"Lähetyskäsky" -jälkikäteen keksitty termi.

Anonyymi-ap

Jeesus ei antanut kuolemansa jälkeen mitään"lähetyskäskyä".

Sellaisten jälkikäteen keksittyjen termien käyttäjät ovat yleensä harhaoppisia lahkolaisia eli eksyttäjiä, jotka yritttävät harhaopeillaan käännyttää "evankelioida" ihmisiä omiin lahkoihinsa jäseniksi.

Markuksen loppuosa, jota siteeraataan "lähetyskäskyksi" on paljastanut täysin tuntemattoman kulkumiehen runoiluksi satoja vuosia Jeesuksen kuoleman jälkeen kirjoitettu ja riitaisassa kirkolliskokouksessa sinne Markuksen evankeliumiin loppuun lisätty: Eikä ei kuulu alkuperäiseen Markuksen evankeliumiin ollenkaan.

Asiasta on maininta ja varoitus -92 painoksessa Mark.16:9 kohdalla näin.

Jeesus ilmestyy lähimmilleen
9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8.Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]

16

56

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jollei jonkin tekstin kirjoittajan nimeä edes tiedetä, niin eihän sellaiset tekstit kuulu Raamattuun ollenkaan. Jokin raja pitää sentään vetää, mikä on Jumalan puhetta mikä tuntemattomien kulkumiesten kirjoituksia.

      Ihan samalla on jätetty pois sellaiset tekstit, kuten on tehty hoviherran uskontunnustukselle . Koska sitä ei ole alkuperäisissä kirjoituksissa.

      KR 33/38

      Apt.8:37 jae on jätetty tarkoituksella pois kokonaan

      36 Ja kulkiessaan tietä he tulivat veden ääreen; ja hoviherra sanoi: "Katso, tässä on vettä. Mikä estää kastamasta minua?"
      37 -
      38 Ja hän käski pysäyttää vaunut, ja he astuivat kumpikin veteen, sekä Filippus että hoviherra, ja Filippus kastoi hänet

      Sellaiset uskontunnustukset ennen kastetta ei kuulu kristinuskoon.
      Jumalalle kelpaava "uskontunnustus" ennen kastetta kun on ainoastaan syntisyydentunnustus.

    • Anonyymi

      -92 painoksessa on arvokkaita viitetietoja, jotka ärsyttää monia, koska niissä totuus paljastuu sen kohdan taustoista

      36 Matkan jatkuessa he tulivat paikkaan, jossa oli vettä. Silloin hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Estääkö mikään kastamasta minua?" [
      37 Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."]* [Jae puuttuu vanhimmista käsikirjoituksista.]
      38 Hän käski pysäyttää vaunut, ja he molemmat, Filippos ja hoviherra, astuivat veteen, ja Filippos kastoi hänet.

      • Anonyymi

        Raamatussa saa puheenvuoron jokainen osapuoli, ei se ole pelkkään Jumalan sanaa, kuten usein hoetaan.

        Jumalan, Jeesuksen, Pyhän Hengen, oikeiden profeettojen lisäksi siellä saa vapaasti puhua paratiisin käärme, väärät profeetat, Jobin väärämieliset ystävät, fariseukset, saddukeukset, hurmahenget, ja vielä sinne on tehty lisäyksiä kirkolliskokouksissakin jäkikäteen. Lisäilty jopa tuntemattomien ihmisten kirjoituksia jälkikäteen.

        Eli kaikki pitää tutkia, onko asia niin.

        p. t. 17:11

        Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.

        Ja niitä käänöksiä, tulkintoja, selitysteoksia, niitä piisaa ja on jokaisella lahkolla omansa.

        Kaikilla Jenkkilahkoilla on lisäksi omat pyhät kirjansa "raamattunsa", joiden varaan ne vannovat.

        Kirjahyllyssä voi olla KR 33/38 kulissina ja illuusion luomiseksi oikeasta kristinuskosta, jota ne eivät tunnusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa saa puheenvuoron jokainen osapuoli, ei se ole pelkkään Jumalan sanaa, kuten usein hoetaan.

        Jumalan, Jeesuksen, Pyhän Hengen, oikeiden profeettojen lisäksi siellä saa vapaasti puhua paratiisin käärme, väärät profeetat, Jobin väärämieliset ystävät, fariseukset, saddukeukset, hurmahenget, ja vielä sinne on tehty lisäyksiä kirkolliskokouksissakin jäkikäteen. Lisäilty jopa tuntemattomien ihmisten kirjoituksia jälkikäteen.

        Eli kaikki pitää tutkia, onko asia niin.

        p. t. 17:11

        Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.

        Ja niitä käänöksiä, tulkintoja, selitysteoksia, niitä piisaa ja on jokaisella lahkolla omansa.

        Kaikilla Jenkkilahkoilla on lisäksi omat pyhät kirjansa "raamattunsa", joiden varaan ne vannovat.

        Kirjahyllyssä voi olla KR 33/38 kulissina ja illuusion luomiseksi oikeasta kristinuskosta, jota ne eivät tunnusta.

        Opetuslapset menivät ja tekivät aivan kuin Markuksen evankeliumissa on kirjoitettuna: Ja hän (Jeesus) sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä, nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi.
        Ne, jotka näin olivat hajaantuneet, vaelsivat paikasta toiseen ja julistivat evankeliumin sanaa. Sillä monista, joissa oli saastaisia henkiä, ne lähtivät pois huutaen suurella äänellä; ja moni halvattu ja rampa parani.
        Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.
        Mutta hän pudisti elukan (kyykäärmeen) tuleen, eikä hänelle tullut mitään vahinkoa.
        Ja he odottivat hänen ajettuvan tai äkisti kaatuvan kuolleena maahan. Mutta kun he olivat kauan odottaneet ja näkivät, ettei hänelle mitään pahaa tapahtunut,
        Kirjoitat omaan korvasyyhyysi. MARKUKSEN EVANKELIUMIN KOHTA EI OLE MIKÄÄN JUMALAN ILMOITUKSEN ULKOPUOLINEN LISÄYS.
        Sen sijaa Matteuksen evankeliumin: "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen", on mitä ilmeisemmin Sanan väännös tai lisäys. Apostolit eivät kastaneet ketään hokemalla: "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen", vaan opetuslapset toimivat aivan kuin Sana opettaa:kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa. Jeesuksen seuraajat olivat tottuneet käyttämään Jeesuksen nimeä jo Herran vaeltaessa maan päällä: Herra, riivaajatkin ovat meille alamaiset sinun nimesi tähden.
        Pietarin mennessä temppeliin hän kohtasi ramman: Niin Pietari sanoi: "Hopeaa ja kultaa ei minulla ole, mutta mitä minulla on, sitä minä sinulle annan: Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimessä, nouse ja käy." Pietari käytti Jeesuksen nimeä: "Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimessä".
        Samoin Pietari käski kastaa Jeesuksen nimeen Korneliuksen perheväen: "hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen."
        Herran Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen Pietari oli kaiken aikaa Jeesuksen kanssa. Näin ollen Pietari tunsi Jeesuksen opetukset. "ilmestyen heille neljänkymmenen päivän aikana ja puhuen Jumalan valtakunnasta". Sanan perusteella voi päätellä ja voi pitää varmana, ettei Jeesus käskenyt kastaa isän ja pojan ja pyhän hengen nimeen.
        SINÄ LUTERILAINEN, ET PYSTY ITSE PERUSTELEMAAN KASTEOPPIASI ET EDES YHDELLÄ RAAMATUN JAKEELLA ETKÄ PYSTY OSOITTAMAAN JEESUKSEN OPETTANEEN KASTAMAAN ISÄN JA POJAN JA PYHÄN HENGEN NIMEEN.
        JEESUKSEN OMIEN SANOJEN MUKAAN PIETARI TIESI, MITÄ JEESUS OLI OPETTANUT:
        Miksi minulta kysyt? Kysy niiltä, jotka ovat kuulleet, mitä minä olen heille puhunut; katso, he tietävät, mitä minä olen sanonut."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opetuslapset menivät ja tekivät aivan kuin Markuksen evankeliumissa on kirjoitettuna: Ja hän (Jeesus) sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä, nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi.
        Ne, jotka näin olivat hajaantuneet, vaelsivat paikasta toiseen ja julistivat evankeliumin sanaa. Sillä monista, joissa oli saastaisia henkiä, ne lähtivät pois huutaen suurella äänellä; ja moni halvattu ja rampa parani.
        Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.
        Mutta hän pudisti elukan (kyykäärmeen) tuleen, eikä hänelle tullut mitään vahinkoa.
        Ja he odottivat hänen ajettuvan tai äkisti kaatuvan kuolleena maahan. Mutta kun he olivat kauan odottaneet ja näkivät, ettei hänelle mitään pahaa tapahtunut,
        Kirjoitat omaan korvasyyhyysi. MARKUKSEN EVANKELIUMIN KOHTA EI OLE MIKÄÄN JUMALAN ILMOITUKSEN ULKOPUOLINEN LISÄYS.
        Sen sijaa Matteuksen evankeliumin: "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen", on mitä ilmeisemmin Sanan väännös tai lisäys. Apostolit eivät kastaneet ketään hokemalla: "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen", vaan opetuslapset toimivat aivan kuin Sana opettaa:kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa. Jeesuksen seuraajat olivat tottuneet käyttämään Jeesuksen nimeä jo Herran vaeltaessa maan päällä: Herra, riivaajatkin ovat meille alamaiset sinun nimesi tähden.
        Pietarin mennessä temppeliin hän kohtasi ramman: Niin Pietari sanoi: "Hopeaa ja kultaa ei minulla ole, mutta mitä minulla on, sitä minä sinulle annan: Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimessä, nouse ja käy." Pietari käytti Jeesuksen nimeä: "Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimessä".
        Samoin Pietari käski kastaa Jeesuksen nimeen Korneliuksen perheväen: "hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen."
        Herran Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen Pietari oli kaiken aikaa Jeesuksen kanssa. Näin ollen Pietari tunsi Jeesuksen opetukset. "ilmestyen heille neljänkymmenen päivän aikana ja puhuen Jumalan valtakunnasta". Sanan perusteella voi päätellä ja voi pitää varmana, ettei Jeesus käskenyt kastaa isän ja pojan ja pyhän hengen nimeen.
        SINÄ LUTERILAINEN, ET PYSTY ITSE PERUSTELEMAAN KASTEOPPIASI ET EDES YHDELLÄ RAAMATUN JAKEELLA ETKÄ PYSTY OSOITTAMAAN JEESUKSEN OPETTANEEN KASTAMAAN ISÄN JA POJAN JA PYHÄN HENGEN NIMEEN.
        JEESUKSEN OMIEN SANOJEN MUKAAN PIETARI TIESI, MITÄ JEESUS OLI OPETTANUT:
        Miksi minulta kysyt? Kysy niiltä, jotka ovat kuulleet, mitä minä olen heille puhunut; katso, he tietävät, mitä minä olen sanonut."

        Ei Jeesuksen puhetta ollenkaan Markusen loppuosa.

        Jeesus ei kuolemansa jälkeen puhunut käärmeiden pistoista ja myrkynjuonnosta kun vaan uskotaan ja kastetaan, niin mitään ei tapahdu.

        Markuksen loppu on satojen vuosien perästä tuntemattoman henkilön runoilua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Jeesuksen puhetta ollenkaan Markusen loppuosa.

        Jeesus ei kuolemansa jälkeen puhunut käärmeiden pistoista ja myrkynjuonnosta kun vaan uskotaan ja kastetaan, niin mitään ei tapahdu.

        Markuksen loppu on satojen vuosien perästä tuntemattoman henkilön runoilua.

        [Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8.Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        [Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8.Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]

        Kristillisessä yhdessä kasteessa on koko Jumalan Kolminaisuus paikalla vastaanottamassa uutta Jumalanlasta sisälle Jumalan valtakuntaan.

        1.Joh.5
        7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
        8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.

        King James
        7 For there are three that bear record in heaven, the Father, the Word, and the Holy Ghost: and these three are one.
        8 And there are three that bear witness in earth, the Spirit, and the water, and the blood: and these three agree in one.

        Jos yksikin Kristillisen kasteen komesta todistajasta puuttuu, kyse on jostain muusta kuin Kristillisestä yhdestä kasteesta, jossa lapsi siirtyy tästä maailmasta sisälle Jumalan valtakuntaan.

        Uskonlahkoissa ihmisiä nurin viskovat irtohenget ja niiden kosketukset, joita he kutsuvat henkikasteiksi, uudestisyntymisiksi, taivasmatkoiksi, pelastusvarmudeksi ja ties miksi, ne on pahoja henkiä sellaiset irtohenget, jotka ihmisiä lahkoissa villitsee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristillisessä yhdessä kasteessa on koko Jumalan Kolminaisuus paikalla vastaanottamassa uutta Jumalanlasta sisälle Jumalan valtakuntaan.

        1.Joh.5
        7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
        8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.

        King James
        7 For there are three that bear record in heaven, the Father, the Word, and the Holy Ghost: and these three are one.
        8 And there are three that bear witness in earth, the Spirit, and the water, and the blood: and these three agree in one.

        Jos yksikin Kristillisen kasteen komesta todistajasta puuttuu, kyse on jostain muusta kuin Kristillisestä yhdestä kasteesta, jossa lapsi siirtyy tästä maailmasta sisälle Jumalan valtakuntaan.

        Uskonlahkoissa ihmisiä nurin viskovat irtohenget ja niiden kosketukset, joita he kutsuvat henkikasteiksi, uudestisyntymisiksi, taivasmatkoiksi, pelastusvarmudeksi ja ties miksi, ne on pahoja henkiä sellaiset irtohenget, jotka ihmisiä lahkoissa villitsee.

        Jeesus on ihminen ja paras esikuva kaikissa uskonasioissa.

        Jeesuksen kasteessa Jordanilla oli läsnä: Isä, Poika ja Pyhä Henki+vesi.

        Kaikki kasteet perustekijät.

        Eikä vielä siinä kaikki. Jeesuksen kuoleman jälkeen Jeesus tuli itse mukaan kastetapahtumaan oman sovintoveren muodossa ja antamaan oman Totuuden Hengen kastettavalle sinetiksi kuulumisesta uuden liiton jäseneksi.

        Kristukseen kastettu ja Kristuksen Hengen kasteessa saaneella on Kristuksen usko, eli sama Henki ja sama sama usko kuin mitä Jeesuksella oli. Se on kallis lahja. Jeesuksen usko on meissä Kristukseen kastetuissa asuvaisena.

        Ilm. 14:12

        Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.


    • Anonyymi

      Näin ripulivajakkina, minun mielestäni Matt.28:19 antaa selvän lähetyskäskyn. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.

    • Anonyymi

      Matteus 28:16-20 kertoo Jeesuksen antaneen lähetyskäskyn. Olet joko vain erehtynyt, tai johdat tahallisesti ihmisiä poies lähetystöistä? Toivottavasti tuo ensin mainittu!

      • Anonyymi

        Matt.28:19 on tallessa Jeesuksen itsensä sanoma ja antama kastekäksy.

        Jeesus: " Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen."

        Vain Jeesus itse voi antaa kaskekäksyn, koska hänellä oli siihen valta tehdä niin.

        Jeesuksen järjestys: ensin kaste ja sitten opetus (käskyt), siten tehdään Jeesukselle opetuslapsi.

        Ei tehdä käännyttämällä jollekin uskonlahkolle kymmenysten maksajaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matt.28:19 on tallessa Jeesuksen itsensä sanoma ja antama kastekäksy.

        Jeesus: " Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen."

        Vain Jeesus itse voi antaa kaskekäksyn, koska hänellä oli siihen valta tehdä niin.

        Jeesuksen järjestys: ensin kaste ja sitten opetus (käskyt), siten tehdään Jeesukselle opetuslapsi.

        Ei tehdä käännyttämällä jollekin uskonlahkolle kymmenysten maksajaa.

        Jeesus ei perustanut mitään uutta uskontoa eikä uskoa, johon olisi pitänyt kääntyä ensin ennen kastetta.
        Vain syntisyyden tunnustaminen ja siksi Jumalan puoleen kääntymisestä on kysymys kun Pietari kehottaa ottamaan vastaan kasteessa syntien anteeksisaamisen ja Pyhän Hengen lahjan.

        Kääntymyminen/Repent on syntisyyden vuoksi Jumalan puoleen kääntyminen.

        Apt.2
        38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
        39 Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne

        38 Then Peter said unto them, Repent, and be baptized every one of you in the name of Jesus Christ for the remission of sins, and ye shall receive the gift of the Holy Ghost.
        39 For the promise is unto you, and to your children,

        41 Ne, jotka ottivat hänen SANOMANSA vastaan, kastettiin...

        Ap. t. 16:33

        Heti paikalla, keskellä yötä, vanginvartija otti heidät hoiviinsa ja pesi ruoskaniskujen haavat, ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin heti.

        Raamatussa kerrotaan viiden kokonaisen perheen ja perhekunnan kastaminen kokonana välittömästi. Ketään perheenjäsetä tai perhekuntaan kuulunutta jäsensä ei sanota jätetyn kastamattomaksi tähän maailmaan minkään syyn vuoksi.

        Suurin tiedetty perhekuntakaste käsitti 500 eri ihmisen kastamisen heti perheenpäään määräyksestä samaan uskoon hänen kanssaan. Mitään sekauskoisia perheitä eikä perhekuntia ei hyväksytty sen aja yhteyskunnassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei perustanut mitään uutta uskontoa eikä uskoa, johon olisi pitänyt kääntyä ensin ennen kastetta.
        Vain syntisyyden tunnustaminen ja siksi Jumalan puoleen kääntymisestä on kysymys kun Pietari kehottaa ottamaan vastaan kasteessa syntien anteeksisaamisen ja Pyhän Hengen lahjan.

        Kääntymyminen/Repent on syntisyyden vuoksi Jumalan puoleen kääntyminen.

        Apt.2
        38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
        39 Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne

        38 Then Peter said unto them, Repent, and be baptized every one of you in the name of Jesus Christ for the remission of sins, and ye shall receive the gift of the Holy Ghost.
        39 For the promise is unto you, and to your children,

        41 Ne, jotka ottivat hänen SANOMANSA vastaan, kastettiin...

        Ap. t. 16:33

        Heti paikalla, keskellä yötä, vanginvartija otti heidät hoiviinsa ja pesi ruoskaniskujen haavat, ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin heti.

        Raamatussa kerrotaan viiden kokonaisen perheen ja perhekunnan kastaminen kokonana välittömästi. Ketään perheenjäsetä tai perhekuntaan kuulunutta jäsensä ei sanota jätetyn kastamattomaksi tähän maailmaan minkään syyn vuoksi.

        Suurin tiedetty perhekuntakaste käsitti 500 eri ihmisen kastamisen heti perheenpäään määräyksestä samaan uskoon hänen kanssaan. Mitään sekauskoisia perheitä eikä perhekuntia ei hyväksytty sen aja yhteyskunnassa.

        Ap. t. 16:14

        Ja eräs Lyydia niminen purppuranmyyjä Tyatiran kaupungista, jumalaapelkääväinen nainen, oli kuulemassa; ja Herra avasi hänen sydämensä ottamaan vaarin siitä, mitä Paavali puhui.
        15 Ja kun hänet ja hänen perhekuntansa oli kastettu, pyysi hän meitä sanoen: "Jos te pidätte minua Herraan uskovaisena, niin tulkaa minun kotiini ja majailkaa siellä". Ja hän vaati meitä.

        Kristukseen kastettuja eli Kristittyjä alettiin kutsumaan uskovaisiksi (kreikaksi "pistos"). Kasteessa kun ihminen saa sen uskon Hengen lahjan.

        2. Kor. 4:13

        Meillä on sama uskon Henki,

        Oikea sydämen usko eli Hengen taso usko on kasteesssa puhtaaseen sydämeen lahjaksi saadun Pyhän Hengen ominaisuus. Hengen hedelmä.

        Gal. 5:22

        Mutta Hengen hedelmä on: rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävyys, hyvyys, usko, hiljaisuus, puhtaus.


    • Anonyymi

      Lahkolaiset puhuvat "evankelioinnista". Sillä he tarkoittavat entuudestaan kristittyjen käännyttämistä ja sitomista omiin harhaoppisiin uskonlahkoihinsa jäseneksi.

      Uskonlahkot voivat mainostaa kuuluvansa ns. "vapaisiin suuntiin"...

      2. Piet. 2:19

      He lupaavat näille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on.

      • Anonyymi

        Raamattu varoittaa juuri noista uuden uskon ja uuden ajan uskonnon julistajista. Uskosta on tehty irrallinen asia, jota Jenkkilän uskon huutokauppakeisairat myyvät kuin mitäkin uutta brändiä.

        2. Kor. 11:14

        Ei myös ihmekään ole; sillä itse saatana muuttaa itsensä valkeuden enkeliksi.

        13 Sillä senkaltaiset väärät apostolit ja petolliset työntekijät teeskelevät itsensä Kristuksen apostoleiksi.
        14 Ei myös ihmekään ole; sillä itse saatana muuttaa itsensä valkeuden enkeliksi.
        15 Ei siis se ole suuri, jos myös hänen palveliansa itsensä asettelevat niinkuin he olisivat vanhurskauden saarnaajat, joiden loppu pitää oleman heidän töittensä perään.

        Jaakob varoittaa ankarasti noihin uuden uskon ja uskonnon harhaan mukaan menemisestä.
        Mutta taisi jäädä vähemmistöön kun puolusti perinteistä uskon käsitystä.

        Raamatussa kun alkukielen mukaan usko ja uskollisuus on ihan sana.

        "Juuri tekojensa ansiosta portto Rahabkin osoittautui vanhurskaaksi, kun otti sanansaattajat luokseen ja auttoi heidät pois toista tietä."


    • Anonyymi

      Pelkkä Jeesus-nimi on pelkkä miehen nimi.

      Mutta kun puhutaan Jeesuksesta Kristuksesta tai Joshua HaMaschiaksesta eli Jeesus Messiaasta niin silloin puhutaan Jeesuksesa ja Isästä ja Pyhästä Hengestä,
      joista Jeesus on lähtöisin.
      Jumala on Kolmiyhteien Jumala: Isä, Poika ja Pyhä Henki.
      Jeesusta ei ole olemassa ilman Isää ja Pyhää Henkeä, joista Jeesus on synnytetty.

      Siksi Jeesus käski kastamaan nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen. Koska kaikki Kome kuuluvat yhteen ja pitävät yhtä.

      Apostolien teoissa kieli on puhekielen lyhenteitä ja ilmaisuja, joissa ei aina ole mukana kaikki lauseen jäseniä ja koko lausetta, vaan pelkkiä viittauksia siihen suuntaan, mihin sillä puheella viitataan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8386
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe