Kaikki lihallinen meissä ei ole ainoastaan kuolemaan tuomittu, vaan myös ristiinnaulittu, koska olemme liittyneet Kristukseen. Jos ken luulee olevansa kääntynyt uskovainen ja todella muutamissa suhteissa on alkanut toisin elää kuin ennen, viljelee ahkerasti sanaa, harjoittaa eräitä kristillisiä töitä, mutta sittenkin hyväksyy lihallisuutta: ahneutta, hekumaa tahi vihaa ja elää siinä, niin hän pettää itsensä.
Hän tietää kaiken sen synniksi, kehuu vapauttaan ja pysyy helmasynnissään, jopa puolustaa ja suosii sitä. Puhuessaan uskostaan ja rauhastaan valehtelee hän sielunsa vahingoksi. Ja jos joku tultuaan tosikristityksi, on alkanut hengessä, mutta ei enää ristiinnaulitse lihaansa, vaan on uudelleen laskenut himonsa valloilleen, uudelleen suosii ja puolustaa jotakin syntiä, niin hän on lopettanut lihassa.
Usko, rauha Jumalassa ja hyvä omatunto eivät voi säilyä ainoankaan irtipäästetyn ja suositun synnin seurassa. »Sillä jos te lihan mukaan elätte, on teidän kuoleminen; mutta jos Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää.» Näillä sanoilla apostoli julistaa selvän tuomion ja näyttää lihan kuolettamisen olevan asian, jonka tekeminen tahi tekemättä jättäminen ei ole meidän omassa vallassamme.
Mutta jos emme tahdo iankaikkisesti hukkua, vaan tahdomme saada elämän, niin täytyy meidän välttämättömästi ja ehdottomasti harjoittaa lihan kuolettamista. Tultuamme Kristuksen luo on meidän viipymättä erottava vanhasta syntielämästämme ja alettava uutta elämää Kristuksen seuraamisessa, emmekä sitten enää saa taantua siitä takaisin synnin palvelukseen.
Merkillistä on nähdä kristityssä, miten vanha ihminen todella on Kristuksen kanssa ristiinnaulittu. Sellainen kristitty on päässyt siihen, että miten hänelle vaelluksen aikana käyneekin, paremmin tahi huonommin, on hänen vanha ihmisensä kuolettamisen alaisena niin kauan kuin Henki asuu ja vaikuttaa hänessä.
Kun Pietari uskollisesti seuraa mestariansa, niin vanha juutalainen hänessä kuoletetaan joka päivä. Hän muuttuu vähitellen Herransa Kristuksen kaltaisuuteen. Mutta kun hän ylpeydestä paisuu, niin hänet jätetään saatanan seulottavaksi, hän lankeaa ja kieltää Vapahtajansa. Silloin hän itkee katkerasti, itkee kuin kuritettu lapsi. Näin kuoletetaan hänen itserakkautensa ja paisumisensa.
Kun hän sitten neuvoston edessä Jerusalemissa pysyy lujana totuudessa ja tunnustaa Kristuksen, ruoskitaan hänet. Silloin kuolee hän maailmalle, niin, silloin myös hänen lihansa kuoletetaan. Mutta kun hän Antiokiassa taas ihmispelon tähden ulkokultailee, saa hän ankarat nuhteet Paavalilta. Miten rakkaalle Pietarille kulloinkin kävi, niin tuli hän aina kuritetuksi ja kuoletetuksi.
Kun kristitty on vilpitön ja seuraa Vapahtajaansa, niin hänen oma minänsä kuoletetaan. Silloin hän onkin jo päässyt sille asteelle, että synti on hänen suurin vaivansa. Jos olen rikas ja varallisuudestani tahdon tehdä itselleni paratiisin maan päälle, alan holhota lihaani ja elää maailmallisesti, niin silloin Henki kurittaa minua.
Kun alan pelätä rikkauttani ja ylellistä elämääni, niin silloin kärsin enemmän, kuin köyhänä ollessani. Jollei näin käy, vaan alan holhota ja seurata lihaani ja teen lihallisuudessa itselleni hyviä päiviä, niin sitä seuraa kuolema.
Jos olen köyhä ja kärsin puutetta, mutta turvaan Herraan, niin kuolen joka päivä maailmalle. Jos minulla on hengellisiä lahjoja, kokemuksia ja vuosia Jumalan armon tuntemisessa, enemmän kuin veljillä, ja jaloa ja taitoa, sekä toimintakykyä sen takia tahdon nauttia kunniaa ja ihmisten kiitosta, se on myrkkyä. Sen Henki tuntee ja minä kauhistun kuin helvettiä.
jatkuu...
Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu. ( Gal. 2:19)
21
84
Vastaukset
- Anonyymi
... jatkoa
Jos olen uskollinen ja valvoen ja rukoillen kilvoittelen syntiä vastaan, jos tahdon kieltää itseltäni sekä synnin että kunnian, tahdon sekä salaisuudessa että julkisuudessa olla ensimmäinen, mutta minä olen siitä itse tietoinen, iloitsen siitä ja tunnen salaista tyytyväisyyttä itseeni vakavuuteni tähden, niin voi, tämä on itse helvetti.
Minä kauhistun sitä. Päästän lihani suurempaan vapauteen, koska kaikki hyvä paisuttaa minut, alan halveksia valvomista ja rukoilemista. Oi, silloinhan joudun ojasta allikkoon, silloin selvästi tunnen velkani ja tuomioni!
Mutta jos kurituksesta tulen kapinalliseksi, hylkään kaiken lohdutuksen ja sanon: Minä en olekaan kristitty, en voikaan vastaan ottaa armoa, silloin olen joutunut epäuskon valtaan, enkä saa mitään rauhaa, ennen kuin taivun kurituksen alle nöyrästi vastaanottamaan armon aivan armosta. Näemme siis, että käyköön kristitylle miten hyvänsä, niin hänen on aina lihansa kuoletettava. Silloin hän on Kristuksen kanssa ristiinnaulittu.
Sanot ehkä: Joka puoleltako minua on kuritettava ja rangaistava? Mitä minun on tekeminen? Enkö enää missään saa rauhaa? Saat, mutta ainoastaan Herrassa. »Joka kerskaa, hän kerskatkoon Herrassa.» Joka tahtoo lepoa ja rauhaa, hän etsiköön sitä Herrassa, itse Herrassa, hänen vanhurskaudessaan, hyvyydessään ja uskollisuudessaan. Kaiken muun ilon ja kerskauksen Jumalan Henki ja ilmoitettu sana rankaisee.
Sittenhän voinkin kernaasti heti kuolla! Semmoinen on ristiinnaulitun olo. Semmoista on ristiinnaulittu elämä. Jos olen hiljaa ristillä, niin kärsin ja kuolen, mutta jollen pysy alallani, vaan kiskon itseäni ja heittelen, niin kärsin vielä enemmän. On siis parasta pysyä alallaan, olla Hengelle alamainen, katsoa Jeesukseen ja etsiä niitä, jotka ylhäältä ovat. Sen Herra meille antakoon! Amen!
( Lainattu lähde: C.O.Rosenius)
s-seutulainen- Anonyymi
Rangaistus oli jo Jeesuksen päällä jesaja53 koita herätä todellisuuteen.
- Anonyymi
Toi tyyppi kertoo minä minä minä minä minä minä minä itsestään ikävästi ei huomaa että on muitakin kuin hän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toi tyyppi kertoo minä minä minä minä minä minä minä itsestään ikävästi ei huomaa että on muitakin kuin hän.
Totta. Luulisin kanssa, että kun oma minä on ristiinnaulittu Jeesuksen kanssa, se on kuollut enkä sen kanssa askaroi enää. Toki liha on olemassa vielä mutta se on silti kuollut Jeesuksen kanssa kertakaikkisesti. Jeesus on sitten itse uusi elämä tai elämän uutuus (newness of life) josta roomalaiskirjeen kuudennen luvun neljäs jae kertoo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta. Luulisin kanssa, että kun oma minä on ristiinnaulittu Jeesuksen kanssa, se on kuollut enkä sen kanssa askaroi enää. Toki liha on olemassa vielä mutta se on silti kuollut Jeesuksen kanssa kertakaikkisesti. Jeesus on sitten itse uusi elämä tai elämän uutuus (newness of life) josta roomalaiskirjeen kuudennen luvun neljäs jae kertoo.
Luulen, että ero uuden elämän ja elämän uutuuden välillä on siinä, että uusi elämä olisi kokonaan uusi elämä vailla kuolemaa ja ylösnousemusta, kun taas elämän uutuus sisältää kuoleman ja ylösnousemuksen. Vanha elämä on kuollut Jeesuksen kanssa ja elämän uutuus on elämä joka on kuollut ja ylösnoussut Jeesuksen kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta. Luulisin kanssa, että kun oma minä on ristiinnaulittu Jeesuksen kanssa, se on kuollut enkä sen kanssa askaroi enää. Toki liha on olemassa vielä mutta se on silti kuollut Jeesuksen kanssa kertakaikkisesti. Jeesus on sitten itse uusi elämä tai elämän uutuus (newness of life) josta roomalaiskirjeen kuudennen luvun neljäs jae kertoo.
-
Vanhan ihmisemme kuolettaminen/ristiinnaulitseminen
Vanha ihmisemme eli turmeltunut luontomme ei koskaan muutu. Sitä ei voi parantaa tai kasvattaa. Se on kuoletettava, ristiinnaulittava, "ettemme enää eläisi synnin orjina". (Gal. 5:24; Rm. 6:6; Kol. 3:5; 1. Piet. 2:11.)
Laki ei anna voimaa vanhan ihmisemme ristiinnaulitsemiseen. Käskyt eivät voi muuttaa ihmistä. Ne voivat vaikuttaa moraaliin, mutta ne eivät saa ketään elämään pyhää elämää.
Missä laki hallitsee, siellä hallitsee vanha ihminen ja synti, silloinkin, kun elämä näyttää ulospäin hurskaalta.
Käytännössä vanhan ihmisemme kuolettaminen tapahtuu niin, että emme hyväksy elämässämme mitään syntiä. Meissä itsessämme ei kuitenkaan ole voimaa synnin voittamiseksi. Voima on vain evankeliumissa. Siksi tulemme synteinemme yhä uudelleen Jeesuksen puhdistettaviksi ja uskomme kaiken anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä.
Jos jäämme syntiin, turmeltunut luontomme, "vanha ihmisemme" "lihan tekoineen" hallitsee meitä (Gal. 5:19-21). Silloin olemme vaarassa langeta kokonaan armosta (Hepr. 12:14).
-
( Lainattu lähde: Ote Liisi Jokirannan opetuksesta "Uusi elämä Jeesuksessa")
s-seutulainen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-
Vanhan ihmisemme kuolettaminen/ristiinnaulitseminen
Vanha ihmisemme eli turmeltunut luontomme ei koskaan muutu. Sitä ei voi parantaa tai kasvattaa. Se on kuoletettava, ristiinnaulittava, "ettemme enää eläisi synnin orjina". (Gal. 5:24; Rm. 6:6; Kol. 3:5; 1. Piet. 2:11.)
Laki ei anna voimaa vanhan ihmisemme ristiinnaulitsemiseen. Käskyt eivät voi muuttaa ihmistä. Ne voivat vaikuttaa moraaliin, mutta ne eivät saa ketään elämään pyhää elämää.
Missä laki hallitsee, siellä hallitsee vanha ihminen ja synti, silloinkin, kun elämä näyttää ulospäin hurskaalta.
Käytännössä vanhan ihmisemme kuolettaminen tapahtuu niin, että emme hyväksy elämässämme mitään syntiä. Meissä itsessämme ei kuitenkaan ole voimaa synnin voittamiseksi. Voima on vain evankeliumissa. Siksi tulemme synteinemme yhä uudelleen Jeesuksen puhdistettaviksi ja uskomme kaiken anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä.
Jos jäämme syntiin, turmeltunut luontomme, "vanha ihmisemme" "lihan tekoineen" hallitsee meitä (Gal. 5:19-21). Silloin olemme vaarassa langeta kokonaan armosta (Hepr. 12:14).
-
( Lainattu lähde: Ote Liisi Jokirannan opetuksesta "Uusi elämä Jeesuksessa")
s-seutulainenMinusta tuo vanhan ihmisen kuolema on tapahtunut eli toteutunut Jeesuksen kuolemassa 2000 vuotta sitten.
Room 6:6-7: Kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi; sillä joka on kuollut, se on vanhurskautunut pois synnistä.
Se on kertakaikkisesti jo täytetty tosiasia. Siksi jae 11 kehoittaa meitä pitämään itsemme synnille kuolleina (Kristuksessa Jeesuksessa, ei itsessämme). Edellinen jae sanoo, että minkä hän (Jeesus) kuoli, sen hän kerta kaikkiaan kuoli pois synnistä ja siksi mekin olemme hänen kanssaan kuolleet pois synnistä. Ei synti ole kuollut, vaan me olemme kuolleet, siinä on suuri ero. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minusta tuo vanhan ihmisen kuolema on tapahtunut eli toteutunut Jeesuksen kuolemassa 2000 vuotta sitten.
Room 6:6-7: Kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi; sillä joka on kuollut, se on vanhurskautunut pois synnistä.
Se on kertakaikkisesti jo täytetty tosiasia. Siksi jae 11 kehoittaa meitä pitämään itsemme synnille kuolleina (Kristuksessa Jeesuksessa, ei itsessämme). Edellinen jae sanoo, että minkä hän (Jeesus) kuoli, sen hän kerta kaikkiaan kuoli pois synnistä ja siksi mekin olemme hänen kanssaan kuolleet pois synnistä. Ei synti ole kuollut, vaan me olemme kuolleet, siinä on suuri ero.Room 6:8: Mutta jos olemme kuolleet Kristuksen kanssa, niin me uskomme saavamme myös elää hänen kanssaan.
Me olemme kuolleet Jeesuksen kanssa ja me myös elämme hänen kanssaan. Jeesus on meidän elämämme. Meissä itsessämme ei ole mitään hyvää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Room 6:8: Mutta jos olemme kuolleet Kristuksen kanssa, niin me uskomme saavamme myös elää hänen kanssaan.
Me olemme kuolleet Jeesuksen kanssa ja me myös elämme hänen kanssaan. Jeesus on meidän elämämme. Meissä itsessämme ei ole mitään hyvää.Ehkä tässä on Jeesuksen kuoleman ja ylösnousemuksen eräs puoli, että Jeesuksessa tuli korvaajamme.
Gal 2:19-20: Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu, ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa.
Taas laki ei ole kuollut eikä häviä mihinkään, vaan me olemme kuolleet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä tässä on Jeesuksen kuoleman ja ylösnousemuksen eräs puoli, että Jeesuksessa tuli korvaajamme.
Gal 2:19-20: Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu, ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa.
Taas laki ei ole kuollut eikä häviä mihinkään, vaan me olemme kuolleet.*että Jeesuksesta tuli korvaajamme. Tuli pieni kirjoitusvirhe.
- Anonyymi
Ahneutta.Hellarivapareissa ei muuta olekaan.
- Anonyymi
KOITTAKAA nyt ensin palautella varastettuja astioita vaatteita ja pyöriä ruokia kasveja kenkiä verhoja haarukoita kasseja matkalaukkuja kodinkoneita steroita kelloja radioita kahvimukeja mitä lue juomalaseja kattiloita kirjoja farkkutakkeja ulkoilutakkeja koruja kameroita Singapore ketjuja on tullut varastettua toisten kodeista seurakunnista työpaikoilta kaupoista jopa posliinilautasia AHNEUDESSA.Kannattaa myös miettiä keneltä varastettua myy jakelee mitä on fidan Samarian kirppiksillä ja keneltä viety verhot suihkuverhot päiväpeitteet sulla on ja jos olet saanut jotain vaihtokaupassa keneltä ne on varastettu.Myös korut kellot puhelimet.Huonekalut lasipöydät kirjahyllyt sängyt viherkasvit avustusruuat sukset monot mistä varastettu uimapatja uimapuku tikkataulu salaattikulho kenen kodista tai työpaikasta kaupasta vietyä takkia puseroa sormuksia kenen juomalasit kenen posliiniesine keneltä otettu kattolamppu pöytälamppu radio kelloradio kenen se oikeasti on kuka sen on maksanut.Älä himoitse mitään mikä on toisen omaa Mooses.Älköön enää varastako Paulus.Kenen pankkitililtä varastanut palauttakoon kaiken kenen kortilla nostanut toisen omaa.Kenen koiraa olet myynyt tai mistä sen huijannut ottanut.Kenen rahoilla tai kenen auto sulla on.Huijaukset ja väärennökset.Valehtelu ja pettäminen.Noituus ja taikuus.Kenen päiväpeite lakanat sulla on muistaa sopii että varastettu tavara kierrätetään.Myös varastettu raha.Entä kassat onko tullut otettua kassasta rahaa.Annettua väärin takaisin tahallaan.Onko tullut käytettyä toisen pankkikorttia ja tunnuksia.Onko valehdeltu hinnoissa.Kenen sohvalla istut mistä se on varastettu.Entä nojatuoli kenen kodista otettu.Viherkasvit kukkapurkit onko ne edes sinun.Kristityt antaa toisilleen lahjaksi kukkia ja joku varastaa ne.Älä himoitse mitään mikä on toisen omaa.Kristityillä on tapana lähettää tai antaa onnittelukortteja synttäreillä ja rippilahjaksi nimmareilla ja jouluna et kai varasta niitä.Kristityt myös matkoilta ostaa matkamuistoja toivottavasti ette ole niitä varastellut koskaan.Kristityt vaihtaa verhot 2-3 kertaa vuodessa on jouluverhot talviverhot ja kesäverhot ei mitään ylimääräistä ei niitä saa varastaa.Meillä on kulttuuri myös ilmaston mukaan eli meillä on vaihto vaatteet kevät kesä syksy talvi ja kengät niitä ei sovi varastaa niitä tarvitaan myös monot luistimet sukset ulkoilukengät ja kumisaappaat on meillä ihan kulttuurissa.Meillä on talvella erilaiset varusteet ulkoiluun ja arkikäyttöön.Ette voi alkaa varastella täällä.Kateudesta ja ahneudesta.Työvaatteita ei sovi varastaa.Eikä työpaikoilta.Ne on kaikkien työvälineitä ja työkengät on jokainen ostanut maksanut itse.Et voi varastaa toisilta.Ikäänkuin veisit Jeesuksen jalasta kengät.Hyi.Varastat ihmisten kenkiä teet sen kuin Jeesukselle vai tai viet Jeesukselta takin....radion ...meillä tässä kulttuurissa nykyaikana on kaikilla radiot.Et voi varastaa niitä.Amen. HÄPEISITTE.
Anonyymi kirjoitti:
KOITTAKAA nyt ensin palautella varastettuja astioita vaatteita ja pyöriä ruokia kasveja kenkiä verhoja haarukoita kasseja matkalaukkuja kodinkoneita steroita kelloja radioita kahvimukeja mitä lue juomalaseja kattiloita kirjoja farkkutakkeja ulkoilutakkeja koruja kameroita Singapore ketjuja on tullut varastettua toisten kodeista seurakunnista työpaikoilta kaupoista jopa posliinilautasia AHNEUDESSA.Kannattaa myös miettiä keneltä varastettua myy jakelee mitä on fidan Samarian kirppiksillä ja keneltä viety verhot suihkuverhot päiväpeitteet sulla on ja jos olet saanut jotain vaihtokaupassa keneltä ne on varastettu.Myös korut kellot puhelimet.Huonekalut lasipöydät kirjahyllyt sängyt viherkasvit avustusruuat sukset monot mistä varastettu uimapatja uimapuku tikkataulu salaattikulho kenen kodista tai työpaikasta kaupasta vietyä takkia puseroa sormuksia kenen juomalasit kenen posliiniesine keneltä otettu kattolamppu pöytälamppu radio kelloradio kenen se oikeasti on kuka sen on maksanut.Älä himoitse mitään mikä on toisen omaa Mooses.Älköön enää varastako Paulus.Kenen pankkitililtä varastanut palauttakoon kaiken kenen kortilla nostanut toisen omaa.Kenen koiraa olet myynyt tai mistä sen huijannut ottanut.Kenen rahoilla tai kenen auto sulla on.Huijaukset ja väärennökset.Valehtelu ja pettäminen.Noituus ja taikuus.Kenen päiväpeite lakanat sulla on muistaa sopii että varastettu tavara kierrätetään.Myös varastettu raha.Entä kassat onko tullut otettua kassasta rahaa.Annettua väärin takaisin tahallaan.Onko tullut käytettyä toisen pankkikorttia ja tunnuksia.Onko valehdeltu hinnoissa.Kenen sohvalla istut mistä se on varastettu.Entä nojatuoli kenen kodista otettu.Viherkasvit kukkapurkit onko ne edes sinun.Kristityt antaa toisilleen lahjaksi kukkia ja joku varastaa ne.Älä himoitse mitään mikä on toisen omaa.Kristityillä on tapana lähettää tai antaa onnittelukortteja synttäreillä ja rippilahjaksi nimmareilla ja jouluna et kai varasta niitä.Kristityt myös matkoilta ostaa matkamuistoja toivottavasti ette ole niitä varastellut koskaan.Kristityt vaihtaa verhot 2-3 kertaa vuodessa on jouluverhot talviverhot ja kesäverhot ei mitään ylimääräistä ei niitä saa varastaa.Meillä on kulttuuri myös ilmaston mukaan eli meillä on vaihto vaatteet kevät kesä syksy talvi ja kengät niitä ei sovi varastaa niitä tarvitaan myös monot luistimet sukset ulkoilukengät ja kumisaappaat on meillä ihan kulttuurissa.Meillä on talvella erilaiset varusteet ulkoiluun ja arkikäyttöön.Ette voi alkaa varastella täällä.Kateudesta ja ahneudesta.Työvaatteita ei sovi varastaa.Eikä työpaikoilta.Ne on kaikkien työvälineitä ja työkengät on jokainen ostanut maksanut itse.Et voi varastaa toisilta.Ikäänkuin veisit Jeesuksen jalasta kengät.Hyi.Varastat ihmisten kenkiä teet sen kuin Jeesukselle vai tai viet Jeesukselta takin....radion ...meillä tässä kulttuurissa nykyaikana on kaikilla radiot.Et voi varastaa niitä.Amen. HÄPEISITTE.
Mitä ajattelit, kun kirjoitit kirjoituksesi ? Kirjoituksesi näyttää sinun sydämesi tilan. Sinun sydämesi on musta. Oletko täynnä katkeruuden sappea ? Vai, mikä sinua harmittaa.
Kyllä oli paatosta kirjoituksessasi, mietin, millainen ihminen tuon kirjoituksen takana on. Ovatko katkeruus, kateus ja viha saaneet aikaan sinussa tuon kaltaisen asenteen ? Jeesus antoi meille käskyn, että me rakastaisimme toisiamme. Me voimme vain vaikuttaa omiin asenteisiimme. Meidän ei tarvitse vihata, kadehtia, olla katkeria ja panetella toisiamme. Jos joku panettelee tai vihaa meitä, se on sen ihmisen päänsärky ja hän on vastuussa siitä Jumalalle.
Miksi ihmisen on niin paljon mukavampi panetella ja vihata lähimmäisiään, kuin rakastaa heitä ?
- Anonyymi
Miten seurata Jeesusta ??? Ristille Golgatalle hautaan Tuonelaan jne.Alatte palautella varastettua ja huijattua. Siinä sitä risti alkaa näkyä.
- Anonyymi
Hyi helvetti mikä saatanan väärä opettaja toi on joku lesta. Pietari kielsi Jeesuksen vain pelastaakseen itsensä joutumasta ristille kun Jeesusta vietiin. On kyllä ihan kuin saatana lukee tulkitsee Raamattua omaan himoonsa eikä elämä ole kirjaimissa edes ne on muistiinpanoja sen ajan tapahtumista 2000 vuotta sitten. Et sinä ole Jeesusta nähnyt kun se elävänä oli ihmisenä. POIS TOMMONEN VÄÄRÄ OPETTAJA.
- Anonyymi
Juutalaiset ruoskitti heitä jotka oli ollut Jeesuksen kanssa ja uskoivat häneen messiaana. JUUTALAISET RUOSKITTI JUUTALAISIA JOTKA USKOI JEESUKSEEN.
- Anonyymi
Selität tolla jutulla sen miksi voit varastaa muilta tavaroita asuntoja mökkejä autoja ettei muilla saa olla mitään vain sinulla voi olla auto mökki talo kultaa kelloja kameroita vaihto vaatteita tontteja yrityksiä myyntiä rahaa VAIN SINULLA SAA OLLA RIKKAUKSIA.
- Anonyymi
Älkää uskoko näitä huijareita RAHANKERÄÄJIÄ NIILLÄ ON ITSELLÄÄN ASUNTO OSAKKEET MÖKIT TALOT AUTOT HUIJATUT RAHAT VENEET ASTIAT NE HUIJAAMALLA VAATII ANTAMAAN HEILLE.
- Anonyymi
16 Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä.
17 Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte.
18 Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla.
19 Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,
21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.
22 Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
23 Sellaista vastaan ei ole laki.
24 Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen.
25 Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme.
26 Älkäämme olko turhan kunnian pyytäjiä, niin että toisiamme ärsyttelemme, toisiamme kadehdimme.
( Gal. 5)
1 Mitä siis sanomme? Onko meidän pysyttävä synnissä, että armo suureksi tulisi?
2 Pois se! Me, jotka olemme kuolleet pois synnistä, kuinka me vielä eläisimme siinä?
3 Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
4 Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman.
5 Sillä jos me olemme hänen kanssaan yhteenkasvaneita yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa,
6 kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi;
7 sillä joka on kuollut, se on vanhurskautunut pois synnistä.
8 Mutta jos olemme kuolleet Kristuksen kanssa, niin me uskomme saavamme myös elää hänen kanssaan,
9 tietäen, että Kristus, sittenkuin hänet kuolleista herätettiin, ei enää kuole: kuolema ei enää häntä vallitse.
10 Sillä minkä hän kuoli, sen hän kerta kaikkiaan kuoli pois synnistä; mutta minkä hän elää, sen hän elää Jumalalle.
11 Niin tekin pitäkää itsenne synnille kuolleina, mutta Jumalalle elävinä Kristuksessa Jeesuksessa.
12 Älköön siis synti hallitko teidän kuolevaisessa ruumiissanne, niin että olette kuuliaiset sen himoille,
13 älkääkä antako jäseniänne vääryyden aseiksi synnille, vaan antakaa itsenne, kuolleista eläviksi tulleina, Jumalalle, ja jäsenenne vanhurskauden aseiksi Jumalalle.
14 Sillä synnin ei pidä teitä vallitseman, koska ette ole lain alla, vaan armon alla.
15 Kuinka siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme ole lain alla, vaan armon alla? Pois se!
16 Ettekö tiedä, että kenen palvelijoiksi, ketä tottelemaan, te antaudutte, sen palvelijoita te olette, jota te tottelette, joko synnin palvelijoita, kuolemaksi, tahi kuuliaisuuden, vanhurskaudeksi?
( Room. 6)
s-seutulainen - Anonyymi
helluntailaiset ovat irtotavaraa, villitsevien hurmahenkien heiteltävissä sinne sun tänne, pitkin ja poikin telttojen lattioille
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 843987
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t353011Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä992243Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?311978Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian271791- 311780
Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell611720Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja271547Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91507- 281491