Jollain propagandasivulla näkyi otsikko, jossa puhuttiin kaasukäyttöisten autojen lopusta ja sitten viitattiin Vergeen.
https://www.theverge.com/2023/4/10/23677157/ev-rules-epa-emission-standards-biden-ice-gas-car-end
Bensa-autoistahan tuo otsikko kertoo. Jopa Google kääntää sanan gas toisena vaihtehtonaan bensaksi. Vaan gas powered tai gas-powered kääntyy Googlella kaasukäyttöiseksi. Google ei ole kovin taitava kääntämään suomeksi ja propagandasivun kirjoittajat voivat olla äidinkieleltään venäläisiä ja sen lisäksi vajaa-ajattelijoita, joten virhe on ymmärrettävä.
Englannin gas on siis myös bensa suomeksi ja se on autojen polttoaineista puhuttaessa lyhenne gasolinesta, joka siis on bensiini suomeksi.
Oikeastihan kaasukäyttöisiä autoja on niukasti ja niille voisi ennustaa vähän pitempää tulevaisuuttakin kuin bensakäyttöisille autoille.
Hauska käännösvirhe
1
145
Vastaukset 1
- Anonyymi
Niin, tai tuo vergen artikkelihan käsittelee polttomoottoreita ja niiden pakoputkipäästöjä. Siitä sitten päästään siihen mitä siellä polttomoottorissa poltetaan ja miten sen hiilidioksiditase lasketaan. Tuotahan saksalaiset autonvalmistajat on euroopassa ajanut oma asia edellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911457
- 831002
- 66887
Miksi kumppaniehdokkaan oma elämä on teille ongelma?
Täällä monesti kuulee vaatimuksia siitä, että kumppaniehdokkaalla ei saisi olla lemmikkejä, lapsia, kavereita, eksiä, su361861Oikea nainen
On äärimmäisen naisellinen, pienikokoinen, kapeaharteinen, pienet kapeat kasvot, paksut huulet, kauniit hiukset, upeat t170825- 92753
Olen pahoillani mies ihan kaikesta
Et sinä ole edes tehnyt mitään väärää. Eihän kenestäkään ole pakko tykätä. Pyydän anteeksi kaikkea häiriköintiä, joka on61585- 45477
Minä olen käyttänyt mustan magian riittejä ja taikoja aiheuttaakseni epäonnea ja pahaa joillekin
Ne jutut on toimineet. Olen harjoittanut tätä parisenkymmentä vuotta126473- 31434