Matt.1:1 Jeesuksen Kristuksen, Daavidin pojan, Aabrahamin pojan, syntykirja.
1:2 Aabrahamille syntyi Iisak, Iisakille syntyi Jaakob, Jaakobille syntyi Juuda ja tämän veljet;
1:3 Juudalle syntyi Faares ja Sera Taamarista, Faareelle syntyi Esrom, Esromille syntyi Aram;
1:4 Aramille syntyi Aminadab, Aminadabille syntyi Nahasson, Nahassonille syntyi Salmon;
1:5 Salmonille syntyi Booas Raahabista, Booalle syntyi Oobed Ruutista, Oobedille syntyi Iisai;
1:6 Iisaille syntyi Daavid, kuningas. Daavidille syntyi Salomo Uurian vaimosta;
1:7 Salomolle syntyi Rehabeam, Rehabeamille syntyi Abia, Abialle syntyi Aasa;
1:8 Aasalle syntyi Joosafat, Joosafatille syntyi Jooram, Jooramille syntyi Ussia;
1:9 Ussialle syntyi Jootam, Jootamille syntyi Aahas, Aahaalle syntyi Hiskia;
1:10 Hiskialle syntyi Manasse, Manasselle syntyi Aamon, Aamonille syntyi Joosia;
1:11 Joosialle syntyi Jekonja ja tämän veljet Babyloniin siirtämisen aikoina.
1:12 Babyloniin siirtämisen jälkeen Jekonjalle syntyi Sealtiel, Sealtielille syntyi Serubbaabel;
1:13 Serubbaabelille syntyi Abiud, Abiudille syntyi Eljakim, Eljakimille syntyi Asor;
1:14 Asorille syntyi Saadok, Saadokille syntyi Akim, Akimille syntyi Eliud;
1:15 Eliudille syntyi Eleasar, Eleasarille syntyi Mattan, Mattanille syntyi Jaakob;
1:16 Jaakobille syntyi Joosef, Marian mies, hänen, josta syntyi Jeesus, jota kutsutaan Kristukseksi.
Miksi jotkut Jeesuksen esiäideistä on mainittu, vaan ei kaikkia?
Jeesuksen esiäidit
8
316
Vastaukset
- Hertta
Jeesuksellahan oli muistaakseni toinenkin "sukutaulu". Kumpi oikea, vai eikö kumpikaan?
---
Nämä mainitsemasi naishenkilöt ovat joidenkin tutkijoiden mukaan mukana siksi, että he eivät edusta aivan "ihanteellista" verenperintöä. Siksi heidän mukanaolonsa olisi vertauskuva Messiaaksi käsitetyn Jeesuksen suvereenista, kaikenlaisiin ihmisiin ulottuvasta pelastustehtävästä.- tuttuM
Ei ne kaikki ole hutsujakaan, jotka on mainittu. Tutsuja? Hei, onkos ne kaikki pakanoita? Mitenkähän se Uurian vaimo?
- Hertta
tuttuM kirjoitti:
Ei ne kaikki ole hutsujakaan, jotka on mainittu. Tutsuja? Hei, onkos ne kaikki pakanoita? Mitenkähän se Uurian vaimo?
Auta armias, käänny jonkun asiantuntijan puoleen.
- Anonyymi
JUURIKIN NÄIN. Sillä ...
Jes. 49:6 :
hän sanoo: Liian vähäistä on sinulle, joka olet minun palvelijani, kohottaa ennalleen Jaakobin sukukunnat ja tuoda takaisin Israelin säilyneet: minä panen sinut pakanain valkeudeksi, että minulta tulisi pelastus maan ääriin asti.
- Pakana(M)
nuohan ovat Raamatun mukaan Joosefin esivanhempia. Raamattukin siis myöntää, että Jeesus ei ole Pyhästä Hengestä, vaan on Joosefin lapsi?
- Hertta
Jeesuksen neitseellinen syntyminen ei ole Uudessa testamentissa joka puolella painotettu asia. Muistelen Joosefia mainitun Jeesuksen isäksi joissakin kohdin.
- tuttuM
"syntyi Joosef, Marian mies, hänen, josta syntyi Jeesus"
Vertaile tuota ilmausta muihin sukuluettelon ilmauksiin, hoksitko eroa? - Pakana(M)
Hertta kirjoitti:
Jeesuksen neitseellinen syntyminen ei ole Uudessa testamentissa joka puolella painotettu asia. Muistelen Joosefia mainitun Jeesuksen isäksi joissakin kohdin.
Siksipä on tutkijoita, jotka ovat sitä mieltä, että neitseestäsyntyminen on jälkikäteen tehty lisäys.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 16457
- 10412
- 16347
- 3341
Mies mä oon ihan helppo
Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...13206- 1103
- 090
Mies olen aika erakko nykyään
Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä090Kuinka moni palstalaisista on näin hyvässä kondiksessa
76-vuotias rokkari Rick Springfield esittelee elämäntyyliään : https://www.youtube.com/watch?v=GbxHuNy6d68367- 161