Vaivavaunun vuorot on loppuunmyytyjä. Mutta lisävuoroja ei ole eikä tule. Miksei?

Anonyymi-ap

No kun ei ole henkilökuntaa eikä ajokuntoisia autoja!!!!!!

MUAAHAHAHAHAHAHAHAHAAAA!!!!!!!!

BUOOHOHOHOHOHOOOOOOO!!!!!!!!!

32

101

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nämä ns. lisävuorot ovat mielenkiintoinen juttu. Näistähän pitäisi ilmoittaa Trafiin ennen aloittamista ja samoin vuorot voi lopettaa vasta tietyn ajan kuluttua ilmoituksesta. Miten VL toimii kun lakko päättyy? Lopettaako se lisävuorot lain vastaisesti vai jatkaako ajoa tyhjillä autoilla määräajan loppuun saakka? Miksi lakia ei valvota? Vai onko tässäkin eräillä yrityksillä eri pelisäännöt kuin toisilla, samoin kuin näyttää esim. nysse-liikenteessä olevan?

      • Anonyymi

        VL on oikeamielinen liikennöitsijä.


      • Anonyymi

        Sinä haikailet nyt sukuoikeusaikojen perään! Silloin, jos jonkin uuden luvan jollain ilveellä onnistuikin saamaan, oli pakko ajaa vuosia vaikka konkurssiin asti raskaalla tappiolla jos reitti ei ollutkaan kannattava. Voiko tehokkaampaa (laillista) kilpailunrajoittamiskeinoa ollakaan? Onneksi LALlin lobbaamia hulluja lakeja ei enää ole vaan markkina on epäneuvostoliittolaisesti vapaa. Aika entinen ei koskaan enää palaa... lalalaalaa... Onneksemme! Kiitos Laurille ja Pekalle ja Merjalle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä haikailet nyt sukuoikeusaikojen perään! Silloin, jos jonkin uuden luvan jollain ilveellä onnistuikin saamaan, oli pakko ajaa vuosia vaikka konkurssiin asti raskaalla tappiolla jos reitti ei ollutkaan kannattava. Voiko tehokkaampaa (laillista) kilpailunrajoittamiskeinoa ollakaan? Onneksi LALlin lobbaamia hulluja lakeja ei enää ole vaan markkina on epäneuvostoliittolaisesti vapaa. Aika entinen ei koskaan enää palaa... lalalaalaa... Onneksemme! Kiitos Laurille ja Pekalle ja Merjalle!

        Typeryys ja tietämättömyys paistaa pahasti läpi!
        Kyllä se viranomainen määräsi ajamaan tietyn ajan ennen lopettamislupaa tai -kieltoa.
        Ja voin sanoa, että tuo ei liikennöitsijöitä ilahduttanut.
        Sikäli tämä nopean reagoinnin mahdollisuus on hyvä.
        Tosin onhan näitä Nanonanoja ja Zuleimaneja nähty, että ilmoitetaan liikenteen alkamisesta, mutta ajetaan pari lähtöä ja lopetetaan tai jopa ettei edes ajeta ensimmäistäkään lähtöä.
        ,


      • Anonyymi

        Tässä tapauksessa ei ole kyse säännöllisestä liikenteen lisäyksistä, vaan päivä kerrallaan olevista vuoroista. Näitä ei tarvitse ilmoittaa etukäteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Typeryys ja tietämättömyys paistaa pahasti läpi!
        Kyllä se viranomainen määräsi ajamaan tietyn ajan ennen lopettamislupaa tai -kieltoa.
        Ja voin sanoa, että tuo ei liikennöitsijöitä ilahduttanut.
        Sikäli tämä nopean reagoinnin mahdollisuus on hyvä.
        Tosin onhan näitä Nanonanoja ja Zuleimaneja nähty, että ilmoitetaan liikenteen alkamisesta, mutta ajetaan pari lähtöä ja lopetetaan tai jopa ettei edes ajeta ensimmäistäkään lähtöä.
        ,

        Matti Vainio LAL:n pj:nä oli yksi äänekkäimpiä liikennöintipakon kannattajia. Hän nimitti hähmäisesti Onnibusia "päällystakiksi" jonka suojissa tätä pyhää kilpailunrajoittamispykälää pystyttiin kiertämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matti Vainio LAL:n pj:nä oli yksi äänekkäimpiä liikennöintipakon kannattajia. Hän nimitti hähmäisesti Onnibusia "päällystakiksi" jonka suojissa tätä pyhää kilpailunrajoittamispykälää pystyttiin kiertämään.

        Sangen kummaliseen valoon Vainion toiminta joutuu kun huomioidaan Vainion taannoiset Turku-Jyväskylä ja Jyväskylä-Helsinki linjat. Noitahan mainostettiinkin ennakkoon, sitten kuitenkin liikennöitiin vain pari kuukautta kunnes molemmat linjat pantiin vähin äänin lahtipenkkiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matti Vainio LAL:n pj:nä oli yksi äänekkäimpiä liikennöintipakon kannattajia. Hän nimitti hähmäisesti Onnibusia "päällystakiksi" jonka suojissa tätä pyhää kilpailunrajoittamispykälää pystyttiin kiertämään.

        Väkevä YLISTYS Onnibussille!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sangen kummaliseen valoon Vainion toiminta joutuu kun huomioidaan Vainion taannoiset Turku-Jyväskylä ja Jyväskylä-Helsinki linjat. Noitahan mainostettiinkin ennakkoon, sitten kuitenkin liikennöitiin vain pari kuukautta kunnes molemmat linjat pantiin vähin äänin lahtipenkkiin.

        No mikä tässä on outoa? Vainionkin on mentävä kulloisenkin lain ja markkinatilanteen mukaisesti.
        Olikohan nuo mainitut vuorot kenties kytkyssä esim. korona-aikaan? Jos nyt oikein muistelen, niin silloin tehtiin aika lailla näitä uusia avauksia ja lopetuksia.
        Eikös Tamponikin vetänyt hätäjarrusta jossain vaiheessa ja lähes lopetti liikenteen, tosin pakkohan se oli kun ei ollut rahaa polttoaineeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mikä tässä on outoa? Vainionkin on mentävä kulloisenkin lain ja markkinatilanteen mukaisesti.
        Olikohan nuo mainitut vuorot kenties kytkyssä esim. korona-aikaan? Jos nyt oikein muistelen, niin silloin tehtiin aika lailla näitä uusia avauksia ja lopetuksia.
        Eikös Tamponikin vetänyt hätäjarrusta jossain vaiheessa ja lähes lopetti liikenteen, tosin pakkohan se oli kun ei ollut rahaa polttoaineeseen.

        No kai sitä olisi lopettaessaan Jyväskylän linjat edes voinut pyytää päällystakkipuheitaan anteeksi? Ei olisi jäänyt kuvaa pukista kaalimaan vartijana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mikä tässä on outoa? Vainionkin on mentävä kulloisenkin lain ja markkinatilanteen mukaisesti.
        Olikohan nuo mainitut vuorot kenties kytkyssä esim. korona-aikaan? Jos nyt oikein muistelen, niin silloin tehtiin aika lailla näitä uusia avauksia ja lopetuksia.
        Eikös Tamponikin vetänyt hätäjarrusta jossain vaiheessa ja lähes lopetti liikenteen, tosin pakkohan se oli kun ei ollut rahaa polttoaineeseen.

        Tai jos hieman tarkennetaan, niin Onnibus joutui rahoittajan linjauksen jälkeen lähes lopettamaan liikenteen pahimpaan korona-aikaan. Mutta ehkä tämäkin oli koronakorjattua, suunnitelmallista ja nerokasta toimintaa :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai jos hieman tarkennetaan, niin Onnibus joutui rahoittajan linjauksen jälkeen lähes lopettamaan liikenteen pahimpaan korona-aikaan. Mutta ehkä tämäkin oli koronakorjattua, suunnitelmallista ja nerokasta toimintaa :)

        Se oli suunnitelmallista. Ja kantaa yhä hedelmää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kai sitä olisi lopettaessaan Jyväskylän linjat edes voinut pyytää päällystakkipuheitaan anteeksi? Ei olisi jäänyt kuvaa pukista kaalimaan vartijana.

        Ei antanut ylpeys myöden


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kai sitä olisi lopettaessaan Jyväskylän linjat edes voinut pyytää päällystakkipuheitaan anteeksi? Ei olisi jäänyt kuvaa pukista kaalimaan vartijana.

        Pyysikö Tamponiveljet anteeksi aina kun epäonnistuivat? Ei tietenkään.
        Tai sitä kun ahnehtivat puheidensa vastaisesti varausmaksut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä tapauksessa ei ole kyse säännöllisestä liikenteen lisäyksistä, vaan päivä kerrallaan olevista vuoroista. Näitä ei tarvitse ilmoittaa etukäteen.

        Siis mielestäsi joku esim. pieni tilausajoyrittäjä voisi laittaa linjan sopivaan aikaan vaikkapa pääsiäisen vilkkaaseen liikenteeseen ilmoittamatta mitään viranomaisille? Mahtaako olla lain mukaista muuta kuin sinun päässäsi? Vai tulkitaanko tässäkin lakia sen mukaan mikä yritys on kyseessä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kai sitä olisi lopettaessaan Jyväskylän linjat edes voinut pyytää päällystakkipuheitaan anteeksi? Ei olisi jäänyt kuvaa pukista kaalimaan vartijana.

        Miksi olisi pitänyt pyytää anteeksi? Matti Vainio puhui täysin totta tässä asiassa. Onnibus oli eräänlainen päällystakki, jonka suojissa vedätettiin hyväuskoisia ja naiveja pikkuliikennöitsijöitä siihen asti kunnes itse huomasivat vedätyksen. Useat huomasivat liian myöhään.

        Jos jonkun pitäisi anteeksi pyytää, ovat ne henkilöt ehdottomasti Pekka ja Lauri. He ovat tuhonneet maamme hyvän joukkoliikenteen ehkä peruuttamattomasti. Pekan syntilastia hieman helpottaa se, että hän itse tajusi tilanteen ja häipyi vähin äänin takavasemmalle. Toinen ei tajunnut, ennen kuin sai monon kuvan takapuoleensa. Tuskin tajusi täysin vielä silloinkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se oli suunnitelmallista. Ja kantaa yhä hedelmää.

        Kun rahoittaja määrää miten toimintaa muutetaan, on sekin suunnitelmallista? Yhtä hauska juttu kuin koronakorjatut raskaasti tappiolliset tilinpäätökset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis mielestäsi joku esim. pieni tilausajoyrittäjä voisi laittaa linjan sopivaan aikaan vaikkapa pääsiäisen vilkkaaseen liikenteeseen ilmoittamatta mitään viranomaisille? Mahtaako olla lain mukaista muuta kuin sinun päässäsi? Vai tulkitaanko tässäkin lakia sen mukaan mikä yritys on kyseessä?

        Savonlinjahan tuota tekeekin jo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun rahoittaja määrää miten toimintaa muutetaan, on sekin suunnitelmallista? Yhtä hauska juttu kuin koronakorjatut raskaasti tappiolliset tilinpäätökset.

        Eiköhän rahoittaja ole samalla puolella operatiivisen johdon kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi olisi pitänyt pyytää anteeksi? Matti Vainio puhui täysin totta tässä asiassa. Onnibus oli eräänlainen päällystakki, jonka suojissa vedätettiin hyväuskoisia ja naiveja pikkuliikennöitsijöitä siihen asti kunnes itse huomasivat vedätyksen. Useat huomasivat liian myöhään.

        Jos jonkun pitäisi anteeksi pyytää, ovat ne henkilöt ehdottomasti Pekka ja Lauri. He ovat tuhonneet maamme hyvän joukkoliikenteen ehkä peruuttamattomasti. Pekan syntilastia hieman helpottaa se, että hän itse tajusi tilanteen ja häipyi vähin äänin takavasemmalle. Toinen ei tajunnut, ennen kuin sai monon kuvan takapuoleensa. Tuskin tajusi täysin vielä silloinkaan.

        Pekka ja Lauri pelastivat suomalaisen bussimarkkinan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pekka ja Lauri pelastivat suomalaisen bussimarkkinan.

        Onnibus on YLISTETTY liikennöitsijä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onnibus on YLISTETTY liikennöitsijä!

        Väkevä YLISTYS!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis mielestäsi joku esim. pieni tilausajoyrittäjä voisi laittaa linjan sopivaan aikaan vaikkapa pääsiäisen vilkkaaseen liikenteeseen ilmoittamatta mitään viranomaisille? Mahtaako olla lain mukaista muuta kuin sinun päässäsi? Vai tulkitaanko tässäkin lakia sen mukaan mikä yritys on kyseessä?

        Kyllä, juuri näin voi toimia.
        Tämä menee lakien ja asetusten mukaisesti.
        Esimerkiksi tilausajoyrittäjä vie tilausajoryhmän Helsingistä Ouluun, tyhjän paluun sijaan än voi laittaa vuoron myyntiin esim. Matkahuoltoon ja ajaa linjana takaisin Helsinkiin.
        Tai esim. junalakon aikana sen pitkittyessä näitä päivä kerrallaan ajettavia vuoroja olisi tullut lisää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kai sitä olisi lopettaessaan Jyväskylän linjat edes voinut pyytää päällystakkipuheitaan anteeksi? Ei olisi jäänyt kuvaa pukista kaalimaan vartijana.

        Pyysikö OB anteeksi, kun halvalla tarjouksella sai Jyväskylän paikallisliikenteen, mutta ei pystynytkään vastaamaan huutoonsa? Silloinkin Koivisto pelasti ja mitä sai palkkioksi? Jatkuvaa panettelua ja herjaamista ja muuta vastaavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän rahoittaja ole samalla puolella operatiivisen johdon kanssa.

        Rahoittajan ensisijainen intressi on pelastaa edustamansa pankin rahavarat. Siksi Onnibussin tulevaisuudesta käytiin yhdessä vaiheessa äärimmäisen kriittisiä neuvotteluja. Periaatteessa siis ovat samalla puolella, mutta kun menee riittävän huonosti niin pankin etu menee kaiken muun edelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Savonlinjahan tuota tekeekin jo.

        Savonlinja on koko ajan pelannut omilla rahoillaan ja tekee niin edelleen. Onnibussiin sen sijaan on pumpattu miljoonia konsernin rahoja tappioiden kattamiseen. Näillä asioilla on vissi ero.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sangen kummaliseen valoon Vainion toiminta joutuu kun huomioidaan Vainion taannoiset Turku-Jyväskylä ja Jyväskylä-Helsinki linjat. Noitahan mainostettiinkin ennakkoon, sitten kuitenkin liikennöitiin vain pari kuukautta kunnes molemmat linjat pantiin vähin äänin lahtipenkkiin.

        Näiden Jyväskylän linjojen aikaan elettiin pahinta korona-aikaa ja monet muutkin aloittivat ja lopettivat liikennettä nopeaan tahtiin. Kaikki tämä tehtiin sen hetkisen lain mukaan, joten ei mitään ihmeellistä eikä anteeksi pyydettävää.


    • Anonyymi

      Täällä puolustellaan paronien toimintaa. Missä on oikeudentunto? Pekka ja Lauri tervehdyttivät bussimarkkinan. Kiittäisitte heitä.

    • Anonyymi

      Heikkomieliset viestit poistetaan.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen

      KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      363
      3739
    2. Kuka on mystinen heppamies?

      Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel
      Kotimaiset julkkisjuorut
      109
      1383
    3. Muutto ei ratkaise mitään.

      Sielläkin on naapurit. 😉 Nähdään?
      Ikävä
      94
      1247
    4. Jäätävä epävarmuus

      Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko
      Ikävä
      65
      1024
    5. Yksi iso yllätys luvassa The Summit Suomi -finaalijaksossa - Tiesitkö nämä Summit-loppukolmikosta?

      The Summit Suomi on tarjoillut yllättäviä pudotuksia ja melkoisen määrän pelkkää kisaajien vaelluksen kuvaamista Norjass
      Tv-sarjat
      13
      861
    6. Perjantaita!

      Miltä kaivattusi tuoksuu? Tuli mieleen kun täällä usein mainitaan pahasta hajusta. 🤔
      Ikävä
      58
      847
    7. Ainakin hän on elossa

      ehdin jo huolestua.
      Ikävä
      38
      840
    8. Ei tullut konkurssia, tuli 3 karhua

      Olipas hyvä uutinen. Näin sitä vaan tunnetaan. Persut eivät onnistuneet tuhoamaan.. tätäkään
      Ähtäri
      60
      829
    9. Ei sua mies varmaan kauheasti haittaa

      Jos otan sut omakseni, tässä lähiaikoina ❤️
      Ikävä
      65
      821
    10. Voi että! Sergey Hilman paljastaa Race Across the World -kuvauksista: "Tämä oli se paras jekku"

      Tykätään! Aikamoinen pari tämä Sergey Hilman ja Sini Sabotage - herättävät varmasti vahvoja tunteita suuntaan sun toise
      Suomalaiset julkkikset
      11
      817
    Aihe