Hyvä Suomi, lisää maksuja pienoiseen Suomeen.
Nato-maat maksavat jäsenyydestään maksuosuuksia suhteessa talouksiensa kokoon. Suomen maksuosuudeksi Naton yhteisrahoituksesta on määritelty 0,9057 prosenttia.
Suomen maksuosuudet olisivat 27,4 miljoonaa euroa vuodessa, jos jäsenyys alkaisi ensi vuoden alusta.
Hintalappu näyttää kuitenkin nousevan tulevaisuudessa, koska jäsenmaat päättivät kesällä Madridin huippukokouksessa nostaa yhteisrahoitteisia budjetteja.
Korotuksen taustalla on Ukrainan sotaja epävakaampi turvallisuustilanne Euroopassa.
Näiden lisäksi kustannuksia aiheuttavat henkilöstölisäykset ja hallintomuutokset, jotka liittyvät Nato-jäsenyyteen. Näiden hintalappu laskettaneen yli sadassa miljoonassa eurossa vuosittain.
Nato maksut.
14
611
Vastaukset
- Anonyymi
Ei Ukrainalla riitä henkilökuntaa lentohommiin hävittäjillä kun pyytävät hävittäjiä voi voi.
Venäjä viivytys taistelee ja pikkuhiljaa moukaroi Ukrainaa. Venäjällä ei ole muuta kuin aikaa ja väkeä riittää. - Anonyymi
Pieni maksu maan turvallisuudesta.
- Anonyymi
Höpö höpö minkä turvallisuudesta. Jenkit ja muut maat seisoo Ukrainan selän takana eivätkä tee mitään muuta kun antavat rahaa/muuta turhan päiväistä pienelle Ukrainalle.
Jenkit on aina olleet vellihousuja, laittoivat Japaniin pari ydinpommia ja hyökkäsivät Vietnamiin ja saivat Vietnamilta takkiin. SELLAINEN MAA JENKIT ON. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpö höpö minkä turvallisuudesta. Jenkit ja muut maat seisoo Ukrainan selän takana eivätkä tee mitään muuta kun antavat rahaa/muuta turhan päiväistä pienelle Ukrainalle.
Jenkit on aina olleet vellihousuja, laittoivat Japaniin pari ydinpommia ja hyökkäsivät Vietnamiin ja saivat Vietnamilta takkiin. SELLAINEN MAA JENKIT ON.Ukraina ei olekaan Nato-maa, mutta saa kuitenkin aseellista apua.
- Anonyymi
Oletko laskenut paljonko eu jäsenyys maksaa Suomelle.ei taida tulla vastauksia.
- Anonyymi
Oletko ajatellut mitä sillä EU-jäsenyydellä saadaan ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko ajatellut mitä sillä EU-jäsenyydellä saadaan ?
Kerro sinä, oi suuri ajattelija.
- Anonyymi
Suomen maksuosuudet olisivat 27,4 miljoonaa euroa vuodessa ja eikä siinä kaikki maksu systeemit ole.
Henkilökunta maksut ja lisärahoitukset aseisiin kuljetuskalustoon. - Anonyymi
Haavistoa kannattaa äänestää, jos ei muuten niin kyynisten kokoomuslaisten kiusalla.
Ja on myös helposti huomattavissa jokaisella, mikä tuo umpiperä, Tuppi, oikein on miehiään.
On jo tuomassa ydinaseitakin Suomeen. - Anonyymi
Eikä tuolla Presidentillä ole mitään arvoa suomen systeemeissä kunhan on Suomen ulko mainos.
Presidentillä ei ole mitään sanavaltaa Suomen hallituksessa.
Presidentti mainostaa Suomea niinkuin Niinistö on tehnyt. - Anonyymi
Älä selitä. Olin Ranskan muukalaislegioonassa 8 vuotta 5 vuotta koulutuksessa guanassa ja siitä tappo armeijassa kongossa 3 vuotta. Te puhutte täällä jostain hirmu teoista mutta Ranskalla on palkka armeija jotka tappavat luvallisesti, olen tappanut paljon ihmisiä lukumäärää en tiedä mutta paljon. Pääsin pois ja olen eläkkeellä Ranskan legioonasta, saan eläkettä noin 3000 € kuukausi käteen ja olen tehnyt työni olen 61 vuotias.
- Anonyymi
Ja sitten heräsit...
- Anonyymi
Katselkaa Eduskunnan kyselytuntia. Siellä suurin osa edustajista räplää kännyköitä ja tabletteja, hyvä esimerkki koululaisille ja muillekin.
Jauhetaan että koululaisilta pitää kieltää kännykän käyttö koulupäivällä.
No entä kansanedustajat ja muut työntekijät?- Anonyymi
Digiboxin hintakin tuntuu kalliilta, entäpä sähköauton ?. Maailman väittävät pilaantuvan mutta sota pölyä vaan yhä kiihtyvänä nostattaa. Köyhillä siviileillä ei varmaan ole koskaan varaa ostaa sähköautoa :(. Ennallistamistiedemiehet hyörittävät duunia.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384609Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203185Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692341Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532217- 1652069
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131632M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151279