Ei tarvitse montaa sivua lukea "työttömyys" sivulta kun huomaa miten karmeaa on kun pitää etsiä/hakea työtä itselle?
Selittelyjen määrä on uskomatonta kun perustellaan miksi työnhaku on typerää ja jopa laitonta jos sellaiseen määrätään?
Mikä työttömiä oikein vaivaa kun eivät ryhdistäydy omassa ainoassa elämässään?
Miksi ihmiset kapinoi ja ahdistuu kun pitää hakea työtä työttömänä ollessa?
61
506
Vastaukset
- Anonyymi
Et varmaan ole ollut työttömänä ja kauheasti haluat tulla pätemään omalla paremmuudellasi. Hyvä neuvo sulle, jätä kommentoimatta ja vaihda palstaa.
- Anonyymi
Oikeassahan tuo aloittaja on ja sanoi ihan aiheestakin eikä millään tapaa pätenyt. Käy hyvä ihminen itse lukemassa ne ketjut läpi jos et usko. Ja sinäkö täällä päätät kuka saa kirjoittaa mitäkin? Ole itse kommentoimatta jos ei miellytä se tieto mitä työssäkäyvät ajattelevat työn välttelijöistä. Taisi ilmeisesti kolahtaa kun noin kiivastuit.
Joo olen ollut itsekin työttömänä, ja se työttömyys loppui siihen kun hain töitä ja otin sen vastaan kun sellainen tarjottiin. Se on ihan itsestä kiinni, ei niitä töitä tulla kotiin tarjoamaan. Liian moni on ottanut tavaksi elää työssäkäyvien kustannuksella tilanteessa jonka pitäisi olla väliaikainen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikeassahan tuo aloittaja on ja sanoi ihan aiheestakin eikä millään tapaa pätenyt. Käy hyvä ihminen itse lukemassa ne ketjut läpi jos et usko. Ja sinäkö täällä päätät kuka saa kirjoittaa mitäkin? Ole itse kommentoimatta jos ei miellytä se tieto mitä työssäkäyvät ajattelevat työn välttelijöistä. Taisi ilmeisesti kolahtaa kun noin kiivastuit.
Joo olen ollut itsekin työttömänä, ja se työttömyys loppui siihen kun hain töitä ja otin sen vastaan kun sellainen tarjottiin. Se on ihan itsestä kiinni, ei niitä töitä tulla kotiin tarjoamaan. Liian moni on ottanut tavaksi elää työssäkäyvien kustannuksella tilanteessa jonka pitäisi olla väliaikainen.Ap. tä vaan vituttaa kun hän saisi lahjuksia jos saisi palkattua tiettyyn ammattiin (lue valtion virkamieheksi, politiikaan) tietyn ihmisen ja kun tämä tietty ihminen meneekin jonnekin muualle töihin niin alkaa vuosikymmenten lässytys ja valittaminen kun ”ei se tietty yksittäinen yksi suomalainen tullutkaan MEILLE töihin” ja ”menkää looserit töihin”. Tässä siis työ on sama kuin politiikka, valtion virkamiestyö ja kaikki muu työ on ”harrastusta” ja ”työttömyyttä”. Henkilöllä on siis pakkomielle yhteen yksittäiseen henkilöön ja tai kyseessä on paritus ja tai yrittäminen rekrytoida myyräksi maanpetokseen.
Fakta on kuitenkin se, että ei ketään voi pakottaa politiikkaan mukaan vastoin omaa tahtoaan, vaikka kuinka olisi ”huutava pula naispoliitikoista tai yhden tai useamman silmäätekevän pakkomielteestä.
- Anonyymi
Eiköhän se työttömien mollaaminen jo riitä. Minkä takia työssäolevien pitää täällä palstalla päteä? Tuolta löytyy mm. toimialat, joissa voi kirjotella, kuinka vit***ttaa olla töissä, kun muut loisivat.
- Anonyymi
Täällä ei ole kukaan pätemässä mitään vaan aloitus on aivan aiheellinen. Lue ne ketjut läpi jos et usko! Siellähän se työnvälttelijöiden asenne tulee ilmi miten pakottaminen hakemaan töitä on laitonta, ja keksitään vaikka mitä tekosyitä kieltäytyä tarjotusta työstä. Ja raha pitäisi silti saada tekemättä mitään ja mieluummin lisää.
Meitä työssäkäyviä vit**taa se että MEIDÄN palkasta otetaan rahat TEIDÄN elämiseen! Sitten kun teiltä odotetaan vähän omatoimisuutta vastavuoroisesti, niin alkaa kauhea parkuminen kun teitä niin ahdistellaan ja pakotetaan. Ja sitten vielä ihmettelet miksi teistä ei tykätä!! Ei ole olemassa pelkästään oikeuksia vaan myös velvollisuuksia. Vai onko sinulla jotain vastalauseita ettei työtöntä saa pakottaa töihin ja ottamaan vastuuta elämisestään?
Onneksi tähän tulee nyt muutos ja loisiminen yhteiskunnan tuilla loppuu tai ainakin vaikeutuu. Eiköhän sinullakin ala puheet pehmenemään ja asenne muuttua nöyremmäksi. - Anonyymi
Viime vuosien aikana työtä välttelevien tukirahoja kasvattaneet vassaripuolueet äänestettiin viime vaaleissa tylysti ulos!
Se kertoo paljon siitä, mitä työtätekevä melkein hengiltä verotettu kansa on mieltä vastikkeettomasta yhteiskunnan rahoilla elämisestä vailla velvollisuuksia! Siihen halutaan nyt muutos.
Työn välttely tukirahoilla muiden kustannuksella tulee olemaan taakse jäänyttä aikaa, nyt puhaltaa uudet tuulet. - Anonyymi
Ei se mitään mollaamista ole kysyä asiaa.
Olen minäkin ollut työtön useinkin, jolloin olen totta kait hakenut jopa kymmentä työpaikkaa kuukaudessa. Siksi olenkin nyt vakityössä ja aion olla tässä loppuun saakka, kun sellaisen löysin jossa pärjään.
Ja kun olen ollut työttömänä kykenemätön hakemaan töitä, olen mennyt lääkäriin ja hakenut sairaslomaa. Ei työttömyyskorvaus ole mikään itsestään selvyys, vaan silloin pitää hakea töitä tai jos ei pysty, niin olla parantumassa tai kuntoutumassa . Miksi työttömät uhriutuu? En sano että työpaikan löytäminen on helppoa, mutta töitä pitää hakea tai opiskella, kunnes pystyy itsensä elättämään. Parempi vaikka olla siivoojana osa-aikaisesti kuin odotellaa ja uhriutua, kun ei kaikkea saa kultavadilla, kuten on totuttu. Luopukaa siitä 600 euron almusta, niin pääsette velvoitteestanne ja saatte elää miten haluatte. Aika vähällä rahalla orjuuteen alatte, kun noin 600 euroa? - Anonyymi
Ei kukaan työssä oleva viitsi miettiä työttömien loisimisia, hah hah hah hah!
Haloo pahvi, miten ajatuksesi hajoilee typeryyteen?
Olisiko jo korkea aika kehittää itseä, mitäpä olet mieltä?
Mene pesulle ja syö hyvin. Lähde ulos tuulettumaan niin aivot virkistyy ja tuulettuu! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se mitään mollaamista ole kysyä asiaa.
Olen minäkin ollut työtön useinkin, jolloin olen totta kait hakenut jopa kymmentä työpaikkaa kuukaudessa. Siksi olenkin nyt vakityössä ja aion olla tässä loppuun saakka, kun sellaisen löysin jossa pärjään.
Ja kun olen ollut työttömänä kykenemätön hakemaan töitä, olen mennyt lääkäriin ja hakenut sairaslomaa. Ei työttömyyskorvaus ole mikään itsestään selvyys, vaan silloin pitää hakea töitä tai jos ei pysty, niin olla parantumassa tai kuntoutumassa . Miksi työttömät uhriutuu? En sano että työpaikan löytäminen on helppoa, mutta töitä pitää hakea tai opiskella, kunnes pystyy itsensä elättämään. Parempi vaikka olla siivoojana osa-aikaisesti kuin odotellaa ja uhriutua, kun ei kaikkea saa kultavadilla, kuten on totuttu. Luopukaa siitä 600 euron almusta, niin pääsette velvoitteestanne ja saatte elää miten haluatte. Aika vähällä rahalla orjuuteen alatte, kun noin 600 euroa?Hyvin kirjoitettu. Asenteiden koventuminen johtunee siitä, että viimeiset pari vuotta on ollut erittäin kuormittavaa työssäkäyville ja myös työnantajille hintojen yms. kallistuessa. Ei siinä sitten kukaan paljon jaksa kuunnella työttömien kapinointia töihin pakottamisesta, varsinkaan kun meidän palkasta kerätyillä verorahoilla voidaan mahdollistaa sosiaalietuudet joita saatte. Eikä sitä mielikuvaa varmasti helpota ne lehdissäkin haastatellut ideologisesti työttömät, joilla ei ole aikomustakaan tehdä töitä vaan odottavat että muut maksavat, sekä aloituksessa mainittu kapinointi näillä palstoilla.
Sitä negatiivista asennetta ei olisi niin paljon, jos ette kapinoisi työllistämistoimia vastaan joka on ehtona tukien saamiselle. Perusoikeuksiin kuuluu että jokaiselle kuuluu perustoimeentulo, mutta perusoikeuksiin ei kuulu se idea että muut kustantavat niitten elämisen jatkuvasti, jotka kykenisivät itsekkin huolehtimaan itsestään hankkimalla toimeentulonsa itse. Tosissaan töitä etsiviä työnhakijoita ei suurin osa suomalaisista varmasti vihaa mutta työttömyystoimia vastaan kapinoiminen ja ylimielinen kettuilu työssäkäyviä kohtaan vain koventaa asenteita entisestään, ja se kannattaa huomioida että työttömillä on hyvin harvoin voimaa ja valtaa tässä maassa. Valitettavasti se kapinoinnin seuraus näkyy sitten vaalituloksissa kuten nyt kävikin. Ne puolueet jotka pitivät työttömien puolta ovat jäämässä sivuun.
Aina voitte miettiä sitä miltä tuntuisi jos teidän kotiinne pakotettaisiin asumaan teille tuntematon henkilö, jolle joudutte antamaan siitä teidän työttömyyskorvauksestanne (tai mitä ikinä se onkaan) vaikka 20% osan, antamaan ruokaa jääkaapistanne, ja antaisitte asua kodissanne ilman ettei hän tee vastineeksi yhtään mitään. Ja sitten kun sitä häneltä vaaditaan, hän vielä kapinoi, valittaa päälle ja syyttää teitä mollaamisesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täällä ei ole kukaan pätemässä mitään vaan aloitus on aivan aiheellinen. Lue ne ketjut läpi jos et usko! Siellähän se työnvälttelijöiden asenne tulee ilmi miten pakottaminen hakemaan töitä on laitonta, ja keksitään vaikka mitä tekosyitä kieltäytyä tarjotusta työstä. Ja raha pitäisi silti saada tekemättä mitään ja mieluummin lisää.
Meitä työssäkäyviä vit**taa se että MEIDÄN palkasta otetaan rahat TEIDÄN elämiseen! Sitten kun teiltä odotetaan vähän omatoimisuutta vastavuoroisesti, niin alkaa kauhea parkuminen kun teitä niin ahdistellaan ja pakotetaan. Ja sitten vielä ihmettelet miksi teistä ei tykätä!! Ei ole olemassa pelkästään oikeuksia vaan myös velvollisuuksia. Vai onko sinulla jotain vastalauseita ettei työtöntä saa pakottaa töihin ja ottamaan vastuuta elämisestään?
Onneksi tähän tulee nyt muutos ja loisiminen yhteiskunnan tuilla loppuu tai ainakin vaikeutuu. Eiköhän sinullakin ala puheet pehmenemään ja asenne muuttua nöyremmäksi.Jää työttömäksi jos noin vituttaa se on oma valinta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi tähän tulee nyt muutos ja loisiminen yhteiskunnan tuilla loppuu tai ainakin vaikeutuu. Eiköhän sinullakin ala puheet pehmenemään ja asenne muuttua nöyremmäksi.Suurimpia loisia ovat poliittiset toimijat ja yritystukipellet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvin kirjoitettu. Asenteiden koventuminen johtunee siitä, että viimeiset pari vuotta on ollut erittäin kuormittavaa työssäkäyville ja myös työnantajille hintojen yms. kallistuessa. Ei siinä sitten kukaan paljon jaksa kuunnella työttömien kapinointia töihin pakottamisesta, varsinkaan kun meidän palkasta kerätyillä verorahoilla voidaan mahdollistaa sosiaalietuudet joita saatte. Eikä sitä mielikuvaa varmasti helpota ne lehdissäkin haastatellut ideologisesti työttömät, joilla ei ole aikomustakaan tehdä töitä vaan odottavat että muut maksavat, sekä aloituksessa mainittu kapinointi näillä palstoilla.
Sitä negatiivista asennetta ei olisi niin paljon, jos ette kapinoisi työllistämistoimia vastaan joka on ehtona tukien saamiselle. Perusoikeuksiin kuuluu että jokaiselle kuuluu perustoimeentulo, mutta perusoikeuksiin ei kuulu se idea että muut kustantavat niitten elämisen jatkuvasti, jotka kykenisivät itsekkin huolehtimaan itsestään hankkimalla toimeentulonsa itse. Tosissaan töitä etsiviä työnhakijoita ei suurin osa suomalaisista varmasti vihaa mutta työttömyystoimia vastaan kapinoiminen ja ylimielinen kettuilu työssäkäyviä kohtaan vain koventaa asenteita entisestään, ja se kannattaa huomioida että työttömillä on hyvin harvoin voimaa ja valtaa tässä maassa. Valitettavasti se kapinoinnin seuraus näkyy sitten vaalituloksissa kuten nyt kävikin. Ne puolueet jotka pitivät työttömien puolta ovat jäämässä sivuun.
Aina voitte miettiä sitä miltä tuntuisi jos teidän kotiinne pakotettaisiin asumaan teille tuntematon henkilö, jolle joudutte antamaan siitä teidän työttömyyskorvauksestanne (tai mitä ikinä se onkaan) vaikka 20% osan, antamaan ruokaa jääkaapistanne, ja antaisitte asua kodissanne ilman ettei hän tee vastineeksi yhtään mitään. Ja sitten kun sitä häneltä vaaditaan, hän vielä kapinoi, valittaa päälle ja syyttää teitä mollaamisesta.Montako työtöntä elää kotonasi?
- Anonyymi
Sitä ahdistuu koska ei kukaan palkkaa töihin kuitenkaan. Monet hakee 500 paikkaa eikä saa töitä joten sitä vaan ahdistuu.
- Anonyymi
Noin ei kannattaisi ajatella, silloin ei varmasti saa kyllä mitään, eikä sitä asennetta kukaan valitettavasti arvosta. Jos hakee 500 paikkaa eikä tule valituksi yhteenkään niistä, syynä siihen on silloin aika todennäköisesti väärät ja puuttelliset työnhakumetodit, tai haettava tehtävä on sellainen johon oma osaaminen ei riitä. Sitä kannattaakin päivittää jos meinaa työllistyä, koska fakta on se että mitä pitempään olet työttömänä, sen vaikeammaksi se työn saaminen tulee.
En ole työnantaja enkä edes rekrytoija mutta olen seurannut tämä prosessia todella läheltä omassa työssäni, joten voin sanoa että aika iso osa hakemuksista menee suorilta hylkyyn sen takia että hakija on pitkäaikaistyötön. Ikävä sanoa tämä mutta se ei ole työnantajalle mikään hyvä merkki jos edellisestä työstä on aikaa useampi vuosi, ja sitä on myös hankalaa hakijan selittää jos kysytään syitä miksi työttömyysjakso on pitkä. Tämä siksi, että ainahan siinä väillä voi opiskella vaikka uuden ammatin alalle joka vetää jos omalla alalla ei ole töitä. Se on merkki aktiivisuudesta. Lisäksi työnantaja etsii sellaista tekijää jonka osaaminen ja työpanos tuo firmaan lisää voittoa. Näin se bisnes toimii, ei töitä ja palkkaa jaeta huvikseen! Tällaiset tyypit saa ne paikat ja heistä pidetään kiinni.
Osa taas sitten vaatii aivan utopistisia palkkoja omaan jo vanhentuneeseen osaamiseen nähden. Se ei mene missään läpi vieläpä jos työhistoriassa on helvetin isoja aukkoja eikä mitään merkkiä omasta aktiivisuudesta. Eli kannattaa olla aktiivinen jos oikeasti haluaa työllistyä vaikka se kuulostaakin kuluneelta fraasilta. - Anonyymi
Kun hakee useasti eikä pääse edes haastatteluun saati jää vaille yhteydenottoa on aika pysähtyä, istua alas ja miettiä asiaa ajan kanssa miten voisi kehittää itseä!
Omat nykyiset taidot ja tiedot on selkeästi jäljessä nykyvaatimuksiin! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noin ei kannattaisi ajatella, silloin ei varmasti saa kyllä mitään, eikä sitä asennetta kukaan valitettavasti arvosta. Jos hakee 500 paikkaa eikä tule valituksi yhteenkään niistä, syynä siihen on silloin aika todennäköisesti väärät ja puuttelliset työnhakumetodit, tai haettava tehtävä on sellainen johon oma osaaminen ei riitä. Sitä kannattaakin päivittää jos meinaa työllistyä, koska fakta on se että mitä pitempään olet työttömänä, sen vaikeammaksi se työn saaminen tulee.
En ole työnantaja enkä edes rekrytoija mutta olen seurannut tämä prosessia todella läheltä omassa työssäni, joten voin sanoa että aika iso osa hakemuksista menee suorilta hylkyyn sen takia että hakija on pitkäaikaistyötön. Ikävä sanoa tämä mutta se ei ole työnantajalle mikään hyvä merkki jos edellisestä työstä on aikaa useampi vuosi, ja sitä on myös hankalaa hakijan selittää jos kysytään syitä miksi työttömyysjakso on pitkä. Tämä siksi, että ainahan siinä väillä voi opiskella vaikka uuden ammatin alalle joka vetää jos omalla alalla ei ole töitä. Se on merkki aktiivisuudesta. Lisäksi työnantaja etsii sellaista tekijää jonka osaaminen ja työpanos tuo firmaan lisää voittoa. Näin se bisnes toimii, ei töitä ja palkkaa jaeta huvikseen! Tällaiset tyypit saa ne paikat ja heistä pidetään kiinni.
Osa taas sitten vaatii aivan utopistisia palkkoja omaan jo vanhentuneeseen osaamiseen nähden. Se ei mene missään läpi vieläpä jos työhistoriassa on helvetin isoja aukkoja eikä mitään merkkiä omasta aktiivisuudesta. Eli kannattaa olla aktiivinen jos oikeasti haluaa työllistyä vaikka se kuulostaakin kuluneelta fraasilta.Sinun kirjoituksesi on sitä työnantajan liirumlaaria siis täyttä.paskaa kirjoitit
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun hakee useasti eikä pääse edes haastatteluun saati jää vaille yhteydenottoa on aika pysähtyä, istua alas ja miettiä asiaa ajan kanssa miten voisi kehittää itseä!
Omat nykyiset taidot ja tiedot on selkeästi jäljessä nykyvaatimuksiin!Siellä joku konsultti tyrkyttää hyödyttömiä koulutuksia työttömille veronmaksajien rahoilla!
- Anonyymi
Koulutus,työkokemus ja vieraskieli,jota aniharva osaa jää työttömäsi hakee töitä,mutta kukapa palkkaisi ja työtätekevä saisi elatuksensa itselleen ja perheelleen.Firmoja lopettaa tai konkan tekee,jottei tarvitse työtähakevia.
- Anonyymi
iso osa hakemuksista menee suorilta hylkyyn sen takia että hakija on pitkäaikaistyötön.
Noniin siinähän se tuli.
Miksi siis pakoitetaan henkilöitä hakemaan töitä joita yrittäjien ei ole halua palkata töihin?
Kansanedustajia myöten annetaan myös ihan väärä kuva jopa vale siitä, että töitä saa helposti ja työpakan voi vaan ottaa vastaan ja töihin voi vaan mennä vaikka oikaesti jokaiseen avoimeeen työpaikkaan tulee valtava hakemustulva.
Ongelma on ihan jossain muussa kuin työttömistä. Varmasti moni poitäkaikais työtönkin minä mukaan lukien menisin töihin jos saisin töitä en voi mennä töihin jos en saa töitä. Tunnen myös työttömiä jotka ovat oleet aikaisemmin töissä minäkin olen ollut aikaisemmin töissä jos olen ollut aikaisemmin töissä niin miksi en nyt sitten menisi töihin? Ei voi mennä mihkään töihin jos ei saa töitä. Mikä tässä on niin vaikea tajuta. Tai kyllä minä tiedän, että se tajutaan kansandustajia myöten, mutta tästä vaan yritetään antaa ihan tahallisesti väärä kuva jotta tästä tilanteesta voisi syyttää työttömiä vaikka oikea syy on ihan jossain muussa kuin työttömissä. Ihan siinä, että heitä ei huolita töihin. Siis jos kyseessä on palkkatyö. kaikenmailman 9€ pelleilyihin kyllä kelpaa työtönkin. - Anonyymi
Vai onko sinulla jotain vastalauseita ettei työtöntä saa pakottaa töihin ja ottamaan vastuuta elämisestään?
Mihin ja kelle yrittäjille 250 000 työtöntä pakotetaan töihin? Missä ovat ne työpaikat ja yrittäjät joihin meidät pakotetaan
Vai tarkoitatko, että töitä pitäisi tehdä pelkällä työttömyyskorvauksella. Jos pakotetaan töihin niin miksi se työ pitää tehdä työttömyyskorauksella. Miksi ei voida maksaa normaalia palkaa jos kerran työissäkäyväkin saa normaalin palkan niin miksi muutaman vuoden työttömänä ollut henkilö ei enää saa palkkaa?
Meitä työssäkäyviä vit**taa se että MEIDÄN palkasta otetaan rahat TEIDÄN elämiseen! Sitten kun teiltä odotetaan vähän omatoimisuutta vastavuoroisesti, niin alkaa kauhea parkuminen kun teitä niin ahdistellaan ja pakotetaan.
Minä olen ainakin säännölliesti noudattanut sitä aktiivimallia, että pitää hakea 4 paikkaa/kk, mutta mitä se auttaa jos ne hakemukset lentää suoraan roskiin kuten täällä joku sanoi? ja jos ei niitä töitä ole halua tarjota normaalilla palkalla niin mitä muutakaan sitten voi tehdä kun elää teidän verovaroilla? ja ihan tiedoksi niin kyllä jossain kohtaa joutuu tekeen tukien eteenkin töitä mm. työkokeilu ja kuntouttava työtoiminta joten ei se mitään ilamista rahaa ole kyllä niiden tukien eteen on jotain töitäkin tehty!, mutta kun te yttäjät ette voi PALKATA meitä tyttömiä töihin ette sitten millään niin tilanne on nyt vaan tämä ja miksi ette valita yrittäjistä jotka koko ajan kierättä jotain 9€ työkokeilijoita koskaan niitä palkaamatta hehän ne niitä muiden kustannuksilla eläviä ovat. Eivät itse tee mitään muutakuin komentelevat muita tekmään töitä 9€ päivä+tuet. - Anonyymi
Olisi mielenkiintoista tietää mitä työtä nämä työttömistä mollaavat itse tekevät. Vähän veikkkaan, että se ei ole ns "oikeaa työtä"
- Anonyymi
Samaan lopputulokseen tullut, kauhea hinku tuntea ittesä niiiin paljo paremmaksi ihmiseksi tekemällä tänne aloituksia, kuinka toiset loisii ja ite raadan. Saattaa se työpaikka missä puuhastellaan, mennä äkkiäkin alta, jos ei jo ole menossakin. Tällaista aloituksista tulee ilmi just se oma työpahoinvointi ja kateus - työttömillä kun on niin helppoa. Näihin ei oikeastaan kannata edes vastata, saattaa hyvinkin olla kohta jossain iltapäivälehtien otsikoissa, kuinka tutkittu työttömien haluttomuutta ottaa vastaan työtä. Niin, mutta saattaa myös jäädä kertomatta, ettei sitä työtä olekaan.
- Anonyymi
Palsta varmaan hiljenee radikaalisti eli trollit menivät töihin eli eduskuntaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Palsta varmaan hiljenee radikaalisti eli trollit menivät töihin eli eduskuntaan.
Ei, kyllä se loisivan elämäntapatyöttömän valitus ja epätotuuksien levittely täällä jatkuu kaikesta huolimatta
- Anonyymi
Ihmisen elämä.. Nukut kolmas osan, syöt elämäsi aikana 6 vuotta, nait 2 vuotta, katselet telkkaria, köyt työssä kolmas osan..työmatkoihin muutama vuosi,lomailuun 3,3 vuotta työaikana.. Siinäpä se elämä onkin... Töihin vaan...
- Anonyymi
Moni suomalainen omaa venäläisgeenejä ja haluaa elää soromnoo-tyyliin ja se onnistuu vielä paremmin toisten työn tuloksilla.
- Anonyymi
Ootko täysidiootti? Tähän ny geeniperimäkin vielä? Toisaalta, työelämästä löytyy paljo tyyppejä, jotka ei palkkansa eteen viiti paljoa tehdä. Jospa ne venäläisgeenit löytyyki sieltä?
- Anonyymi
Venäjällä ei saa mitään ilmaiseksi. Siellä teet töitä jos meinaat syödä!
- Anonyymi
Samaa ihmettelen. Se on aina ollut työttömän velvollisuus ja oma etu. Mikä ongelma? Asenne?
- Anonyymi
Yrittäjät eivät ole kiinnostuneita työttömistä ja palkkaamaan työttömiä töihin. Ihan siinä on se ongelma! Tätä ongelmaa yritetään tietenkin kaikin keinoin väistellä.
- Anonyymi
Yrittäjät haluavat ilmaista työvoimaa ennen kaikkea ja Kokoomuksen ideologian mukaan työntekijän pitäisi maksaa työnantajalle siitä että saa käydä töissä!
- Anonyymi
Ne, jotka haluaisivat mennä töihin, eivät pääse, koska ei ole töitä.
TE sivuilla n 15000 avointa paikkaa ja niitä on hakemassa n 400 000 työtöntä.
Vaikka 100 000 olisi työhaluttomia, on edelleenkin keskimäärin 20 hakijaa joka paikkaan.
Kaikille ei vaan riitä töitä. - Anonyymi
Geenit... Aivot sakalaiselta insinööriltä peräisin ja työhalut peritty venäjältä.. Aivot käskee mutta kädet ei tottele..
- Anonyymi
Kun tein tämän viestiketjun aloituksen olen ollut lomautettuna/työttömänä viimeiset 2,5 vuotta ja seurannut tätä sivustoa mitä ajatuksia tänne kirjoitellaan.
Itse en ole ahdistunut työnhausta kuten valtaosa näin tekee jostain omituisesta syystä mitä en ymmärrä edelleenkään?
Oma työhistoriani on reilusti yli 40v yhtäjaksoisessa ansiotyössä ja nyt putkenpäätä kohden jatketaan hyvillä mielin.- Anonyymi
Minkä putken päätä kohden?
- Anonyymi
Taloudellinen stressi: Työttömyys voi aiheuttaa taloudelliseen stressiä ja ahdistusta, kun työtön huolehtii siitä, miten pärjää rahallisesti ja miten pääsee uuteen työhön.
Identiteettikriisi: Työttömyys saattaa vaikuttaa negatiivisesti itsetuntoon ja identiteettiin. Työpaikka on usein pala henkilön identiteettiä, jolloin sen menettäminen voi aiheuttaa tunteen omanarvontunnon menetyksestä.
Pelko hylkäämisestä: Työnhaku voi olla haastavaa, jolloin henkilö joutuu kohtaamaan hylkäämisen ja pettymyksen tunteen, jos ei saa tarjousta työpaikasta. Tämä mahdollisesti lisää ahdistusta ja pelkoa siitä, että henkilö ei koskaan löydä uutta työpaikkaa.
Yhteiskunnan paine: Yhteiskunnassa on usein paineita menestyä ja olla taloudellisesti tuottava. Työttömyys voi tuntua epäonnistumiselta ja henkilö saattaa kokea, että häntä arvostellaan tai häpeillään työttömyydestään.
Epävarmuus tulevaisuudesta: Työttömyys voi aiheuttaa epävarmuutta tulevaisuudesta. Henkilö voi pelätä, että hän on kykenemätös löytämään työtä tai että hän joutuu tekemään taitojaan ja mielenkiintojaan vastaamatonta työtä.
On fiksua tunnistaa kyseiset tunteet ja tarvittaessa hakea apua ja tukea. - Anonyymi
Ainoa elämä ja sairaana kortistossa, prkele.
- Anonyymi
Sairaat menee lääkäriin, ei siellä työkkärissä roikuta sairaana, koska se ei ole kenenkään etu.
- Anonyymi
Jos on lapsesta lähtien asunut perheessä, jonka jäsenet elävät tulonsiirroilla, on vaikea sopeutua ajatukseen, että itsekin pitäisi tehdä jotain toimeentulonsa eteen.
- Anonyymi
Totta. Mutta näihin perheisiin pitäisi vaikuttaa jo varhain. Maalla paljon tällaisia perheitä joissa lapset eivät ole nähneet työhönlähtöä ja sieltä tuloa. Päivät kaiveltu persettä.
- Anonyymi
Työttömistä suurin osa varmasti haluaisi tehdä työtä. Järjestelmän takia moni heistä menettää työhalunsa. Jos nöyryytetään, syyllistetään, uhkaillaan karenssilla, ei ole paljon työmotivaatiota jäljellä. Joku merkonomi päättää mitä työtön saa tehdä ja mitä hän ei saa tehdä. Voisko järjestelmää muttaa sellaiseksi, että työtönkin voisi työllistyä ilman että häntä syylistetään rikolliseksi. Olisipa mahdollisuus antaa palautetta yhteiskunnalle täällä olevista epäkohdista. Ei tällaisessa byrokraattisessa järjestelmässä ole mitään järkeä. Voisi antaa parannusehdotuksia miten järjestelmää voisi kehittää kannustavammaksi. Mutta se ei onnistu. Olipa vallassa mikä tahansa puolue, homma jatkuu samanlaisena.
- Anonyymi
kyllä valtaosa työttömistä hakee itsellensä työpaikkaa, työsuhdetta ja työtä. ne purkaukset joita s24 sivulta voi lukea ei edusta työttömien valtaosan mielipiteitä.
- Anonyymi
Muistan itsekin takavuosina olleeni työtön. Ahdistus tuli siitä kun talous oli kuralla, työhön ei mihinkään huolittu vaikka kyselu, haki, tyrkyttäytyi.
Nykyisin tilanteeni on onneksi mukavampi. Alalla jossa on lähes aina saatavissa työtä mikäli joutuisin työttömäksi, eikä isoa huolta töitten loppumisesta ole näköåiirissä. Alalla jolla olen, kokemus on se mikä työnhaussa painaa. - Anonyymi
Työttömät itse valitsevat mitä työtä hakevat! Se että karenssin uhalla pakotetaan hakemaan Kuntakokeilun sanelemaa työtä ei ole perustuslain mukaista ja on väärin monessa suhteessa.
- Anonyymi
Aloittajalle. Ei se 2,5 vuoden jälkeen ahdistakkaan. Sehän on vähän kun lomailua. Mutta tulet itsekin huomaamaan, että et enää kohta mihinkään kelpaakaan. Tapahtuu muuten aika äkkiä.
- Anonyymi
Ei ole minun työelämän tavoitteet enää olleet tavoitteena, koska eläke alkaa kohta. Kyse olikin siitä että nuoremmat kapinoi työnhakua kaikin keinoin?
- Anonyymi
Työnhaku Suomessa on ainakin yli 40v pitkäaikaistyöttömien kohdalla turhaa.
- Anonyymi
Siis juurikin esimerkki siitä ettei haluta kehittää itseä mitenkään vaan maataan lattialla....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis juurikin esimerkki siitä ettei haluta kehittää itseä mitenkään vaan maataan lattialla....
minä kehittäisin itseäni jos saisin sen tehdä velkaantumatta, tai vaikka velkaantumallakin jos uusi koulutus olisi edes jonkinlainen tae työllistymisestä
- Anonyymi
Aloittaja ei ole kokenut työttömyyttä.
- Anonyymi
Olenhan minä sen kokenut jo +800 työpäivää päivää ja vielä jatkuu ennen eläkettä +300 pv.
Tein vain aloitukseen huomion miten kaikin keinoin pyritään työlistymistä välttämään ja hakemista väheksymään?
Minut ei ole tarvinnut vältellä, taustalla pitkä työkokemus, mutta terveystilanne joka jopa estää työnsaannin....
- Anonyymi
Siksi ettei rehellistä työtä ole tarjolla enää ja epärehellistä ei kukaan saa tehdä
- Anonyymi
kuule ahistaisko sinua jos haet ja haet ja haet etkä saa?
- Anonyymi
Ei, koska kehittäisin itseäni jotta lopulta se työpaikan saa!
Itse hain työpaikkaan jonne halusin ja sitä piti hakea + 2 v. Kehitin osaamisen tasoani sen ajan!
Tavoite oli lukittu ja se toteutui!
- Anonyymi
Aina huudetaan että opiskelkaa, no millä rahoitat opiskelut? Ota opintolainaa! No mikä takaa sen että pääset nykyisin palkkatöihin ja pystyt lyhentämään tätä opintolainaa!
- Anonyymi
tuolla periaatteella ei kannata varmaankaan edes syntyä. Elämässä ei titenkään ole mitään takeita. Se on tosiasia. Voi jäädä auton alle tai tukehtua kaurapuuroon tai saada tappavan taudin. Sen kuitenkin tiedän että kun normaaliälyinen lapsesta lähtien alkaa itseänsä kehittäämään ahkeruudella hyvin suurella todennäköisyydellä itsestä tulee ainakin taloudellisesti varakas ja fyysisesti vahva ja monen vieraan kielen taitaja. Poikkeuksia siihenkin on mutta erittäin harvinaista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tuolla periaatteella ei kannata varmaankaan edes syntyä. Elämässä ei titenkään ole mitään takeita. Se on tosiasia. Voi jäädä auton alle tai tukehtua kaurapuuroon tai saada tappavan taudin. Sen kuitenkin tiedän että kun normaaliälyinen lapsesta lähtien alkaa itseänsä kehittäämään ahkeruudella hyvin suurella todennäköisyydellä itsestä tulee ainakin taloudellisesti varakas ja fyysisesti vahva ja monen vieraan kielen taitaja. Poikkeuksia siihenkin on mutta erittäin harvinaista.
Sieltähän tuli Kokoomuksen lempilause: Jokainen on oman onnensa seppä ja kaikille lähtökohdat ovat automaattisesti samat!! Ne jotka eivät kykene pärjäämään saavat kuolla pois!
- Anonyymi
Opinnot voi rahoittaa osa-aikatyöllä. Niitähän tuolla on mollit täynnä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sieltähän tuli Kokoomuksen lempilause: Jokainen on oman onnensa seppä ja kaikille lähtökohdat ovat automaattisesti samat!! Ne jotka eivät kykene pärjäämään saavat kuolla pois!
Miksi sitä onnea ei kannattaisi edes kokeilla? Elämä on tietyiltä osin arpapeliä, ja yleensä riskejä on otettava jos haluaa edetä elämässä.
- Anonyymi
AIka vaikea hakea kun ei voi tietää yhtään mitä työ todellisuudessa on. Jos ei ole ammattitaitoa mihinkään, mitä kummaa siihen hakemukseen voi laittaa? Koulutodistuksilla ei aikuinen töitä hae, eikä pitkällä työttömyydelläkään voi itseään kehua. TE-palvelun asiakashan on jo työnhakijaksi ilmoittaunut, ja vieläpä useaan työnvälitykseen. Siksi työllistäminen on työnantajan vastuulla. Hänhän ainoastaan tietää ketä haluaa ja mitä työ on.
Vuosikymmeniä samassa työssä oleet eivät ole hakeneet kuin ehkä yhden kerran. Työttömänkö pitäisi myydä itseään kymmeniä tai satoja kertoja? Jokainen tietää, ettei näitä henkilöitä tulla koskaan työllistämään vaan kyse on rangaistuksesta tai siitä että työssä olevien turvattomuus lisääntyisi. Lopulta käy vain niin, että kaikkien työkyky alkaa heiketä. Se näkyy pahoinvointina ja tuottavuuden laskuna. Valitettavasti ekonomistit eivät näe sitä suoraan talouskirjanpidossa, koska se ei tunnista tuottavuuden laskun yhteiskunnallisia tekijöitä!- Anonyymi
Niihin hakemuksiinhan voi sepittää vaikka mitä paskaa. Ei sen tarvitse olla niin totuuspohjaista, kunhan työnantajalle kelpaa. Minunkin cv on täpöten täynnä vaikka olen ollut vuosia yhtäjaksoisesti työtön.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1739933Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde523275Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja483041- 632764
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2012135- 1142093
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai251963Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä641576Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121326Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t221286