Miten kutsunnat toimii, jos ei ole Suomen kansalaisuutta?

Anonyymi-ap

Olen alun perin virolainen ja suuremman osan elämästäni asunut Suomessa, mutta en kuitenkaan ole pyrkinyt hakemaan vielä Suomen kansalaisuutta. 2 vuotta sitten tuli Virosta postia, että kutsunnat on alkamassa, mutta koska olen Suomessa jo vakituisesti asunut yli sen 7 vuotta niin sinne ei tarvitsisi mennä.

Olen myös 2 vuotta nuorempien kanssa lukiossa samalla luokalla ja heillä on alkanut kutsunnat. Onko minulla heidän kanssa kutsunnat? Eikö minulla ole kutsuntoja ollenkaan? Lisäksi minulla on aika vakava reuma jonka takia luulisin, että en pääse armeijaan ollenkaan.

3

355

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eli haluat asua täällä luuseroiden ja armeijan kutsua vältellen sekä koti- että asuinmaastasi? Turha luulla, että onnistuu, sekä Virossa että Suomessa on asevelvollisuus, eli jos Suomen kansalaiseksi haluaisit joskus, asevelvollisuus on täälläkin. Joko suoritat armeijan Virossa tai yrität hakeutua siellä siviilipalvelukseen sen välttääksesi. Tai muutat vaikka Afrikkaan ja pysyt siellä loppuelämäsi, myös Venäjä ottaisi sinut varmasti mielellään vastaan.

      • Anonyymi

        Ja höpö höpö taas!

        Armeija ei kutsu ketään joka ei ole suomen kansalainen. Lisäksi asevelvollisuus on voimassa vain 30 ikävuoteen asti. Sen jälkeen ei enää henkilöä kutsuta mihinkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja höpö höpö taas!

        Armeija ei kutsu ketään joka ei ole suomen kansalainen. Lisäksi asevelvollisuus on voimassa vain 30 ikävuoteen asti. Sen jälkeen ei enää henkilöä kutsuta mihinkään.

        Asevelvollisuus on toki voimassa miehistölle 50 vuotiaaksi asti ja aliupseereille sekä upseereille 60 v asti. Jollei kuitenkaan kutsuntoihin velvoitettu ole 30 v mennessä palvelukseen astunut, häntä ei enää asepalvelukseen kutsuta. Sen jälkeen mainittu kuuluu siviilivarantoon, joka voidaan kriisitilanteessa kutsua vaikkapa ensiaputehtäviin yms.

        Muut asevelvolliset sen sijaan kuluvat reserviin edellä mainittuihin ikärajoihin asti. Siviilipalveluksen käyneet kuuluvat siviilivarantoon.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      446
      3251
    2. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      410
      2851
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      126
      2765
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      163
      2153
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      1970
    6. 176
      1380
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1327
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1216
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      76
      1172
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1030
    Aihe