Kristillisyys kaukana?

Anonyymi-ap

Kyllä on puheenjohtajalla ahne ilme kun hillotolppa kutsuu. Mites Isossa Kirjassa sanottiinkaan? -Myy omaisuutesi ja seuraa minua- Jeesus Nasaretilainen

6

182

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kd on äärioikeistoa ja kristillisyys on kauhukertomuksesta !!
      Ei eroa Iranin räsäspäistä muuten kuin ns. uskonto eri !

• Anonyymi

Älkää uskoko näitä nää omistaa itse vaikka mitä kerää muilta. Ei toi kohta tarkoita kristittyjä vaan niitä jotka silloin kääntyi kristityiksi.

• Anonyymi

KD on ainoa, joka yksiselitteisesti ilmoittaa olevansa kristillinen puolue. 49 % kristillisdemokraattien kannattajista kuuluu luterilaiseen kirkkoon. Yli 40 % kristillisdemokraateista on muiden kristillisten yhteisöjen jäseniä.

Jopa Vihreillä kirkon jäseniä on enempi.

Persutkin kutsuvat itseään kristillis-sosiaaliseksi, mutta sen toiminta suhteessa kristinuskoon ei ole yhtä linjakasta.

Kaikkein luterilaisin kannattajakunta on tutkimuksen mukaan Keskustalla. Heistä 88 % kuuluu evankelis-luterilaiseen kirkkoon, vaikka Jumalaan uskoo keskustalaisista alle 60 % ja neitseestäsyntymiseen alle 50 %.

Näin kertoo Iltalehti jutussaan "Uusi tutkimus: Näin eri puolueiden kannattajat suhtautuvat uskontoon".

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/5b0301f0-dce8-4958-98a5-f332f34eb220

Raamattu on kyllä myös poliittinen kirja siinä mielessä, että siellä on myös maiden välisiä suhteita yms. kerrottu, mutta Jeesus itse ei politikoimaan uskovia käskenyt, vaan evankelioimaan.

On myös ihan turha olettaa, että ihmiset, jotka eivät edes usko Raamattuun ja Raamatun Jumalaan, Raamatullista lainsäädäntöä tekisivät. Ei sellaista odota edes Jumala itse. Jostain syystä kristityt kyllä odottavat niin tapahtuvan.

• Anonyymi

Ajattelitko, että tämä liittyy jotenkin tämän keskustelun aiheeseen?

Pari ajatusta kuitenkin:

- Tämänkin artikkelin valossa tuntuu ihmeelliseltä, että KD:ta ja joitain KD:n edustajia pidetään luterilaisen kirkon edustajina. Esimerkiksi KD:n puheenjohtaja ei ole luterilaisen kirkon jäsen

- Yksi merkittävä syy sille, että keskusta menetti huomattavan määrän paikkoja eduskunnassa on se, että keskusta oli edistämässä kristinuskon vastaisia päätöksiä hallituksessa ja eduskunnassa ja tähän moni keskustan jäsen reagoi olemalla äänestämättä keskustaa näissä vaaleissa.

• Anonyymi

Suomessa on uskonnonvapaus ja koskee kaikkia eikä vain muslimeita. Vihervasemmisto ei sanallakaan paheksu muslimien tekemiä rikoksia, heiltä riittää ymmärrystä jihadistien tukijoukoille ja laittomasti maassa oleville.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      14
      2029
    2. Oletko nainen alkanut kammoamaan minua

Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom
      Ikävä
      63
      1405
    3. Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä

Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise
      Maailman menoa
      102
      1379
    4. Toivoisitko Rakas vielä?

Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.
      Ikävä
      68
      1225
    5. Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen

Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A
      Kotimaiset julkkisjuorut
      5
      1151
    6. Ihan pieni näkeminen vaan

👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥
      Ikävä
      31
      997
    7. En haluaisi kaiken kuihtuvan pois

ilman, että olemme voineet jutella rauhassa kasvotusten... Mutta mistä ihmeestä löydän sinut?
      Ikävä
      52
      996
    8. Koska tajusit silloin aikanaan

että olin ihastunut sinuun? 🤭😍 Taisin olla aika läpinäkyvä 🫣❤️
      Ikävä
      47
      981
    9. Keskustelua kasteesta

You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti
      Kaste
      334
      950
    10. Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen

Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      42
      917
    Aihe