Ennen kuin saa mitään eläkettä, pitäisi velvoittaa myymään kaikki omaisuutensa, asunnot autot kaikki pois ja syödä ruokana ne rahat, sitten vasta kuuluisi saada eläkettä.
Eläke on kuin toimeentulotuki.
55
148
Vastaukset
- Anonyymi
Ennenkuin saa mitään palkkaa, pitäisi velvoittaa myymään asuntonsa ja omaisuutens, kaikki vaatteet päältä ja olla ilman ruokaa, sitten vasta on palkan aika kun on tehnyt putkeen pivää töitä, niin voi saada 2 e. Sen pitisi riittää.
- Anonyymi
putkeen 5 päivää töitä...
- Anonyymi
Venäjällähän tämä on arkipäivää kun omaisuudella ei ole mitään arvoa.
- Anonyymi
KIBBUTSIT KAIKKIEN PALKATTOMAN TYÖN IHAILIJOILLE !
- Anonyymi
Eläke tulee olemaan pieni, mutta säästän nyt melkein tonnin kuussa, niin on puskuria elämiseen. Kannattaisi aloittajankin mennä töihin.
- Anonyymi
Työ ei kannata! Kelasta saa enempi. Kokemusta on, itse elän paremmin kelan tuill akuin jos menisin duuniin. Kukaan ei maksa enää palkkaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työ ei kannata! Kelasta saa enempi. Kokemusta on, itse elän paremmin kelan tuill akuin jos menisin duuniin. Kukaan ei maksa enää palkkaa.
Olisi ehkä kannattanut hoitaa se koulunkäynti ja ammattii opiskelu, niin tulisi palkalla toimeen. Itse tulen hyvin toimeen eläkkeellänikin, kun tuli aikanaan hankituksi hyvä ammatti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisi ehkä kannattanut hoitaa se koulunkäynti ja ammattii opiskelu, niin tulisi palkalla toimeen. Itse tulen hyvin toimeen eläkkeellänikin, kun tuli aikanaan hankituksi hyvä ammatti.
Mie olin hyvä oppilas koulussa, tykkäsin koulunkäynnistä Käin lukion ja ammattikoulun kauppaososton ja kauppakorkeen aikanaan... mutta nyt elelen kotona, kun ei työt enää huvita.
- Anonyymi
Olisi sopinut minulle. Tietenkin tuo olisi otettu huomioon verotuksessa!!!!!
Vakavasti sanoen, jäädessämme vaimoni kanssa "eläkkeille" 50v pinnassa niin vaikka lotot yms. olivat kiertäneet meitä ja niukat perinnöt siirsimme suoraan lapsillemme, olisimme voineet jatkaa totunnaista elämäntapaa ilman eläkkeitäkin.
Olimme PALKKATULOILLA hankkineet kolme asuntoa ja tehneet muutamia vähäriskisiä pörssisijoituksia.
Sinähän haluaisit tietenkin sosialisoida nämäkin.
Aivan 70-luvun alussa maksoin pahimmillaan tuloveroa 47,5%!
Tuon ajan jälkeen olen kaiken mahdollisen maksanut kuitittomana edellyttäen tietenkin hinnan kohtuullistamista.
Silloin aloitin myös pontikan valmistuksen jota jatkoin parikymmentä vuotta. Käytin sitä maksuvälineenä ja myin muutamalle luotettavalle tuttavalle. - Anonyymi
Aloitus on jonkun henkilön aivopieru kuka ollut 20vuotta työtön. Voihan jollakin jäädä ettona vaikka n,3000eur kk käyttöön mutta elää kädestä suuhun ni tuollainen huulipyöreenä sitten eläkkeellä. Keskiverto eläke on, 1800eur kk ja tuon saa esim, teollisuustyöntekijä.
- Anonyymi
KUNNON PALKASTA ON VARAA MAKSAA ELÄKE VAKUUTUS MAKSUA YHTIÖLLE NIIN SAA PAREMMAN ELÄKKEEN YRITTÄJÄT MAKSAA VAKUUTUS MAKSUJA REILUSTI NIIN ON REILU ELÄKE.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
KUNNON PALKASTA ON VARAA MAKSAA ELÄKE VAKUUTUS MAKSUA YHTIÖLLE NIIN SAA PAREMMAN ELÄKKEEN YRITTÄJÄT MAKSAA VAKUUTUS MAKSUJA REILUSTI NIIN ON REILU ELÄKE.
Ei välttämättä nimittäin jos sattuu kupsahtamaan hautaan ennen aikojaan eikä vielä edes ole päässyt eläkkeelle niin kaikki etukäteen maksetut rahat on kipattu suoraan kaivoon, etkä voi nauttia rahoistasi.
- Anonyymi
Eläke on palkkio suoritetusta työvuosista ja palvelusta yhteiskuntaa kohtaan.
- Anonyymi
Niinhän se on ja monilla tulee työvuosia se rapiat 40vuotta.Onnellisessa asemassa ollut ne jotka ei ole joutunut työttömäksi.
- Anonyymi
Pitkästä työurasta saa helposti sen 60 %:n eläkkeen eli 40 v x 1,5 %:a .
Kyllä sillä rahalla pärjää ihan mainiosti eikä tarvitse täytellä mitään
anomuksia eikä etsiä niihin liitteitä. Menee yli sen 1800 € keskiarvon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
anomuksia eikä etsiä niihin liitteitä. Menee yli sen 1800 € keskiarvon.27 vuoden kertymän 40,5% riittää hyvin kun nuo työvuodet on käyttänyt tehokkaasti ja ymmärtänyt varautua muutenkin tulevaan.
Lukuisista työsuhteista yksi loppui työnantajan tekemään työsopimuksen perusteettomaan purkamiseen ja kaksi loppui työnantajan konkurssiin.
Viidestä vakituisesta lähdin uusien haasteiden perään.
Lukuisat pätkät olivat tavoitteellisia ja jotkut aikataulusidonnaisia.
Vaihtelua, haasteita, mielenkiintoa ja eri tason korvauksia. - Anonyymi
Hän ei ymmärrä "työvuosista" mitään. Eikä muustakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinhän se on ja monilla tulee työvuosia se rapiat 40vuotta.Onnellisessa asemassa ollut ne jotka ei ole joutunut työttömäksi.
Siinä 30-50 vuotta yleensä on työssä olo aikaa mistä on etukäteen maksettu eläke maksu siksi niitä ei voi leikatakaan mitenkään kun ne on itse maksanut laske 50 vuotta joka palkasta joka kuukausi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
anomuksia eikä etsiä niihin liitteitä. Menee yli sen 1800 € keskiarvon.Ennen sai eläkettä 80 prossaa mutta tyhmät antaa leikata omat etunsa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä 30-50 vuotta yleensä on työssä olo aikaa mistä on etukäteen maksettu eläke maksu siksi niitä ei voi leikatakaan mitenkään kun ne on itse maksanut laske 50 vuotta joka palkasta joka kuukausi.
No jos vuokra on 400-500 € kk ja pienet tulot elämiseen jää 500€ kk tai jos hyvin menee jää 1000 € KK kyllä sillä leivän ostaa euron kappale.
- Anonyymi
Läheskään kaikki ihmiset eivät edes elä eläkkeelle asti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ennen sai eläkettä 80 prossaa mutta tyhmät antaa leikata omat etunsa.
OLihan ennen kaikki paremmin, kun eläke laskettiin mm. valtiolla neljän viimeisen
vuoden tuloista ja jossakin vaiheessa 10 viimeisen vuoden tuloista.
Niinpä noin 80 ikäiset työkaverini saavat jotakin ihan taivallista eläkettä.
Eläkekertymään on myöhemmin kiristetty samalla tasolle kuin yksityisellä
eli kertymä on nykyisin vain se 1,5 % per vuosi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
OLihan ennen kaikki paremmin, kun eläke laskettiin mm. valtiolla neljän viimeisen
vuoden tuloista ja jossakin vaiheessa 10 viimeisen vuoden tuloista.
Niinpä noin 80 ikäiset työkaverini saavat jotakin ihan taivallista eläkettä.
Eläkekertymään on myöhemmin kiristetty samalla tasolle kuin yksityisellä
eli kertymä on nykyisin vain se 1,5 % per vuosi.Jep ja kertyy vasta 23 vuotiaasta, joten työvuosia jää pois ja kun sitten lakkaa kelpaamasta 50 :tä täytettyään ja jotkut jo ennen ei kerry eläke vaan pienenee. Yle bravda jauhaa sontaa keskimääräisitä eläkkeitä tulevaisuudessa. Nähnyt laskelmat mitä seuraa nykyisellään ja yli 3000 palkoista ei tule tuota 1900 eläkettä kuten tulisi jos eläköityisi eläkeputken kautta tai suoraan työelämästä ,niin ei tule käymään kuin ani harvojen kohdalla . Kymmenien vuosien tehdyitä töitä eläkeet putoaa ja pudotetaan tahallaan 1300 euron pintaan nykyisillä toimilla jotka ei ole sattumaa vaan tarkoitushakuista ,uskokoon kuka mitä haluaa ja kenen valheisiin tahtoo mutta näin tulee käymään. Kiitos eläkeputken sulkijoille.
- Anonyymi
Tutun isä ajoi bussia ja jatko ajamista vielä norm eläkeiän jälk ni 2200eur käteen eläkettä kk.
- Anonyymi
Koulut näyttävät jääneen aloittajalta väliin. Mitähän m,uuta?
- Anonyymi
Eläke on ansaittu.
- Anonyymi
Eläkeikää ei saa nostaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eläkeikää ei saa nostaa.
Miksi ei muka saisi? Ihmisen eliniän pidentymisen suhteen eläkeikä pitäisi nousta samassa suhteessa. Näin käsittääkseni myös tapahtuu. Eläkeikä nousee pikku hiljaa juuri ihmisen eliniän pidentyessä.
- Anonyymi
..ja itse maksettu! Minä ainakin olen maksanut ITSE oman eläkkeeni, joka ainoa maksukuitti on tallella!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eläkeikää ei saa nostaa.
On nostettu jo ja on syntymävuoteen porrastettu .
- Anonyymi
Jaa että ensin tienaat eläkkees ja sitten myyt kaiken mitä oot saanu kasaan jotta pysyttäsiin sovitussa ja saisit nauttia palkastasi kerryttämääsi eläkettä. Siehä se varsinainen sosiaalisti peto olet.
- Anonyymi
Nämä tälläiset tyypit ei ole käyny kansakoulua pidemällä, tuollasia vi keksiä kuka tahansa, iahn minkäläisia asioista, mutta eivät osaa perustella eikä mittiä miksi ja miten, mihin ja kuinka paljon ja kenelle... Ei voi kaikkia ihmisiä laittaa samalle viivalle.
Mutta nää on näitä katkeria pösilöitä, jotka viinapäissään urputtaa, kun muuta ei osaa... ei kannata välittää.
- Anonyymi
Ennen kuin saa mitään eläk,, HEITÄ HOMO VOLTTI KUSIPÄISINE AJATUKSINESI.. EI VIITSI PAREMPAA KANNANOTTOA TÄLLE ANTAA..
- Anonyymi
Huomaa taas ettei köyhillä uuvateilla ole mitään hajua, miten esim. eläke kertyy ja kuka sen maksaa. Siksi ovat köyhiä ja tyhmiä. Miksi näitä ei lähetetä vaikka Pohjois-Koreaan? Olisi helpotus kaikille.
- Anonyymi
Ei ainakaan eläke tollaista vaadi, vaan sen päälle haettava toimeentulotuki vaatii, koska sillä pelkällä eläkkeellä ei elä.
- Anonyymi
Suurin osa eläkeläisistä elää mainiosti ilman toimeentulotukea.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suurin osa eläkeläisistä elää mainiosti ilman toimeentulotukea.
Ainakin joku. Netto 1154,60€/kk eikä valittamista eikä tukia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainakin joku. Netto 1154,60€/kk eikä valittamista eikä tukia.
Kun tolla eläkkeellä pärjää, niin kyllä niiden takuueläkeläistenkin pitäisi
ihan hyvin pärjätä omillaan. Ei se niukasti eläminen ole vaikeaa.
Sit jos eläke on vähän suurempi, niin pärjää jo suorstaan porskutellen.
Ja eläkeläispariskunnat elää kuin kroisokset. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja eläkeläispariskunnat elää kuin kroisokset.En tunne eläväni niukasti. Johtunee myös aktiiviaikani tottumuksista. En ole koskaan tupakoinut ja alkoholin nauttimiseni on rajoittunut joihinkin sosiaalisiin tilanteisiin joissa olen käyttänyt aikaa yhden oluen tai siiderin nauttimiseen.
En ole tarvinnut autoa. Taajaman lievealueella asuneena minulle on riittänyt välineiksi polkupyörä ja potkukelkka.
Pintamuodille olen lähinnä hymyillyt.
Kulttuuritarpeeni tyydytän paikallisen eläkeläisyhdistyksen teatterireisuilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tunne eläväni niukasti. Johtunee myös aktiiviaikani tottumuksista. En ole koskaan tupakoinut ja alkoholin nauttimiseni on rajoittunut joihinkin sosiaalisiin tilanteisiin joissa olen käyttänyt aikaa yhden oluen tai siiderin nauttimiseen.
En ole tarvinnut autoa. Taajaman lievealueella asuneena minulle on riittänyt välineiksi polkupyörä ja potkukelkka.
Pintamuodille olen lähinnä hymyillyt.
Kulttuuritarpeeni tyydytän paikallisen eläkeläisyhdistyksen teatterireisuilla.Ei kai kukaan älykäs hypi vaatehankinnoissa jonkun trendipellen pillin mukaan.
Järkevä ihminen ostaa vaan sen, mikä on todella tarpeellista.
Yhteiset kulttuurinautinnot useita kertoja vuodessa saa todella edullisesti.
Auton pitäminen on eläkeläiselle kallista, mutta vielä on jaksanut satsata.
Tosin keskustassa on helpompaa hoitaa pikkuasiat kävellen, niin saa samalla
sitä terveellistä ja toimintakykyä ylläpitävää liikuntaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kai kukaan älykäs hypi vaatehankinnoissa jonkun trendipellen pillin mukaan.
Järkevä ihminen ostaa vaan sen, mikä on todella tarpeellista.
Yhteiset kulttuurinautinnot useita kertoja vuodessa saa todella edullisesti.
Auton pitäminen on eläkeläiselle kallista, mutta vielä on jaksanut satsata.
Tosin keskustassa on helpompaa hoitaa pikkuasiat kävellen, niin saa samalla
sitä terveellistä ja toimintakykyä ylläpitävää liikuntaa.Tuttavani, aviossa elävä pieneläkeläinen huolehtii pysymisestään ajan tasalla.
Kun takavuosina olivat leveät lahkeet pois muodista niin hän kavennutti lahkeensa muodin mukaisiksi etteivät lepata. Tämä on yksi asia joissa olemme eri linjoilla.
Ydinasia on, "tarvitsenko vai haluanko muista syistä"?
Olen lapsesta lähtien tottunut elämään omien mahdollisuuksieni mukaan ja tämä asenne on jäänyt painolastikseni tähän hyvinvointiyhteiskuntaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja eläkeläispariskunnat elää kuin kroisokset.Seuraus siitä että työeläkekassoja ei käytetä ja eläkkeet laskee on se että muut veronmaksajat maksavat eläkeläisten asumiset .Eli täydentävät sen osan verojen kautta mikä puuttuu elämiseen tarvittavasta summasta. Ei ole kovin hyvä kansantalouden kannalta jonka tulisi pyrkiä nostamaan tai edes säilyttämään kilpailukykynsä. Lisää painetta yhteiskunnan ylläpitämisen kustannuksiin ja sitä kautta vero rasitetta. Kun tuo nousee tarvitaan suurempi palkka jolla voi elää ja kun toimeentuloon tarvitaan enemmän valuuttaa on se suora kustannus erä palkanmaksajille ja laskee yrityksien kilpailukykyä.
- Anonyymi
Eläkeikä on nostettava 142 vuoteen kaikille.
- Anonyymi
Ja kansanedustajien annettava pillua kansalaisille kerraviikossa vitutuskäyrän hillitsemiseksi.
- Anonyymi
Marketista kysymällä mestarinhunajaa voi joutua vartijoiduksi ja pidellyksi https://www.mesi.fi/?gclid=EAIaIQobChMI95KTufeg_gIVhqiaCh2gwgZ9EAEYASAAEgLR8vD_BwE
- Anonyymi
Aloittaja kuntouttavaan työtoimintaan.
- Anonyymi
Olen samaa mieltä ja sillä on jo kiire. Ojentava työleiri olisi todella paikallaan.
- Anonyymi
Ja millä logiikalla taas tälläinen aloitus tehty?
Olen itse maksanut oman eläkkeeni! Eläke ei ole siten verrattavissa toimeentulotukeen, koska eläke on itse maksettua eläkekertymää ja toimeentulotuki maksetaan verovaroista.
Aloittaja ei ole ehkä terävin kynä penaalissa...- Anonyymi
Samaa mieltä olen minäkin, että aloittajalla pallo hukassa... Eläke on itse maksettua, ei verovaroista kustannettua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samaa mieltä olen minäkin, että aloittajalla pallo hukassa... Eläke on itse maksettua, ei verovaroista kustannettua.
Kyllä 40 vuoden työuralta kertyy sitä eläkettä ihan mukavasti ja sillä pärjää.
- Anonyymi
Mielenkiintoista logiikkaa!
Aloittajan mielestäkö hänen pitäisi saada toimeentulotukea minun eläkkeeni verran.
Työeläkkeeni vajaakin kertymä on 3685€/kk.
Kaksi asuntoani myyntiin sekä 6-numeroiset pörssisijoitukset. Ensimmäinen numero on muutama.
Onneksi ehdin siirtämään yhden asunnon lastemme nimiin sekä osakesidonnaisen säästövakuutuksen myös penskat edun saajiksi.
Jos se rauhoittaa sinua niin tunnustan, ettei työeläkkeeni täydellinen lopettaminen saattelisi minua toimentuloluukulle eikä elämäntapani silti muuttuisi tippaakaan.
Koska tiesin, etten saa mitään perintöä enkä lotonnutkaan niin tein työtä siellä missä sitä oli ja sillä palkalla mikä maksettiin.
Suosittelen sinullekin! - Anonyymi
Riidanhaastaja. Tai sitten olet teini, joka ei vielä ymmärrä näitä asioita.
- Anonyymi
Suosittelen tämän viestiketjun aloittajalle perehtymistä eläkejärjestelmään, niin ei päästele tälläisiä aivopieruja tänne!
- Anonyymi
Kun Suomen laissa saavuttaa työeläke iän: Jos ei ole työstä kertyvää työ eläkettä:Ihan jokainen saa kansaneläkkeen ja takuu eläkkeen omaisuudesta varalisuudesta riippumatta! Sama asia on työkyvyttömyys eläke ,eli sairaseläke. Joten kirjotuksesi ei pidä paikansa. Mutta jos haet erikseen toimentulotukea Niin pankki tilisi syynitään kuin kokonaisverotuksesi ja siellä näkyy sitten myös osingot,ymm..Asunto ei menen koskaan pois alta.Oli se osake asunto tai omistustalo Talo.Jos tilillä on säästöjä toki ne syödään ensin kun haetaan toimentulotukea! Ne säästöt ei vaikuta Kelan eläkeisin. Jos sinulla auto ei se ole syy ettei saa Kelan eläke ja takuueläke.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k222401- 612327
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1062270- 321527
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2381522- 321480
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt371422- 281190
- 951171
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201156