Jumalan lähettämä paha henki !?

theos

Mikä on tämä Jumalan lähettämä paha henki ja miten kanteleen soitto siihen auttaa ?

1. Sam. 16:
14. Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.
15. Niin Saulin palvelijat sanoivat hänelle: "Katso, Jumalan lähettämä paha henki vaivaa sinua.
16. Käskeköön vain herramme, niin palvelijasi, jotka ovat edessäsi, etsivät miehen, joka taitaa soittaa kannelta, että hän, kun Jumalan lähettämä paha henki tulee sinuun, soittaisi sitä, ja sinun olisi parempi olla."
17. Silloin Saul sanoi palvelijoillensa: "Katsokaa minulle mies, joka on taitava soittaja, ja tuokaa hänet minun luokseni".

52

1038

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VakaaVanhaVäiski-setä

Ei kai se mitään auta, mutta näkeepähän pahan hengenkin tanssimassa polkkaa ja tanhua...!

• Jeppe

joka raamatulla runkkaa. Helvettiin joudat !

• heh

Oot surkimus. Äitisi häpee sinuu.

• theos

...sitä, miksi Raamattusi sisältää moisia harhaoppeja joita et pysty selittämään.

• theos

23. Niin usein kuin Jumalan lähettämä henki tuli Sauliin, otti Daavid kanteleen ja soitti sitä; silloin Saulin oli helpompi ja parempi olla, ja paha henki väistyi hänestä.

• EclipsE

hieman outoja nämä sinun kysymyksesi, sillä mielestäni tässä ei ole mitään outoa, jos ottaa yliluonnollisen puolen huomioon.

No Daavidilla oli Jumalan henki, ja musiikilla taas on tapana rauhoittaa, Jumalan henki mitä ilmeisemmin toimi myös musiikissa, minkä kautta Jumala näytti ihmeitänsä.

Kanteleet yms. soittimet, ja niiden kielien lukumääristä on mainittu Daavidin Psalmeissa, ko. lukumäärät taas viittaavat esim. lukuihin mistä olen joitain mainintoja täällä palstoilla tehnyt.
        Joten tämä taas on esimerkkinä Psalmien yliluonnollisesta, Jumalallisesta innoituksesta.
        Joten tässä on jälleen esillä Raamatun eriasteet.
        Joita Esim. Psalmeissakin on kirjaimellisen lisäksi ainakin profetaalinen.

• theos
        EclipsE kirjoitti:

hieman outoja nämä sinun kysymyksesi, sillä mielestäni tässä ei ole mitään outoa, jos ottaa yliluonnollisen puolen huomioon.

No Daavidilla oli Jumalan henki, ja musiikilla taas on tapana rauhoittaa, Jumalan henki mitä ilmeisemmin toimi myös musiikissa, minkä kautta Jumala näytti ihmeitänsä.

Kanteleet yms. soittimet, ja niiden kielien lukumääristä on mainittu Daavidin Psalmeissa, ko. lukumäärät taas viittaavat esim. lukuihin mistä olen joitain mainintoja täällä palstoilla tehnyt.
        Joten tämä taas on esimerkkinä Psalmien yliluonnollisesta, Jumalallisesta innoituksesta.

...ettei tässä puhuta Pyhästä Hengestä, eikä edes hyvästä hengestä vaan Jumalan lähettämästä pahasta hengestä. Selitä se, älä musiikin rauhoittavista ominaisuuksista.

• PeterPan
        theos kirjoitti:

...ettei tässä puhuta Pyhästä Hengestä, eikä edes hyvästä hengestä vaan Jumalan lähettämästä pahasta hengestä. Selitä se, älä musiikin rauhoittavista ominaisuuksista.

...että sinä kysyit, mikä on tämä Jumalan lähettämä paha henki ja miten kanteleensoitto siihen auttaa. Eivätkö musiikin rauhoittavat ominaisuudet auta? Vai pitäisikö osata selittää, miten musiikki aivoissa vaikuttaa?

• theos
        PeterPan kirjoitti:

...että sinä kysyit, mikä on tämä Jumalan lähettämä paha henki ja miten kanteleensoitto siihen auttaa. Eivätkö musiikin rauhoittavat ominaisuudet auta? Vai pitäisikö osata selittää, miten musiikki aivoissa vaikuttaa?

...sovitaan ettet kerro musiikista mitään. Kerro vain siitä Jumalan pahasta hengestä.

• EclipsE
        theos kirjoitti:

sittenhän olisi ollut kyseessä virhe jos hyvää tai pyhää henkeä oltaisiin sanottu pahaksi, mitä se ei ole.
        Eli mitä selitettävää on tässä mainitussa pahassa hengessä?

• Julkkis
        theos kirjoitti:

1.Sam 16.1: "Herra sanoi Samuelille: "Kuinka kauan sinä aiot surra Saulia? Minä olen hylännyt hänet, hän ei enää saa olla Israelin kuningas." Saul oli rikkonut Jumalaa vastaan ja Jumala aikoi asettaa Daavidin hänen asemaansa. Hänen lähettämänsä paha henki edesauttoi tässä. Tokihan Jumalalla, kaikkeuden luojalla, on myös kyky pahojen henkien lähettämiseen, vaikkei Hän sitä usein käytäkään.

• theos
        EclipsE kirjoitti:

sittenhän olisi ollut kyseessä virhe jos hyvää tai pyhää henkeä oltaisiin sanottu pahaksi, mitä se ei ole.
        Eli mitä selitettävää on tässä mainitussa pahassa hengessä?

...se on ? Ei voi olla noin vaikeaa kertoa sitä.

• Pakana(M)
        EclipsE kirjoitti:

Sinä varmaan uskoisit, vaikka Raamattu väittäisi eläimen kykenevän sylkemään liekkejä.

• theos
        Julkkis kirjoitti:

1.Sam 16.1: "Herra sanoi Samuelille: "Kuinka kauan sinä aiot surra Saulia? Minä olen hylännyt hänet, hän ei enää saa olla Israelin kuningas." Saul oli rikkonut Jumalaa vastaan ja Jumala aikoi asettaa Daavidin hänen asemaansa. Hänen lähettämänsä paha henki edesauttoi tässä. Tokihan Jumalalla, kaikkeuden luojalla, on myös kyky pahojen henkien lähettämiseen, vaikkei Hän sitä usein käytäkään.

1. Jumala aiheuttaa siis ihmisille sairauksia pahalla hengellään. Miksi ?
        2. Mistä tiedät, ettei hän kaytä sitä usein ?
        3. Onko tämä paha henki joku Jumalan erikseen pahaksi hengeksi luoma olento ?
        4. Mistä erottaa paholaisen aiheuttamat sairaudet ja tämän Jumalan pahan hengen teot toisistaan ?
        5. Milloin ja miksi tämä paha henki luotiin vai onko niitä useita kun käytit monikkoa ?
        6. Hoitaako kristityt nykyisinkin näitä pahasta hengestä johtuvia sairauksia kanteleella tai muulla musiikilla ?
        7. Onko nämä sairaudet mieleen vaiko ruumiiseen kohdistuvia vaivoja ?

• serubaabel
        Pakana(M) kirjoitti:

Sinä varmaan uskoisit, vaikka Raamattu väittäisi eläimen kykenevän sylkemään liekkejä.

etkö parempaan pystynyt?

• Julkkis
        theos kirjoitti:

4. Mistä erottaa paholaisen aiheuttamat sairaudet ja tämän Jumalan pahan hengen teot toisistaan ?
        5. Milloin ja miksi tämä paha henki luotiin vai onko niitä useita kun käytit monikkoa ?
        6. Hoitaako kristityt nykyisinkin näitä pahasta hengestä johtuvia sairauksia kanteleella tai muulla musiikilla ?

...noihin kysymyksiin minulla ei ole vastauksia. Vain omia teorioita, kuten tuo ensimmäinenkin väitteeni. Teknisesti ottaenhan kirkko varmasti kieltää kaikki opit, jotka kertovat Jumalan luomasta pahasta hengestä...:)

Mutta niitä vastauksia (teorioita):
        1.Saulin tapauksessa luultavasti siksi, että siten hän sai Daavidin Saulin läheisyyteen ja myöhemmin seuraajaksi.
        2. En tiedäkään. Onko sinulla muita kohtia kuin tämä? Siinäpä sinulle kotitehtävä.
        3. Teoria: Kyseessä ei ole varsinaisesti "paha" henki vaan henki, joka lähetettiin riivaamaan Saulia. Uskoisin, ettei siinä hommassa tarvitse olla paha. Veljeni tekee sitä koko ajan, mutta en minä näe häntä pahana:)
        4. Vaikea sanoa. Mehän emme tiedä, MITEN tämä henki riivasi Saulia. Uskoisin kuitenkin tyyleissä olevan eroja. Mutta, kuten olen jo sanonut, en usko näiden Jumalan lähettämien henkien olevan kovinkaan yleisiä.
        5. Tätä en tiedä, enkä aio edes ruveta teorisoimaan.
        6. Sitä en tiedä. Pahan hengen häätöhän ei ole enää vuosiin kuulunut kirkollisiin opintoihin. Mutta miksipä ei.
        7. Kuten kysymyksessä 4 jo sanoin, minulla ei ole tietoja oireista. En ole vielä nähnyt riivattua ihmistä. Siis, jollei "Manaajaa" lasketa:)

Yleensä uskovaiset eivät vastaile tällaisiin kysymyksiin, mutta koska sinulle ei selvästikään perinteiset "ei-ole-meidän-asiamme-tietää" -vastaukset riitä, niin ajattelin vaihtoehtoisesti vastata näin. Toivon palautetta.

• Pakana(M)
        Julkkis kirjoitti:

...noihin kysymyksiin minulla ei ole vastauksia. Vain omia teorioita, kuten tuo ensimmäinenkin väitteeni. Teknisesti ottaenhan kirkko varmasti kieltää kaikki opit, jotka kertovat Jumalan luomasta pahasta hengestä...:)

1.Saulin tapauksessa luultavasti siksi, että siten hän sai Daavidin Saulin läheisyyteen ja myöhemmin seuraajaksi.
        2. En tiedäkään. Onko sinulla muita kohtia kuin tämä? Siinäpä sinulle kotitehtävä.
        3. Teoria: Kyseessä ei ole varsinaisesti "paha" henki vaan henki, joka lähetettiin riivaamaan Saulia. Uskoisin, ettei siinä hommassa tarvitse olla paha. Veljeni tekee sitä koko ajan, mutta en minä näe häntä pahana:)
        4. Vaikea sanoa. Mehän emme tiedä, MITEN tämä henki riivasi Saulia. Uskoisin kuitenkin tyyleissä olevan eroja. Mutta, kuten olen jo sanonut, en usko näiden Jumalan lähettämien henkien olevan kovinkaan yleisiä.
        6. Sitä en tiedä. Pahan hengen häätöhän ei ole enää vuosiin kuulunut kirkollisiin opintoihin. Mutta miksipä ei.
        7. Kuten kysymyksessä 4 jo sanoin, minulla ei ole tietoja oireista. En ole vielä nähnyt riivattua ihmistä. Siis, jollei "Manaajaa" lasketa:)

Yleensä uskovaiset eivät vastaile tällaisiin kysymyksiin, mutta koska sinulle ei selvästikään perinteiset "ei-ole-meidän-asiamme-tietää" -vastaukset riitä, niin ajattelin vaihtoehtoisesti vastata näin. Toivon palautetta.

on ekspertti riivaaja-asioissa. Viime vuonna hänellä oli kuukauden parin jakso, että hän ei juuri muusta puhunutkaan kuin riivaajahengistä.

• Pakana(M)
        serubaabel kirjoitti:

etkö parempaan pystynyt?

Etkö parampaan pystynyt?

• theos
        Julkkis kirjoitti:

...paljon. Nimittäin se, että yritetään kuitenkin vastata vaikeampiinkin asioihin.

Raamatun Jumalan ei toisaalta pitäisi aiheuttaa pahaa lapsilleen (ihmisille), mutta toisaalta hän kostaa pahoja tekoja hyvinkin julmasti.
        Tällainen oman pahan hengen käyttäminen ei kuitenkaan ole sopusoinnussa kristillisen ajattelun kanssa vaan pahat henget liittyvät aina muissa kohdissa paholaiseen.
        Ongelmallistahan tietysti on se, että miten Jumalan paha henki on Saatanan pahoja henkiä parempi. Osoittaako tällainen pahan hegen käyttö Jumalan olevan hyvä vai paha ?
        Joutuuko tämä Jumalan paha henki helvettiin yhdessä Saatanan pahojen henkien kanssa ?
        Jos ei, niin miksi ei ?

• Julkkis
        theos kirjoitti:

...paljon. Nimittäin se, että yritetään kuitenkin vastata vaikeampiinkin asioihin.

Raamatun Jumalan ei toisaalta pitäisi aiheuttaa pahaa lapsilleen (ihmisille), mutta toisaalta hän kostaa pahoja tekoja hyvinkin julmasti.
        Tällainen oman pahan hengen käyttäminen ei kuitenkaan ole sopusoinnussa kristillisen ajattelun kanssa vaan pahat henget liittyvät aina muissa kohdissa paholaiseen.
        Ongelmallistahan tietysti on se, että miten Jumalan paha henki on Saatanan pahoja henkiä parempi. Osoittaako tällainen pahan hegen käyttö Jumalan olevan hyvä vai paha ?
        Joutuuko tämä Jumalan paha henki helvettiin yhdessä Saatanan pahojen henkien kanssa ?
        Jos ei, niin miksi ei ?

On aina mukava saada palautetta. Tietystihän minä liikun nyt heikoilla jäillä, kertoillessani täällä omia teorioitani, mutta...

Viimeisenä asiana, ennen kuin lähden tästä netittömään kotiini täksi päiväksi, vastaukseni kysymyksiisi: Mainitsin jo aiemmin näkemykseni, jonka mukaan Jumalan paha henki ei ole välttämättä "paha", vaan "vain" riivaaja, kuitenkin Jumalan hallinnassa. Minusta tästä asiasta ei tarvinne enempää keskustella, koska kyse tuntuu olevan vain yksittäisestä tapauksesta. Mikäli löydät lisää mainintoja Jumalan pahasta hengestä, otetaan asia sittemmin uudelleen esille.

Hyvää päivänjatkoa.

• PeterPan
        theos kirjoitti:

... ajatella niin, että Raamattu esittää asiat rajallisella kielellä rajallisille ihmisille, jotka näiden sanalokeroiden avulla jotenkin pystyvät hahmottamaan maailmaa ja Jumalan näkökulmaa ja todellisuutta?

Lääkärit puhuvat paljon psykosomaattisista sairauksista. Fyysisistä sairauksia, jotka syntyvät pitemmän päälle ihmisten omista vääristä asenteista. Jotkut lääkärit puhuvat jopa sairauksista ihmisen lahjakkuuksien nurjana puolena. Joillakin ihmisillä on ilmiömäinen taito synnyttää fyysinen sairaus, jonka avulla hän selvittää polttavimmat (psyykkiset) ongelmansa. Näistä asioista on niin monta mieltä kuin on miestä.
        Etenkin mielen sairauksien hoidossa musiikkiterapialla on ollut hyviä tuloksia. Joidenkin tutkimusten mukaan kasvitkin pitävät musiikista. Kun niille soitetaan klassista ja rauhallista musiikkia, ne kasvavat hyvin. Rautaista rockia ne eivät "kuuntele" mielellään. Näivettyvät ja kuolevat pois.
        Joskus luin tutkimuksesta, jonka mukaan (klassinen) musiikki lisää (edistää) älykkyyttä.

• theos
        PeterPan kirjoitti:

... ajatella niin, että Raamattu esittää asiat rajallisella kielellä rajallisille ihmisille, jotka näiden sanalokeroiden avulla jotenkin pystyvät hahmottamaan maailmaa ja Jumalan näkökulmaa ja todellisuutta?

Lääkärit puhuvat paljon psykosomaattisista sairauksista. Fyysisistä sairauksia, jotka syntyvät pitemmän päälle ihmisten omista vääristä asenteista. Jotkut lääkärit puhuvat jopa sairauksista ihmisen lahjakkuuksien nurjana puolena. Joillakin ihmisillä on ilmiömäinen taito synnyttää fyysinen sairaus, jonka avulla hän selvittää polttavimmat (psyykkiset) ongelmansa. Näistä asioista on niin monta mieltä kuin on miestä.
        Etenkin mielen sairauksien hoidossa musiikkiterapialla on ollut hyviä tuloksia. Joidenkin tutkimusten mukaan kasvitkin pitävät musiikista. Kun niille soitetaan klassista ja rauhallista musiikkia, ne kasvavat hyvin. Rautaista rockia ne eivät "kuuntele" mielellään. Näivettyvät ja kuolevat pois.
        Joskus luin tutkimuksesta, jonka mukaan (klassinen) musiikki lisää (edistää) älykkyyttä.

...kuullut keskustelujen päätteeksi selityksenä sen, että "nämä ovat Jumalan salaisuuksia eikä ihmisten tarvitse niitä ymmärtää". Minulle tuollainen vastaus ei riitä, sillä se on älykkyyttä halveksivaa ja viittaa vahvaan itsepetokseen. Tyypillistä herätys uskonnoissa, eritoten helluntailaisten keskuudessa.

Musiikilla sinänsä on jopa hoitava vaikutus mielenterveyteen liittyvissä sairauksissa.

• Pakana(M)
        theos kirjoitti:

...kuullut keskustelujen päätteeksi selityksenä sen, että "nämä ovat Jumalan salaisuuksia eikä ihmisten tarvitse niitä ymmärtää". Minulle tuollainen vastaus ei riitä, sillä se on älykkyyttä halveksivaa ja viittaa vahvaan itsepetokseen. Tyypillistä herätys uskonnoissa, eritoten helluntailaisten keskuudessa.

Musiikilla sinänsä on jopa hoitava vaikutus mielenterveyteen liittyvissä sairauksissa.

vastustavat rokkia juuri siksi, kun rokki saa heidät tuntemaan musiikin voiman. Voiman, joka on paljon voimakkaampi kuin heidän juamalansa voima.

• EclipsE
        Pakana(M) kirjoitti:

Miksi en? Uskotko sinä saavuttavasi vihkiytymisen 2. maailmaan roikkumalla yhdeksän päivää puussa, kuten Odin?

• PeterPan
        theos kirjoitti:

... että "nämä ovat Jumalan salaisuuksia eikä ihmisten tarvitse niitä ymmärtää". Oliko se luettavissa rivien välistä? Niin en kuitenkaan halunnut sanoa.
        Halusin sanoa, että Sana on hyvä vetää käytännön tasolle. Minusta tähän pätee sama, kuin yliluonnolliseen. Ei välttämättä edes Jumalan ihmeet ole yliluonnollisia Jumalan näkökulmasta. Jumala tuntee ihmisen psyyken ja fysiikan/anatomian. Kuinka paljon ihminen sitä loppujen lopuksi tuntee? Miten kaikki kokonaisuudessaan toimii? Helpompi on sanoa, että Jumala lähetti riivaajahengen, kuin alkaa selittämään maallikolle ihmisen psykofyysistä kokonaisuutta.

• PeterPan
        Pakana(M) kirjoitti:

vastustavat rokkia juuri siksi, kun rokki saa heidät tuntemaan musiikin voiman. Voiman, joka on paljon voimakkaampi kuin heidän juamalansa voima.

voiman? Näitä "hihhuleita" on tosin suuri joukko Afrikassa, joille musiikki on elämä.

• Pakana(M)
        EclipsE kirjoitti:

Miksi en? Uskotko sinä saavuttavasi vihkiytymisen 2. maailmaan roikkumalla yhdeksän päivää puussa, kuten Odin?

Olen aivan liian mukavuudenhaluinen kokeillakseni.

• EclipsE
        Pakana(M) kirjoitti:

Olen aivan liian mukavuudenhaluinen kokeillakseni.

tai sitten et usko jumalaasi ja sen tekoihin itsekkään? Ei taida Valhalla kutsua, aijai..
        Entä miten on mahdollista että jumalan tarvitsee leikkiä Tarzania?

• EclipsE
        theos kirjoitti:

...se on ? Ei voi olla noin vaikeaa kertoa sitä.

Anna rautalanka avuksi..;)
        Jumala on myös koston kiivas Jumala, ja normi enkelit ovat henkiä, tunnettu paremmin nimellä henkivallat. Joten jonkinlainen pahalla tarkoituksella oleva enkeli, mikä on niin kamalan hankalaa sen käsittämisessä?!

• Pakana(M)
        EclipsE kirjoitti:

tai sitten et usko jumalaasi ja sen tekoihin itsekkään? Ei taida Valhalla kutsua, aijai..
        Entä miten on mahdollista että jumalan tarvitsee leikkiä Tarzania?

piti nauloin kiinnittää puuhun!

• Pakana(M)
        PeterPan kirjoitti:

voiman? Näitä "hihhuleita" on tosin suuri joukko Afrikassa, joille musiikki on elämä.

Mm. meillä soi aina musiikki. Välillä stereoista, välillä soittimista.

Lapseni ovat perineet musikaalisuutensa minulta. Äidillään on vielä tallella se.

• PeterPan
        Pakana(M) kirjoitti:

Mm. meillä soi aina musiikki. Välillä stereoista, välillä soittimista.

Lapseni ovat perineet musikaalisuutensa minulta. Äidillään on vielä tallella se.

ettehän te ole "hihhuleita". Heidän musiikki"estoistaan" oli kysymys. Ja viittasin näihin afrikkalaisiin hihhulirumbaajiin.

• Pakana(M)
        PeterPan kirjoitti:

ettehän te ole "hihhuleita". Heidän musiikki"estoistaan" oli kysymys. Ja viittasin näihin afrikkalaisiin hihhulirumbaajiin.

tuosta en tiedä mitään. Enpäs sitten kommentoi ollenkaan.

• EclipsE
        Pakana(M) kirjoitti:

piti nauloin kiinnittää puuhun!

mutta sepä olikin meidän hyväksemme, eikä päästäkseen toiseen maailmaan, minkä hän masteroi jo ennen kuin yhtäkään ihmistä oli luotu.

Tosin aika erikoinen tämä löytämäsi "yhtäläisyys," no olihan materiaali sentään sama, eli puu.
        Eli siis sen tähden sinä et roiku puussa kun kerran Tarzanjumala Odin on sen puolestasi tehnyt? Voit olla hänen Cheetahinsa tahi Janensa sen kunniaksi vai?

• Tuulia
        theos kirjoitti:

Jos ei, niin miksi ei ?

tehos oletko koskaan ajatellut niin että Jumala ei halua pahaa OMILLEEN, tarkoittaa sitä joka uskoo Häneen, silloin kun Israelin kansa alkoi palvomaan epäjumalia miten kävi! seuraamukset ovat itsestä kiinni, on turhaa puida nyrkkiä Jumalalle jos ei edes usko Häneen ja syytellä omaa elämäntilannettansa kiromalla häntä.
        Raamattu puhuu niistä jotka uskovat Häneen, Hän pitää omistaan huolta, tietäähän hiustemme luvunkin! Jos ihminen nörtyy ja tekee parannuksen Jumalan edessä Hän saa elämänsä jättää Hänen suuriin käsiinsä.
        Raamattu puhuu ps 141 Herra pane minun suulleni vartija, vartioitse minun huulteni ovea. Älä salli minun sydämeni taipua pahaan. pitämään jumalatonta menoa väärintekijäin kanssa. Minä en tahdo maistaa heidän herkkupalojansa. Lyököön(ojentakoon) minua vanhurskas: se on rakkautta; kurittakoon hän minua: se on öljyä minun päähäni, siitä minun pääni älköön kieltäytykö. Sillä vielä vähän aikaa, niin minun rukoukseni täyttyy, mutta heidän käy pahoin. Jumala kurittaa rakkaudessa omiaan jos he poikkeavat eri poluille, niinhän se meidän maallinenkin isämme tekee toruu lapsiaan ja saattaa joskus vitsaakin antaa, mutta se on rakkautta, että et tekisi toista kertaa. Siunausta!

• Tuulia
        theos kirjoitti:

Jos ei, niin miksi ei ?

tehos oletko koskaan ajatellut niin että Jumala ei halua pahaa OMILLEEN, tarkoittaa sitä joka uskoo Häneen, silloin kun Israelin kansa alkoi palvomaan epäjumalia miten kävi! seuraamukset ovat itsestä kiinni, on turhaa puida nyrkkiä Jumalalle jos ei edes usko Häneen ja syytellä omaa elämäntilannettansa kiromalla häntä.
        Raamattu puhuu niistä jotka uskovat Häneen, Hän pitää omistaan huolta, tietäähän hiustemme luvunkin! Jos ihminen nörtyy ja tekee parannuksen Jumalan edessä Hän saa elämänsä jättää Hänen suuriin käsiinsä.
        Raamattu puhuu ps 141 Herra pane minun suulleni vartija, vartioitse minun huulteni ovea. Älä salli minun sydämeni taipua pahaan. pitämään jumalatonta menoa väärintekijäin kanssa. Minä en tahdo maistaa heidän herkkupalojansa. Lyököön(ojentakoon) minua vanhurskas: se on rakkautta; kurittakoon hän minua: se on öljyä minun päähäni, siitä minun pääni älköön kieltäytykö. Sillä vielä vähän aikaa, niin minun rukoukseni täyttyy, mutta heidän käy pahoin. Jumala kurittaa rakkaudessa omiaan jos he poikkeavat eri poluille, niinhän se meidän maallinenkin isämme tekee toruu lapsiaan ja saattaa joskus vitsaakin antaa, mutta se on rakkautta, että et tekisi toista kertaa. Oletko koskaan ajatellut että vapaan tahtomme seuraamukset näkyvät rajusti ihmiskunnan keskellä, kohta papit siunaavat homotkin, mihin maailma on mennyt, Jumala joka siunasi yhteen miehen ja naisen, jotka saavat aikaan lisää kansaa. Ei hän olisi tehnyt niin jos hän olisi nähnyt että kaksi samaa sukupuolta saavat lapsia. Hän sanoo näistä sanassaan, että jos he yhtyvät toisiinsa (eli samaa sukupuolta) he saavat sen palkan joka on kauhistus Jumalan silmissä. Aids on jo yksi ilmiö ihmisten kauheuksista! No en tässä rupea saarnaamaan tästä mädästä yhteískunnasta tämän enempää.
        Siunattua päivänjatkoa

• Phil
        theos kirjoitti:

...sovitaan ettet kerro musiikista mitään. Kerro vain siitä Jumalan pahasta hengestä.

Raamatussa on mystisoitu tavallinen masennus ja on pelkkää raamatun kirjoittajan kuvitelmaa jumalan lähettämä paha henki. Nykyään tämä paha henki vaikuttaa olevan yhdellä, jos toisellakin varsinkin julkkiksilla. Lääkkeet ja terapia karkoittaa nykyään pahoja henkiä. Uskon, että olisi parempi joskus lukea myös psykologiaa ja soveltaa sitä tämän tyyppisiin kertomuksiin.

• Anonyymi
        theos kirjoitti:

Jos ei, niin miksi ei ?

Näkemykseni on,että Jumala joka hallitsee kaikkea,ja kaikkia voi lähettää langenneen enkelin,joka on paha henki kurittamaan jotakin ihmistä.
        Näin on raamatussakin,jossa saatana lähetettin kurittamaan jotakin alkuseurakunnan jäsentä,joka oli väkivaltainen ja löi kanssapalvelijoitaan.Oliko itse saatana,vai jokin muu enkeli,sitä en tiedä.Minunkin koetukseksi lähetti Jumala pahan hengen,mutta tunsin,että Herra oli suojanani.Sillä Hän sanoi ajatuksiini,että ''tämä henkilö joka tulee on syyllinen kaikkiin elämässäsi kokemiin vaikeuksiin,ja niitä vaikeuksia on ollutkin paljon.Sain ajettua tämän hengen pois rukouksella,ja Jeesuksen kristuksen nimellä jota huomasin tämän suuresti pelkäävän.
        Tein virheen,sillä ylpistyin siitä,ja kohta huomasin ,että pahoja henkiä oli tullut 7 .Siinä ei auttanut kuin huutaa Jumalaa avuksi.Muutoin he olisivat tappaneet minut,tai jotakin vielä pahempaa.Hyvä oppitunti se oli kantapään kautta.Kiitos Herralle,että armahti minua ja auttoi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näkemykseni on,että Jumala joka hallitsee kaikkea,ja kaikkia voi lähettää langenneen enkelin,joka on paha henki kurittamaan jotakin ihmistä.
        Näin on raamatussakin,jossa saatana lähetettin kurittamaan jotakin alkuseurakunnan jäsentä,joka oli väkivaltainen ja löi kanssapalvelijoitaan.Oliko itse saatana,vai jokin muu enkeli,sitä en tiedä.Minunkin koetukseksi lähetti Jumala pahan hengen,mutta tunsin,että Herra oli suojanani.Sillä Hän sanoi ajatuksiini,että ''tämä henkilö joka tulee on syyllinen kaikkiin elämässäsi kokemiin vaikeuksiin,ja niitä vaikeuksia on ollutkin paljon.Sain ajettua tämän hengen pois rukouksella,ja Jeesuksen kristuksen nimellä jota huomasin tämän suuresti pelkäävän.
        Tein virheen,sillä ylpistyin siitä,ja kohta huomasin ,että pahoja henkiä oli tullut 7 .Siinä ei auttanut kuin huutaa Jumalaa avuksi.Muutoin he olisivat tappaneet minut,tai jotakin vielä pahempaa.Hyvä oppitunti se oli kantapään kautta.Kiitos Herralle,että armahti minua ja auttoi.

Unodin mainita,että kun saa avun Herralta on tärkeää kiittää,muutoin voi käydä kuten minulle kävi,Se kokemus oli pelottava,mutta opettava kuin kunnollinen selkäsauna,rakentavasti tehtynä.

• Anonyymi
        Pakana(M) kirjoitti:

No jopas nyt.Jumala voisi halutessaan tuhota olemattomiin koko universumin,ja vain yhdellä sanalla.

• Tuulia

uskoisin että saatana meni häneen, koska Herran Henki poistui hänestä. Raamattu kertoo myös samanlaisesta tapauksesta jossa ihminen kaunisti
      huoneensa, mutta ei muistanut että Jeesus olisi pitänyt ottaa vastaan, tuli seitsemän muuta henkeä ja hänen päivänsa olivat pahemmat koko elinaikanansa.

• theos

...Jumalan LÄHETTÄMÄSTÄ hengestä. Eli tuon sinun logiikkasi mukaan Saatana ja Jumala tekevät yhteistyötä ihmisten kiusaamisessa.

• Pakana(M)
        theos kirjoitti:

...Jumalan LÄHETTÄMÄSTÄ hengestä. Eli tuon sinun logiikkasi mukaan Saatana ja Jumala tekevät yhteistyötä ihmisten kiusaamisessa.

et voi koskaan tietää, kun Raamattua luet, että onko kyseessä Jumala vai Saatana. Onhan todistettavasti mennyt Raamatun kirjoittajilta ajoittain sekaisin kyseiset herrat. Kun Daavid laski kansan luvun, niin toisen kertomuksen mukaan käsky tuli Jumalalta, ja toisen mukaan Saatanalta.

• Tuulia

Pahat henget ovat persoonallisia olentoja ts. niillä on järki, tahto ja muut sielun kyvyt. Ne puhuvat, Markus 1:24, 26, 34 Luukas 4:41. Jaakobin mukaan ne >>uskovat ja vapisevat>>
      Pahat henget voivat sitoa ihmistä sairauden merkeissä Jeesus paransi ihmisen joka oli 18 vuotta kärsinyt koukistuneesta asennosta. Jeesus itse sanoi että saatanan on pitänyt häntä sidottuna jo kahdeksantoista vuotta>> Luukas 13:11,16. Pahat henget voivat tehdä mykäksi, kuuroksi. Villitsevät henget voivat johtaa uskovat pois pelastuksen tieltä. Onneksi Jeesus voitti pahan valla ja sillä ei ole oikeutta tarttua Hänen omaansa. Eri asia on jos itse lähtee turmelemaan Jumalan Pyhän Hengen temppeliä
      eli siis uskova.
      Pahojen henkien ilmentymiä
      Luulevaisuuden henki 4 mooses 5:14 Paha henki,
      Tuomarien kirja 9:23, Valheen henki, 1 kuning. 22:23 Haureuden henki Hoosea 4:12 nämä olivat vanhassa testamentissa.
      Ut Saastaiset henget Matt. 10:1, Mykkä ja kuuro henki, markus 9:25 Heikkouden henki luukas 13:11.
      Uneliaisuuden henki Room 11:8, villitsevä henki 1 Timoteus 4:1, *Toinen henki, 2 kor. 11:4 Pelkuruuden henki 2 tim 1:7 Eksytyksen henki 1 johannes 4:6 Antikristuksen henki 1 johannes 4:3
      siinäpä sinulle luettavaa. Moido

• Pakana(M)

tai sitten kyse on pelkästä taikauskosta!

• INRI
        Pakana(M) kirjoitti:

myrsky nousee ja taikauskot heitetään romukoppaan. Tilalle tulee sinullekin hätähuutona todellinen usko Isään, Poikaan ja Pyhään Henkeen. Kiitos, Jeesus! Hän rakastaa sinua, Pakana(M). Halleluja! Amen. Siunausta

• Pakana(M)
        INRI kirjoitti:

myrsky nousee ja taikauskot heitetään romukoppaan. Tilalle tulee sinullekin hätähuutona todellinen usko Isään, Poikaan ja Pyhään Henkeen. Kiitos, Jeesus! Hän rakastaa sinua, Pakana(M). Halleluja! Amen. Siunausta

tuo hätääntyneen ihmisen primitiivireaktio tilanteessa, jossa sanat loppuvat kesken?

• INRI
        Pakana(M) kirjoitti:

tuo hätääntyneen ihmisen primitiivireaktio tilanteessa, jossa sanat loppuvat kesken?

TUO TAAS KUIN KILJUVA JALOPEURA ERÄMAASSA VAI EKSYNYT LAMMAS VAILLA PAIMENTA? ARVATENKIN ET HALUA OLLA KUMPAAKAAN, VAIKKA Jumala RAKASTAA SINUA JA HALUAA SINUTKIN PELASTAA. Amen. Siunausta

• Pakana(M)
        INRI kirjoitti:

TUO TAAS KUIN KILJUVA JALOPEURA ERÄMAASSA VAI EKSYNYT LAMMAS VAILLA PAIMENTA? ARVATENKIN ET HALUA OLLA KUMPAAKAAN, VAIKKA Jumala RAKASTAA SINUA JA HALUAA SINUTKIN PELASTAA. Amen. Siunausta

saisi opettaa sinulle näppiksenkäyttöä. Kirjoitat kuin teini.

• Anonyymi
        Pakana(M) kirjoitti:

Ei .Olen ominsilmin nähnyt Jeesuksen Kristuksen.Hän on sanoinkuvattoman kaunis,majesteetillinen,ja niin täynnä rakkautta,että en voinut kuin suu auki ihastella.Eniten olin hämmästybyt siitä,ettei Häm tuominnut minua millän lailla,vaan rakasti suunnattomasti,ja lohdutti.
        Elämässäni olen saanut aiemmin rakkautta hyvin vähän,ja ihmettelin,että minua rakastettiin,siinä näyssä.

• Anonyymi

Lisäksi .Juoruilun henki,vihan hnki,joka näyttää vaivaamaan nykyseurakuntia.

• Tuulia

Jumalan kansan pitää kysyä Jumalaltaan eikä pahoilta hengiltä Jesaja 8:19
      Jumalan silmissä rikkkomus tällä alueellä oli niin vakava, että rangaistuksena oli kuolema, 3 mooses 20:27. Saul hävitti ensin kaikki henkienmanaajat Israelista, mutta sitten hän onnettomuuteen joutuessaan käänty kuitenkin erään puoleen, jonka oli onnistunut jäädä henkiin, I Sam 28:1-25. Myös Manasse syyllistyi tähän suureen syntiin, 2 kuning 21:6. Jumala tahtoo itse tyydyttää sinänsä täysin hyväksyttävän korkeamman johdatuksen tarpeen voideltujen välikappaleittensa, profeettojen ja pappien avulla. Ylin näistä on Voideltu Messias 5 Mooses 18:15-22. Kun ihminen tietoisesti kieltäytyy tottelemasta Herran Henkeä, tämä poistuu hänestä antaen hengellisen ja uskonnollisen elämän lakien mukaan sijaa sille henkivallalle, joka on itsepäisyyden ja Jumalan uhmaamisen takana, I Sam 16:14. Jumalan mahtavan suojeluksen alaisena olevalle todelliselle Israelille on ominaista, ettei pahojen voimien vaikutus voi sitä vahingoittaa. 4 Mooses 23:23, ei suoraan eika meedioittensa välityksellä. Pahojen henkien luonnettta ja niiden vaikutusta kuvataan sellaisilla sanoilla kuin saastaisuuden henki,
      Sakarias 13:2, valheen henki, haureuden henki, sekasorron henki ja raskaan unen henki.
      pahat enkelit katso Ps 78:49

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta

Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi
      Ikävä
      48
      3766
    2. Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!

https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!
      Maailman menoa
      478
      3755
    3. Kiitos rakastamani,

tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan
      Ikävä
      30
      3019
    4. Nainen, olen huolissani sinusta

Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!
      Ikävä
      90
      2180
    5. Mikä siinä naisessa

Sinua kiehtoo?
      Ikävä
      155
      1900
    6. Ollaanko me päästy

Toisista yli vai mikä on tilanne
      Ikävä
      105
      1740
    7. Miksi et lähesty

kaivattuasi jos olet kiinnostunut? Palstailu ei auta asiaa. 🤔
      Ikävä
      130
      1569
    8. Kello käy ja ilta pimenee

Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun
      Ikävä
      254
      1430
    9. Ruumisvaunut

Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.
      Kuhmo
      40
      1262
    10. Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."

Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1138
    Aihe