Miksi uskovaisena äänestän sosiaalidemokraatteja

Anonyymi-ap

Tässä muutama argumentti miksi uskovaisena äänestän sosiaalidemokraatteja tulevissa vaaleissa:

Tasa-arvo ja oikeudenmukaisuus: Sosiaalidemokraattinen puolue on perinteisesti korostanut tasa-arvon ja oikeudenmukaisuuden merkitystä yhteiskunnassa. Tämä linjaus voi resonoida kristittyjen arvojen kanssa, jotka korostavat jokaisen ihmisen samanarvoisuutta ja kohtelua oikeudenmukaisesti.

Yhteisvastuu ja lähimmäisenrakkaus: Sosiaalidemokraattinen puolue on pyrkinyt edistämään yhteisvastuuta ja huolehtimaan heikommassa asemassa olevista kansalaisista. Tämä linjaus voi olla linjassa kristittyjen arvojen kanssa, jotka korostavat lähimmäisenrakkautta ja vastuuta toisista ihmisistä.

Köyhyyden vähentäminen: Sosiaalidemokraattinen puolue on pyrkinyt vähentämään köyhyyttä ja edistämään ihmisten hyvinvointia esimerkiksi sosiaaliturvan, terveydenhuollon ja koulutuksen kautta. Tämä linjaus voi olla linjassa kristittyjen arvojen kanssa, jotka korostavat köyhyyden vähentämistä ja huolenpitoa vähäosaisista.

Kestävä kehitys: Sosiaalidemokraattinen puolue on pyrkinyt edistämään kestävää kehitystä ja ympäristönsuojelua. Tämä linjaus voi olla linjassa kristittyjen arvojen kanssa, jotka korostavat vastuuta ympäristöstä ja sen säilyttämisestä tuleville sukupolville.

26

53

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sinä oletkin uskovainen, et aitouskova joiden opit on apinoitu amerikkalaiselta kristillisestä laitaoikeistolta.

      • Anonyymi

        Kannattahaan ne monet aitouskovat täysillä Saatanalle itsensä myynyttä Trumppiakin. Eli eivät ole uskovia vaan toisen puolen palveluksessa.


      • Anonyymi

        Kiitos! :)


      • Anonyymi

        Mitä on aitouskova?


    • Anonyymi

      sosiaalidemokratia on ihan sama asia kun kristityt vain jumalana on sanna 🤣

      • Anonyymi

        Aitolaisilla Ahvio ja Trump.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aitolaisilla Ahvio ja Trump.

        Kumpikaan ei ole ehdolla.


    • Anonyymi

      Pyydetty poistoon!

      • Anonyymi

        Miksihän kummassa? Asiallinen avaus homoavausten vastapainoksi.


      • Anonyymi

        Voitko selittää minulle miksi en voi perustella luterilaisen uskoni perustella miten äänestän vaaleissa, Luterilaisuus palstalla?


      • Anonyymi

        Avaus ihan ok.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksihän kummassa? Asiallinen avaus homoavausten vastapainoksi.

        Asiallisin avaus täällä aikoihin


      • Anonyymi
        Tipale kirjoitti:

        Asiallisin avaus täällä aikoihin

        Miten abortit, homoliitot ja translaki olivatkaan Jeesuksen opetuksia?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten abortit, homoliitot ja translaki olivatkaan Jeesuksen opetuksia?

        Jaa-a, Raamatussa ei taida olla mainintaa, että hän olisi mistään näistä mitään puhunut, joten vaikea sanoa.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Oikeat kristityt äänestävät humanistisia puolueita, fundamentalistit Ps tai Kd.

      • Anonyymi

        Vassarin ikuista kitinää… 🤤


    • Anonyymi

      Kristityn tulisi arvioida jokainen ehdokas ja puolue heidän kykyjensä, periaatteidensa, aikaisemman toimintansa ja ohjelmansa perusteella, ei pelkästään sen perusteella, että he kutsuvat itseään kristillisdemokraateiksi. Kristityn tulisi myös ottaa huomioon, että kristinusko ei ole ainoa tekijä, joka vaikuttaa hyvän hallinnon toteuttamiseen ja politiikan tekemiseen.

      Kristittyjen on tärkeää muistaa, että poliittisten päätösten tulee olla reiluja ja oikeudenmukaisia kaikille ihmisille, ei vain tietylle uskonnolle tai ryhmälle. Tämä tarkoittaa sitä, että kristityn on arvioitava ehdokkaita ja puolueita niiden tekojen, toimien ja arvojen perusteella, ei ainoastaan sen perusteella, miltä heidän nimensä kuulostavat tai millaisia lupauksia he antavat.

    • Anonyymi

      Sosiaalidemokratiat voivat puhua kivasti, mutta käytännössä kaikki mitä he tekevät, huonontaa ihmisten tilannetta, tekee enemmän köyhiä ja kurjia. Se on toki heiltä nerokas taktiikka, mennä eduskuntaan lupauksilla paremmasta ja kun on vallassa, tehdään päätöksiä, jotka lisäävät köyhiä ja kurjia. Ja sitten taas seuraavissa vaaleissa luvataan niille itse aiheutetuille köyhille ja kurjille parempaa.

      • Meinaat että SDP ei keskustan kanssa tehnytkään Suomesta aikoinaan hyvinvointiyhteiskuntaa. vaan tilanne meni huonommaksi kuin ennen sotia??


      • Anonyymi

        Onko nyt huononnettu köyhien tilannetta?


      • Onko siis lakiakesälomasta aikonaan huonontanut ihmisten asemaa? Entäs kahdeksan tunnin aika? Entäs äityslomat? Entäs yleinen ja yhtäläinen äänioikeus? Entäs ilmainen peruskoulutus? Entäs eläkeet? Entäs opintotuki? Työttömyysturva? Jne jne jne. Kuinka paljon nämä ovat tehneet Suomeen uusia köyhiä ja kurjia?


    • Anonyymi

      ArtoTTT

      Onko mitään mädätyslakia jota SDP ei olisi halunnut tukea?

      • Anonyymi

        Raamatussa Jeesus kehottaa meitä rakastamaan lähimmäisiämme ja huolehtimaan heistä. Hän myös korostaa vähäosaisten auttamista ja oikeudenmukaisuutta. Matteuksen evankeliumissa Jeesus sanoo: "Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne; minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä olin sairas, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun luokseni" (Matt. 25:35-36).

        Sosiaalidemokraattinen puolue on perinteisesti pyrkinyt edistämään yhteiskunnan oikeudenmukaisuutta ja tasa-arvoa. He ovat tehneet työtä köyhyyden vähentämiseksi ja vähäosaisten auttamiseksi. Tämä voi olla yhtäpitävää Raamatun opetuksen kanssa auttaa lähimmäisiämme, jotka ovat heikoimmassa asemassa.

        Raamatussa myös kehotetaan meitä olemaan hyviä kansalaisia ja osallistumaan yhteiskunnalliseen toimintaan. Roomalaiskirjeessä Paavali kirjoittaa: "Jokaisen on alamaisuus vallanpitäjille, sillä ei ole valtaa, joka ei olisi Jumalalta. Ne vallanpitäjät, jotka ovat olemassa, on säädös, jonka Jumala on asettanut. Sen tähden, joka asettuu vastustamaan valtaa, asettuu Jumalan säädöstä vastaan, ja ne, jotka niin tekevät, tuottavat itselleen tuomion" (Room. 13:1-2).

        Äänestämällä me voimme vaikuttaa yhteiskuntaan ja valita johtajia, jotka edistävät yhteistä hyvää. Tämä on tärkeää, koska yhteiskunta, jossa vallitsee oikeudenmukaisuus ja tasa-arvo, on parempi paikka elää kaikille.


      • Oliko lakia kesälomasta aikonaan "mädätys"? Entäs kahdeksan tunnin aika? Entäs äityslomat? Entäs yleinen ja yhtäläinen äänioikeus? Entäs ilmainen peruskoulutus? Entäs eläkeet? Entäs opintotuki? Työttömyysturva? Jne jne jne jne.

        Voisit tähän myös itse listata niitä "mädätyslakeja". Kiitos.


    • Anonyymi

      Oikeudenmukainen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Romaanien ammuskelu

      Romaanit vähän ammuskeli härmän häjy,osu sivullisiin,ja nyt nää romanit ihmettelee miksi heitä ei päästetä ravintoloihin
      Seinäjoki
      193
      3870
    2. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      64
      2925
    3. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      83
      2752
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      40
      2219
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      81
      2027
    6. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      44
      1667
    7. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      65
      1625
    8. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      24
      1578
    9. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      58
      1429
    10. Pakotteet purevat

      Asiallinen artikkeli Helsingin Sanomissa miten pakotteet purevat Venäjään. Kulutusjuhlat, ei työttömyyttä, elintason nou
      NATO
      187
      1331
    Aihe