Miksi Suomessa vihataan urallaan menestyneitä?

Anonyymi-ap

Mikä siinä on, että Suomessa menestyneitä haukutaan ja puhutaan heistä suoraan sanottuna p@skaa?

Olen viimeisen vuoden aikana työskennellyt keski/etelä Euroopassa ja kiinnitin huomion seuraavaan asiaan. Jos paikalle sattui joku taloudellisesti menestynyt henkilö ihmiset olivat jonossa kyselemässä, mitä heidän pitäisi tehdä päästäkseen samaan, mitä olet tehnyt päästäksesi tähän asemaan yms. Siis täysin tuntemattomalle henkilölle, nuoret ja vanhat. Ja olivat otettuja, kun pääsivät kyselemään.

Tarkennuksena, itse olen perusduunari en millään tavalla poikkeava, eikä minulta ole kyselty mitään. Olen vain seurannut kyseisiä tilanteita sivusta.

14

67

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No eihän siinä ole mitään hauskaa jos joku onnistuu. Varsinkin jos itse on hakannut päätä seinään, helpottaa oloa ja siirtää vastuun omalta osaltaan, kun haukkuu toisen lyttyyn.

      • Anonyymi

        Solessa ei kuiaan voi menestyä ilman veronkiertoa

        Esim Sipilän yritystukikaappaus petokset


      • Anonyymi
        UUSI

        😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

        😍 ­­­N­­y­m­­­f­­­o­m­a­­a­­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#177835896

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      Ei riitä, että puhutaan pa*kaa vaan laitetaan vielä kapuloita rattaisiin ainakin Savossa. Pohjanmaalla taas "pistethän vähän paremmaks"

    • Anonyymi

      "Jos paikalle sattui joku taloudellisesti menestynyt henkilö ihmiset
      olivat jonossa kyselemässä, mitä heidän pitäisi tehdä päästäkseen
      samaan, "

      Taidat puhua sepitettyjä juttujasi. Tuollaisia todella hyvin onnistuneita ihmisiä on about yksi 50:sta. Suomen kokoisessakin maassakin tarkoittaisi 100.000 ihmistä, ja vaikka Saksassa 1,5...2 miljoonaa ihmistä.

      Siis ettäkö kun Saksassa joku ajaa paikalle paremman luokan Teslalla tai Bemukalla, niin väki menisi heti jonossa kyselemään rikastumisen keinoja. En jaksa uskoa tällaista tapahtuvan Saksassa tai Ranskassa yhtään enempää kuin Suomessakaan.

      • Anonyymi

        Eipä tarvitse uskoa.
        Kyllä sieltä tultiin ihan näillä miljoona luokan vehkeillä, ei tesloilla tai tojotilla.


    • Anonyymi

      Suomi on Suomi, ei kannatta miettiä liikaa asioita tässä maassa.

      Joku viisas sanoi aikanaan jotenkin näin: Suomessa yritetään, muualla tehdään bisnestä.

      • Anonyymi

        Ihan samanlaista taapertamista yrittäminen on kaikkialla, ihan Ameriikan ihmemaita myöten.

        Alkavista yrityksistä kaatuu puolet eneimmäisen 5 vuoden aikana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan samanlaista taapertamista yrittäminen on kaikkialla, ihan Ameriikan ihmemaita myöten.

        Alkavista yrityksistä kaatuu puolet eneimmäisen 5 vuoden aikana.

        Sen takia se onkin yrittämistä eikä onnistumista. Kaikista haluajista ei vain ole miljonääriksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan samanlaista taapertamista yrittäminen on kaikkialla, ihan Ameriikan ihmemaita myöten.

        Alkavista yrityksistä kaatuu puolet eneimmäisen 5 vuoden aikana.

        Itse vein yritykseni aikoinaan Saksaan, samalla työmäärällä yrityksen tulot 3-kertaistui. Sama ala, samat tuotteet, samat tekijät kuin Suomessa.
        Suomessa se oli kädestä suuhun tekemistä(yrittämistä). Saksassa pääsi tekemään sitä oikeaa bisnestä, jota toivoisin jokaiselle Suomessa kituuttavalle yritykselle.


    • Anonyymi

      Tunnetusti Suomessa on "sallittua" rikastua vain lotolla ja perinnöllä. Naimakaupalla rikastuneitakin katsotaan kieroon.
      Yritystoiminnalla rikastunut on taatusti rikollinen ja sijoittamalla rikastunut täys huijari.

      Tarkemmat tiedot ks. suomalaisten asennetutkimusten tulokset.

      • Anonyymi

        "Naimakaupalla rikastuneitakin katsotaan kieroon."

        Tuommoinen asia täytyy kai vaan kestää sitten. Aikanaan Nokian toimitusjohtajanakin toiminut Kalle Isokallio meni naimisiin silloisen SYP:in pääjohtajan Mika Tiivolan tyttären kanssa.

        Joskus Isokallio piti jotain motivointi- ja myyntivalmennuskurssia nokialaisille. Siellä sanoi ohimennen, että sille ei kukaan mahda mitään, jos syntyy köyhänä. Mutta se on sitten jo omaa tyhmyyttä, jos menee köyhiin naimisiin.


    • Anonyymi

      Se on kai se heikko itsetunto - misery loves company ja lika barn lekar best, niinhän se menee. Menestyvät yrittäjät sparraavat toisiaan ja siten pärjäävät paremmin. Suomessa kateus vie kalatkin vedessä. Onneksi kuitenkin nuorissa on myös tulossa uusi sukupolvi, joka haluaa yrittäjäksi ja on kiinnostunut itsensä kehittämisestä sen sijaan, että vetää keskaria ja valittaa kaikesta. Nykyään työelämässäkin arvostetaan yrittäjämäistä otetta eli mm. oma-aloitteisuutta, vaikka olisikin perinteisessä palkkatyössä.

      Olen asunut Pohjois-Amerikassa muutaman vuoden ja siellä oli nimenomaan noin, että menestyviä yrittäjiä kuunneltiin ja heistä oltiin kiinnostuneita ja heitä haluttiin mentoreiksi. Tasapäistämistä ja kateutta ei näkynyt.

      Mehän ollaan Suomessa kuitenkin maailman onnellisin maa jo 6. kerran peräkkäin, joten täällä tehdään myös monia asioita hyvin, ollaan siis ylpeitä siitä ja eiköhän jätetä kaikki toi nega ja muu kateus narikkaan. Yrittäjät ja yrittäjyys kunniaan perinteisen palkkatyön ohella. Kaikki työ on arvokasta.

      • Anonyymi

        Huomasin tuossa aikoinaan kun pistin nuorempia työntekijöitä kortistoon, että heillä oli ihan väärä kuva kustannuksista.
        Juttelin yhden kanssa myöhemmin ja alkoi puhua että kun ne työnantajamaksut oli 40%.

        Eli he vähensivät työntekoa kun heidän mielestä minä työnantajana tienasin liikaa.
        Tämä johti siihen että heidän työpanoksensa ei enään kattanut kuluja.

        Normaalisti meidän alalla kerroin tulee olla 2 että pärjää, kun laskin näiden kavereiden kerrointa niin 3 kertoimella olisi juuri päässyt nollille.

        Aikoinaan olin ruotsissa töissä.
        Tehtiin pitkää päivää ja meille jätettiin aina mestarin kopin avain jotta hätätapauksessa voidaan soittaa apua (ei ollut kännyköitä siihen aikaan).
        Nokkamiehemme kävi aina kaivelemassa mestarin papereita ja katsoi sieltä työnantajamme tarjouksen.
        Sen jälkeen hän alkoi laskeskella paljonko tunteja kuitataan ettei työnataja tienaa liikaa.
        No firmahan meni konkurssiin vajaa vuoden päästä.
        Eli tuo ajatus että työnataja riistää istuu sitkaassa on istunut jo vuosikymmeniä.

        Suomessa pätee edelleen se vanha sanonta, se kel onni on sen kätkekööt.
        Eli yrittäjä ei saa näyttää ulospäin pärjäävältä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      202
      7909
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4502
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      27
      2198
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2099
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1925
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1775
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1726
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1679
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1623
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1448
    Aihe