Asfaltilla tuhotaan ensin kitkarenkaat sitten talvikeleilla ajellaan paskoilla kitkoilla ja jännitetään jännäkakka pöksyissä penkki märkänä ripulista joka mutkassa 5km/h nopeudella että kuoleeko mutkaan, tätä se on aina ja niin nähtyä. Raskas liikennekkin meinaa ohi ulkokaarteen puolta näistä jännäkakka kitkarenkaijoista.
17,1 lämmintä ja kitkaspedet tuhoaa renkaitaan
16
96
Vastaukset
- Anonyymi
Continental on liian pehmee, siksi suosin kiinalaista merkkiä!
- Anonyymi
Tuota et usko itsekkään
- Anonyymi
Oli muuten 17,2 sitä lämmintä.
- Anonyymi
Kovasti kiirettä noilla rengashoteleilla näkyy olevan täällä pk-seudulla. Minäkin sain vaihtoajan vasta 28.4. kun pääsiäisenä aikaa varailin. Ainakin sillä monta toimipistettä olevalla hotellilla, jota minä käytän.
No minulla on jo 5-vuotra vanhat kitkat alla, joten.... ja ajojakin tulee kovasti vähän enää nykyään.
Ja sitten tiedoksi besservissereille: olen itse vaihtanut renkaani lähes 40 vuotta, mutta nyt on tullut vastaan pari ongelmaa sen suhteen. Muutin omakotitalostani kerrostaloon, jossa ei ole mahdollista säilyttää renkaita ja toiseksi 70-vuoden ikä on tuonut vähän fyysisen puolen kremppaa juuri niihin kropan paikkoihin, joita renkaanvaihdossa tarvitaan....- Anonyymi
Ajele rauhassa ne vanhat kitkat loppuun kesän aikana ja sitten syksyllä hankit uudet renkaat talven ajoihin.
Kitkat mainitsemasi ikäisenä, vaikka kulutuspintaa vielä olisi jopa reilusti jäljellä, ovat kuitenkin menettäneet pito-ominaisuksistaan niin paljon, että ovat talviliikenteeseen hengenvaaralliset. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajele rauhassa ne vanhat kitkat loppuun kesän aikana ja sitten syksyllä hankit uudet renkaat talven ajoihin.
Kitkat mainitsemasi ikäisenä, vaikka kulutuspintaa vielä olisi jopa reilusti jäljellä, ovat kuitenkin menettäneet pito-ominaisuksistaan niin paljon, että ovat talviliikenteeseen hengenvaaralliset.Kitkat on hengenvaarallisia myös kesällä, ja aivan erityisesti kun sataa ja tienpinta on märkä, saati että on vettä.
Joskus jopa TM:n testissä todettiin, ettei eroa juurikaan ole kesärenkaisiin normitalvikelillä.
Muistelen jopa sellaisia testituloksia jarrutustesyisdä 120 vauhdissa, niin kun hyvä kesärengas oli pysäyttänyt auton, niin kitkarengasautolla oli vielä vauhtia noin 60-70 km/t. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kitkat on hengenvaarallisia myös kesällä, ja aivan erityisesti kun sataa ja tienpinta on märkä, saati että on vettä.
Joskus jopa TM:n testissä todettiin, ettei eroa juurikaan ole kesärenkaisiin normitalvikelillä.
Muistelen jopa sellaisia testituloksia jarrutustesyisdä 120 vauhdissa, niin kun hyvä kesärengas oli pysäyttänyt auton, niin kitkarengasautolla oli vielä vauhtia noin 60-70 km/t.Vaikka käytetyt kitkat ei kesäkelissä, kaikissa sää ajo- olosuhteissa toki vastaa uutta parhainta kesärengasta niin keskimääräiselle kuskille, joka ei aina joka hetki ajaessaan ulosmittaa renkaan parasta mahdollista toimintaa erilaisissa olosuhteissa, se kesäkelissä loppuun ajettava kitkarengas on varsin taloudellinen ja likaa turvallisuudesta tinkimätön ratkaisu.
Näkemyksesi ettei talvikelissä olisi suuria eroja kesä ja kitkarenkaiden välillä, ei nauti monenkaan mielestä totuusarvoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka käytetyt kitkat ei kesäkelissä, kaikissa sää ajo- olosuhteissa toki vastaa uutta parhainta kesärengasta niin keskimääräiselle kuskille, joka ei aina joka hetki ajaessaan ulosmittaa renkaan parasta mahdollista toimintaa erilaisissa olosuhteissa, se kesäkelissä loppuun ajettava kitkarengas on varsin taloudellinen ja likaa turvallisuudesta tinkimätön ratkaisu.
Näkemyksesi ettei talvikelissä olisi suuria eroja kesä ja kitkarenkaiden välillä, ei nauti monenkaan mielestä totuusarvoa.Kuivalla kesäkelillä kitkarengas on ihan kelvollinen. Silloin toimii mikä tahansa rengas riittävän hyvin. Märällä asfaltilla kitkarengas se on todella paljon liukkaampi kuin kesärengas, ja siksi on hyvä siirtyä kesärenkaisiin heti, kun ei ole jäätä tai lunta enää tulossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuivalla kesäkelillä kitkarengas on ihan kelvollinen. Silloin toimii mikä tahansa rengas riittävän hyvin. Märällä asfaltilla kitkarengas se on todella paljon liukkaampi kuin kesärengas, ja siksi on hyvä siirtyä kesärenkaisiin heti, kun ei ole jäätä tai lunta enää tulossa.
Kuten itse sanoit, kuivassa kesäkelissä toimii mikä tahansa rengas, siis jopa kulunut kitkarengas riittävän hyvin. Märällä kelillä ajetaan maltillisesti jolloin sillä kuluneella kitkallakin pärjää turvallisuuden näkökulmasta varsin hyvin,
Joten normiajossa, nopeusrajoituksia noudattaen, talvella kuluneiden tai muuten vanhenemisvaarassa olevin kitkarenkaiden kesällä loppuun ajaminen on se sekä talouden, turvallisuuden, että ekologisuuden näkökulmasta varsin hyvä ja oikea ratkaisu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka käytetyt kitkat ei kesäkelissä, kaikissa sää ajo- olosuhteissa toki vastaa uutta parhainta kesärengasta niin keskimääräiselle kuskille, joka ei aina joka hetki ajaessaan ulosmittaa renkaan parasta mahdollista toimintaa erilaisissa olosuhteissa, se kesäkelissä loppuun ajettava kitkarengas on varsin taloudellinen ja likaa turvallisuudesta tinkimätön ratkaisu.
Näkemyksesi ettei talvikelissä olisi suuria eroja kesä ja kitkarenkaiden välillä, ei nauti monenkaan mielestä totuusarvoa.Se ei ollut minun näkemykseni tuo talvikelin kesä-kitka-renkaiden erosta vertailtuna kesä-kitka-renkaiden kesäisen sadekelin pitoon, vaan TM:n testaajien.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se ei ollut minun näkemykseni tuo talvikelin kesä-kitka-renkaiden erosta vertailtuna kesä-kitka-renkaiden kesäisen sadekelin pitoon, vaan TM:n testaajien.
Se että näkemys oli vagniikan maailman testaajien , ei muuta sitä, että niillä kuluneilla ja tai yli-ikäisillä kitkarenkailla kesällä ajaminen, meidän nopeusrajoitusten mukaan ja sadekelillä järki päässä pitäen, olipa renkaat mitkä tahansa, on täysin sallittua ja talouden ja ekologisuuden näkökulmasta jopa hyvä ratkaisu.
- Anonyymi
Nastat voi työntää porvarin persiiseen!🤗🤗
- Anonyymi
Mitäs ne siellä auttaa
- Anonyymi
Ei kitkat pikkuajoissa juurikaan kulu jos päivälämpötilan huippu on tuota luokkaa muutaman hetken vuorokaudessa ja toisaalta omia renkaita siinä kuluttaa.
Toista on nastapellet jotka tuhoaa teitä kokoajan lämpötiloista riippumatta.- Anonyymi
Ei ne nastatkaan pikkuajoissa juurikaan teitä tuhoa, eihän ne nastat jäisissä talvikeleissä aina edes siihen asfaltin pintaan yllä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1192651
Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä
"Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht2551148- 861104
- 81064
Nainen voi rakastaa
Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt791011Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa
Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.63933Kalateltta fiasko
Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr12930- 30896
IS Viikonloppu 20.-21.7.2024
Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku41832Ikävöimäsi henkilön ikä
Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie37799