Minkä takia lopetit tai vähensit alkoholinkäyttöä?

Anonyymi-ap

Minä sen takia että se on ajanhukkaa, vaikka säästääkin rahaa ruoassa, koska alkoholista saa paljon energiaa. Eli alkoholia juomalla säästää kyllä rahaa.

Toinen syy että aloin inhoamaan krapulaisia aamuja.

Nykyään en käytä joka viikkokaan ollenkaan alkoholia.

26

647

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä minäkin mieluummin rahojani muuhun laitan, kuin alkoholiin.
      Toki silloin tällöin siihenkin.
      Alkoholia juomalla ei säästä rahaa. Mistä olet tuollaista keksinyt?

      • Anonyymi

        Kos joka pyhän aikana laittaa sivuun summan mikä menis viineihin niin kyllä siinä säästöä tulee ja hämmästyy vuoden päästä kun huomaa miten suuri summa vuodessa olis mennyt alkoholiin .


    • Anonyymi

      Kokemuksella olen todennut, että voi olla useampiakin vuorokausia juomalla vahvaa oikeista maltaista tehtyä kotikaljaa, siitä saa riittävästi energiaa vaikka ei söisi yhtään mitään :D

      Silloin säästää ruoassa, niin :D

      • Anonyymi

        En voisi koskaan elää ihmisen kanssa joka juo, katson juomisen jonkinlaisena typeryytensä, kun hankitaan keinotekoista hyvänolon tunnetta juomalla.
        Ihminen joka voi hyvin ilman alkoholia , on aito ja pystyy nauttimaan elämästä ilman apukeinoja..


    • Anonyymi

      Alkoholi on liian vaarallista, lähtee lapasesta ja silloin voi tapahtua mitä vttumaista tahansa, syöpäriskit ja muut lisäksi, krapulatkin järkyttävää elämän tuhlaamista.

      Täytyy vaan ihmetellä alkoholisteja, niin pskalla päihteellä itseään ja läheisiään piinaavat.

      • Anonyymi

        Krapula on ensiaste alkoholi myrkytyksestä joten tavikset leuhkii krapulallakin ihan kun se olis
        Tärkeää jotenkin, eivätkä ymmärrä miten vaarallisesti elävät.
        Kun ei koskaan aloita niin ei tartte lopettaakkaan .


      • Anonyymi

        Ajatus menee perheisiin missä toinen vanhemmista tai molemman ovat viinaan meneviä . Kukaan ei ajattele miten lapsista tuntuu katsella juomista ja kaikki heidän pelot joita juominen aiheuttaa.
        Sillä vaan se että lapsi näkee jo pienestäkin määrästä aiheutuvan päihtymisen
        Monen lapsuus on pilattu kun on syntynyt perheeseen missä viina on ainut ilon antaja juojalle.

        Kuinka moni isä ajattelee viinakaupan kassajonossa lastaan , ei monikaan, ainoastaan omaa haluansa saada päihtymistila. Lapsen on vaan suhtauduttava että hänen kotinsa on viinalla käynnistyvien ihmisten luona, samalla kun kaveri on kalassa isänsä kanssa .


    • Anonyymi

      En oikein ikinä ole tykännyt oluen, siiderien tai viinien mausta. Lonkero menettelee. Baarissa kun tuli nuorempana käytyä, piti yrittää keksiä joku drinkki tai snapsi mitä juoda. Ja huomasin että viinalla ja juomasekoituksilla mitkä sisälsi viinaa, sai nopeammin itsensä mukavaksi. Mietoja olisi saanut juoda baarin yksin tyhjäksi niistä, että olisi saanut samalla tavalla itsensä mukavaksi. Ja viinasta harvemmin tuli krapulaa, jos tuli se ei ollut niin paha kuin miedommilla, tai se jos joi vähän sitä sun tätä sekaisin.

      Ei ole kyl baareissa tullut notkuttua vuosiin, sillä rahalla mitä tuoppiin olutta menee, saa päivän ruuan kun on vain yksi syöjä.

      • Anonyymi

        Mistä tiedät, että sinusta tuli juomalla mukavampi?
        Kenties se vain tuntuu/tuntui siltä, johtuen siitä, että juomisesta saattoi tulla itselle mukavampi olo, itseluottamusta, rohkeutta, jne.
        Eli siinä ajattelee vain itse, että tulee mukavammaksi. Kaverit tuskin sen kummemmin mitään eroa huomaavat. Paitsi jos alkoholi muuttaakin käytöstä huonompaan suuntaan.


    • Anonyymi

      mistä johtuu et usein paljon juova käsittää tahallaan väärin toisen sanonnat, et sais alkaa riitelemään

      • Anonyymi

        Alkoholin vaarallisimpia vaikutuksia on se, että joistakin tulee todella ärsyttäviä sitä käytettyään, aivan kuin kerjäisivät, että tulkaa nyt joku lyömään minua. Joillakin taas pidäkkeet agressioihin höltyy, sitten kun nämä ihmiset ovat samoissa ympyröissä, tapahtuu joka viikko satoja, ehkä tuhansia pahoinpitelyjä, kaikkein lievemmistä aina tappoihin asti. On vain jäävuoren huippu, mikä osa päätyy otsikoihin ja tilastoihin.
        Alkoholi on yksi vaarallisimmista päihteistä, ihmiset eivät vaan tajua sitä, koska se on laillinen päihde.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkoholin vaarallisimpia vaikutuksia on se, että joistakin tulee todella ärsyttäviä sitä käytettyään, aivan kuin kerjäisivät, että tulkaa nyt joku lyömään minua. Joillakin taas pidäkkeet agressioihin höltyy, sitten kun nämä ihmiset ovat samoissa ympyröissä, tapahtuu joka viikko satoja, ehkä tuhansia pahoinpitelyjä, kaikkein lievemmistä aina tappoihin asti. On vain jäävuoren huippu, mikä osa päätyy otsikoihin ja tilastoihin.
        Alkoholi on yksi vaarallisimmista päihteistä, ihmiset eivät vaan tajua sitä, koska se on laillinen päihde.

        Alkoholin käyttö on niin yleinen tapa ja se on iskostunut niin syvälle suomalaiseen kulttuuriin ja elämäntapaan, että harvoin tulee ajateltua, minkä hinnan siitä kemiallisesta onnesta saa maksaa https://tinyurl.com/raitiselama , hinta on aika kova ja tulee varsin kalliiksi varsinkin terveydelle ja hyvinvoinnille. Raitistelu kannattaa monessakin mielessä, mutta etenkin terveys kiittää.


    • Anonyymi

      Mikään ei kiinnostanut. Terveys alkoi huolestuttamaan. Kyse oli ennen kaikkea verenpaineesta.
      Ratkaisevan sysäyksen muutokselle sai aikaan mieskunnon heikkeneminen hieman alle 60v ikää.
      Kahden, kolmen kuukauden kuntoilukuureja joiden väleissä 1:n - 4:n viikon rentoutumisjaksoja.
      Tänä vuotena ikää 80v.

    • Anonyymi

      Korona-aikana alkoi tuntua varsin typerältä killittää yksinään eikä voinut lähteä minnekään hillumaan. Jäi sitten koko liemi pois. Vähäistä muutosta olen huomannut, innostuneempi ja kiinnostuneempi asioista, osallistun enemmän, elämä on viehkeämpää kun voi yxkax lähteä autolla jonnekin. Vaikka näihin aikoihin marjatilalle mansikoita poimimaan tai kalaan. Rahaakin on säästynyt.

      • Anonyymi

        Juuri näin.
        Kyllä sillä on uskomattomia vaikutuksia, kun lopettaa juomisen. Tai vaikka vähentääkin.
        Ne vaikutukset huomaa pikkuhiljaa, ehkä rahassa säästämisen huomaa nopeimmin.
        Omaan kuntoon vaikutukset tulevat vähän viiveellä, fyysinen kunto paranee hissuksiin, ja psyykkisen voinnin vahvistumisenkin huomaa jossain vaiheessa.
        Omalla kohdalla huomasin, että kiva kun rahaa jää käytettäväksi muuhunkin. Joskus voi vaikka ostaa jotain pientä ihan hetken mielijohteesta.
        Minulla ainakaan se raha ei säästy, menee sitten muuhun kuin siihen alkoholiin. Mutta terveellisempään joka tapauksessa.


    • Anonyymi

      Otan kerran viikkoon 12kpl sinistä pirkka 3 olutta. Joskus tuli otettua kolme kertaakin viikossa. Aivan liikaa. Nyt on pysynyt tahti kerran viikkoon hiprakka. Jos sais vielä vähennettyä kerran kahdessa viikossa huppelis! Rahaa säästyy...

    • Anonyymi

      Ei ole rahaa sekä ruokaan, että viinaan. Täytyi siis lopettaa ruoan ostaminen.

      • Anonyymi

        Erittäin hyvin sanottu! Kalja on kuin nestemäistä leipää, sanoi lääkäri minulle...


    • Anonyymi

      Voi olla, että nyt tuntuu hyvältä sanomiselta, mutta, mutta...
      Odotelkaahan joitakin vuosia eteenpäin, niin voi hyvät muuttua ikävämmiksi.
      Jos vaan juo, eikä syö paljon mitään, menee aika nopeastikin heikkoon kuntoon.
      Sekä fyysisesti, mutta myös se henkinen puoli alkaa pikkuhiljaa kärsiä.

    • Anonyymi

      Raha ja juopottelu. Työiässä ollessani oli viikonloppujuoppo. Ei häiröön mutta kylläkin känniin saakka. Hoidin työni.
      Jo aikaisemmin olin keitellyt pontikkaa mutta kun talovelat korkeinen korkoineen ja lyhyine maksuaikoineen iski päälle niin valmistin kunnon laitteet. Keittopönttö 30 litraa, 3kW:n säätövastus ja 80cm korkea kolonni.
      Keittelin 18 vuotta ja samaan aikaan valmistin uuteolutta noin 7% - 8% vahvuuteen.
      Halpaa, helppoa hauskaa ja avuliaita ystäviä riitti.

      Lopetettuani palkkapuuhastelun lopetin myös keittelyn. Aloin kutoilemaan ja tyydytin janoni Espanjan asunnollamme 1kk - 3kk kuureina.
      Nyt kun vaimoni terveys on estänyt Espanjan juopottelun olen tilannut juomat nettikaupasta 12 pullon laatikkoina. Tisleitä vahvuus 80% > 36%. Pullokoot 1 litra > 0,7 litraa.
      Tilaan vuosittain kolme annosta.
      Yhtään perunaa ei jää tämän vuoksi syömättä vaikka vaimo on käytännössä elätettävänä. Kyllä hänen eläkkeensä hänen kulunsa peittää ja onneksi hän on täysraitis.
      Alkosta olen hakenut muutaman viinilootan. Harvemmin kuin kerran vuodessa.

      • Anonyymi

        Et kertonut mitään omasta terveydentilastasi, oletko pysynyt täysin hyvässä kunnossa?


    • Anonyymi

      Juomisesta ei mitään hyvää seurannut, kallistakin oli. Parempi lopettaa ainakin humalaan asti juominen ja nauttia elämästä.

    • Anonyymi

      Uskooko juoppo jos ei kukaan anna rahaa, miten selvii?

    • Anonyymi

      Join
      Join liikaa
      Meni muisti
      Töppäilin
      Olin morkkiksessa
      Olin tauolla juomisesta
      Toivuin morkkiksesta ja sain asiat suurinpiirtein kuntoon
      Alkoi janottamaan ja palasin 1. riville.

      Tästä rallista olen vuoden ollut poissa ja raittiina.

      • Anonyymi

        Hieno homma.
        Usein käy niin, ettei juomisen lopettaminen onnistu ensimmäisellä yrittämällä, ei välttämättä toisella tai kolmannellakaan.
        Jos jaksaa olla sitkeä, varmasti onnistuu ennemmin tai myöhemmin.


    • Anonyymi

      Ihan kyllä terveydelliset syyt oli itsellä, kun lopetin alkoholin käytön. Ei minulla krapulaa oikeastaan koskaan ollut, mutta sisuskalut kestävät pidempää terveinä, kun ei juo.
      Toinen syy oli turhamaisuus. Alkoholia käyttävät tuntee lähinnä silmistä. Ne muuttuvat kapeiksi viiruiksi, kun silmien ympärillä on niin paljon turvotusta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2131
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1938
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1888
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1690
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1488
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe