Ateistiset kultit

Anonyymi-ap

Moni ihmettelee miksi ateistit muodostavat keskenään kultteja, kuten palsta-ateismia tai vastaavia? Kulteille on tyypillistä vahva sensuuri ja itsesensuuri ulkopuolista tietoa vastaan ja ylimielisyys muita, kuin kultin sisäiset säännöt jakavia kohtaan. Kulttien toimintaan on hyvin vaikea puuttua, vaikka ne vaikeuttavat ja kaventavat niiden parissa olevien elämää. Ja sitä myötä kohdistavat esim. Suomi24 ateismipalstalla keskustelua aivan vääriin ja palstalla kiellettyihin aiheisiin kuten anaalifiksaatioon ja eritteisiin, kaventaen myös muiden oikeutta ja vapautta tietää ateismista enemmän ja faktapohjaisia asioita.

Palsta-ateistisen kultin sisällä tunnetaan erityisasemaa ja ylpeyttä siitä, että heillä on omat "miehet" sensuroimassa palstaa. Mutta he tulevat huomaamaan, että luulo ei ole tiedon väärti ja, että väärä vartija ei ole virkaansa ansainnut.

On toivottavaa, että ihmiset laajalla rintamalla reagoivat asiaan riippumatta siitä, että kannattavatko he teismiä vai ateismia. Palsta-ateismi ei ole niistä kumpaakaan, vaan pelkästään patologinen tila, josta muiden ei tarvitse tietää, eikä se ketään muuta kiinnostakaan.

Mitä muita ateistisia kultteja on olemassa kuin palsta-ateismi?
https://www.conservapedia.com/Atheist_cults

3

208

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Mitä muita ateistisia kultteja on olemassa kuin palsta-ateismi?
      https://www.conservapedia.com/Atheist_cults"

      Konservapedia on läjä höyryävää paskaa. Jo ensimmäisessä virkeessä mennään täysin hakoteille. Ateismi ei ole uskonto vaan jumaluskojen olemattomuutta. Ateismi ei myöskään ole kultti, joka on valtavirrasta poikkeava uskonnollinen ryhmä. Tarkistuta lääkityksesi ennen kuin jatka tätä täysin turhaa palstaripulointiasi.

      • Anonyymi

        Kyse on siitä, että Suomi24 palstalle on asettunut mistään mitään piittaamaton palsta-ateistinen kultti, joka suojelee toisiaan ja määrittää mielessään asiat kuinka ne ateismissa tulisi olla. Vaikka näin kuitenkaan ole asianlaita.
        Ongelmalliseksi palsta-ateistisen kultin tekee se, että esim. koululaiset joutuvat tekemään projekteja joissa he etsivät tietoa ateismista. Ja he pääsevät palstalle, jota muutama lahkolainen jotka luulevat anaalifiksaatioiden ja eritekeskustelun olevan ateismia pitää häiriköimisensä paikkana. Samoin tällaisen kultin ylläpitäminen on myös loukkaus Suomi24 palstan useita yhteisösääntöjä ja muita ateisteja sekä teistejä kohtaan. Puhumattakaan kuinka vaarallista ja rajoittavaa tyhmyys, kuten palsta-ateistiseen kulttiin kuuluminen on siinä mukana oleville? Yleensähän asiat ovat aivan samantekeviä, mutta ateismin asia on kuitenkin tärkeä. Ja siitä syystä asioihin on saatava muutos.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyse on siitä, että Suomi24 palstalle on asettunut mistään mitään piittaamaton palsta-ateistinen kultti, joka suojelee toisiaan ja määrittää mielessään asiat kuinka ne ateismissa tulisi olla. Vaikka näin kuitenkaan ole asianlaita.
        Ongelmalliseksi palsta-ateistisen kultin tekee se, että esim. koululaiset joutuvat tekemään projekteja joissa he etsivät tietoa ateismista. Ja he pääsevät palstalle, jota muutama lahkolainen jotka luulevat anaalifiksaatioiden ja eritekeskustelun olevan ateismia pitää häiriköimisensä paikkana. Samoin tällaisen kultin ylläpitäminen on myös loukkaus Suomi24 palstan useita yhteisösääntöjä ja muita ateisteja sekä teistejä kohtaan. Puhumattakaan kuinka vaarallista ja rajoittavaa tyhmyys, kuten palsta-ateistiseen kulttiin kuuluminen on siinä mukana oleville? Yleensähän asiat ovat aivan samantekeviä, mutta ateismin asia on kuitenkin tärkeä. Ja siitä syystä asioihin on saatava muutos.

        "Ongelmalliseksi palsta-ateistisen kultin tekee se, että esim. koululaiset joutuvat tekemään projekteja joissa he etsivät tietoa ateismista. Ja he pääsevät palstalle, jota muutama lahkolainen jotka luulevat anaalifiksaatioiden ja eritekeskustelun olevan ateismia pitää häiriköimisensä paikkana."

        Sanoo ripulivajakki, joka tarjoaa lähteeksi konservapedian tasoista paskaa, jossa on todellista vihapuhetta ja kiihottamista kansanryhmää vastaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      127
      1306
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      98
      973
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      934
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      907
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      297
      789
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    9. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      140
      589
    10. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    Aihe