Olen alun perin virolainen ja suuremman osan elämästäni asunut Suomessa, mutta en kuitenkaan ole pyrkinyt hakemaan vielä Suomen kansalaisuutta. 2 vuotta sitten tuli Virosta postia, että kutsunnat on alkamassa, mutta koska olen Suomessa jo vakituisesti asunut yli sen 7 vuotta niin sinne ei tarvitsisi mennä.
Olen myös 2 vuotta nuorempien kanssa lukiossa samalla luokalla ja heillä on alkanut kutsunnat. Onko minulla heidän kanssa kutsunnat? Eikö minulla ole kutsuntoja ollenkaan? Lisäksi minulla on aika vakava reuma jonka takia luulisin, että en pääse armeijaan ollenkaan.
Miten kutsunnat toimii, jos ei ole Suomen kansalaisuutta?
4
563
Vastaukset
- Anonyymi
Eli haluat asua täällä luuseroiden ja armeijan kutsua vältellen sekä koti- että asuinmaastasi? Turha luulla, että onnistuu, sekä Virossa että Suomessa on asevelvollisuus, eli jos Suomen kansalaiseksi haluaisit joskus, asevelvollisuus on täälläkin. Joko suoritat armeijan Virossa tai yrität hakeutua siellä siviilipalvelukseen sen välttääksesi. Tai muutat vaikka Afrikkaan ja pysyt siellä loppuelämäsi, myös Venäjä ottaisi sinut varmasti mielellään vastaan.
- Anonyymi
Ja höpö höpö taas!
Armeija ei kutsu ketään joka ei ole suomen kansalainen. Lisäksi asevelvollisuus on voimassa vain 30 ikävuoteen asti. Sen jälkeen ei enää henkilöä kutsuta mihinkään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja höpö höpö taas!
Armeija ei kutsu ketään joka ei ole suomen kansalainen. Lisäksi asevelvollisuus on voimassa vain 30 ikävuoteen asti. Sen jälkeen ei enää henkilöä kutsuta mihinkään.Asevelvollisuus on toki voimassa miehistölle 50 vuotiaaksi asti ja aliupseereille sekä upseereille 60 v asti. Jollei kuitenkaan kutsuntoihin velvoitettu ole 30 v mennessä palvelukseen astunut, häntä ei enää asepalvelukseen kutsuta. Sen jälkeen mainittu kuuluu siviilivarantoon, joka voidaan kriisitilanteessa kutsua vaikkapa ensiaputehtäviin yms.
Muut asevelvolliset sen sijaan kuluvat reserviin edellä mainittuihin ikärajoihin asti. Siviilipalveluksen käyneet kuuluvat siviilivarantoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .844531Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503115Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631363109Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032192Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2201308Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111213- 761197
- 651082
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301074Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111983