Jumala ei ole asettanut Suomen Profeettaa. . .

Anonyymi-ap

A) Suomen Profeetta, Suomen profeetat? Missä Jumalan todistus?
-----------------------------------------------------------------------------------



1. Onko Jumala luvannut (Raamatussa, UT:ssa) jotakin (erillistä, erityistä) Profeettaa Suomeen?

2. Mistä Raamatusta sellainen ilmoitus voisi löytyä?

3. Mistä Raamatusta (UT) voisi lukea opetusta ”erillisistä profeetoista”, srk:n ulkopuolella toimivista?

4. Kenen luvalla joku toimii Suomen Profeettana?

5. Miksi näitä ”Suomen profeettoja” näkyy useitakin?

6. Lupasiko (Jumala?) montakin ”suomen profeettaa”?

7. Missä ja miten tällainen Jumalan ilmoitus on nähtävissä? ( Todisteet?)



B) Omalla luvallaan toimivat ”profeetat”?
-------------------------------------------------------


1. Kenen palveluksessa nämä ”profeetat” ovat?

2. Kuka käski heitä ennustamaan - sitä ja tätä? (Valhettakin...)

3. Mikä seurakunta heidät lähetti? Asetti, valtuutti ja siunasi ”profeetan” tehtävään?

4. Mitä ja kenen valtakuntaa he edustavat?

5. Kuka antoi heille luvan toimia Jumalan nimessä? (Matt 7:21-23)

6. Mistä ”hengestä” nousevat heidän ennustuksensa, näyt, ilmestykset, pelottelutkin? ( 1 Tess 5:21, 1 Joh 4:1)


Aloitus jatkuu

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jatkoa aloitukseen: Jumalan ei ole asettanut Suomen Profeettaa. . .

      C) Raamatun Sanan laupauksia väärille (omavaltaisille) ”profeetoille”
      --------------------------------------------------------------------------------------


      C -1) Koiruohoa syötäväksi, myrkkyvettä juotavaksi! (Jeremia 23:14-15)
      --------------------------------------------------------------------------------------

      • ”Mutta Jerusalemin profeetoissa minä olen nähnyt kauhistuksia: aviorikosta ja valheessa vaeltamista; he vahvistavat pahantekijäin käsiä, niin ettei kukaan käänny pois pahuudestansa. He ovat minun edessäni kaikki kuin Sodoma, ja kaupungin asukkaat kuin Gomorra.”

      • ”Sentähden, näin sanoo Herra Sebaot profeetoista: Katso, minä syötän heille koiruohoa,

      • ja juotan heille myrkkyvettä; sillä Jerusalemin profeetoista on jumalattomuus levinnyt koko maahan.”

      • ”Minä en ole lähettänyt noita profeettoja, mutta silti he juoksevat. Minä en ole puhunut heille, mutta kuitenkin he ennustavat.”

      • ”Jos he olisivat seisoneet minun neuvottelussani, niin he julistaisivat minun sanani kansallenija kääntäisivät heidät pois heidän pahalta tieltään ja pahoista teoistansa.”

      • ”Minä en ole lähettänyt tuollaisia profeettoja, mutta silti he juoksevat joka suuntaan. Minä en ole puhunut heille, mutta silti he esiintyvät minun profeettoinani.” (Jer 23:21)

      C- 2) Jumala käy näiden profeettojen ”kimppuun” ( x3) (Jeremia 23:30-32)
      -------------------------------------------------------------------------------------------


      • ”Katso, sentähden minä käyn niiden profeettain KIMPPUUN, sanoo Herra, jotka varastavat minun sanani toinen toiseltansa. Katso, minä käyn niiden profeettain KIMPPUUN, sanoo Herra, jotka ottavat sanansa omalta kieleltään, mutta sanovat: 'Se on Herran sana'. ”

      • ”Katso, minä käyn niidenKIMPPUUN, jotka ennustavat valheunia, sanoo Herra, ja kertovat niitä ja eksyttävät minun kansaani valheillansa ja kerskumisellansa, vaikka minä en ole heitä lähettänyt enkä käskenyt ja vaikka heistä ei ole mitään hyötyä tälle kansalle, sanoo Herra. ”


      Hesekiel 13: 1- 8, 23 ( = koko luku)

      • Ja minulle tuli tämä Herran sana:

      • "Ihmislapsi, ennusta Israelin ennustavista profeetoista ja sano noille, jotka ovat profeettoja oman sydämensä voimasta: Kuulkaa Herran sana. Näin sanoo Herra, Herra: Voi profeettahoukkia, jotka seuraavat omaa henkeänsä ja sitä, mitä eivät ole nähneet!”

      • ”Niinkuin ketut raunioissa ovat sinun profeettasi, Israel. Te ette ole nousseet muurin aukkoihin ettekä korjanneet muuria Israelin heimon ympärillä, että se kestäisi sodassa, Herran päivänä. ”

      • Mitä he ovat nähneet, on petosta, ja heidän ennustelunsa on valhetta, kun he sanovat: 'Näin sanoo Herra', vaikka Herra ei ole heitä lähettänyt; ja he muka odottavat, että hän toteuttaisi heidän sanansa.”

      • ”Ettekö ole petollisia näkyjä nähneet ja valhe-ennusteluja puhuneet, kun olette sanoneet: 'Näin sanoo Herra', vaikka minä en ole puhunut? Sentähden, näin sanoo Herra, Herra: Koska te olette puhuneet petosta ja nähneet valhenäkyjä, niin sentähden, katso, minä käyn teidän KIMPPUUNNE, sanoo Herra, Herra.”


      C -3) Jumalan pyhät tuomiot ovat valmiina väärille profeetoille
      ---------------------------------------------------------------------------


      • ”Mutta profeetta, joka julkeaa puhua minun nimessäni jotakin, jota minä en ole käskenyt hänen puhua, tahi puhuu muiden jumalien nimessä, sellainen profeetta kuolkoon.'” (5 Moos 18:20, Jeremia 28:15-17)

      • ”Ja jos sinä ajattelet sydämessäsi: 'Mistä me tiedämme, mikä sana ei ole Herran puhetta?' niin huomaa:
      • - kun profeetta puhuu Herran nimessä, ja kun se, mitä hän on puhunut, ei tapahdu eikä käy toteen, niin sitä sanaa Herra ei ole puhunut; julkeuttaan se profeetta on niin puhunut; älä pelkää häntä." ( 5 Moos 18:22)

      • ”Mutta se profeetta tai unennäkijä surmattakoon, sillä hän on julistanut luopumusta Herrasta, teidän Jumalastanne, joka vei teidät pois Egyptin maasta ja vapahti sinut orjuuden pesästä, ja on tahtonut vietellä sinut siltä tieltä, jota Herra, sinun Jumalasi, käski sinun vaeltaa. Poista paha keskuudestasi.” ( 5 Moos 13:6)


      (aloitus jatku)

      • Anonyymi

        🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑

        ❤️ ­­­N­­­y­m­f­­o­­m­a­­a­­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#177962830

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Jatkoa aloitukseen: Jumala ei ole asettanut Suomen Profeetta. . .

      Lopuksi
      -------------------


      Jumalan Käsi oli raskas ja ankara silloin, kun VT:n aikana eräät ryhtyivät ”profeetoiksi”. Ilman Jumalan lupaa, kutsua ja valtuutusta. Jumala ei luvanut ”hyvää” näille villin viidakon puuhastelijolle. Luvassa oli siis:

      • koiruohoa ja myrkkyvettä lounaaksi
      • kohtaloksi, että Jumala itse käy heidän ”kimppuunsa”
      • väärien profeettojen finaalissa häämötti jopa kuoleman rangaistus
      (mm. Jeremia 28:15-17)


      Tämä UT:n aika?

      Jos joku kuvitteli, että voisi ryhtyä joksikin ”profeetaksi” ihan omalla luvallaan, omissa voimissa, omasta innostaan? - olisi korkea aika herätä? Koska?

      Jumala ei ole muuttunut! Häntä ei voi lahjoa. Hänen Sanansa opetuksia vastaan toimiva joutuu vääjäämättä tilintekoon Pyhän Jumalan edessä. Mitä siitä ja sitten?

      UT:n uskovien aikana ei ole lupaa (niinkuin ei ollut VT:n aikanakaan) esiintyä ”profeettana” saati jonkin kansan profeettana (Suomen Profeetta) ilman seuraamuksia. Mitä kylvää, sitä on leikattava.

      Joka häpäisee Pyhän Jumalan NImen kunniaa "ennustelemalla" puuta-heinää? Ja vetoaa Jumalan tai Jeesuksen nimeen? Sellaisen valinnan seuraukset on siis Raamatussa kerrottu!

      Tämä on VAKAVA muistutus. Jumalan Valtakunnan asia on Pyhä. Ei tule romuttaa Jumalan arvovaltaa, Pyhän Jumalan nimen kunniaa esiintymällä Hänen nimissään? Omin luvin.

      Jumala valvoo valtakuntansa asioita, Herra Jeesus valvoo laumansa lampaiden asiaa.

    • Anonyymi

      Ihan kummaa se näyttääkin olevan, tuo itsensä profeetoiksi mainostamisen juttu!!

    • Anonyymi

      ” Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, eksyttääkseen jos mahdollista , valitut.” (Markus 13: 22)

      ”Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta, ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.” ( 1 Piet 4:1)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1445
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      154
      1137
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      103
      1020
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      877
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      850
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      64
      760
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      747
    8. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      733
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      728
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      692
    Aihe