Jumala ei julista evankeliumia eikä paranna sairaita. Miksi?
Jos pelastumisen ehto olisi uskoa Jumalan olevan olemassa, niin Jumalan olisi helppoa todistaa se, mutta ei tee mitään sen eteen.
Eikö Jumala tahdokaan pelastaa kaikkia ihmisiä? Laittaa avuttomat ihmiset evankeliumin työhön ja huijarit parantamaan sairaita.
Ei ihme että ihmiset eivät usko edes länsimaissa ja muslimien luokse ei evankelistoilla ole pääsyä.
Miksi Jumala ei tee työtä?
5
72
Vastaukset
- Anonyymi
Oletko lukenut mitä Raamattu sanoo asiasta ?
kysynpävaan.- Anonyymi
Raamattu on satua.
Sanopa itse omin sanoin mitä työtä jumalasi tekee?
Jumala tekee koko ajan työtä. Jumala julistaa evankeliumia ihmisten avulla. Hän ohjaa kaikkia ihmisiä kuin sätkynukkeja, kuten Raamatusta käy ilmi. Mooses-tarinassa esim. Jumala paadutti Faaraon sydämen, niin että Faarao ei päästänyt juutalaisia vankeudesta.
- Anonyymi
Eikö ihmiset uskoisi, jos Jumala itse julistaisi evankeliumia!
Olisi saavuttanut kaikki kansat samana päivänä, jolloin herätti Jeesuksen.
Nyt on miljoonia joutunut kadotukseen sen vuoksi että ihmiset eivät ole tavoittaneet pakanoita historian saatossa.
- Anonyymi
"Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat"
17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
19 Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi."
20 Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi?
21 Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,
22 koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta,
23 me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,
24 mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.
25 Sillä Jumalan hulluus on viisaampi kuin ihmiset, ja Jumalan heikkous on väkevämpi kuin ihmiset.
26 Sillä katsokaa, veljet, omaa kutsumistanne: ei ole monta inhimillisesti viisasta, ei monta mahtavaa, ei monta jalosukuista,
27 vaan sen, mikä on hulluutta maailmalle, sen Jumala valitsi saattaaksensa viisaat häpeään, ja sen, mikä on heikkoa maailmassa, sen Jumala valitsi saattaaksensa sen, mikä väkevää on, häpeään,
28 ja sen, mikä maailmassa on halpasukuista ja halveksittua, sen Jumala valitsi, sen, joka ei mitään ole, tehdäksensä mitättömäksi sen, joka jotakin on,
29 ettei mikään liha voisi kerskata Jumalan edessä.
30 Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi,
31 että kävisi, niinkuin kirjoitettu on: "Joka kerskaa, sen kerskauksena olkoon Herra."
( 1 Kor. 1)
s-seutulainen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617760- 1334474
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323727- 213078
- 232632
- 272573
- 502246
- 252150
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922113- 322049