MOT juuri nyt

Anonyymi-ap

Puhutaan inkluusiosta ja koulujen ongelmista, mutta yhtään matupentua ei näy, eikä niistä tietenkään mainita sanallakaan.
Jälleen loistavaa journalismia Yleltä

67

129

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Haluan persuvapaita kouluja Suomeen !! En haluaisi suomilapsiani laittaa ruotsinkieliseen kouluun!!

      • Anonyymi

        Mitä aloittaja mahtaa kuvitella?


      • Anonyymi

        Ei sinulla ole lapsia.


      • Anonyymi

        Vie ne moskeijaan. Kyllä ne siellä opetetaan


      • Anonyymi

        😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

        🍒 ­­N­­y­­­m­­­f­o­­­m­­a­­a­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#17826755O

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      YLE ei mene enää edes huonosta vitsistä

    • Anonyymi

      Opettajilta menee hermot kun matupennut ei osaa sanaakaan Suomea!

      • Anonyymi

        Tuo ei liity niinkään inkluusioon vaan siihen, että lapset voi käydä koulua ilman riittävän voimakkaasti kotimaiskielistä ympäristöä.


      • Anonyymi

        Niinkö opet sanoi


    • Anonyymi

      Jos puhutaan inkluusiosta niin se ei liity mitenkään maahanmuuttajiin. Eikä ole koskaan liittynyt.

      Inkluusio tarkoittaa sitä, että erityisopetuksessa olevat tyypillisesti kehitysvammaiset tai muut oppilaat joilla on pahoja oppimisen vaikeuksia laitetaan normaaliluokkiin opiskelemaan ja luvataan että avustajia tulee mukana luokkiin.

      Inkluusio ei siis tarkoita S2 oppilaita (eli niitä joilla suomi ei ole äidinkieli) mitenkään.
      Toki S2 oppilailla on oppimisenvaikeuksia, koska opiskelevat itselleen vieraalla kielellä ja käytösvaikeuksia voi olla, jos on tullut muslimikulttuurista. He eivät kuitenkaan ole erityisoppilaita.

      • Anonyymi

        Inkluusio ei tarkoita, että erityistarpeiset lapset pitäisi sijoittaa normaaliluokkiin.

        Inkluusio tarkoittaa, että erityistarpeiset lapset on sijoitettava lähikouluun.

        Suomessa tosin vallalla on kummallinen tulkinta, jonka mukaan erityistarpeiset lapset pitäisi sijoittaa normaaliluokkiin. Suomalainen nykytulkinta inkluusiosta on ennemminkin Salamancan sopimuksen vastainen, koska pedagogisesti peruskoulun normaaliluokka ei sovellu kaikille erityistarpeisille lapsille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Inkluusio ei tarkoita, että erityistarpeiset lapset pitäisi sijoittaa normaaliluokkiin.

        Inkluusio tarkoittaa, että erityistarpeiset lapset on sijoitettava lähikouluun.

        Suomessa tosin vallalla on kummallinen tulkinta, jonka mukaan erityistarpeiset lapset pitäisi sijoittaa normaaliluokkiin. Suomalainen nykytulkinta inkluusiosta on ennemminkin Salamancan sopimuksen vastainen, koska pedagogisesti peruskoulun normaaliluokka ei sovellu kaikille erityistarpeisille lapsille.

        Käytännössä tarkoittaa. Salamancan sopimus oli erehdys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käytännössä tarkoittaa. Salamancan sopimus oli erehdys.

        Salamancan sopimus ei ollut erehdys,

        Ei se sopimuksen vika ole, että Suomessa sopimusta tulkitaan typerällä tavalla.


      • Anonyymi

        Inkluusio tarkoittaa maahanmuuttajataustaisten lasten tapauksessa juurikin sitä, että nämä ovat samassa perusopetusryhmässä muiden oppilaiden kanssa. Lopputulos on kaaosta ja väkivaltaisuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Inkluusio tarkoittaa maahanmuuttajataustaisten lasten tapauksessa juurikin sitä, että nämä ovat samassa perusopetusryhmässä muiden oppilaiden kanssa. Lopputulos on kaaosta ja väkivaltaisuutta.

        Ei tarkoita. Suomessa ei ole koskaan ollut maahanmuuttajille erillisiä kouluja tai luokkia.


      • Anonyymi

        Ei persut ymmärrä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarkoita. Suomessa ei ole koskaan ollut maahanmuuttajille erillisiä kouluja tai luokkia.

        Ei olekaan. Siellähän ne normiluokassa hilluvat sekoittaen koko järjestelmän.


    • Anonyymi

      En tiedä mitä persujen ADHD-pennuille pitäis tehdä. Vanhemmat kun on samanlaisia. Kai ne vanhemmat pitäis ensin kouluttaa?

      • Anonyymi

        Pumpata täyteen lääkkeitä. Jos ei pysty olemaan rauhallisesti niin sitten joko lääkitys tai kotikoulu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pumpata täyteen lääkkeitä. Jos ei pysty olemaan rauhallisesti niin sitten joko lääkitys tai kotikoulu.

        Ai että adhd-vanhempi opettaisi kotona adhd-lastaan😒


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai että adhd-vanhempi opettaisi kotona adhd-lastaan😒

        Juuri näin ja sterilisaatio.


      • Anonyymi

        Ihan samaa kuin suomalaisten adhd lapsille


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin ja sterilisaatio.

        Aika paljon tulee sitten sterilisaatioita Suomi äideillekin. Heitä kun on paljon huumepiireissä.


    • Anonyymi

      Normaalissa peruskoulussa ongelmat ovat pieniä. Yleensä luokassa on vain 1-2 häirikköä. Erityiskoulu niitä voi olla puolet luokasta. Olen ollut kouluavustajana molemmissa.

      Kokemukseni mukaan, kun normaalissa koulussa kouluavustaja ei saa kuria luokkaan riittää, kun sanoo, että jos ette nyt rauhoitu, niin koulupäivä jatkuu jokaisella teillä tunnilla. Yleensä se riittää. Jos joku sitten päättää kapinoida, niin sitten sanot, että "Selvä, kaikki istuu." Se toimii aina. Muu luokka panee häiriköt kuriin. Erityiskoulussa se ei toimi. Siellä koko luokka nostaa metelin. Siinä normaali kouluavustaja murenee hetkessä.

      • Anonyymi

        Kansainvälisesti, ja sitä kautta myös Suomeen, raamit inkluusion periaatteelle tulee Salamancan sopimuksesta, jossa todetaan, että

        "niillä, joilla on erityisiä koulutustarpeita, on oltava mahdollisuus käydä
        tavallisia kouluja, joissa heidät tulisi huomioida lapsikeskeisen pedagogiikan avulla, joka kykenee vastaamaan näihin tarpeisiin"

        Inkluusio ei vaadi erityistarpeisten oppilaiden sijoittamista samaan luokkaan ei-erityistarpeisten oppilaiden kanssa mutta edellyttää kuitenkin heidän sijoittamistaan samoihin kouluihin.

        Oikeastaan erityistarpeisten lasten sijoittaminen väkisin tavallisiin luokkiin on vastoin Salamancan sopimusta, koska pedagogiikka on silloin heidän oppimistaan vastaan eikä sitä tukemassa.

        Samoin erityistarpeisten oppilaiden sijoittaminen erityiskouluihin lähikoulun asemesta on vastoin Salamancan sopimusta.

        Suomessa on aivan mielipuolinen tulkinta Salamancan sopimuksesta, jolla Suomen koulujen inkluusiota perustellaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kansainvälisesti, ja sitä kautta myös Suomeen, raamit inkluusion periaatteelle tulee Salamancan sopimuksesta, jossa todetaan, että

        "niillä, joilla on erityisiä koulutustarpeita, on oltava mahdollisuus käydä
        tavallisia kouluja, joissa heidät tulisi huomioida lapsikeskeisen pedagogiikan avulla, joka kykenee vastaamaan näihin tarpeisiin"

        Inkluusio ei vaadi erityistarpeisten oppilaiden sijoittamista samaan luokkaan ei-erityistarpeisten oppilaiden kanssa mutta edellyttää kuitenkin heidän sijoittamistaan samoihin kouluihin.

        Oikeastaan erityistarpeisten lasten sijoittaminen väkisin tavallisiin luokkiin on vastoin Salamancan sopimusta, koska pedagogiikka on silloin heidän oppimistaan vastaan eikä sitä tukemassa.

        Samoin erityistarpeisten oppilaiden sijoittaminen erityiskouluihin lähikoulun asemesta on vastoin Salamancan sopimusta.

        Suomessa on aivan mielipuolinen tulkinta Salamancan sopimuksesta, jolla Suomen koulujen inkluusiota perustellaan.

        Salamancan sopimus on mielipuolinen ja mielipuolien kirjoittama.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Salamancan sopimus on mielipuolinen ja mielipuolien kirjoittama.

        Ennemminkin Salamancan sopimuksen suomalainen tulkinta on mielipuolinen.

        Salamancan sopimusta voisi soveltaa myös järkevästi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ennemminkin Salamancan sopimuksen suomalainen tulkinta on mielipuolinen.

        Salamancan sopimusta voisi soveltaa myös järkevästi.

        Ei voisi. Se pitäisi perua.


      • Anonyymi

        Kai tarkkisope sai ennen suojattinsa aika hyvin kuriin, olivat ihan eri mentaliteetilla hommassaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kai tarkkisope sai ennen suojattinsa aika hyvin kuriin, olivat ihan eri mentaliteetilla hommassaan.

        Ei saanut. Mutta paskasakki oli poissa silmistä ja ihmisten rauhaa häiritsemästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei saanut. Mutta paskasakki oli poissa silmistä ja ihmisten rauhaa häiritsemästä.

        Paljo on mielestäsi paskaskkia kun noin nimittelet. Lapsi ei adhd tä ole valinnut itselleen. Toivottavasti saat itsellesi lapsen jolla tuo adhs on.onko hän silloin paskasakkia


      • Anonyymi

        Erinomainen kommentti. Myös 50 luvulla oli luokassa 1 - 2 häirikköä, mutta silloin opettajalla oli oikeus laittaa häirikkö kuriin. Näistä häiriköistä tulikin myöhemmin alkoholisteja tai joutuivat piirille. Ehkä heillä ei ollut kaikki kunnossa hatun alla.


    • Anonyymi

      KOULUTUKSELLA PYRITÄÄN NÄITEN KANSA LIIAN KÄSITÄMÄTÖNTÄ OPETTAA YKSINKERTASILLE JA RAUHATTOMILLE OPPILAILLE

      VAIN VÄHIMMÄISMÄÄRÄ NOILLE RIITTÄÄ OPIKSI JA EIKUIN LUUTA JA KANKI KÄTEEN TYÖMAILLE

    • Anonyymi

      Niin se inkluusio tarkoittaa sitä että heikkolahjaiset persu-oppilaat on pantu samaan luokkaan lahjakkaiden oppilaiden joukkoon vaikka he kuuluisivat tarkkailuluokalle. Koulujärjestelmän ongelmat johtuvat pitkälti siitä.

      • Anonyymi

        Opettajien pitäisi saada päättää missä lapsi opiskelee. Ei sitä vanhemmilta tai lapselta pidä kysellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opettajien pitäisi saada päättää missä lapsi opiskelee. Ei sitä vanhemmilta tai lapselta pidä kysellä.

        Salamancan sopimus tarkoittaa Suomessa, että opetus on järjestettävä mahdollisimman halvalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opettajien pitäisi saada päättää missä lapsi opiskelee. Ei sitä vanhemmilta tai lapselta pidä kysellä.

        Selitä tämä minulle? Lapsi pärjää koulussa hienosti kokeissa joko kaikki oikein tai keskimäärin 1-2 kohtaa väärin muut oikein.

        Äiti kertoo vanhemman Adhd diagnoosista aikuisella iällä.

        Lapsen itsetunto romahtaa, hän luulee ettei osaa mitään, kokeet alkaa menemään huonosti, lapsi alkaa käyttäytyä kuin häiriintynyt ja luulee tarvitsevan purulelua ja näpräämiseen erilaisia välineitä!

        Lapsi muuttuu kuin olisi isketty tukilla päähän tai muuta vakavaa tapahtunut.

        Iloinen postiviinen itseluottamus normaali avoin lapsi joka on ystävällinen muuttuu päinvastaiseksi hetkessä, pum yhden koulupäivän jälkeen huorittelee ja haukkuu joka päivä vanhempaa. Lapsen käsitys vanhemmasta muuttuu ja hyvä suhde muuttuu ei hyväksi, lapsi syyttää vanhempaa asioista mitä ei tapahdu, lapsi on kuin toinen lapsi. Jotain on vakavasti pielessä. Lapsi eristyy ja ei pysty liikkumaan ulkona, kaupoilla normaalisti vaan juoksee holtittomasti kaupasta toiseen ja saa rajuja karjumis kohtauksia vanhemmalla lapsi 10v , aikaisemmin ei mitään tämmöistä.

        Äiti ottaa yhteyttä kouluun ja kysyy mikä on vialla. Alkaa äidin joukkovaino, kotia tunnutaan kuuntelevan, lapsen ja äidin puhelimet hakkeroitu selkeästi. Äiti joutuu menemään selvittämään itseään ja ns perhetyö käyttäytyy todella oudosti, äidistä tuntuu että häntä syytetään aivan päättömistä asioista.

        Perhe rikkoutuu, lapsen ja äidin välit hajoaa täysin. Lapsi muuttaa toiselle vanhemmalle.

        Äidistä tuntuu edelleen että joukolla on tahdottu tuhota äidin mahdollisuus eron jälkeen luoda uusi elämä pääkaupunkiseudulla sillä metsän keskellä ei ole ollut työ eikä koulutus mahdollisuuksia. Äiti uupuu lopullisesti. Äiti kokee että hänen koulussaan myös häntä katsotaan heti kieroon ja kohtelu on kylmää.

        Äiti on lopullisen uupunut, hän joutuu muuttamaan takaisin metsän keskelle, ei koulutus ja työ mahdollisuuksia, hän joutuu samaan tilanteeseen josta tahtoi irti. Nyt äiti saa taas elää kurjaa elämää elämänsä loppuun toisten käskyjen alla, toisten ehdoilla ja manipuloitavana.

        Perhe on tuhottu. Äidin elämä on tuhottu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selitä tämä minulle? Lapsi pärjää koulussa hienosti kokeissa joko kaikki oikein tai keskimäärin 1-2 kohtaa väärin muut oikein.

        Äiti kertoo vanhemman Adhd diagnoosista aikuisella iällä.

        Lapsen itsetunto romahtaa, hän luulee ettei osaa mitään, kokeet alkaa menemään huonosti, lapsi alkaa käyttäytyä kuin häiriintynyt ja luulee tarvitsevan purulelua ja näpräämiseen erilaisia välineitä!

        Lapsi muuttuu kuin olisi isketty tukilla päähän tai muuta vakavaa tapahtunut.

        Iloinen postiviinen itseluottamus normaali avoin lapsi joka on ystävällinen muuttuu päinvastaiseksi hetkessä, pum yhden koulupäivän jälkeen huorittelee ja haukkuu joka päivä vanhempaa. Lapsen käsitys vanhemmasta muuttuu ja hyvä suhde muuttuu ei hyväksi, lapsi syyttää vanhempaa asioista mitä ei tapahdu, lapsi on kuin toinen lapsi. Jotain on vakavasti pielessä. Lapsi eristyy ja ei pysty liikkumaan ulkona, kaupoilla normaalisti vaan juoksee holtittomasti kaupasta toiseen ja saa rajuja karjumis kohtauksia vanhemmalla lapsi 10v , aikaisemmin ei mitään tämmöistä.

        Äiti ottaa yhteyttä kouluun ja kysyy mikä on vialla. Alkaa äidin joukkovaino, kotia tunnutaan kuuntelevan, lapsen ja äidin puhelimet hakkeroitu selkeästi. Äiti joutuu menemään selvittämään itseään ja ns perhetyö käyttäytyy todella oudosti, äidistä tuntuu että häntä syytetään aivan päättömistä asioista.

        Perhe rikkoutuu, lapsen ja äidin välit hajoaa täysin. Lapsi muuttaa toiselle vanhemmalle.

        Äidistä tuntuu edelleen että joukolla on tahdottu tuhota äidin mahdollisuus eron jälkeen luoda uusi elämä pääkaupunkiseudulla sillä metsän keskellä ei ole ollut työ eikä koulutus mahdollisuuksia. Äiti uupuu lopullisesti. Äiti kokee että hänen koulussaan myös häntä katsotaan heti kieroon ja kohtelu on kylmää.

        Äiti on lopullisen uupunut, hän joutuu muuttamaan takaisin metsän keskelle, ei koulutus ja työ mahdollisuuksia, hän joutuu samaan tilanteeseen josta tahtoi irti. Nyt äiti saa taas elää kurjaa elämää elämänsä loppuun toisten käskyjen alla, toisten ehdoilla ja manipuloitavana.

        Perhe on tuhottu. Äidin elämä on tuhottu.

        Kertoo siis lapsen opettajalle adhd diagnoosista sillä pelkää juorujen kautta opettajan saavan toisen kautta valheellisia asioita äidistä kuten on aikaisemmin käynyt toisella paikkakunnalla, äiti yrittää välttää kiusaamisen ja syrjinnän.

        Mitä on tapahtunut? Miksi? Kuka tämän teki?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kertoo siis lapsen opettajalle adhd diagnoosista sillä pelkää juorujen kautta opettajan saavan toisen kautta valheellisia asioita äidistä kuten on aikaisemmin käynyt toisella paikkakunnalla, äiti yrittää välttää kiusaamisen ja syrjinnän.

        Mitä on tapahtunut? Miksi? Kuka tämän teki?

        Itsemurha on myös vaihtoehto.


      • Anonyymi

        Näin on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsemurha on myös vaihtoehto.

        Minä todella toivon että saat apua tuohon sinun ongelmaasi. Olet monta kertaa minua yrittänyt tuohon kehottaa ja ajaa. En ole itsetuhoinen. Minä sanon jos toimitaan väärin vaikka sinua se vituttaa. Jos olet moraaliton niin ole, mutta älä toisia tuhoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Salamancan sopimus tarkoittaa Suomessa, että opetus on järjestettävä mahdollisimman halvalla.

        Nimenomaa, Suomessa inkluusioon on yksi keino säästää. Tätä säästösysteemiä on nyt harjoitettu n. 15 vuotta ja samaan aikaan nuorten mielenterveysongelmat ovat räjähtäneet käsiin ja Pisa tulokset romahtaneet, tulipa hienosti säästöä. Opetuksesta vastaavat virkamiehet opetusministeriössä ja opetushallituksessa vastuuseen typeristä linjauksista ja päätöksistä, sieltä löytyy syylliset nykyiseen kaoottiseen tilanteeseen. Milloin aletaan kuulemaan opettajien mielipiteitä näissä ” uudistuksissa ja kehittämisissä ” ?


    • Anonyymi

      Jos ei opi kieltä kotona, niin jää jälkeen koulussa...
      Monet ovat jäljessä oppimisesta muita koko kouluajan, se aiheuttaa rauhattomuutta ja turhautumista oppilaassa...

      • Anonyymi

        Laiskuus usein aiheuttaa rauhattomuutta ja turhautumista.


      • Anonyymi

        Kielen oppiminen kotona ei ole tae koulussa oppimisesta.
        Sen näkee varsin hyvin suomalaislapsista, joilla on vaikeuksia koulussa. Häiriköivät ja oppimisvaikeuksissa olevat lapset ovat valtaosin suomalaistaustaisia lapsia.


    • Anonyymi

      Pisti silmään. Minä en usko, että Etelä-Suomessa ei ole yhtään koulua, jossa ei ole matupentuja. Ihmettelin, miksi niitä ei edes vilahtanut siinä ohjelmassa. Ja Suomi olevinaan niin tasa-arvoinen.

    • Anonyymi

      Onko suomilapset niin ilkeitä ja rasistisia ettei näitä vieraslapsia voida sirotella sinne tänne opettamaan sitä suvaitsevaisuutta.

    • Anonyymi

      Koulun tarkoitus on osoittaa ihmisille paikkansa järjestelmässä ja eiköhän se homma hoidu nykyisellä järjestelyllä aivan hyvin. Sitä en ymmärrä että lukihäiriöinen saa tukea kouluntiellään, sehän on keinohengitystä kun joutuu joskus kuitenkin omilleen lukutaitoisten sekaan.

      • Anonyymi

        Se lukihärö voidaan poistaa monessa tapauksessa kouluopetuksella. Moni muukin asia saa apua koulussa. Siksi nämä lapset ovat koulussa oppimassa.
        Koulu ei määritä ihmisen paikkaa yhteiskunnassa, se on aivan selvä asia.


    • Anonyymi

      Maahanmuuttoa pitää lisätä että saadaan maahanmuuttaja lapsosia näkymään myös televisiossa. Kantiskersojen takia pisa tuloksetkin on hälyyttävän heikkoja kun nurkan takana vaan impataan eikä lueta läksyjä.

      • Anonyymi

        Onneksi Opetusministeri vaihtuu ja hallitus mikä on ajanut koululaitoksen kaaokseen.
        Nykyluokat ovat kuin hullujen huoneita ja siellä pitäisi kyetä opettajan operoimaan ja antamaan yksilöllistä erityisopetusta. En ihmettele että tuo toimensa jättänyt opettaja kärsi henkisistä loppuunpalamiesesta.
        Mitä pahaa siinä on jos joku oppilas tarvitsee erityisopetusta joka on eri paikassa kuin muiden oppilaiden opetus, eihän se ole mitään syrjintää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi Opetusministeri vaihtuu ja hallitus mikä on ajanut koululaitoksen kaaokseen.
        Nykyluokat ovat kuin hullujen huoneita ja siellä pitäisi kyetä opettajan operoimaan ja antamaan yksilöllistä erityisopetusta. En ihmettele että tuo toimensa jättänyt opettaja kärsi henkisistä loppuunpalamiesesta.
        Mitä pahaa siinä on jos joku oppilas tarvitsee erityisopetusta joka on eri paikassa kuin muiden oppilaiden opetus, eihän se ole mitään syrjintää.

        Varmana häiritsee pahasti muiden opiskelua mikäli antaa yhdelle erityisopetusta samassa tilassa missä muut koittaa keskittyä opiskeluun.
        Eli kaikille tuo parempi että erityisopetusta annetaan muissa tiloissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi Opetusministeri vaihtuu ja hallitus mikä on ajanut koululaitoksen kaaokseen.
        Nykyluokat ovat kuin hullujen huoneita ja siellä pitäisi kyetä opettajan operoimaan ja antamaan yksilöllistä erityisopetusta. En ihmettele että tuo toimensa jättänyt opettaja kärsi henkisistä loppuunpalamiesesta.
        Mitä pahaa siinä on jos joku oppilas tarvitsee erityisopetusta joka on eri paikassa kuin muiden oppilaiden opetus, eihän se ole mitään syrjintää.

        Hullujen huoneen teki gran Laasonen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi Opetusministeri vaihtuu ja hallitus mikä on ajanut koululaitoksen kaaokseen.
        Nykyluokat ovat kuin hullujen huoneita ja siellä pitäisi kyetä opettajan operoimaan ja antamaan yksilöllistä erityisopetusta. En ihmettele että tuo toimensa jättänyt opettaja kärsi henkisistä loppuunpalamiesesta.
        Mitä pahaa siinä on jos joku oppilas tarvitsee erityisopetusta joka on eri paikassa kuin muiden oppilaiden opetus, eihän se ole mitään syrjintää.

        Koulujen ongelmat ja oppimistulosten lasku on perua noin 15-20 vuoden takaa. Ei siihen opetusministeri ole syypää, eikä ministeri määrää miten opetetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koulujen ongelmat ja oppimistulosten lasku on perua noin 15-20 vuoden takaa. Ei siihen opetusministeri ole syypää, eikä ministeri määrää miten opetetaan.

        Kenen tehtävä tuo olisi muuttaa asiat kouluissa siihen suuntaan että alkaisi oppimistulokset paranemaan? Jonkun siivoojanko?
        Meinaan jos opetusministerin tehtävänkuvaan asia ei kuulu.


    • Et tainnut saada katsottua ohjelmaa?

      • Anonyymi

        Oliko sinulla jotain sanottavaa. Jos ei niin pidä pääsi kiinni.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oliko sinulla jotain sanottavaa. Jos ei niin pidä pääsi kiinni.

        Tunnut puhuvan ihan eri ohjelmasta kuin siitä, mitä minä katsoin.


    • Anonyymi

      MOT meni alta riman. Haastateltu perhe oli täysin kuutamolla todellisuudesta, ei haluttu nähdä syitä ongelmaan. Ilmeisesti kotona ei ole peiliä.

      • Anonyymi

        Wilmaakaan ei haluttu käyttää!!!


    • Anonyymi

      Höpöhöpö.

      • Anonyymi

        Vihdoinkin rakentava kommentti.


    • Anonyymi

      Ganjalan vapaavaltio Venäjän osoittamasta ydinohjusmaalista olisi paras.

    • Anonyymi

      Hys, hys. Suvakit voi pahottaa entisestään mielensä. Kärsivät jo vaalitappionkin.

    • Anonyymi

      Matu lapsilla on oppimisvaikeuksia jo päiväkodissa. Ne tarvitsevat jo siellä yksityistunteja. Mikä kallis ylellisyys eikä hyödytä mitään.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

      Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6975
    2. Pakko tulla tänne

      jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      42
      1259
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

      Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1052
    4. Yksi kysymys

      Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

      Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      48
      845
    6. Katseestasi näin

      Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      837
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

      Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      804
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

      tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      791
    9. Tietenkin täällä

      Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      756
    10. Jäähalli myynnissä!

      Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      733
    Aihe