Kalastakaa

Anonyymi-ap

Kalastuskausi on alkanut. Kävin laskee verkot mereen kahtena päivänä niin sain 42 ahventa yhteensä. Olihan ne kutu ahvenii mutta saa niistä ruokaa silti. Ihan rantaan lähes laskin verkot ja kalaa tuli paljon.

37

465

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Joko ahvenet kutee? Minä en vielä vie katiskoita tuonne pyyntöön, kun jäät vielä. Vaan tuleehan sieltä sitten taas ruokakalaa ja on terveellistä syötävää.

• Anonyymi

Mätiä on ahvenissa joten niistä saa selkälihat ja vatsalihat on aika ohuet vielä näin keväällä. Saa niistä ruokaa jos on tarpeeksi isoja ahvenia. Huomenna lasken verkot taas mereen ja samalla menen siikaa onkimaan.

• Anonyymi

ETTEI TEILLÄ OLE JÄRKEÄ YHTÄÄN PÄÄSSÄ ETTÄ MITÄÄN KALAA EI LISÄÄNNY JOS TE SYÖTTE LISÄÄNTYMIS AJALLA NIIDEN MÄDIN JUMALAUTA TOI JATKUVA TYHMYYS

• Anonyymi

Kutokaa!

On ihanaa kun voi pukea itse kutoman villapaidan, sukat, myssyn, lapset, mekon, kalulaliinan päälleen ja on lämmintä.

Kahdess pivässä tulee villapiata ja muut päivässä. Lastenlapsille olen kutonut sukkia ja lapsia ja myssyjä varmaan 2000 kpl. Myyntiin menee osa kaikesta, joten hyvä tili tulee kun on ahkera.

• Anonyymi

Kyllä siinä pitää tosi nopea kutoja olla jos kahdessa päivässä aikuisen villapaidan kutoo, ei siinä muuta kerkee tekemään. Itse en edes pystyisi niin paljoa yhtäkyytiä istumaan että tuossa ajassa saisin valmiiksi. Kutonut olen paljonkin elämäni aikana joten tiedän mistä puhun.

• Anonyymi

Maksaa ne langatkin niihin sukkiin ja muihin! Meillä vaimoni kutoo ahkerasti iltaisin ja vapaa-aikoinaan, ostaa tarjouksista lankoja, mutta kyllä ne langat silti maksaa. Vaimoni lahjoittaa kaikki kutomansa villasukat ja lapaset!
        Molemmat tyttäret kutoo juuri parhaillaan villapaitoja. Kyllä homma tuttua on!

Mummoni oli ahkera kutoja, hän lahjoitti kaiken hyväntekeväisyyteen, mikä tuli kutomalla. Hyvä harrastus oli mummolla ja oli sosiaalista toimintaa, oli yhteistä tekemistä ja matkustivatkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä siinä pitää tosi nopea kutoja olla jos kahdessa päivässä aikuisen villapaidan kutoo, ei siinä muuta kerkee tekemään. Itse en edes pystyisi niin paljoa yhtäkyytiä istumaan että tuossa ajassa saisin valmiiksi. Kutonut olen paljonkin elämäni aikana joten tiedän mistä puhun.

Samat sanat. Kädet siinä menee jos yrittää päivässä. Ei tule mitään.
        Sukkia saa päivässä paitsi isot miesten sukat, en pysty samana päivänä tekemään. Mutta kahdessa kyllä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pyöröpuikoilla tulee, ja mitä enempi kudot sen nopeemmaksi tulet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Samat sanat. Kädet siinä menee jos yrittää päivässä. Ei tule mitään.
        Sukkia saa päivässä paitsi isot miesten sukat, en pysty samana päivänä tekemään. Mutta kahdessa kyllä.

Kutokaas Suomen armeijan pojille tumman sinisiä miesten sukkia ja palomiehille sekä vanhuksille lahjaksi vaan talkoilla. Naisille tumman punaisia kyllä vanhukset sairaat onnellisia niistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pyöröpuikoilla tulee, ja mitä enempi kudot sen nopeemmaksi tulet.

No hyvä koskaan ei olla kokeiltu pyörö puikkoja tavallisia kyllä.

• Anonyymi

Kalastaminen on liian kallista. Lupa maksaa 47 euroa, sitten verkko 50, ja muistaakseni verkkokalastaminen vaatii vielä jonku toisen luvan, joka voi olla ehkä sanotaan 70 euroa, joten se on 167 euroa vuodessa, joten sun pitäisi kalastaa helevetinmonta kiloa joka viikko, että se olisi sen arvoista. Sitten kaikki työ mikä siihen liittyy... tulee halvemmaksi ja helpommaksi ostaa kaupasta.

• Anonyymi

Verkkolupa maksaa 4 euroa täällä. Verkkoja saa 10-15 eurolla puuilosta. Niitä olen ostanut itse ja kalaa on tullut. Luvat maksaa joo mutta kun kalaa tulee niin äkkiä on maksettu ne luvat kun saa 5 kiloakin ahvenia. Virvelit ei paljoo maksa 50 eurolla saa hyvän ja kun saa kalaa niin saa ruokaa joten se on suoraa säästöä itsellesi. Kaupan ahvenet maksaa jopa 30-40 euroa kilo fileenä. Joten osta pois jos rahaa on. Minä kalastan ja saan kesäisin 200 kiloa ahvenia joista tulee 70 kiloa filettä. Siitä riittää ruokaa.

• Anonyymi

Kyllä ei luvat paljoa maksa, hieman reilu 50€ menee lupiin minulla, kun katiskoille KAIKKI luvat, siis kalastonhoitomaksu ja pyydyksille vesialueen omistajalta (osakaskunnalta) luvat.

Verkot ei paljoa maksa, halvimmat maksaa alle 10€ ja 15€ maksaa useimmat. Minullakin kahdet verkot, maksoi vuosia sitten yhteensä alle 20€.
        Katiskat on kokoon taittuvat, ne olen ostanut jo 20 vuotta sitten, ei olleet kalliit ja vielä kestää seuraavat 20 vuotta.

Verkkoja en ole pitänyt järvessä pitkään aikaan, mutta katiskoilla kalastelen itselle ruokakalat joka vuosi. Yleensä heti ensimmäisillä kerroilla tulee kalaa jo niin paljon, että luvat kuittaantuu sillä. Ei ole edes iso työ viedä katiskat veteen, rannalta pitkällä riu'ulla pistän työmatkalla ja kotimatkalla katson sitten katiskat ja tuon kotiin kalat. Muutama minuutti menee siinä niiden katiskoiden kanssa ja fileeraaminen ei kauaa vie, kun opettelee sen homman.
        Kalaa tietty tulee syötyä pari kertaa päivässä, ei sen enempää. Toki syön muutakin, ettei pelkkää kalaa vaan. On se niin vaivatonta, kun tekee ison satsin kalapihvejä, paistaa kerralla monta uunipellillistä ja sopiviin annoksiin pakastimeen, niin sieltä vaan mikrossa lämmittää annoksen lautasella. Ahvenista voi tehdä kalakeittoa taikka käyttää pizzaan täytteeksi. Lahnaa savustelee ja syö vaikka sellaisenaan savustettuna taikka käyttää voileipäkakkuun täytteeksi, kun perkailee ruodoista ne. Saa muuten tosi herkulliset voileipäkakut vaikka kevään lakkiaisiin taikka muihin kesän juhliin!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Verkkolupa maksaa 4 euroa täällä. Verkkoja saa 10-15 eurolla puuilosta. Niitä olen ostanut itse ja kalaa on tullut. Luvat maksaa joo mutta kun kalaa tulee niin äkkiä on maksettu ne luvat kun saa 5 kiloakin ahvenia. Virvelit ei paljoo maksa 50 eurolla saa hyvän ja kun saa kalaa niin saa ruokaa joten se on suoraa säästöä itsellesi. Kaupan ahvenet maksaa jopa 30-40 euroa kilo fileenä. Joten osta pois jos rahaa on. Minä kalastan ja saan kesäisin 200 kiloa ahvenia joista tulee 70 kiloa filettä. Siitä riittää ruokaa.

Lopetatte noi kutuajan kalojen lahtaamisen mädin maitin tuhoamisen niin kalat lisääntyy normaalisti.

• Anonyymi

Kalastaminen kannattaa aina.
      Hyvää ajankuluakin ja sillä saa tosiaan aina ainakin jotain kalaa ruuaksikin.
      Itse pidän vain muutamaa katiskaa ja käyn lisäksi onkimassa muuten aina silloin tällöin, pilkillä talvella ja mato-ongella sekä virvelöimässä sulan veden aikaan.
      Niin ja kuoretta käyn yhdessä paikassa lippoamassa ja litkaan silakkaa myös aina keväisin ja syksyisin.
      Saan kyllä vuodessa aika ison kasan kaikkea kalaa ruuaksi. Ahvenkaloja sekä siikaa enimmäkseen. Joskus myös muutakin.
      Niin kaupasta ei tarvitse juurikaan kalaa ostaa, paitsi joskus jotain kirjolohta tai taimenta.

• Anonyymi

Kannattaa ostaa matolääkkeet

• Anonyymi

Mahtavaa mitä Herkua saitte. Vaikea on tällä kivikylässä kerrostalo alulla kalastaa.Merelle kyllä matkaa vain 10km.Mutta ei autoa ei verkoja ei venettä.Onki on se ilmainen millä voi ravintoa yrittää saada.Naisena en vapaa ole tai vieheä käytäessä koskaan onnistunut kuin sotkee siiman ja kalastuslupa siihen tarvitaan.Terv. autoton ja tietysti ajokortition nainen,Joka kutenkin itsensä elättää.

• Anonyymi

Oon käynyt kalassa ja verkoilla tullut hyvin ahvenia. Siikaa käyn onkimassa ja huomenna menen taas. Siika hyvä kala ja teen keittoa siitä tai graavi siikaakin Verkoilla tullut ahvenia hyvin ja huomenna lasken verkot taas. 4 verkkoa minulla mutta otan kaapista 2 lisää toukokuussa ja kalastan sitten 6 verkolla. Voisihan sitä kotonakin makoilla vaan mutta käyn mielellään kalassa niin aika kuluu ja on jotain tekemistä.

• Anonyymi

Aamulla nostin verkot. 18 kpl hyvän kokoisia ahvenia. Niistä tekee 3 päivällistä. Huomenna vien verkot taas ja nostan perjantaina.

• Anonyymi

onko ahven hyvää jos se on kutuahven? Jotenkin en sellaista voisi syödä. Vaikka ei kai siinä sinänsä vikaa, kaviaarikin on kalan munia ja pitävät suurena herkkuna.

• Anonyymi

Kyllä sekin ihan hyvää ruokakalaa on, vaikkakin lihan laatu hieman muuttuukin kudun aikaan.
        Mutta onhan kala parhaimmillaan silloin, kun ei ole kutuvaiheessa.
        Mäti on tosiaan monelle suuri herkku, saaristossa tykätään jopa simpun mädistä, mutta itse en siitä erityisemmin pidä jostain syystä.

• Anonyymi

On hyvää ja tuskin normaali ahveneen verrattuna maistatte mitään eroa edes. Kutu ahven on vaan vähän laiha ettei ole vatsalihaksia mutta samalta se maistuu kuin normaali ahven.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On hyvää ja tuskin normaali ahveneen verrattuna maistatte mitään eroa edes. Kutu ahven on vaan vähän laiha ettei ole vatsalihaksia mutta samalta se maistuu kuin normaali ahven.

Niinpä. Kudun aikaan kala on laihimmillaan, kun kaikki ravinnosta saatu energia on mennyt mädin ja maidin tuottamiseen, mutta liha on siltikin ihan hyvälaatuista.
        Ei siinä isoa eroa ole, ainakaan niin isoa, etteikö kutukalaa voi käyttää ruuaksi.
        Ja tuo kuoreen lippoaminenhan tapahtuu juurikin kutuaikaan, eli kun ovat nousemassa järvistä jokia pitkin kudulle.
        Järvikuore on vielä aika pientä, ehkä frittimuikusta hieman isompaa, niin sen voi paistaa sinällään perkaamatta. Niin on ravintorikasta, kun siinä on mäti vielä sisällä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä sekin ihan hyvää ruokakalaa on, vaikkakin lihan laatu hieman muuttuukin kudun aikaan.
        Mutta onhan kala parhaimmillaan silloin, kun ei ole kutuvaiheessa.
        Mäti on tosiaan monelle suuri herkku, saaristossa tykätään jopa simpun mädistä, mutta itse en siitä erityisemmin pidä jostain syystä.

ETTEKÖ OIKEESTI KÄSITÄ ETTÄ KALAT LISÄÄNTYY MATI MÄTI KAVIAARI RUOTSIA MÄTI TYTTÖKALA POIKAKALA TOINEN MUNII TOINEN RUISKUTTAA JA TE PILAATTE ITSE NIIDEN LISÄÄNTYMISEN. EI NOIN TYHMÄ VOI OLLA.

• Anonyymi

Hobby boxista hankin kumikajakin. vuotaa kiva. palautusrumba ja sanonko mitä?

• Anonyymi

Jalattoman on kiva kalastaa...

• Anonyymi

Täällä kalapaikat on melko lähellä että ahventa saa koska minulla vene niin pääsen kalapaikoille ja kalaa tulee hyvin. Pyörällä joutuu polkee 10 km venesatamaan mutta siinä tulee sitten päivän kuntoilu samalla. Käyn tässä vielä pari kertaa siikaa ongimassa ja sitten alan tosissaan ahvenia kalastamaan. Verkot vien huomenna vesille taas.

• Anonyymi

Savustus pönttö

• Anonyymi

Kalastuslupa. Saako kelalta korvauksen?

T.autonomisesti vammainen roska.

Mitäs jos ottaa vakuutuksen, niin voiko laittaa veroihin kalastelukilometrit?
      Voiko olla näin, näin on.

Moro

https://m.youtube.com/watch?v=iQC2_NJj2iA

• Anonyymi

Hah, toi pälli ohjaa jonnekin pelisivuille tuolla youtube-osoitteella.
        Mikäköhän vajakki se on?
        Varmaan aika vajakki, jos meinaa saada kelalta kalastuslupaan ja kalastuksesta johtuviin matkakuluihin verottajalta korvauksia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hah, toi pälli ohjaa jonnekin pelisivuille tuolla youtube-osoitteella.
        Mikäköhän vajakki se on?
        Varmaan aika vajakki, jos meinaa saada kelalta kalastuslupaan ja kalastuksesta johtuviin matkakuluihin verottajalta korvauksia.

Ulkomaan pellet täällä kiusaa tekee

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ulkomaan pellet täällä kiusaa tekee

Helsingin lahti koski on täynnä kalaa siitä vaan syömään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helsingin lahti koski on täynnä kalaa siitä vaan syömään.

Vantaan joessa ui kalaa simpukkaa

• Anonyymi

TOSI HIENOA.
      HARVA SIIHEN ENÄÄ NYKYÄÄN PYSTYY.
      SIIHENKIN TARVITAAN OSAAVAA TYÖVOIMAA ULKOMAILTA.

• Anonyymi

LISÄÄN TUOHON VIELÄ, ETTÄ ITSELLÄNI ON PARIKYMMENTÄ KATISTAA JA SATAKUNTA VERKKOA, ETTÄ KALAA KYLLÄ TULEE, TOSIN REKISTERÖIDYN KAUPALLISEN KALASTAJAN OMINAISUUDESSA. TÄYTYY PIAN ALOITELLA KALASTUSKAUTTA

• Anonyymi

Verkois tänään 16 kpl ahvenia. Saan niistä monta lounasta. Huomenna taas kalaan. Otan kutuahveniakin jos on ison kokoisia. Ei tässä aleta nirsoilee kyllä ne kutu ahvenet maistuu.

• Anonyymi

Kävin saaressa onkimassa siikaa. Sain 8 kpl siikaa joten hyvä reissu ja saan kalakeittoa monta kertaa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olit niin lähellä

Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa
      Ikävä
      118
      5171
    2. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      47
      2839
    3. Kun me näemme taas

Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen
      Ikävä
      33
      2802
    4. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      30
      2478
    5. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      23
      1819
    6. Oletko mielikuvasi kaivatusta muuttunut

Lähiaikoina? Jos, mihin suuntaan? Miten ja miksi?
      Ikävä
      118
      1647
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      10
      1610
    8. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      23
      1334
    9. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      10
      1298
    10. Hukkuu hukkuu

Mitä houdiineja nämä kun ajaa veteen
      Laitila
      96
      1197
    Aihe