Pyöräliitto vastustaa pyöräilyn promillerajaa

Anonyymi-ap

Pyöräliitto on antanut julkisuuteen tiedotteen, jonka mukaan se vastustaa jyrkästi pyöräilijöille suunniteltua promillerajaa. Perustelut sitten olivatkin niin "hauskoja", että niitä ei voinut nauramatta lukea.

Monesti on epäilty, että pyöräliitto ei tosissaan ole kiinnostunut liikenneturvallisuudesta ja turvallisuuden parantamisesta, vaan sen pyrkimykset ovat muualla. Tässä tuli taas eriomainen esimerkki tästä, nyt ei kenelläkään pitäisi enää olla epäilyksiä asian suhteen.

90

817

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Aika heikot perusteet promollerajan vastustamisessa. Paras olisi saada pyörille ja skooteille sama promilleraja, kuin muillakin ajoneuvoilla liikenteessä. Miksi pitäisi saada ajaa enemmän kännissä kuin muut, samoilla liikenneväylillä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika heikot perusteet promollerajan vastustamisessa. Paras olisi saada pyörille ja skooteille sama promilleraja, kuin muillakin ajoneuvoilla liikenteessä. Miksi pitäisi saada ajaa enemmän kännissä kuin muut, samoilla liikenneväylillä?

        Koska pyöräliitto periaatteessa on sitä mieltä, että lait eivät koske pyöräilijöitä. Pyöräliiton mielestä pyöräilijöillä on vain oikeuksia, ei mitään velvollisuuksia. Lisää oikeuksia vingutaan jatkuvasti, mutta kaikkeen turvallisuutta lisäävään suhtaudutaan vihamielisesti. Hieno asenne!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska pyöräliitto periaatteessa on sitä mieltä, että lait eivät koske pyöräilijöitä. Pyöräliiton mielestä pyöräilijöillä on vain oikeuksia, ei mitään velvollisuuksia. Lisää oikeuksia vingutaan jatkuvasti, mutta kaikkeen turvallisuutta lisäävään suhtaudutaan vihamielisesti. Hieno asenne!

        Eihän ole. Lue tuo kirjoitus. Liitto katsoo, että pykälä 17 riittää. Näin tuossa pykälässä kirjoitetaan:

        17 §
        Ajoneuvon kuljettajaa koskevat yleiset vaatimukset
        Ajoneuvoa ei saa ajaa se, jolta sairauden, vian, vamman, väsymyksen tai päihtymyksen vuoksi taikka muusta vastaavasta syystä puuttuu siihen tarvittavat edellytykset

        Voitko osoittaa nuo väitteesi totuudenmukaisiksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska pyöräliitto periaatteessa on sitä mieltä, että lait eivät koske pyöräilijöitä. Pyöräliiton mielestä pyöräilijöillä on vain oikeuksia, ei mitään velvollisuuksia. Lisää oikeuksia vingutaan jatkuvasti, mutta kaikkeen turvallisuutta lisäävään suhtaudutaan vihamielisesti. Hieno asenne!

        Autoliitto vaatii ihan samoja asioita autoilijoille, eli sillä on ihan sama asenne. Mitä sitten? Ei ne asioista päätä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autoliitto vaatii ihan samoja asioita autoilijoille, eli sillä on ihan sama asenne. Mitä sitten? Ei ne asioista päätä.

        Mitä ihmettä? Onko Autoliitto vaatinut päihtyneenä ajamisen sallimista? Laitahan linkkiä näkyviin väitteesi tueksi! No, eipä tainnut löytyä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän ole. Lue tuo kirjoitus. Liitto katsoo, että pykälä 17 riittää. Näin tuossa pykälässä kirjoitetaan:

        17 §
        Ajoneuvon kuljettajaa koskevat yleiset vaatimukset
        Ajoneuvoa ei saa ajaa se, jolta sairauden, vian, vamman, väsymyksen tai päihtymyksen vuoksi taikka muusta vastaavasta syystä puuttuu siihen tarvittavat edellytykset

        Voitko osoittaa nuo väitteesi totuudenmukaisiksi?

        Tällä hetkellä poliisi voi vain arvioida, aiheuttaako pyöräilijän päihtymys vaaraa. Jos olisi selvä promilleraja, juopuneena ajoon olisi paljon helpompi puuttua. Kannatan ehdotusta vilpittömästi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ihmettä? Onko Autoliitto vaatinut päihtyneenä ajamisen sallimista? Laitahan linkkiä näkyviin väitteesi tueksi! No, eipä tainnut löytyä?

        Kyllä on, ihan yhtä paljon kuin pyöräliitto toimii kuten tuossa klo 13:41:17 tänne lähetetyssä viestissä kerrotaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä on, ihan yhtä paljon kuin pyöräliitto toimii kuten tuossa klo 13:41:17 tänne lähetetyssä viestissä kerrotaan.

        (13.41) - Sori, en ole edes Autoliiton jäsen. Vain tavallinen eläkeläinen jolla on auto ja polkupyörä. Ei tulisi mieleenkään lähteä kummallakaan liikenteeseen pienessäkään maistissa. Muutenkin mielummin grillailen ja nautin viinistä tai oluesta omalla terassillani, en missään juottolassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällä hetkellä poliisi voi vain arvioida, aiheuttaako pyöräilijän päihtymys vaaraa. Jos olisi selvä promilleraja, juopuneena ajoon olisi paljon helpompi puuttua. Kannatan ehdotusta vilpittömästi.

        Juopuneen ajoon voidaan puuttua jo nyt. Myös silloin, kun promillet on alle 0,5 jos juopumustila vaikuttaa ajamiseen. Tämä koskee kaikkien ajoneuvojen kuljettajia. Tuo muutos ei vaikuttaisi käytännössä mitenkään, koska poliisi tuskin laittaisi resursseja pyöräilijöiden puhallutusratsioihin. Autoilijoitakin puhallutetaan todella vähän, vaikka känninen kuski saa autolla paljon pahempaa tuhoa aikaan kuin pyörällä.


      • Anonyymi

        Jutussa mainittu korkeampi promilleraja voi sitten vastaavasti aiheuttaa enemmän päihtyneenä pyöräileviä liikenteen seassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän ole. Lue tuo kirjoitus. Liitto katsoo, että pykälä 17 riittää. Näin tuossa pykälässä kirjoitetaan:

        17 §
        Ajoneuvon kuljettajaa koskevat yleiset vaatimukset
        Ajoneuvoa ei saa ajaa se, jolta sairauden, vian, vamman, väsymyksen tai päihtymyksen vuoksi taikka muusta vastaavasta syystä puuttuu siihen tarvittavat edellytykset

        Voitko osoittaa nuo väitteesi totuudenmukaisiksi?

        Kysymys kuuluu: onko polkupyörä ajoneuvo? Onko skuutti ajoneuvo?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysymys kuuluu: onko polkupyörä ajoneuvo? Onko skuutti ajoneuvo?

        Lain silmissä polkupyörä on ajoneuvo. Skuutteihin taas sovelletaan pyöräilyä koskevia lakeja, joten lain silmissä myös se on ajoneuvo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysymys kuuluu: onko polkupyörä ajoneuvo? Onko skuutti ajoneuvo?

        Ovat ajoneuvoja. Alla on pari esimerkkiä kahdesta eri laista, joista asia selviää.

        Ajoneuvolaki

        28 §
        Muut moottorittomat ajoneuvot

        Polkupyörällä tarkoitetaan yhden tai useamman henkilön tai tavaran kuljettamiseen valmistettua polkimin tai käsikammin varustettua ja täysin tai pääosin lihasvoimalla käytettävää vähintään kaksipyöräistä ajoneuvoa. Polkupyörä voi myös olla varustettu sellaisilla yhteenlasketulta jatkuvalta nimellisteholtaan enintään 250 watin tehoisilla sähkömoottoreilla, jotka toimivat vain poljettaessa ja kytkeytyvät toiminnasta viimeistään nopeuden saavuttaessa 25 kilometriä tunnissa (sähköavusteinen polkupyörä). Sähkömoottorit voivat kuitenkin toimia polkematta, jos nopeus on enintään kuusi kilometriä tunnissa.

        Mitä tässä laissa säädetään polkupyörästä, sovelletaan myös sellaiseen potkupyörään ja muuhun vastaavaan moottorittomaan ajoneuvoon, jolta koon tai käyttötarkoituksen vuoksi on tarpeellista edellyttää heijastin- ja valaisinvaatimusten sekä muiden polkupyörää koskevien keskeisten turvallisuusvaatimusten täyttymistä.

        Moottorittomaksi ajoneuvoksi katsotaan myös tieliikenteeseen tarkoitettu ja varustettu eläimen vetämä vaunu ja reki, jolta koon ja käyttötarkoituksen vuoksi on tarpeellista edellyttää heijastin- ja valaisinvaatimusten ja muiden ajoneuvoa koskevien keskeisten turvallisuusvaatimusten täyttymistä.


        Tieliikennelaki

        52 §
        Kevyen sähköajoneuvon ja moottorilla varustetun polkupyörän ajaminen

        Kevyttä sähköajoneuvoa ja moottorilla varustettua polkupyörää ajettaessa on noudatettava polkupyöräilijää koskevia liikennesääntöjä ja liikenteenohjauslaitteita.

        Sellaista itsestään tasapainottuvaa kevyttä sähköajoneuvoa, joka pysyy tasapainossa myös silloin, kun ajoneuvo ei liiku tai siinä ei ole kuljettajaa, saa kuljettaa myös jalkakäytävällä. Tällöin kuljettajan on annettava jalankulkijalle esteetön kulku.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysymys kuuluu: onko polkupyörä ajoneuvo? Onko skuutti ajoneuvo?

        Ovat ne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika heikot perusteet promollerajan vastustamisessa. Paras olisi saada pyörille ja skooteille sama promilleraja, kuin muillakin ajoneuvoilla liikenteessä. Miksi pitäisi saada ajaa enemmän kännissä kuin muut, samoilla liikenneväylillä?

        Paras olisi pyöräkoulupakko ja liikennesääntöihin pyöräilijöille väistämisvelvollisuus kaikissa risteystilanteissa ja teiden/katujen ylityksissä. Se pelastaisi henkiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paras olisi pyöräkoulupakko ja liikennesääntöihin pyöräilijöille väistämisvelvollisuus kaikissa risteystilanteissa ja teiden/katujen ylityksissä. Se pelastaisi henkiä.

        Tuo on huonojen autoilijoiden usein esittämä toive, joka ei kuitenkaan koskaan toteudu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lain silmissä polkupyörä on ajoneuvo. Skuutteihin taas sovelletaan pyöräilyä koskevia lakeja, joten lain silmissä myös se on ajoneuvo.

        Jotkut skuutit lasketaan jalankuluksi. Nämä taitavat kuitenkin olla harvinaisempia. Silti sellaisiakin on.

        "Jalankulkua avustavilla laitteilla tarkoitetaan esimerkiksi tasapainotettuja yksi- tai useampipyöräisiä henkilökuljettimia, kuten tasapainoskoottereita (leijulauta/huuveri), sähköpotkulautoja ja muita vastaavia sähkömoottorisia kulkuvälineitä.

        Liikkumisvälineet rinnastetaan liikenteessä jalankulkijoihin, mutta nopeus on sovitettava tilanteen mukaan.

        Laitteissa tehoa saa olla maksimissaan 1 kW ja maksiminopeus saa olla enintään 15 km/h.

        Näillä laitteilla saa liikkua jalkakäytävällä kävelynopeutta eikä niille ole annettu tarkempia teknisiä vaatimuksia esimerkiksi valojen tai heijastimien suhteen. Laitteen paikan kadulla määrittää laitteen maksiminopeus. Jos liikkumisvälineen sähköavustus ei katkea 15 km/h nopeudessa, ei sillä saa ajaa jalkakäytävällä vaikka ajovauhti pysyisikin alle 15 km/h. "


    • Anonyymi

      Ei mitään ajoneuvoa tulisi käyttää päihtyneenä. Ei ole väliä onko polttomoottori, sähkömoottori tai sitten ilman moottoria.

    • Anonyymi

      Väitetään mahdollisuutta sille, että jos ei pystyisi päihtyneenä pyöräilemään, niin sitten hypättäisiin auton rattiin. Kuulostaa omituiselta väitteeltä. On myös hivenen sekava kirjoitus. Ei edes pysytä aiheessa, vaan lopuksi harhaudutaan ottamaan kantaan sähköpotkulautojen turvallisuuteen.

      • Anonyymi

        Jos kotiin pitää päästä ja vaihtoehtoina on pyörä ja auto, niin nyt rangaistuksen pelko ohjaa pyörään. Jos silläkin saa rattijuopumustuomion, niin samahan se on sitten mennä mukavammin sillä autolla. Onhan itselle turvallisempaakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kotiin pitää päästä ja vaihtoehtoina on pyörä ja auto, niin nyt rangaistuksen pelko ohjaa pyörään. Jos silläkin saa rattijuopumustuomion, niin samahan se on sitten mennä mukavammin sillä autolla. Onhan itselle turvallisempaakin.

        Liian pienet sakot ylipäätään yhteiskunnassa mielestäni. Jos pyörällä saisi 500 € pikavoiton ja autolla saisi 700 € pikavoiton, niin sellainen ohjaisi myös käyttäytymistä. Itse en haluaisi kumpaakaan sakkomaksua itselleni, joten ohjaisi myös minun käyttäytymistäni.


    • Anonyymi

      Jos pyörälle tulee promilleraja, niin uskottavsmpaa on se, että hyppää bussiin, junaan tai ottaa taksin. Auton rattiin hyppääminen on se uskomattomin vaihtoehto.

      • Anonyymi

        Helsinkiläisen kommentti? Ei kaikkialla ole tuollaisia vaihtoehtoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helsinkiläisen kommentti? Ei kaikkialla ole tuollaisia vaihtoehtoja.

        Kun ei kännää, niin ei tarvitse miettiä vaihtoehtoja. Nuoret ovat nykyjään fiksuja. Eivät kuulemma piittaa alkoholista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helsinkiläisen kommentti? Ei kaikkialla ole tuollaisia vaihtoehtoja.

        Nuorempana maalla kun tarvittiin kyytiä kotin, soitettiin tutulle taksikuskille ja kerättiin samaan suuntaan lähtijöitä koko auto täyteen. Hinta pysyi kohtuullisena per nuppi.


    • Anonyymi

      Ilmeisesti korkeampi promilleraja kävisi. Vastaväitteenä voi sitten heittää, että vaarana on tankojuopumusten lisääntyminen, jos pyöräilijöille tulee suurempi promilleraja. Tämä houkuttaa varmasti sitten entistä enemmän päihtynyttä tarttumaan siihen pyörään, taksin tai muun julkisen sijaan.

    • Anonyymi

      Pyörässä on alkometri sisäänrakennettuna. Jos on liian humalassa, ei ajaminen onnistu.

    • Anonyymi

      Mielestäni heti kun kulkumuoto on muutoin kuin jalan (2 tai neliveto), on oltava promilleraja. Olipa sitten pyörä, sähköskootteri tai vaikka potkulauta.

    • Anonyymi

      Täälläkin on usein epäilty, että pyöräliiton päämäärät ovat joitakin muita kuin pyöräilijöiden turvallisuuden edistäminen. Kun tämän uutisen lukee, ei voi kuin ihmetellä. Miten ylimielinen voikaan järjestö olla, joka laskee julkisuuteen tuollaisen kannanoton? Voiko pyöräliitto enää selvemmin sanoa, että heidän mielestään pyöräilijät ovat kaikkien lakien ja sääntöjen yläpuolella? Tämä tosin on asia, jonka moni on havainnut jo aikaisemminkin, mutta nyt tuli ihan liiton omalta taholta vahvistus epäilyksiin.

      • Anonyymi

        Ei sellaista ole harhaillut kuin yksi aivan sekaisin oleva reppana. Mutta jonkun täytyy olla se jonon viimeinen tässäkin.


      • Anonyymi

        Eipä autoliittokaan juuri autoilun turvallisuutta ole pyrkinyt edistämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sellaista ole harhaillut kuin yksi aivan sekaisin oleva reppana. Mutta jonkun täytyy olla se jonon viimeinen tässäkin.

        Kannatat siis avoimesti juopuneena liikenteessä mukana oloa. Se ei mielestäsi aiheuta mitään ongelmia eikä vaaraa. Tämä tuli varmasti kaikille selväksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannatat siis avoimesti juopuneena liikenteessä mukana oloa. Se ei mielestäsi aiheuta mitään ongelmia eikä vaaraa. Tämä tuli varmasti kaikille selväksi.

        Tosin viestissä, johon vastasit, ei ole mitään tuollaista. Olet selvästi hyvin fiksu ja älykäs henkilö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosin viestissä, johon vastasit, ei ole mitään tuollaista. Olet selvästi hyvin fiksu ja älykäs henkilö.

        Miksi käytät itsestäsi noin ylentäviä ilmauksia, vaikka et ole millään tavoin fiksu etkä älykäs?


    • Anonyymi

      Jos joutuu auton kanssa onnettomuuteen pyörän tai scootin kanssa, pitää ehdottomasti vaatia poliisia puhalluttamaan osalliset. Sillä voi olla ratkaiseva vaikutus syyllisen löytymiseen ja korvausvastuuseen.

      • Anonyymi

        Sähköhärpäkkeitä viritetään myös joten kannattaa aina ottaa poliisit paikalle tutkimaan tilanne.


    • Anonyymi

      Uusi uljas Helsinki perustuu terasseilla ryyppäävien pyöräilijöiden varaan vrt. Espa. Autot pois, tilalle terassit ja pyöräparkit.

      • Anonyymi

        Rappio Helsinki.


    • Anonyymi

      Pyöräilyliitt vastusta myös suonensisäisten huumeiden kontrollia.

      • Anonyymi

        Pyöräilyliitto voisi vastustaa pyörien lukitsemista, niin narkkareilta säästyisi lukkojen rikkomisen vaiva.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyöräilyliitto voisi vastustaa pyörien lukitsemista, niin narkkareilta säästyisi lukkojen rikkomisen vaiva.

        Pyöräliitto on yleisellä tasolla Suomen naurettavin etujärjestö. Miltään muulta etujärjestöltä ei ole tullut niin paljon päättömiä ehdotuksia kuin pyöräliitolta on vuosien varrelta ilmoille leijaillut. Todellisia aivopieruja suuri osa niistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyöräilyliitto voisi vastustaa pyörien lukitsemista, niin narkkareilta säästyisi lukkojen rikkomisen vaiva.

        Tuo parantaisi kiertotaloutta valtavasti. Lukot ovat kehityksen jarru.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyöräliitto on yleisellä tasolla Suomen naurettavin etujärjestö. Miltään muulta etujärjestöltä ei ole tullut niin paljon päättömiä ehdotuksia kuin pyöräliitolta on vuosien varrelta ilmoille leijaillut. Todellisia aivopieruja suuri osa niistä.

        Sinun raivokasta kiukutteluasi aiheesta on kyllä viihdyttävää seurata =)


    • Anonyymi

      Jos oikeasti on noin, että pyöräilijät eivät kannata promillerajaa, niin koko porukalta menee uskottavuus ja minun kunnioitus. Ovat vaan vaatimassa kaikkia etuoikeuksia ja muille liikkujille vaikeuksia ja sitten haluavat ajella kännissä ja pöllyissä, voihan kiesus mitä porukkaa.

      • Anonyymi

        Kännissä on kiva pyöräillä ja rikkoa kaikkia sääntöjä. Kiinnijäämisestä ei ole pelkoa, koska poliisia ei kiinnosta. Pyöräliitto kyllä pitää lobbaamalla huolen, että erivapaudet säilyvät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kännissä on kiva pyöräillä ja rikkoa kaikkia sääntöjä. Kiinnijäämisestä ei ole pelkoa, koska poliisia ei kiinnosta. Pyöräliitto kyllä pitää lobbaamalla huolen, että erivapaudet säilyvät.

        Kännissä on kivempi törmätä vaikka liikennemerkkiin tai jäädä auton alle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kännissä on kiva pyöräillä ja rikkoa kaikkia sääntöjä. Kiinnijäämisestä ei ole pelkoa, koska poliisia ei kiinnosta. Pyöräliitto kyllä pitää lobbaamalla huolen, että erivapaudet säilyvät.

        Tyypillinen kuvaus pyöräilijän ajatusmaailmasta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyypillinen kuvaus pyöräilijän ajatusmaailmasta?

        Tyypillinen kuvaus kyselijäpösilön ajattelemattomuusmaailmasta. Tyhjää on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kännissä on kiva pyöräillä ja rikkoa kaikkia sääntöjä. Kiinnijäämisestä ei ole pelkoa, koska poliisia ei kiinnosta. Pyöräliitto kyllä pitää lobbaamalla huolen, että erivapaudet säilyvät.

        Tarpeeksi leikittyäsi opit vielä tietämään, mikä on "kivaa".


    • Anonyymi

      Promillerajaan kantaa ottamatta, muistakaahan sitten, että valtaosalla pyöräilijöistä ei ole mitään tekemistä tämän Pyöräliiton kanssa. Se on hyvin pienen ja tietyllä tavalla orientoituneen porukan järjestö. Kovin paljon painoarvoa ei pidä antaa sen lausunnoille.

      • Anonyymi

        Totta. Vaikka tuolle terroristijärjestölle ei järki ihmiset mitään painoarvoa anna, niin silti moni nuori saattaa oikean tiedon puuttuessa, tuon mainitun liiton propagandan julistamisen seurauksena jopa henkensä menettää-


      • Anonyymi

        Tämä on totta, luojan kiitos. Mutta siitä huolimatta tällä kertaa juuri pyöräliitto oli se taho, joka tämän kyseenalaisen aivopierun ilmoille heitti. Toisaalta, kun miettii tämän yhdistyksen edesottamuksia, tämäkään ei millään tavoin yllättänyt. Seuraava vaatimus tulee kai sitten olemaan sellainen, että pyöräilijät pitää vapauttaa kaikkien lakien määräämien velvoitteiden noudattamisesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on totta, luojan kiitos. Mutta siitä huolimatta tällä kertaa juuri pyöräliitto oli se taho, joka tämän kyseenalaisen aivopierun ilmoille heitti. Toisaalta, kun miettii tämän yhdistyksen edesottamuksia, tämäkään ei millään tavoin yllättänyt. Seuraava vaatimus tulee kai sitten olemaan sellainen, että pyöräilijät pitää vapauttaa kaikkien lakien määräämien velvoitteiden noudattamisesta.

        Ihan varmasti kohta tulee tuollainen vaatimus. Odottakaapa vaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on totta, luojan kiitos. Mutta siitä huolimatta tällä kertaa juuri pyöräliitto oli se taho, joka tämän kyseenalaisen aivopierun ilmoille heitti. Toisaalta, kun miettii tämän yhdistyksen edesottamuksia, tämäkään ei millään tavoin yllättänyt. Seuraava vaatimus tulee kai sitten olemaan sellainen, että pyöräilijät pitää vapauttaa kaikkien lakien määräämien velvoitteiden noudattamisesta.

        Tällä hetkellä laki mahdollistaa tällaisten epämääräisten yhdistysten toiminnan kieltämisen. Tämä pyöräliiton viimeinen ulostulo on jo sitä tasosa, että tällaista kieltoa voitaisiin harkita vakavasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällä hetkellä laki mahdollistaa tällaisten epämääräisten yhdistysten toiminnan kieltämisen. Tämä pyöräliiton viimeinen ulostulo on jo sitä tasosa, että tällaista kieltoa voitaisiin harkita vakavasti.

        Harkitse vaan. Jäädään odottamaan, milloin kielto tulee.


    • Anonyymi

      Polkupyöräkortti kuivumaan vaan pyöräilijöiltä.

    • Anonyymi

      Pyöräliiton mielestä mikään laki ei saisi rajoittaa pyöräilyä ja kaikkien muiden pitäisi kumartaa näitä sukkahousupukuihin pukeutuvia pellejä.

      • Anonyymi

        Koko maailman pitää olla meitä sukkahousuritareita varten. Mikään muu ei voi olla niin seksikästä kuin pyöräilyshortsit pehmusteineen. Autoilu pitää kieltää kokonaan ja kaikki tiet pyöräilijöille kesät talvet. Pikku känösessä pyöräily on parasta ja jos pääsee huutamaan autoilijalle risteyksessä, niin se vasta on jotain mitä Spandex-mies haluaa ja nauttii.


      • Anonyymi

        Jotkut näkevät sukkahousupellejä kaikkialla. Mahtaa olla ankeaa elämää elää moisen harhoja aiheuttavan vamman kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotkut näkevät sukkahousupellejä kaikkialla. Mahtaa olla ankeaa elämää elää moisen harhoja aiheuttavan vamman kanssa.

        Eihän niitä Spandex pellejä nyt kukaan aivan joka paikassa ja kokoajan näe, kun niitä ei ole, mutta varsin runsaasti noita paikka paikoin esiintyy, ja ennen kaikkea varsin omilla säännöillään ajavia, Joten ei kyse ole havainto vieheestä tai vammasta vaan varsin realisesta totuudesta.


    • Anonyymi

      Pyöräily on yksi asioista jossa asiasta puhuminen ja siinä pysyminen on mahdotonta mutta huvinsa kullakin

      • Anonyymi

        Pyöräilijät kun on sellaisia ressukoita, niin eihän se vaan onnistu.


      • Anonyymi

        Pyöräilijät ovat täysin omalla typerällä käytöksellään ja asenteellaan tehneet itsensä yleisen halveksunnan ja vihan kohteiksi. Jos pyöräilijät haluaisivat jonkinlaista kunnioitusta, pitäisi aloittaa voimakas liikennetapojen ja -asenteiden muutos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyöräilijät kun on sellaisia ressukoita, niin eihän se vaan onnistu.

        Siinäpä pari esimerkkiä autoilijoilta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyöräilijät ovat täysin omalla typerällä käytöksellään ja asenteellaan tehneet itsensä yleisen halveksunnan ja vihan kohteiksi. Jos pyöräilijät haluaisivat jonkinlaista kunnioitusta, pitäisi aloittaa voimakas liikennetapojen ja -asenteiden muutos.

        Ottaisivat sinusta mallia miten käyttäydytään kunnolla 😄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ottaisivat sinusta mallia miten käyttäydytään kunnolla 😄

        Kumpa ottaisivat niin se arvostus saattaisi jossain vaiheessa jopa palautua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kumpa ottaisivat niin se arvostus saattaisi jossain vaiheessa jopa palautua.

        Varmasti. Olet niin fiksu ja älykäs, ja juttusi ovat laadukkaita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmasti. Olet niin fiksu ja älykäs, ja juttusi ovat laadukkaita.

        Fiksua ja älykästä olisi vaatia pakollinen rekisteröinti pyörille, samoin vakuutus pyöräilijöiden aiheuttamien sairaalakulujen kattamiseksi. Pyörällä liikenteeseen lähtevälle pakollinen kurssi ja siitä todistus. Eivät nämä ongelmat poistu kauniilla puheilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Fiksua ja älykästä olisi vaatia pakollinen rekisteröinti pyörille, samoin vakuutus pyöräilijöiden aiheuttamien sairaalakulujen kattamiseksi. Pyörällä liikenteeseen lähtevälle pakollinen kurssi ja siitä todistus. Eivät nämä ongelmat poistu kauniilla puheilla.

        No, vaaditko noita luettelemiasi asioita?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Fiksua ja älykästä olisi vaatia pakollinen rekisteröinti pyörille, samoin vakuutus pyöräilijöiden aiheuttamien sairaalakulujen kattamiseksi. Pyörällä liikenteeseen lähtevälle pakollinen kurssi ja siitä todistus. Eivät nämä ongelmat poistu kauniilla puheilla.

        Millä lapset maksaisivat nuo vakuutukset? Ekaluokalla opetettiin meidän lapsille ainakin pyörällä liikkumista liikenteessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä lapset maksaisivat nuo vakuutukset? Ekaluokalla opetettiin meidän lapsille ainakin pyörällä liikkumista liikenteessä.

        Kouluissa ei tietääkseni enää ole liikennevalistusta. Sen huomaa hyvin, kun katsoo kouluikäisten toilailua liikenteessä. Toisaalta, ovatko nykypäivän opettajatkaan niin tietoisia tieliikennelaista, että olisivat kyvykkäitä opettamaan liikenteeseen liittyviä asioita lapsille?


      • Anonyymi

        Se on erikoista, miten joillain lähtee juttu laukalle heti, kun joku mainitsee polkupyörän. Oletan kyseessä olevan sellaisia henkilöitä, joille auto ja autoilu on elämässä paljon suuremmassa pippeli roolissa kuin ihmisillä yleensä, ja pyörät koetaan jonkinlaisena uhkana. Viehän ne tilaa teillä, ja niitä pitää alentua väistämään joskus. Suuri enemmistö suhtautuu onneksi niihin asiallisesti.


    • Anonyymi

      Eniten vastustan ihan kaikkea.

    • Anonyymi

      Jotakin hyvääkin tässä viikonlopussa. Vihreät hävisivät niin rankasti vaaleissa, että tuskin kovinkaan kovaäänisesti vaativat pyöräilijöille lisää erivapauksia. Vaalien voittajapuolueet olivatkin sellaisia, että saattaa jopa promillerajavaatimus edetä vähitellen. Hyvä näin!

    • Anonyymi

      Joku promilleraja olisi varmasti tarpeellinen. Niin paljon nimittäin näkyi juopuneita pyöräilijöitä Helsingin katukuvassa pääsiäisen aikaan. Tähän vaikutti varmasti pitkät vapaat ja hyvä keväinen sää.

      • Anonyymi

        Alkoholin juonti siihen vaikutti.


    • Anonyymi

      Mikä se sellainen pyöräilyliitto on?

      • Anonyymi

        Se on semmonen liitto joka vaatii että kaikki autilioiden rahat pitää antaa pyöräiliöille ja että pyöräiliät saa tappaa autoiliat ja että pyöräiliä saa tehhä mitä haluaa ja autoilian pitää antaa pyöräiliälle sellanen tyydytys kun pyöräiliä haluvaa.


    • Anonyymi

      Sitten ne tietävät pyöräilystä yhtä paljon kuin jääkarhu tropiikista.

    • Anonyymi

      Typerintä ja terveydelle vaarallista on pyöräillä ja potkulautailla yksisuuntaista katua väärään suuntaan. Minä autoilijana en ainakaan väistä.

      • Anonyymi

        Saattaa olla sallittua ja siitä kerrotaan liikennemerkein. Silloin väistät.


      • Anonyymi

        P.S. ”Päälle ajo”-oikeutta ei ole koskaan, eli ei silloinkaan, vaikka se toinen tekisikin väärin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        P.S. ”Päälle ajo”-oikeutta ei ole koskaan, eli ei silloinkaan, vaikka se toinen tekisikin väärin.

        Eihän päälle ajo-oikeutta ole, mutta minkäs sille mahtaa jos ja kun sen toisen väärintekemisen takia kolahtaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän päälle ajo-oikeutta ole, mutta minkäs sille mahtaa jos ja kun sen toisen väärintekemisen takia kolahtaa.

        Silloin astuu kyselijäpösilö estradille ja selittää, miten se kuitenkin oli autoilijan vika, kun autoilija sitä, autoilija tätä... Mistä näitä pösilöitä sikiää?


      • Anonyymi

        Tarkoitatako siloinkin kun se on pyöräilijälle liikennemerkein sallittu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silloin astuu kyselijäpösilö estradille ja selittää, miten se kuitenkin oli autoilijan vika, kun autoilija sitä, autoilija tätä... Mistä näitä pösilöitä sikiää?

        On sen vika, joka rikkoo tieliikennelakien pykäliä vastaan. Jos molemmat rikkovat, niin on molempien vika.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saattaa olla sallittua ja siitä kerrotaan liikennemerkein. Silloin väistät.

        Mistä muuten autoilija voi tietää, että yksisuuntaisella kadulla voi olla mahdollista, että vastaan tulee legitiimisti pyöräilijöitä?

        Vastaantulevan pyöräilijän suunnassa tulee siis silloin olla kielletty ajosuunta –liikennemerkin yhteydessä lisäkilpi ”Ei koske” ja polkupyörän kuva, ks. https://pyoraliitto.fi/wp-content/uploads/kielletty-ajosuunta-ei-koske-pyorailijaa-2.png

        Mutta yksisuuntaista katua oikeaa suuntaa ajavalle ajoneuvolle ei kai ole mitään liikennemerkkiä, jolla ilmoitettaisiin, että vastaan voi tulla legitiimisti pyöräilijöitä?

        Voi syntyä pahaa jälkeä, jos autoilijalla on samanlainen asenne kuin tuossa paria kommenttia ylempänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä muuten autoilija voi tietää, että yksisuuntaisella kadulla voi olla mahdollista, että vastaan tulee legitiimisti pyöräilijöitä?

        Vastaantulevan pyöräilijän suunnassa tulee siis silloin olla kielletty ajosuunta –liikennemerkin yhteydessä lisäkilpi ”Ei koske” ja polkupyörän kuva, ks. https://pyoraliitto.fi/wp-content/uploads/kielletty-ajosuunta-ei-koske-pyorailijaa-2.png

        Mutta yksisuuntaista katua oikeaa suuntaa ajavalle ajoneuvolle ei kai ole mitään liikennemerkkiä, jolla ilmoitettaisiin, että vastaan voi tulla legitiimisti pyöräilijöitä?

        Voi syntyä pahaa jälkeä, jos autoilijalla on samanlainen asenne kuin tuossa paria kommenttia ylempänä.

        Kyllä sinne toiseen päähän laitetaan vastaava "ei koske" kyltti, mutta vain sinisenä.

        https://ajokoulu.autoliitto.fi/paranna-ajotaitoasi/uusi-tieliikennelaki-1-6-2020-alkaen/pyoraily-yksisuuntaisella-kadulla

        https://www.is.fi/autot/art-2000006399617.html
        https://is.mediadelivery.fi/img/658/f73074d4fbbc4a93aa89b4ca53aff087.jpg.webp


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silloin astuu kyselijäpösilö estradille ja selittää, miten se kuitenkin oli autoilijan vika, kun autoilija sitä, autoilija tätä... Mistä näitä pösilöitä sikiää?

        Sinä voit työntää sen pösilösi vaikka pprrsseseessi.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kysynkin sinulta nyt...

      Tahdotko sinä minusta miehestä enää mitään..koskaan? Vastaa kyllä/ei/en tiedä ja siihen puhelinnumeroni kaksi viimeistä
      Ikävä
      47
      4494
    2. Oletteko naiset huomanneet sellaista asiaa

      että vaikka miehiä tulee ja menee ja hakeutuu seuraanne mitä viehättävämpiä olette niin sitä enemmän itseasiassa te olet
      Naisen logiikka
      114
      3572
    3. Onkohan tämä jotain elämää suurempaa

      Vai olenko kehitellyt nämä tunteet vain omassa pääkopassani. Tunne kyllä sanoo että jotain tässä on.. Toivottavasti et m
      Ikävä
      39
      1855
    4. Missä paikassa ja minkälaisessa tilanteessa

      Olit silloin kun tajusit ihastuneesi häneen?
      Ikävä
      106
      1783
    5. Nainen, vaikka kaikki on

      ohi eikä koskaan alkanutkaan, niin tekisi silti mieli jakaa tämä trippi kanssasi, kertoa mitä kappaleita kuuntelin jne.
      Tunteet
      13
      1667
    6. Onko Marilyn Monroe mielestäsi maailman kaunein nainen kautta aikojen?

      Marilyn Monroe sai sekaisin naisten ja miesten päät kurvikkailla muodoillaan ja keimailevalla asenteellaan. Monroe onkin
      Maailman menoa
      123
      1534
    7. HH En uskalla enää ottaa sinuun yhteyttä

      Enkä tiedä miltä sinusta tuntuu nyt. Itsellä tosi tyhjä olo, harmittaa kun kaikki levällään. Toivottavasti sulla kaikki
      Ikävä
      8
      1354
    8. Mihin kiinnitit ensimmäisenä huomiota

      kun eka kerran näit kaivattusi?
      Ikävä
      78
      1246
    9. Ihan pelästyin kun sut

      näin. Huh huh kun olit vanhentunut.
      Ikävä
      109
      1116
    10. ei tissari naisten kanssa ole ollut

      ei ole naisten kanssa ollut
      Varkaus
      52
      1051
    Aihe