Turhan monimutkaisia nuo KELA-kyydit.

Anonyymi-ap

1 kerran olen käyttänyt kun oli jalka kipsissä ja piti päästä pyörätuolissa kotiin sairaalasta.

Lähimaqksu kortilla on mielestäni nykyään helpoin tapa maksaa kyyti jos alle 50 eur.

Muistan vielä ajan jolloin kuskit ajoivat velaksi, kuskeilla oli sellainen kirja missä kenenkin asiakkaan ajot olivat kirjalla.

7

90

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kelataksin tilaaminen on tyhmää ja tarpeetonta yhden tai muutamien matkojen vuoksi.
      Kelataksia kannattaa käyttää, mikäli matkojen kokonaishinta ylittää 300€ kalenterivuodessa.

      Jos tarvitsee pikavippiä matkoihin, niin taksista sitä ei saa. Pummit voi kävellä.

      • Anonyymi

        Hoitolaitoksien henkilökunta voisi myös olla tilaamatta kelatakseja. Se ei hyödytä satunnaisesti kelataksia käyttäviä mitenkään. Nopeammin ja paremmin pääsee kotiin normaalilla taksitilauksella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hoitolaitoksien henkilökunta voisi myös olla tilaamatta kelatakseja. Se ei hyödytä satunnaisesti kelataksia käyttäviä mitenkään. Nopeammin ja paremmin pääsee kotiin normaalilla taksitilauksella.

        Olen joutunut sairaalakäyntien takia käyttämään kelataksia Helsingissä ja kotimatkani Meilahden sairaalasta täyttää omavastuun (25 €) vasta kun on ruuhkaa. Olen silti käyttänyt kelataksia, koska vain sen omavastuusumma kerryttää vuotuista maksukattoa. Itse suoraan taksikeskuksesta tilatun taksin (tai taksiasemalta otetun) maksu ei kerrytä maksukattoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen joutunut sairaalakäyntien takia käyttämään kelataksia Helsingissä ja kotimatkani Meilahden sairaalasta täyttää omavastuun (25 €) vasta kun on ruuhkaa. Olen silti käyttänyt kelataksia, koska vain sen omavastuusumma kerryttää vuotuista maksukattoa. Itse suoraan taksikeskuksesta tilatun taksin (tai taksiasemalta otetun) maksu ei kerrytä maksukattoa.

        Jos taksimatkoja ei kerry 300€ kalenterivuoden aikana, niin omavastuu ei poistu.


    • Anonyymi

      Koko kela-kyyditys pitäisi lopettaa. Jos pitää jonnekkin päästä, niin jokainen maksakoot taksikyytinsä itse.

      • Anonyymi

        Nykyinen omavastuu kelakyydistä on pienituloisille suuri. Ellei maksukattoa olisi, enemmän sairastavat joutuisi aika tiukkaan paikkaan. Kelakyyti sairaanhoidon vuoksi on todella tarpeellinen potilaalle, ei niitä voi käyttää noin vaan kuka tahansa.

        "Jonnekin" menijät eivät käytä kelataksia, vaan maksavat matkansa itse. Kunnan tarjoamat halvat taksimatkat ovat aika tiukkojen sääntöjen takana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyinen omavastuu kelakyydistä on pienituloisille suuri. Ellei maksukattoa olisi, enemmän sairastavat joutuisi aika tiukkaan paikkaan. Kelakyyti sairaanhoidon vuoksi on todella tarpeellinen potilaalle, ei niitä voi käyttää noin vaan kuka tahansa.

        "Jonnekin" menijät eivät käytä kelataksia, vaan maksavat matkansa itse. Kunnan tarjoamat halvat taksimatkat ovat aika tiukkojen sääntöjen takana.

        Kelakyyti on suurimmalle osalle turha. Linja-autot kulkevat ja niihin pääsee pyörätuolillakin. Kuntien ja kaupungien matkat ovat veronmaksajien maksamia. Ne pitäisi poistaa. Ei ole mitään syytä tarjota loistopalveluita joillekin, joille ei tavallisten ihmisten kulkuneuvot kelpaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4562
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2239
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1764
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe