Eräässä toisessa keskustelussa nimimerkki kalamos väitti seuraavasti (lainaus):
"Ihminen on paketti, jonka muodostaa - henki - sielu - ruumis".
Väitteessä ei sinänsä ole mitään ihmeellistä tai uutta - opettaahan Raamattu juuri näin. Jeesus siis kuoli ristillä, voitti kuoleman ja jne...
Kun kristinuskon tärkeintä tapahtumaa tarkastelee hieman tarkemmin, herää luonnollinen kysymys:
1. Mikä kuoli ristillä: Jeesuksen henki, Jeesuksen sielu, Jeesuksen ruumis vai kaikki kolme yhdessä? Toisin sanoen millä hinnalla voitto kuolemasta lunastettiin.
Usein tapahtumaa käsitellään hieman toisin: Jumala uhrasi ainoan Poikansa, jotta ihmiset pelastuisivat. Uhraus tarkoittaa sitä, että menettää jotakin itselleen tärkeää, läheistä tai rakasta jne. Tämän vuoksi ihmiset uhrasivat Jumalalle - he luopuivat itselleen tärkeistä asioista, joskus jopa läheisistä ihmisistä Jumalan hyväksi.
2. Mitä tarkalleen ottaen Jumala oli ristillä uhrannut, mistä Hän on luopunut ikuisiksi ajoiksi?
Pari kysymystä pääsiäisen alla
9
163
Vastaukset
- Anonyymi
Kertoisitko ystävällisesti, mistä keskustelusta tuo lainaus on?
Avaamani keskustelu
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17786133/jumalan-lapseksi
alkaa noilla sanoilla.
Siellä juuri tästä
nyt avatusta aiheesta
on keskustelua alkaen viestistä
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17786133/jumalan-lapseksi#comment-119831294
- Anonyymi
Matt.26:38. Silloin hän sanoi heille: Minun aieluni on syvästi murhellinen, kuolemaan asti: olkaa tässä ja valvokaa minun kanssani. Mark.14:34 Ja hän sanoi heille: Minun suelunI on syvästi murhellinen, kuolemaan asti; olkaa tässä ja valvokaa.
- Anonyymi
Joh.12:27 Nyt minun sieluni on järkytetty; ja mitä pitäisi minun sanoman? Isä, pelasta minun tästä ketkestä. Kuitenkin: sitä varten minä olen tähän hetkeen tullut.
- Anonyymi
Hebr.5:1-14
- Anonyymi
Miten se Jeesus kuoli kun jäi kerran henkiin ?
- Anonyymi
Uskovaiset eivät tiedä itsekään 😄
- Anonyymi
Tulipa hiljaista...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä olet epävakaa
tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all362031Mieti miten paljon yritin
Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔571809- 361524
Yksi viesti häneltä ja ottaisin takaisin
Mutta ei sitä tule. Ja ehkä parempi niin, tein jo valintani. En saanut häneltä tarpeeksi, kaikki muu meni minun edelle j321423- 781228
- 551106
Keskisarjan puheet
Onko kansanedustajan sopivaa puhua tuollai vai pitäisikkö potkia pois eduskunnasta?181940- 54930
- 49913
- 24894