JUMALA RAKASTAA HELLUNTAILAISIA JA LUTERILAISIA

Kyllä vain Raamatun Jumala rakastaa suuresti helluntailaisia ja luterilaisia ja jopa jumalattomia, niitä jotka eivät tunne Jumalaa.

Kastekysymyshän se on ensimmäinen tai ensimmäisiä asioita josta luterilaiset ja helluntailaiset vetävät nokkapokkaa.

Käytäntö on kuitenkin osoittanut, että voidaan pitäytyä lapsikasteeseen tai uskovan kasteeseen. molemmat tavat kastaa ihminen tulevat kyseeseen. Minun piskuisessa seurakunnassani ei ole esimerkiksi profetian lahjassa tullut käskyä kenellekään, että tulee ottaa aikuiskaste, eli uskovan kaste kun on tullut uskoon ja kun on tavan mukaan saanut kasteen sylivauvana.

Eli tämä kysymys lapsen- tai uskovankasteesta ei ole luovuttamaton. Molemmat tavat kastaa tulevat kysymykseen.

Mutta sitten kristinuskossa on luovuttamattomia asioita, jotka ovat samat kaikille kristityille.

Ensimmäisenä tulee mieleen näistä luovuttamattomista asioista usko Jeesukseen, eli joka pitää itseään uskovana, hänellä pitää olla raamatullinen usko Jeesukseen, nimittäin, että tämä Jeesus on luvattu Messias ja hän kärsi ja kuoli ristillä sijaisena minunkin pahojen tekojen sijaiskärsijänä.

Ja että tämä sama Jeesus nousi kolmannen päivän jälkeen kuolleista ja voitti täten kuoleman, kuolema ei voinut häntä pitää otteessaan.

On toki paljon muutakin mistä kristittyjen on hyvä olla yksimieliset, mutta perusopetus Jeesuksesta ja hänen ristin sovitustyöstä on luovuttamaton.

Tunnetko sinä lukijani Jeesusta? Onko hän sinun oma Vapahtajasi?

Mikäli sait piston sydämeesi edellisistä lauseistani ja tahdot tulla tuntemaan Jeesuksen, niin voit rukoilla vaikka seuraavasti:

Rakas Jeesus, minä en tunne sinua vielä, mutta tahdon tulla tuntemaan sinut, tule Jeesus asumaan minuun ja anna minun seurata sinua tästä lähtien.

Jos tuon tosimielellä rukoilit, niin olet tullut uskoon ja sinusta on tullut Jeesuksen seuraaja!

29

228

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lisäksi, minulla on pullaa pyllyssä.

      • Anonyymi

        Taiga Häkkillä on pulla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taiga Häkkillä on pulla?

        Taiga Häkkilä on uskova pulla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Taiga Häkkilä on uskova pulla.

        pULLa saa aikaan megalomaanizet pieruni ja kirkossa penkki natisee ja pappi ääntelee


    • Anonyymi

      Minäkään en ole saanut profeetan kehoitusta putsata pyllyä pullasta!

      • minulla on pullaa pyllyssä.


    • Anonyymi

      Eihän kastekysymystä saada profetioiden kautta, vaan Raamatun perusteella. Joka uskoo ja kastetaan, pelastuu. Uskovien kaste on siis ainoa raamatullinen kaste.

      Kaikki mikä tapahtuu ennen uskoontuloa, on hyödytöntä ja kuollutta tekoa Jumalan silmissä. Ainakin kasteasiassa. Aikuiskastekaan ei siis käy.

      Ei kannata näin ollen odotella profetioita asioista, koska Jumala on ilmoittanut tahtonsa Raamatussa.

      • Anonyymi

        Raamattu kyllä ratkaisee asiamn, mutta mistään uskovien kasteesta se ei puhu. Ei tuokaan kohta. Sanojen peräkkäisyys ei kuvaa aikaa. Siinä meni oppisi

        Raamatusta löydämme kasteen ja sen merkityksen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu kyllä ratkaisee asiamn, mutta mistään uskovien kasteesta se ei puhu. Ei tuokaan kohta. Sanojen peräkkäisyys ei kuvaa aikaa. Siinä meni oppisi

        Raamatusta löydämme kasteen ja sen merkityksen

        Miksi haluat hylätä Apostolien opin?

        He kastavat vain uskoontulleita yks kerrallaan eli hyvässä järjjestyksessä.

        kuten tänäänkin Jordanilla, mene katsomaan.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Suomen kielessä ja-sana ei kerro järjestystä, vaan asioiden rinnastusta.
        ja-sana on rinnastuskonjunkstio.

        Kristukseen kastetulla on uskon Henki lahjaksi saatuna kasteessa synneistä pestyyn sydämeen.

        "Mutta jolla ei ole Kristuksen henkeä, se ei ole hänen omansa"


    • Anonyymi

      Joko se Jumala on paperilla ilmoittanut rakkautensa.

    • Teismin opettajat esimerkiksi rippikoulussamme pahempia aivopesun tehtailijoita kuin mitä uskovaiset täällä Suomessa opettavat kristinuskoa!

      • Anonyymi

        Hyvä että kerroit. Nyt ymmärrän pullan pyllyssä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä että kerroit. Nyt ymmärrän pullan pyllyssä.

        nam ,kanelipullaa tuoksuukin samalta


    • Anonyymi

      Niin tekevät, ne laittomuuden Herranne:

      Matteuksen mukaan: 24:23 "Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
      24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."
      ( viitaten mm Apostolien teot:13:6 tekstiin.)

      Molemmilla katolilaisuudesta eronneilla lahkoilla; on laittomuuden Herrat joita palvelevat kristillisten Kaikkivaltiaiswn ja Pyhän Hengen Nimeen rikoksiakin tehden:

      https://fi.wikipedia.org/wiki/Knutbyn_murha
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Joulupukki#Suomi

      2.Korinttolaiskirje:11:14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi."
      https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.htm
      Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."

    • Anonyymi

      Rakkauden puutteeseen saa kätevästi rakkautta, kun luo mielikuvitusolennon ja kuvittelee, että se rakastaa.

    • Anonyymi

      Ap. t. 19:15 mutta paha henki vastasi heille: "Jeesuksen minä tunnen ja Paavalinkin tiedän, mutta keitä te olette?"

      Niitä Jeesuksen tuntevia kavereita ja itse järkiperäiseen uskon määritelmiinsä luottaviin ei kannata luottaa. Fariseukset luottivat omaan uskoonsa ja vaellukseensa. Se on juuri sitä hiekalle rakentamista.

      Raamatun mukaan pelastava usko on Henki meissä. Kristuksen Totuuden Henki meisä on oikea uskon Henki, Kristus meissä.
      Ihmisen omat uskontunnustukset ovat niitä järjenpäätelmiä.

      "Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa."

    • Anonyymi

      Raamatussa vasta Kristittyjä eli Kristukseen kasteessa liitettyjä alettiin kutsua uskovaisiksi (kreikaksi pistis"), koska he olivat kasteessa saaneet synneistä pestyyn sydämeensä Pyhän uskon Hengen lahjan.

      Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin KASTE Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. "(Apt.2:38)

      Kääntyminen (engl. repent) ei tarkoita, että pitäsi mennä ensin tekemään jotain hyviä tekoja kelvatakseen kastettavaksi.
      Jeesus sanoo: tule sellaisena kuin olet, eli syntisenä pitää mennä kasteelle, jotta Jumala lupauksensa mukaan pesee kasteessa synnit pois ja lahjoittaa sydämene Hengen lahjan eli uuden liiton sinetin kuulumisesta uuden liiton jäseneksi.

      Ei se Paavalikaan mitään hyviä tekoja lähtenyt ennen kastetta tekemään kelvatakseen kastettavaksi.

      Ap. t. 22:16

      Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'

      Helluntailaisuus on Amerikasta tuotu paha harhaoppi eli heresiä. Heille kaste ei liity mitekän ihmisen syntisyyteen.

      • Anonyymi

        Helluntailaiset kieltää koko Vanhan Testamentin, syntiinlankeemuksen, perisynnin, Jumalan sormella kirjoittamat lait ovat heille naurunasia.
        Nyt vaan rakastellaan niin vietävästi vaikka miehet miehiä ja naiset naisia, kunhan vaan rakastetaan niin kaikki käskyt ja perisynnit voidaan heittää romukoppaan.


    • Anonyymi

      Taiga Häkkilä on helluntailainen

    • Anonyymi

      Taiga Häkkilä oli ensin Jehovan todistajissa alkoi siirtää sitä helluntailaisiin...

    • Anonyymi
      • En minä tiedä - videosi tonybet ja viestisi -
        "Liity meihin tänään ja saat lahjasi meiltä"

        Yhdyn kämmeneeni ja en voi liittyä mihinkään kun minulla ei ole lahjoja mihinkään
        en siis tiedä linkkinne aiheestä yhtään mitään
        anteeksi,


    • KIIHOTUN KUKKAMULLASTA, LISÄÄN AVAUKSEENI UUH AAH!!!!!!!!!!!!!!!

    • taeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeå

    • Anonyymi

      Olet väärässä! Kirkkokunta ei vaikuta Jumalan rakkauteen!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      161
      1692
    2. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1255
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      249
      1213
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      36
      1017
    5. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      61
      892
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      172
      889
    7. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      62
      858
    8. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      796
    9. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      53
      721
    10. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      39
      695
    Aihe