Porilaiset opettajat koulukiusaajia

Anonyymi-ap

Poikani oli koko peruskoulun ajan kiusattu. Koska oli luonteeltaan hiljainen ja omissa oloissaan viihtyvä. Seurasi uutisia, luki kirjoja ja oli asioista huomattavasti paremmin perillä kuin moni muu ikäisensä.

Tämäkö tietysti ärsytti muita porilaisia lapsia koulussa. Joutui kiusatuksi ja ulkopuoliseksi kun poikaa kiinnosti muut asiat kuin pelata jalkapalloa ja tapella muiden poikien kanssa pihalla.

Mikä pahinta, poikani kokemaan kiusaamiseen ei koskaan puututtu kunnolla. Kaiken huippu oli pojan luokanvalvoja, joka avoimesti vähätteli asiaa. Sanoi vaan, että pojallani on sopeutumisongelmia sopeutua muiden nuorten joukkoon, on lahjaton liikunnassa ja saisi opetella olemaan kuin muut nuoret. Kuittasi monesti kiusaamisen myös vain "poikien nahisteluksi" ja "leikiksi".

Poika kertonut, että opettaja itsekin asettanut häntä naurunalaiseksi koko luokan edessä milloin mistäkin syystä. Pitänyt poikaani jatkuvasti silmätikkuna vain ilkeyttään.

Myöhemmin sain kuulla, että luokanvalvoja oli poikani kiusaajan perhetuttu. Ei ihme, ettei kiusaaminen loppunut koko kouluaikana.

Lapset ovat ilkeitä toisilleen, mutta vielä pahempaa on, että ilkeät opettajat sallivat ja jopa yllyttävät tällaiseen toimintaan.

35

520

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vieläkö Narsisti-Liisa hengaa porissa vai onko jo Brittein Kuningatar.

      • Anonyymi

        🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒

        🍒 ­N­­y­­­m­­f­o­m­a­a­­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17828470d

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      Nakkilassa sama juttu. Tattarassa rehtori Kujansuu ei puuttunut kiusaamiseen eikä saanut sitä loppumaan niin se jatkui vielä koko yläasteen. Siitä sitten koulun jälkeen syrjäytymisputkeen, itsetuhoon, masennukseen ja täysin hukkateille vailla mitään koulutusta, työtä ym ja mahdollisuutta enää sopeutua tarpeeksi monen syrjäytymisvuoden (yli 15v) jälkeen yhteiskuntaan. Asiat olisi toisin jos kiusaamiseen olisi puututtu tosissaan.

    • Anonyymi

      Porilaiset ovat kateellisia ja vittumaisia ihmisiä. Jos vähänkään poikkeat massasta, joudut hylkiöksi. Poikkeavuudeksi riittää jo se, jos et kannata Porin Ässiä ja kuuntele Yötä.

      Tämä koskettaa myös aikuisia. Lapset oppivat porilaisilta vanhemmiltaan huonot tavat ja kierre jatkuu.

      • Anonyymi

        Ei tuo nyt ihan kaikkiin porilaisiin päde ja on myös mahdollisuus valita seuransa, onko pakko olla kallujen seurassa kun asiallisiakin löytyy.
        Ja jos et löydä, niin ennemmin sitä on vaikka yksin kuin huonossa seurassa.


      • Anonyymi

        Olis tarvinnut olla kouluja,joissa saarnamiesten lapset käyneet kouluaan,ne oli pieni ryhmä aina mainittuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tuo nyt ihan kaikkiin porilaisiin päde ja on myös mahdollisuus valita seuransa, onko pakko olla kallujen seurassa kun asiallisiakin löytyy.
        Ja jos et löydä, niin ennemmin sitä on vaikka yksin kuin huonossa seurassa.

        Pätee hyvin valtaosaan porilaisista. Ainakin 80 prosenttia porilaisista soveltuu kuvaukseen erinomaisesti.

        Lapselle ja nuorelle on tärkeä olla osa jotain sosiaalista porukkaa. Se on sääli, kun vaihtoehtoina on liikkua joko kallujen seurassa tai olla yksin.

        Itse olisin mieluummin yksin kuin porilaisten seurassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pätee hyvin valtaosaan porilaisista. Ainakin 80 prosenttia porilaisista soveltuu kuvaukseen erinomaisesti.

        Lapselle ja nuorelle on tärkeä olla osa jotain sosiaalista porukkaa. Se on sääli, kun vaihtoehtoina on liikkua joko kallujen seurassa tai olla yksin.

        Itse olisin mieluummin yksin kuin porilaisten seurassa.

        Onko ne kaverit oltava jostain apukoululaisten perheistä, akateemisilla on usein fiksuja lapsia eikä ne vanhemmat ole mitään imppaavia raudoittajia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko ne kaverit oltava jostain apukoululaisten perheistä, akateemisilla on usein fiksuja lapsia eikä ne vanhemmat ole mitään imppaavia raudoittajia.

        Missä Porissa on akateemisia ihmisiä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pätee hyvin valtaosaan porilaisista. Ainakin 80 prosenttia porilaisista soveltuu kuvaukseen erinomaisesti.

        Lapselle ja nuorelle on tärkeä olla osa jotain sosiaalista porukkaa. Se on sääli, kun vaihtoehtoina on liikkua joko kallujen seurassa tai olla yksin.

        Itse olisin mieluummin yksin kuin porilaisten seurassa.

        Harrastukset on hyvä tapa löytää itselleen sopivaa seuraa. Minullakaan ei ollut koulussa kavereita kun sieltä ei löytynyt samankaltaista seuraa. Kertoiko jotain asuinalueesta kun suurin osa koulussa päihdeongelmaisten työttömien kakruja tai muuten häiriintyneitä, kenties..


    • Anonyymi

      Rantarääkkä on LEGENDA

    • Anonyymi

      Opettajissa tosi paljon psykopaatteja. Omaa kokemusta on ja lapsillanikin.

      • Anonyymi

        Eräs rehtori oli narsisti sekä myös pari opettajaa, mutta ei se yleistä ole.
        Suurin osa opettajista on helvetin mukavia.


      • Anonyymi

        Olitko sinä ja lapset varmasti terveitä. Nyt asian tuntuu olevan toisin päin.


      • Anonyymi

        Narsisti on tuollainen
        https://t.ylilauta.org/jpg/27/15/2715791816cb0e18-240.avif


    • Anonyymi

      Tätähän se oli jo 80 luvulla isosannan ala-asteella.

      • Anonyymi

        Iso-Sanna ei ole kiusaaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Iso-Sanna ei ole kiusaaja

        Sannalla on lastensuojelussa duuni, tarina ei kerro onko Sannalla iso :D


    • Anonyymi

      KAIKILLE OPETTAJILLE!!!

      TÄSSÄ 2 TOSITARINAA JOISSA ESIINTYY SEKÄ MINÄ ETTÄ YKSI HANNU (nimi muutettu).

      1.
      Olin kakkosluokalla
      Hannu oli mun kanssa samalla luokalla. Hannu ei ollut koskaan mikään kovinkaan hyvä matematiikassa ja erityisesti mittayksiköt menivät hänellä todella helposti sekaisin. Hannu oli pyytänyt monta kertaa tukiopetusta matematiikkaan ja oli sitä saanutkin ja yritti todellakin parhaansa! Sitten meillä tuli matematiikassa koe, joka käsitteli enimmäkseen juuri helppoja mittayksiköitä. Yksi kysymyksistä oli:
      KUINKA KORKEA ON MUURAHAINEN?

      A) 1M
      B) 2CM
      C) 3MM

      Koe oli tehty ja olin kokeen aikana huomannut kuinka Hannu melkein itki, kun kysymykset tuntuivat todella vaikeilta, hän oli ihan stressissä. SITTEN TULI KOKEIDEN PALAUTUSPÄIVÄ!

      Opettajallamme oli todella typerä tapa LUKEA OPPILAIDEN KOEVASTAUKSIA NIMETTÖMINÄ LUOKAN EDESSÄ... EI NÄIN!!! No sitten opettajamme sanoi: "Täällä on (naurahdus) yksi tällainen vastaus kun: Kuinka korkea on muurahainen? Tähän on vastattu (nauraa) 1 METRI!!! (Opettaja repeää ja sanoo): Jos sen kokoinen muurahainen tulisi vastaan, niin juoksisin minäkin karkuun!!! (Opettaja ja muu luokka repeää täysillä nauraa, Hannu menee ihan punaiseksi ja peittää kasvonsa ja poistuu luokasta ja minä yritän sanoa, että Toi ei oo kivaa!") Monta viikkoa Hannu lintsasi matikantunnit kun ei uskaltanut tulla paikalle... EI NÄIN!!!

      Tarina 2.

      Minä olin 3. Luokalla. Meidän luokanopettaja oli myös meidän liikunnanopettaja ja hän rääkkäsi aina kaikki oppilaat ihan rikki. Hän oli miesopettaja, Santtu (nimi muutettu). Aina kun joku oppilas kysyi Santulta, mitä on liikunnassa, vastaus oli: "Verta, hikeä ja kyyneleitä." (Tämä piti aina paikksnsa: joltain lohkesi kynsi tai jotain muuta, joku poistui itkien kun ei jaksanut enempää ja Opettaja alkoi huutaa että "laiska yms." Ja hiki tuli AINA.

      No, Opettaja Santtu ilmoitti eräällä liikuntatunnilla: "Teillä on Cooperin testi 3kk päästä." Minä innostuin todella paljon, sillä harrastin juoksemista. Minulla oli myös alkava an0reksia, joten olin todella laiha (nyt jo siitä parantunut, onneksi). No minä olin harjoitellut paljon juoksua, olin ottanut tavoitteekseni juosta 6 kierrosta 12. Minuutissa. TESTIPÄIVÄ KOITTI!!! Onneksi testi oli koulupäivänä viimeiseksi, joten siitä pääsi suoraan kotiin. Kokoonnuimme opettaja Santun johdolla ulos hiekkakentällä auringonpaisteeseen. Aloimme juosta. OLIN KAHDEN PIENEN ASKELEEN PÄÄSSÄ KUUDESTA KIERROKSESTA. Santulla oli tapana myös kysyä rehellisesti oppilailta rivissä, että montako kierrosta he juoksivat ja jos valehtelit, sait puoli numeroa pienemmän arvosanan (rehellisyystesti I Guess?!). Rivi oli pituusjärjestyksessä ja minä lyhytkasvuisena olin rivin viimeinen keneltä kysyttiin: "Montako kierrosta juoksit?" Minä rakastan rehellisyyttä, joten vastasin: "Minä juoksin kahden askeleen päähän kuudesta kierroksesta. Mutta voisinko mitenkään saada sen 6 kierrosta, sillä se oli minun tavoitteeni ja olin niin lähellä?" Silloin Santtu Opettaja alkoi nauraa ja sanoi: "Et varmasti saa! Ei tommonen pikkukakara joka on luuta ja nahkaa (minulla oli alkava an0reksia, joten olin lauha) pysty niin paljon juoksemaan! Söisit jotain luuranko! (Koko luokka alkaa nauraa, mutta Santtu sanoo vielä): Ole tyytyväinen, että saat Edes sen 5 ja puoli kierrosta, jos sanot sanankin vielä, pudotan senkin neljään ja puoleen! (Kaikki nauravat ja minä juoksen itkien kotiin.)

      Tämä tapahtuma sai minut lopettamaan syömisen kokonaan ja kun paranin syömi$hä¡riö$täni, niin en ole sen jälkeen suostunut juoksemaan ja nyt olen vakavasti ylipainoinen liikunnan puutteen ja lääkityksen ja pitkäaikaissairauksien+NEPSY:n vuoksi.

      JOTEN OPETTAJA: OLET TODELLA ISO ROOLIMALLI OPPILAILLE TYÖSSÄSI! MITEN KOHTELET HEITÄ, SITEN HE SINUA JA JOS SUUSTASI TULEE SAMMAKOITA, NE SATTUVAT ITSETUNTOON TODELLA KOVAA! MIETI ENNEN KUIN SANOT TAI TEET, OPPILAAT EIVÄT OLE TYHMIÄ NUKKEJA! MEILLÄ ON TUNTEET!

      KIUSAAMINEN RIKOSLAKIIN!!!

      YT: ala asteen kouluväkivallan uhri

      • Anonyymi

        Kiusaaminen on rikoslaissa nimikkeellä vainoamisrikos


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiusaaminen on rikoslaissa nimikkeellä vainoamisrikos

        Ei sellaista olekaan kuin koulukiusaaminen. Se on usein kunnianloukkaus, laiton uhkaus, vahingonteko, pahoinpitely tai muuta vastaavaa.

        Kouluissa asiaa vaan yritään vähättelemään. Rikosvastuun ikärajaa pitää laskea ja koulujen lopettaa kiusaajien puolustelu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sellaista olekaan kuin koulukiusaaminen. Se on usein kunnianloukkaus, laiton uhkaus, vahingonteko, pahoinpitely tai muuta vastaavaa.

        Kouluissa asiaa vaan yritään vähättelemään. Rikosvastuun ikärajaa pitää laskea ja koulujen lopettaa kiusaajien puolustelu.

        Eli toisin sanoen koulussa tapahtuva "kiusaaminen" on jo rikoslaissa. Ongelmana on se, että alle 15-vuotias kiusaaja ei ole rikosvastuussa teoistaan. Toinen ongelma on se, että kouluissa ongelmaa vähätellään eikä kiusaamisesta ilmoiteta poliisille. Vaikka tekijä olisi yli 15.

        Muistan itsekin miten koulussa väkivaltaa vähäteltiin. "Pojat on poikia, heh"-asenne vallitsi opettajissa.

        Tämän vähättelevän asenteen hedelmiä nähdään nyt kun nuorisorikollisuus kasvanut urakalla. Kun eihän siitä tule edes seurauksia.


    • Anonyymi

      Muistan alaasteella kun opettaja retuutti.riepotteli.huusi.nosti luukusta ja heitti tuolille istumaan.vähätteli.piti tyhmänä.ajokortin saatua jahtasin autolla ympäri kyliä vanhan opettajan perässä kiilaten ojaan vetelin siihen paikkaan.ai että oli hauskaa antaa vähän takas.

    • Anonyymi

      Pistä opettajan auto myyntiin.tilaa 100m2 poltto puuta.tai seksi leluja.posti laatikot paskaksi.nolaa sosiaalisessa mediassa.asunto myyntiin.jos ei vieläkään riitä.pistä pari hullua oven taakse

      • Anonyymi

        Mää tilasin sata neliömetriä seksileluja ja mulle naurettiin ebaylla


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Minä tilasin piruuttani yhdelle tuttavalle lahjaksi sellasen surisevan kuminuijan. En tiedä oliko mieluinen vai ei, kun ei koskaan maininnut asiasta. Tosin ei se puhunu sen jälkeen mulle mitään muutakaan.

    • Anonyymi

      Kiusaaminen kertoo aina enemmän kiusaajasta kuin kiusatusta. Syyllinen on kiusaaja, hänen kotiolonsa ja maailmankuvansa.

      Tiedän että kouluissa muuta väitetään. Jos olet hieman massasta poikkeava, sinua helposti kiusataan. Etenkin Porissa. Opettajat ovat tehottomia puuttumaan asiaan ja jopa itse osallistuvat siihen. Harha "porilaisesta suorapuheisuudesta" aiheuttaa myös sen, että henkistä väkivaltaa (eikä aina fyysistäkään) edes oteta tosissaan.

      Pakko myös todeta, että se kertoo todella paljon ihmisestä, miten hän kohtelee toisia. En tiedä yhtäkään koulukiusaajaa, joka olisi luonteeltaan hyvä ihminen. Ne kaikki ovat olleet kieroja ja läpeensä mätiä ihmisiä. Jollain ihme tavalla ne onnistuvat silti saamaan niitä hännystelijöitä ympärilleen.

      • Anonyymi

        Turpiin jos ei puhetta usko niin loppuu se touhuaminen, narsistikin tottelee kipua.


    • Anonyymi

      Rantarääkkä laittoi pullapojat vähän hikoilemaan.

      • Anonyymi

        Oli legendaarinen opettaja. Vieläkö opettaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli legendaarinen opettaja. Vieläkö opettaa?

        Kiusaajien kotiosoitteet ja naamkuvat nimineen nettiin niin alkaa tapahtua, aina löytyy yön varjoja jotka käyvät visiitillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli legendaarinen opettaja. Vieläkö opettaa?

        On eläkkeellä. Pullapoikien kauhistus tämä liikunnanope oli.
        Siviilissä mukava jo iäkäs nainen. Elää ja voi hyvin.


    • Anonyymi

      Narsisti-Liisa onneksi jo eläkkeellä, jatkaa touhujaan nyt muualla ja lapset sekä perheet toivottavasti saavat olla rauhassa

      • Anonyymi

        Missä koulussa tällainen vaikutti?


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2520
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1940
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1469
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1018
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      66
      883
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      871
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      850
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      51
      826
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      755
    Aihe