Jeesus on meidän Vapahtajamme ja tuomarimme ja elämän antaja!

Anonyymi-ap

Joh.5:19
"Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: Poika ei voi itsestänsä mitään tehdä, vaan ainoastaan sen, minkä hän näkee Isän tekevän; sillä mitä Isä tekee, sitä myös Poika samoin tekee. 20 Sillä Isä rakastaa Poikaa ja näyttää hänelle kaikki, mitä hän itse tekee; ja hän on näyttävä hänelle suurempia tekoja kuin nämä, niin että te ihmettelette. 21Sillä niinkuin Isä herättää kuolleita ja tekee eläviksi, niin myös Poika tekee eläviksi, ketkä hän tahtoo. 22 Sillä Isä ei myöskään tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomion Pojalle, 23 että kaikki kunnioittaisivat Poikaa, niinkuin he kunnioittavat Isää. Joka ei kunnioita Poikaa, se ei kunnioita Isää, joka on hänet lähettänyt. 24 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään. 25 Totisesti, totisesti minä sanon teille: aika tulee ja on jo, jolloin kuolleet kuulevat Jumalan Pojan äänen, ja jotka sen kuulevat, ne saavat elää. 26 Sillä niinkuin Isällä on elämä itsessänsä, niin hän on antanut elämän myös Pojalle, niin että myös hänellä on elämä itsessänsä. 27Ja hän on antanut hänelle vallan tuomita, koska hän on Ihmisen Poika. 28 Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä 29 ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen. 30 En minä itsestäni voi mitään tehdä. Niinkuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt."

Kunnioitammeko Jeesusta samalla tavoin kuin Isää, vai yritämmekö rehdä Häntä halvemmaksi keskusteluissamme?

Jeesus on sanut vallan tuomita, joten sinun ikuinen kohtalosi on Jeesuksen kädessä!

48

719

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Juuri näin!

    • Anonyymi

      Kuka perkele keksi jakaa hyvä kirja jakeisiin? Näin menee koko idea perseelleen. Älä tuomitse kirjaa kansien perusteella. Kun koko romaanin lukee niin alkaa päästä jyvälle

      Ps Koraani on paljon hauskempi seikkailukirja, monesti olen sitä iltalukemisena lueskellut. Suosittelen

      • Anonyymi

        Keskiajan munkit sen taisivat keksiä. Alunperin edes välimerkkejä tai erikseen isoja ja pieniä kirjaimia ei ollut, vaan teksti oli yhtä pötköä. Tekstit olivat kirjakääröissä, joita ei voinut selata kirjojen tapaan. Tekstejä ei monikaan omistanut, vaan niitä lähinnä kuultiin ääneen luettuna, lisäksi oli paljon suullista opetusperinnettä.


    • Anonyymi

      Jeesus sai vallan Isältään, Jumalalta

    • Anonyymi

      Kyllä, kaikki menee Jeesuksen, Jumalan pojan kautta!
      Siinäkin JT ovat oikeaoppista!

      • Anonyymi

        Oikein.
        Kuinka monille on tämä vaikea ymmärtää, ei voi kuin ihmetellä suuresti.
        Pitäisi olla helppoa, jos osaa lukea!


    • Anonyymi

      Näin,olit sitten kuollut tai elossa

      • Anonyymi

        Aina Jeesuksen nimessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aina Jeesuksen nimessä.

        Oikein, kaikki menee Jumalan pojan kautta!


    • Anonyymi

      ottakaamme Tuomas omaksemme:

      Joh. 20:28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
      20:29 Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot.

      • Anonyymi

        sitä samaa Jeesus Isästään!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


    • Anonyymi

      Pelastumme vain uskomalla, että Jeesus on Jumalan poika, pelastus menee hänen kauttaan!

    • Ja siis niiku oikeasti tuo kohta menee:
      Totisesti, tutisevasti minä sanon teille: poika ei voi itsestänsä mitään sitä myös sitä myös poika samoin tekee. Eli päästää Peräilmaa, poika sitä myös mummo samoin tekee samoin tekee sitä myös poika samoin tekee tehdä, vaan sitä myös poika samoin tekee ainoastaan sen, minkä hän näkee isän tekevän; sillä mitä isä tekee, niiku.

      Tuliko selväksi?

    • Anonyymi

      Kyllä, Jeesuksen käsissä!

    • Tuomari? Jaa, no ainaskiin juomari, kun muutti veden viiniksi Kanan häissä.

    • Anonyymi

      Kyllä, kaikki menee Jeesuksen kautta, ihan kaikki Jumalalle!

    • Anonyymi

      Jeesus valitsee, ketkä siirtyvät Paratiisiin!

    • Anonyymi

      Juuri näin se menee!

    • Anonyymi

      Anonyymi 2023-09-26 18:14:38

      "Jeesus valitsee, ketkä siirtyvät Paratiisiin! "

      -Paratiisi on peräisin avestan kielen sanasta paridaeza joka tarkoittaa muurin ympäröimää puutarhaa. Paratiisi-nimitystä käytettiin Persiassa ensimmäisen vuosituhannen eaa. alkupuolella viinitarhoista, hedelmäpuutarhoista
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Paratiisi

      Paratiisilla on vartiotornissa oma kehityshistoriansa.
      Ensin tapahtui: Että taivas sanottiin täydeksi. Joka ihmetteli, mökötettiin.
      Sitten tapahtui: jehovakanava sanoi löytäneensä Raamatusta paratiisin.
      (sittemmin muuten taivas ei täysi olekaan. Mutta kaikkein viimeksi sinne kirjautuneet ovat mielenvikaisia, vartiotornin mukaan.
      vartiotorniseuran johto on sääntöjensä mukaan taivaaseen kirjautuneita - huomaako tuon dg:n lehteä lukiessa, todistajat ?)

      • Anonyymi

        soopaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        soopaa

        Lahko vannottaa Jeesuksen enkeliksi.

        Enkeli on Raamatussa Jumalan tahdon ilmoittajana esiintyvä taivaallinen henkiolento
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Enkeli

        Hebr. 1:6 Ja siitä, kun hän jälleen tuo esikoisensa maailmaan, hän sanoo: "Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit".

        -Samaa mieltä. Vartiotorni tuottaa soopaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lahko vannottaa Jeesuksen enkeliksi.

        Enkeli on Raamatussa Jumalan tahdon ilmoittajana esiintyvä taivaallinen henkiolento
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Enkeli

        Hebr. 1:6 Ja siitä, kun hän jälleen tuo esikoisensa maailmaan, hän sanoo: "Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit".

        -Samaa mieltä. Vartiotorni tuottaa soopaa

        soopaa taas!


    • Anonyymi

      Totta haasta!

    • Anonyymi

      Totta, vain JT pitää siitä kiinni!

      • Anonyymi

        Fil. 3:18 Sillä monet, joista usein olen sen teille sanonut ja nyt aivan itkien sanon, vaeltavat Kristuksen ristin vihollisina; 3:19 heidän loppunsa on kadotus,


    • Anonyymi

      Kartan edelleen jehovan todistajia.

    • Anonyymi

      Ellei Jeesus asu sinussa kaikki on turhaa; pelkkää kinastelua kuka on oikeassa; tämä jää silloin pois.
      Jumalan suunnittelema ristin työ on kaiken syy, ja seuraus uskosta on uudestisyntyminen.
      Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

      • Anonyymi

        Edesmennyt äitini kertoi millainen elävä oli lapamato l. leveä heisimato.
        Sekin asui ihmisessä.


    • Anonyymi

      2 Kor. 5:19 - Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa

      Enkeli on Raamatussa Jumalan tahdon ilmoittajana esiintyvä taivaallinen henkiolento. https://fi.wikipedia.org/wiki/Enkeli

      Hebr. 1:6 Ja taas: koska hän tuo esikoisen maailmaan, sanoo hän: häntä pitää kaikki Jumalan enkelit kumartaen rukoileman

    • Anonyymi

      Jeesus sanoi opetuslapsilleen Isästään:
      Minun Jumalani ja minun Isäni ja teidän isänne ja Jumalanne!
      Silloin Jeesus on Jumalan poika MYÖS!!!!!

      • Anonyymi

        Joo.
        Tarkemmin ottaen "kutsuttava Jumalan Pojaksi" - kunnes aika aika oli täysi.

        Luukas 1:34 Niin Maria sanoi enkelille: "Kuinka tämä voi tapahtua, kun minä en miehestä mitään tiedä?"
        1:35 Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi.

        Joh. 20:28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
        20:29 Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"

        Ja Joh. 1:1 "Sana oli Jumala"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo.
        Tarkemmin ottaen "kutsuttava Jumalan Pojaksi" - kunnes aika aika oli täysi.

        Luukas 1:34 Niin Maria sanoi enkelille: "Kuinka tämä voi tapahtua, kun minä en miehestä mitään tiedä?"
        1:35 Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi.

        Joh. 20:28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
        20:29 Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"

        Ja Joh. 1:1 "Sana oli Jumala"

        Soopaa!
        Jeesus sanoi: Isä lähetti minut!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Soopaa!
        Jeesus sanoi: Isä lähetti minut!

        Niin, lahkolaisia itseään on kielletty tarkistamasta annettuja Raamatun jakeita.
        He ovat mielenhallinnan alaisia, eivätkä tarkista.
        He sanovat valtakunnansalilla opetetun mallivastauksen.


    • Anonyymi

      Vartiotorniuskonto vannottaa Jeesuksen enkeliksi

      Enkeli on Raamatussa Jumalan tahdon ilmoittajana esiintyvä taivaallinen henkiolento. https://fi.wikipedia.org/wiki/Enkeli

      Hebr. 1:6 Ja siitä, kun hän jälleen tuo esikoisensa maailmaan, hän sanoo: "Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit"

      Pyhän Hengen vartiotorni vannottaa sähkönkaltaiseksi voimaksi. Siis elottomaksi fysiikan ilmiöksi

      Jehova on kuitenkin vailla kroppaa ?

      Lahkojehoovalla oli Alcyon -tähdellä kortteeri, kunnes vartiotorni antoi häädön.
      Mikä siis silloin oli Alcyon tähdellä ?

    • Anonyymi

      Kyllä ja tulee aina olemaan!
      Lahkolaisille ja ateisteille se on saatana, niin kauan aikaa kun elävät!

    • Anonyymi

      Soppii epäillä.

      • Anonyymi

        Epäillä????

        Ei ole mitään epäilemistä, koska se on lähtöisin saatanasta, kuten kaikki muukin maailman pahuus, joka alkoi Paratiisissa!


    • Anonyymi

      Jehovan kuvataan olevan henkiolento, mutta hän on kuitenkin urospuolinen olento.
      Onko joku ollut hänen kanssaan saunassa? Siis miesten saunassa.

      • Anonyymi

        Jumalalla on monta nimeä
        yksi niistä on Jehova, toinen on Pyhä Henki

        Luukas 1:34 Niin Maria sanoi enkelille: "Kuinka tämä voi tapahtua, kun minä en miehestä mitään tiedä?"
        1:35 Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi.

        (Tuosta nimestä vielä, 5 Moos. 5:11 - Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu
        - eikö lahkon nimikin vain korosta sitä nimen jankuttamista ... )


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalalla on monta nimeä
        yksi niistä on Jehova, toinen on Pyhä Henki

        Luukas 1:34 Niin Maria sanoi enkelille: "Kuinka tämä voi tapahtua, kun minä en miehestä mitään tiedä?"
        1:35 Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi.

        (Tuosta nimestä vielä, 5 Moos. 5:11 - Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu
        - eikö lahkon nimikin vain korosta sitä nimen jankuttamista ... )

        urpo!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        urpo!

        Kun urpo ei nyt tullut avuksi
        niin katsottuani Raamatusta on nuo jakeet oikein lainatuiksi todettava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun urpo ei nyt tullut avuksi
        niin katsottuani Raamatusta on nuo jakeet oikein lainatuiksi todettava.

        Edelleen urpoilua!


    • Anonyymi

      Jeesus ei tunne tämän palstan lahkolaisia.

      Hän on JT kanssa>!

      • Anonyymi

        Sanoiko Jeesus, että imekää hallintoelintä tai kuolkaa? Ei sanonut! JT sanoo.


    • Anonyymi

      Jeesus on ihmisten Herra!

      • Anonyymi

        Vartiotorni on tunnustanut, että Jeesus on vuonna 1918 käynyt vartiotorniseurassa haukkumassa heidän joulunviettonsa.


    • Anonyymi

      Totta joka sana!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe