Legitiimin hulluuden keskiaikaiset jatkot

Mindy-79

Miksi uskovaiset saastuttavat tätä palstaa
matalamielisillä kirjoituksillaan?
Mitä tekemistä heillä on täällä?

Tämä palsta on tarkoitettu jumalattomien
keskinäiseen ajatustenvaihtoon.
Ei tämä ole mikään foorumi käännytystyölle!

Toisaalta meidän pakanien ei pitäisi antautua
väittelyyn noiden hihhulijen kanssa.
Antakaamme heidän olla.
Jos he vaeltavat mielummin pimeässä sensijaan,
että antaisivat elämän ja järjen valon valaista
kulkuaan, olkoon sitten niin.

Ei kukaan meistä ole veljensä vartija!

14

621

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvä että saastuttavat, ilman heitä tämä palsta oli kuollut jo aikoja sitten.

      Ateismi periaatteessa on uskonnon vastapaino tilassa, jossa ilman toista ei olisi toista.

      Koitapa määritellä ateisminkäsite sellaiselle ihmiselle, joka tulee maailmasta jossa ei ole uskontoja.

      • DCLXVI

        "Ateismi periaatteessa on uskonnon vastapaino tilassa, jossa ilman toista ei olisi toista. "

        Ei pidä paikkaansa.
        Otetaanpa esimerkki:
        Ennen kuin uskomus Loch Nessin järven hirviön olemassaolosta tuli ihmisille tietoon siihen ei uskottu. Ennen uskomuksen syntyä ei tarvittu uskoa tähän koska ko asiasta ei ollut tietoa saati uskomusta. Ei-uskoa voi siis olla ilman uskoa, tässä tapauksessa "ei tiedetä mihin uskoa tai olla uskomatta".

        "Koitapa määritellä ateisminkäsite sellaiselle ihmiselle, joka tulee maailmasta jossa ei ole uskontoja. "

        Helppoa koska ei tarvi määritellä. Jos taas haluaa määritellä tulee ensin kertoa mitä on teismi. Ateismi on termi joka on määritelty/johdettu teismi käsitteestä. Jumaluskon puute. Ateismi käsitettä ei tarvita ilman teismiä, mutta itse ateismi ei ole riippuvainen teismistä.

        Kai ymmärrät että käsitteet ovat käsitteitä?


      • sipsinisti

        ...mutta aloitusviestissä mainittu käänntytystyö jota täällä niin monet harrastavat on todellakin raivostuttavaa. En koskaan voisi kuvitella tappavani ketään, mutta jonkun kiihkofundislestaadiolaisen voisin polttaa sytkärillä kuoliaaksi.


      • DCLXVI kirjoitti:

        "Ateismi periaatteessa on uskonnon vastapaino tilassa, jossa ilman toista ei olisi toista. "

        Ei pidä paikkaansa.
        Otetaanpa esimerkki:
        Ennen kuin uskomus Loch Nessin järven hirviön olemassaolosta tuli ihmisille tietoon siihen ei uskottu. Ennen uskomuksen syntyä ei tarvittu uskoa tähän koska ko asiasta ei ollut tietoa saati uskomusta. Ei-uskoa voi siis olla ilman uskoa, tässä tapauksessa "ei tiedetä mihin uskoa tai olla uskomatta".

        "Koitapa määritellä ateisminkäsite sellaiselle ihmiselle, joka tulee maailmasta jossa ei ole uskontoja. "

        Helppoa koska ei tarvi määritellä. Jos taas haluaa määritellä tulee ensin kertoa mitä on teismi. Ateismi on termi joka on määritelty/johdettu teismi käsitteestä. Jumaluskon puute. Ateismi käsitettä ei tarvita ilman teismiä, mutta itse ateismi ei ole riippuvainen teismistä.

        Kai ymmärrät että käsitteet ovat käsitteitä?

        periaatteessa tuo sanomiseni ei ollut aivan loppuun asti mietitty.

        Samaa mieltä erään kanssa että kiihkofundamelistisen saarnauksen voi jättää pois.


      • akk.
        sipsinisti kirjoitti:

        ...mutta aloitusviestissä mainittu käänntytystyö jota täällä niin monet harrastavat on todellakin raivostuttavaa. En koskaan voisi kuvitella tappavani ketään, mutta jonkun kiihkofundislestaadiolaisen voisin polttaa sytkärillä kuoliaaksi.

        Itse juuri todistat,kuinka herkästi sinun sydämessäsi nousee murhan himo. Jopa nettikeskustelun tähden. Pöyristyttävää.

        Eikö sinun siitä syystä pitäisi jo juosta Jeesuksen luo,ja kertoa Hänelle,mitä sielussasi huomasit.
        Vai huomasitko mitään? Onko vika kaksisuuntaisessa ajatuksen vaihdossa itsensä kanssa vai onko joku "diodi" asennettu paluupostin kulkuvälälle,ettei sieltä totuus sinun näkyviisi nouse?

        Ja semmoisesta syystä Jeesus on lähettänyt kertomaan meidät evankeliumia teille,että jolla korva on,kuulkoon. Ja jolla lukemisen kyky on,tässä tapauksesa lukekoon.


      • Farfar
        akk. kirjoitti:

        Itse juuri todistat,kuinka herkästi sinun sydämessäsi nousee murhan himo. Jopa nettikeskustelun tähden. Pöyristyttävää.

        Eikö sinun siitä syystä pitäisi jo juosta Jeesuksen luo,ja kertoa Hänelle,mitä sielussasi huomasit.
        Vai huomasitko mitään? Onko vika kaksisuuntaisessa ajatuksen vaihdossa itsensä kanssa vai onko joku "diodi" asennettu paluupostin kulkuvälälle,ettei sieltä totuus sinun näkyviisi nouse?

        Ja semmoisesta syystä Jeesus on lähettänyt kertomaan meidät evankeliumia teille,että jolla korva on,kuulkoon. Ja jolla lukemisen kyky on,tässä tapauksesa lukekoon.

        >> Itse juuri todistat,kuinka herkästi sinun sydämessäsi nousee murhan himo. Jopa nettikeskustelun tähden. Pöyristyttävää. >>

        Pöyristyttävää...sanoo henkilö jonka mielestä japanilaiset (ja muutkin 'ateistit' ?) ovat kusiaisia joiden kurissapitämiseen atomipommi on kätevä kärpäslätkä.


      • akk.
        Farfar kirjoitti:

        >> Itse juuri todistat,kuinka herkästi sinun sydämessäsi nousee murhan himo. Jopa nettikeskustelun tähden. Pöyristyttävää. >>

        Pöyristyttävää...sanoo henkilö jonka mielestä japanilaiset (ja muutkin 'ateistit' ?) ovat kusiaisia joiden kurissapitämiseen atomipommi on kätevä kärpäslätkä.

        Asiat keskenään. Muuten oikein hauska oli juttusi.

        Tarkoitinkin sota-ajan tapahtumia. Amerikkalaisilla ei tietääkseni ollut mitään tarkoitusta tapella japanilaisia vastaan.

        Japanilaiset hyökkäsi täysin varoittamatta heidän kimppuunsa,ja siitä syystä Japanilaiset itse hankkivat atomipommit niskaansa,kun sotahalut ei japanilta muuten ottanut loppuakseen.

        Ja sitä paitsi se on mennyttä aikaa,josta voi pääpiirteittäin sanoa,ihan mitä huvittaa.

        Ja minä en kylläkään sen asian kohdalla ajatellut ollenkaan suomen ateisteja.

        Taikauskoisia kylläkin,jotka sitäpaitsi ovat erittäin hanakasti myös harrastamassa ihmispalvontaa. Keisareita ja tiktaattoreita.

        Asia tietysti muuttuu ateistienkin kohdalla,jos te haluatte ihmistä palvoa.


      • Farfar
        akk. kirjoitti:

        Asiat keskenään. Muuten oikein hauska oli juttusi.

        Tarkoitinkin sota-ajan tapahtumia. Amerikkalaisilla ei tietääkseni ollut mitään tarkoitusta tapella japanilaisia vastaan.

        Japanilaiset hyökkäsi täysin varoittamatta heidän kimppuunsa,ja siitä syystä Japanilaiset itse hankkivat atomipommit niskaansa,kun sotahalut ei japanilta muuten ottanut loppuakseen.

        Ja sitä paitsi se on mennyttä aikaa,josta voi pääpiirteittäin sanoa,ihan mitä huvittaa.

        Ja minä en kylläkään sen asian kohdalla ajatellut ollenkaan suomen ateisteja.

        Taikauskoisia kylläkin,jotka sitäpaitsi ovat erittäin hanakasti myös harrastamassa ihmispalvontaa. Keisareita ja tiktaattoreita.

        Asia tietysti muuttuu ateistienkin kohdalla,jos te haluatte ihmistä palvoa.

        ...lapsia sota-aikanakin, jos ne sytyttää palamaan, niiltä lähtee henki !

        >> Ja sitä paitsi se on mennyttä aikaa,josta voi pääpiirteittäin sanoa,ihan mitä huvittaa. >>

        Niinpä tosiaan, johan siitäkin kärpäslätkästä ja kusiaisten joukkosurmasta on 60v vierähtänyt, mitä senaikaisilla nyt enää olisi väliä, voi huudella mitä sylki suuhun tuo ??

        Miten pitäisikään suhtautua sellaisiin jotka vielä tänäkin päivänä vauhkoilevat tuhansia vuosia vanhoilla tapauhtumilla ja kolmen ihmisen (mahdollisella) sinänsä valitettavalla kuolemalla...?


      • akk.
        Farfar kirjoitti:

        ...lapsia sota-aikanakin, jos ne sytyttää palamaan, niiltä lähtee henki !

        >> Ja sitä paitsi se on mennyttä aikaa,josta voi pääpiirteittäin sanoa,ihan mitä huvittaa. >>

        Niinpä tosiaan, johan siitäkin kärpäslätkästä ja kusiaisten joukkosurmasta on 60v vierähtänyt, mitä senaikaisilla nyt enää olisi väliä, voi huudella mitä sylki suuhun tuo ??

        Miten pitäisikään suhtautua sellaisiin jotka vielä tänäkin päivänä vauhkoilevat tuhansia vuosia vanhoilla tapauhtumilla ja kolmen ihmisen (mahdollisella) sinänsä valitettavalla kuolemalla...?

        Mikä muu tämä netti sinullekin on,kuin sylkykuppi.

        Minua tulet neuvomaan,ja samaan hengenvetoon retkutat siitä,että minä kerron Raamatusta uskoen siihen.

        Etkö sinä erota edes pienen pientä Hengellistä eroa Jeesuksen ja japanilaisten sotahalun välillä.

        Ja sitäpaitsi Jeesus sanoi sotien lisääntyvän ja pahenevan. Hän sanoi myös,että niiden täytyy tulla.

        Eikö ole erittäin ihmeellistä,että sotien täytyy tulla. Siispä siellä syntyy myös "mahdollisesti" uhreja.

        Pitääkö minun kantaa mielestäsi suurtakin taakkaa niistä uhreista,joita pakanat on tehneet 60 vuotta sitten? Eikö se ole jo melkoista tekopyhyyttä,koska se ei mitään,eikä ketään auta.

        Jos minä kohtaan sodassa haavoittuneen ihmisen,tottakait minä sitä autan niin paljon,kuin osaan ja pystyn.

        Oikein etoo kertoa täällä julkisesti tämmöisiä joutavan väittelyn tuloksena,mutta muuten te ateistit uskotte omiin luuloihinne enemmän,kuin Hengen totuuteen.


      • Farfar
        akk. kirjoitti:

        Mikä muu tämä netti sinullekin on,kuin sylkykuppi.

        Minua tulet neuvomaan,ja samaan hengenvetoon retkutat siitä,että minä kerron Raamatusta uskoen siihen.

        Etkö sinä erota edes pienen pientä Hengellistä eroa Jeesuksen ja japanilaisten sotahalun välillä.

        Ja sitäpaitsi Jeesus sanoi sotien lisääntyvän ja pahenevan. Hän sanoi myös,että niiden täytyy tulla.

        Eikö ole erittäin ihmeellistä,että sotien täytyy tulla. Siispä siellä syntyy myös "mahdollisesti" uhreja.

        Pitääkö minun kantaa mielestäsi suurtakin taakkaa niistä uhreista,joita pakanat on tehneet 60 vuotta sitten? Eikö se ole jo melkoista tekopyhyyttä,koska se ei mitään,eikä ketään auta.

        Jos minä kohtaan sodassa haavoittuneen ihmisen,tottakait minä sitä autan niin paljon,kuin osaan ja pystyn.

        Oikein etoo kertoa täällä julkisesti tämmöisiä joutavan väittelyn tuloksena,mutta muuten te ateistit uskotte omiin luuloihinne enemmän,kuin Hengen totuuteen.

        >> Etkö sinä erota edes pienen pientä Hengellistä eroa Jeesuksen ja japanilaisten sotahalun välillä. >>

        On siinä eroa, pari tuhatta vuotta jo kalenterinkin mukaan, eikä muutenkaan vertailukelpoisista asioista kysymys.

        Jeesuksen tekemisistä en olekkaan mitään sanonut, ainoastaan ihmetellyt miten SINÄ voit SEKÄ väittää itseäsi rakkauden uskonnon puolestapuhujaksi, JA möläytellä mitä sattuu kusiaisista ja kärpäslätkistä.

        >> Pitääkö minun kantaa mielestäsi suurtakin taakkaa niistä uhreista,joita pakanat on tehneet 60 vuotta sitten? Eikö se ole jo melkoista tekopyhyyttä,koska se ei mitään,eikä ketään auta. >>

        Ei empatia nettikirjoittelussa varmaan paljoakaan auta minkään sodan tai onnettomuuden uhreja, sen puuttuminen kuitenkin kertoo yhtä ja toista sen ihmisen arvomaailmasta, joka kusiaisista puhuu.

        >> Eikö ole erittäin ihmeellistä,että sotien täytyy tulla. Siispä siellä syntyy myös "mahdollisesti" uhreja. >>

        Ihmiskunta on jäsentensä summa.
        Osa meistä haluaa rähinöidä, osa taas ei, pahimmat kouhelot pitävät sitä jopa velvollisuutenaan, kuka minkinlaista uskoa tai ismiä tekosyynä käyttäen. Vallanhimoisia poliitikkoja ja sotapäälliköitä kyllä löytyy keulakuviksi niinkauan kuin me, sinä ja minä, suostumme heille vallan antamaan. Kun sanomalehtiä (ja sinun viestejäsi) lukee, huomaa että kouheloita on aivan liikaa.


    • Hohhoijaa

      Aiheena on ateismi. Se tarkoittaa eri asiaa kuin "vain ateisteille".

      ------------------------------------

      Apokalyptikko-meteorologin ennuste:
      -Huomenna ei ole minkäänlaista säätä.

    • Minä Olen

      Mistä sinä, lapsi kulta, sitten haluaisit kirjoittaa ?

      En minä ainakaan saastuta palstaa, vaan aina toivotan siunausta kaikille lukijoille.

      Kerroppa nyt mistä haluaisit kirjoittaa tänne "ateisteille tarkoitetulle palstalle".

      Kävin taas katsomassa "uskovaisille tarkoitettuja palstoja" ja siellä oli tosi törkeitä ateistien kirjoituksia. Eivät edes toivottaneet siunausta.
      Käväiseppäs katsomassa.

      Täällä on mielestäni mielenkiintoisakin keskusteluja ja vierailen mielellään täällä.

      Niin että: Siunausta ja onnellista elämää sinulle.
      Toivottaa uskovainen vierailija.

      • SEEMOS

        Hei ja kiitos!

        Olet kai lukenut täällä myös muiden "uskovaisten" kirjoituksia? Oletko huomannut miten paljon toisistaan poikkeavia käsityksiä esitetään saman uskonnon nimissä?
        En minä ainakaan löydä paljoakaan yhtäläisyyksiä esim. sinun ja jonkun tietämättömän rasistifanaatikon kirjoitusten välillä.
        Löydätkö itse?
        Itse käytän TARKOITUKSELLA esim. sanoja "hihhuli" tai "fundis" kirjoittaessani tällaisista tapauksista. Haluan tuolla nimityksellä nimenomaan osoittaa että EN tarkoita kirjoituksellani jokaista kristittyä tai muuta uskovaa!
        Vaan nimenomaan näitä (yleensä) historiasta, luonnontieteistä, ja muista uskonnonnoista tietämättömiä umpipäitä, joita vähäinen järki ei edes estä levittelemästä harhaisia käsityksiään julkisesti, ja vieläpä "jumalan sanana"

        Näitä "tapauksia" minä pidän palstan saastuttajina, EN jokaista tänne kirjoittavaa uskovaa!

        Tuosta palsta-asiasta olen sitä mieltä, että ilman uskovaisia täällä olisi aika hiljaista, ei kai ateisteilla KESKENÄÄN voi olla paljon puhuttavaa uskonnosta!
        Siksi ainakin omasta puolestani toivotan tervetulleeksi uskovat jotka tulevat tänne KESKUSTELEMAAN! , Myös minua ärsyttävät nämä palstantäyttäjät, jotka postaavat pitkiä saarnoja ja suoria lainauksia raamatusta, ilman aikomustakaan keskustella mistään.
        Mitä hyötyä tällaisesta on? et kai sinäkään usko että joku ateisti tulee uskoon sellaisten tekstien takia JOITA EI EDES LUE?
        Kyllä suomessa jokainen joka tuntee tarvetta lukea raamattua, saa sellaisen halutessaan käsiinsä, ei sitä tarvitse postittaa keskustelupalstoille!
        Vai mitä?

        Peace & Love


    • Hohhoijaa

      "Ei kukaan meistä ole veljensä vartija!"

      Jotain tuollaista se veljensurmaajakin tokaisi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      192
      4622
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      122
      2883
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      137
      2294
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      332
      2290
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1962
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1536
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      114
      1451
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      32
      1370
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1200
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1081
    Aihe