Eilinen avaukseni (Juhlavaa veteraanipäivää!) näkyy olleen varsin kiinnostava, kun lähes 200 on käynyt sen lukemassa ja viestejäkin on tullut lähes 50 - joista vain yksi itseltäni. Lähes 10 viestiä tosin näkyy joutuneen poistoonkin - keitähän tuollainen avaus on voinut ärsyttää niin, että sellaisia on lähettänyt? Enpä tuota mieti enempää, enkä sille avaukselleni enää mene. Sorry vaan asiallisten viestien lähettäjät, kun en teillekään nyt siellä vastaile.
En enää aikoihin ole juurikaan täällä viikonloppuisin käynyt enkä käy nytkään, joten jo tässä vaiheessa esitän nämä vapputervehdykseni. Mitenpä kukin viikonloppunne ja vappuanne viettänettekään, varmasti teillä monilla on vilkkaampaa ohjelmaa kuin itselläni. Täytyy siitä kertoa, kun eräät ovat esittäneet siitä arveluja tuolla eilisellä avauksellani:
Huomenna käy luonani jälkipolveani ja vappupäivänä menen Etelä-Haagaan Huopalahden kirkonmäelle, jonka perinteisessä vappuohjelmassa olen kauan käynyt lähes vuosittain. Klo 11.00 siellä on lipun nosto ja laulamme tietysti lippulaulun torvensoittajien säestämänä. Siinä lähes lipputangon vieressä ulkona paistuu grillimakkaroita, joita saa syödä siellä tai vaikka ottaa mukaansakin. Sitten on kirkossa pieni hartaustilaisuus. Sen jälkeen seurakuntasaliin, jossa on tarjolla hernekeittoa, kahvia ja pullaa ja simaa, josta lähes aina olen ostanut yhden pullon mukaanikin. Kaikki tuon tarjoavat Haagan seurakunnan naiset.
Tuollainen tulee siis olemaan minun ainoa vappurientoni. Kovin paljon vilkkaampia ne olivat aikoinaan, mutta nyt minulle saa riittää vain tuollainen - kun on jo tätä ikää. Teille kaikille tämän lukeville toivotan vain joko hauskaa tai muunlaista mutta joka tapauksessa toivomanne mukaista Oikein Hyvää Vappua!
Vapputervehdys!
8
211
Vastaukset
- Anonyymi
Arvaahan kiinnostaako touhusi ketään? HO HOO, HO HOO!
- Anonyymi
Mikään muu kuin Kapi ei sinua kiinnostakaan. Turha hohotella puskasta.
- Anonyymi
Hyvää vappua!
Nythän ei ole vielä viikonloppu, joten tulin vilkaisemaan avaukseni mahdollisesti tuottamaa. Huomaan, että kahdet hyvän vapun toivotukset olen saanut, kiitos niistä! Toisessa niistä todetaan Naton jo meille tuomista eduista. Oikeassa hän on; niin on tapahtumassa ihan lähipiirissänikin, mutta siitä ei ole sopivaa kertoa.
Oikein hyvän vapun toivotukset noita toivotuksia lähettäneille ja muillekin! Jos minulle toivotuksia vielä tulee, kiitokset niistä saatte vasta vapun jälkeen, sillä ennen sitä en täällä käy.Vappu on taas vietetty, kukin meistä tavallaan, kohdallani se meni siten kuin avauksessani ennakoin. Lauantaina minulla oli vieraina jälkipolviani ja eilen vapunpäivänä olin Etelä-Haagassa Huopalahden kirkonmäen vapputapahtumassa.
Tuo kirkkomäki on todella idyllinen ympäristöltään ja niin on kirkkokin. Kirkkomäellä oli satamäärin väkeä, lapsista vanhuksiin ja tietysti paljon valkolakkeja, minä olin ihan avopäin;-). Tapahtuma sujui vanhan kaavan mukaan muuten kuin että lounaana ei ollut hernekeittoa - harmi, no ihan hyvää oli myös se nyt tarjolla ollut kasvispaistos. Ostin mukaani viisi muhkeaa munkkirinkeliä - loppuviikon kahvipullat - ja pullon simaa, jonka etiketti on Kirkkoviiniä Kyrkvin 15 % vol. Seurakunnan naiset näköjään saavat käyttää simansa pullottamiseen tyhjentyneitä kirkkoviinipullojakin!
Tapahtuma tietysti alkoi taas lipunnostolla ja lippulaululla kolmen torvensoittajan säestämänä. Tapahtuman alkaessa yleisöä kehotettiin laulamaan mukana, mutta eipä kovinkaan moni tainnut laulaa. Minä tietenkin kajautin täydellä voimalla laulun, jonka sävelen kuten sanatkin osaan vaikka unissani. Tässäpä sävel ja sanat ensi vappua varten opeteltaviksi niille, joille nuo eivät vielä ole täysin tutut:
https://www.bing.com/videos/search?q=lippulaulu+sanat&view=detail&mid=7EB537461CA482F4A6727EB537461CA482F4A672&FORM=VIRE
Tässä sitä nyt mennään jo kesää kohti. Jotain tapahtuu nyt toukokuussakin; on pääkaupunkiseudun päällystön evp-osaston kevätsauna yhdistyksemme rantasaunalla Santahaminassa ja Valioeläkeläisten tapaaminen ravintolalounaalla. Kesätapahtumia tulee olemaan ainakin Rautavaarapäivät kesä-heinäkuun vaihteessa, varmaan muutakin kotimaassa reissaamista. Kaukomatkoja minulla ei ole ainakaan suunnitelmissa, mutta voihan tulla sellainenkin, jos tässä kunnossani vielä pysyn.- Anonyymi
Ryssissä vappu jatkuu ja Kremlissä viina virtaa solkenaan. Medvedev alkaa olla jo valmis lopetushoitoon.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2332162Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101808Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse601426Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801215Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171058- 601054
TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15990Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89984Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42834- 70832