Miten Portugalissa menee eläkkeellä

Anonyymi-ap

Miten Portugalissa pärjää Suomen keski eläkkeellä, joka on noin 1500 euroa käteen. Jos kyseessä on yksinelävän talous. Suurempia sairauksia ei ainakaan vielä ole ja ja kävelykin taittuu 10 kilsaa ainakin.

Onko joku Portugalissa asuva. Ihan kiva verrata asioita. Ruoka ja verot varmasti pinnalla. Olen katsonut videoita Portugalista ja jos ostaa asunnon sieltä, niin saa pienemmän veron työeläkkeelle.

Kertokaa ihmeessä ne hyvätkin puolet, sillä kunnan tähti kertoo, vain ne huonot puolet vertaamatta.
VPN:llä ainakin voi kirjoittaa jos ongelmia ja olen ihan sata varma, että siellä on paljon eläkeläisiä Suomesta.

43

1113

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Enempi suomalaisia on Espanjan aurinkorannikolla Fuengirolassa, ja siinä ympäristössä, suurin ryhmä siellä on eläkkeellä olevat britit.

    • Anonyymi

      ””kunnan tähti””??ööö mikä se on?

      • Anonyymi

        Se on se kunnanjohtaja Tyrväältä 😂😂😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on se kunnanjohtaja Tyrväältä 😂😂😂

        🤣🤣🤣🤣


    • Anonyymi

      Jassoo, sieltä Kambodzasta tekee jo mieli pois? Kappas vaan.... 😎

      Portugalissa kalja on varmaankin Suomea edullisempaa terasseilla, mutta varmasti kalliimpaa kuin siellä kehitysmaassa.

      • Anonyymi

        Lähinnä kysyn näitä verotuksellisia asioita. Mitä vittxx sä ruikutat siellä vituxxx Suomessa. Antaa sen paskaläjän olla... Ei kiinnosta. Minulla ei todellakaan ole mitään syytä, miksi minun pitäisi sitä ihannoida.. mitään minä en sieltä edes kuvittele saavani. Vai mitä minun sieltä pitäisi saada.
        Mä, niin kuin en tajua miksi kunnan tähti elää UFO maailmassa.

        Kerro edes yksikin asia mitä minä saan sieltä, kun olen työeläkkeellä... Eiköhän se kirkko ja pelastusasema löydy muistakin maista. . . Tiedustelen Porttugalin hyötyjä, siis hyötyä minulle minulle minulle ei millekään UFOLLE , vaan minulle... Onko tämä vaikea puheenaihe vai.. Toki saat tietoa sinäkin, itsellesi ja perheellesi..

        Niin ei tarvi työntää omia rahojani mihinkään valtion you know...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähinnä kysyn näitä verotuksellisia asioita. Mitä vittxx sä ruikutat siellä vituxxx Suomessa. Antaa sen paskaläjän olla... Ei kiinnosta. Minulla ei todellakaan ole mitään syytä, miksi minun pitäisi sitä ihannoida.. mitään minä en sieltä edes kuvittele saavani. Vai mitä minun sieltä pitäisi saada.
        Mä, niin kuin en tajua miksi kunnan tähti elää UFO maailmassa.

        Kerro edes yksikin asia mitä minä saan sieltä, kun olen työeläkkeellä... Eiköhän se kirkko ja pelastusasema löydy muistakin maista. . . Tiedustelen Porttugalin hyötyjä, siis hyötyä minulle minulle minulle ei millekään UFOLLE , vaan minulle... Onko tämä vaikea puheenaihe vai.. Toki saat tietoa sinäkin, itsellesi ja perheellesi..

        Niin ei tarvi työntää omia rahojani mihinkään valtion you know...

        🤣🤣😂😂😅😅😂😂🤣🤣😎


      • Anonyymi

        Aasiassa superhelteet jopa +45 astetta esim Thaimaassa ja Laosissa ,ihmisiä kuollut kuumuuteen.


    • Anonyymi

      Ihan perus kysymyksiä, että mitä minä siitä saan... Tämä on ainut kysymys mikä on tärkeä. Ei UFOa ja Ei, Sosiaalia ei hyvinvointivaltiota.. ei mitään sinne päinkään.


      Kysymys kuuluu, että miksi minun pitää maksaa sinne vieraille veroja. Minä en asu siellä ja enkä todellakaan meinaa edes tulla. Toki käytän hyväksi kaikkea valtiopaskaa ja idelogioita sun muuta, sillä olisinhan todella tyhmä jos en näin tekisi. Elämän rikkaus perustuu siihen, että osaat järjestää omat asiasi.

      Olen sata prosenttia liikemies ja ymmärrän liike-elämää. Ei siinä mitään, se käy järkeeni ja on järkevää. Toki ilman kurjia ja tyhmiä myös eläke-asiat menis Persiille. Tyhmä ja viisas ei voi koskaan olla tasa-arvoisia oli poliittinen järjestelmä mikä tahansa.

      Voin ostaa auton Portugalissa ja käydä näyttämässä sitä suomalaisille. Mutta minä en tarvitse itsetunnon kohotusta. Minun ei tarvitse olla kenenkään tilivelvollinen muulle, kuin Jeesukselle Kristukselle.

      Minä etsin kyllä elämäni ja elän sen ja kuolen. Olen sanonut lapsilleni, että minut tuhkataan, vaikka Buddha uunissa ja tuhkani sirotellaan kauniiseen paikkaa täällä. Hauta on kamala paikka jos sielu jää ruumiiseen.. taputtele sinä vain hautakiveä jouluna. Laita vielä lippu arkulle.. ja leijonan kuva.

      Minä kysyin, että mitä minä saan siitä valtiosta. Tuottavista 99% on kuolleet ihan melkein kotona. Isälleni ja äidille tehtiin elvyttämättä jättämispäätös. Sen palvelun voi saada muuallakin.

      Joko ymmärrätte, että kysyin asioita miten homma käytännössä toimii Portugalissa esim. Nämä eläkeläiset on varsin vapaita asumaan missä päin vaan eikö?

      • Anonyymi

        Koska saat eläkkeesi Suomesta ja vielä Kelasta .🤬


      • Anonyymi

        Saat sen rahan täältä halveksimastasi paskamaasta, mutta ei sitä ole pakko ottaa, ilmoitat vain Kelaan ettet halua sieltä rahaa.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Ota itse selvää , mitä sitä täältä kysyt , pysy siellä onnen tyyssiassasi , vai eikö siellä olekaan niin ihanaa, mikä nyt mättää, sekoaako pää….

      • Anonyymi

        Nyt sä et tajua.. tämä palsta ei ole poliittinen, vaan tarkoitus on keskustella eläkkeistä ja miten voidaan opastaa ja auttaa eläkeläisiä. Ei tältä palstalta ole suljettu pois keskustelua asua ulkomailla ja nauttia siellä eläkkeestä. Joten häivy sinä jos et pysty keskustelemaan meidän ulkomailla asuvien eläkeläisten kesken.

        Jos sinulla ei ole asiaan mitään annettavaa, nii. Pidä naama kiinni. Tässä ketjussa pyritään kartoittamaan verotuksellisia vaihtoehtoja eri tavalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt sä et tajua.. tämä palsta ei ole poliittinen, vaan tarkoitus on keskustella eläkkeistä ja miten voidaan opastaa ja auttaa eläkeläisiä. Ei tältä palstalta ole suljettu pois keskustelua asua ulkomailla ja nauttia siellä eläkkeestä. Joten häivy sinä jos et pysty keskustelemaan meidän ulkomailla asuvien eläkeläisten kesken.

        Jos sinulla ei ole asiaan mitään annettavaa, nii. Pidä naama kiinni. Tässä ketjussa pyritään kartoittamaan verotuksellisia vaihtoehtoja eri tavalla.

        Kuka on puhunut politiikkaa??
        ”Suoli24” ei ole mikään hyvä tietotoimisto, ja täällä saa kuka vaan melskata , niin , kun sinäkin, joka et aina ole käyttäytynyt kovin fiksusti , kiroamalla täällä muita.
        Paskaa puhumalla , paska lentää takaisin….


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt sä et tajua.. tämä palsta ei ole poliittinen, vaan tarkoitus on keskustella eläkkeistä ja miten voidaan opastaa ja auttaa eläkeläisiä. Ei tältä palstalta ole suljettu pois keskustelua asua ulkomailla ja nauttia siellä eläkkeestä. Joten häivy sinä jos et pysty keskustelemaan meidän ulkomailla asuvien eläkeläisten kesken.

        Jos sinulla ei ole asiaan mitään annettavaa, nii. Pidä naama kiinni. Tässä ketjussa pyritään kartoittamaan verotuksellisia vaihtoehtoja eri tavalla.

        Veropalsta löytyy myös, eikä täällä ole muita kehitysmaalaisia, kun sinä.
        Politiikaa ei kukaan ole puhunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt sä et tajua.. tämä palsta ei ole poliittinen, vaan tarkoitus on keskustella eläkkeistä ja miten voidaan opastaa ja auttaa eläkeläisiä. Ei tältä palstalta ole suljettu pois keskustelua asua ulkomailla ja nauttia siellä eläkkeestä. Joten häivy sinä jos et pysty keskustelemaan meidän ulkomailla asuvien eläkeläisten kesken.

        Jos sinulla ei ole asiaan mitään annettavaa, nii. Pidä naama kiinni. Tässä ketjussa pyritään kartoittamaan verotuksellisia vaihtoehtoja eri tavalla.

        Muuta Albaniaan joka ei kuulu EU: n ja on Euroopan ainoa kehitysmaa siellä on halpaa elää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muuta Albaniaan joka ei kuulu EU: n ja on Euroopan ainoa kehitysmaa siellä on halpaa elää.

        Natoon se kuuluu, ja on hakemassa EU: n.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt sä et tajua.. tämä palsta ei ole poliittinen, vaan tarkoitus on keskustella eläkkeistä ja miten voidaan opastaa ja auttaa eläkeläisiä. Ei tältä palstalta ole suljettu pois keskustelua asua ulkomailla ja nauttia siellä eläkkeestä. Joten häivy sinä jos et pysty keskustelemaan meidän ulkomailla asuvien eläkeläisten kesken.

        Jos sinulla ei ole asiaan mitään annettavaa, nii. Pidä naama kiinni. Tässä ketjussa pyritään kartoittamaan verotuksellisia vaihtoehtoja eri tavalla.

        Ei täällä ole muita ulkomailla asuvia, kun sinä , ja sinä asut kehitysmaassa takapajulassa.


    • Anonyymi

      Ainakaan elintarvikekorin hinbtavertailun perusteella Portugal ei ole millään lailla optimaalisin EU-maa. Kun Suomessa vertailuun kuuluva ruokakori 2021 vertailussa maksaa 113 € se maksaa Portugalissa 101€. Espanjalainen ruokakori maksaa vastaavasti 98 euroa.
      https://stat.fi/julkaisu/ckt30jggw10sc0b58dkswesss

      Halvimmalla eläkeläinen saa ruokakorinsa ja brenkkunsa kun muuttaa johonkin näihin EU-maihin:

      Romania
      Puola
      Bulgaria
      Unkari
      Liettua
      Tsekki

      Orbanin maassakin on noin halpaa, sinne kannattaa suunnata.

    • Anonyymi

      Olen ollut siellä Budapestissä varmaan liki 30 - 40 kertaa.
      Kyllä siellä hauskaa on ollut...

      Ei mitään ihan OK paikka, vaikka vähemmän paikkoja vanhemmalle väelle. Vanhemmille ihmisille meno paikkoja on kyllä Kampotissa ja Pattayalla enemmän. Ymmärtääkseni myös Filippiineillä. Kertokaa jos tiedätte enemmän. Prahassa laidoilla muutamia paikkoja vanhemmalle väelle... Usein on sitä teknomusaa.

      Budapestissä oli se Old man club.. vanhan ajan disco Jazzin jälkeen... Ihan Ok mesta oli.

      • Anonyymi

        Muuta Tiranaan Albaniaan.


      • Anonyymi

        mire se erdhe ne shqiperi.


    • Anonyymi

      Helsingissä oli wanhan kellari ja taitaa olla enää Story Ville... Vanhemmalle väelle. Muissa kaupungeissa ei kait Suomessa ole mitään enää... Olut on turhan kallis. Täällä halvimmillaan jopa 25 dollarisenttiä aina puoleentoista dollariin.

      Se on myös yksi asia miksi tänne kannattaa tulla asumaan. Kielitaidon oppii puhumalla ja olemalla rohkea. Ahkera oppii kyllä.

      • Anonyymi

        Osaatko myös kirjoittaa ?


    • Anonyymi

      Ei Portugalissa ole kovin paljon suomalaisia. Niitä on Espanjassa vaikka kuinka monia tuhansia. Portugalista annettiin vain 780 suomalaista ääntä eduskuntavaaleissa luin suurlähetystön jostain kirjoituksesta. Siitäkin voi jo päätellä. Fuengirolassa ja jossain siellä ne suomalaiset pääosin.

      • Anonyymi

        Asutko itse Espanjassa eläkkeellä ja sinulla on sinne pysyvä tulo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asutko itse Espanjassa eläkkeellä ja sinulla on sinne pysyvä tulo.

        En muuttaisi Espanjaan. Ei houkuttele.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asutko itse Espanjassa eläkkeellä ja sinulla on sinne pysyvä tulo.

        Minulla on vaimoni kanssa asunto ostettuna Espanjassa, minä olen jo eläkkeellä, mutta vaimo töissä vielä neljä vuotta, olemme kaikki lomat siellä ja minä olen siellä yksinkin viihtynyt, ja rempannut asuntoa.
        Meillä on tarkoitus asua siellä talvisin noin viisi kuukautta ja kesäajan Suomessa ja ainoa lapsemme käyttää sitä myös lomillaan.
        Meillä omakotitalo josta aiomme pian luopua ja ostaa tilalle kerrostalosta kolmio, joka helpottaa , kun jää talon työt pois. Kesämökki myytiin jo muutama vuosi sitten ja tilalle tuli tämä Espanjan asunto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on vaimoni kanssa asunto ostettuna Espanjassa, minä olen jo eläkkeellä, mutta vaimo töissä vielä neljä vuotta, olemme kaikki lomat siellä ja minä olen siellä yksinkin viihtynyt, ja rempannut asuntoa.
        Meillä on tarkoitus asua siellä talvisin noin viisi kuukautta ja kesäajan Suomessa ja ainoa lapsemme käyttää sitä myös lomillaan.
        Meillä omakotitalo josta aiomme pian luopua ja ostaa tilalle kerrostalosta kolmio, joka helpottaa , kun jää talon työt pois. Kesämökki myytiin jo muutama vuosi sitten ja tilalle tuli tämä Espanjan asunto.

        Se on hieno asia. Yrität varmasti kertoa, että Espanjassa on vanhempien luiden parempi olla, kuin Suomen pakkasessa. Olet varmasti harkinnut myös verotusmaan vaihtoa mikäli olet työeläkkeellä.

        Espanjassa on halvempaa elää eläkkeellä ruuan ja asumisen suhteen. Siellä onkin jo kaikki palvelut jo ihan suomeksi muutamassa kylässä. Huutokeisari muuttaa, kait ihan kohta Espanjaan.

        Minä vähän köyhepänä ja nuukempana olen täällä Kampotissa Kambodzassa. Toki voin katsella noita muita kivoja paikkoja täällä pienellä rahalla ja vaivalla.

        Olut on täällä kait maailman halvinta baareissa, jopa ilmaiseksi tunnin ajan. Klipseillä 10 senttiä tölkki ja hana olut 0,40 senttiä. Myös tupakka aski on halpa noin 50 senttiä ja alle. Muistan, että siellä oli tämä Trobicana olut tai sinne päin.

        Serrano jamonia pöytään ja juustoja ja viinirypäleitä terassilla aamiaiseksi, kyllä kelpaa. Undulaattit laulaa. Hienoa elämää.

        Lämmintä piisaa kesät talvet. En minäkään ole pitkiä housuja ja takkia käyttänyt yli viiteen vuoteen. Kyllä shortsit ja T-paita ja sandaalit on olleet kesät ja talvet. Ihan turha niiden on väittää, etteikö meillä mene paremmin... Valehtelevat ja miksi muuten ne lomista puhuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on hieno asia. Yrität varmasti kertoa, että Espanjassa on vanhempien luiden parempi olla, kuin Suomen pakkasessa. Olet varmasti harkinnut myös verotusmaan vaihtoa mikäli olet työeläkkeellä.

        Espanjassa on halvempaa elää eläkkeellä ruuan ja asumisen suhteen. Siellä onkin jo kaikki palvelut jo ihan suomeksi muutamassa kylässä. Huutokeisari muuttaa, kait ihan kohta Espanjaan.

        Minä vähän köyhepänä ja nuukempana olen täällä Kampotissa Kambodzassa. Toki voin katsella noita muita kivoja paikkoja täällä pienellä rahalla ja vaivalla.

        Olut on täällä kait maailman halvinta baareissa, jopa ilmaiseksi tunnin ajan. Klipseillä 10 senttiä tölkki ja hana olut 0,40 senttiä. Myös tupakka aski on halpa noin 50 senttiä ja alle. Muistan, että siellä oli tämä Trobicana olut tai sinne päin.

        Serrano jamonia pöytään ja juustoja ja viinirypäleitä terassilla aamiaiseksi, kyllä kelpaa. Undulaattit laulaa. Hienoa elämää.

        Lämmintä piisaa kesät talvet. En minäkään ole pitkiä housuja ja takkia käyttänyt yli viiteen vuoteen. Kyllä shortsit ja T-paita ja sandaalit on olleet kesät ja talvet. Ihan turha niiden on väittää, etteikö meillä mene paremmin... Valehtelevat ja miksi muuten ne lomista puhuu.

        Minä en tupakoi, enkä käytä alkoholia, eikä minun luissani ole mitään vikaa, olen terve 66v eläkeläinen treenaan salilla ja liikun paljon, myös opiskelen Espanjaa.
        En asu missään Suomi alueella asuntomme ei ole Fuengirolassa , eikä täällä mitään Suomen kielisinä palveluja ole, ja niitä on vähän Fugessakin , parasta on osata maan kieltä ainakin auttavasti, se helpottaa elämää.
        Kyllä täällä talviaikaan vaatteita tarvitaan , pakkasta ei ole, mutta talvella on noin 10 - 15 astetta lämmintä , tai riippuu talvesta, no aurinko lämmittää ja se paistaa useimmiten.
        Enkä ole mikään veropakolainen , maksat verot Suomeen .
        On täälläkin kaikki hinnat noussut, mutta on hiukan edullisempaa , kun Suomessa , mutta en tätä asuntoa sen takia ole ostanut, että täällä olis halpa elää , vaan ihan muista syistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en tupakoi, enkä käytä alkoholia, eikä minun luissani ole mitään vikaa, olen terve 66v eläkeläinen treenaan salilla ja liikun paljon, myös opiskelen Espanjaa.
        En asu missään Suomi alueella asuntomme ei ole Fuengirolassa , eikä täällä mitään Suomen kielisinä palveluja ole, ja niitä on vähän Fugessakin , parasta on osata maan kieltä ainakin auttavasti, se helpottaa elämää.
        Kyllä täällä talviaikaan vaatteita tarvitaan , pakkasta ei ole, mutta talvella on noin 10 - 15 astetta lämmintä , tai riippuu talvesta, no aurinko lämmittää ja se paistaa useimmiten.
        Enkä ole mikään veropakolainen , maksat verot Suomeen .
        On täälläkin kaikki hinnat noussut, mutta on hiukan edullisempaa , kun Suomessa , mutta en tätä asuntoa sen takia ole ostanut, että täällä olis halpa elää , vaan ihan muista syistä.

        Ethän sinä tilivelvollinen enää eläkkeellä Suomeen ole. Se on, kait ihan luulo ja kuvitelma tasolla. Eläkkeellä voi toki muuttaa vielä lämpimämpään jos kylmä alkaa kangistamaan.

        Toki viisas tekee verojensa kanssa mitä pitää. Sinähän sen perinnön jätät lapsellesi eikä valtio. Soodat ja limut noin 40 - 50 eurosenttiä. Baarissa dollarin jäillä Kampotissa. Minä en ole koskaan käsittänyt mitään valtiosta puhumista ja sen palvomista se on aina mennyt minun tajun yli. Eihän se voi olla tasapuolinen ei koskaan eikä missään tapauksessa. Jos niitä veroja mietit. Ota toki mitä irti saat valtiosta eihän se ole edes rikos, koska ei valtiolta ja kunnalta voi edes varastaa. Eikö ne huuda siellä suu vaahdossa, että se on sinun .. no ota sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ethän sinä tilivelvollinen enää eläkkeellä Suomeen ole. Se on, kait ihan luulo ja kuvitelma tasolla. Eläkkeellä voi toki muuttaa vielä lämpimämpään jos kylmä alkaa kangistamaan.

        Toki viisas tekee verojensa kanssa mitä pitää. Sinähän sen perinnön jätät lapsellesi eikä valtio. Soodat ja limut noin 40 - 50 eurosenttiä. Baarissa dollarin jäillä Kampotissa. Minä en ole koskaan käsittänyt mitään valtiosta puhumista ja sen palvomista se on aina mennyt minun tajun yli. Eihän se voi olla tasapuolinen ei koskaan eikä missään tapauksessa. Jos niitä veroja mietit. Ota toki mitä irti saat valtiosta eihän se ole edes rikos, koska ei valtiolta ja kunnalta voi edes varastaa. Eikö ne huuda siellä suu vaahdossa, että se on sinun .. no ota sitten.

        Koita nyt tajuta, olen Suomen kansalainen , enkä muuta koskaan pysyvästi Espanjaan ja sulle jo kerroin, että vaimolla vielä neljä vuotta töitä ennen eläkeikää, eikä hänkään halua muuttaa pysyvästi Espanjaan.
        Minua ei kiinnosta mitä ruoka ja juoma maksaa jossain kehitysmaassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koita nyt tajuta, olen Suomen kansalainen , enkä muuta koskaan pysyvästi Espanjaan ja sulle jo kerroin, että vaimolla vielä neljä vuotta töitä ennen eläkeikää, eikä hänkään halua muuttaa pysyvästi Espanjaan.
        Minua ei kiinnosta mitä ruoka ja juoma maksaa jossain kehitysmaassa.

        Jotenkin tuo kirjoitus vähän epäilyttää.... Ettei vaan olisi sama kunnan tähti ?

        Et jotenkin vaikuttanut uskottavalta, pientä sisältöä puuttui.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotenkin tuo kirjoitus vähän epäilyttää.... Ettei vaan olisi sama kunnan tähti ?

        Et jotenkin vaikuttanut uskottavalta, pientä sisältöä puuttui.

        Minulle on ihan sama mitä uskot, ei liikuta minua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotenkin tuo kirjoitus vähän epäilyttää.... Ettei vaan olisi sama kunnan tähti ?

        Et jotenkin vaikuttanut uskottavalta, pientä sisältöä puuttui.

        Mikä on ”kunnan tähti” ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koita nyt tajuta, olen Suomen kansalainen , enkä muuta koskaan pysyvästi Espanjaan ja sulle jo kerroin, että vaimolla vielä neljä vuotta töitä ennen eläkeikää, eikä hänkään halua muuttaa pysyvästi Espanjaan.
        Minua ei kiinnosta mitä ruoka ja juoma maksaa jossain kehitysmaassa.

        Eihän siinä edelleenkään ole kysymys kansalaisuudesta jos muuttaa Espanjaan... Oletko vajaa. Vain tautisen tyhmä ei ota rahaa jos sitä annetaan. Sähän kuolet ja kaikki me kuollaan. Meinaatko uudesti syntyä Jeesuksesta vai jostakin muusta ja mihin ja kuka sinulle sellaista on päähän laittanut?

        Meinaatko vielä, että se on pakolaisen vika jos sille joku antaa sylin lämpöä ja joku rahaa vai?

        Ymmärrätkö edes kristinuskon perusteita ja siitä mikä on sielu ja henki ja mitä tapahtuu kuoleman jälkeen. Minä voin taata, että et tunne edes äitiäsi tai isääsi, sillä Herra pyyhkii kaikki kyyneleet. Et todellakaan voi muistaa maanpäällistä elämää... Älä edes unta näe, sillä osa menee kadotukseen ehkä sun lapsesi tai isäsi ym. Lueppa Filippuksen evankeliumista.

        Mikä sitten on valtio ja missä se on tai mikä se on. Puhumattakaan joku suomalainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän siinä edelleenkään ole kysymys kansalaisuudesta jos muuttaa Espanjaan... Oletko vajaa. Vain tautisen tyhmä ei ota rahaa jos sitä annetaan. Sähän kuolet ja kaikki me kuollaan. Meinaatko uudesti syntyä Jeesuksesta vai jostakin muusta ja mihin ja kuka sinulle sellaista on päähän laittanut?

        Meinaatko vielä, että se on pakolaisen vika jos sille joku antaa sylin lämpöä ja joku rahaa vai?

        Ymmärrätkö edes kristinuskon perusteita ja siitä mikä on sielu ja henki ja mitä tapahtuu kuoleman jälkeen. Minä voin taata, että et tunne edes äitiäsi tai isääsi, sillä Herra pyyhkii kaikki kyyneleet. Et todellakaan voi muistaa maanpäällistä elämää... Älä edes unta näe, sillä osa menee kadotukseen ehkä sun lapsesi tai isäsi ym. Lueppa Filippuksen evankeliumista.

        Mikä sitten on valtio ja missä se on tai mikä se on. Puhumattakaan joku suomalainen.

        Onko sinun ymmärryksessäsi jotain vikaa, en edelleenkään ole muuttamassa Espanjaan , koska en halua, ei se sitä merkitse, jos ostaa kakkosasunnon Espanjasta, että sinne muutetaan pysyvästi, se asunto on meillä ”kesämökki”, enkä pidä siitä , että haukut täällä ihmisiä vajaiksi , jos ne ajattelee toisin , kun sinä.
        Uskonto asiat on jokaisen henkilökohtainen juttu, en myöskään pidä sinun akiteeraamisesta tuon uskonnon suhteen.
        Tämä keskustelu sinun kanssa loppui tähän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinun ymmärryksessäsi jotain vikaa, en edelleenkään ole muuttamassa Espanjaan , koska en halua, ei se sitä merkitse, jos ostaa kakkosasunnon Espanjasta, että sinne muutetaan pysyvästi, se asunto on meillä ”kesämökki”, enkä pidä siitä , että haukut täällä ihmisiä vajaiksi , jos ne ajattelee toisin , kun sinä.
        Uskonto asiat on jokaisen henkilökohtainen juttu, en myöskään pidä sinun akiteeraamisesta tuon uskonnon suhteen.
        Tämä keskustelu sinun kanssa loppui tähän.

        Hullujen ja humalaisten kanssa ei kannata keskustella.😊😊


    • Anonyymi

      Espanjassa on korkeampi elintaso kuin Portugalissa mutta niin ovat monet kulutkin. Espanja on myös hiukan modernimpi maa monella tapaa kuin Portugali mentaliteetiltaan ja maailman näkemyksen suhteen. Keskipalkka on Portugalissa 21606 euroa vuodessa ja Espanjassa 28360 euroa vuodessa. (https://datosmacro.expansion.com/paises/comparar/portugal/espana?sc=XEAB) Detaljeihin menemättä ihminen tulee toimeen noin 1000 kuukaudessa maltillisilla kulutuksella (asunto+ruoka+kulut). 1500 eurolla tulee hiukan paremmin toimeen mutta ei silläkään ylellisyyksiin ylletä.

      • Anonyymi

        Tuo on ihan hyvä. Mutta miten ruuan ja asumisen hinnat ja verot jos saat Suomesta työeläkkeen. Montako makkaraa ja juustoa ja olutta syö kotona ja baarissa. Miten elintaso ero kaupunkien ja maalaiskylien osalta. Nehän kiinnostaa eläkeläisiä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      133
      3178
    2. Oletko kaivattusi tyyppinen henkilö

      ulkoisesti?
      Ikävä
      121
      1395
    3. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      135
      1253
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      66
      1142
    5. Rauhaa et tule koskaan saamaan

      Me olemme sodassa nyt ja ikuisesti
      Ikävä
      76
      952
    6. Tule mukaan

      Sanoisin sinulle jos uskaltaisin. Kertoisin miten kaipuu täyttää minut päivisin ja öisin huudollaan. Se huuto kaikuu sis
      Ikävä
      39
      814
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      54
      802
    8. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      42
      793
    9. Mies, tunnistatko minut tästä

      🙋 Nainen, järkevä, mukava ja kiltti?
      Ikävä
      72
      783
    10. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      68
      775
    Aihe