Suomen aseapu Ukrainaan

Suomi on kohtalaisesti avustanut Ukrainaa sen taistelussa miehittäjää vastaan. Lisää toki tarvittaisiin, ja nyt on ollut taas Hornetit toivelistalla.

Jos ajatellaan, että Suomi liittyi juuri Natoon ja Natossa voi olla melko aseettomiakin valtioita, kuten Islanti ja Baltian maat, niin varmaan jotain esim. tykistöä voitaisiin lahjoittaakin niin, ettei turvallisuutemme laskisi Natoa edeltävää tasoa alemmaksi. Tämä siis siksi, että Nato on nostanut kynnystä, joka hyökkääjän pitää uskaltaa ylittää. Esimerkiksi Suomella yksin ei ollut kapasiteettia hävittää Venäjää maan päältä, mutta Natollapa on. Tämä siis korottaa Venäjälle kynnystä. Nato-Suomeen Venäjän kannattaa hyökätä vain, jos siellä on päätetty tehdä joukkoitsemurha. Vuoden 2022 Suomeen hyökkäys olisi voinut tarkottaa jonkinlaista pitempikestoista sotaa nyky-Ukrainan tapaan. Vaikea siitäkään olisi löytää Venäjälle isompaa etua, mutta ei toisaalta katasrofaalista uhkaakaan.

Vaan eihän niitä Hornetta voi nyt Suomesta kaiketi Ukrainaan luovuttaa ensimmäistäkään. Niitä on tarkkaan mitattu määrä, jolla voidaan suorittaa ilmavalvonta ja tarvittaessa puolustautua. Vaikka jälkimmäinen syy onkin keventynyt, niin ilmavalvontatarve on voinut Naton myötä hyvinkin laajentua Baltian suunnalle.
Vähän siis ihmettelen, että niitä Hornettaja kinutaan.

11

277

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jokainen voi lahjoittaa rahaa Ukrainalle. Siitä vaan raottamaan omaakin kukkaroa. Meitä on turha asialla häiritä.

      • Anonyymi

        Ukraina ei tarvitse euron euroa. Miksi pitäisi rahoittaa NATOn ja Venäjän välistä sotaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ukraina ei tarvitse euron euroa. Miksi pitäisi rahoittaa NATOn ja Venäjän välistä sotaa?

        Jotta Venäjä tuhoutuu, siksi.


      • Anonyymi

        🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑

        😋 ­N­­y­­m­­­f­­o­­m­­­a­a­­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17839500b

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      Sauli on USAn munaton puudeli alamainen !!
      Heti F-18 hävittäjiä vaikka 15 kpl Ukrainalle !!
      Heti saamme kyllä hävittäjiä EU kumppanimaalta tilalle !!
      USA on paska, tilataan hävittäjät muusta maasta !!

    • Anonyymi

      Suomen aseapu Ukrainaan onkohtuuttoman vähäistä siihen nähden että olemme miehitysuhan alainen venäjän rajanaapuri.

      Apuja rekisteröi IFW Kiel = Kiel Institut für Weltwirtschaft
      Viro, Puola, Latvia, Tsekki, Liettua, Bulgaria ja Slovakia anteliaimpina

      Kummasti kärjessä venäjän orjuuden kokeeneet maat.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Eiköhän Suomeltakin ole jo 14. (vai onko se jo15.?) aseapu paketti Ukrainalle valmistelussa?

    • Anonyymi

      Itseäni olen tarjonnut ammustehtaisiin ilmaiseksi työvoimaksi vielä ei ole vastauksia samoin muihinkin tehtäviin muihin katsovat minun riittävän.

    • Anonyymi

      Ei se pelkillä ammuksilla selviä ja pärjää jos porukka on rapahousuja.

    • Anonyymi

      Olisi kiva tietää moniko vanja on potkaissut tyhjään Suomen toimittamien aseiden johdosta. Vähän kalavelkoja heh heh.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      601
      4183
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3448
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      67
      3051
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2931
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2264
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2201
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2157
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1965
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1950
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1919
    Aihe