Tilaajavastuusopiuksella on hyvä esimerkiksi pyyhkiä perse huussissa..
Muuta käyttötarkoitusta kyseisellä sopimuksella ei ole.
Muistaa vaan varoa ettei mustekynän jäljestä jää viirua perseeseen.
Kansaneläkelaitos ja tilaajavastuusopimus
8
236
Vastaukset
- Anonyymi
Kelakuljetuksissa sellainen vaaditaan.
Liikenteenharjoittajan on täytettävä Tilaajavastuulain (1233/2006) 5 §:n edellytykset ja liityttävä Luotettava Kumppani -palveluun.
Lisäksi liikenteenharjoittajan on pidettävä koko sopimuskauden ajan voimassa toiminnan vastuuvakuutus, jonka maksimi korvaussumman on oltava vähintään 500.000 euroa.
Niihin ei voi persettään pyyhkiä, koska kelataksit eivät ole liittyneet Luotettava Kumppani -palveluun, eikä takseilla ole myöskään Kelan vaatimia vakuutuksia, joten vahinkotapauksessa kuljetettava on vakuuttamaton.- Anonyymi
Onko viranomaiset jo hoitamassa asiaa? Oikeusasiamiehen pitäisi puuttua Kelan toimintaa, koska se sallii sopimusrikkomukset.
- Anonyymi
Miten tämä voi olla mahdollista. Jos asiakkaana loukkaannun kuljetuksessa, niin en saa mistään korvauksia?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten tämä voi olla mahdollista. Jos asiakkaana loukkaannun kuljetuksessa, niin en saa mistään korvauksia?
Liikennevakuutus korvaa aina!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liikennevakuutus korvaa aina!
Ei korvaa. Loukkaantunut tai menehtynyt henkilö voi saada ehkä 10 vuoden oikeustaistelun jälkeen muutaman lantin. Silloinkin maksettu summa peritään yrityksen johdolta tai taksinkuljettajalta takaisin, koska on toimittu ilman vakuutusta. Toivottavasti vahingon kärsineen tai menehtyneen omaisten rahat riittävät lakimiehen palkkioihin kymmeneksi vuodeksi. Vakuutusyhtiöillä riittää.
Vakuutussopimuslaissa on useita syitä milloin liikennevakuutus ei korvaa.
https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1994/19940543#L4P34 - Anonyymi
Tuollaista vakuutusta ei ole varaa ottaa kelan maksamilla ajopalkkioilla. Siksi sellaista ei ole kellään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuollaista vakuutusta ei ole varaa ottaa kelan maksamilla ajopalkkioilla. Siksi sellaista ei ole kellään.
Ei kukaan tervepäinen uskalla mennä kelataksiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191662
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991488Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy36911Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29859Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?38811Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50786Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s43738Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37730Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56728Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37700