Ylessä on iso juttu taktisesta äänestämisestä.
Osa vihreistä äänestää sosialisteja, jotta Marin tulisi taas pääministeriksi ja he pääsisivät jatkamaan punavihreän politiikkaa jatkamista.
Olen äänestänyt monissa vaaleissa kepua ja kokoomusta. Nyt en tee niin.
Nyt äänestän perussuomalaisia, jotta Purrasta tulee hallituksenmuodostaja ja maahamme ei synny enää punavihreää hallitusta.
Onneksi Marin ja Andersson ja Ohisalo kertoivat jo ennen vaaleja etteivät mene samaan hallitukseen persujen kanssa.
Purralla on siten ainut mahdollisuus muodostaa oikeistohallitus ja sellaisen Suomi tarvitsee.
Äänestän huomenna taktisesti myös!
20
86
Vastaukset
- Anonyymi
Oli muuten aika järkevästi päätelty. Marin ottaa kaiken, mikä on löysästi kiinni. Häntä ei kiinnosta, onko kepun kannatus 10, 5 vai 11 %. Häntä kiinnostaa vain se, onko joku heitä suurempi. Siksi nyt kannattaa äänestää taktisesti perussuomalaisia. Vain he pystyvät kierteen katkaisemaan
Itse äänestän 142. - Anonyymi
Luin Ylen jutun. Etelässä näyttää olevan suurikin halu puliveivata Marin ykköseksi ja oikeisto nuolemaan näppejään.
- Anonyymi
Asiaa pohtivat myös monet muutkin. Olet jyvällä. Nyt ei kannata äänestää kuin kärkipaikan puolueita. Äänestämällä Kurvista voit saada vastaasi ikävän yllätyksen.
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/hallitusneuvottelujen-lahtokohdat-ovat-kiinni-pienista-aanieroista-taktinen-aanestaja-ehtii-viela-ratkaista-asian/558fb440-7f2c-43e1-9fa8-f41b48bdf6f2 - Anonyymi
No juna on lähtenyt liikkeelle.Persut saa 2-3 edustajaa enemmän kun kokoomus.Sille ei SDP saa mitään.Kansa on kyllästynyt bile-Sannaan.
- Anonyymi
Baila baila ja velaksi.
- Anonyymi
Persuja minäkin äänestän tänään.
- Anonyymi
Ja minä keskustaa.
- Anonyymi
Minä äänestän näiden vaalien suurinta yllättäjää. Anne Rintamäki 142. Numero sisältää myös taktisen äänestämisen ja siivittää perussuomalaiset sosialistien ohi.
- Anonyymi
Ei loikkari tule menemään läpi, ennemmin äänestän jotain muuta ehdokasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei loikkari tule menemään läpi, ennemmin äänestän jotain muuta ehdokasta.
Äläs notti oo varma.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Äläs notti oo varma.
Hänhän perusteli siirtymisen mm Translailla, jota kepulaiset ajoivat kun käärmettä pyssyyn
- Anonyymi
Miten niin ohi? Kumpikaan puolue ei saa Vaasan vaalipiirissä yhtään lisäedustajaa. Kiitos Liike Nytin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten niin ohi? Kumpikaan puolue ei saa Vaasan vaalipiirissä yhtään lisäedustajaa. Kiitos Liike Nytin.
Persut saa lisäpaikan ja kepu menettää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liike Nyt 5000 ääntä. Kynnys 12.000.
- Anonyymi
En äänestänyt enää kepuja. Annoin ääneni kauhavalaiselle perussuomalaiselle. Pirran on nyt voitettava nämä vaalit. Mutten meidät piru perii ja mikään ei muutu!
- Anonyymi
Tein ihan samat johtopäätökset vaimon kanssa. Kääntyköön isoäitee haudassaan, mutta nyt jäi keput ilman ääniä.
- Anonyymi
Vihervasurien juoni epäonnistui. Saivat mitä tilasivat ja 12 paikkaa meni kankkulan kaivoon.
- Anonyymi
Sain muuten ehdokkaita läpi numerolla 142😆
- Anonyymi
Tein niin kuin neuvottiin ja nyt minulla on oma kansanedustaja. Kiitos vinkeistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581371Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491185Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä221104Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111060- 1261041
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72885
- 73859