Tällainen uudissana osui silmiin tässä yhdessä Ukrainan sotajutussa..onko se jokin taistelija?
MOBIKKI ???
12
249
Vastaukset
- Anonyymi
Pilkkanimi...
What is a Mobik in Russia?
mobik (plural mobiks) (informal, derogatory, military) A forced Russian conscript during the 2022 Russian invasion of Ukraine, especially a young man with little to no fighting experience. - Anonyymi
Liikekannellepantu. Mobilisoitu = mobikki. Mutta tätä käytetään vain venäläisistä.
Sen synonyymejä ovat vatnikki ja örkki, jotka myös tarkoittavat venäläisiä (sotilaita).- Anonyymi
A forced conscript lienee pakkovärvätty.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
A forced conscript lienee pakkovärvätty.
En olisi lainkaan varma onko ihan jokainen niistä rintamalla olevista örkeistä pakkovärvättyjä, kyllä siellä vapaaehtoisia ja rahan perässäkin oleviakin on.
Toisin sanoen en ihan täysin allekirjoita tuota englanninkielistä määritelmää.
- Anonyymi
Toi Vatnikki tulee puolestaan sanasta vatnik joka on se neukkusotilaiden talvella käyttämä puuvillatäytteinen toppatakki.
- Anonyymi
No niin....
Etymology
Borrowed from Russian ва́тник (vátnik, literally “quilted jacket”). The sense of "unintelligent Russian patriot" was derived from the jackets worn by Soviet citizens and an online cartoon about a sentient jacket known by the same name.
Popularized in 2022 during the Russian invasion of Ukraine to refer to supporters of the invasion, especially online users, even if they are not from Russia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No niin....
Etymology
Borrowed from Russian ва́тник (vátnik, literally “quilted jacket”). The sense of "unintelligent Russian patriot" was derived from the jackets worn by Soviet citizens and an online cartoon about a sentient jacket known by the same name.
Popularized in 2022 during the Russian invasion of Ukraine to refer to supporters of the invasion, especially online users, even if they are not from Russia.Sen takin virallinen nimi on "Telogreika".
- Anonyymi
Ukrainan sota on opettanut minulle näiden uudissanojen mobikki ja vatnikki lisäksi myös pari uutta sivistyssanaa/termiä, joita en aikaisemmin tiennyt:
1)Lustraatio
2) Maskirovka
3) Kompromat
4) Tankies - Anonyymi
Örkki-mobikkia pelottaa kun hän kuuntelee huhuja uusista länsimaisista aseista joiden avulla ukrainalaiset kohta aloittavat vastahyökkäyksen. Asian tilaa vielä pahentaa se että samaan aikaa mobikeille itselleen annetaan 1950-luvulla rakennettuja panssareita.
- Anonyymi
Mobikki= Kuollut venäläinen kenen liha käytetään kissanruokatehtaassa hyväksi jotta wagnerin tulot kasvavat.
- Anonyymi
Sotaintoilijan kommentti. Rauhan tahtoiset ei tollasia kirjottele.
Minä toivon Rauhaa!
Ei Sodan lietsomiselle, ja tukemiselke!
- Anonyymi
Mobikin pitää suojella Moskovan eliitin huviloita ja huvijahteja. Tarpeen tullen vaikka kuolla niiden eteen. Mobikkeja kyllä riittää ja niillä ei ole mitään rahallista arvoa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241546- 291393
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611269Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!691217- 781194
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?751172Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031163- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18952Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per175855