Köyhäinruoka nälättää

Anonyymi-ap

Jos onnistuu saamaan hyvää ja ravintoarvoiltaan korkealuokkaista ruokaa on ihmisellä mm. mahdollisuus paastota. Köyhyydessä syötävässä ruokavaliossa ihmisellä on aina nälkä ja ravinnon aiheuttama pahaolo ja siksi paasto ei onnistu. Pätkä tai pitkäpaastot ovat hyvälaatuista ravintoa nauttiville ihmisille myös terveysetu, joiden aikana ihmisen oma elimistö alkaa toimia paremmin.

Kohta on tulossa vaalit. Ja vain yksi puolue on konkreettisesti maininnut hyvälaatuisen ravinnon saannin mahdollistamisen köyhyydessä eläville. Ja keinoja siihen.

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mitä ihmettä taasen??? Kyllä köyhä voi ostaa ihan terveellistä kunnon ruokaa, kun toimeentulotuessa on määritelty ravintoon 9€/päivä. Kyllä tuolla rahalla saa ihan kunnollista ruokaa riittävästi, ei tarvitse olla nälkäisenä!
      Käytän itse n. 2€ päivässä ravintoon rahaa ja hyvin pärjään! Tänäänkin söin savustettua silakkaa, kasvisgratiinia ja perunamuusia. Aamulla söin kaurapuuroa. Salaattina oli raastettua porkkanaa ja tomaattia. Leipää on ollut aterioilla.

      Savustettua silakkaa minulla on vielä, että teen niistä huomenissa perunan ja sipulin kanssa kiusauksen uunissa paistamalla, on ruokaa useammaksi päiväksi siitäkin.

      Joten kyllä ihmettelen, jos olet mukamas nälkäinen, niin mihin ihmeeseen hävität rahasi, jos se ei riitä ravintoon???

      • Anonyymi

        Sinä kun osaat laitat vain sähköpostiosoitteesi jakoon ja kerrot, että voit avustaa ihmisiä, että heillä riittää. Ja sitten voit tulla uudelleen kertomaan, että maassa ei olisi ihmisiä, jotka kamppailevat nälän, vastuuttomat ja pakoilevan terveydenhuollon, huonon vaatetuksen jne. parissa. Ja, että sellaisia ihmisiä yhdistäisi muka jokin tietty seikka kuten osaamattomuus tai opiskelujen puute.

        En nyt siis puhu erityisesti päihteiden käyttäjistä, koska heille on rakennettu asuntolat, korvaushoidot ja päivätoiminnat. Enkä mielenterveyden asiakkaista, koska he ovat oma asiansa. Vaan muusta tavallisesta suomen kansasta, joka elää mainostetun "hyvinvointi hegemonia verhon" takana karuakin puutteellista elämää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä kun osaat laitat vain sähköpostiosoitteesi jakoon ja kerrot, että voit avustaa ihmisiä, että heillä riittää. Ja sitten voit tulla uudelleen kertomaan, että maassa ei olisi ihmisiä, jotka kamppailevat nälän, vastuuttomat ja pakoilevan terveydenhuollon, huonon vaatetuksen jne. parissa. Ja, että sellaisia ihmisiä yhdistäisi muka jokin tietty seikka kuten osaamattomuus tai opiskelujen puute.

        En nyt siis puhu erityisesti päihteiden käyttäjistä, koska heille on rakennettu asuntolat, korvaushoidot ja päivätoiminnat. Enkä mielenterveyden asiakkaista, koska he ovat oma asiansa. Vaan muusta tavallisesta suomen kansasta, joka elää mainostetun "hyvinvointi hegemonia verhon" takana karuakin puutteellista elämää.

        Kyllä ilmaiselle ottajia riittää ja mikään ei riitä!
        Suomessa on kuitenkin todella hyvin asiat, jos vain ottaa tarjotun avun vastaan. Kukaan ei joudu olemaan ilman asuntoa, jos vain tapaus tulee sosiaaliviranomaisten tietoon. Voit tehdä myös ilmoituksen sosiaalihuollon tarpeesta, jos tiedät tapauksen, jossa henkilö on avun tarpeessa. Ilmoitus on helppo tehdä verkossa.
        Seurakunnan diakonit avustaa, he ovat ammattilaisia koordinoimaan avuntarvetta oikeaan osoitteeseen.

        Ihmettelen silti, kun täällä valitetaan tämän tästä, kuinka ollaan muka nälässä ja raha ei riitä, vaikka rahaa työnnetään monesta "tuutista"!

        Olen itse köyhä ja saan kyllä hyvin riittämään omat vähät rahani. Minulle jää käteen eläkkeestä verojen jälkeen n. 750€ kuukaudessa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      331
      2846
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      105
      2130
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1620
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1154
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1032
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      993
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      950
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      148
      914
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      842
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      754
    Aihe