Useimmien työtön on varakkaampi kuin

Anonyymi-ap

työllinen.
Nyky palkat ei riitä elämiseen, joten kelan tuet on haettava.
Useimmiten työtön saa tukina enempi käteen rahaa kuin työllinen, ikävä kyllä, työ ei elätä enää, palkat laskee laskemistaan, mutta työtunnit lähes samana.

Monesti tuilla pääsee työllisen kanssa tasoihin tulojen kanssa, ja useimmiten työtön tienaa korvauksilla enempi. On se suomessa ihan normaalia ollut jo vuosia.

Tuet ja eläkkeet nousee ja taas on eläkkeiden korotuksista ollut puhetta. Palkkoja ei kukaan halua korottaa.

Työn tarkoitus on elättää peheensä ja ettei tukia tarvi, mutta aina se on jokaisen haettava kun ei palkka riitä. Työtön saa saman verran kuin työllinen joskus jopa enempi, eikä tarvi orjailla.
Voi voi.. onneksi olen omasta halusta työtön, juuri rahan takia olen kotona. Työ ei kannata.

59

365

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Työttömyys ei todellakaan korreloi mitenkään rahattomuutta tai varattomuutta!
      Työtön voi tienata jopa verovapaasti ja laillisesti vaikka kuinka paljon, ei siinä ole mitään rajoitteita. Ja ei kait niin pönttöä olekaan, joka ei hyödyntäisi työttömyys aikaa tienaamalla rahaa ja kartuttamalla varallisuutta.
      Toki palkallakin elää, mutta vanha juutalainen sananlasku on; Minä olen käynyt töissä, niin ei ole ollut aikaa ansaita rahaa!

• Anonyymi

Työttömät ovat varastaneet omaisuutensa työväenluokalta

Työttömien omaisuus pitäisi kansallistaa ja palauttaa työläisille

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Työttömät ovat varastaneet omaisuutensa työväenluokalta

Työttömien omaisuus pitäisi kansallistaa ja palauttaa työläisille

Siis miten varastaneet? Voisitko kertoa ihan selkokielellä, että miten tämä on muka tapahtunut?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis miten varastaneet? Voisitko kertoa ihan selkokielellä, että miten tämä on muka tapahtunut?

He ovat vaatineet tukia, jotka sitten verottaja ottaa suoraan työläiseltä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No mitä sinun mielestäsi sitten on tietoisesti toisten rahoilla eläminen???
        Voidaan hyvin puhua varastamisesta!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No mitä sinun mielestäsi sitten on tietoisesti toisten rahoilla eläminen???
        Voidaan hyvin puhua varastamisesta!

Tuolla logiikalla pidät varmaan verosuunnittelua varastamisena. Jos on työttömänä, on se ihan laillista, ei sitä ole mitenkään laissa kriminalisoitu. Ja lisäksi työttömänä voit tienata täysin laillisesti ja verovapaasti vaikka kuinka paljon, ei siinä ole mitään ylärajaa. Eikä sitä ole mitenkään kielletty.
        Ja työttömät ovat itse maksaneet nämä työttömyyskorvaukset, joita maksetaan!
        https://ytk.fi/

En ole itse työtön, eikä perheessämme ole kukaan työttömänä.

• Anonyymi

No empä tiedä kun melkeimpä duuripohjalta pariskunta tienaa 5000eur kk käteen eikä ole vaikka lapsia niin eikö muka pärjää. Eläkeläispariskunta voi saada 3500eur kk ja asunnot maksettu hmmm millähän matematiikalla työttömät niin pirusti tienaa. Toki jos hyvissä hommissa ollut niin liitonraha voi olla hyvä. On vuoden työtön ja sitten aas töihin. Löytyy sitten taas näitä jotka jäävät notkuun vuosikausiksi.

• Anonyymi

No eihän tavan työtön yleensä tienaa juuri mitään, kyllä siinä täytyy olla se, että jäädään itse työttömiksi juuri sen rahan vuoksi. Tavistyötön jää työttömäksi toisten potkimana. Nuo liiton työttömyysrahat on namurahaa, mutta hyvänä apuna tietty työttömänä ollessa, kyllä se raha on muusta tultava.
        Tietty ei kannata vuosikausia notkua työttömänä, siinä leimautuu täysin luuseriksi, mutta sopiva työttömyysjakso juuri ansiosidonnaisella ja siinä sitten omaisuuden kartuttaminen, on ihan hyväksyttävää paremmissakin piireissä.
        On tosiaan eroa työttömillä ja työttömillä, työttömät työttömät on ihan eri kastissa, kuin ne työttömät, jota jää itse työttömiksi ja tekee pienen irtioton työelämästä tienaten vielä samalla varallisuutta tms.

• Anonyymi

Asia on hieman monitahoinen, koska varakkaammalla on paremmat mahdollisuudet suunnitella töitään, kuin niillä itsensä rahoittavien. Lisäksi on niin, että papereilla köyhyyttään rahoittavilla, on asiansa osatessaan aivan sama turvallisuus, kuin joitain töitä tekevillä ihmisillä saada elintarvikkeita, leipää, makkaraa, juustoa ja maitoa.

• Anonyymi

Kyllä se niin on. Varakkuus ei aina ole se rahan määrä, vaan koko elämä. Ihminen on varakas myös silloin kun asiat on hyvin. On oma koti, auto, mökki ja elämä mallillaan... kuka mitäkin arvostaa.
      Minä olen tilastollisesti käyhä, en oiekasti ole. Minulla on oma asunto, ja auto, kummastakaan ei ole velkaa, on lapset perheineen, on mies, harrastuksia on ja ystäviä. Ruokaa pöydässä ja rakastan elämääni.
      Kyllä sekin on rikkautta, kun mitään ei puutu ja kaken saa mitä haluaa. Olen nuuka ollut aina, enkä ostele siksi että pitää ostaa. Elän onnellista elämää nyt.

Rikkaus on muutakin kuin raha, mihin moni sortuu sen rikkauden mittaamaan.

• Anonyymi

mitään ei ole ikinä ollut eikä melkein 60 vuoden aikana tullut. Hymyilen ehkä kerran vuodessa. Olen satavarma siitä, että jos olisin miljonääri hymyilisin ja jopa nauraisin päivittäin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mitään ei ole ikinä ollut eikä melkein 60 vuoden aikana tullut. Hymyilen ehkä kerran vuodessa. Olen satavarma siitä, että jos olisin miljonääri hymyilisin ja jopa nauraisin päivittäin.

Vanha sanonta pitää siis paikkansa; Jos ei ole 30 ikävuoteen viisastunut ja 60 ikävuoteen rikastunut, on niistä enää turhaa haaveilla.

• Anonyymi

Väittämä on toistuvaa, itsepetoksellista horinaa joka saattaa pitää paikkansa joissakin äärimmäisen harvoissa tapauksissa.
      Olen joskus vilkaissut armopalojen ehtoja eikä kukaan tavallista työtä tekevä mahdu niihin.
      Jotkut 0-tuntisopimuslaiset, epätavallisen lyhyttä työaikaa tekevät yms. saattavat saada almuja.
      Normaalia työaikaa tekevät, joiden palkka perustuu kukin alan voimassa olevaan työehtosopimukseen, ovat tulojensa puolesta almujen ulkopuolella!

• Anonyymi

Näinhän se on. Moni myös unohtaa laskea mitä työssä käynti maksaa. Työmatkat(auton osto, fillarin osto, dösäliput, junaliput) lounaat, kahvitunnit, vaatetus(niiden pesu ja uusien osto usein) , väsyneenä kaupassa käynti(pikaruoka, eines=voit huonommin) tenavien tarhamaksut, jne. Ei ole työssäkäynti ilmaista.

• Anonyymi

Mutta kun valitsee asuinpaikkansa kultaisen säännön mukaan eli " työpaikka pitää
        olla lähellä, mutta ei saa näkyä" niin ei synny em. kuluja vaan kaiken ylimääräisen
        rahan voi käyttää johonkin muuhun , vaikkapa asuntoon. Joskus laskettiin että
        kumpi tulee pitkässä juoksussa edullisemmaksi eli asua lähiössä halvassa kämpässä
        vai keskustassa kalliissa kämpässä, niin kokonaiskuluissa keskusta voitti.
        Meillä 2 henkilöä kulki 40 vuotta kävellen/fillarilla töihin minimikuluilla.
        Työttömyys se vasta kalliiksi tulee, kun pitää hermostuksissaan koko ajan
        polttaa tupakkaa ja litkiä olutta sekä mättää loput rahat pelikoneeseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta kun valitsee asuinpaikkansa kultaisen säännön mukaan eli " työpaikka pitää
        olla lähellä, mutta ei saa näkyä" niin ei synny em. kuluja vaan kaiken ylimääräisen
        kumpi tulee pitkässä juoksussa edullisemmaksi eli asua lähiössä halvassa kämpässä

mitään elämää se ole että asut betonikuutiossa sen takia että voit säästää työmatkakuluissa. Hyi helevetti!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta kun valitsee työttömyyden, ei mene työmatkakustannuksi ym ohiesia mitkä liittyy työssääymiseen.

Kela maksaa ja tt tuesta saa aina rahaa, ja osa tuista verottomia. Pysyy terveenä ja jaksavana ja ain voi tehdä ja mennä mitä haluaa.

Meillä 3 h ja k oma asunto, niin vastike on pieni ja kaikki tulot jää itselle. Työssä käynti ei vaan suomessa kannata.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta kun valitsee työttömyyden, ei mene työmatkakustannuksi ym ohiesia mitkä liittyy työssääymiseen.

Kela maksaa ja tt tuesta saa aina rahaa, ja osa tuista verottomia. Pysyy terveenä ja jaksavana ja ain voi tehdä ja mennä mitä haluaa.

Meillä 3 h ja k oma asunto, niin vastike on pieni ja kaikki tulot jää itselle. Työssä käynti ei vaan suomessa kannata.

Työssäkäynti on rahallisesti kannattamatonta vain niissä tapauksissa, joissa palkka on niin pieni että palkamnsaajan on turvauduttava yhteiskunnan tukiin tullakseen toimeen.

Tuolloin palkansaajalle jää käteen yhtä paljon kuin työttömyysturvan persupäivärahalla kituuttavalle työttömälle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Työssäkäynti on rahallisesti kannattamatonta vain niissä tapauksissa, joissa palkka on niin pieni että palkamnsaajan on turvauduttava yhteiskunnan tukiin tullakseen toimeen.

Tuolloin palkansaajalle jää käteen yhtä paljon kuin työttömyysturvan persupäivärahalla kituuttavalle työttömälle.

Kitkuttaminen? Olen ollut yli 20v työttömänä, ja jos olisi nuo vuodet kitkutellut, niin en olisi omasta halusta työtön!

Rahan riittäminen riippuu siitä, miten ja mihin rahasi kulutat, jos sinä ostat kaljaa joka päivä, ei mikään summa riitä.

Soisin sinulle oppituntia taloudellisesta rahan käytöstä, ja mittimistä, mihin sen rahan hukkaat.
        Muutappa kaikki ostokset markoiksi ja tilisi saldo, se auttaa hyvin kun euro huijaa ihmisitä, se ei kerro tuotteen oikeaa hintaa.

Jos sinusta tuote maksaa 10 e ja se on sinusta halpa, muuta se markoiksi 60 mk, niin vieläkö ostat?

• Anonyymi

Mihin unohdit, että verotuksessa saa vähentää tulonhankintaan liittyvät kustannukset? Teen juuri veroilmoitusta ja jopa polkupyörästä saan vähentää verotuksessa joka vuosi 98€, oman auton käytöstä saan vähentää 0,46€/km ja tiettyihin ajoihin liittyen 0,30€/km, työhuoneesta saan täyden vähennyksen 920€ vuodessa, ammattikirjallisuuden ja lehdet saan vähentää verotuksessa, sekä tietysti työvaatteet ja niiden pesemisen. Koulutuksiin liittyvistä päivistä saan verottoman päivärahan. Tosi paljon saa vähentää tulonhankintaan liittyviä kustannuksia verotuksessa, joten ei todellakaan ole valittamista!
        Yksistään autoon liittyen vaimoni saa täyden kilometrikorvauksen verottomana työnantajaltaan (valtio) 0,46€/km ja siihen vielä lisää, jos kyydissä on muita työkavereita. Koska meillä on käytetty auto, jäädään tästä työmatkaliikenteestä roimasti voitolle, että sillä pystyy rahoittamaan muuta elämistä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Työttömyys ei saa olla valinta, sillä ei yhtään kenelläkään ole oikeutta jättäytyä työttömäksi ja siten toisten työssä käyvien elätettäväksi! Jokaisella on velvollisuus elättää itse itsensä niin ettei siihen tarvita toisten rahoja! Toisten rahoilla eläminen on mitä suurin häpeän aihe kaiken lisäksi!!

• Anonyymi

Kaiista parhain elämä on olla työttömänä, poissa orjailusta ja rasituksesta. Minä olen niin onnellinen ja pysynyt terveenä, edes flussat ei ole vaivanneet kun en ole ollut tautipesissä eli työpaikoilla. Jaksan mitä vaan, ja elämä on parhainta.

Rahaa tulee sovitusti, ja tt tukea aina kun sitä hakee. parasta olla kotona ja tehdä mitä itse haluaa. Se on elämän rikkautta.

• Anonyymi

Aikoinaan oli huutolaiset etenkin 1800-luvun lopulla ja 1900-luvun alussa. Tällöin elatusta vailla ollut lapsi, vanhus tai vammainen luovutettiin tämän ylläpidosta vähiten korvausta vaatineelle talolle huutokaupan kaltaisessa tilaisuudessa. Jos käytäntö olisi vielä uskoisin, että työ tuntuisi huomattavasti mukavammalta, tosin työtä vastaan taloissakin sen leipäpalansa sai.
        Tämä siis ennen Kela-elämän alkamista, jota sitäkin muiden tekemällä työllä osittain rahoitetaan.

• Anonyymi

"Työn tarkoitus on elättää peheensä ja ettei tukia tarvi, mutta aina se on jokaisen haettava kun ei palkka riitä. Työtön saa saman verran kuin työllinen joskus jopa enempi, eikä tarvi orjailla."

Ansiosidonnaisella työttömyysrahalla oleva voi saada todellakin enemmän kuin kuin sosiaalisiin tukiin oikeutettu pienipalkkainen töitätekevä.

Tämä autuus ei kuitenkaa ole pysyvä tila.

• Anonyymi

hetero mies voi olla tylsä, yksinkertainen

hän sanoo, että VÄHEMMÄN ON ENEMMÄN

tai

VÄHEMMÄNKIN RIITTÄÄ

mikä on oikein kyllä, koska miksi olla enemmän kun siitä tulee vähemmän

elämässä selviää pingoittamatta

• Anonyymi

Mittaatko varakkuutta vain palkan määrällä?
      Ylempänä on joku maininnut tulon hankkimiseen liittyvistä oheiskustannuksista.
      Toisessa vakituisessa työpaikassani minulla oli työkomennuksia joista kertyi vain lisätuloa. Päivärahat ja kilometrikorvaukset.
      3 - 6:n vuoden välein kyllästyin samaan jyystämiseen ja vaidoin työpaikkoja. Ei löytynyt kotipaikkakunnalta joten menin sinne missä niitä oli.
      Niissä oli vaihtotiheys sama kuin aiemminkin paitsi yhdessä paikassa jossa sovimme omistajan kanssa, että toistaiseksi työsopimukseni muutetaan määräaikaiseksi loppumaan vuoden lopussa. Olin aloittanut saman vuoden tammikuussa.
      Sen verran tuo kiertely kannatti, että aloin tekemään valikoituja, minulle tarjottuja pätkiä ja lopulta tökkäsin pensselit santaan aloittaen elämään eukon kanssa kokoaikajoutilaana ILMAN ALMUJA.
      Eukko pääsi työkyvyttömyyseläkkeelle 52v ikäisenä. Nyt se on 75v vanha.
      Viimeiset 23 vuotta ovat osoittaneet, että kannatti aikanaan tehdä työtä. Sellaista mitä tarjottiin, siellä missä sitä tarjottiin ja niin hyvin kuin kykenin.

• Anonyymi

Se on totta, olin 35 v kun jäin pois työelämästä, sen jälkeen olen elänyt tuilla ja voin sanoa ettei parempaa ole kuin työttömänä olo. Kaikkee voi tehdä mistä on unelmoinut, kun ei ole työt rasitteena.

• Anonyymi

Tyytyväisyyden takeena riittävän vaatimattomat unelmat! Onnittelen!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tyytyväisyyden takeena riittävän vaatimattomat unelmat! Onnittelen!

Näin on, onneen ei tarvi isoa pankkitalletusta, onni syntyy pienistä asioista, kun vaan hokaa ne, mitä sinulla jo on, ole siitä onnellinen.
        Jos ottaisit ne asiat mitkä tekevät sinut iloiseksi ja onnelliseksi, pois iteltäsi, silloin vasta huomaisit, mikä on onnen tae.

Aina verrataan siihen rahaan, niinkuin se olisi se ainoa onnelliseksi tekevä asia.

Minulla on rahaa pankissa paljon, perintönä saanut, laiton osan sijoitukseen ja osalla ostin oman talon ja auton ja lapsille autot, ja vielä jäi, . En ajattele rahojani päivittäin, joten siitä huomaa ettei se onni lähde rahoistani.

Hymyilen kun lapset ja lastenlapset tulevat käymään, käyn jossain, harrastan musiikkia... ym, niissä olen onnellinen. Raha on tärkeä jotta elämä luistaa, ja laskut tulevat maksetuiksi.

• Anonyymi

Totta kohonneet vuokrat ja polttoainekulut ja auton käyttömaksut.Ja jos on luottotiedoton ei ole rahaa mennä töihin.

• Anonyymi

Kyllä luottotiedotonkin saa vähentää tulonhankintaan liittyvät kulut verotuksessaan ja jos työnantaja maksaa auton käytöstä kilometrikorvausta, on se vielä verotonta tuloa! Nyt kilometrikorvaus on 0,46€/km!
        Ja monet työnantajat tarjoavat auton käyttöön työntekijöille ja vielä polttoaineet, niin silloin ei tule työntekijälle kuluja työssä käynnistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä luottotiedotonkin saa vähentää tulonhankintaan liittyvät kulut verotuksessaan ja jos työnantaja maksaa auton käytöstä kilometrikorvausta, on se vielä verotonta tuloa! Nyt kilometrikorvaus on 0,46€/km!
        Ja monet työnantajat tarjoavat auton käyttöön työntekijöille ja vielä polttoaineet, niin silloin ei tule työntekijälle kuluja työssä käynnistä.

Miksi ressaa työllä kun kelasta saa aina rahaa ja sovitusti, koskaa, tai on vaa kirjoilla kaverins yläkerrassa, n ei ole tarvinnu perään soitella. Meillä hyvä et mies auu muuallaniin saahaan molemmat tuet, niin se on yhteensä isompi. Toi on ihan normi tapa, et suomalainen saa jotain, pakolaiset saa vaikkei tee mitään, asuu yhdessä, eikä hae tukia ne vaan tulee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi ressaa työllä kun kelasta saa aina rahaa ja sovitusti, koskaa, tai on vaa kirjoilla kaverins yläkerrassa, n ei ole tarvinnu perään soitella. Meillä hyvä et mies auu muuallaniin saahaan molemmat tuet, niin se on yhteensä isompi. Toi on ihan normi tapa, et suomalainen saa jotain, pakolaiset saa vaikkei tee mitään, asuu yhdessä, eikä hae tukia ne vaan tulee.

Turhaa trollaamista taas. Pakolaiset ja mamut ei saa sen enempää, kuin me perussuomalaiset saadaan.
        https://yle.fi/a/3-6848867
        Tässä taannoin yksi tuttu nahkakalju perussuomalaisen uhosi tuota samaa, että mamut sitä mamut tätä ja hän ei saa mitään. V*ttu että alkoi ottamaan päähän se kaverin urputus, niin selvisi, että kaveri ei ollut edes hakenut mitään hänelle kuuluvia tukia, ei edes osannut.
        Pistin homman ojennukseen, hankin kaverille apua ja ammattilaiset auttamaan, niin nyt kaverille tulee ihan kaikki tuet ja kela, sekä sossu maksaa kaverille kaiken. t
        Tosin kaveri hommasi taas itsensä ihan kuseen sössimällä asioitaan, että piti alkaa auttelemaan.

Olen tässä ollut näiden asioiden kanssa NIIN paljon tekemisissä, että ei uppoa tuollainen trollaus!

• Anonyymi

Laiki toimentulot tuesta on jokaiselle sama.Voit mennnä kelan sivuille kirjautumatta.Siellä on laskuri jolla voit laskea oletko oikeutettu toimentulotukeen?Sivuilla kerotan myös paljonko 1 henkilö saa toimentulotukea, 2-3 jne. Ihan julkista tietoa. Itsekin kanatan työntekoa. Kuin se ilmasiksi rahaaei pitäisi antaa. Vaan ne jotka elää tukividakossa. Tukea vastaan 4h.työtä.Ulkoilutta vanhuksia.lukee heille lehtiä.Jokainen osaa sen.Kuinvalvomaan vältunit koulujen pihoja.Niin loppu koulu kiusaus.Sama asia päiväkodin pihat kuin leikki puistot.Roskia kerämään kaduilta,puistoista ymm.

• Anonyymi

Tämä on tosiasia! Esim. keskituloinen palkansaaja on paljon huonommassa asemassa, koska bruttotulojen mukaan ei ole oikeutettu mihinkään tukiin, mutta nettotulot ovat pienemmät kuin näillä tuilla elävillä! Ja sitten kehtaavat vielä valittaa köyhyyttä!!

• Anonyymi

Ei pysty hakemaan tukia koska postinkantaja tai joku muu on varastanut tiliotteet joita tarvitsee tukien hakemiseen.

• Anonyymi

Voi v*ttu mitä puppua :D Ne tiliotteet löytyy kyllä pankista, menet vaan pankkiin ja pyydät tiliotteet. Oli taas päivän paras kevennys ;D Kaikkea nämä taunot keksiikin ;D ;D

• Anonyymi

Työlliset maksaa lainoja ja kaikkea. Mitään ei jää säästöön.

• Anonyymi

Elämä on valintoja täynnä. Tein 20 000 € voiton kun edellisen kerran muutin ja möin kerrostaloasuntoni. Sen olin ostanut velkarahalla ja tosiaan 20 000 € puhdasta myyntivoittoa loppulainan takaisinmaksun jälkeen.

• Anonyymi

Työlliset vaurastuu juuri velkavivulla, jo sillä velalla tienaa! Ja ei se ole kiellettyä työttömältäkään käyttää velkavipua, moni työtön tekee rahaa velkavivulla melkoisia summia ja vielä verovapaasti!

• Anonyymi

Niin ne maksaa jotkut työttömätkin. Ja kun asut talossa mistä on asuntolainaa jäljellä niin turha hakea tukia kun ei saa.
        Ei omasta tahdosta työtön.

• Anonyymi

Vain pöljä töitä tekee,sen tietää mamutkin

• Anonyymi

Niin just, kun kotona olosta saa enempi, niin pn tosi pöljöö mennä orjailemaan.

• Anonyymi

pankista kun haet taksilla tiliotteet niin johan maksaa, jos on liikuntakyvytön eikä nettipankkia ole olemassa...

Hyvä tauno, säästä siitä :RD

• Anonyymi

Kaikki työttömät ei saa mitää lisätukia. Että sillee.

• Anonyymi

Siis miksi tälläistä valetta taas kirjoitellaan???

• Anonyymi

Kokoomuksella hätä kun kannatus sulaa,yrittävät vielä saada ennen vaaleja kansan ruoskimaan köyhiä

• Anonyymi

Jos on joutunut irtisanotuksi hyväpalkkaisesta työstä ja on hoitanut maksunsa työttömyysturvan saamiseksi, niin hetken saa ihan kohtuullista tukea ansiosidonnaisen työttömyystuvan kautta, mutta ei se loputtomiin jatku.
      Turha itkeä jos ei mene töihin ja hakeudu sen turvin parempi palkkaisiin töihin ja se onnistuu usein kun on ensin näyttöä, että haluaa tehdä töitä tai sitten kouluttautumalla johonkin ammattiin.

• Anonyymi

Parempi vaihtoehto on työnantajan suorittama perusteeton työsopimuksen purkaminen.
        Siis ilman irtisanomisaikaa.
        Tapahtui sekä langolleni, että minulle.
        Pahasta mielestä kertakorvauksena 6kk:n palkka ilman työvelvollisuutta.
        Itse sain sen lisäksi purkuvuoden loppuajan, yli 3kk:n palkan samalla periaatteella.
        Liittoni antoi minulle korvausaikaa koskevan karenssin joten oltuani työttömänä 13 päivää joihin sisältyi viikonvaihde, otin vastaan minulle tarjotun työn.
        Taloudellisesti ylivoimaisesti paras työvuoteni.
        Toki olisin voinut jäädä kotiin makailemaan ainakin noiden etukäteen korvattujen 6kk:n ajaksi mutta työhulluna menin hyvin palkattuun työhön.

Lankoni kulutti tuon 6kk:n palkkasumman alle 2kk:ssa ja jatkoi työttömyyttään.
        Patistivat johonkin kaupungin 6kk puistokomennukselle.
        Se oli viimeinen uurastus. Terveys meni työttömältä nopeasti vastoin näiden palstojen asiantuntijoiden väitteitä työttömän terveellisestä elämästä.
        Rauha hänen muistolleen.

Noiden viimeisten työvuosien jälkeisiä ansiosidonnaisia koskien korvaukseni, joka oli noin 34% anssin laskennan perusteena olevasta palkasta kuvaa silloista palkkatasoani.
        Leikkuri tulee vastaan hävyttömän alhaalla!
        Sitten sujuvasti putkeen ja siitä eläkkeelle. Ilman yhteiskunnalta anottavia tukiaisia missään vaiheessa!

• Anonyymi

Olihan taas typerän ja laiskan aivoton avaus. Mene töihin ja myöhemmin kun olet näyttänyt, että pärjäät työelämässä voit hakeutua parempipalkkaisiin töihin, nyt on työvoimapula. Voit myös kouluttautua johonkin ammattiin ja kohta saat siitä kunnon palkan kunhan ensin todistat, että osaat ja olet motivoitunut.
      Kodista ei sinua kukaan tule hakemaan isolla palkalla mihinkään.

• Anonyymi

No ei huvita. Jos kotona olemisesta saa enempi kuin orjailusta niin kuka tekee hommia, ei kukaan viksu.
        Minä saan kelasta kaikki tuet käteen joista ei mene työmatkakuluja, ei vaatteita, ei eivätiä... Kuussa se on montakymmentä euroa jopa satasia.
        Enempi tosiaan tienaa kun on kotona.
        En kouluttuaudu enempää, ettei joudu orjaduuniin. Ei kukaan mistään enää maksa palkkaa.

• Anonyymi

Työttömänä nettoansioni ovat 800 euroa. Kun olen töissä, nettoansioni ovat tavallisessa teollisuustyössä 2500 euroa. Työssä ollessani minulle jää joka kuukausi säästöön samalla elintavalla yli 1500 euroa työmatkakustannukset huomioiden. Aloittaja ei ole ollut koskaan joko töissä tai työttömänä, koska ei tiedä.

• Anonyymi

800 euroa koostuu siis peruspäivärahasta ja asumistuesta. Ne mitään ansioita tietenkään ole vaan alinta sosiaaliturvaa.

• Anonyymi

Onneksi en ole ollut töissä.
        Työttömyyskorvausta saan 800 e siihen lapsikortukset, asumistukea, siihen lapsikorotukset, tt tukea, siihen jokaiselle perheenjäselle oma osuus, elatustuki, siihen yh korotus, lapslisät siihen yh korotukset...
        Joten: tk800 e, as t.600 e, LL 780 e et 750 e tt3100 e et laske siitä. Lisäksi voi gehdä pimeitä hommia ilman verotusta. Olen kova käsityöihminen ja neuleita myyn ja muita käsitötä, krirpparilta tulee 500-900 e kk... mieti sitä.
        Veikkaan että meidän tulot on sinuun verrattuna kaksin kolmin kertaiset.

• Anonyymi

Juuri tuo aiheuttaa sitä köyhyyttä.
      Pitäisi saada vaikka pakolla vapaamatkustajat töihin.

• Anonyymi

Tänään kuulin ettei työssäkäyvien työttömät puolisot saa välttämättä mitään tukia. OLISIKO TÄSSÄ SE ONGELMA? Heille jokainen työstä tienattu euro on lisätuloa ja nyt työnantajat ODOTTAVAT KIELI PITKÄLLÄ tälläisia työntekijöitä joille voi maksaa vaikka miten huonoa palkkaa. Niitä ei vaan välttämättä joka työnantajalle riitä.

• Anonyymi

Tälläiset mahdottomat odotukset johtavat myös alati kasvaviin vaatimuksiin leikata sosiaaliturvaa.

• Anonyymi

Millä logiikalla" vaikka miten huonoa palkkaa"? Tessit ovat voimassa ja jos työnantajat odottavat kieli pitkällä, niin työntekijöistä on kilpailuakin, joka nostaa palkkoja. Ei työnantaja palkkaa edes huonolla palkalla, jos työntekijälle ei ole tarvetta.

• Anonyymi

Menot ja tulot pitää vaan suhteuttaa keskenään eli kuluttaa vain
      tuloistaan sen verran että jää myös hitunen säästöön eli jemmaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Erään T miehen viimeinen aloitus tänne

Moi Olen kirjoittanut täällä säännöllisesti yli 5 vuotta. Kaivannut kuten kuuluukiin, mutta myös unohdellut ja selvitel
      Ikävä
      35
      3385
    2. Sanna vaihteeksi Australian "60 minuuttia" ohjelmassa

Kansanvälinen superstaramme esiintyi tällä kertaa toisella puolen maapalloa esitettävässä ohjelmassa. Kiinnostus on kova
      Maailman menoa
      130
      2424
    3. Yritykset verolle ja yritystuet 10 mrd. eur/v pois

Kiristämistapauksissa yrityksille sanotaan hei hei. Suomi ei tarvitse yhteiskunnan rahoilla "yrittämistä". Yhteiskunta v
      Maailman menoa
      24
      1927
    4. Sanna Antikainen (ps) : Vornasen pyssy suututti demarit

https://www.suomenuutiset.fi/sanna-antikaisen-kolumni-vornasen-pyssy-suututti-demarit-mutta-kuka-puhuu-totta/ Vornasen
      Maailman menoa
      7
      1520
    5. Yritän saada sinut pois mielestäni ja ajatuksistani nainen

Turhaan. Mitä enemmän yritän, sitä enemmän haluan sinut ja sinua. Miten voitkaan olla niin ihana ja tuntua niin hyvältä.
      Ikävä
      72
      1505
    6. Nyt meni maku vas.liittoon, kun vaativat minimituntipalkkaa lakiin

Sehän tarkoittaa samalla myös maksimituntipalkkaa, koska kun laki on kerran laadittu, niin sitä on vaikea muuttaa. Työma
      Maailman menoa
      54
      1310
    7. Miksi rakastuit ?

Kyseiseen naiseen?
      Ikävä
      62
      1147
    8. Leikitään tavuleikkiä

Millaiset nimitavut muodostuvat jos yhdistät oman etunimesi ensimmäisen tavun ja kaipaamasi ihmisen etunimen ensimmäisen
      Ikävä
      66
      1142
    9. Mun on pakko uskaltaa

Mikäköhän olisi pahin skenaario, jos vain laittaisin hänelle viestin, et haluan jutella meistä? Se, että hän vastaisi, e
      Ikävä
      52
      1100
    10. Mikä on sinun ja kaivattusi ikä

💕💕💕💕
      Ikävä
      61
      1011
    Aihe