Nuori ja törkeä, vanha ja selviytyjä

Anonyymi-ap

Miksi vanhat sivilisaatiot ovat jäljessä?
Miksi eivät kehity nopeasti kuin Länsimaat, Aasia?

Nuoret sivistyksen keskukset huutavat olevansa oikeassa koko ajan ja että muut ovat huonompia kaiken suhteen, ihmisinä.
Nuori on törkeä kokematon kulttuuri, joka löytää oman lopunsa, koska ei tunne kuinka eletään tuhansissa vuosissa mitattuna yhteiskuntineen, laitoksineen.
Ajan kokemuksesta on kyse.
Nuori on tänään oikeassa, mutta huomenna on väärässä.
Moni nykyiset paljastusjutut ovat olleet menneisyydessä jo ja niitä on eletty jo, vaikka niitä tyrkytetään uutuutena.

Vanhat sivilisaation keskukset, vanhat kulttuurit elävät hidasta elämää, jossa ei hotkuillaan liikaa mihinkään.
Siinä ollaan rehellisiä itselleen, tunnetaan aikaa ja tehdään mikä kannattaa.
Kannattavauudesta on kyse pitkällä aikatähtäimellä.
Vanha tuntuu häviää näkökannoissaan, itsensä puolustamisessa, nopeassa väittelyssä, koska ei pysy perässä, mutta kuitenkin hän tekee hiljaisen tiedon valossa kaiken siten, mikä toimii elämisen kannalta.

Esimerkki on Iran, maa joka identiteettissään on kypsä.
Maa joka on kypsä, sellainen osaa olla itsenäinen.
Maa tuntee kuka on ja jää omaksi itsekseen jopa silloin kun vieras uhka uhkaa sen.
Maa on riittävän kova sisällään ollakseen oma itse kaikissa tilanteissa.
Sellaista lujuutta ei ole nuorissa kulttuureissa,
jotka myyvät itsensä halvalla, vaihtavat isäntiään, äitiään, ideologioitaan, kotimaataan.

6

127

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      ” Esimerkki on Iran, maa joka identiteettissään on kypsä. ”

      Venäläismielinen Putinisti Tarkkispoika haluaa asua ja elää Iranissa! Vapaassa ja kehittyneessä maassa?

      Siellä kaltaisesi homppelit joutuvat käyttämään burkhaa! Oletko tietoinen asiasta?

      • Anonyymi

        Naiset käyttävät siellä ihan mielellään burkhaa, se on heidän kulttuuriaan ja uskontoaan eivätkä ylpeinä ihmisinä kysy siihen lupaa lännen natseilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naiset käyttävät siellä ihan mielellään burkhaa, se on heidän kulttuuriaan ja uskontoaan eivätkä ylpeinä ihmisinä kysy siihen lupaa lännen natseilta.

        Niin ylpeinä, että tuhansia on pidätettu huntupakon vastustamisesta tai pois jättämsestä ja sen poistamiseksi käydään jatkuvaa taistelua!

        Ilmeisesti et juurikaan tunne paikallisten mielialoja?

        Kapina huivipakkoa vastaan Iranissa kiihtyy

        Olen ylpeästi seurannut kapinaa, joka on puhjennut entisessä kotimaassani huntupakkoa vastaan. Protesti on levinnyt koko maahan hitaasti mutta varmasti. Hallitus on reagoinut kovalla kädellä ja pidättänyt satoja naisia ja uudistusmielisiä ihmisiä. Silti huivikapina jatkuu. Uskoisin, että Iranin naiset eivät antaudu kunnes heidän toiveensa toteutuu.

        Ihailen tasa-arvon puolustajia heidän sitkeydestään. He taistelevat minkä voivat omien oikeuksiensa puolesta, vaikka tilanne ei tällä hetkellä ole häävi. Teokraattisen hallinnon intresseissä ei ole naisten aseman parantaminen. Niin kauan kuin maata hallitaan uskonnollisin ottein, edistysaskeleet jäävät hyvin pieniksi.

        Huntupakko on papiston vallankäytön symboli

        Tulen usein surulliseksi ajatellessani entisen kotimaani naisia, jotka elävät kurjuudessa ja alistetussa asemassa hirmuvaltiossa. Heidät voidaan pidättää vain siitä syystä, että ovat tanssineet omassa olohuoneessaan ja video on sosiaalisessa mediassa.

        Harva tietää, että Iranissa naiset ovat erittäin korkeasti koulutettuja. Itse asiassa korkeakoulututkinnon haltijoista 60 % on naisia. Vaikka entinen kotimaani on harvoin antanut minulle aihetta olla ylpeä, tästä olen aina salaa iloinnut. Olen kuitenkin huolestuneena seurannut uusia rajoitteita, joita islamistihallitus on säätänyt. Naisten pukeutumista, sosiaalisia suhteita, intiimielämää ja lähes kaikkea muuta mahdollista on tiukasti rajoitettu 40 vuoden ajan. Viime vuosina kiikariin näyttäisi joutuneen erityisesti naisten opiskelu- ja työmahdollisuudet, joita vasten on säädetty uusia rajoitteita.

        Iranin papiston mukaan huntu on tärkeä islamilainen symboli, joka erottaa Iranin muista maista ja viestittää, että Iran on “100 % islamin mukainen valtio”. Huivin käyttöä valvoo siveyspoliisi, joka esimerkiksi leikkaa naisilta väkisin ne hiukset jotka eivät ole huivin peittämiä. Jos toistuvasti laiminlyö huivipakkoa, saattaa menettää työnsä, opiskelupaikkansa tai jopa joutua vankilaan. Kaikki alkoi vuoden 1979 islamilaisesta vallankumouksesta. Sitä ennen oli täysin vapaa pukeutumistyyli, ja Teheranissa naiset olivat tyylikkäitä kuin pariisittaret lyhyissä hameissaan ja t-paidoissaan.

        Valtaa pitävä papisto kuitenkin pelkää, että mikäli se säätää huivin käytöstä vapaaehtoista,

        kansalaisten vapausvaatimukset lisäntyvät ja saattaa syntyä lumipalloefekti, joka syöksee heidät pois vallasta. Nyt puhjenneen huivikapinan myötä papiston rivit ovat kuitenkin ruvenneet hiukan rakoilemaan. Osa papistosta on ilmoittanut kannattavansa kansanäänestyksen järjestämistä huivipakosta. Myös presidentti on asettunut tämän taakse. Tämä on ennenkuulumatonta.


    • Anonyymi

      Paljon on mätää kulttuurissa, jossa naiset eivät saa ajaa polkupyöräällä, tai ilman mies-seuralaista kävellä kadulla.,käydä koulua jne

    • Anonyymi

      Kun tämä läntinen luonnonvarojen ryöstöön ja kaikenlaiseen ahneuteen perustuva kulttuuri eräänä päivänä romahtaa niin ei sitä jää monikaan kaipaamaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9139
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      386
      3799
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2795
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      86
      2665
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      175
      2505
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2494
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1773
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1602
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1560
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1393
    Aihe