Nato maksut.

Anonyymi-ap

Hyvä Suomi, lisää maksuja pienoiseen Suomeen.

Nato-maat maksavat jäsenyydestään maksuosuuksia suhteessa talouksiensa kokoon. Suomen maksuosuudeksi Naton yhteisrahoituksesta on määritelty 0,9057 prosenttia.

Suomen maksuosuudet olisivat 27,4 miljoonaa euroa vuodessa, jos jäsenyys alkaisi ensi vuoden alusta.

Hintalappu näyttää kuitenkin nousevan tulevaisuudessa, koska jäsenmaat päättivät kesällä Madridin huippukokouksessa nostaa yhteisrahoitteisia budjetteja.

Korotuksen taustalla on Ukrainan sotaja epävakaampi turvallisuustilanne Euroopassa.

Näiden lisäksi kustannuksia aiheuttavat henkilöstölisäykset ja hallintomuutokset, jotka liittyvät Nato-jäsenyyteen. Näiden hintalappu laskettaneen yli sadassa miljoonassa eurossa vuosittain.

13

244

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei Ukrainalla riitä henkilökuntaa lentohommiin hävittäjillä kun pyytävät hävittäjiä voi voi.
      Venäjä viivytys taistelee ja pikkuhiljaa moukaroi Ukrainaa. Venäjällä ei ole muuta kuin aikaa ja väkeä riittää.

    • Anonyymi

      Pieni maksu maan turvallisuudesta.

      • Anonyymi

        Höpö höpö minkä turvallisuudesta. Jenkit ja muut maat seisoo Ukrainan selän takana eivätkä tee mitään muuta kun antavat rahaa/muuta turhan päiväistä pienelle Ukrainalle.
        Jenkit on aina olleet vellihousuja, laittoivat Japaniin pari ydinpommia ja hyökkäsivät Vietnamiin ja saivat Vietnamilta takkiin. SELLAINEN MAA JENKIT ON.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö minkä turvallisuudesta. Jenkit ja muut maat seisoo Ukrainan selän takana eivätkä tee mitään muuta kun antavat rahaa/muuta turhan päiväistä pienelle Ukrainalle.
        Jenkit on aina olleet vellihousuja, laittoivat Japaniin pari ydinpommia ja hyökkäsivät Vietnamiin ja saivat Vietnamilta takkiin. SELLAINEN MAA JENKIT ON.

        Ukraina ei olekaan Nato-maa, mutta saa kuitenkin aseellista apua.


    • Anonyymi

      Oletko laskenut paljonko eu jäsenyys maksaa Suomelle.ei taida tulla vastauksia.

      • Anonyymi

        Oletko ajatellut mitä sillä EU-jäsenyydellä saadaan ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko ajatellut mitä sillä EU-jäsenyydellä saadaan ?

        Kerro sinä, oi suuri ajattelija.


    • Anonyymi

      Suomen maksuosuudet olisivat 27,4 miljoonaa euroa vuodessa ja eikä siinä kaikki maksu systeemit ole.
      Henkilökunta maksut ja lisärahoitukset aseisiin kuljetuskalustoon.

    • Anonyymi

      Haavistoa kannattaa äänestää, jos ei muuten niin kyynisten kokoomuslaisten kiusalla.
      Ja on myös helposti huomattavissa jokaisella, mikä tuo umpiperä, Tuppi, oikein on miehiään.
      On jo tuomassa ydinaseitakin Suomeen.

    • Anonyymi

      Eikä tuolla Presidentillä ole mitään arvoa suomen systeemeissä kunhan on Suomen ulko mainos.
      Presidentillä ei ole mitään sanavaltaa Suomen hallituksessa.
      Presidentti mainostaa Suomea niinkuin Niinistö on tehnyt.

    • Anonyymi

      Älä selitä. Olin Ranskan muukalaislegioonassa 8 vuotta 5 vuotta koulutuksessa guanassa ja siitä tappo armeijassa kongossa 3 vuotta. Te puhutte täällä jostain hirmu teoista mutta Ranskalla on palkka armeija jotka tappavat luvallisesti, olen tappanut paljon ihmisiä lukumäärää en tiedä mutta paljon. Pääsin pois ja olen eläkkeellä Ranskan legioonasta, saan eläkettä noin 3000 € kuukausi käteen ja olen tehnyt työni olen 61 vuotias.

      • Anonyymi

        Ja sitten heräsit...


    • Anonyymi

      Katselkaa Eduskunnan kyselytuntia. Siellä suurin osa edustajista räplää kännyköitä ja tabletteja, hyvä esimerkki koululaisille ja muillekin.
      Jauhetaan että koululaisilta pitää kieltää kännykän käyttö koulupäivällä.
      No entä kansanedustajat ja muut työntekijät?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5378
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2406
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1927
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      47
      1638
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1581
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1378
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1287
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      8
      1253
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1219
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe