Olen alun perin virolainen ja suuremman osan elämästäni asunut Suomessa, mutta en kuitenkaan ole pyrkinyt hakemaan vielä Suomen kansalaisuutta. 2 vuotta sitten tuli Virosta postia, että kutsunnat on alkamassa, mutta koska olen Suomessa jo vakituisesti asunut yli sen 7 vuotta niin sinne ei tarvitsisi mennä.
Olen myös 2 vuotta nuorempien kanssa lukiossa samalla luokalla ja heillä on alkanut kutsunnat. Onko minulla heidän kanssa kutsunnat? Eikö minulla ole kutsuntoja ollenkaan? Lisäksi minulla on aika vakava reuma jonka takia luulisin, että en pääse armeijaan ollenkaan.
Miten kutsunnat toimii, jos ei ole Suomen kansalaisuutta?
4
1171
Vastaukset
- Anonyymi
Eli haluat asua täällä luuseroiden ja armeijan kutsua vältellen sekä koti- että asuinmaastasi? Turha luulla, että onnistuu, sekä Virossa että Suomessa on asevelvollisuus, eli jos Suomen kansalaiseksi haluaisit joskus, asevelvollisuus on täälläkin. Joko suoritat armeijan Virossa tai yrität hakeutua siellä siviilipalvelukseen sen välttääksesi. Tai muutat vaikka Afrikkaan ja pysyt siellä loppuelämäsi, myös Venäjä ottaisi sinut varmasti mielellään vastaan.
- Anonyymi
Ja höpö höpö taas!
Armeija ei kutsu ketään joka ei ole suomen kansalainen. Lisäksi asevelvollisuus on voimassa vain 30 ikävuoteen asti. Sen jälkeen ei enää henkilöä kutsuta mihinkään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja höpö höpö taas!
Armeija ei kutsu ketään joka ei ole suomen kansalainen. Lisäksi asevelvollisuus on voimassa vain 30 ikävuoteen asti. Sen jälkeen ei enää henkilöä kutsuta mihinkään.Asevelvollisuus on toki voimassa miehistölle 50 vuotiaaksi asti ja aliupseereille sekä upseereille 60 v asti. Jollei kuitenkaan kutsuntoihin velvoitettu ole 30 v mennessä palvelukseen astunut, häntä ei enää asepalvelukseen kutsuta. Sen jälkeen mainittu kuuluu siviilivarantoon, joka voidaan kriisitilanteessa kutsua vaikkapa ensiaputehtäviin yms.
Muut asevelvolliset sen sijaan kuluvat reserviin edellä mainittuihin ikärajoihin asti. Siviilipalveluksen käyneet kuuluvat siviilivarantoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit896062KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3395387Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja222717Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei512625Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852871912Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1051707- 1141591
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro181553seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa1241474Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1351423