta kertokaa minulle se kallio joka siittää vettä? Kallion päälle tosin rakennettaan mutta olkoot perustus kallio mutta rakennus vesilähde niin se on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalaltakin vähän kaks moraalista sanoa miks olet mykkä kun itse laittaa seurakuntansa ensin tuomitsemaan ulkopuolelle niin yritä siinä sitten olla jotain muuta kuin mykkä jos ei ole yhtäkään joka haluaisi saarnata synnit anteeksi ei täällä internetissä eikä ei eriseuroissa eikä myöskään elävässä kristillisyydessä, niin joo he puhuvat kyllä uskosta mutta usko on perustus eli kallio mutta kertokaa minulle se kallio joka siittää vettä? Kallion päälle tosin rakennettaan mutta olkoot perustus kallio mutta rakennus vesilähde niin se on.

        Mooses löi sauvallaan kallioon, sieltä vesi tulee matkasauvan kautta ei se itsestään kalliosta tule. Sitä kun ei tunnu kaikki tajuavan....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka synnin ja armon tunto on hyvä asia siis herätys saarna, en vain ymmärrä sitä miksi sellaisia herätätte synnin tuntoon jotka heti perään leikkaatte pois.

        Siksi aikoinaan lopetin myöskin sen takia seuroissa käymisen koska tiesin että lankean aina saatanan kiusauksiin ja sitten te herätätte mussa vaan synnin tunnon mutta teillä ei ole tahtoa antaa armon tunnetta vaan poisleikkaamisen tunne, ja se tuntui niin pahalta että oli pakko lopettaa seuroissa käyminen nyt mennään vuosia taaksepäin mutta ne tunteet tulee yhä pintaan vaikka nyt saisin puhtaan omantunnon ja sit taas joskus lankean sit on taas mielessä heti jaa nyt olet ulkopuolella olet se joka itkee ja itkee että saisi olla kuin he mutta kuitenkin ulkopuolella...jne...

        Tule takaisin


      • Anonyymi

        Hyvä kirjoitus. Kiitos. Minulla samoja kokemuksia, en voi uskoa Seppoja tai Haimilahen veljeksiä, Veli-Matista nyt puhumattakaan. Hän oli opettaja ja tuollaiseen sortui?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mooses löi sauvallaan kallioon, sieltä vesi tulee matkasauvan kautta ei se itsestään kalliosta tule. Sitä kun ei tunnu kaikki tajuavan....

        Mitä sinä nyt sitten tajusit?


    • Anonyymi

      Hän joka kysyy kuka sinä olet, sinulle sanon, tee sinä vain tuttavuutta heidän kanssaan joita sinä tuomitset ulkopuolelle niin ehkä sinä sitten teet joskus minunkin kanssa tuttavuutta.

      • Anonyymi

        Tuomitseminen on synti, elävässä uskossa oleva kristitty ei tuomitse ketään, Jumala näkee sydämeen asti! Varmaan olis hyvä, jos rohkenisit puhua jonkun saarnaajan kanssa näistä asioista, koska me ihmiset välillä käsitetään väärin kuulemaamme. Lapsuuden traumoista olisi hyvä myös puhua, ne on varmasti ihan tosiasioita, kuuntelijoita ja auttajia varmasti löytyy. Ole rakas ystävä rohkea ja puhu, kirjoita vaikka tälle palstalle, vertaistukeakin löytyy! Hyvä, että kuuntelet seuroja, kohta alkaa päiväseurat, kuunnellaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuomitseminen on synti, elävässä uskossa oleva kristitty ei tuomitse ketään, Jumala näkee sydämeen asti! Varmaan olis hyvä, jos rohkenisit puhua jonkun saarnaajan kanssa näistä asioista, koska me ihmiset välillä käsitetään väärin kuulemaamme. Lapsuuden traumoista olisi hyvä myös puhua, ne on varmasti ihan tosiasioita, kuuntelijoita ja auttajia varmasti löytyy. Ole rakas ystävä rohkea ja puhu, kirjoita vaikka tälle palstalle, vertaistukeakin löytyy! Hyvä, että kuuntelet seuroja, kohta alkaa päiväseurat, kuunnellaan!

        Sinä ja kaikki ne "elävän uskon" saarnaajat tuomitsette kaikki muut kuin esikoislestadiolaiset HELVETTIIN?

        Eikös se niin ole?

        Anssi on kyllä niin, voidaanko sanoa, että lapinuskon tyhmimpiä?


    • Anonyymi

      Niin että (kiitos vaan Jumala!)

      Ei hirveesti ehkä kiinnosta seuroissa käyminen, kuitenkin kuuntelen niitä ja kerron ihan suoraan kenellä on Pyhä Henki ja kenellä ei se on palkkiona siitä ettette välittäny musta lauon totuuted teistä kaikista saarnaajista nyt klo 12 saarnaa en pääse kuuntelemaan mutta klo 18.00 jatkuu.

      • Anonyymi

        Oli mun pakko kuunnella. Harmi että kirkastui nyt tuo syy miksi täällä ei kirjoitella.

        Tosin epäselväksi jäi tarkoittiko hän sillä koiralla minua...


        Ei ole hyvää heittää päärlyjä omanvanhurskauden sontaa syöville sioille...

        Päärlyhän merkitsee helmeä mutta Seppo puhui 12 päärlystä ja viittasi 12 apostoliin eli Pyhän Hengen lahjoihin,

        helmet merkitsee armolupauksia(minun mielestäni) ...

        Hän varmaan tarkoitti päärlyllä tuota kuka vastasi viesteihini ilmeisesti se koira sitten olen minä?

        Jokatapauksessa Sepolla on Pyhä Henki niin hänestä en voi sanoa mitään.


        Voitte kyllä tuomita mut koiraksi ja ulkopuolelle jos haluatte mutta muistakaa vain että tunnen Pyhän Hengen kuulen sen pelkästä äänestä ja siitä mikä siitä "hohtaa" eli paistaa niin kuin aurinko paistaa kirkkaasti ja lämpimästi...

        Jos haluatte sitä niin voin sen tehdä. Tiputtaa pari tähtee taivaalta...

        Voin kyllä lopettaakin kirjoittamisen, mutta jos sanotte koiraksi sitten jatkan.

        Syönkö minä omaavanhurskautta ravinnokseni?

        Juuri minun nälkäni ja janoni on sen perään joka elävää on ja taivaasta annettu on, sen takia minä näännyn ja ikävöitsen elävän jumalansanan perään, jos minä olen ulkopuolella oleva koira se on hyvä, kuitenkin koirat syövät sitä mitä isäntä heille armossaan antaa,

        On omat ja vieraat koirat...

        En tiedä mitä vieras koira syö, mutta isännän oma koira syö kuitenkin isännän kädestä siksi ei kannata liian ylimieliseksi käydä isännän omaa koiraa vastaan, vaikka vieraan koiran vielä tuomitsisi,

        Vaikka on totta ettei koiran ole hyvä purra sen kättä joka sitä ruokkii niin on kuotenkin sekin totta ettei koiraa moni käsi ruoki vaan yksi. Yksi isäntä on yhdellä koiralla ja vierasta kättä koira puree!

        Sentähden minä sanon, haluatteko todella että kerron teistä kaikista kuka teistä on kylmä ja kuka palava että kyllä koira ruokkijansa käden tuntee ja eroittaa sen selkeästi niin kuin kristallin kirkas virta Goosenin maalla, ei se pimeydessä ja pimeässä maassa kulje vaan valkeudessa ja aivan kirkkaana ja selkeästi.

        Tule ja vieras käsi ja ruoki minua, en minä siitä suutu jos et sinä minua vihoita, mutta jos sinä minut vihoitat, silloin minä haukun ja käsken sinun mennä matkoihis että jälkeenpäin ainoastaan yksi käsi ruokkis joka isännän on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli mun pakko kuunnella. Harmi että kirkastui nyt tuo syy miksi täällä ei kirjoitella.

        Tosin epäselväksi jäi tarkoittiko hän sillä koiralla minua...


        Ei ole hyvää heittää päärlyjä omanvanhurskauden sontaa syöville sioille...

        Päärlyhän merkitsee helmeä mutta Seppo puhui 12 päärlystä ja viittasi 12 apostoliin eli Pyhän Hengen lahjoihin,

        helmet merkitsee armolupauksia(minun mielestäni) ...

        Hän varmaan tarkoitti päärlyllä tuota kuka vastasi viesteihini ilmeisesti se koira sitten olen minä?

        Jokatapauksessa Sepolla on Pyhä Henki niin hänestä en voi sanoa mitään.


        Voitte kyllä tuomita mut koiraksi ja ulkopuolelle jos haluatte mutta muistakaa vain että tunnen Pyhän Hengen kuulen sen pelkästä äänestä ja siitä mikä siitä "hohtaa" eli paistaa niin kuin aurinko paistaa kirkkaasti ja lämpimästi...

        Jos haluatte sitä niin voin sen tehdä. Tiputtaa pari tähtee taivaalta...

        Voin kyllä lopettaakin kirjoittamisen, mutta jos sanotte koiraksi sitten jatkan.

        Syönkö minä omaavanhurskautta ravinnokseni?

        Juuri minun nälkäni ja janoni on sen perään joka elävää on ja taivaasta annettu on, sen takia minä näännyn ja ikävöitsen elävän jumalansanan perään, jos minä olen ulkopuolella oleva koira se on hyvä, kuitenkin koirat syövät sitä mitä isäntä heille armossaan antaa,

        On omat ja vieraat koirat...

        En tiedä mitä vieras koira syö, mutta isännän oma koira syö kuitenkin isännän kädestä siksi ei kannata liian ylimieliseksi käydä isännän omaa koiraa vastaan, vaikka vieraan koiran vielä tuomitsisi,

        Vaikka on totta ettei koiran ole hyvä purra sen kättä joka sitä ruokkii niin on kuotenkin sekin totta ettei koiraa moni käsi ruoki vaan yksi. Yksi isäntä on yhdellä koiralla ja vierasta kättä koira puree!

        Sentähden minä sanon, haluatteko todella että kerron teistä kaikista kuka teistä on kylmä ja kuka palava että kyllä koira ruokkijansa käden tuntee ja eroittaa sen selkeästi niin kuin kristallin kirkas virta Goosenin maalla, ei se pimeydessä ja pimeässä maassa kulje vaan valkeudessa ja aivan kirkkaana ja selkeästi.

        Tule ja vieras käsi ja ruoki minua, en minä siitä suutu jos et sinä minua vihoita, mutta jos sinä minut vihoitat, silloin minä haukun ja käsken sinun mennä matkoihis että jälkeenpäin ainoastaan yksi käsi ruokkis joka isännän on.

        älä vaan missään tapauksessa lopeta kirjoitteluasi täällä

        näissä on sitä jotain ;-D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        älä vaan missään tapauksessa lopeta kirjoitteluasi täällä

        näissä on sitä jotain ;-D

        Nämä voisivat olla jonkinlaisia ”hätähuutojakin”!


    • Anonyymi

      "Mooses löi sauvallaan kallioon, sieltä vesi tulee matkasauvan kautta ei se itsestään kalliosta tule. Sitä kun ei tunnu kaikki tajuavan...."

      Laitan tämän vielä tähän alas kun kirkastui mutta laitoin sen tonne ylemmäksi niin ehkä kaikki huomaa..

      • Anonyymi

        Joo ehkä minä olen ulkopuolinen ja outo koira kuitenkin on isäntäni ihmeellinen kun se puhuu ihmeellisiä sanoja minulle.


      • Anonyymi

        Moses tosin löi omalla voimalla mutta uuden testamentin kristityt Pyhän Hengen voimalla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moses tosin löi omalla voimalla mutta uuden testamentin kristityt Pyhän Hengen voimalla!

        Seppo tai mooses löi tai Aaron tai kettu mistä sitä varmuudella tietää...


    • Anonyymi

      Ettekä te suinkaan pääse omasta koirasta eroon, ehkä te sitä potkitte joskus ja ehkä syljette (joku) vielä päällekkin, ja ehkä joskus tuo hakattu koira menee nuolemaan haavojaan, kuitenkin illan tullen palaa hän jälleen isäntänsä luokse, minne muualle hän menisi koska sinulla on iankaikkisen elämän sanat!

    • Anonyymi

      Kun löytäisin teistä yksinäisistä miehistä yhden hauskan kenen kanssa jakaa arkea!! Miten ihmeessä seuroissa teistä sais "otteen"? Laita vaikka punainen nappi hihaan kiinni ? Kun ei kiinnosta katella muualta..on niin eriävät jutut, uskonasiat ois niin hyvä olla samalta "tasolta"..
      Eipä se haittaa vaikka olisit eronnu avioliitosta, itse olen tai siis exä haki eron ja löysi onneksi "paremman"..

      • Anonyymi

        No olet taas täällä, ONNEA METSÄSTYKSEEN, siis aivan varmasti, olen hengessä mukana.

        Voi olla, että ei tule täältä, mutta toivon kaikkea hyvää yrityksellesi, ja jos onnistuu OLEN TOSI ILOINEN! Lähes yhtä paljon kuin siitä, että tiedän että minulla on kaikki synnit anteeksi ILMAN YHTÄKÄÄN ESIKOISLESTADIOlaista! LaISUUN ON niin syvältä!


      • Anonyymi

        Ne on vaikeita ja toisaalta helppoja, valinnat sitten sen suhteen kuka on parempi kumppani.

        En minä ainakaan nykyistä kumppania kovin helposti lähtisi vaihtamaan, vaikka tuo joku muu niin houkuttelevalta tuntuisikin!

        Mutta jos on jäänyt yksin, kun kumppani on parempaan osannut vaihtaa, olisi kyllä hyvä jos tämä jätettykin kumppanin saisi.

        Mitä Veli-Matti ajattelee tai Anssi, siitä että kumppaneita vaihdetaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne on vaikeita ja toisaalta helppoja, valinnat sitten sen suhteen kuka on parempi kumppani.

        En minä ainakaan nykyistä kumppania kovin helposti lähtisi vaihtamaan, vaikka tuo joku muu niin houkuttelevalta tuntuisikin!

        Mutta jos on jäänyt yksin, kun kumppani on parempaan osannut vaihtaa, olisi kyllä hyvä jos tämä jätettykin kumppanin saisi.

        Mitä Veli-Matti ajattelee tai Anssi, siitä että kumppaneita vaihdetaan?

        Vain Veli-Matti ja Anssi tietävät. No molempia ehkä sorsitaan?


    • Anonyymi

      Tällaista sekasotkua lestadiolaisuus tuottaa, ja siitä eivät pääse irti vaan polvi polvelta sama sekopäisyys jatkuu eikä valoa näy, kun ei ole voimaa irrottautua sekavuuden lähteestä kirkkaille Raamatun ilmoittamille vesille pois lestasepustuksista!

      • Anonyymi

        Olet kyllä oikeassa? Mitä Sepot sanoivat? Hehän tämä Haimilahtien kanssa järjestivät, no tyhmiä hännystelijöitä oli kymmenkunta. Kuunnelkaa heidän saarnojaan, "LAPPIIN PITTÄÄ USKOA, muuten ei hyvä heilu. On Jolokin siinä lapinuskossa?


    • Anonyymi

      Jakob
      2.luku.

      "14. II. Mitä se auttaa, rakkaat veljeni, jos joku sanoo hänellänsä uskon olevan, ja ei hänellä kuitenkaan ole töitä*? Taitaako usko hänen autuaaksi saattaa?
      15. Mutta jos veli taikka sisar alasti olis ja puuttuis jokapäiväistä ravintoa,
      16. Jos joku teistä heille sanois: menkäät rauhassa, lämmittäkäät ja ravitkaat teitänne; ja ette kuitenkaan anna heille mitään ruumiin tarvetta: mitä se heitä auttais?
      17. Näin myös usko, jos ei hänellä töitä ole, on kuollut itsessänsä.
      18. Mutta sanokaan joku: sinulla on usko, ja minulla on työt: osoita minulle sinun uskos sinun töilläs, niin minäkin tahdon minun uskoni osoittaa minun töilläni.
      19. Sinä uskot, että yksi Jumala on, sen sinä oikein teet; perkeleet myös sen uskovat ja vapisevat.
      20. Mutta tahdotkos tietää, sinä turha ihminen, että usko ilman töitä kuollut on?
      21. Eikö Abraham, meidän isämme, töiden kautta vanhurskautetuksi osoitettu, kuin hän poikansa Isaakin alttarille uhrasi?
      22. Näetkös, että usko on myös vaikuttanut hänen töissänsä*, ja että usko on töissä täydelliseksi tullut?
      23. Ja se Raamattu on täytetty, joka sanoo: Abraham uskoi Jumalan, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi*, ja hän kutsuttiin Jumalan ystäväksi+.
      24. Niin te siis näette, että ihminen töistä vanhurskautetuksi osoitetaan ja ei ainoastansa uskosta.
      25. Niin myös portto Rahab, eikö hän töiden kautta vanhurskautetuksi nähty*, koska hän korjasi ne vakoojat ja toista tietä heidät päästi ulos?
      26. Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin myös usko on ilman töitä kuollut."

      Siinä Jakob tahtoo sanoa ei että usko ei pelastaisi eli vanhurskauttaisi, vaan hän tahtoo sanoa että on kahden laista uskoa, ja ainoastaan toinen niistä synnyttää myös hedelmää, ja ainoastaan toinen niistä on Jumalalle kelpaavaa eli mieluisaa!

      Siksi hän sanoo ettei usko itsessään riitä, ettei hän siinä tarkoita oikeaa uskoa joka itsestään hedelmän kantaa vaan hän puhuu väärästä uskosta joka ei Jumalalta lahjaksi annettu ole, vaan itse tehty ja ei kanna hedelmää autuuteen!

      Tai jos jollakin on usko joka itse tehty on ja se kantaa kuitenkin itsestään hedelmää, että ei se kuitenkaan taida itse tehty olla että hedelmän kautta se todistetaan oikeaksi uskoksi joka Jumalalle mieluisa on!

      Niin ei Jakob tahdo siis sanoa että töistä autuaaksi tullaan, vaan Jakob on jo sinä aikana havainnut kahtalaista uskoa että toisella väellä usko kantaa hedelmää ja toisella väellä on se usko hedelmätöin, niin tahtoo Jakob kyseenalaistaa heidän uskonsa joilla ei usko hedelmää kanna, että kuka on nyt teidän uskonne tehnyt, sillä se usko mikä on verihiellä painettu Golgatalla ja Getsemanessa taitaa kyllä hedelmän itsestään kantaa!

      Jakob ei siis tuomitse oikeaa uskoa teoista riippuvaiseksi vaan hän tuomitsee väärän uskon osoittaen tekoja, sillä oikea usko kantaa hedelmän itsestään ja hedelmättön uskon kautta todistetaan usko vääräksi.

      Tosin jakob taisi unohtaa että on myös niitä jotka hedelmää kantavat ja eivät kuitenkaan usko vaan teoilla tahtovat autuaaksi tulla!

      Huomatkaa siis mitä jakob puhuu tuossa! Että hän osoittaa ainoastaan kelvottoman uskon muodon ettei se hedelmää itsestään kanna, eikä suinkaan aseta vaatimuksia oikealle uskolle. Koska oikea usko kyllä hedelmän itsestään kantaa kärsivällisyydessä!

      • Anonyymi

        Niin näkyy tänäkin päivänä monta uskovaa olevan jolla vielä seurakunnan todistus on, ja ei kuitenkaan hedelmää kanna, lesken leivän syöjät, kateelliset, pahan puhujat, lähimmäiselle kylmät, jotka eivät osoita uskoaan töissä lähimmäisen rakkauden kautta taikka sillä uskolla joka Aabrahamilla oli että hän oli Jumalansanalle kuuliainen.

        Että heillä on usko olevinansa ja kuitenkin noudattavat omaa korvasyyhyänsä eivätkä ole Jumalan äänelle kuuliaiset!

        Senkaltainen usko taitaa olla ulkokullattu joka ihmisten silmäin edessä taitaa kyllä palvella ja Jumalan temppelissä hurskas olla, vaan kun arki tulee ja tekoja osoitetaan ja Jumalan ääni Pyhän Hengen kautta sanoo muista leskeä, taikka muista raajarikkoa, taikka muista yksinäistä, taikka muista sidottua taikka muista minun sanaani ja opeta kansaa, niin ei hän kuitenkaan tahdo vaan ainoastaan omaa etuansa ajaa ja omain himoinsa tyydyttää itsekkyydessä. Josta tosin ei taida kukaan vapaa olla, vaan Jumalan lapsi kuitenkin katuu syntejänsä, ja uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tahtoo kuitenkin kulkea parannuksen tekijänä ja synnin poispanijana, vaan jos ei parannus kanna hedelmää kuin itsekkyyteen niin ei taida parannus olla Jumalasta vaan lihasta joka itsekkyyden lähde on!

        Joka siis lihasta syntynyt on, palvelee itsekkyyttä, mutta joka Hengestä syntynyt on, on Jumalan palvelija!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 110
      2156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      59
      2020
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1941
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1618
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1412
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1353
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1344
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1337
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe