Kukaan ei viime keväänä puhunut Naton jäsenmaksuista.

Anonyymi-ap

Pian olemme jälleen nettomaksajia. Tällä kertaa Natossa.

22

76

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Marinin pimperohallitus vei meidät väkisin sotaliitton.

      • Anonyymi

        Aika monta kansanedustajaa äänesti liittymisen puolesta, mitä nolopika tähän?


      • Anonyymi

        Kyllä vas.liitto kertoi jotta NATO on kallis ja kertoi hinnankin !!
        Jos hullupersu trumppi on USAn seuraava presidentti niin NATO voi olla kuopattu hautaan !!


      • Anonyymi

        184-7 oli muistaakseni äänestystulos eli vasemmiston, kepun, kokkareiden, kristillisten ja persujen voimin mentiin.


      • Äänin 184-7.

        Oliko jotain epäselvää?

        Lukema ei välttämättä olisi näin, jos venäläiset olisivat jättäneet Ukrainan yksin. He tietävät mitä tekevät.


    • Anonyymi

      Höpöpoika ei tajua asioista mitään, taidat olla punainen Persu?

    • Anonyymi

      Kyllä puhuttiin. Turvallisuudesta voi maksaakin vähän enemmän. Saapahan ainakin elää - toisin kuin esim. Ukrainassa.

    • Anonyymi

      Suomalaisten rahaa ei saa antaa ulkomaille

    • Anonyymi

      Taitaa olla niin, että artikla 5 tekee lähes kaikista jäsenistä nettosaajia. Vain Yhdysvallat ja ehkä Ranska ja Englanti ovat nettomaksajia.
      Suomi saa nyt satoja ydinaseita ja tuhansia lentokoneita turvakseen muutamalla miljoonalla, voiko parempaa diiliä olla?

      • Anonyymi

        6000 miljoonaa euroa ei ole muutama miljoona, vaan muutama, tarkemmin ottaen 6 miljardia euroa joka ikinen vuosi. Kyllä tätä taottiin paksuihin kalloihinne vaikka kuinka monta kertaa.

        Kokoomuksen valehtelu oli että kustannus olisi 40 miljoonaa euroa per vuosi. Sillä ei saa edes lentokoneisiin harjoitus lentoihin tarvittavia polttoaineita.

        Kyllä olette menneet taas helppoon ja teitä on laitettu halvalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        6000 miljoonaa euroa ei ole muutama miljoona, vaan muutama, tarkemmin ottaen 6 miljardia euroa joka ikinen vuosi. Kyllä tätä taottiin paksuihin kalloihinne vaikka kuinka monta kertaa.

        Kokoomuksen valehtelu oli että kustannus olisi 40 miljoonaa euroa per vuosi. Sillä ei saa edes lentokoneisiin harjoitus lentoihin tarvittavia polttoaineita.

        Kyllä olette menneet taas helppoon ja teitä on laitettu halvalla.

        Kyllä tuossa on mukana jo nykyinen puolustusbudjetti.

        Ei tätä maata tälläkään hetkellä ilmaiseksi puolusteta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        6000 miljoonaa euroa ei ole muutama miljoona, vaan muutama, tarkemmin ottaen 6 miljardia euroa joka ikinen vuosi. Kyllä tätä taottiin paksuihin kalloihinne vaikka kuinka monta kertaa.

        Kokoomuksen valehtelu oli että kustannus olisi 40 miljoonaa euroa per vuosi. Sillä ei saa edes lentokoneisiin harjoitus lentoihin tarvittavia polttoaineita.

        Kyllä olette menneet taas helppoon ja teitä on laitettu halvalla.

        Typerys yrittää taas väittää että meidän puolustusbudjettimme olisikin muka Naton jäsenmaksu ja jos emme olisi Natossa, niin meillä ei olisi mitään puolustusbudjettia.

        Ehkä jotkut säälittävät vähä-älyiset jälkeenjääneet saattavat tuollaista vammailua uskoakin, luultavasti samat jotka uskovat muutkin Kremlin sontavalheet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        6000 miljoonaa euroa ei ole muutama miljoona, vaan muutama, tarkemmin ottaen 6 miljardia euroa joka ikinen vuosi. Kyllä tätä taottiin paksuihin kalloihinne vaikka kuinka monta kertaa.

        Kokoomuksen valehtelu oli että kustannus olisi 40 miljoonaa euroa per vuosi. Sillä ei saa edes lentokoneisiin harjoitus lentoihin tarvittavia polttoaineita.

        Kyllä olette menneet taas helppoon ja teitä on laitettu halvalla.

        Naton jäsenmaiden rahoittama organisaation käyttöön tarkoitettu budjetti vuodelle 2022 koostuu siviilibudjetista (289,1 milj. €) ja sotilasbudjetista (1,56 mrd. €).

        Ryzzänkätyri yrittää nyt väittää että Suomi maksaisi yksinään koko tuon budjetin ja vieläpä kolminkertaisesti. Ryzzät ja heidän kätyrinsä ryssivät aina kaiken perusteellisesti, myöskin valehtelemisen.


    • Anonyymi

      Tiltu se vaan jaksaa.

    • Anonyymi

      Eihän sillä jäsenmaksulla ole mitään merkitystä, se on muutamia kymmeniä miljoonia.
      Merkitystä on sensijaan koko puolustusbudjetin kasvamisella. Se summa maksetaan joka vuosi. Parisen miljardia euroa se on lähivuodet, mutta emme tiedä Naton vaatimustasoa.
      Julkisuudessa on puhuttu, että Nato haluaa vuotuiset maksut puolustusbudjettiin suuremmiksi.
      Katsotaan nyt, kuinka tässä käy.

      • Anonyymi

        niin? 2% meidän bruttokansantuotteestamme on noin 5 miljardia. Ensisijaisesti se tarkoittaa natoyhteensopivien aseiden ostoa usasta, nato on usan asekaupan lobbausjärjestö.


    • Anonyymi

      Pikkurahoja ovat. Nato kustantaa Suomelle noin 55 miljoonaa euroa vuodessa kun taas Suomen puolustusbudjetti on 6,1 miljardia euroa.

      Jos vouhottjat viitsisivät ottaa asoista selvää ennen kuin se suolikaasu purkautuu suun kautta tälle palstalle. KVG.

      • Anonyymi

        hävittäjähankintojen takia se on tuossa luokassa. Emme kuitenkaan ole koko ajan niitä ostamassa.


    • Anonyymi

      Maksan mielelläni ,ottaako ryssän trollia pattiin?

    • Anonyymi

      Eduskunnassa ei ollut oppositiota ollenkaan.

    • Anonyymi

      Kohta maksamme tankkeja Italiaan ottaen huomioon edustajien aiemma edesottamukset.

      • Anonyymi

        Aikooko Venäjä hyökätä seuraavaksi Italiaan?

        Minä luulin että ne ottaisivat seuraavaksi ensiksi Moldovan ja Kazakstanin, jotka eivät ole Natossa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1576
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      605
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      537
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      488
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      158
      486
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      186
      425
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe