Pikkulintu oli kertonut, että Hyvinkäällä aletaan valvoa ajoneuvojen nopeuksia yhdessä poliisin kanssa. Oli mainittu automaattinen nopeudenvalvonta, joka on useimpien mielestä OK, kuten omastanikin. Sovittuja sääntöjä tahallaan rikkovalle pitää antaa muikkari, mieluimmin sakko kuin huomautus. Huomautus unohtuu, koska huippuautoilijan ajotyylistä huomauttaja on aina väärässä. Mutta sopiva maksu jää paremmin mieleen.
Riittääköhän hyvinkääläispäättäjien taito miettimään toistakin asiaa, eli sitä, voisiko samalla myös poistaa rauhallisen liikenteen nykiväksi ja tökkiväksi muuttavat hidastetöyssyt? Päättäjien kykyä ymmärtää yksinkertaisia asioita punnitaan taas.
Martinkadulle, joka kavennettiin, ja on yksi pääväylä määrätystä suuunnasta Marttiin meneville autoilijoille, ei ole tarvinnuta hidasteita. Toki siihen jäi se Smiehenkadun töyssy.
Seittemänmiehenkadun liikenteen lisääntymisestä, joka rautatiesillan alittavan yhteyden vuoksi muutti Seittemänmiehenkadun "toiseksi pääkaduksi", kävi aikoinaan melkoinen jähinä, kun reviireitään ärhäkästi puolustavat asukkaat halusivat kaiken mahdollisen liikennettä hidastavan ja kadun kunnossapitoa estävän haitan kadulleen.
Kevät, muuttolinnut ja Hyvinkää
11
167
Vastaukset
- Anonyymi
Suomessa yleensäkin aletaan tehostetusti valvoa kaahailua. Hyvä että vihdoin valvonnat alkaa. Keväällä kun tuon tekee tehostetusti niin pahimmat kaaharit kuivattavat korttiaan kesän yli ja ovat pois häiriköimästä.
- Anonyymi
Pistäisivät nyt kerralla usemman kaaharin kuriin niin rauhoittuis kadut kesän ajaksi ainakin. Toisekseen Hyvinkää autourheiluporukoilla on oma moottorirata Hausjärven ( ? ) puolella, niin miksei järjestetä, maksua vastaan tietysti, sinne ajoharjoittelua ja valvottua kaahaamista niin paljon kaheleinkin kaahari saisi touhusta tarpeekseen. Moottoriurheiluväki herätys.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pistäisivät nyt kerralla usemman kaaharin kuriin niin rauhoittuis kadut kesän ajaksi ainakin. Toisekseen Hyvinkää autourheiluporukoilla on oma moottorirata Hausjärven ( ? ) puolella, niin miksei järjestetä, maksua vastaan tietysti, sinne ajoharjoittelua ja valvottua kaahaamista niin paljon kaheleinkin kaahari saisi touhusta tarpeekseen. Moottoriurheiluväki herätys.
Siellähän saa maksua vastaan käydä ajelemassa.
- Anonyymi
Selvähän se, että sikäli kuin ongelmia on, niin ne voi asettaa pahemmuusjärjestykseen ja joku on sitten kaikkein pahin. Silti tuntuu siltä, ettei ylinopeudella ajaminen ole merkittävä yleistä turvallisuutta vaarantava ongelma. Siitä, voiko ajaa tarpeeksi hitaasti on jo väitelty tarpeeksi joten ehkä ei lähdetäkään enää sille tielle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Selvähän se, että sikäli kuin ongelmia on, niin ne voi asettaa pahemmuusjärjestykseen ja joku on sitten kaikkein pahin. Silti tuntuu siltä, ettei ylinopeudella ajaminen ole merkittävä yleistä turvallisuutta vaarantava ongelma. Siitä, voiko ajaa tarpeeksi hitaasti on jo väitelty tarpeeksi joten ehkä ei lähdetäkään enää sille tielle.
Tiellä 25 äskettäin onnettomuudessa oli ylinopeus jälleen syy ulosajoon. Syyllinen oli ratin ja penkin välissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiellä 25 äskettäin onnettomuudessa oli ylinopeus jälleen syy ulosajoon. Syyllinen oli ratin ja penkin välissä.
Minä ajan ylinopeutta päivittäin. Ei ole kohtalokas onnettomuus vielä kohdannut minua tai muita. Ylinopeus, vaarallinen nopeus sekä oikea tilannenopeus ovat hieman toisistaan poikkeavia käsitteitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä ajan ylinopeutta päivittäin. Ei ole kohtalokas onnettomuus vielä kohdannut minua tai muita. Ylinopeus, vaarallinen nopeus sekä oikea tilannenopeus ovat hieman toisistaan poikkeavia käsitteitä.
Nähtävästi ylinopeutta on kaikki se joka ylittää kyseisen tieosuuden liikennemerkein osoitetun nopeuden. On sitten poliisin asia toimia sen mukaan miten paljon on rajoitusta ylitetty. Oikea tilannenopeus voi olla huomattavastikin liikennemerkkiä alempi nopeus varsinkin talvella. Kunhan nyt saisivat nuo kaaharit, varsinkin vaarallinen nopeus, kerralla poistettua. Tarpeeksi pitkä ajokielto, eli kortin kuivatus, kyllä opettaa normaaleja ihmisiä nopeasti. Kaheleita sekään ei auta, mutta usealta heistä se on jo mennyttä aikaa.
- Anonyymi
Moottoritiellä Helsingistä Turkuun jysäytti joku tutkaan huippulukemat 267 km/h !! Nyt joku on ilman korttia, mutta joutuuko lääkärin tarkastukseen jossa näkyisi mitä aivonesteiden tilalla kaaharin aivoissa on.
- Anonyymi
Nykyään pääsee iltapäivälehtien paheksuviin lööppeihin jo 100 km/h hitaammalla "kaahauksella". Liikenteen vaarantaminen on yksiselitteisen tuomittavaa mutta kyllä käytännössä vaaditaan jonkinlaista joustovaraa vaikka nämä elämänsä ajonopeusevankeliumille omistaneet julkkispoliisit sanoisivat mitä tahansa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykyään pääsee iltapäivälehtien paheksuviin lööppeihin jo 100 km/h hitaammalla "kaahauksella". Liikenteen vaarantaminen on yksiselitteisen tuomittavaa mutta kyllä käytännössä vaaditaan jonkinlaista joustovaraa vaikka nämä elämänsä ajonopeusevankeliumille omistaneet julkkispoliisit sanoisivat mitä tahansa.
Useimmat, minäkin, jotka ovat ajelleet autoilla 70:llä vuosikymmenellä ilman ylinopeussakkoa, tietävät, että se on vain hyvää tuuria yli miljoona km:n ajelun aikana. 60-luvulla ajeltiin valtateillä niin kovaa kuin litran Angliasta irtosi. Eli ajopa 125km/h. Oli se kyytiä! Valtatiet olivat kapeita mutta liikennettä oli todella vähän nykypäiviin verrattuna.
Autojen "vaatimustaso" lisääntyi. Nyt, kun nopeusrajoitukset ovat useimpien, minunkin mielestä OK, niin autojen moottoritehot ovat 3...5 kertaisia 60-70-luvun autojen tehoihin verrattuna. Suomessa saa ajella moottoriteillä 120 km/h vauhtia, ja sähköbemarin ja Teslojen ym. akuista riittää virtaa 500 hevosvoiman moottorille, Wow!
Tulin juuri eilen mökiltä, ja ajoin moottoriteillä 120...122 km/h nopeutta. Kukaan ei ohittanut minua, enkä itse ohittanut muita kuin kuorma-autoja ja peräkärryn vetäjiä.
Nykyään suurin osa autoilijoista ajaa sääntöjen mukaisesti, kun pieni toleranssi nopeusrajoituksissa sallitaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Useimmat, minäkin, jotka ovat ajelleet autoilla 70:llä vuosikymmenellä ilman ylinopeussakkoa, tietävät, että se on vain hyvää tuuria yli miljoona km:n ajelun aikana. 60-luvulla ajeltiin valtateillä niin kovaa kuin litran Angliasta irtosi. Eli ajopa 125km/h. Oli se kyytiä! Valtatiet olivat kapeita mutta liikennettä oli todella vähän nykypäiviin verrattuna.
Autojen "vaatimustaso" lisääntyi. Nyt, kun nopeusrajoitukset ovat useimpien, minunkin mielestä OK, niin autojen moottoritehot ovat 3...5 kertaisia 60-70-luvun autojen tehoihin verrattuna. Suomessa saa ajella moottoriteillä 120 km/h vauhtia, ja sähköbemarin ja Teslojen ym. akuista riittää virtaa 500 hevosvoiman moottorille, Wow!
Tulin juuri eilen mökiltä, ja ajoin moottoriteillä 120...122 km/h nopeutta. Kukaan ei ohittanut minua, enkä itse ohittanut muita kuin kuorma-autoja ja peräkärryn vetäjiä.
Nykyään suurin osa autoilijoista ajaa sääntöjen mukaisesti, kun pieni toleranssi nopeusrajoituksissa sallitaan.Joka kesäinen näky tien varressa on kynttilöistä ja kukuista tehty muistopaikka kohdassa jossa nopeutta on ollut liikaa, taidot vaatimattomat, alkoholi tai huumeet mukana, sekä järjen käyttö unohtunut. Järvelässä kaksi mopokuskia ajoi kolarin matkustaja takna kyydissä ja jälki tuhoisaa. Kesti pitkään viranomaisilta tutkia asiaa kun ketään ei ollut näkemässä yöaikana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131458
Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin881307Palsta kysely..
Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott1361067- 68974
- 39917
- 69874
- 97867
Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa
Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.54852- 75846
Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun
Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että39784