Miten kutsunnat toimii, jos ei ole Suomen kansalaisuutta?

Anonyymi-ap

Olen alun perin virolainen ja suuremman osan elämästäni asunut Suomessa, mutta en kuitenkaan ole pyrkinyt hakemaan vielä Suomen kansalaisuutta. 2 vuotta sitten tuli Virosta postia, että kutsunnat on alkamassa, mutta koska olen Suomessa jo vakituisesti asunut yli sen 7 vuotta niin sinne ei tarvitsisi mennä.

Olen myös 2 vuotta nuorempien kanssa lukiossa samalla luokalla ja heillä on alkanut kutsunnat. Onko minulla heidän kanssa kutsunnat? Eikö minulla ole kutsuntoja ollenkaan? Lisäksi minulla on aika vakava reuma jonka takia luulisin, että en pääse armeijaan ollenkaan.

4

591

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Eli haluat asua täällä luuseroiden ja armeijan kutsua vältellen sekä koti- että asuinmaastasi? Turha luulla, että onnistuu, sekä Virossa että Suomessa on asevelvollisuus, eli jos Suomen kansalaiseksi haluaisit joskus, asevelvollisuus on täälläkin. Joko suoritat armeijan Virossa tai yrität hakeutua siellä siviilipalvelukseen sen välttääksesi. Tai muutat vaikka Afrikkaan ja pysyt siellä loppuelämäsi, myös Venäjä ottaisi sinut varmasti mielellään vastaan.

• Anonyymi

Ja höpö höpö taas!

Armeija ei kutsu ketään joka ei ole suomen kansalainen. Lisäksi asevelvollisuus on voimassa vain 30 ikävuoteen asti. Sen jälkeen ei enää henkilöä kutsuta mihinkään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja höpö höpö taas!

Armeija ei kutsu ketään joka ei ole suomen kansalainen. Lisäksi asevelvollisuus on voimassa vain 30 ikävuoteen asti. Sen jälkeen ei enää henkilöä kutsuta mihinkään.

Asevelvollisuus on toki voimassa miehistölle 50 vuotiaaksi asti ja aliupseereille sekä upseereille 60 v asti. Jollei kuitenkaan kutsuntoihin velvoitettu ole 30 v mennessä palvelukseen astunut, häntä ei enää asepalvelukseen kutsuta. Sen jälkeen mainittu kuuluu siviilivarantoon, joka voidaan kriisitilanteessa kutsua vaikkapa ensiaputehtäviin yms.

Muut asevelvolliset sen sijaan kuluvat reserviin edellä mainittuihin ikärajoihin asti. Siviilipalveluksen käyneet kuuluvat siviilivarantoon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet taitava

monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      74
      7374
    2. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      58
      3153
    3. Mikä ihme sai sut käyttäytymään

Niin helvetin törkeästi mua kohtaan, jos kerta olet ihastunut?
      Ikävä
      34
      2390
    4. Osuuspankki Kuhmo!

Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto
      Kuhmo
      27
      1958
    5. Voi helvetti

Mihin olet mut ajanut.
      Ikävä
      20
      1918
    6. Tiedät etten tiedä

Mitä pitäisi tehdä.
      Ikävä
      13
      1877
    7. Rakkaalleni!

Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus
      Tunteet
      14
      1625
    8. Työttömyys kasvaa

Onneksi persujen kannatus ei kasva.
      Perussuomalaiset
      52
      1578
    9. hyvää yötä.

toivottavasti sulla oli kiva jouluaatto. 🤍
      Ikävä
      18