Dingo oli/on yhtä kuin Neumann

Anonyymi-ap

Ajattelen, että Dingo oli/on yhtä kuin Neumann.

Dingo oli/on pop-bändi, ei mikään rock-bändi.

Quuppa oli söpö ja hyvä rumpali.

Muut bändin jäsenet olivat/ovat merkityksettömiä. Anteeksi edellisestä lauseesta.

Hämmästyin kun kuulin Neumannin lauluääntä ensimmäisen kerran kasetilta. En ollut ennen kuullut yhtä herkkää miehen ääntä. Se kosketti, vaikka olin jo aikuinen nainen, 25-26-vuotias.

Neumann oli kivan näköinen. Leuka oli ihanan miehekäs. Neumanilla oli kauniit huulet. Rako etuhampaiden välissä oli söde. Neumannin hymy hurmasi.

Neumann oli seksikäs. Aikuiset naiset halusivat hänen kanssaan sänkyyn.

Kuinkahan monen naisen kanssa Neumann oli sängyssä vuosina 1984-1987?

Ei mikään bändi ja bändin jäsenet voi kestää sitä, jos yksi bändin jäsenistä on niin ylivoimainen kaiken suhteen.

Siksi Dingo hajosi?

Dingolla on 14 hyvää biisiä. Neumann oli romantikko. Biisit ovat satunnaisessa järjestyksessä.

1. Kerjäläisten valtakunta
2. Hämähäkkimies
3. Levoton Tuhkimo
4. Valkoiset tiikerit
5. Perjantai
6. Kulkuri ja kaunotar
7. Sinä ja minä
8. Elämäni sankari
9. Pistoolisankari
10. Perhosen lento
11. Kirjoitan
12. Nahkatakkinen tyttö
13. Mirah
14. Autiotalo


Lisäksi biisi 'Naiselleni' on ihana.

Biisi on vuodelta 1986 ... ❤️ Neumann on niin herkkä, miehekäs ja seksikäs tässä videossa ... Ääni ... 👅 Kehon kieli ... 👅 Kädet ...👅 Lanne ... 👅 Leuka ...👅 Kaula ... 👅 Rakastelu-biisi ...👄

Neumann - Naiselleni ❤️

https://www.youtube.com/watch?v=UCOTmB7a3Hg

8

171

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Dingo on ilmiö ja kappaleiden ansiosta se kohosi isoon megasuosioon koska kappaleissa on omanlaista lumovoimaa mikä puuttuu monilta muilta. CMX yhtyeellä on samanlaista lumomagiikka voimaa kappaleissa mutta cmx ei kohonnut koskaan megasuosioon joka johtui siitä kun kappaleiden sanat on niin outoja monien mielestä ja kappaleiden rakenteet on esim radiokanaville liian monimutkaiset mutta cmx yhtyettä ja dingoa yhdistää sama lumovoima. Kolmas musanimi josta löytyy lumovoimaa suomipoprokkia ja reggaeta yhdistelevä siberia joka 80 luvulla toimi muun muassa toimivana ja aktiivisena keikkabändinä. Yhtye panosti täysillä lumovoimaisiin melodioihin joita maalaili useisiin kappaleisiin. Dingon kohdalla siis ylivoimaisesti se kappaleiden magiikka &lumovoima nosti bändin sille tasolle eli ihmiset hullaantui, sekosi ja myyntiluvut nousi äärimmäisen koville numeraalisille lukumäärätasoille.

      Kun dingosta puhut niin sehän on porilainen yhtye ja eikös porilaisia bändejä ole myös Yö ja Mamba. Saanko kysyä mielipiteesi mitä tykkäät mambasta ja yöstä?

      Näin haastattelun jossa sanottiin että mamba ja dingo on bändejä joita pääosin kuuntelee tytöt ja naiset, mutta mamban päähahmo-solisti-lauluntekijä-kitaristi-laulaja tero vaara oli kummastunut siitä kysymyksestä jonka haastattelija häneltä kysyi sillä tero ei tykkää lokerointiajattelusta mutta voihan toki olla niin että naiset ja tytöt kuuntelee mambaa ja dingoa.

      Itte olen mies ja kuuntelen mambaa ja dingoa mutta kuuntelen myös metallicaa jne jotka on bändejä joita kuuntelee monet miehet.

      TErveiset sulle hyvää kevättä ja tulevaa pääsiäistä!

      Muistan dingon kun olin 4 vuotias kun tuli ilmoitus että bändi heittää jäähyväiset. Muistan myös kun olin 3 vuotias kun telkkarista tuli dingon autiotalo ja puhuttiin uutisissa dingo ilmiöstä. Eka dingo ostos oli kesällä 96 dingon kokoelma autiotalo 20 suosikkia C kasetti. En minä ostanut sen vaan sen itseasiassa osti mun pikkuveli ja pääsin sitä kautta tutustumaan tähän ainutlaatuiseen bändiin joka teki omaa juttuansa eli minun mielestäni dingo teki omaa juttuaan hyvin paljon eli ei matkinut liikoja muita.

    • Anonyymi

      on siis erittäin harvinaista että pystyy luomaan sellaisia melodioita joissa on magiikkaa ja dingo on yksi niistä harvoista koko maailmassa. Lähimmäksi dingoa pääsee magiikassa täällä suomessa juice leskinen ja cmx yhtye.

      On myös ulkoiset seikat vaikuttaneet suosioon eli tyyli kuten pukeutuminen . Neumann on sekoitus miehekästä ja runopoikamaista tyyliä johon naiset hullaantuu herkästi.

      Ne loi vahvasti oman tyylin miten esiintyyä ja pukeutua ja keikat oli hysteerisiä eikä kukaan ole keikalla esiintynyt yhtä tunteikkaasti ja hysteerisesti joka sellainen kaikkensa antaminen ja se meni varmasti yli se meno keikoilla joka uuvutti koko porukan kun ne eläytyi keikoilla niin ylikovaa.

      Käytän sanaa lumovoima, magiikka, kun kuvaan dingon laulujen melodiamaailmaa. Väitän että suomiyhtye cmx olisi tehnyt dingot jos aki aw yrjänä olisi rustannut tavallisia sanoituksia.

      Jos sua alko kiinnostaa cmx yhtye niin voin kertoa tässä semmosia cmx lauluja joissa on dingomaista magiikkaa, ole hyvä ja kerro mitä tykkäät;

      1.Kultanaamio
      2.Pimeä maa
      3.Mikään ei vie sitä pois
      4.Eufrat
      5.Vanha talvitie
      6.Kuoleman risteyksestä kolme virstaa pohjoiseen
      7.Vallat ja väet
      8.Meidän syntimme
      9.Kaikkivaltias
      10.Ruoste
      11.Pilvien kuningas
      12.Aura
      13.Hiljaisuuteen
      14.Rautakantele
      15.Kätketty kukka
      16.Lintu
      17.Marian ilmestys
      18.Ainomieli
      19.Kättenpäällepanijat
      20.Elokuun kruunu
      21.Vainajala
      22.Kaikkivaltiaan peili
      23.Quanta
      24.En tahdo nähdä enää yhtään alastonta
      25.Jatkuu niinkuin sade
      26.Kylmänmarja
      27.Revontulten repijä
      28.Minne paha haudattiin
      29.Fysiikka ei kestä
      30.Melankolia
      31.Kulje vasten
      32.Neljäs valtakunta
      33.Helvetin hyvä paimen
      34.Tähteinvälinen
      35.Talvipäivänseisaus
      36.Talviunia
      37.Kappaleina
      38.Linnunrata
      39.Suuri äiti
      40.Katariinanpyörä
      41.Pedot
      42.Iäti
      43.Vuori
      44.Seittemän jeesusta
      45.Keskellä

    • Anonyymi

      maija vilkkumaa ja Edu kettunen on myös koskettaneet kappaleillaan suomalaisia paljon. Esim edu on ympännyt paljon syvyyttä kappaleisiin.
      ihmiset on innoissaan syvistä melodiajutuista ja taianomaisista melodioista.
      Ihmiset voi innostua myös ulkoisiin tekijöihin joilla musantekijät voi houkutella lisää ihmisiä heijän musan äärelle. Dingo osasi hyvin tämän kokonaisuuden eli kaikki jutut.

    • Anonyymi

      jos kiinnostaa vilkkumaan maijan kappaleet niin tässä joitakin ole hyvä=

      1.Noinko vaikeeta se on
      2.Liperiin Nivalaan
      3.Ilosanoma
      4.Hiuksissa hiekkaa
      5.Tähti
      6.Ingalsin laura
      7.Ei
      8.Häviän
      9.Eteiseen
      10.Liian kauan
      11.Yksi
      12.Puisto
      13.Kristallitiara
      14.Suomineito
      15.Totuutta ja tehtävää
      16.Satumaa tango
      17.Auringonpimennys
      18.Ärsyttävä tapa
      19.Teen mitä vaan
      20.Monopoli
      21.Sirkus
      22.Prinsessa jää
      23.Yksin huudat sun yöt

      tässä juice leskisen lauluja;

      1.Kaksoiselämää
      2.Yölento
      3.Im woman youre woman
      4.Luonas kai olla saan
      5.Keuhkoon pistää
      6.Beibi
      7.Outoon valoon
      8.Kuumaa tuhkaa
      9.Lauloin miehen maisemaan
      10.Minea
      11.Musta aurinko nousee
      12.Pyhä toimitus
      13.Syksyn sävel
      14.Skorpioninainen
      15.Isadora duncan
      16.Slam slam slam
      17.Lahti
      18.Erkkae reggae
      19.Jumalaut mä oon out
      20.Nuku
      21.Mari
      22.Per vers runoilija
      23.Odysseus
      24.Tanssimaa

      tässä edu kettusen lauluja ole hyvä!

      1.Rodeosta jouluun
      2.Lentäjän poika
      3.Rengastien talvi
      4.Coney island blues
      5.Stadin lokakuu
      6.Pingviinit
      7.Elämä jatkuu
      8.Valomeren aallot
      9.Koti tyhjyyteen
      10.Toivon varikko
      11.Kirottu amsterdam
      12.Tavallinen päivä
      13.Elävien maassa
      14.Talvet pariisissa
      15.Isävainaa
      16.Ticonderoca
      17.Polkan transsi
      18.Tuulinen yö
      19.Petroolienkeli
      20.Casablanca
      21.taas yksi aurinkonen päivä
      22.Livornon miehet
      23.Paholaisen talvi

      Teki myös Kim Lönnholmille kaksi loistavaa laulua=
      1.Minulla on koti
      2.Minä olen muistanut

    • Anonyymi

      Kyllä toi Dingo oli yksi huonoimmista bändeistä kautta aikojen. Laulajan ääni kuullosti siltä kun lammas määkii tuskissaan.

    • Anonyymi

      Samaa mieltä. Huono mikä huono, ei yhtään hyvää levyy koko olemassa olon aikana.

    • Anonyymi

      Dingo oli ihan puhtaasti suosittu ulkonäköjen takia. Musa oli ihan simppeliä. Jos neuman ja kumppanit olisivat olleet rumia. Niin levyjen myynti olisi ollut vähäistä.

    • Anonyymi

      Laulaja huonoin ikinä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8416
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2565
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2277
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe