17,1 lämmintä ja kitkaspedet tuhoaa renkaitaan

Anonyymi-ap

Asfaltilla tuhotaan ensin kitkarenkaat sitten talvikeleilla ajellaan paskoilla kitkoilla ja jännitetään jännäkakka pöksyissä penkki märkänä ripulista joka mutkassa 5km/h nopeudella että kuoleeko mutkaan, tätä se on aina ja niin nähtyä. Raskas liikennekkin meinaa ohi ulkokaarteen puolta näistä jännäkakka kitkarenkaijoista.

16

133

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Continental on liian pehmee, siksi suosin kiinalaista merkkiä!

    • Anonyymi

      Tuota et usko itsekkään

    • Anonyymi

      Oli muuten 17,2 sitä lämmintä.

    • Anonyymi

      Kovasti kiirettä noilla rengashoteleilla näkyy olevan täällä pk-seudulla. Minäkin sain vaihtoajan vasta 28.4. kun pääsiäisenä aikaa varailin. Ainakin sillä monta toimipistettä olevalla hotellilla, jota minä käytän.
      No minulla on jo 5-vuotra vanhat kitkat alla, joten.... ja ajojakin tulee kovasti vähän enää nykyään.

      Ja sitten tiedoksi besservissereille: olen itse vaihtanut renkaani lähes 40 vuotta, mutta nyt on tullut vastaan pari ongelmaa sen suhteen. Muutin omakotitalostani kerrostaloon, jossa ei ole mahdollista säilyttää renkaita ja toiseksi 70-vuoden ikä on tuonut vähän fyysisen puolen kremppaa juuri niihin kropan paikkoihin, joita renkaanvaihdossa tarvitaan....

      • Anonyymi

        Ajele rauhassa ne vanhat kitkat loppuun kesän aikana ja sitten syksyllä hankit uudet renkaat talven ajoihin.
        Kitkat mainitsemasi ikäisenä, vaikka kulutuspintaa vielä olisi jopa reilusti jäljellä, ovat kuitenkin menettäneet pito-ominaisuksistaan niin paljon, että ovat talviliikenteeseen hengenvaaralliset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajele rauhassa ne vanhat kitkat loppuun kesän aikana ja sitten syksyllä hankit uudet renkaat talven ajoihin.
        Kitkat mainitsemasi ikäisenä, vaikka kulutuspintaa vielä olisi jopa reilusti jäljellä, ovat kuitenkin menettäneet pito-ominaisuksistaan niin paljon, että ovat talviliikenteeseen hengenvaaralliset.

        Kitkat on hengenvaarallisia myös kesällä, ja aivan erityisesti kun sataa ja tienpinta on märkä, saati että on vettä.
        Joskus jopa TM:n testissä todettiin, ettei eroa juurikaan ole kesärenkaisiin normitalvikelillä.
        Muistelen jopa sellaisia testituloksia jarrutustesyisdä 120 vauhdissa, niin kun hyvä kesärengas oli pysäyttänyt auton, niin kitkarengasautolla oli vielä vauhtia noin 60-70 km/t.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kitkat on hengenvaarallisia myös kesällä, ja aivan erityisesti kun sataa ja tienpinta on märkä, saati että on vettä.
        Joskus jopa TM:n testissä todettiin, ettei eroa juurikaan ole kesärenkaisiin normitalvikelillä.
        Muistelen jopa sellaisia testituloksia jarrutustesyisdä 120 vauhdissa, niin kun hyvä kesärengas oli pysäyttänyt auton, niin kitkarengasautolla oli vielä vauhtia noin 60-70 km/t.

        Vaikka käytetyt kitkat ei kesäkelissä, kaikissa sää ajo- olosuhteissa toki vastaa uutta parhainta kesärengasta niin keskimääräiselle kuskille, joka ei aina joka hetki ajaessaan ulosmittaa renkaan parasta mahdollista toimintaa erilaisissa olosuhteissa, se kesäkelissä loppuun ajettava kitkarengas on varsin taloudellinen ja likaa turvallisuudesta tinkimätön ratkaisu.
        Näkemyksesi ettei talvikelissä olisi suuria eroja kesä ja kitkarenkaiden välillä, ei nauti monenkaan mielestä totuusarvoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka käytetyt kitkat ei kesäkelissä, kaikissa sää ajo- olosuhteissa toki vastaa uutta parhainta kesärengasta niin keskimääräiselle kuskille, joka ei aina joka hetki ajaessaan ulosmittaa renkaan parasta mahdollista toimintaa erilaisissa olosuhteissa, se kesäkelissä loppuun ajettava kitkarengas on varsin taloudellinen ja likaa turvallisuudesta tinkimätön ratkaisu.
        Näkemyksesi ettei talvikelissä olisi suuria eroja kesä ja kitkarenkaiden välillä, ei nauti monenkaan mielestä totuusarvoa.

        Kuivalla kesäkelillä kitkarengas on ihan kelvollinen. Silloin toimii mikä tahansa rengas riittävän hyvin. Märällä asfaltilla kitkarengas se on todella paljon liukkaampi kuin kesärengas, ja siksi on hyvä siirtyä kesärenkaisiin heti, kun ei ole jäätä tai lunta enää tulossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuivalla kesäkelillä kitkarengas on ihan kelvollinen. Silloin toimii mikä tahansa rengas riittävän hyvin. Märällä asfaltilla kitkarengas se on todella paljon liukkaampi kuin kesärengas, ja siksi on hyvä siirtyä kesärenkaisiin heti, kun ei ole jäätä tai lunta enää tulossa.

        Kuten itse sanoit, kuivassa kesäkelissä toimii mikä tahansa rengas, siis jopa kulunut kitkarengas riittävän hyvin. Märällä kelillä ajetaan maltillisesti jolloin sillä kuluneella kitkallakin pärjää turvallisuuden näkökulmasta varsin hyvin,
        Joten normiajossa, nopeusrajoituksia noudattaen, talvella kuluneiden tai muuten vanhenemisvaarassa olevin kitkarenkaiden kesällä loppuun ajaminen on se sekä talouden, turvallisuuden, että ekologisuuden näkökulmasta varsin hyvä ja oikea ratkaisu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka käytetyt kitkat ei kesäkelissä, kaikissa sää ajo- olosuhteissa toki vastaa uutta parhainta kesärengasta niin keskimääräiselle kuskille, joka ei aina joka hetki ajaessaan ulosmittaa renkaan parasta mahdollista toimintaa erilaisissa olosuhteissa, se kesäkelissä loppuun ajettava kitkarengas on varsin taloudellinen ja likaa turvallisuudesta tinkimätön ratkaisu.
        Näkemyksesi ettei talvikelissä olisi suuria eroja kesä ja kitkarenkaiden välillä, ei nauti monenkaan mielestä totuusarvoa.

        Se ei ollut minun näkemykseni tuo talvikelin kesä-kitka-renkaiden erosta vertailtuna kesä-kitka-renkaiden kesäisen sadekelin pitoon, vaan TM:n testaajien.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se ei ollut minun näkemykseni tuo talvikelin kesä-kitka-renkaiden erosta vertailtuna kesä-kitka-renkaiden kesäisen sadekelin pitoon, vaan TM:n testaajien.

        Se että näkemys oli vagniikan maailman testaajien , ei muuta sitä, että niillä kuluneilla ja tai yli-ikäisillä kitkarenkailla kesällä ajaminen, meidän nopeusrajoitusten mukaan ja sadekelillä järki päässä pitäen, olipa renkaat mitkä tahansa, on täysin sallittua ja talouden ja ekologisuuden näkökulmasta jopa hyvä ratkaisu.


    • Anonyymi

      Nastat voi työntää porvarin persiiseen!🤗🤗

      • Anonyymi

        Mitäs ne siellä auttaa


    • Anonyymi

      Ei kitkat pikkuajoissa juurikaan kulu jos päivälämpötilan huippu on tuota luokkaa muutaman hetken vuorokaudessa ja toisaalta omia renkaita siinä kuluttaa.
      Toista on nastapellet jotka tuhoaa teitä kokoajan lämpötiloista riippumatta.

      • Anonyymi

        Ei ne nastatkaan pikkuajoissa juurikaan teitä tuhoa, eihän ne nastat jäisissä talvikeleissä aina edes siihen asfaltin pintaan yllä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

      Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      77
      4692
    2. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

      Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      184
      2013
    3. Ei sua pysty unohtamaan

      Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      132
      1722
    4. Kerro todelliset motiivit

      kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      151
      1295
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

      Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1211
    6. Hei, huomenta komistus

      Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1076
    7. Sunnuntain terveiset kaivatulle

      Mitä ajattelet hänestä tänään? Mitä haluaisit sanoa hänelle?
      Ikävä
      78
      973
    8. Miks et tahtonut

      Enää nähdä? Haluaisin ymmärtää
      Ikävä
      52
      936
    9. Hyvää huomenta!

      Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as
      Ikävä
      78
      902
    10. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

      Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      272
      876
    Aihe