aivovamma tai ruhje

Anonyymi-ap

Olen ollut autokolarissa jossa pää teki eteen taakse sivulle sivulle ja minut on pahoinpidelty useamman kerran kohdistettu iskuja päähän.

Vuosien varrella en ole osannut erottaa mikä oire johtuu mistäkin. Onko väsymysoireyhtymä, narkolepsia vai aivovamma. Toisaalta kukaan lääkäri ei ole maininnut että magneettikuvassa sellaista ruhjetta tai vammaa olisi näkynyt.

Luin kerran lehtiartikkelin naisesta jolla kolarin jälkeen noin vuosi ei enää onnistunut työt tai muutkaan asiat samalla tavalla. Uupui nopeasti ja kuormittu. Lukiessa olisin voinut sanoa tekstin olevan suoraan omasta elämästä.

Välillä tuntuu todella vaikealta ja turhauttaa. Jopa koen vihaa. Tahtoisin vain olla normaali ja pystyätekemään paljon kaikkea samaan aikaan. Tahtoisin opiskella mutta kaikki on vain hirveän vaikeaa kun kuormitun, uuvun, lamaannun ja olen hukassa.

Kukaan ei pysty auttamaan, jos yhtään piristyn niin jokin ongelma on edessä.

Lisäksi niskassa on joukkovaino porukka, käyvät kotonani ja tekee elämästä helvettiä. Ei auta muutto ei mikään. Ehkä Suomesta pitäisi muuttaa esim Espanjaan. Läheisten takia en tahtoisi joutua muuttaa niin kauas mutta olen valmis siihenkin jos en muuten pääse eroon noista vainoojista.

Välillä en osaa keskustella viranomaisten kanssa saamatta oloja ja turhautuneena en osaa käyttäytyä. Aivot ylikuormittuu ja tavallaan menee error tilaan.

Jatkuva taloudellinen huoli on raskasta myös ja katkeruuteni menneisiin asioihin joissa koen kokeneeni epäoikeudenmukaisuutta.

Olen hävennyt puhua näistä omista haasteista ja olen yrittänyt peittää niitä sillä häpeän itseäni. Itseluottamus on nolla. Olen sosiaalinen ja tykkään ihmisistä mutta pelkään myös ihmisiä. En luota kehenkään täysin. Sekin on raskasta. Hyvin usein ajattelen ihmisten tahtovan pahaa minulle vaikka en täysin usko niin olevan.

Minulla on vaikeaa olla aivojeni kanssa ja varsinkin kun vireystila heittää ylös alas ja mistään ei tule mitään. Välillä tuntuu ettei kukaan ymmärrä kuinka vaikeaa minulla on ja ihmiset luulee minun vain näyttelevän. Se tuntuu pahalta siis elää haasteiden kanssa ja kokea vähättelyä. Välillä toivon että voisin vaihtaa aivot päikseen jonkun toisen kanssa.

17

193

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hakeudu sellaiselle lääkärille joka kirjoittaa lähetteen pään ja kaularangan mangneettikuvaukseen. Siellä näkyy löytyykö kolareista ja muista iskuista johtuva aivovamma. Jos ei näy nii kyse voi olla mielenterveydestä.

      • Anonyymi

        😍😋😍😋😍😋😍😋😍

        😋 ­N­­­y­­m­­­f­o­­­m­a­­a­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#17804645e

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      Olen myös loukannut pääni ja ollut kolarissa ja pitkin elämää olen havainnut minkä taitava lääkärikin osaa sanoa, aivoista ei tosiaan voi niin vain kaikkea todeta saati korjata.Hyvä kun puhut asiasta.Löysin ihmissuhteen itse, jossa minulla on edes jotaki turvaa.On selvää, että väsyminrn mikä on seurausta estää työelämää jne.Itsehän sen tietää jo sinne mennessä, ettei kukaan älyä mitään kuka on itse terve.Sitten pitää osata taiteilla ja ikävää kuinka moni ei käsitä eikä ymmärrä, että kenelle vaan voi sattua mitä vaam eikä se näy.

      • Anonyymi

        Kuin myös, ja osaksi samaa ja sama tilanne kuin aloittajalla mutta olen myös mennyt kuin hän mutta koulun pihalla.

        Toisaalta vaikkei vamma parane, niin helpottaa se tämäkin paljon: https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2e460c67-675d-4099-be2f-21b143fd5784

        Jostain syystä moni media on viime aikoina nostanut tätä. Uutta tietoa mutta toisaalta yllätti että vammat ja hyvä korvaus - vaikka opinnot meni hyvin ja toisaalta eläkehakemuskin hylätty.

        Juridisesti suomalaisittain harvinainen päätäs, jolla minusta ennakkotapauksenn luonne. Oon iloinen kantajan puolesta, mutta samalla pikkusen kade monivammaisena, joka myös olisin hyvä just samassa työssä. jatkan ajatuksia myöhemmin...

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuin myös, ja osaksi samaa ja sama tilanne kuin aloittajalla mutta olen myös mennyt kuin hän mutta koulun pihalla.

        Toisaalta vaikkei vamma parane, niin helpottaa se tämäkin paljon: https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2e460c67-675d-4099-be2f-21b143fd5784

        Jostain syystä moni media on viime aikoina nostanut tätä. Uutta tietoa mutta toisaalta yllätti että vammat ja hyvä korvaus - vaikka opinnot meni hyvin ja toisaalta eläkehakemuskin hylätty.

        Juridisesti suomalaisittain harvinainen päätäs, jolla minusta ennakkotapauksenn luonne. Oon iloinen kantajan puolesta, mutta samalla pikkusen kade monivammaisena, joka myös olisin hyvä just samassa työssä. jatkan ajatuksia myöhemmin...

        lajijasuris

        Siis ole mennyt kuin linkin nainen, mutta en muista niskan retkahdusta, joka kyllä tuli liikenteessä (ei pysyvää vaurioo), mutta muistan kyllä useammankin lanneselän retkahduksen

        Koska eri mediat kertoo ristiriitaista ja/tai vajavaista tietoa, oli hyvä jos kyseinen henkilö tulisi esiin Saana Kivirinnan/Kivirannan tavoin, mutta ymmärrän miksei, kun tämä on täysin erilainen keissi ja harvinainen laatuaan tässä maassa. Itselle oli yllätys, että lievät oireet, joten ihmekös työ ettei eläkettäkään tullut, joskin se on pirun vaikeeta. Se kanssa kiva tietää millaista kys. naisen arki on, mutta jos lievät oireet, se voi työtä lukuunottamatta olla hyvinkin normaalia.

        Niinku itellä, vaikka ole sentään vaikeavammainen cauda-oireen, kovan laaja-alaisen hikoiluherkkyyden vuoksi, endokriinisen vajaatoiminnan osalta, semi-inva olen jalan ja käden kanssa sekä väsyvyyden kanssa, mutta sekin on suurempaa fyysisessä rasituksessa ja lämmössä (tämän kävelin 400m noin 5kg ja toinen jalka meinas lähtee alta ja pikkuhiljaa hikeä alko pukata! On siis 3 aivoavammatilannetta, selkävammaa ja muuta. Asiaa pahentaa se ettei määrättyihin juttuihin puututtu ajoissa missään eikä myöhemminkään eikä paperit vieläkään ole oikein. Ja kyllä Tenovuon olen myös tavannut, mutta sillon hänellä oli himpuin verran eri kokemus kuin nyt. Tavalla tai toisella muut paitsi jalka&käsi juontaa juurensa aivovammoista (muutakaan ei ole todettu ja ajallinen) yhteys, mutta eräs anestesia on.
        Että jos noin lasketaan, kelpais se itellekin isommat rahat, mutta minustapa tehtiin keva, niin pääsee helpommalla!

        Mutta monikohan onkaan liukastunut huonomminkin hiekotetuilla pihoilla saamatta asianmukaista kohtelua ja oikeutta sekä korvausta, puhumattakaan selkeistä liikenne- ja rikosvammoista - moniko heistä onkaan minituloinen juoppo tai narkki...

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis ole mennyt kuin linkin nainen, mutta en muista niskan retkahdusta, joka kyllä tuli liikenteessä (ei pysyvää vaurioo), mutta muistan kyllä useammankin lanneselän retkahduksen

        Koska eri mediat kertoo ristiriitaista ja/tai vajavaista tietoa, oli hyvä jos kyseinen henkilö tulisi esiin Saana Kivirinnan/Kivirannan tavoin, mutta ymmärrän miksei, kun tämä on täysin erilainen keissi ja harvinainen laatuaan tässä maassa. Itselle oli yllätys, että lievät oireet, joten ihmekös työ ettei eläkettäkään tullut, joskin se on pirun vaikeeta. Se kanssa kiva tietää millaista kys. naisen arki on, mutta jos lievät oireet, se voi työtä lukuunottamatta olla hyvinkin normaalia.

        Niinku itellä, vaikka ole sentään vaikeavammainen cauda-oireen, kovan laaja-alaisen hikoiluherkkyyden vuoksi, endokriinisen vajaatoiminnan osalta, semi-inva olen jalan ja käden kanssa sekä väsyvyyden kanssa, mutta sekin on suurempaa fyysisessä rasituksessa ja lämmössä (tämän kävelin 400m noin 5kg ja toinen jalka meinas lähtee alta ja pikkuhiljaa hikeä alko pukata! On siis 3 aivoavammatilannetta, selkävammaa ja muuta. Asiaa pahentaa se ettei määrättyihin juttuihin puututtu ajoissa missään eikä myöhemminkään eikä paperit vieläkään ole oikein. Ja kyllä Tenovuon olen myös tavannut, mutta sillon hänellä oli himpuin verran eri kokemus kuin nyt. Tavalla tai toisella muut paitsi jalka&käsi juontaa juurensa aivovammoista (muutakaan ei ole todettu ja ajallinen) yhteys, mutta eräs anestesia on.
        Että jos noin lasketaan, kelpais se itellekin isommat rahat, mutta minustapa tehtiin keva, niin pääsee helpommalla!

        Mutta monikohan onkaan liukastunut huonomminkin hiekotetuilla pihoilla saamatta asianmukaista kohtelua ja oikeutta sekä korvausta, puhumattakaan selkeistä liikenne- ja rikosvammoista - moniko heistä onkaan minituloinen juoppo tai narkki...

        lajijasuris

        ...voe voe kun on paljon virheitä eikä tullut tarkastettua mutta kaipa sentään selvää saa.
        Sen verran jatkan, että mulla saattaisi työ onnistua omalla rytmityksellä, mutta muusta elämästä sitten ei tule oikein mitään, kun liikkuminen ja sos. tilanteet hankalia (vaikka muka vain akkamaista kiukuttelua) ja lisähankaluutta vielä lämpiminä kesäpäivinä muualla paitsi ilmastoiduissa tiloissa.

        lajijasuris


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis ole mennyt kuin linkin nainen, mutta en muista niskan retkahdusta, joka kyllä tuli liikenteessä (ei pysyvää vaurioo), mutta muistan kyllä useammankin lanneselän retkahduksen

        Koska eri mediat kertoo ristiriitaista ja/tai vajavaista tietoa, oli hyvä jos kyseinen henkilö tulisi esiin Saana Kivirinnan/Kivirannan tavoin, mutta ymmärrän miksei, kun tämä on täysin erilainen keissi ja harvinainen laatuaan tässä maassa. Itselle oli yllätys, että lievät oireet, joten ihmekös työ ettei eläkettäkään tullut, joskin se on pirun vaikeeta. Se kanssa kiva tietää millaista kys. naisen arki on, mutta jos lievät oireet, se voi työtä lukuunottamatta olla hyvinkin normaalia.

        Niinku itellä, vaikka ole sentään vaikeavammainen cauda-oireen, kovan laaja-alaisen hikoiluherkkyyden vuoksi, endokriinisen vajaatoiminnan osalta, semi-inva olen jalan ja käden kanssa sekä väsyvyyden kanssa, mutta sekin on suurempaa fyysisessä rasituksessa ja lämmössä (tämän kävelin 400m noin 5kg ja toinen jalka meinas lähtee alta ja pikkuhiljaa hikeä alko pukata! On siis 3 aivoavammatilannetta, selkävammaa ja muuta. Asiaa pahentaa se ettei määrättyihin juttuihin puututtu ajoissa missään eikä myöhemminkään eikä paperit vieläkään ole oikein. Ja kyllä Tenovuon olen myös tavannut, mutta sillon hänellä oli himpuin verran eri kokemus kuin nyt. Tavalla tai toisella muut paitsi jalka&käsi juontaa juurensa aivovammoista (muutakaan ei ole todettu ja ajallinen) yhteys, mutta eräs anestesia on.
        Että jos noin lasketaan, kelpais se itellekin isommat rahat, mutta minustapa tehtiin keva, niin pääsee helpommalla!

        Mutta monikohan onkaan liukastunut huonomminkin hiekotetuilla pihoilla saamatta asianmukaista kohtelua ja oikeutta sekä korvausta, puhumattakaan selkeistä liikenne- ja rikosvammoista - moniko heistä onkaan minituloinen juoppo tai narkki...

        lajijasuris

        ... niin se on kyllä kummaa että on muka lievä aivovamma, mut silti täysin työkyvytön, vaikka jonkin lehtijutun jutun mukaan vieläpä tosi tosi hyvä kognitiivinen kapasiteetti mikä osaltaan kompensoi väsyvyyshaittaa.

        Kyllä se aivovamma on vähintää keskivaikea (ja tällöin yleensä aina näkyy kuvissakin jotain muutoksia). Mut oli kyllä mielenkiintoinen oikeuden päätös kaiken kaikkiaan kun taustalla heppaonnettomuuskin yms mutta ennen kaikkea sitä taustaa vasten etti liukkautta saada koskaan täysin pois vaikka olis mikä auraus ja hiekoitus sekä kengät. Taannoin eräs ulkomaalaistaustainen bussikuskin haki myös aivovamman takia korvauksia, mutta kun oli käsittääkseni ollut lakerikengät jalassa ja katsellut kännykkkää kävellessä - ei saanut!

        lajijasuris


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuin myös, ja osaksi samaa ja sama tilanne kuin aloittajalla mutta olen myös mennyt kuin hän mutta koulun pihalla.

        Toisaalta vaikkei vamma parane, niin helpottaa se tämäkin paljon: https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2e460c67-675d-4099-be2f-21b143fd5784

        Jostain syystä moni media on viime aikoina nostanut tätä. Uutta tietoa mutta toisaalta yllätti että vammat ja hyvä korvaus - vaikka opinnot meni hyvin ja toisaalta eläkehakemuskin hylätty.

        Juridisesti suomalaisittain harvinainen päätäs, jolla minusta ennakkotapauksenn luonne. Oon iloinen kantajan puolesta, mutta samalla pikkusen kade monivammaisena, joka myös olisin hyvä just samassa työssä. jatkan ajatuksia myöhemmin...

        lajijasuris

        ...kade... mut raha ei tietty vammoja korjaa, mutta helpottaa silti,,kun ei tarvi olla köyhä. Omalta kohdalta en sen tarkemmin jaksa lähtee kertoo mitä tekisin, mut vaikka olen monivammainen nii mm. kävelen kuitenkin eikä caudakaan ole sitä pahinta settiä kunhan miettii mitä tekee, mitä syö&juo yms. Kade oon siinäkin mielessä ettei omat vammat (myös puhevammaa) ole omat toiminnan johdosta pätkääkään, vaikka on vihjailtu etten viitsi tehdä sitä tai tätä tai asenteesta ym kiinni vaan suoraan tai välillisesti muiden toimesta tai toimimattomuudesta niin kotona, lääkäreissä ja muut.

        Mä en voi juosta, mutta mä en lähtis talvella ollenkaan juokseen paitsi varmasti kuivalla pakkaskelillä kun hyvä lumipinta. Silti on aina tietty riski. Liukastua voi tietty työhän, opintoihin liittyvällä matkalla, mut kävellen voi hallita paremmin. ja ainakin kaupungissa saa helposti vaikka taksin jos sikaliukasta.

        lajijasuris


    • Anonyymi

      Sitten on vielä muut sairaudet ja jokainen päänsä loukamnut on suuressa riskissä saada masennuksen ja se ei ole ihme.Sen tietää kuka on oikeasti itse joutunut tämän kokemaan ja elää sen kanssa.

      • Anonyymi

        Tosi on, ja ihmeen moni feikki ja leikkimasentuneistakin sanoo tällaisia asennevikaiseksi - vaikka ovat sitä itse!

        lajijasuris


    • Anonyymi

      Lobotomia vois auttaa. Eli sellanen viellä isompi ruhje aivoihin. Tuonjälkeen olisit taas täysin työkykyinen ihminen. Lobotomia hoitoa saaneet aboriginaalit ei ollu ikinä masentuneita ja eipä niillä hoidon jälkeen muitakaan tunnetiloja ollu.

      • Anonyymi

        "Lobotomia oli Suomessa 1940–1970-luvuilla käytössä ollut psykokirurginen leikkausmenetelmä. Menetelmän tarkoituksena ei ollut parantaa itse sairautta vaan lievittää potilaan oireita, kuten ahdistuneisuutta, pakko-oireita ja rauhattomuutta."


    • Anonyymi
      UUSI

      Kaikesta parasta on päättää päivänsä.
      Ei tämä maa mene kuin huonompaan suuntaan hallituksen toimien myötä.

    • Anonyymi
      UUSI

      Hyvin sepitetty tarina

    • UUSI

      "KALAA PITÄÄ SYÖDÄ PALJON JA B-VITAMIINIA. JOS AIVOT VAHINGOITTUU,AUTOLLA AJO PITI ERÄÄLLÄKIN ALOITTAA 35 KM/H,KAUHUTILAT ESTIVÄT AJAMASTA KOVEMPAA"!!!

    • Anonyymi
      UUSI

      Upeasti sepitetty äärivasuri uhkailu, Anttiko se siellä? Olet melkein nero.

    • Anonyymi
      UUSI

      Ootteko nähneet tv sarjaa Mädät Omenat? Se kertoo demareiden kesäleiristä eikä se leiri lopu talven tullen...siellä lähtee loputkin mitä järjestä on jäljellä...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      171
      3127
    2. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      308
      2548
    3. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      196
      1867
    4. Miljonääri-Miehensä palkalla elelijä-Sirpa Selänne kertoo: lapsemme eivät osoita mieltä!

      Miksi osoittaisivatkaan kun saavat kaiken isin miljoonilla? Luontoakaan ei kannata suojella niin kovin kun isin autotal
      Julkkikset
      90
      1435
    5. 79
      1401
    6. Kirkon kuoronjohtajalle varoitus

      Oulun hiippakunnan oratoriokuoro johtaja on saanut varoituksen. Lähettänyt seksuaalissävytteisiä viestejä naiskuorolais
      Luterilaisuus
      33
      1239
    7. Nyt kun pride on ohi on siks

      Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;
      Luterilaisuus
      339
      1190
    8. Miksi et mies halua

      Seksiä minun kanssa?
      Ikävä
      81
      1106
    9. Muistatteko itsenne vuonna 1986?

      Millainen olit, mitä haaveilit? Ovatko haaveet toteutuneet, jäänyt vajaaksi vai oletko jopa saanut enemmän mitä olisit t
      Sinkut
      184
      965
    10. Et vastannut vielä

      Herättikö jokin tunteesi uudelleen vai mistä nyt tuulee?
      Ikävä
      65
      908
    Aihe