Työnteko ei auta köyhyydestä ulos

Anonyymi-ap

Olen ollut lähes koko aikuisikäni köyhä. Velkaannuin aiemmin yritystoiminnassa, kun minua huijattiin. Töitä olen tehnyt paljon, nytkin teen kahta työtä. Palkkaa minun pitäisi saada noin 2500e kuukaudessa. Ulosotto vie kuitenkin lähes koko palkan, että käteen jää vain joku 1000e/kk. Ei hyödytä työnteko sitten millään tavoin, eikä sillä pääse tilanteesta mitenkään ulos. Olen asunnoton kaiken lisäksi, ja asuntoa en saa. Ulosotto ei myöntänyt vapaakuukausia, vaikka olen sinne maksanut yhtäjaksoisesti 3 vuotta, jotta saisin asunnon vuokravakuudet maksettua. Eipä nuo ulosottouudistukset mitään auta, kun viimekädessä virkamies sanoo, että ei, ja sitten pitäisi valittaa asiasta ja eihän köyhällä ole varaa mennä oikeuteen, kun se maksaa. Kyllä tässä elämässä ei ole yhtään mitään järkeä, raha on onni ja ihmisyyden mittari.

38

210

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kyllä se joskus helpottaa, sillä onhan sekin 3 vuoden maksaminen pois kokonaissummasta ja maksuajasta, jos maksettu summa on kohtuullinen.
      Maksaahan ne asunnon hankkijatkin 15-20-25 vuotta velkojaan eli
      samankaltaisessa velkavankeudessa ollaan useiden muiden kanssa.
      Töissä käyden sentään kertyy myöhemmin sitä varallisuutta ja
      vaikuttahan se myöhempi eläkekin siihen vanhuuden turvaan.

• Anonyymi

Olisitte ryhtyneet sosiaalivirkailijoiksi niin teillä olisi rahaa - jopa 8000 eur/kk

• Anonyymi

Ei niin, paremmin elät kun olet ttyötön Työnteko käyhydttää, maksat veroja jotta pakolaiset ja muut maat saavat sinun rahasi, siksi teet töitä.
      Täällä ei elä kuin kansanedustajat kun määrää itselleen mapkkan ja etuudet, ei tee mitään mut rahaa ottavat.

Siksi olen työtön minäkin, elän paljon paremmin työttömänä kuin et menisin orjatöihin. Nyt saan verottomiakin etuja, ja käteen jää joka kuuakusi 4500 e, josta on verot otetttu. Emme edes kuluta kuussa noin paljoa, joten rahasäkkiin jää talletettaa. Pankkiin ei niitä kannata laittaa, ne katotaan omaisuudeksi ja tuloiksi. joten piilossao on.

• Anonyymi

Heh velkaantuu yritystoiminnassa niin itse jättänyt verot maksamatta siinä se huijaus.

• Anonyymi

Eikös ole hyvä tää monipuolue järjestelmä. Toinen hallitus ottaa ja toinen taas antaa.
        Odotus palkitaan.

• Anonyymi

Olin köyhä ja työtön muistaakseni 1977, mutta sitten menin hanttihommiin
      ja pian sen jälkeen vakituisiin töihin. Eipä ole sen jälkeen sitä köyhyyttä
      näkynyt meidän taloudessa vaan aina on ollut omaa rahaa sekä kotona että
      siellä pankkitilillä. Kohtuullisesti sitä kertyy jemmaan ihan joka vuosi kun ei
      harrasta sitä juopottelua eikä tupakanpolttoa ja pelaamista.
      Vielä eläkkeelläkin pärjää ihan mukavasti kun ei ostele turhuuksia.

• Anonyymi

Juuri noin. Pohjalta myös aloittanut, hyvään työhön pääsin, sitten potkut ja taas alkoi pohjalta... Ei ole tarvinnut kerjuulla käydä, laskut maksettua, ruokaa syödä.. Kummasti sitä pärjää ja ilmasia huvejakin löytänyt.

• Anonyymi

Ulosotto ei ole se ainoa virkamies; Asunnoton voi ottaa yhteyttä kotikuntansa sosiaalitoimeen ja selvittää mahdollisuuksiaan sosiaalityöntekijän kanssa. Sote-uudistuksen vuoksi voi joutua etsimään apua hyvinvointialueensa sivustolta, esimerkiksi pirkanmaalainen voi mennä pirha.fi-sivustolle: https://www.pirha.fi/palvelut/palveluhakemisto/tyoikaisten-sosiaalityo Vaikka sosiaalitoimi ei voisi suoraan auttaa asiakastaan, se voi silti antaa neuvoja hänen oikeuksissaan.

Eduskunnan oikeusasiamies valvoo viranomaisten toiminnan oikeellisuutta, ja hän keskittyy toiminnassaan edistämään perus- ja ihmisoikeuksia. Hän on antanut useamman ratkaisun myös ulosoton vapaakuukausista. Esim. ratkaisu ½ vuotta sitten: https://www.oikeusasiamies.fi/r/fi/ratkaisut/-/eoar/6074/2021

Suomi on edistynyt hyvin asunnottomuuden vähentämisessä, ja yhteiskuntamme selvästikin suhtautuu suopeasti kaikkien asumisen mahdollistamiseen. Asioitaan hoitava, töitä tekevä ja ulosottoa maksava velallinen voi hyvinkin saada tuloksellista apua asunnottomuuteensa.

Pitkäaikatyötön

• Anonyymi

Ei niin. Työ köyhdyttää, verot vie pakolaisille rahaa.

Hoitajat kun saivat sen maaliskuun rahan palkanpäälle, oliko nyt 500-600 e, niin siitä ei jääny paljon käteen, verot vei. Minusta se olisi kuulunut olla vaerotonta. Mutta suomessa on tärkeää että ihmiset näkee plaa, jotta pakolaiset präjää. Heillehän ne rahat valuu.

• Anonyymi

Mutta onhan se tavattoman palkitsevaa, että TYÖeläkkeestä jää 75 %:a itselle.
        Sillähän pärjää mainiosti ja saa hankittua kaiken tarvitsemansa tavaran sekä
        ravintoa omalle perheelle aivan riittämiin ja harrastuksiin sekä matkoihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Samoilla tietämillä olen. Muukin sopii minun ja vaimoni kuvioihin.
        Tuo %-lukema kertoo sinun saaneen joskus asiallista palkkaakin josta olet osan käyttänyt pitempijännitteisiin / kestäviin kohteisiin?
        Oma työeläkkeeni perustuu 27:n vuoden tuloihin joiden taso vaihteli rutkasti. Laskennassa mukana alku- ja loppupään pienet ansiot.
        Vaihtelu antoi lisämotivatiota elämän suunnitteluun eteen päin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Samoilla tietämillä olen. Muukin sopii minun ja vaimoni kuvioihin.
        Tuo %-lukema kertoo sinun saaneen joskus asiallista palkkaakin josta olet osan käyttänyt pitempijännitteisiin / kestäviin kohteisiin?
        Oma työeläkkeeni perustuu 27:n vuoden tuloihin joiden taso vaihteli rutkasti. Laskennassa mukana alku- ja loppupään pienet ansiot.
        Vaihtelu antoi lisämotivatiota elämän suunnitteluun eteen päin.

Meillä eläkkeistä ei mene yhtään veroa, kun meillä on 1300 e alle, jotta saamme tt tukea ja asumistukea... ja sillon se nousee korkeelle. Asumistukea saamme 480 e ja tt tukea saamme 2000 e . Mun eläke on sitten kk 3.780 ja mies saa 4560 e...joten me kyllä pärjäämme.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Puhut vähän eikä sekään ole asiaa. Tulevaisuuden eläkkeeni ei riitä edes vuokraan. Ime siitä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Puhut vähän eikä sekään ole asiaa. Tulevaisuuden eläkkeeni ei riitä edes vuokraan. Ime siitä!

Mutta jos on pelannut korttinsa oikein niin eläke riittää hyvin siihen taloyhtiön hoitovastikkeeseen. Se on selkeästi alle puolet käyvästä vuokrsta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Meillä eläkkeistä ei mene yhtään veroa, kun meillä on 1300 e alle, jotta saamme tt tukea ja asumistukea... ja sillon se nousee korkeelle. Asumistukea saamme 480 e ja tt tukea saamme 2000 e . Mun eläke on sitten kk 3.780 ja mies saa 4560 e...joten me kyllä pärjäämme.

Centit olisivat lisänneet uskottavuutta!

• Anonyymi

Kyllä ja ei. Jos ei tee töitä on turha yrittääkään päästä köyhyydestä, jos näin voi sanoa.
      Itse olen esim. elävä esimerkki tästä. Köyhästä perheestä, köyhänä ensimmäiset 25v elämästäni kärsinyt.
      Nykyään kuulun siihen toiseen ääripäähän, kaikki saavutettu työllä, ei millään muulla.

Toisaalta vanhempani tekivät töitä koko ikänsä ja kuuluivat pienituloisiin, köyhiä loppuun asti. Tietysti autoin heitä taloudellisesti mahdollisimman paljon.

• Anonyymi

Aloitukseen sen verran etä kyllä asunnon saa ja tuon jälkeen niin ei tee mitään ulosottoveloille vaan antaa niiden olla. Työttömyyskorvauksilla+asumistuki+toimeentulotuki. Muutamia henkilöitä tiedän jotka ovat nimen laittanut värään paperiin 40vuoden työhistoria ja kuitenkin jää luu käteen. Sitten ei kannata kirvestä heittää kaivoon jos velkajärjestely mahdollisuus.

• Anonyymi

Se on varmaan mukavaa maksaa takauksia 20-25 vuotta ja sen jälkeen on elämä ohi.
        Jos on kuitenkin ollut töissä kaiken aikaa, niin onhan siitä kuitenkin kertynyt se
        eläke, minkä turvin voi sitten viettää mukavaa elämää työuran jälkeen.
        Kunhan ensin ne saatavat ovat vanhentuneet.
        Oli mullakin kauan sitten työkaveri, joka maksoi ruokkoja kolmesta lapsesta noin
        20:nen vuoden ajan ja elämä alkoi vasta sen jälkeen hymyillä uudessa liitossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on varmaan mukavaa maksaa takauksia 20-25 vuotta ja sen jälkeen on elämä ohi.
        Jos on kuitenkin ollut töissä kaiken aikaa, niin onhan siitä kuitenkin kertynyt se
        eläke, minkä turvin voi sitten viettää mukavaa elämää työuran jälkeen.
        Kunhan ensin ne saatavat ovat vanhentuneet.
        Oli mullakin kauan sitten työkaveri, joka maksoi ruokkoja kolmesta lapsesta noin
        20:nen vuoden ajan ja elämä alkoi vasta sen jälkeen hymyillä uudessa liitossa.

Niimpä ja tällä joka maksanu taauksia niin naama on kuin kiveäja varm on mennyt usko ihmisiin. Kyseessä oli vielä lapsuuden tuttu mitä meni takaan ja koko summasta,oma melkein maksettu asunto osake meni siinä. Juu melkein 40vuotinen työura ja maksellut toisten velkoja. Onhan näitä tapauksia jos tutut takaa niin pystyvät neuvotteleen järjestelyistä ettei riitoja.

• Anonyymi

Kun menet töihin lähtee kaikki etuudet ja tuet, Tulot laskee selväti, Kun olet työtön saat kaikki tuet ja lisää kun rahat loppuu, ei sa työllinen, on palkko pärjätä orjapalkalla.

• Anonyymi

puhut paskaa kyllä asunnon ja ulosotosta tulee automaattiseti vapaa kuukausia kun olet vuoden yhtä jaksoisesti maksanut 2 kk vapaakuukautt tänä vuonna 3kk jonka hallitus päätti eli lopeta paskan jauhaminen

• Anonyymi

Se on totta. Suomessa ei pärjää kuin valhetelemalla, siitä on eduskuntalaiset ERINOMAISTA ESIMERKKIÄ. Mitä enempi puhut paskaa, sen enempi tienaat. Huijaaminen on se mikä kannattaa.

Jos maksat veroja rehellisesti, et saa mitään. Mutta kun duunaat pimeesti, saat kaiken mitä tarvit.
      Hyvä esimerkki: työstä saamasi satanen, sitä et saa kokonaan itsellesi, mutta kun teet sen pimeesti saat kaiken itsellesi.

Eduskunta kun puhuu sontaa paraikaa, että saa kansan uskomaan valheisiin, niin sepäs vasta on rahakasta hommaa.

Epärehelliisin keinoin elämän onni aukeaa.

• Anonyymi

Mutta pitkäaikainen työnteko kerryttää kuitenkin sitä eläkettä ihan mukavasti
      ja sillä kyllä taloudellinen ihminen pärjää ihan mukavasti.
      Eläke riittää asuinkuluihin ja laskuihin ja yli menevällä osalla voi vieläpä
      matkustella ja laittaa osan säästöönkin myöhempiin tarpeisiin .
      Ei siis mitään ongelmia kun on aikanaan tehnyt rivakasti töitä.

• Anonyymi

Ei kerrytä. Vaikka olet 40 v työssä saat saman kuin se joka on ollut työttömänä ja saa takuueläkettä. Työvuodet ei tuo lisää eläkettä, se on vaan uskomus, ei todenmukainen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kerrytä. Vaikka olet 40 v työssä saat saman kuin se joka on ollut työttömänä ja saa takuueläkettä. Työvuodet ei tuo lisää eläkettä, se on vaan uskomus, ei todenmukainen.

Riippunee työstä? 27 kertymävuotta ja työeläke yli 3 tonnia. En tiedä mitä kaikkia avustuksia voisin saada mutta moraalini estää edes selvittämästä sitä koska nykyisen antama elämisen taso riittää minulle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Riippunee työstä? 27 kertymävuotta ja työeläke yli 3 tonnia. En tiedä mitä kaikkia avustuksia voisin saada mutta moraalini estää edes selvittämästä sitä koska nykyisen antama elämisen taso riittää minulle.

HEI HALOOO.... mitä sä oikein uneksit, et voi saada 27 v työstäsi 3 tonnia, johan se olisi 6 tonnia tuplatyövuosista.... hahhaaaaa.... älä unta nää!!!

Sinä ja sinun moraalisi, missä on moraali tuossa sun eläkellaskelmassa.... hahhaaaa....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

HEI HALOOO.... mitä sä oikein uneksit, et voi saada 27 v työstäsi 3 tonnia, johan se olisi 6 tonnia tuplatyövuosista.... hahhaaaaa.... älä unta nää!!!

Sinä ja sinun moraalisi, missä on moraali tuossa sun eläkellaskelmassa.... hahhaaaa....

Kyllä valtiollakin voi saada 30 työvuodesta takuulausekkeella 60 %:n eläkkeen
        eli se 3 tonnia/kk on ihan mahdollinen. Mullakin on useita kavereita, jotka
        saa tuon verran eli 2100 € jää käteen joka kuukausi. Kyllä sillä pärjää jos
        korvien välissä on muutakin kuin huminaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuulut eläkeläiseliittiin tuon kolmen tonnin kanssa eli palkkasi on ollut hyvä, ei mikään duunarityö tai no jos ahtaaja, paperimies olet ollut.
        Normiduunarin palkka on keskimäärin alle 3000€/kk brutto. Työnantajat jakelee armotta
        potkuja +55v, jotka ei sitten kelpaa enää mihinkään. No työttömyys takaa "tulojen" mahtavuuden, joka yllätys yllätys, näkyy yhä pienempänä eläkkeenä. Tämä lienee hyvä sovittu diili työnantajien ja eläkeyhtiöiden kesken sovittuna.
        Lidäksi vielä tuo eläke tai työttömyys näkyy oikein mukavana vero%:n kohoamisena. Mulla ei tuo ole oikein mahtunut kaaliin, tulot pienenee huomattavasti, mutta vero% nousee tuplasti.

• Anonyymi

Totta, jos ihminen ei tajua elää varojensa mukaan, niin köyhyys ei ole kiinni työstä eikä rahasta. Asioista valittaminen eli reklamoiminen ei ainakaan yleensä tarkoita oikeuteen menemistä. Asioita hoidetaan muutenkin tässä maassa.

• Anonyymi

sun tarinasi innostaa minua muuttamaan ulkomaille
      en tunne ihan kaikkia suomen lakeja, mutta turhia ovat
      ulkomailla voi aloittaa alusta

• Anonyymi

nykyajan orjuus on velkaantuminen

• Anonyymi

Meillä ei ole yhtään velkaa, ostetaan kaikki käteisellä. Vltio hilaa omat velkansa kansan piikkiin, en minä ainakaan ole antunut lupaa heidän ottaa velkaa mun nimiini. Mulla ei ole yhtään velkaa, Mariin maksakoot valtionvelkansa ihan itse lun niitä omiin kaljotteluun otteleenkin. Me ollaan velattomia.

• Anonyymi

kadulla ei ole pahaa elää

• Anonyymi

velkaantuneiden vallankumous olisi tarpen

samat paskat vallassa, niin ego ja kukkaro kasvaa

• Anonyymi

Ei ole auttanut ei.

• Anonyymi

Joissakin sivistysmaissa on mahdollisuus henkilökohtaiseen konkurssiin mutta ei tietenkään työpaikkakiusaajien Suomessa

• Anonyymi

Demariudessa ei ole täysin köyhiä vaan täydellisen kateellisia.

• Anonyymi

Mitä töitä teet ja, miten onnistuu töiden teko, kun olet asunnoton? Peseytyminen, nukkuminen, pyykin pesu jne?
      Velkaannuit yritystoiminassa? Jätitkö verot maksamatta? Ostitko velaksi heti uuden mersun, että olet johtajan mallissa?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      111
      5317
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      49
      3412
    3. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      92
      3272
    4. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      40
      3166
    5. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      81
      1857
    6. 450 000 ulosotossa

Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden
      Perussuomalaiset
      127
      1605
    7. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      41
      1580
    8. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      31
      1566
    9. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      138
      1264
    10. Onko esitutkinta jo saatu päätökseen?

Ketkä saa syytteet? Voi olla iso määrä ihmisiä?
      Ähtäri
      16
      1169
    Aihe