Nikki "Mvh J - K" itse siis kirjoitti tuolla seuraavaa:
-------------------
" Minun käsityksen mukaan ihminen, joka tulee uskoon, saa kaikki
synnit anteeksi. Se merkitsee käytännössä sitä, että synnit
POISTUVAT täydellisesti ihmisestä ja Jumalan kirjoista ja
muistista (Joh 1:29). Niitä synnillisiä tekoja, synnillisiä asioita,
ei siis ole koskaan tapahtunut Jumalan maailmassa. Niitä ei
yksinkertaisesti ole olemassa. Uskoontullut ihminen on vauvasta,
syntymästään, asti ollut aina Jumalan yhteydessä ilman välirikkoa
Jeesuksen veren alla ja puhdistuksessa. "
-------------------------
Tuo kannattaa lukea kunnolla ja ajatuksella läpi, miettien sitä, että mitä siinä ihan oikeasti sanotaan !
Laitoin tuohon itse vain nopeasti vastineen koskien vain tätä alkuosaa:
----------------------------
yksinkertaisesti ole olemassa "
-------------------------------
Tässä se vastineeni Nikki "Mvh J - K:lle" :
--------------------------------
Mihin nämä sinun omat tulkintasi perustuvat ?
Jos varrataan vaikkapa Sakkeuksen tapaukseen ja hänen uskoon tuloonsa:
2 Ja katso, siellä oli mies, nimeltä Sakkeus; ja hän oli publikaanien päämies ja oli rikas.
3 Ja hän koetti saada nähdä Jeesusta, kuka hän oli, mutta ei voinut kansalta, kun oli varreltansa vähäinen.
4 Niin hän juoksi edelle ja nousi metsäviikunapuuhun nähdäkseen hänet, sillä Jeesus oli kulkeva siitä ohitse.
5 Ja tultuaan sille paikalle Jeesus katsahti ylös ja sanoi hänelle: "Sakkeus, tule nopeasti alas, sillä tänään minun pitää oleman sinun huoneessasi".
6 Ja hän tuli nopeasti alas ja otti hänet iloiten vastaan.
7 Ja sen nähdessään kaikki nurisivat sanoen: "Syntisen miehen luokse hän meni majailemaan".
!!!
8 Mutta Sakkeus astui esiin ja sanoi Herralle: "Katso, Herra, puolet omaisuudestani minä annan köyhille, ja jos joltakulta olen jotakin petoksella ottanut, niin annan nelinkertaisesti takaisin".
9 Niin Jeesus sanoi hänestä: "Tänään on pelastus tullut tälle huoneelle, koska hänkin on Aabrahamin poika;
10 sillä Ihmisen Poika on tullut etsimään ja pelastamaan sitä, mikä kadonnut on".
!!!
Katosivatko Sakkeuksen synnit johonkin ?
Eikö niitä enää tarvinnut muistella saati sovittaa ?
Mieti ja tutki hieman näitä omia väittämisiäsi / tuotoksiasi , pliis !
Ei se mitä sinä itse väität, ole Totuus, joten älä perusta siihen kysymyksiäsi, vaan Sanaan !
------------------
Tämä riittänee aloitukseksi, herättääkö kenessäkään ajatuksia ?
Käsitellään sitten nikki Mvh J - K:n uskonkäsityksiä ja perusteita.
119
134
Vastaukset
- Anonyymi
Avaan hieman lisää tätä asiaa ja miksi minä sen nostin keskusteluun !
Tuollainen asenne on uskovien/ uskovaksi tunnustautuvien keskuudessa hyvin yleistä tätä nykyä !
Siis kaikki synnit on anteeksi annettu, menneet ja jopa tulevatkin, eikä niitä tarvitse sovittaa ihmisille, joita vastaan on väärin tehty !
Tästä ääriesimerkki on palstalla kirjoittava nikki Savis, joka itse on suoraan sanonut, että hänen ei tarvitse mitään pyydellä anteeksi, kun ne on jo anteeksi annettu !
Eli Savis saa tehdä määrättömästi syntiä armon alla, ilman mitään seuraamuksia tai anteeksipyytelyitä ja katumuksia saati sitten hyivtyksiä niille ihmisille, joita vastaan hän on rikkonut !
Tämä on nyt siis vain ääri esimerkki tästä asenne vammasta, joka monilla uskovilla / uskovaksi tunnustautuvilla tässä ajassa on !
Siis tässä se asennevamma on hyvin selvästi kerrottu:
ei siis ole koskaan tapahtunut Jumalan maailmassa. "
No, lähdetään tästä siis likkeelle ! - Anonyymi
pöljä aloitus, älä enää tee moisia olkiukkoja joita sohit sitten bittikasalla ja pitkillä sepustuksilla.
- Anonyymi
Kiitos kommentistasi !
- Anonyymi
Kiitos, että levität minun julistamaani Jumalalta Pyhässä Hengessä saatua evankeliumia syntien anteeksi antamisesta ja anteeksi saamisesta.
Mutta ne omat kommenttisi eivät parantaneet evankeliumia.
Ne sinä olisit voinut jättää pois. Muuten kiitos tästä.
Mvh J - K- Anonyymi
Voisitko sinä edes vähän tutkia oppejasi ja kirjoituksiasi tuon Sakkeus tapauksen kautta !
Sinähän väitit näin:
Mutta mitä siis Sakkeus sanoikaan niistä synneistään, joita oli tehnyt ?
8 Mutta Sakkeus astui esiin ja sanoi Herralle: "Katso, Herra, puolet omaisuudestani minä annan köyhille, ja jos joltakulta olen jotakin petoksella ottanut, niin annan nelinkertaisesti takaisin".
Katosivatko ne synnit, eikö niihin pitänyt palata ?
Olivatko ne kadonneet kuin tuhka tuuleen ?
Eikä Jumala / Jeesus enää niitä nähnyt ?
Eivätkö ne olleet koskaan tapahtuneet ?
Eli sanoiko Jeesus Sakkaukselle noin, eli korjasiko hän Sakkaukselle niin, että:
" Ei Sakkeus ! Kaikki syntisi ovat JO kadonneet, en minä niitä muista, ei sinun tarvitse mitään tehdä, ne syntisi ovat poissa ! "
Tämäkö oli siis Jeesuksen sanoma Sakkeukselle ?
Sinun oppisi mukaan sen olisi pitänyt mennä juuri noin !
Syntimme ja pahat tekomme eivät katoa mihinkään, vaikka me ne itse anteeksi saammekin !
Ne säilyvät niissä ihmisissä, joita kohtaan me olemme rikkoneet !
Ja jos niitä ei mitenkään soviteta / korjata, kuten Sakkeus oikein sanoi tekevänsä, niin eivät ne niistä ihmisistä yhtään mihinkään katoa, muistot niistä säilyvät aivan varmasti !
Ja jos uskovalle tule tuota mielenmuutosta ja muutosta toiminnassa ekä tule halua korjata aiheuttamiaan pahoja asioita, niin ei mitään uudestisyntymistä ole tapahtunutkaan.
Eli Jumalankin silmin, ne synnit eivät vain katoa ja kuten sinä sanoit väärin, että:
" Niitä synnillisiä tekoja, synnillisiä asioita,
Tämä on todella pahaa harhaoppia !
Tuon sanoma kerrotaan Raamatussa:
13 Olkaa alamaiset kaikelle inhimilliselle järjestykselle Herran tähden, niin hyvin kuninkaalle, joka on ylin,
14 kuin käskynhaltijoille, jotka hän on lähettänyt pahaa tekeville rangaistukseksi, mutta hyvää tekeville kiitokseksi;
15 sillä se on Jumalan tahto, että te hyvää tekemällä tukitte suun mielettömäin ihmisten ymmärtämättömyydeltä-
16 niinkuin vapaat,
!!!
ei niinkuin ne, joilla vapaus on pahuuden verhona,
!!!
vaan niinkuin Jumalan palvelijat.
Toinen samaa asiaa käsittelevä Raamatun kohta:
Juud. 4 Sillä teidän keskuuteenne on pujahtanut eräitä ihmisiä, joiden jo aikoja sitten on kirjoitettu tulevan tähän tuomioon, jumalattomia,
!!!
jotka kääntävät meidän Jumalamme armon irstaudeksi
!!!
Sillä sitä sinun oppisi ja kirjoituksesi juuri on, eli käännät armon irstaudeksi !
Vapaus on sinulla siis pahuuden verhona !
Eli kuten kaltaisesi sanovat valheellisesti, että:
"Kun Jumala katsoo uskovaa, niin Jumala ei näe ihmistä eikä ihmisen pahuutta / pahoja tekoja, vaan näkee vain Jeesuksen ! "
Eli Jeesus siis toimii sinullekin pahuuden verhona, ja kuvittelet harhoissasi siis niin, ettei Jumala muka näkisi syntejä ja pahoja tekojasi joita teet !
Kyse on siis vakavasta hahraopista ja eksytyksestä, jota on paljon liikkeellä tässä pahassa maailman ajassa !
Ja tätä valhetta / valheen vyyhtiä sinä menit väittämään vielä Jumalalta saatuna, Pyhän Hengen kautta !!!
Harvoin minä vihastun !
Mutta nyt koen jo tuntevani pyhää vihaa, kun edes ajattelen ja käsittelen tälläistä saastaa, jota sinä väität Jumalalta saaduksi !
Jumala ei jaa saastaa ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voisitko sinä edes vähän tutkia oppejasi ja kirjoituksiasi tuon Sakkeus tapauksen kautta !
Sinähän väitit näin:
Mutta mitä siis Sakkeus sanoikaan niistä synneistään, joita oli tehnyt ?
Katosivatko ne synnit, eikö niihin pitänyt palata ?
Olivatko ne kadonneet kuin tuhka tuuleen ?
Eikä Jumala / Jeesus enää niitä nähnyt ?
Eivätkö ne olleet koskaan tapahtuneet ?
Eli sanoiko Jeesus Sakkaukselle noin, eli korjasiko hän Sakkaukselle niin, että:
" Ei Sakkeus ! Kaikki syntisi ovat JO kadonneet, en minä niitä muista, ei sinun tarvitse mitään tehdä, ne syntisi ovat poissa ! "
Tämäkö oli siis Jeesuksen sanoma Sakkeukselle ?
Sinun oppisi mukaan sen olisi pitänyt mennä juuri noin !
Syntimme ja pahat tekomme eivät katoa mihinkään, vaikka me ne itse anteeksi saammekin !
Ne säilyvät niissä ihmisissä, joita kohtaan me olemme rikkoneet !
Ja jos niitä ei mitenkään soviteta / korjata, kuten Sakkeus oikein sanoi tekevänsä, niin eivät ne niistä ihmisistä yhtään mihinkään katoa, muistot niistä säilyvät aivan varmasti !
Ja jos uskovalle tule tuota mielenmuutosta ja muutosta toiminnassa ekä tule halua korjata aiheuttamiaan pahoja asioita, niin ei mitään uudestisyntymistä ole tapahtunutkaan.
Eli Jumalankin silmin, ne synnit eivät vain katoa ja kuten sinä sanoit väärin, että:
" Niitä synnillisiä tekoja, synnillisiä asioita,
Tämä on todella pahaa harhaoppia !
Tuon sanoma kerrotaan Raamatussa:
13 Olkaa alamaiset kaikelle inhimilliselle järjestykselle Herran tähden, niin hyvin kuninkaalle, joka on ylin,
14 kuin käskynhaltijoille, jotka hän on lähettänyt pahaa tekeville rangaistukseksi, mutta hyvää tekeville kiitokseksi;
15 sillä se on Jumalan tahto, että te hyvää tekemällä tukitte suun mielettömäin ihmisten ymmärtämättömyydeltä-
16 niinkuin vapaat,
!!!
ei niinkuin ne, joilla vapaus on pahuuden verhona,
!!!
vaan niinkuin Jumalan palvelijat.
Toinen samaa asiaa käsittelevä Raamatun kohta:
Juud. 4 Sillä teidän keskuuteenne on pujahtanut eräitä ihmisiä, joiden jo aikoja sitten on kirjoitettu tulevan tähän tuomioon, jumalattomia,
!!!
!!!
Sillä sitä sinun oppisi ja kirjoituksesi juuri on, eli käännät armon irstaudeksi !
Vapaus on sinulla siis pahuuden verhona !
Eli kuten kaltaisesi sanovat valheellisesti, että:
"Kun Jumala katsoo uskovaa, niin Jumala ei näe ihmistä eikä ihmisen pahuutta / pahoja tekoja, vaan näkee vain Jeesuksen ! "
Eli Jeesus siis toimii sinullekin pahuuden verhona, ja kuvittelet harhoissasi siis niin, ettei Jumala muka näkisi syntejä ja pahoja tekojasi joita teet !
Kyse on siis vakavasta hahraopista ja eksytyksestä, jota on paljon liikkeellä tässä pahassa maailman ajassa !
Ja tätä valhetta / valheen vyyhtiä sinä menit väittämään vielä Jumalalta saatuna, Pyhän Hengen kautta !!!
Harvoin minä vihastun !
Mutta nyt koen jo tuntevani pyhää vihaa, kun edes ajattelen ja käsittelen tälläistä saastaa, jota sinä väität Jumalalta saaduksi !
Jumala ei jaa saastaa !Maailma on täynnä oppeja.
En minäkään tuota ed. oppia tunnusta, mutta sallin sen kyseiselle henkilölle.
Oman Herransa edessä hän seisoo tai kaatuu.
Savis minua ärsyttää enemmän, sillä hänessä on ylimielistä, hyökkäävää röyhkeyttä, joka esitystavaltaan nostattaa niskavillojeni kaikki piikikkäät hurritutkaimet suoraan tanaan.
Nykypäivänä on alkuperäis-helluntailaisuudesta erkaantunut näitä monia eri suuntauksia. Näiden buduaarien ja harhaopettajien joukko on niin runsas, että asioihin paremmin perehtymätön kristitty voi joka päivä ällistyä näiden mitä kummallisimmista tulkinnoista.
Vielä 1970-luvulla oli hellareissakin tiukka meno ja tietynlainen, opillinen kuri. Mutta ilm. tuota synnittömyysoppia opetettiin jo tuolloin, sillä itse koin syviä traumoja kun minua jatkuvasti ahdisteltiin ja pilkattiin siitä, etten ollut synnitön. Jos sanoin yhtään väärän ajatuksen, sain kulla "etten tee täyttä totta elämässäni".
Löinkinkin sitten hanskat tiskiin ja lähdin ryyppäämään. Revitty sieluni tarvitsi vahvaa lääkitystä. Siinä maailmassa eli joukko, johon kelpasin, omana itsenäni (näin kuvittelin).
Se oli pitkä kierros, yliopistotason opitunti ihmisen, myös itseni syntisyydestä.
Erosinkin sitten hellareista, joiden opit eivät vastanneet totuutta, löysin aidon kristinopin ja liityin Ev.l.kirkkoon..
Kiertelin kirkon eri herätysliikkeissä, saadakseni ikäänkuin lisäväriä uskooni. Keräsin näistä kaikista vaikutteita. Kerran päädyin körttien kirkkotilaisuuteen. Pappi saarnasi niin, että kaikki itsehurskaus valui itseni mukana kirkonpenkin väliin. Rovasti Sinnemäki heristi sormiaan ja julisti: "Luulot pois! Luulot pois!" (Omasta hurskaudesta.) Minä olin jo kätkössä melkein lattialla ja mutisin itsekseni: "Emminä mitään luule..."
Omissa luterilaisissa juurissani oli aikoinaan vaikutteita lähinnä evankeelisuudesta ja länsisuomen rukoilevaisuudesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maailma on täynnä oppeja.
Savis minua ärsyttää enemmän, sillä hänessä on ylimielistä, hyökkäävää röyhkeyttä, joka esitystavaltaan nostattaa niskavillojeni kaikki piikikkäät hurritutkaimet suoraan tanaan.
Nykypäivänä on alkuperäis-helluntailaisuudesta erkaantunut näitä monia eri suuntauksia. Näiden buduaarien ja harhaopettajien joukko on niin runsas, että asioihin paremmin perehtymätön kristitty voi joka päivä ällistyä näiden mitä kummallisimmista tulkinnoista.
Vielä 1970-luvulla oli hellareissakin tiukka meno ja tietynlainen, opillinen kuri. Mutta ilm. tuota synnittömyysoppia opetettiin jo tuolloin, sillä itse koin syviä traumoja kun minua jatkuvasti ahdisteltiin ja pilkattiin siitä, etten ollut synnitön. Jos sanoin yhtään väärän ajatuksen, sain kulla "etten tee täyttä totta elämässäni".
Löinkinkin sitten hanskat tiskiin ja lähdin ryyppäämään. Revitty sieluni tarvitsi vahvaa lääkitystä. Siinä maailmassa eli joukko, johon kelpasin, omana itsenäni (näin kuvittelin).
Se oli pitkä kierros, yliopistotason opitunti ihmisen, myös itseni syntisyydestä.
Erosinkin sitten hellareista, joiden opit eivät vastanneet totuutta, löysin aidon kristinopin ja liityin Ev.l.kirkkoon..
Kiertelin kirkon eri herätysliikkeissä, saadakseni ikäänkuin lisäväriä uskooni. Keräsin näistä kaikista vaikutteita. Kerran päädyin körttien kirkkotilaisuuteen. Pappi saarnasi niin, että kaikki itsehurskaus valui itseni mukana kirkonpenkin väliin. Rovasti Sinnemäki heristi sormiaan ja julisti: "Luulot pois! Luulot pois!" (Omasta hurskaudesta.) Minä olin jo kätkössä melkein lattialla ja mutisin itsekseni: "Emminä mitään luule..."
Omissa luterilaisissa juurissani oli aikoinaan vaikutteita lähinnä evankeelisuudesta ja länsisuomen rukoilevaisuudesta.Rukoilevaisten virsiä, Achrenius:
Karitsall' kiitos olkohon:
https://youtu.be/saWNxc9SGM4
🌺 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rukoilevaisten virsiä, Achrenius:
Karitsall' kiitos olkohon:
https://youtu.be/saWNxc9SGM4
🌺Jesuksen veri, se lasinen meri:
https://youtu.be/zYwejVMqxRI
🌺 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Omissa luterilaisissa juurissani oli aikoinaan vaikutteita lähinnä evankeelisuudesta ja länsisuomen rukoilevaisuudesta.Huomasinkin tuon jo, että olet keräillyt vähän sieltä ja täältä ja yhdistellyt sitten niistä.
Minä taas valitsin toisen tien.
En kuulu mihinkään, enkä luota ihmis oppeihin.
Olen onneksieni saanut opetuksen suoraan Herralta, Pyhän Hengen avaaman Sanan kautta ja avulla, eli en ole ihmisten opetusten varassa.
Nekin opit joita minulle nuorena syötettiin, olen saanut perata ja tutkia, että mitä Raamattu oikeasti niistä sanoo ja mikä on todellinen Raamatun opetus.
Olen siis nähnyt monet kirkkokuntien opit vääriksi, mutta olen myös nähnyt herätysliikeidenkin väärät opit valheiksi ja vääristelyiksi.
Eli Raamattuun perehtyen, ja Herran avulla, olen oppinut paljon, ja olenkin ihmetellyt sitä, että miksi minulle niin paljon?
Mutta silti, mitä enemmän olen tietoa ja ymmärrystä Herralta saanut, pelkästä armosta siis, ei mistään ansioista, niin sitä vähemmän olen ymmärtänyt tietäväni.
Eli Jumalan tiedon ja viisauden aarteet ovat paljon paljon isommat ja syvemmät kuin mitä minä koskaan voin edes käsittää.
Sen olen myös ymmärtänyt, mitä Sana sanoo, että tieto lisää tuskaa, joka tietoa lisää, se tuskaa lisää.
Saarn. 1:18 Sillä missä on paljon viisautta, siinä on paljon surua; ja joka tietoa lisää, se tuskaa lisää.
Siis silmäni on avattu ja näen kaiken valheen ja saastan ja pahuuden niin selvästi, että se ahdistaa, ja siksi haluaisinkin jo Kotiin, eikä tällä maailmalla ole enää minulle mitään annettavaa, kuten Paavalikin muistaakseni aikoinaan totesi.
Ja tämä kertoo minunkin tuntemuksiani:
Fil. 1:23 Ahtaalla minä olen näiden kahden välissä: halu minulla on täältä eritä ja olla Kristuksen kanssa, sillä se olisi monin verroin parempi; - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Omissa luterilaisissa juurissani oli aikoinaan vaikutteita lähinnä evankeelisuudesta ja länsisuomen rukoilevaisuudesta.Sen verran tuosta Totuudesta:
Me uskovat Jumalan todelliset lapset saamme Jumalan Armosta kasvaa Totuuteen, joka siis jatkuu koko elämämme ajan.
Se, että joku uskoo valhettakin, ei sinäänsä itsessään vielä ole paha asia, ehkäpä Herran opetus on siltä osin yhä kesken.
Mutta jos joku alkaa opettaa ja väittää asioita varmaksi, jotka ovat valhetta, niin sitten on toinen juttu kokonaan.
1. Tim. 1:6 Muutamat ovat hairahtuneet niistä pois ja poikenneet turhiin jaarituksiin,
7 tahtoen olla lainopettajia, vaikka eivät ymmärrä, mitä puhuvat ja minkä varmaksi väittävät.
Jaak. 3:1 Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion.
Eli jos alkaa opettamaan ja levittämään valheita ja harhaoppeja, niin Sanan mukaan vastuu on paljon suurempi, sillä silloin voi eksyttää monia.
Eli on kaksi ihan eri asiaa.
1) Uskoa itse johonkin valheeseen / harhaoppiin ymmärtämättömyyttään.
2) Uskoa valheeseen ja levittää sitä / opettaa sitä muille.
Täällä siis toteutuu tämä 2 vaihtoehto ja siksi nuorempia / yhä oppimattomia uskovia pitää suojella näiltä eksyneiltä eksyttäjiltä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sen verran tuosta Totuudesta:
Me uskovat Jumalan todelliset lapset saamme Jumalan Armosta kasvaa Totuuteen, joka siis jatkuu koko elämämme ajan.
Se, että joku uskoo valhettakin, ei sinäänsä itsessään vielä ole paha asia, ehkäpä Herran opetus on siltä osin yhä kesken.
Mutta jos joku alkaa opettaa ja väittää asioita varmaksi, jotka ovat valhetta, niin sitten on toinen juttu kokonaan.
1. Tim. 1:6 Muutamat ovat hairahtuneet niistä pois ja poikenneet turhiin jaarituksiin,
7 tahtoen olla lainopettajia, vaikka eivät ymmärrä, mitä puhuvat ja minkä varmaksi väittävät.
Jaak. 3:1 Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion.
Eli jos alkaa opettamaan ja levittämään valheita ja harhaoppeja, niin Sanan mukaan vastuu on paljon suurempi, sillä silloin voi eksyttää monia.
Eli on kaksi ihan eri asiaa.
1) Uskoa itse johonkin valheeseen / harhaoppiin ymmärtämättömyyttään.
2) Uskoa valheeseen ja levittää sitä / opettaa sitä muille.
Täällä siis toteutuu tämä 2 vaihtoehto ja siksi nuorempia / yhä oppimattomia uskovia pitää suojella näiltä eksyneiltä eksyttäjiltä.Nyt alkaa vahvasti tuntua kuin kuuntelisi ja olisikin ryhtynyt keskusteluun itsensä saatanan kanssa.
Pidä sinä uskosi omaan herraasi, älä vain koskaan petä häntä!
Vade retro ja lehitraot! (Tämä ei ollut kielilläpuhetta).
Minä pidän uskoni omaani.
Jeesus On Herra. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt alkaa vahvasti tuntua kuin kuuntelisi ja olisikin ryhtynyt keskusteluun itsensä saatanan kanssa.
Pidä sinä uskosi omaan herraasi, älä vain koskaan petä häntä!
Vade retro ja lehitraot! (Tämä ei ollut kielilläpuhetta).
Minä pidän uskoni omaani.
Jeesus On Herra.Nyt aloit jo todella vaaralliselle tielle, aloit väittämään minussa olevaa ja toimivaa Pyhää Henkeä saatanaksi !
Sillä minun Herrani on Jumala, ei saatana !
Joten et sinä nyt minua herjannut, vaan Pyhää Henkeä, mikä on todella vakava asia, sinun kannaltasi, Sana näet sanoo:
Luuk. 12:10 Ja jokaiselle, joka sanoo sanan Ihmisen Poikaa vastaan, annetaan anteeksi; mutta sille, joka Pyhää Henkeä pilkkaa, ei anteeksi anneta.
Sinuna varoisin todella sanojasi ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt aloit jo todella vaaralliselle tielle, aloit väittämään minussa olevaa ja toimivaa Pyhää Henkeä saatanaksi !
Sillä minun Herrani on Jumala, ei saatana !
Joten et sinä nyt minua herjannut, vaan Pyhää Henkeä, mikä on todella vakava asia, sinun kannaltasi, Sana näet sanoo:
Luuk. 12:10 Ja jokaiselle, joka sanoo sanan Ihmisen Poikaa vastaan, annetaan anteeksi; mutta sille, joka Pyhää Henkeä pilkkaa, ei anteeksi anneta.
Sinuna varoisin todella sanojasi !5. Projisoi vikansa muihin. Kova syyttämään, ei koskaan hänen vikansa.
- Anonyymi
Eikö sulla ole parempaa tekemistä kuin juoruilla toisten uskosta? Häpeäisit!
- Anonyymi
Jokainen meistä ymmärtää uskonasiat omalla tavallaan. Meillä kellään ei ole täsmälleen samaa uskoa.
On kuitenkin olemassa vain yksi, oikea oppi sekä sen vastaiset harhaopit. Tätä oppia tulisi jokaisen pelastuakseen sen pääkohdittain tunnustaa.
Tämä henkilöiden nimeäminen ja sitten hyökkäys ja kuulustelu ei kuulu raamatullisiin, eikä muutoinkaan hyviin tapoihin. Kukaan ei ole velvollinen vastaamaan jonkun, esim. Kristuksen ainoan herruuden kieltävän inkvisiittorin kuulusteluihin.
Jos joku kysyy jotain (älykäs miettii ja ymmärtää asiat kysymättäkin), hänelle ei tarvitse vastata. Jopa kysymys "oletkos se sinä siinä uskossa?" on toisen henkilön ehdotonta koskemattomuutta loukkaava kysymys. Jos joku itse haluaa julkisesti julistaa uskoaan, hän tekee sen kyllä, käskyttämättäkin. Hänellä on myös oikeus pitää omat asiansa yksin omana tietonaan.
Itse hyvin harvoin kysyn toisen ihmisen asioita. Pidän silmäni ja korvani auki ja itse päättelen esim. (jos nyt asia mitenkään minua koskettaa) "onko toinen uskossa" ja mitä hän yleensäkin uskoo. Se on hänen asiansa. Mitä se minuun kuuluu?
Ketään ei aidosti evankelioida, hyökkäämällä hänen kimppuunsa. Kukin puhukoot evankeliumia ääneen ja jos joku sen kuuleva saa siitä siunausta, niin hyvä. Mutta Jumala Itse, Pyhässä Hengessä tekee varsinaisen työn.
Ihmisteot eivät ketään pelasta, voivat vain haavoittaa.
Näin vastasi Jeesuskin opetuslapsille, jotka olivat asiattoman uteliaita toisen opetuslapsen asioista.
Raamattu / UT sanoo: "Kunnioittakaa kaikkia." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen meistä ymmärtää uskonasiat omalla tavallaan. Meillä kellään ei ole täsmälleen samaa uskoa.
On kuitenkin olemassa vain yksi, oikea oppi sekä sen vastaiset harhaopit. Tätä oppia tulisi jokaisen pelastuakseen sen pääkohdittain tunnustaa.
Tämä henkilöiden nimeäminen ja sitten hyökkäys ja kuulustelu ei kuulu raamatullisiin, eikä muutoinkaan hyviin tapoihin. Kukaan ei ole velvollinen vastaamaan jonkun, esim. Kristuksen ainoan herruuden kieltävän inkvisiittorin kuulusteluihin.
Jos joku kysyy jotain (älykäs miettii ja ymmärtää asiat kysymättäkin), hänelle ei tarvitse vastata. Jopa kysymys "oletkos se sinä siinä uskossa?" on toisen henkilön ehdotonta koskemattomuutta loukkaava kysymys. Jos joku itse haluaa julkisesti julistaa uskoaan, hän tekee sen kyllä, käskyttämättäkin. Hänellä on myös oikeus pitää omat asiansa yksin omana tietonaan.
Itse hyvin harvoin kysyn toisen ihmisen asioita. Pidän silmäni ja korvani auki ja itse päättelen esim. (jos nyt asia mitenkään minua koskettaa) "onko toinen uskossa" ja mitä hän yleensäkin uskoo. Se on hänen asiansa. Mitä se minuun kuuluu?
Ketään ei aidosti evankelioida, hyökkäämällä hänen kimppuunsa. Kukin puhukoot evankeliumia ääneen ja jos joku sen kuuleva saa siitä siunausta, niin hyvä. Mutta Jumala Itse, Pyhässä Hengessä tekee varsinaisen työn.
Ihmisteot eivät ketään pelasta, voivat vain haavoittaa.
Näin vastasi Jeesuskin opetuslapsille, jotka olivat asiattoman uteliaita toisen opetuslapsen asioista.
Raamattu / UT sanoo: "Kunnioittakaa kaikkia."No nyt tulikin sellaista Raamatun vastaista huttua, ettei mitään mittaa eikä määrää !
Tälläistä huttua jakavat juuri ne, jotka eivät itse halua jäädä kiinni omista harhaopeistaan !
Eli tässä kielletään Raamatullinen koettelu kokonaan !
Eli mihin nämä Raamatun selvääkin selvemmät Sanat katosivat tai milloin ne muuttuivat valheiksi ???
1. Tess. 5:21 mutta koetelkaa kaikki, pitäkää se, mikä hyvää on;
1. Joh. 4:1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
En VIELÄ puutu muuhun Raamatun vastaisuuteen, vaan pyydän nyt vastinetta vain tähän !!
Eli miten nämä Raamatunkohdat puuttuvat sinun Raamatustasi ???
- Anonyymi
Itselläni on se uskonkäsitys, että vaikka (oletankin olevani) uudestisyntynyt ja nk. pelastettu, olen edelleen myös syntinen ja syntiin taipuvainen.
Jeesuskin kehoitti meitä valvomaan kaiken aikaa: etenkin itseämme, mutta myös ympäristöämme.
Elän siis jatkuvassa itsetarkkailussa, eli valvomisessa, parannuksen mielellä. Erityisesti, jos huomaan tehneeni jotain todella väärää, rukoilen Jumalalta anteeksiantoa, mutta koska muutoinkin havaitsen itsessäni kaiken aikaa syntiä, elän ikäänkuin jatkuvassa synnintunnustuksessa ja samalla armon uskossa.
En toista kaiken aikaa anteeksipyyntöjä, muutoin en saisi muuta tehdäkään, mutta Jumala Itse tietää ja tuntee tämän parannuksen asenteeni.- Anonyymi
Tämä on omaa, suoraan itse M. Lutherilta oppimaani uskoa.
- Anonyymi
Meidän tulee elää , siis elää parannuksessa, sen tulee olla jatkuvaa ja loppumatonta, siinä olet ihan oikeassa.
- Anonyymi
Tutkitaanko hieman lisää sitä Nikki "Mvh J - K:n" kirjoitusta:
Tässä se kokonaisuudessaan:
---------------------
>>>Eli siihen on sitten lisätty ja lisätään pelastuvien nimiä
sitä mukaan kun he ovat pelastuksessa sisällä !<<<
Ajatteletko, että Jumala ei tiedä etukäteen kuka pelastuu?
Sinulla on vajava epätäydellinen Jumala? Kalamoksella on
täydellisempi ja siten parempi Jumala. Siksi minä käännyn
mieluimmin kalamoksen Jumalan puoleen.
>>>Sitä sinäkään et voi varmasti tietää, että milloin Mooseksen
nimi sinne on lisätty !<<<
Se on tässä ketjussa tullut tuhannen selväksi ja käsitetään
uskon kautta Sanaan.
>>>Vai tiedätkö ?<<<
Tiedän koska Jumala on sen ilmoittanut Sanassaan.
>>>Näytä se Raamatusta toteen, jos sen olet sieltä löytänyt ja aivan
varmasti voit asian toteen sieltä näyttää !<<<
Ei tarvi näyttää koska se on tässä ketjussa näytetty moneen kertaan.
Kun sinä et usko, vaan jankkaat etkä luovu ylpeydestäsi etkä nöyrry,
minun antamat jakeet eivät anna sinulle yhtään enempää valoa tähän
aiheeseen liittyen. Mutta lähestytään aihetta toisesta näkökulmasta:
Oletko lukenut Raamatusta, että Jumala ei muista anteeksiantamiaan
syntejä (Hes 18:22). Mihin tämä perustuu? Perustuuko se Jumalan
huonoon muistiin vai Hänen täydellisyyteensä ja kaikkivoipaisuuteensa?
Oletko lukenut, että Jumala ei muista uskosta luopuneen syntiä
tekevän ihmisen yhtään vanhurskasta tekoa? (Hes 18:24). Mihin tämä
perustuu?
Minun käsityksen mukaan ihminen, joka tulee uskoon, saa kaikki
yksinkertaisesti ole olemassa. Uskoontullut ihminen on vauvasta,
Jeesuksen veren alla ja puhdistuksessa.
Ja jos uskova luopuu Jumalasta ja alkaa tehdä syntiä, yhtään
hänen vanhurskasta tekoansa ei muisteta, koska ne POISTUVAT
ihmisen elämästä ja Jumalan muistista ja kirjoista. Niitä ei ole
koskaan tehty, eikä niitä ole olemassa Jumalan maailmassa eikä
Hänen kirjoissaan.
Olisikohan tässä kysymys samasta teologiasta? Niiden nimet,
jotka luopuvat Jumalasta, poistetaan Elämän Kirjasta. Niitä nimiä
ei siis ole koskaa ollut Jumalan Kirjassa, Hänen maailmassaan,
Elämän Kirjassa. Niitä ei siis ole koskaan sinne kirjoitettu, Jumalan
maailmassa. En väitä, että näin, on vaan pohdin, että näin voisi
olla asian laita.
Mvh J - K
--------------------------
Tuossa tämä "Mvh J - K" ilmoittaa jopa suoraan uskovansa kalman toiseen "evankeliumiin", eli "Elämän kirja evankeliumiin", siis siihen, että kaikkien ihmisten nimet on kirjoitettu Elämän kirjaan jo ennen maailman perustamista, siis ei vain pelastuvien vaan ihan kaikkien ihmisten !
" Ajatteletko, että Jumala ei tiedä etukäteen kuka pelastuu?
Sinulla on vajava epätäydellinen Jumala?
!!!
Kalamoksella on täydellisempi ja siten parempi Jumala.
Siksi minä käännyn mieluimmin kalamoksen Jumalan puoleen. "
!!!
Joten nyt ei enää tarvitse yhtään ihmetellä sitä, että "Mvh J - K" puolustelee kalma kalamosta !
Hän jakaa kalman kanssa saman "uskon" !
Voi voi voi sentään !
Mistä tälläinen ihme harhaoppi on oikein kotoisin ja kuka sitä opettaa Suomessa ?
Tähän järjettömään oppiin en itse ole aiemmin törmännyt, vaikka todella moniin olenkin.
Joku toki jo aikoja sitten väitti saman suuntaista, eli olleensa muka aina vauvasta asti uskossa, joka oli yhtä järjetön väite !
Mutta kuka tai missä tälläistä harhaoppia opetetaan ?- Anonyymi
Tästä tunnistamme veljiemme syyttäjän.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/14215784/luetaankosanaa2-emvr62em-lateraalinen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tästä tunnistamme veljiemme syyttäjän.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/14215784/luetaankosanaa2-emvr62em-lateraalinenJeesus jo sanoi:
Mark. 3:33 Hän vastasi heille ja sanoi: "Kuka on minun äitini, ja ketkä ovat minun veljeni?"
Ensin tulisi siis selvittää edes se, että kuka on veljeni ja kuka taas ei ?
Siis. eivät kaikki ole veljiä, jos sanovat Herra Herra !
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. - Anonyymi
Oletko ajatellut, että kun ihminen saa synnit anteeksi, hänet Jumala pesee puhtaaksi ja vapaaksi kaikesta synnistä? Silloin hänellä ei ole syntiä, Muussa tapauksessa Jeesuksen
veri oli riittämätön eikä kyennyt puhdistamaan ihmistä kaikesta synnistä jaJeesuksen sovitustyö oli vajava.
Sitten kun ihminen on saanut KAIKKI synnit anteeksi ja pois pestyksi, Jumalla
pukee hänet omaan vanhurskauteensa, Jeesuksen Kristuksen täytetyn työn ansioon (Room 3:21-26, 2 Kor 5:21).
Jumala ei varmasti pue ihmistä omalla vanhurskaudellaan, omaan vanhurskauteensa, jos ihmisessä on vähänkin syntiä jäljellä. Ihmisen on oltava täysin puhdas ja täysin vapaa synnistä
ennen Jumalan vanhurskaudella pukemista. Jumala ei anna kenellekään omaa vanhurskauttaan minkään synnin peitteeksi synnin päälle. Jeesuksen veri ei peitä kenenkään ihmisen syntiä. Jeesuksen veri POISTAA synnin.
Tätä evankeliumia saa levittää, niin kuin olen tervehdyspuheessa ilmoittanut https://www.jumala-kanssamme.se/439636059/439637168
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko ajatellut, että kun ihminen saa synnit anteeksi, hänet Jumala pesee puhtaaksi ja vapaaksi kaikesta synnistä? Silloin hänellä ei ole syntiä, Muussa tapauksessa Jeesuksen
veri oli riittämätön eikä kyennyt puhdistamaan ihmistä kaikesta synnistä jaJeesuksen sovitustyö oli vajava.
pukee hänet omaan vanhurskauteensa, Jeesuksen Kristuksen täytetyn työn ansioon (Room 3:21-26, 2 Kor 5:21).
Jumala ei varmasti pue ihmistä omalla vanhurskaudellaan, omaan vanhurskauteensa, jos ihmisessä on vähänkin syntiä jäljellä. Ihmisen on oltava täysin puhdas ja täysin vapaa synnistä
ennen Jumalan vanhurskaudella pukemista. Jumala ei anna kenellekään omaa vanhurskauttaan minkään synnin peitteeksi synnin päälle. Jeesuksen veri ei peitä kenenkään ihmisen syntiä. Jeesuksen veri POISTAA synnin.
Tätä evankeliumia saa levittää, niin kuin olen tervehdyspuheessa ilmoittanut https://www.jumala-kanssamme.se/439636059/439637168
Mvh J - KMutta kun se synti riippuu minussa kiinni ja minä lankean?
Mitä teen? Tuleeko minun jättää kaikki ja elää omaa elämääni
ilman uskoa ja ilman Jeesusta, koska en kuitenkaan pysty
elämään synnittömästi?
Hetkinen!!!!
Vaatiiko Jumala sinulta ja minulta täysin synnitöntä elämää
pelastukseen? Ei tietenkään! Jos Jumala vaatisi uskovalta
täysin synnittömän elämän, jotta hän voisi pelastaa meidät,
me olisimme itse itsemme pelastajia ja pelastuksemme perusta
olisimme me itse ja omat tekomme. Ja Jeesus olisi tullut
turhaan pelastamaan meitä koska kykenimme itse pelastamaan
itsemme. Eikö pelastusta tarvitse se, joka ei itse kykene
pelastamaan itseään?
Raamattu ilmoittaa, että Jeesus Kristus on tullut pelastamaan
syntisiä ihmisiä. Raamattu todistaa, että Hän on Pelastus
ja pelastuksemme. Edelleen Raamattu ilmoittaa sinulle
ja minulle, että Kristus Jeesus on tullut Jumalasta sinulle
ja minulle vanhurskaudeksi, lunastukseksi ja lain täyttymykseksi.
Hänessä, Jeesuksessa Kristuksessa meillä on Pelastus ja
me olemme Jumalassa Jumalan yhteydessä Jumalalle
rakkaita lapsia. Mutta kun se synti riippuu minussa kiinni ja minä lankean?
elämään synnittömästi?
https://www.jumala-kanssamme.se/439636059/450690088
https://www.jumala-kanssamme.se/439636059/450690874
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta kun se synti riippuu minussa kiinni ja minä lankean?
elämään synnittömästi?
Hetkinen!!!!
Vaatiiko Jumala sinulta ja minulta täysin synnitöntä elämää
pelastukseen? Ei tietenkään! Jos Jumala vaatisi uskovalta
täysin synnittömän elämän, jotta hän voisi pelastaa meidät,
me olisimme itse itsemme pelastajia ja pelastuksemme perusta
olisimme me itse ja omat tekomme. Ja Jeesus olisi tullut
turhaan pelastamaan meitä koska kykenimme itse pelastamaan
itsemme. Eikö pelastusta tarvitse se, joka ei itse kykene
pelastamaan itseään?
Raamattu ilmoittaa, että Jeesus Kristus on tullut pelastamaan
syntisiä ihmisiä. Raamattu todistaa, että Hän on Pelastus
ja pelastuksemme. Edelleen Raamattu ilmoittaa sinulle
ja minulle, että Kristus Jeesus on tullut Jumalasta sinulle
ja minulle vanhurskaudeksi, lunastukseksi ja lain täyttymykseksi.
Hänessä, Jeesuksessa Kristuksessa meillä on Pelastus ja
me olemme Jumalassa Jumalan yhteydessä Jumalalle
rakkaita lapsia. Mutta kun se synti riippuu minussa kiinni ja minä lankean?
elämään synnittömästi?
https://www.jumala-kanssamme.se/439636059/450690088
https://www.jumala-kanssamme.se/439636059/450690874
Mvh J - K>>>Mutta kun se synti .....<<<
Tähän loppuun tuli tuo toisto ihan tarkoittamattani.
Mutta ehkä se tarvittiin siihen loppuun vielä loppukanetiksi
koska monet uskovat jankkaavat synnistä ja harkitsevat jättää
koko uskon syntiensä tähden. Näinhän minäkin tein uskon-
elämäni alkuvaiheessa. Minä näin itsessäni vain syntiä.
Mutta Herra Jeesus tuli ja otti pojan syliinsä ja kysyi
- mistä sinä puhut, mitä syntiä? minä olen antanut kaiken
anteeksi, eikä niitä ole olemassakaan.
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mvh J - KSinulla on pieni vinouma tuossa opissasi ja ajattelussasi, ja sen paljasti tapaus Sakkeus ja Jeesuksen suhtautuminen tapaukseen Sakkeus !
Yritä nyt ymmärtää edes se perus asia, että moni ihminen joka on kokenut pahaa lähimmäiseltään jää kiinni anteeksiantamattomuuteen ja ketkeruuteen !
Moni sanoo, että pahantekijän tulisi pyytää anteeksi ja hyvittää se, ja vain sen kautta tuo ihminen vapautuisi siitä vihastaan ja katkeruudestaan.
Onko se Jumalan tahdon mukaista ?
Vai tahtooko Jumala kuten Herra Jeesus sitä, että tarvittavat asiat anteeksipyydetään ja sovitaan ja tarvittaessa sovitetaan niiden ihmisten kanssa, joita on jo ENNEN uudestisyntymistä satutettu / vahingoitettu ?
Sinun oppisi mukaan Jumala ei tälläistä halua , vaan kaikki on muka OK ja kadonnutta jo !
Sana näet sanoo näinkin:
Room. 12:18 Jos mahdollista on ja mikäli teistä riippuu, eläkää rauhassa kaikkien ihmisten kanssa.
Miten tuokaan olisi mahdollista, jos ajatus on se, että syntini ja siten niiden vaikutukset ovat täysin kadonneet ?
Lisäksi siellä lukee jopa näinkin:
23 Sentähden, jos tuot lahjaasi alttarille ja siellä muistat, että veljelläsi on jotakin sinua vastaan,
24 niin jätä lahjasi siihen alttarin eteen, ja käy ensin sopimassa veljesi kanssa, ja tule sitten uhraamaan lahjasi.
25 Suostu pian sopimaan riitapuolesi kanssa, niin kauan kuin vielä olet hänen kanssaan tiellä, ettei riitapuolesi vetäisi sinua tuomarin eteen ja tuomari antaisi sinua oikeudenpalvelijalle, ja ettei sinua pantaisi vankeuteen.
26 Totisesti minä sanon sinulle: sieltä et pääse, ennenkuin maksat viimeisenkin rovon.
Siis jos olet ennen uudestisyntymääsi aiheuttanut toiselle tuollaista, että hänellä on sinua vastaan jotakin, niin sanotko sinä siis hänelle vain, että:
"syntini ovat kadonneet, Jumala ne hävitti, niitä ei ole" ?
Tajuatko sinä nyt oppisi ja väitteittesi järjettömyyden ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla on pieni vinouma tuossa opissasi ja ajattelussasi, ja sen paljasti tapaus Sakkeus ja Jeesuksen suhtautuminen tapaukseen Sakkeus !
Yritä nyt ymmärtää edes se perus asia, että moni ihminen joka on kokenut pahaa lähimmäiseltään jää kiinni anteeksiantamattomuuteen ja ketkeruuteen !
Moni sanoo, että pahantekijän tulisi pyytää anteeksi ja hyvittää se, ja vain sen kautta tuo ihminen vapautuisi siitä vihastaan ja katkeruudestaan.
Onko se Jumalan tahdon mukaista ?
Vai tahtooko Jumala kuten Herra Jeesus sitä, että tarvittavat asiat anteeksipyydetään ja sovitaan ja tarvittaessa sovitetaan niiden ihmisten kanssa, joita on jo ENNEN uudestisyntymistä satutettu / vahingoitettu ?
Sinun oppisi mukaan Jumala ei tälläistä halua , vaan kaikki on muka OK ja kadonnutta jo !
Sana näet sanoo näinkin:
Room. 12:18 Jos mahdollista on ja mikäli teistä riippuu, eläkää rauhassa kaikkien ihmisten kanssa.
Miten tuokaan olisi mahdollista, jos ajatus on se, että syntini ja siten niiden vaikutukset ovat täysin kadonneet ?
Lisäksi siellä lukee jopa näinkin:
23 Sentähden, jos tuot lahjaasi alttarille ja siellä muistat, että veljelläsi on jotakin sinua vastaan,
24 niin jätä lahjasi siihen alttarin eteen, ja käy ensin sopimassa veljesi kanssa, ja tule sitten uhraamaan lahjasi.
25 Suostu pian sopimaan riitapuolesi kanssa, niin kauan kuin vielä olet hänen kanssaan tiellä, ettei riitapuolesi vetäisi sinua tuomarin eteen ja tuomari antaisi sinua oikeudenpalvelijalle, ja ettei sinua pantaisi vankeuteen.
26 Totisesti minä sanon sinulle: sieltä et pääse, ennenkuin maksat viimeisenkin rovon.
Siis jos olet ennen uudestisyntymääsi aiheuttanut toiselle tuollaista, että hänellä on sinua vastaan jotakin, niin sanotko sinä siis hänelle vain, että:
"syntini ovat kadonneet, Jumala ne hävitti, niitä ei ole" ?
Tajuatko sinä nyt oppisi ja väitteittesi järjettömyyden ?>>>Siis jos olet ennen uudestisyntymääsi aiheuttanut toiselle tuollaista, että hänellä on sinua vastaan jotakin, niin sanotko sinä siis hänelle vain, että:
"syntini ovat kadonneet, Jumala ne hävitti, niitä ei ole" ?<<<
Tekstistäsi voi päätellä, että sinä et tunne uutta luomusta.
Tunnet vain vanhan aatun/eevan ja hänen ajattelutavan.
Mutta uskoontulossa ihmisestä tulee uusi ihminen, Ja tätä
uutta ihmistä sinä et näytä tuntevan. Siksi puhut/kirjoitat
niin kuin kirjoitat.
Minä puhun uudesta luomuksesta, uudesta Jumalasta
syntyneestä Jumalan lapsesta. Sinä puhut vanhasta
syntisestä aatusta/eevasta. Siksi me emme pääse tässä
asiassa yksimielisyyteen vaikka yrittäisimme.
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>Siis jos olet ennen uudestisyntymääsi aiheuttanut toiselle tuollaista, että hänellä on sinua vastaan jotakin, niin sanotko sinä siis hänelle vain, että:
"syntini ovat kadonneet, Jumala ne hävitti, niitä ei ole" ?<<<
Tekstistäsi voi päätellä, että sinä et tunne uutta luomusta.
Tunnet vain vanhan aatun/eevan ja hänen ajattelutavan.
Mutta uskoontulossa ihmisestä tulee uusi ihminen, Ja tätä
uutta ihmistä sinä et näytä tuntevan. Siksi puhut/kirjoitat
niin kuin kirjoitat.
Minä puhun uudesta luomuksesta, uudesta Jumalasta
syntyneestä Jumalan lapsesta. Sinä puhut vanhasta
syntisestä aatusta/eevasta. Siksi me emme pääse tässä
asiassa yksimielisyyteen vaikka yrittäisimme.
Mvh J - KHöpö höpö !
Olet itse pihalla kuin lumiukko tai lintulauta näistä Hengellisistä totuuksista !
Siitä tässä on kaiken aikaa ollut ja on kyse !
Väität varmaksi ihan järjettömiä juttuja !
Etkä siis käsitä ollenkaan sitä, että mitä ne oikeasti ja käytännön tasolla merkitsevät !
- Anonyymi
Tutkitaan sitten vielä lisää tuota Nikki "Mvh J - K:n" viestiä ja sen sanomaa, eli ote taas sieltä:
-------------------------
" Uskoontullut ihminen on vauvasta,
Jeesuksen veren alla ja puhdistuksessa.
Ja jos uskova luopuu Jumalasta ja alkaa tehdä syntiä, yhtään
hänen vanhurskasta tekoansa ei muisteta, koska ne POISTUVAT
ihmisen elämästä ja Jumalan muistista ja kirjoista. "
------------------------
Tässä on juurikin se nyt myönnettynä suoraan, että tuon harhaopin mukaan jokainen ihminen on mukamas uskova ja uskossa jo syntymästään lähtien !
" Uskoontullut ihminen on vauvasta,
Jeesuksen veren alla ja puhdistuksessa "
Siis KAIKKI IHMISET ovat uskossa syntymästään lähtien !!!
Huh huh sentään !
Sitten tulee yhä järjettömämpi väite !
" Ja jos uskova luopuu Jumalasta ja alkaa tehdä syntiä, yhtään
hänen vanhurskasta tekoansa ei muisteta "
Siis miten kukaan voi luopua mistään, mitä hänellä ei koskaan ole oikeasti ollut ???
No sehän on täysin mahdoton yhtälö !
Raamatun mukaan ihmisen on ENSIN löydettävä Jumala ja Jumalan valmistama pelastus ja vain sen kautta ollaan Jumalaan yhteydessä !
Hepr. 11:6 Mutta ilman uskoa on mahdoton olla otollinen; sillä sen, joka Jumalan tykö tulee, täytyy uskoa, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät.
Jumalan tykö siis TULLAAN, siellä ei jo entuudestaan olla, kuten tämäkin harhaoppinen väittää valheellisesti !
Tämä on niin selvä ja törkeä valhe, ettei mitään mittaa eikä määrää:
" ihminen on vauvasta, syntymästään, asti ollut aina Jumalan yhteydessä ilman välirikkoa Jeesuksen veren alla ja puhdistuksessa "
Missään Raamatussa ei noin sanota ja tuo sotii koko Kristuksen Ristin evankeliumia vastaan ja on sitä toista "evankeliumia " !!!
Kuinka kukaan voi eksyä noin järjettömään harhaoppiin ?
Sellaisen ihmisen Raamatun tuntemus on täysin olematonta !- Anonyymi
Voi kun olet pahasti eksyksissä.
Luulet ymmärtäväsi, mutta et ymmärrä ja omasta ymmärryksestäsi käsin toimit lihalliseti.
Jumalan Henki puhuu seurakunnille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi kun olet pahasti eksyksissä.
Luulet ymmärtäväsi, mutta et ymmärrä ja omasta ymmärryksestäsi käsin toimit lihalliseti.
Jumalan Henki puhuu seurakunnille.Tuollainen pelkkä vastaan inttäminen on turhaa ja hyödytöntä !
Näytä minulle Raamatusta se, että missä olen väärässä, niin teen varmasti parannusta !
Mutta ethän sinä siihen kykene ja siksi vain syyttelet vailla mitään Raamatullista Totuus pohjaa ja valheisiin perustuen !
Eli nyt haaste sinulle !
Näytä Sanasta toteen se, että missä minä olen eksyksissä !!! - Anonyymi
Jumalan luo ei tulla eikä mennä.
Jumala Itse kutsuu ihmistä oman tahtonsa mukaan ja Itse vetää puoleensa, kenet tahtoo.
Hän On Herra. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuollainen pelkkä vastaan inttäminen on turhaa ja hyödytöntä !
Näytä minulle Raamatusta se, että missä olen väärässä, niin teen varmasti parannusta !
Mutta ethän sinä siihen kykene ja siksi vain syyttelet vailla mitään Raamatullista Totuus pohjaa ja valheisiin perustuen !
Eli nyt haaste sinulle !
Näytä Sanasta toteen se, että missä minä olen eksyksissä !!!Älkää panetelko se on Raamatullista.
Sinä panettelet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala Itse kutsuu ihmistä oman tahtonsa mukaan ja Itse vetää puoleensa, kenet tahtoo.
Hän On Herra.Kyllä Jumalan on pakko pelastaa pieni vauva heti, kun pappi ripottelee kolmesti vettä hänen otsalleen. Näin on Luther komentanut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä Jumalan on pakko pelastaa pieni vauva heti, kun pappi ripottelee kolmesti vettä hänen otsalleen. Näin on Luther komentanut.
Luther ei komennellut ketään.
Eikä tuollainen ole ollut hänen toimintaansa muutoinkaan, vaan sinun itsesi käytöstapaa.
Siirsit "lutheriin" itsesi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älkää panetelko se on Raamatullista.
Sinä panettelet.Määrittele panettelu !
Wikipedian määritys:
puhua pahaa jostakin tämän maineen tahrimiseksi; solvata
Minä en puhu pahaa, vaan kerron vain ja ainoastaan totuuden !
Minä en valehtele, enkä puhu pahaa, vaan tuon vain tiedoksi sen, minkä tiedän ja ymmärrän totuudeksi !
Joten sinä itse nyt panettelitkin minua, syyttämällä minua väärin ja perättömästi / valheeseen perustuen panettelijaksi !
Ja se oli sinulta nähdäkseni tahallista, eli yrität noin mustamaalata minun ja hiljentään valheeseen perustuen ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Määrittele panettelu !
Wikipedian määritys:
puhua pahaa jostakin tämän maineen tahrimiseksi; solvata
Minä en puhu pahaa, vaan kerron vain ja ainoastaan totuuden !
Minä en valehtele, enkä puhu pahaa, vaan tuon vain tiedoksi sen, minkä tiedän ja ymmärrän totuudeksi !
Joten sinä itse nyt panettelitkin minua, syyttämällä minua väärin ja perättömästi / valheeseen perustuen panettelijaksi !
Ja se oli sinulta nähdäkseni tahallista, eli yrität noin mustamaalata minun ja hiljentään valheeseen perustuen !Myönnät siis ettet ymmärrä olevasi pahanpuhuja, solvaaja.
Kaikki kuitenkin huomaavat sen sinusta.
Tuossa alempana näyttää olevankin sellaisesta oireyhtymästä tuntomerkkejä.
Kuvastavat hyvinkin toimintaasi keskusteluissa.
Kun nimittelet toista/toisia kirjoittajia olet silloin nettikiusaaja, panettelija, pahanpuhuja.
Ikään kuin sinulla olisi siihen oikeus kuten kirjoitat ymmärryksesi sinut siihen oikeuttavan.
Raamatun mukaan sinulla ei siihen oikeutta ole vaan se on syntiä.
Koetahan tehdä parannus tuosta halustasi puhua pahaa kanssaihmisistäsi.
Mikä sinua harmittaa siinä jos toinen on suositumpi palstalla kuin sinä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myönnät siis ettet ymmärrä olevasi pahanpuhuja, solvaaja.
Kaikki kuitenkin huomaavat sen sinusta.
Tuossa alempana näyttää olevankin sellaisesta oireyhtymästä tuntomerkkejä.
Kuvastavat hyvinkin toimintaasi keskusteluissa.
Kun nimittelet toista/toisia kirjoittajia olet silloin nettikiusaaja, panettelija, pahanpuhuja.
Ikään kuin sinulla olisi siihen oikeus kuten kirjoitat ymmärryksesi sinut siihen oikeuttavan.
Raamatun mukaan sinulla ei siihen oikeutta ole vaan se on syntiä.
Koetahan tehdä parannus tuosta halustasi puhua pahaa kanssaihmisistäsi.
Mikä sinua harmittaa siinä jos toinen on suositumpi palstalla kuin sinä?Totuuden sanominen ei yhäkään ole pahan puhumista eikä panettelua !
Se on vain ja ainoastaan totuuden kertomista.
Mutta jos minä en kirjoita joltakin osin totta, niin toki voit ne kohdat paljastaa ja kertoa minullekin !
Mutta ethän sinä sellaista tee, vaan puhut vain valhetta ja pahaa minusta ja siten panettelet ihan itse !
Eli se mistä minua tuomitsit, siihen sinä itse syyllistyit !
Ja mitä Raamattu sellaisesta sanookaan ?
1 Sentähden sinä, oi ihminen, et voi millään itseäsi puolustaa, olitpa kuka hyvänsä, joka tuomitset. Sillä mistä toista tuomitset, siihen sinä itsesi syypääksi tuomitset, koska sinä, joka tuomitset, teet samoja tekoja.
2 Ja me tiedämme, että Jumalan tuomio on totuuden mukainen niille, jotka senkaltaista tekevät.
3 Vai luuletko, ihminen, sinä, joka tuomitset niitä, jotka senkaltaisia tekevät, ja itse samoja teet, että sinä vältät Jumalan tuomion?
4 Vai halveksitko hänen hyvyytensä ja kärsivällisyytensä ja pitkämielisyytensä runsautta, etkä tiedä, että Jumalan hyvyys vetää sinua parannukseen?
5 Kovuudellasi ja sydämesi katumattomuudella sinä kartutat päällesi vihaa vihan ja Jumalan vanhurskaan tuomion ilmestymisen päiväksi,
6 hänen, "joka antaa kullekin hänen tekojensa mukaan":
7 niille, jotka hyvässä työssä kestävinä etsivät kirkkautta ja kunniaa ja katoamattomuutta, iankaikkisen elämän,
8 mutta niiden osaksi, jotka ovat itsekkäitä eivätkä tottele totuutta, vaan tottelevat vääryyttä, tulee viha ja kiivastus.
9 Tuska ja ahdistus jokaisen ihmisen sielulle, joka pahaa tekee, juutalaisen ensin, sitten myös kreikkalaisen; - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totuuden sanominen ei yhäkään ole pahan puhumista eikä panettelua !
Se on vain ja ainoastaan totuuden kertomista.
Mutta jos minä en kirjoita joltakin osin totta, niin toki voit ne kohdat paljastaa ja kertoa minullekin !
Mutta ethän sinä sellaista tee, vaan puhut vain valhetta ja pahaa minusta ja siten panettelet ihan itse !
Eli se mistä minua tuomitsit, siihen sinä itse syyllistyit !
Ja mitä Raamattu sellaisesta sanookaan ?
1 Sentähden sinä, oi ihminen, et voi millään itseäsi puolustaa, olitpa kuka hyvänsä, joka tuomitset. Sillä mistä toista tuomitset, siihen sinä itsesi syypääksi tuomitset, koska sinä, joka tuomitset, teet samoja tekoja.
2 Ja me tiedämme, että Jumalan tuomio on totuuden mukainen niille, jotka senkaltaista tekevät.
3 Vai luuletko, ihminen, sinä, joka tuomitset niitä, jotka senkaltaisia tekevät, ja itse samoja teet, että sinä vältät Jumalan tuomion?
4 Vai halveksitko hänen hyvyytensä ja kärsivällisyytensä ja pitkämielisyytensä runsautta, etkä tiedä, että Jumalan hyvyys vetää sinua parannukseen?
5 Kovuudellasi ja sydämesi katumattomuudella sinä kartutat päällesi vihaa vihan ja Jumalan vanhurskaan tuomion ilmestymisen päiväksi,
7 niille, jotka hyvässä työssä kestävinä etsivät kirkkautta ja kunniaa ja katoamattomuutta, iankaikkisen elämän,
8 mutta niiden osaksi, jotka ovat itsekkäitä eivätkä tottele totuutta, vaan tottelevat vääryyttä, tulee viha ja kiivastus.
9 Tuska ja ahdistus jokaisen ihmisen sielulle, joka pahaa tekee, juutalaisen ensin, sitten myös kreikkalaisen;Ei tietenkään oikean totuuden sanominen, sinä kuitenkin itse kerrot olevasi totuuden sanoja ymmärryksestäsi ts. viisaudestasi käsin.
Jo se ettet ymmärrä ymmärrykselläsi oleva pahanpuhuja, kertoo totuudestasi.
Huomaathan myös että kaikki tuo, mitä tuossa tekstikohdassa on kirjoitettu koskee myös sinua itseäsi.
Ongelmasi on juuri tuo oma tunnustuksesi.
"Minä en valehtele, enkä puhu pahaa, vaan tuon vain tiedoksi sen, minkä tiedän ja ymmärrän totuudeksi !"
Oman ymmärryksesi tila. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tietenkään oikean totuuden sanominen, sinä kuitenkin itse kerrot olevasi totuuden sanoja ymmärryksestäsi ts. viisaudestasi käsin.
Jo se ettet ymmärrä ymmärrykselläsi oleva pahanpuhuja, kertoo totuudestasi.
Huomaathan myös että kaikki tuo, mitä tuossa tekstikohdassa on kirjoitettu koskee myös sinua itseäsi.
Ongelmasi on juuri tuo oma tunnustuksesi.
"Minä en valehtele, enkä puhu pahaa, vaan tuon vain tiedoksi sen, minkä tiedän ja ymmärrän totuudeksi !"
Oman ymmärryksesi tila.Sinä vain jatkat panetteluasi ja siten kartutat yhä vain Jumalan vihaa päällesi, kuten Sana sanoo:
Etkä sinä näyttänyt toteen sitä että missä minä muka valehtelin / puhuin vasten totuutta !
Eli syytöksiä vain, vailla mitään totuus pohjaa !
Näin se panettelija / syyttelijä juuri toimii, olet oiken malliesimerkki sellaisesta toiminnasta.
Minä puolestani olen Raamatun sanoilla perustellut näkemyksiäni sekä kyseisen ihmisen toiminnan ja kirjoittelun arvioinnin kautta, eli ihminen paljastaa itse itsensä omalla toiminnallaan ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä vain jatkat panetteluasi ja siten kartutat yhä vain Jumalan vihaa päällesi, kuten Sana sanoo:
Etkä sinä näyttänyt toteen sitä että missä minä muka valehtelin / puhuin vasten totuutta !
Näin se panettelija / syyttelijä juuri toimii, olet oiken malliesimerkki sellaisesta toiminnasta.
Minä puolestani olen Raamatun sanoilla perustellut näkemyksiäni sekä kyseisen ihmisen toiminnan ja kirjoittelun arvioinnin kautta, eli ihminen paljastaa itse itsensä omalla toiminnallaan !Juuri kuten taas itsestäsi kirjoitat.
" ihminen paljastaa itse itsensä omalla toiminnallaan !"
Selväksi tämä on nyt käynyt.
Ja nyt ymmärrän sinua paremmin.
Et sinä itse ymmärrä toimintaasi ja käyttäytymistäsi.
Ulkopuoliset sen taas helposti näkevät.
Jatkossa otan vastaan sen hyvän, mikä kirjoituksissasi on ja sivuutan sen osan mikä kumpuaa luonteestasi.
Ethän sinä itse itsellesi, luonteellesi, mitään voi, olet sellainen kuin olet.
Et varmaankaan ketään tahdo tietoisesti loukata, mutta ymmärryksesi kautta tuottamasi kirjoitukset vaan sattuvat olemaan loukkaaviakin.
Tällä palstallakin on monenlaista kirjoittajaa ja monia mielestään totuutta kirjoittavaa.
Kuitenkin ne totuudet eivät ole yhteneväiset.
Sinunkaan totuutesi ei ole absoluuttinen totuus.
Onhan Raamatunkin mukaan jokainen ihminen valehtelija. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri kuten taas itsestäsi kirjoitat.
" ihminen paljastaa itse itsensä omalla toiminnallaan !"
Selväksi tämä on nyt käynyt.
Ja nyt ymmärrän sinua paremmin.
Et sinä itse ymmärrä toimintaasi ja käyttäytymistäsi.
Ulkopuoliset sen taas helposti näkevät.
Jatkossa otan vastaan sen hyvän, mikä kirjoituksissasi on ja sivuutan sen osan mikä kumpuaa luonteestasi.
Ethän sinä itse itsellesi, luonteellesi, mitään voi, olet sellainen kuin olet.
Et varmaankaan ketään tahdo tietoisesti loukata, mutta ymmärryksesi kautta tuottamasi kirjoitukset vaan sattuvat olemaan loukkaaviakin.
Tällä palstallakin on monenlaista kirjoittajaa ja monia mielestään totuutta kirjoittavaa.
Kuitenkin ne totuudet eivät ole yhteneväiset.
Sinunkaan totuutesi ei ole absoluuttinen totuus.
Onhan Raamatunkin mukaan jokainen ihminen valehtelija.Olen jo monen monta kertaa sanonut aivan selvästi sen, että ASIAKYSYMYKSIÄ saa ja tulee koetella ja jos niissä minulla on jotakin korjattavaa, niin TOIVON TODELLA SITÄ, että niistä kerrotaan ja minuakin kehoitetaan, mutta sen tulee perustua siihen, mitä Sana sanoo, eikä mihinnkään, "minä luulen" tai "musta tuntuu" juttuihin !
Olen kaikkineni siis myös täysin koettelun alainen !
Mutta sehän tässä ongelmana onkin, että kirjoituksiani eivät arvostelijani koettele Sanalla ja siihen perustaen, vaan ne ovat tälläisiä vain, jossa ei ole Raamatun opetusten pohjaa ja perustaa ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen jo monen monta kertaa sanonut aivan selvästi sen, että ASIAKYSYMYKSIÄ saa ja tulee koetella ja jos niissä minulla on jotakin korjattavaa, niin TOIVON TODELLA SITÄ, että niistä kerrotaan ja minuakin kehoitetaan, mutta sen tulee perustua siihen, mitä Sana sanoo, eikä mihinnkään, "minä luulen" tai "musta tuntuu" juttuihin !
Olen kaikkineni siis myös täysin koettelun alainen !
Mutta sehän tässä ongelmana onkin, että kirjoituksiani eivät arvostelijani koettele Sanalla ja siihen perustaen, vaan ne ovat tälläisiä vain, jossa ei ole Raamatun opetusten pohjaa ja perustaa !Edelleen kirjoitat itsestäsi ja ymmärryksestäsi käsin.
" mutta sen tulee perustua siihen, mitä Sana sanoo, eikä mihinnkään, "minä luulen" tai "musta tuntuu" juttuihin !"
Kirjoitat mitä luulet ja miltä sinusta tuntuu.
Panettelemisesi tapahtuu tuntemuksistasi.
Sana ei kehoita panettelemaan.
Panettelusi ei ole Pyhästä Hengestä, vaan sinun lihallisuudestasi pullahtavia lihan tekoja.
Jeesus ei herjannut ketään. Kenenkään Jeesuksen seuraajankaan ei tulisi herjata ketään edes itseään herajattaessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Edelleen kirjoitat itsestäsi ja ymmärryksestäsi käsin.
" mutta sen tulee perustua siihen, mitä Sana sanoo, eikä mihinnkään, "minä luulen" tai "musta tuntuu" juttuihin !"
Kirjoitat mitä luulet ja miltä sinusta tuntuu.
Panettelemisesi tapahtuu tuntemuksistasi.
Sana ei kehoita panettelemaan.
Panettelusi ei ole Pyhästä Hengestä, vaan sinun lihallisuudestasi pullahtavia lihan tekoja.
Jeesus ei herjannut ketään. Kenenkään Jeesuksen seuraajankaan ei tulisi herjata ketään edes itseään herajattaessa.Kuten JO sanoin, minä perustelen Sanalla kaiken opillisen asian !
Yhäkään ei totuuden sanominen ole panettelua !
Ja jos sinä olisit elänyt Jeesuksen aikana, sinä olisit sanonut Jeesusta ja Johannes kastajaakin panettelijoiksi !
Minä nimittäin en ole näin vakavasti vielä puhutellut vääriä:
Matt. 3:7 Mutta nähdessään paljon fariseuksia ja saddukeuksia tulevan kasteelle hän sanoi heille: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa?
Matt. 12:34 Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
Matt. 23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
Luuk. 3:7 Niin hän sanoi kansalle, joka vaelsi hänen kastettavakseen: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on teitä neuvonut pakenemaan tulevaista vihaa?
Olivatkoko siis Jeesus ja Johannes Kastajakin panettelijoita ?
Sinun mukaasi olivat ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuten JO sanoin, minä perustelen Sanalla kaiken opillisen asian !
Yhäkään ei totuuden sanominen ole panettelua !
Ja jos sinä olisit elänyt Jeesuksen aikana, sinä olisit sanonut Jeesusta ja Johannes kastajaakin panettelijoiksi !
Minä nimittäin en ole näin vakavasti vielä puhutellut vääriä:
Matt. 3:7 Mutta nähdessään paljon fariseuksia ja saddukeuksia tulevan kasteelle hän sanoi heille: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa?
Matt. 12:34 Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
Matt. 23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
Luuk. 3:7 Niin hän sanoi kansalle, joka vaelsi hänen kastettavakseen: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on teitä neuvonut pakenemaan tulevaista vihaa?
Olivatkoko siis Jeesus ja Johannes Kastajakin panettelijoita ?
Sinun mukaasi olivat !Jatkat taas luonteesi esilletuomista väärää syytöstä esittämällä.
Jeesus ei herjannut ketään, ei edes häntä herjattaessa, mutta sinä herjaat.
Herjaat Jeesuksen omia.
Pyhä Henki ei sellaista saa aikaan.
Vaan synti, joka sinussa asuu.
Älä siis puhu Pyhän Hengen ohjauksesta niin kauan kuin käyttäydyt lihallisesti.
Eli todistat itsestäsi mutta Hengen hedelmää ei näy. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jatkat taas luonteesi esilletuomista väärää syytöstä esittämällä.
Jeesus ei herjannut ketään, ei edes häntä herjattaessa, mutta sinä herjaat.
Herjaat Jeesuksen omia.
Pyhä Henki ei sellaista saa aikaan.
Vaan synti, joka sinussa asuu.
Älä siis puhu Pyhän Hengen ohjauksesta niin kauan kuin käyttäydyt lihallisesti.
Eli todistat itsestäsi mutta Hengen hedelmää ei näy.Sinä et kykene näköjään mitään oikein arvioimaan !
Et edes sitä, että kuka on Jeesuksen oma ja kuka taas ei !
Eikä yhäkään totuuden sanominen muutu herjaamiseksi, vaikka sinä kuinka sitä inttäisit !
Niin ja sinä todellakin olisit syyttänyt Jeesusta lihalliseksi herjaajaksi, jos tuolloin olisit elänyt !
Joten kuka se tässä ja nyt on se lihallinen ?
Sen löydät peiliin katsomalla ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hän On Herra.>>>Hän On Herra.<<<
Mikä on Hänen nimensä?
Jos minä menen Matille kertomaan Hänestä,
ehkä Matti kysyy minulta; mikä on Hänen nimensä?
mitä sanot Herran nimeksi, että tiedä kertoa
Matille Herran nimen ja siitä oikeasta Herrasta?
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä vain jatkat panetteluasi ja siten kartutat yhä vain Jumalan vihaa päällesi, kuten Sana sanoo:
Minä puolestani olen Raamatun sanoilla perustellut näkemyksiäni sekä kyseisen ihmisen toiminnan ja kirjoittelun arvioinnin kautta, eli ihminen paljastaa itse itsensä omalla toiminnallaan !>>>Minä puolestani olen Raamatun sanoilla perustellut näkemyksiäni sekä kyseisen ihmisen toiminnan ja kirjoittelun arvioinnin kautta, eli ihminen paljastaa itse itsensä omalla toiminnallaan !<<<
Ilmeisesti tarkoitat minua. Minä olen perustellut Raamatulla tässä ketjussa olevat oppikirjoitukseni anteeksiantamisesta Jumalan puolelta. Sinä kuitenkin menet toiseen asiaan ja rakennat opistani oman olkinuken ja siltä pohjalta väität minua harhaoppiseksi.
Niin ei tee kukaan Raamattua tunteva uudestisyntynyt hengellinen uskova.
Uskovat eivät yleensä hyökkää selvää evankeliumin sanomaa vastaan. Vilpitön asiaan perehtymätön uskova tutkii oppia Jumalan edessä kysellen Herralta. Herra vahvistaa oman sanansa sitä seuraavilla merkeillä ja uskova kokee anteeksisaamisen riemua.
Tämä on minun motiivini kirjoittaa anteeksiantamisesta ja vanhurskauttamisesta.
Näistä aiheista on tarpeellista kirjoittaa koska on tullut esille, että monet uskovat eivät näitä asioita tunne kuin pinnallisesti. Sitten on niitä harhaoppeja, jotka pyrkivät tekemään kaiken tyhjäksi.
Minä tulkitsen sinun toiseen aiheeseen hyppäyksesi niin, että sinä et tunne anteeksiantamusta ja sen syvyyttä etkä vanhurskauttamista koska pyrit välttämään siitä keskustelua. Siksi että et itse tunne aihetta, sinä koet että minä opetan väärin.
Muistaakseni olemme yrittäneet keskustella samoista aiheista vuosia sitten samalla tuloksella. Sinä olet heti hyökännyt vastustamaan etkä ole perehtynyt opetukseeni, niin kuin et tälläkään kertaa välitä perehtyä. Mutta vastustaa pitää koska kaikki, paitsi sinä, ovat eksyttäjiä. Niin minulla ei ole kovin paljon uskoa, että sinä nyt käsittäisit, ja edes tahtoisit ymmärtää, mitä minä tahdon sanoa.
Sanomani onkin kirjoitettu vain niille uskoville, joille Jumala tahtoo minun kautta puhua anteeksi antamisesta ja vanhurskauttamisesta. En kirjoita muille.
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>Minä puolestani olen Raamatun sanoilla perustellut näkemyksiäni sekä kyseisen ihmisen toiminnan ja kirjoittelun arvioinnin kautta, eli ihminen paljastaa itse itsensä omalla toiminnallaan !<<<
Ilmeisesti tarkoitat minua. Minä olen perustellut Raamatulla tässä ketjussa olevat oppikirjoitukseni anteeksiantamisesta Jumalan puolelta. Sinä kuitenkin menet toiseen asiaan ja rakennat opistani oman olkinuken ja siltä pohjalta väität minua harhaoppiseksi.
Niin ei tee kukaan Raamattua tunteva uudestisyntynyt hengellinen uskova.
Uskovat eivät yleensä hyökkää selvää evankeliumin sanomaa vastaan. Vilpitön asiaan perehtymätön uskova tutkii oppia Jumalan edessä kysellen Herralta. Herra vahvistaa oman sanansa sitä seuraavilla merkeillä ja uskova kokee anteeksisaamisen riemua.
Tämä on minun motiivini kirjoittaa anteeksiantamisesta ja vanhurskauttamisesta.
Näistä aiheista on tarpeellista kirjoittaa koska on tullut esille, että monet uskovat eivät näitä asioita tunne kuin pinnallisesti. Sitten on niitä harhaoppeja, jotka pyrkivät tekemään kaiken tyhjäksi.
Minä tulkitsen sinun toiseen aiheeseen hyppäyksesi niin, että sinä et tunne anteeksiantamusta ja sen syvyyttä etkä vanhurskauttamista koska pyrit välttämään siitä keskustelua. Siksi että et itse tunne aihetta, sinä koet että minä opetan väärin.
Muistaakseni olemme yrittäneet keskustella samoista aiheista vuosia sitten samalla tuloksella. Sinä olet heti hyökännyt vastustamaan etkä ole perehtynyt opetukseeni, niin kuin et tälläkään kertaa välitä perehtyä. Mutta vastustaa pitää koska kaikki, paitsi sinä, ovat eksyttäjiä. Niin minulla ei ole kovin paljon uskoa, että sinä nyt käsittäisit, ja edes tahtoisit ymmärtää, mitä minä tahdon sanoa.
Sanomani onkin kirjoitettu vain niille uskoville, joille Jumala tahtoo minun kautta puhua anteeksi antamisesta ja vanhurskauttamisesta. En kirjoita muille.
Mvh J - KEli sinä ITSE voit kirjoittaa ja opettaa valhetta, ja se on siis kunkin omaa hölmöyttä jos sinua menee uskomaan !
Sekö nyt on sinun sanomasi ?
Tämä on emävalhetta yhä vain:
Niin paksua valhetta, ettei mitään mittaa, eikä määrää ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä et kykene näköjään mitään oikein arvioimaan !
Et edes sitä, että kuka on Jeesuksen oma ja kuka taas ei !
Eikä yhäkään totuuden sanominen muutu herjaamiseksi, vaikka sinä kuinka sitä inttäisit !
Niin ja sinä todellakin olisit syyttänyt Jeesusta lihalliseksi herjaajaksi, jos tuolloin olisit elänyt !
Joten kuka se tässä ja nyt on se lihallinen ?
Sen löydät peiliin katsomalla !Sinua on tosi helppo arvioida. Sinua voi lukea kuin avointa kirjaa.
Mitä enemmän kirjoitat, sen selkeämmäksi arvioiminen käy.
Hengen hedelmää on vaikeata ellei mahdotonta kirjoituksista löytää.
Lihan teot sen sijaan ovat nähtävissä kirjoituksistasi.
Hengen hedelmä puuttuu toiminnastasi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli sinä ITSE voit kirjoittaa ja opettaa valhetta, ja se on siis kunkin omaa hölmöyttä jos sinua menee uskomaan !
Sekö nyt on sinun sanomasi ?
Tämä on emävalhetta yhä vain:
Niin paksua valhetta, ettei mitään mittaa, eikä määrää !Sinun tulisi olla varovaisempi. Ei tulisi sanoa valheeksi
Jumalan ilmoittamaa anteeksiantamusta.
Jos et asiaa käsitä, Jumala ei ole sitä sinulle ilmoittanut.
Kuitenkaan sinun ei tarvitse hyökätä vastustamaan, sillä
voihan olla, että sanomani on todella Jumalasta.
Mikäli sanomani on Jumalasta, sinä et taistele minua
vaan Jumalaa vastaan. Minua suorastaan hirvittää sinun
kovuutesija uhkarohkea evankeliumin vastustaminen.
Miksi kukaan muu uskova ei vastusta tätä sanomaa?
Tätä palstaa lukee monet uskovat. Sinä olet yksin taistelussasi.
Ajatteletko todella, että olet ainoa oikeaoppinen palstalla?
Olen mielestäni perustellut oppini Raamatulla
"Synnit anteeksi" osion kirjoituksissa.
https://www.jumala-kanssamme.se/439636059/
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinua on tosi helppo arvioida. Sinua voi lukea kuin avointa kirjaa.
Mitä enemmän kirjoitat, sen selkeämmäksi arvioiminen käy.
Hengen hedelmää on vaikeata ellei mahdotonta kirjoituksista löytää.
Lihan teot sen sijaan ovat nähtävissä kirjoituksistasi.
Hengen hedelmä puuttuu toiminnastasi.Eli Totuuden sanominen on siis mätää hedelmää ?
Oletko ihan tosissasi ?
Minä olen juurta jaksain ja jopa rautalangasta vääntänyt nikki Mvh J - K:lle Raamatusta näyttäen sen, että nikki Mvh J - K:n kirjoitukset ovat selvääkin selvempää valhetta ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinun tulisi olla varovaisempi. Ei tulisi sanoa valheeksi
Jumalan ilmoittamaa anteeksiantamusta.
Jos et asiaa käsitä, Jumala ei ole sitä sinulle ilmoittanut.
Kuitenkaan sinun ei tarvitse hyökätä vastustamaan, sillä
voihan olla, että sanomani on todella Jumalasta.
Mikäli sanomani on Jumalasta, sinä et taistele minua
vaan Jumalaa vastaan. Minua suorastaan hirvittää sinun
kovuutesija uhkarohkea evankeliumin vastustaminen.
Miksi kukaan muu uskova ei vastusta tätä sanomaa?
Tätä palstaa lukee monet uskovat. Sinä olet yksin taistelussasi.
Ajatteletko todella, että olet ainoa oikeaoppinen palstalla?
Olen mielestäni perustellut oppini Raamatulla
"Synnit anteeksi" osion kirjoituksissa.
https://www.jumala-kanssamme.se/439636059/
Mvh J - KTässä ajassa on paljon niitä, jotka elävät ns. väärässä armossa ja vääntävät Armon irstaudeksi !
Juud. 4 Sillä teidän keskuuteenne on pujahtanut eräitä ihmisiä, joiden jo aikoja sitten on kirjoitettu tulevan tähän tuomioon, jumalattomia, jotka kääntävät meidän Jumalamme armon irstaudeksi ja kieltävät meidän ainoan valtiaamme ja Herramme, Jeesuksen Kristuksen.
Näille kaikille on yhteistä se, että he käyttävät Jeesusta / Jumalaa pahuuden verhona, jonka takana voi tehdä pahaa määrättömästi !
16 niinkuin vapaat,
!!!
ei niinkuin ne, joilla vapaus on pahuuden verhona, vaan niinkuin Jumalan palvelijat.
!!!
Tässä se sama sanoma on, jonka kautta sinäkin ruokit tätä samaa väärää asennetta muillekin !
------------------------------- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli Totuuden sanominen on siis mätää hedelmää ?
Oletko ihan tosissasi ?
Minä olen juurta jaksain ja jopa rautalangasta vääntänyt nikki Mvh J - K:lle Raamatusta näyttäen sen, että nikki Mvh J - K:n kirjoitukset ovat selvääkin selvempää valhetta !Sinäpä sen itsestäsi taas sanoit.
Kirjoitat totuutesi oikein isolla alkukirjaimella, ikään kuin tulkintasi ja ymmärryksesi olisi totuus.
Sellainen käytös on todellakin lihan tekoja, ei Pyhän Hengen hedelmää.
Muuten. Mvh J-K siteeraa Raamattua ja sinä uskallat julistaa senkin osan hänen kirjoituksistaan olevan selvääkin selvempää valhetta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinäpä sen itsestäsi taas sanoit.
Kirjoitat totuutesi oikein isolla alkukirjaimella, ikään kuin tulkintasi ja ymmärryksesi olisi totuus.
Muuten. Mvh J-K siteeraa Raamattua ja sinä uskallat julistaa senkin osan hänen kirjoituksistaan olevan selvääkin selvempää valhetta.Se nyt vain on niin, että tälläinen kirjoittelu oikein ruokkii väärän armon varassa synneissä elämisen ilman mitään parannuksen tekoa !
Tälläisestä touhusta ja asenteesta on tällä foorumilla siis oikein malli esimerkki, eli nikki Savis, joka on suoraan sanonut niin, ettei hänen mitään tarvitse anteeksi pyytää, kun kaikki hänen syntinsä on anteeksi annettu jo n. 2000v sitten ristillä !
Ja tuollaista pahasti paatunutta sydämen asennetta sinun kirjoituksesi siis ruokkii ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinäpä sen itsestäsi taas sanoit.
Muuten. Mvh J-K siteeraa Raamattua ja sinä uskallat julistaa senkin osan hänen kirjoituksistaan olevan selvääkin selvempää valhetta.Se on niin Raamatun mukaan, että:
1. Piet. 4:11 Jos joku puhuu, puhukoon niinkuin Jumalan sanoja;
2. Kor. 13:8 Sillä me emme voi mitään totuutta vastaan, vaan totuuden puolesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on niin Raamatun mukaan, että:
1. Piet. 4:11 Jos joku puhuu, puhukoon niinkuin Jumalan sanoja;
2. Kor. 13:8 Sillä me emme voi mitään totuutta vastaan, vaan totuuden puolesta.Muista kirjoittavasi myös itsellesi.
Raamattua ei saa käyttää itsensä korostamiseen.
Joka itseään suosittelee ei kestä koetusta.
Muista tämä.
Paljon kirjoitat että toimit Pyhän Hengen ohjaamana, mutta Hengen hedelmää ei vaan näy.
Muista kaikkien hairahtuvan jossakin asiassa.
Myös sinun totuutesi sisältää totuudesta pois hairahtumista.
Joten lopeta uskovien arvosteleminen.
Etsi itsellesi seurakuntayhteys.
Kaikki koetellaan seurakunnissa.
Pyhä Henki on uskovia yhteen kokoava.
Ja muista: Ei ole sinun asiasi päättää kuka on ylhäältä uudestisyntynyt ja kuka ei. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muista kirjoittavasi myös itsellesi.
Raamattua ei saa käyttää itsensä korostamiseen.
Joka itseään suosittelee ei kestä koetusta.
Muista tämä.
Paljon kirjoitat että toimit Pyhän Hengen ohjaamana, mutta Hengen hedelmää ei vaan näy.
Muista kaikkien hairahtuvan jossakin asiassa.
Myös sinun totuutesi sisältää totuudesta pois hairahtumista.
Joten lopeta uskovien arvosteleminen.
Etsi itsellesi seurakuntayhteys.
Kaikki koetellaan seurakunnissa.
Pyhä Henki on uskovia yhteen kokoava.
Ja muista: Ei ole sinun asiasi päättää kuka on ylhäältä uudestisyntynyt ja kuka ei.Yhä vain jankkaat loputtomasti samoja asioita, joihin olen jo sinulle Sanasta vastannut ja näyttänyt väitteitäsi valheiksi !
Vai kokoaa Pyhä Henki kaikki muka ?
14 Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
15 Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?
16 Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani".
17 Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani
18 ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias
Ja !
9 Minä kirjoitin teille kirjeessäni, ettette seurustelisi huorintekijäin kanssa;
10 en tarkoittanut yleensä tämän maailman huorintekijöitä tai ahneita tai anastajia tai epäjumalanpalvelijoita, sillä silloinhan teidän täytyisi lähteä pois maailmasta.
11 Vaan minä kirjoitin teille, että jos joku, jota kutsutaan veljeksi, on huorintekijä tai ahne tai epäjumalanpalvelija tai pilkkaaja tai juomari tai anastaja, te ette seurustelisi ettekä söisikään semmoisen kanssa.
12 Sillä onko minun asiani tuomita niitä, jotka ovat ulkopuolella? Ettekö tekin tuomitse vain niitä, jotka ovat sisäpuolella?
13 Mutta ulkopuolella olevat tuomitsee Jumala. "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha."
Miten tämä muka olisi mahdollista, jos ei olisi kykyä arvioida toisia ihmisiä ???
Samaa asiaa lisää:
1. Joh. 4:1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
Eli opit ja opettajat ja henget tulee koetella !
Täytyyhän sen koettelunkin olla mahdollista uskovalle, ei siihen muuten kehoitettaisi !
Minä en päätä sitä, että kuka on uudestisyntynyt ja kuka ei !
Mutta kyllä minä kykenen tunnistamaan uudestisyntymättömän, kunhan hetken olen tätä kunnolla tutkinut ja siis koetellut !
Ja Hengen hedelmistä sinä et tunnu ymmärtävän mitään, kun et sinä niitä minussakaan näe !
Enkä minä ole Raamattua käyttänyt mitenkään itsekorostukseen !
Se on itseasiassa mahdotonta, sillä Raamattu paljastaa ihmisen huonouden, eli Sana laittaa minut vain nöyräksi / nöyrtymään tunnustamaan oma vajavaisuuteni. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yhä vain jankkaat loputtomasti samoja asioita, joihin olen jo sinulle Sanasta vastannut ja näyttänyt väitteitäsi valheiksi !
Vai kokoaa Pyhä Henki kaikki muka ?
14 Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
15 Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?
16 Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani".
17 Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani
18 ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias
Ja !
9 Minä kirjoitin teille kirjeessäni, ettette seurustelisi huorintekijäin kanssa;
10 en tarkoittanut yleensä tämän maailman huorintekijöitä tai ahneita tai anastajia tai epäjumalanpalvelijoita, sillä silloinhan teidän täytyisi lähteä pois maailmasta.
11 Vaan minä kirjoitin teille, että jos joku, jota kutsutaan veljeksi, on huorintekijä tai ahne tai epäjumalanpalvelija tai pilkkaaja tai juomari tai anastaja, te ette seurustelisi ettekä söisikään semmoisen kanssa.
12 Sillä onko minun asiani tuomita niitä, jotka ovat ulkopuolella? Ettekö tekin tuomitse vain niitä, jotka ovat sisäpuolella?
13 Mutta ulkopuolella olevat tuomitsee Jumala. "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha."
Miten tämä muka olisi mahdollista, jos ei olisi kykyä arvioida toisia ihmisiä ???
Samaa asiaa lisää:
Eli opit ja opettajat ja henget tulee koetella !
Täytyyhän sen koettelunkin olla mahdollista uskovalle, ei siihen muuten kehoitettaisi !
Minä en päätä sitä, että kuka on uudestisyntynyt ja kuka ei !
Mutta kyllä minä kykenen tunnistamaan uudestisyntymättömän, kunhan hetken olen tätä kunnolla tutkinut ja siis koetellut !
Ja Hengen hedelmistä sinä et tunnu ymmärtävän mitään, kun et sinä niitä minussakaan näe !
Enkä minä ole Raamattua käyttänyt mitenkään itsekorostukseen !
Se on itseasiassa mahdotonta, sillä Raamattu paljastaa ihmisen huonouden, eli Sana laittaa minut vain nöyräksi / nöyrtymään tunnustamaan oma vajavaisuuteni.Ei se ole valhetta, että Pyhän hengen hedelmä ei sinussa tule esiin.
Lihan teot sen sijaan ovat hyvinkin näkyvät.
"kaikki, jotka uskoivat, olivat yhdessä".
"älkäämme jättäkö seurakunta omaa seurakuntakokoustamme"
Huomaa myös että koetteleminen on seurakunnan tehtävä, koetelkaa.
Siinä ei sanota että koettele, vaan monikossa koetelkaa.
Huomaa, että sinä itse olet jäävi todistamaan puolestasi, mitä tulee Hengen hedelmään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se ole valhetta, että Pyhän hengen hedelmä ei sinussa tule esiin.
Lihan teot sen sijaan ovat hyvinkin näkyvät.
"älkäämme jättäkö seurakunta omaa seurakuntakokoustamme"
Huomaa myös että koetteleminen on seurakunnan tehtävä, koetelkaa.
Siinä ei sanota että koettele, vaan monikossa koetelkaa.
Huomaa, että sinä itse olet jäävi todistamaan puolestasi, mitä tulee Hengen hedelmään.Älä viitsi valehdella päin naamaa !
Koetteleminen on jokaisen uskovan tehtävä !
Jokaikisen uudestisyntyneen uskovan joka tulee Jumalan opettamaksi, tulee koetella kaikki nekin opit, jotka hänelle on jo opetettu siinä vaiheessa, kun hän itse ei ole omannut kyllin tietoa ja ymmärrystä kyetäkseen itse asioita arvioimaan Raamatun Sanalla !
Eli puhut ja opetat TÄYTTÄ VALHETTA !
Miksi ?
No, kun sinä haluat estää kaiken koettelun ja arvioinnin, jotta sinun omat valheesi ja väärät oppisi eivät paljastuisi, etkä sinä itse paljastuisi eksyneeksi eksyttäksi !
Mutta tässäkin asiassa sinä JO paljastuit valehtelijaksi ja eksyttäjäksi !
Joten turhaan yrität sinä olet JO paljastunut ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä viitsi valehdella päin naamaa !
Koetteleminen on jokaisen uskovan tehtävä !
Jokaikisen uudestisyntyneen uskovan joka tulee Jumalan opettamaksi, tulee koetella kaikki nekin opit, jotka hänelle on jo opetettu siinä vaiheessa, kun hän itse ei ole omannut kyllin tietoa ja ymmärrystä kyetäkseen itse asioita arvioimaan Raamatun Sanalla !
Eli puhut ja opetat TÄYTTÄ VALHETTA !
Miksi ?
No, kun sinä haluat estää kaiken koettelun ja arvioinnin, jotta sinun omat valheesi ja väärät oppisi eivät paljastuisi, etkä sinä itse paljastuisi eksyneeksi eksyttäksi !
Mutta tässäkin asiassa sinä JO paljastuit valehtelijaksi ja eksyttäjäksi !
Joten turhaan yrität sinä olet JO paljastunut !Seurakunta koettelee.
Yksinäinen uskova ei ole seurakunta.
Voi toki koetella, mutta ilman seurakuntaa se ei toimi, niin kuin tarkoitettu on.
Kuten kehoitus koetella koskee tuossa Tessalonikian seurakuntaa, ei yksittäistä uskovaa.
Se on seurakunnnan toimintaa koskeva kehoitus.
"älkäämme jättäkö omaa seurakuntakokoustamme"
Muista myös että olet jäävi todistamaan puolestasi, mitä tulee Hengen hedelmään.
Siihenkin tarvitset seurakunnan tms. todistuksen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Seurakunta koettelee.
Voi toki koetella, mutta ilman seurakuntaa se ei toimi, niin kuin tarkoitettu on.
Kuten kehoitus koetella koskee tuossa Tessalonikian seurakuntaa, ei yksittäistä uskovaa.
Muista myös että olet jäävi todistamaan puolestasi, mitä tulee Hengen hedelmään.
Siihenkin tarvitset seurakunnan tms. todistuksen.Näytätkö nyt sen, missä Raamattu sanoo, että "seurakunta vain koettelee" !
Tuo on TÄYTTÄ PUPPUA ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Seurakunta koettelee.
Siihenkin tarvitset seurakunnan tms. todistuksen.Pitää vielä sanoa se, että nämä juttusi ja väittesi ovat todella naurettavia ja säälittäviä jopa.
Tyhmempikin tajuaa nämä ihan hölynpölyksi ja silkaksi valheeksi !
Etkö sinä itse sitä tajua ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitää vielä sanoa se, että nämä juttusi ja väittesi ovat todella naurettavia ja säälittäviä jopa.
Tyhmempikin tajuaa nämä ihan hölynpölyksi ja silkaksi valheeksi !
Etkö sinä itse sitä tajua ?Tässä näkyy taas valheellinen toimintasi.
En ole kirjoittanut "seurakunta vain koettelee".
Tuo on sinun väärä todistus, eli väärennät totuutta.
Paavali kirjoitti kehoituksen seurakunnalle.
"Paavali ja Silvanus ja Timoteus tessalonikalaisten seurakunnalle"
"1. Tess. 5:21 mutta koetelkaa kaikki, pitäkää se, mikä hyvää on;"
Seurakunta siis koettelee.
Suorat siteeraukset Sanasta eivät ole myöskään "hölynpölyä" uskoville.
"Kuinka siis on, veljet? Kun tulette yhteen, on jokaisella jotakin annettavaa" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä näkyy taas valheellinen toimintasi.
En ole kirjoittanut "seurakunta vain koettelee".
Tuo on sinun väärä todistus, eli väärennät totuutta.
Paavali kirjoitti kehoituksen seurakunnalle.
"Paavali ja Silvanus ja Timoteus tessalonikalaisten seurakunnalle"
"1. Tess. 5:21 mutta koetelkaa kaikki, pitäkää se, mikä hyvää on;"
Seurakunta siis koettelee.
Suorat siteeraukset Sanasta eivät ole myöskään "hölynpölyä" uskoville.
"Kuinka siis on, veljet? Kun tulette yhteen, on jokaisella jotakin annettavaa"Kun Paavali kirjoittaa Seurakunnalle, niin silloin Paavali kirjoittaa JOKAISELLE Seurakuntalaiselle samalla !
Älä nyt ihan hölmöksi heittäänny !
Mutta minä käsitin tuossa juuri sen mistä kenkä sinun kohdallasi puristaa oikeasti !
Sinä olet yhä lapsi !
Siis olet täysin Hengellisten vanhempiesi varassa ja heidän neuvonjensa varassa, sinä siis et pärää yksin !
Siksi sinä väkisin joudut kaiken aikaa tukeutumaan Seurakuntaan ja sen vanhempiin !
Sinun tulisi kasvaa aikuiseksi, siis Hengellisesti aikuiseksi ja sitten sinäkin itse kykenisit arvioimaan ja arvostelemaan ja koettelemaan kaikki asiat, kuten Sana sanoo Hengellisen aikuisuuden saavuttaneesta !
9 vaan, niinkuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat".
10 Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin.
11 Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki.
15 Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan.
Mutta kasvamaton siis on yhä vanhempien varassa täsyin jopa ja liikaakin kuten sinä !
Olet siis yhä tässä tilassa josta tässä kerrotaan:
Ef. 4:14 ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;
Laajemmin:
13 kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään,
14 ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;
15 vaan että me, totuutta noudattaen rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus,
16 josta koko ruumis, yhteen liitettynä ja koossa pysyen jokaisen jänteensä avulla, kasvaa rakentuakseen rakkaudessa sen voiman määrän mukaan, mikä kullakin osalla on.
Sinun kohdallasi toteutuu siis tämäkin:
Hepr. 5:12 Sillä te, joiden olisi jo aika olla opettajia, olette taas sen tarpeessa, että teille opetetaan Jumalan sanojen ensimmäisiä alkeita; te olette tulleet maitoa tarvitseviksi, ei vahvaa ruokaa.
13 Sillä jokainen, joka vielä nauttii maitoa, on kokematon vanhurskauden sanassa, sillä hän on lapsi;
14 mutta vahva ruoka on täysi-ikäisiä varten, niitä varten, joiden aistit tottumuksesta ovat harjaantuneet erottamaan hyvän pahasta.
Tässä viimeisessä on todella hyvin kerrottu sinun tilasi, maitoa maitoa sinä huudat ja vingut yhä vain, et kestä vahvaa ruokaa ollenkaan näköjään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun Paavali kirjoittaa Seurakunnalle, niin silloin Paavali kirjoittaa JOKAISELLE Seurakuntalaiselle samalla !
Älä nyt ihan hölmöksi heittäänny !
Mutta minä käsitin tuossa juuri sen mistä kenkä sinun kohdallasi puristaa oikeasti !
Sinä olet yhä lapsi !
Siis olet täysin Hengellisten vanhempiesi varassa ja heidän neuvonjensa varassa, sinä siis et pärää yksin !
Siksi sinä väkisin joudut kaiken aikaa tukeutumaan Seurakuntaan ja sen vanhempiin !
Sinun tulisi kasvaa aikuiseksi, siis Hengellisesti aikuiseksi ja sitten sinäkin itse kykenisit arvioimaan ja arvostelemaan ja koettelemaan kaikki asiat, kuten Sana sanoo Hengellisen aikuisuuden saavuttaneesta !
9 vaan, niinkuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat".
10 Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin.
11 Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki.
15 Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan.
Mutta kasvamaton siis on yhä vanhempien varassa täsyin jopa ja liikaakin kuten sinä !
Olet siis yhä tässä tilassa josta tässä kerrotaan:
Ef. 4:14 ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;
Laajemmin:
13 kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään,
14 ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;
15 vaan että me, totuutta noudattaen rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus,
16 josta koko ruumis, yhteen liitettynä ja koossa pysyen jokaisen jänteensä avulla, kasvaa rakentuakseen rakkaudessa sen voiman määrän mukaan, mikä kullakin osalla on.
Sinun kohdallasi toteutuu siis tämäkin:
Hepr. 5:12 Sillä te, joiden olisi jo aika olla opettajia, olette taas sen tarpeessa, että teille opetetaan Jumalan sanojen ensimmäisiä alkeita; te olette tulleet maitoa tarvitseviksi, ei vahvaa ruokaa.
13 Sillä jokainen, joka vielä nauttii maitoa, on kokematon vanhurskauden sanassa, sillä hän on lapsi;
14 mutta vahva ruoka on täysi-ikäisiä varten, niitä varten, joiden aistit tottumuksesta ovat harjaantuneet erottamaan hyvän pahasta.
Tässä viimeisessä on todella hyvin kerrottu sinun tilasi, maitoa maitoa sinä huudat ja vingut yhä vain, et kestä vahvaa ruokaa ollenkaan näköjään.Ei se auta vaikka kirjoitat kuinka pitkiä viestejä.
Seurakunta koettelee, niin on tarkoitus.
Uskovat kokoontuvat yhteen.
Sanot hölynpölyksi suoraa lainausta Sanasta.
Valehtelet toisten sanomiksi sellaista mitä he eivät ole sanoneet.
Mistä se kiikastaa, että et toimi Sanan mukaisesti.
- Anonyymi
Kannattaa tutustua alla olevaan listaan ja verrata sitä palstakirjoittajien käyttäytymiseen. Näin voimme oppia tuntemaan ihmistä, jonka tekstejä luemme.
Ei kaikilla kirjoittajilla ole kaikki muumit kotona.
Tässä lista narsistin ominaisuuksista. Tämä persoonallisuushäiriö on hyvä tuntea koska narsisteja on ehkä enemmän kuin tieteellisesti tunnustetaan. Sama Vakin tunnustaa että niin saattaa olla.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/14215784/luetaankosanaa2-emvr62em-lateraalinen
Narsistien ominaisuuksia. Tässä 21 ominaisuutta. Linkissä niitä lisää yhteensä 46.
1. Itsekeskeinen. Hänen tarpeensa ovat kaikkein tärkeimmät.
2. Ei katumusta virheiden tai väärintekojen jälkeen.
3. Epäluotettava, kykenemätön sitoutumaan.
4. Ei piittaa tekojensa seurauksista.
5. Projisoi vikansa muihin. Kova syyttämään, ei koskaan hänen vikansa.
6. Omatunto vajavainen tai olematon.
7. Epäherkkä toisten tarpeille ja tunteille.
8. Huono stressinsietokyky. Herkkä suuttumaan ja raivoamaan.
9. Järkiperäistää helposti. Elää järjellä. Vääntää keskustelun omaksi edukseen toisen kustannuksella. Jos joutuu ansaan, jatkaa puhumista, vaihtaa aihetta tai suuttuu.
10. Valtava tarve kontrolloida tilanteita, keskusteluja ja muita ihmisiä.
11. Kontrolloi keskusteluja. Täytyy sanoa ensimmäinen ja viimeinen sana.
12. Ilmaisee harvoin arvostusta.
13. Suureellinen. Vakuuttunut siitä että hän tietää enemmän kuin muut ja tekee kaiken oikein.
14. Ei kykene näkemään omaa osuuttaan suhteessa toisiin ihmisiin. Puolustautuu nuhdeltaessa. Ei koskaan hänen vikansa.
15. Rikkoo ihmisten sydämet tehdäkseen heistä hänessä riippuvia.
16. Ystävällinen vain jos saa sinulta sen mitä hän tahtoo.
17. Hänen on oltava oikeassa, voitettava ja näytettävä hyvältä.
18. Ilmoittaa, ei keskustele. Kertoo, ei kysy.
19. Jatkuva "Olen OK ja voin hyvin, eikä minun tarvitse kuunnella sinun näkökantojasi tai ajatuksiasi".
20. Kokee olevansa aina väärinymmärretty.
21. Tunnet olosi kurjaksi hänen lähellään. Hän kuluttaa sinua.- Anonyymi
Tämä on massapostaamista !
Laitan saman vastineen tähänkin:
Vastaat näistäkin valheistasi aikanasi Herran edessä !
Miksi ihmeessä keräät Jumalan vihaa päällesi valehtelemalla loputtomasti ?
9 Tuska ja ahdistus jokaisen ihmisen sielulle, joka pahaa tekee, juutalaisen ensin, sitten myös kreikkalaisen;
Kaltaisistasi valehtelijoista Jeesus itse sanoi näin:
Joh. 8:44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.
Mutta minä siis en vedä sinua näistäkään valheistasi tilille, vaan saat ihan itse vastata niistä aikanasi yksin Herralle !
Säälin sinua jo etukäteen, sillä sinä selvästi et käsitä sitä, mitä sinä itsellesi aiheutat !
- Anonyymi
Mä en enää tiedä kuka täällä puhuu ja mistäkin.
- Anonyymi
Eikä ole ihme, sellaisia sekoiluja ja käsittämättömiä uskomuksia on näistä veijareista paljastunut, että ei voi kuin pyöritellä päätään ja ihmetellä, että miten kaikki tämä edes on mahdollista ?
Siis kuten nyt tämän nikki Mvh J - K:n kohdalla ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä ole ihme, sellaisia sekoiluja ja käsittämättömiä uskomuksia on näistä veijareista paljastunut, että ei voi kuin pyöritellä päätään ja ihmetellä, että miten kaikki tämä edes on mahdollista ?
Siis kuten nyt tämän nikki Mvh J - K:n kohdalla !Turha sinun on aloittaja laitella jatkuvasti kommentteja omaan ketjuusi, ikään kuin sinulla olisi useampikin seuraaja. Se olet vain sinä itse, joka täällä kirjoittelee yksiksensä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turha sinun on aloittaja laitella jatkuvasti kommentteja omaan ketjuusi, ikään kuin sinulla olisi useampikin seuraaja. Se olet vain sinä itse, joka täällä kirjoittelee yksiksensä.
Nämä sinun juttusi menevät jo todella säälittäviksi.
Keksit omasta päästäsi ihan käsittämättömiä juttuja, joilla ei ole todellisuus pohjaa.
Sinä et voi tietää noistakaan asioista/ väitteistäsi oikeasti hölkäsen pölähtävää !
Et tiedä kuka milloinkin kirjoittaa !
Ja se oli täysi valhe, että minä yrittäisin jotenkin hämätä jotakin täällä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nämä sinun juttusi menevät jo todella säälittäviksi.
Keksit omasta päästäsi ihan käsittämättömiä juttuja, joilla ei ole todellisuus pohjaa.
Sinä et voi tietää noistakaan asioista/ väitteistäsi oikeasti hölkäsen pölähtävää !
Et tiedä kuka milloinkin kirjoittaa !
Ja se oli täysi valhe, että minä yrittäisin jotenkin hämätä jotakin täällä.Toivottomuutesi paistaa läpi ja vahvasti! Et tunne minua!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toivottomuutesi paistaa läpi ja vahvasti! Et tunne minua!
Oma kirjoituksesi JO sinut ja sisimpäsi paljasti, et sitä kyennyt salaamaan !
Joten sinun on ihan turhaa enää rypistellä, vahinko on jo tapahtunut, etkä sitä saa tekemättömäksi millään ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oma kirjoituksesi JO sinut ja sisimpäsi paljasti, et sitä kyennyt salaamaan !
Joten sinun on ihan turhaa enää rypistellä, vahinko on jo tapahtunut, etkä sitä saa tekemättömäksi millään !Ainoa vahinko on sinulla, joka et näe omaa tilaasi. Etkä edes tajua kuinka kaukana olet ristin sovitustyöhön samaistumisesta ja sen sisäistämisestä sekä Jeesuksen rakkauden heijastamisesta. Ne eivät huou kirjoituksistasi.
Ongelmasi on se, ettet kykene kääntymään itseesi. Sinulle on vain tärkeintä saada arvostella muita ja saada viimeinen sana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainoa vahinko on sinulla, joka et näe omaa tilaasi. Etkä edes tajua kuinka kaukana olet ristin sovitustyöhön samaistumisesta ja sen sisäistämisestä sekä Jeesuksen rakkauden heijastamisesta. Ne eivät huou kirjoituksistasi.
Ongelmasi on se, ettet kykene kääntymään itseesi. Sinulle on vain tärkeintä saada arvostella muita ja saada viimeinen sana.Herran Rakkaus perustuu AINA Totuuteen !
Mutta sinä haluat minunkin luopuvan Totuudesta ja rakastaa ilman sitä !
Siihen minä en tule suostumaan ikinä !
Joh. 17:17 Pyhitä heidät totuudessa; sinun sanasi on totuus.
2. Joh. 1 Vanhin valitulle rouvalle ja hänen lapsillensa, joita minä TOTUUDESSA RAKASTAN
3. Joh. 1 Vanhin rakkaalle Gaiukselle, jota minä TOTUUDESSA RAKASTAN
2. Joh. 4 Minua on suuresti ilahuttanut, että olen lastesi joukossa havainnut olevan niitä, jotka TOTUUDESSA VAELTAVAT sen käskyn mukaan, jonka me olemme saaneet Isältä.
EI VALHEESSA !
EI ILMAN TOTUUTTA !
- Anonyymi
Ei muuten käsitellä. Minusta kun ei ole juoruämmäksi.
- Anonyymi
Totuuden kertominen opillisesta eksytyksestä ei ole juoruilua, se on vain eksytyksen ja eksyttäjän paljastamista, jotta muutkin eivät samaan eksytykseen eksy !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totuuden kertominen opillisesta eksytyksestä ei ole juoruilua, se on vain eksytyksen ja eksyttäjän paljastamista, jotta muutkin eivät samaan eksytykseen eksy !
Uskottele vain itsellesi!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskottele vain itsellesi!
Ei tarvitse uskotella yhtään mitään, minä jo Tiedän varmasti tämän asian !
Sen voi nähdä jo Jeesuksen omasta toiminnasta selvästi !
Jeesus sanoi suoraan ja selvästi Totuuden esim. fariseuksista ja kirjanoppineista, eikä säästellyt sanojaan, kuten ei Johannes Kastajakaan !
Mutta te yritätte estää Totuuden sanomisen, jotta voisitte levitellä omia valheitanne ja harhaoppejenne !
Mutta se ei vain tule onnistumaan, tulen olemaan piikkinä lihassanne niin kauan, kun Herra hyväksi ja tarpeelliseksi näkee !
Mutta minä kyllä ymmärrän hyvin teidän vihanne ja katkeruutenne, sillä onhan se ikävää ja tuntuu ikävältä, kun joku paljastaa teidän valheenne ja harhaoppinne !
Kukaan valehtelija / väärin toimiva ei Sanan mukaan halua paljastua, eli tulla valkeuteen, koska valkeus paljastaa !
Joh. 3:20 Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi.
Joka siis pahaa tekee !
Vihaa valkeutta, eli Totuutta !
Eli on siis mielistynyt valheeseen ja vääryyteen !
7 Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
!!!
12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.
!!!
Eli eksytys on teidätkin paljastanut ja Herran seulonta on teidän kodallanne onnistunut , olette jo paljastuneet !
Mutta vielä on teilläkin aika ja mahdollisuus tehdä parannus pahuudestanne ja valheistanne !
Se on SUURTA Jumalan armoa se ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus sanoi suoraan ja selvästi Totuuden esim. fariseuksista ja kirjanoppineista, eikä säästellyt sanojaan, kuten ei Johannes Kastajakaan !
Mutta te yritätte estää Totuuden sanomisen, jotta voisitte levitellä omia valheitanne ja harhaoppejenne !
Mutta se ei vain tule onnistumaan, tulen olemaan piikkinä lihassanne niin kauan, kun Herra hyväksi ja tarpeelliseksi näkee !
Mutta minä kyllä ymmärrän hyvin teidän vihanne ja katkeruutenne, sillä onhan se ikävää ja tuntuu ikävältä, kun joku paljastaa teidän valheenne ja harhaoppinne !
Kukaan valehtelija / väärin toimiva ei Sanan mukaan halua paljastua, eli tulla valkeuteen, koska valkeus paljastaa !
Joh. 3:20 Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi.
Joka siis pahaa tekee !
7 Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
!!!
12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.
!!!
Eli eksytys on teidätkin paljastanut ja Herran seulonta on teidän kodallanne onnistunut , olette jo paljastuneet !
Mutta vielä on teilläkin aika ja mahdollisuus tehdä parannus pahuudestanne ja valheistanne !
Se on SUURTA Jumalan armoa se !Voi sinua!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi sinua!
Kuten sanottua:
Mutta vielä on sinullakin aika ja mahdollisuus tehdä parannus pahuudestasi ja valheistasi !
Se on SUURTA Jumalan armoa se ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joka siis pahaa tekee !
!!!
!!!
Se on SUURTA Jumalan armoa se !"Joka siis pahaa tekee !
Vihaa valkeutta, eli Totuutta !"
Lopeta siis tekemästä pahaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Joka siis pahaa tekee !
Vihaa valkeutta, eli Totuutta !"
Lopeta siis tekemästä pahaa.Totuuden puhuminen ei yhäkään ole pahaa eikä väärää !
Vaikka se totuus sinua satuttaakin, kun elät valheessa.
Sinä vihaat siis valkeutta / totuutta, etkä tahdo paljastua väärintekijäksi / valehtelijaksi !
Paavalin sanoin sanon minä nyt sinulle myös samoin:
Gal. 4:16 Onko minusta siis tullut teidän vihamiehenne sentähden, että minä puhun teille totuuden? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totuuden puhuminen ei yhäkään ole pahaa eikä väärää !
Sinä vihaat siis valkeutta / totuutta, etkä tahdo paljastua väärintekijäksi / valehtelijaksi !
Gal. 4:16 Onko minusta siis tullut teidän vihamiehenne sentähden, että minä puhun teille totuuden?Ei totuuden.
Sinulla vaan sattuu olemaan oma totuutesi, mitä pidät totuutena.
Jos totuutta tekisit Hengen hedelmä sinussa näkyisi.
Nyt näkyy lihan teot ilmeisinä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Gal. 4:16 Onko minusta siis tullut teidän vihamiehenne sentähden, että minä puhun teille totuuden?Sanassa täytyy olla Henki jotta se olisi Jumalasta ja totuus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei totuuden.
Sinulla vaan sattuu olemaan oma totuutesi, mitä pidät totuutena.
Jos totuutta tekisit Hengen hedelmä sinussa näkyisi.
Nyt näkyy lihan teot ilmeisinä.Sinä vain itse lihallisena, et käsitä Hengellisiä.
Se sinulla on ongelmana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Gal. 4:16 Onko minusta siis tullut teidän vihamiehenne sentähden, että minä puhun teille totuuden?"Totuuden puhuminen ei yhäkään ole pahaa eikä väärää !".
Voi sinua rakkaudetonta sokeaa! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Totuuden puhuminen ei yhäkään ole pahaa eikä väärää !".
Voi sinua rakkaudetonta sokeaa!Kuten sanottu jo useaankin kertaan, niin:
AINA Rakkaus ja Totuus yhdessä !
Jos se tuntuu sinusta ja sinä koet sen rakkaudettomuudeksi, niin sille minä en voi mitään.
Se on sinun oma ongelmasi ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joka siis pahaa tekee !
!!!
!!!
Se on SUURTA Jumalan armoa se !<zzzonhan se ikävää ja tuntuu ikävältä, kun joku paljastaa
teidän valheenne ja harhaoppinne<<< !
Sinä rakennat olkinuken, omat tulkintasi, minun teksteistäni.
Sitten sinä paljastat omat tulkintasi, oman olkinukkesi, harhaopiksi
ja valheeksi. Ja oikein sinä teetkin; olkinukkesi on todellaki valhe.
Mvh J - K
- Anonyymi
Yritän vielä kerran avata tätä asiaa, kun Herra nosti sen mieleen.
Kun ihminen uudestisyntyy, niin siinä Jumala ympärileikkaa uskoontulevan sydämen.
Tämä käytännössä tarkoittaa siis sitä, että uskoontullut elää aralla sydämellä ja pyrkii kaikin tavoin ja keinoin toimimaan oikein ja hyvin ja Jumalan tahdossa.
Ydin tuossa muutoksessa ihmisen sisimmässä on juurikin tuo arka ja herkkä sydän, eli herkällä tunnolla vaeltaminen.
Siinä alkuvaiheessa sitä tajuaa tehneensä paljon vääryyttä monille ja sitä sitten katuu ja sydämeen nousevat tietyt asiat, jotka uskova itse kokee sydämessään, että ne pitää sopia ja sovittaa ja selvittää ja pyytää anteeksi.
Tämän sitten vahvistaa myös uudestisyntymässä saatu Pyhä Henki omalta osaltaan, eli Henki johdattaa nyt ja nostaa niitä asioita mieleen uskoon tulleelle.
Nyt jos ja kun tälläiselle aralla tunnolla / sydämellä ja Jumalan tahdossa vaeltamaan aloittavalle joku vanhempi uskova tulee opettamaan juuri tälläistä:
Niin tuosta nuori uskova voi erehtyä luulemaan niin, ettei hänen täydykkään tehdä vaikeita ratkaisuja ja tekoja, vaan hän voi mukavasti laistaa siitä ,mitä hänen oma sydämensä ja Pyhä Henki ovat häntä kehoittaneet tekemään.
Tuo nuori uskova siis tälläisen kirjoituksen ja vanhemman uskovan ohjeistuksen kautta kovettaa oman sydämensä ja tuntonsa saman tien ja samalla hiljentää ja ohittaa Pyhän Hengen kehoituksen, jonka on selvästi saanut.
Siis kun "niitä syntejä ei yksinkertaisesti ole koskaan ollutkaan, eikä niitä Jumalan maailmassa edes tapahtunutkaan, ne ovat KAIKKI POISTUNEET" !
Mieti nyt hyvä ihminen sitä, että mitä sinä tälläisellä kirjoituksellasi voit aikaansaada nuorissa uskovissa, jotka vielä eivät voi millään kaikkea ymmärtää, eivätkä kykene itse kirjoitustasi arvioimaan oikein.
Sinulla Mvh J - K, on vastuu Jumalan edessä opetuksistasi ja sillä joka opettaa sen vastuu on Sanan mukaan suurempi, juuri tästä kyseisestä syystä !
Tälläistä Herra nosti mieleeni vielä nukkumaan mennessä ja minun piti se vielä näköjään jakaa.- Anonyymi
Hieman sivusta "asiaan puuttumista":
Eikös tämä Mvh J - K:n opetus ole aika pitkälle, sanoisinko, helluntailaista synnittömyysharhaa.
Niin, eikö Kalevi Lehtinen, joka ei tosin ollut helluntailainen, opettanut, ettei uskovan ihmisen tarvitse enää syntejään anteeksi pyytää!?
Siis, niitä jokapäiväisiä, joita uskovatkin tavalla tai toisella vääjäämättä tekevät?
Yksikään ihminen ei täällä ajassa synnittömäksi itsessään tule.
Niin sanottu sisällissota uskovassa ihmisessä, liha/vanha ihmisemme ( vanha aatami) vastaan uudestisyntynyt ihmisemme.
Liha vastaan henki, henki vastaan liha.
No, jos menin vähän sivuun aloituksesi pääaiheesta, tämmöistä tuli kuitenkin mieleeni.
s-seutulainen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös tämä Mvh J - K:n opetus ole aika pitkälle, sanoisinko, helluntailaista synnittömyysharhaa.
Niin, eikö Kalevi Lehtinen, joka ei tosin ollut helluntailainen, opettanut, ettei uskovan ihmisen tarvitse enää syntejään anteeksi pyytää!?
Siis, niitä jokapäiväisiä, joita uskovatkin tavalla tai toisella vääjäämättä tekevät?
Niin sanottu sisällissota uskovassa ihmisessä, liha/vanha ihmisemme ( vanha aatami) vastaan uudestisyntynyt ihmisemme.
No, jos menin vähän sivuun aloituksesi pääaiheesta, tämmöistä tuli kuitenkin mieleeni.
s-seutulainenTätä asiaa voi miettiä ja tutkia sitä kautta, että miettii vaikka avioliittoa ja siinä siis parisuhdetta.
Eli jos rikot, tai satutat, tai toimit väärin puolisoasi kohtaan, niin pyydätkö anteeksi, vai et ?
Raamattu sanoo ja puhuu asiasta seuraavaa:
Ef. 4:26 "Vihastukaa, mutta älkää syntiä tehkö." Älkää antako auringon laskea vihanne yli,
Se tarkoittaa sitä, että päivä syklillä viimeistään, olisi hyvä hoitaa asiat kuntoon.
Meiluiten siis niin nopeasti kuin vain voi ja on mahdollista.
Eli eihän siis parisuhdekkaan pysy kunnossa, jos ensin myönnetä omia vääriä toimia ja sitten ei anteeksi pyydellä, eikä sovita / soviteta asioita.
Sitä en voi ymmärtää, että monille uskoville tälläiset perus asiat ihmis-, ja Jumalasuhteessa ovat täysin hakusessa ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
s-seutulainenOletko sinäkin rakastunut niin syntiin ja olkinukkeihin, että niitä on
niin kiva tuijottaa ja niitä pitää rakentaa, jopa toisten katseltaviksi.
Sinä oletkin täällä kehuskellut kuinka suuri syntinen sinä olet.
Ja jopa minun ja kalamoksen mitätöijä ja polkija sekä tuomarikin on
innostunut tunnustamaan, että on hänelläkin syntiä niin kovasti,
että. Kyllä olette nöyriä poikia, ainakin omasta mielelestänne.
No harrastuksethan ne ovat nämäkin, ehkä.
Te saatte pitä syntinne, mutta teillä on toinen mahdollisuus;
luovuttaa ne Jeesukselle ja Jeesuksen veri puhdistaa kaikesta
synnistä. Ja sitten uutta syntiä tekemään, että on uutta syntiä
tunnustettavana ja uutta syntiä tuoda Jeesukselle. Muussa
tapauksessahan olisitte ilman syntiä. Ja sehän ei käy
nöyrälle syntinsä tuntevalle ja syntejään tunnustavalle uskovalle?
Eihän samoja syntejä saa tuoda Herralle useita kertoja?
Muuten voi syyllistyä uuteen syntiin; Herran kiusaamiseen
anteeksi annetuilla ja anteeksi saaduilla synneillä, jotka
Jumala on jo pyyhkinyt pois kirjoistaan ja muististaan (.
Mutta kun synti on niin houkuttelevan kivaa, ja sitä on niin
hyvä katsella, niin senkö tähden tahdotte pysyä synnissä?
Jos synti on niin hyvä pitää itsellään, niin Jumala ei pakota
ketään niistä luopumaan.
Jes 43:24 "Et ole minulle kalmoruokoa hopealla ostanut etkä
minua teurasuhriesi rasvalla ravinnut - et, vaan sinä olet minua
synneilläsi vaivannut, rasittanut minua pahoilla töilläsi. Minä,
minä pyyhin pois sinun rikkomuksesi itseni tähden, enkä sinun
syntejäsi muista."
Jes 44:22 "Minä pyyhin pois sinun rikkomuksesi niinkuin pilven
ja sinun syntisi niinkuin sumun. Palaja minun tyköni, sillä minä
lunastan sinut."
Heb 10:1 Sillä koska laissa on vain tulevan hyvän varjo, ei itse
asiain olemusta, ei se koskaan voi samoilla jokavuotisilla uhreilla,
joita he alinomaa kantavat esiin, tehdä niiden tuojia täydellisiksi.
Sillä eikö muutoin olisi lakattu niitä uhraamasta, koska näillä, jotka
jumalanpalvelustaan toimittavat, kerran puhdistettuina, EI ENÄÄ
OLISI OLLUT MITÄÄN TUOTOA SYNNEISTÄ ? Mutta niissä on
jokavuotinen MUISTUTUS SYNNEISTÄ. Sillä mahdotonta on, että
härkäin ja kauristen veri VOI OTTAA POIS SYNTEJÄ.
TARVITTIIN UHRI, JOKA POISTAA SYNNIN, siksi ja
Heb 10:5 SENTÄHDEN hän maailmaan tullessaan sanoo:
"Uhria ja antia sinä et tahtonut, mutta ruumiin sinä minulle
valmistit; 6 polttouhreihin ja syntiuhreihin sinä et mielistynyt.
7 Silloin minä sanoin: 'Katso, minä tulen - kirjakääröön on
minusta kirjoitettu - tekemään sinun tahtosi, Jumala'."
8 Kun hän ensin sanoo: "Uhreja ja anteja ja polttouhreja ja
syntiuhreja sinä et tahtonut etkä niihin mielistynyt", vaikka niitä
lain mukaan uhrataankin, 10:9 sanoo hän sitten: "Katso, minä
tulen tekemään sinun tahtosi". Hän poistaa ensimmäisen,
pystyttääkseen toisen.
10 Ja tämän tahdon perusteella ME OLEMME PYHITETYT
Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan.
11 Ja kaikki papit seisovat päivä päivältä palvelustaan
toimittamassa ja usein uhraamassa, aina samoja uhreja, jotka
EIVÄT IKINÄ VOI POISTAA SYNTEJÄ; 12 MUTTA tämä on,
uhrattuaan yhden ainoan uhrin syntien edestä, ainiaaksi istuutunut
Jumalan oikealle puolelle, 13 ja odottaa nyt vain, kunnes hänen
vihollisensa pannaan hänen jalkojensa astinlaudaksi. 14 Sillä hän on
YHDELLÄ AINOALLA UHRILLA ainiaaksi TEHNYT TÄYDELLISIKSI
ne, jotka pyhitetään.
15 Todistaahan sen meille myös Pyhä Henki; sillä sanottuaan:
16 "Tämä on se liitto, jonka minä näiden päivien jälkeen teen
heidän kanssaan", sanoo Herra: "Minä panen LAKINI HEIDÄN
SYDÄMIINSÄ ja KIRJOITAN ne HEIDÄN MIELEENSÄ"; 17 ja:
"HEIDÄN SYNTEJÄNSÄ JA LAITTOMUUKSIANSA EN MINÄ
ENÄÄ MUISTA". 18 Mutta missä nämä ovat anteeksi annetut,
siinä ei uhria synnin edestä enää tarvita."
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko sinäkin rakastunut niin syntiin ja olkinukkeihin, että niitä on
niin kiva tuijottaa ja niitä pitää rakentaa, jopa toisten katseltaviksi.
Sinä oletkin täällä kehuskellut kuinka suuri syntinen sinä olet.
Ja jopa minun ja kalamoksen mitätöijä ja polkija sekä tuomarikin on
innostunut tunnustamaan, että on hänelläkin syntiä niin kovasti,
että. Kyllä olette nöyriä poikia, ainakin omasta mielelestänne.
No harrastuksethan ne ovat nämäkin, ehkä.
Te saatte pitä syntinne, mutta teillä on toinen mahdollisuus;
luovuttaa ne Jeesukselle ja Jeesuksen veri puhdistaa kaikesta
synnistä. Ja sitten uutta syntiä tekemään, että on uutta syntiä
tunnustettavana ja uutta syntiä tuoda Jeesukselle. Muussa
tapauksessahan olisitte ilman syntiä. Ja sehän ei käy
nöyrälle syntinsä tuntevalle ja syntejään tunnustavalle uskovalle?
Eihän samoja syntejä saa tuoda Herralle useita kertoja?
Muuten voi syyllistyä uuteen syntiin; Herran kiusaamiseen
anteeksi annetuilla ja anteeksi saaduilla synneillä, jotka
Jumala on jo pyyhkinyt pois kirjoistaan ja muististaan (.
Mutta kun synti on niin houkuttelevan kivaa, ja sitä on niin
hyvä katsella, niin senkö tähden tahdotte pysyä synnissä?
Jos synti on niin hyvä pitää itsellään, niin Jumala ei pakota
ketään niistä luopumaan.
Jes 43:24 "Et ole minulle kalmoruokoa hopealla ostanut etkä
minua teurasuhriesi rasvalla ravinnut - et, vaan sinä olet minua
synneilläsi vaivannut, rasittanut minua pahoilla töilläsi. Minä,
minä pyyhin pois sinun rikkomuksesi itseni tähden, enkä sinun
syntejäsi muista."
Jes 44:22 "Minä pyyhin pois sinun rikkomuksesi niinkuin pilven
ja sinun syntisi niinkuin sumun. Palaja minun tyköni, sillä minä
lunastan sinut."
joita he alinomaa kantavat esiin, tehdä niiden tuojia täydellisiksi.
jumalanpalvelustaan toimittavat, kerran puhdistettuina, EI ENÄÄ
TARVITTIIN UHRI, JOKA POISTAA SYNNIN, siksi ja
Heb 10:5 SENTÄHDEN hän maailmaan tullessaan sanoo:
"Uhria ja antia sinä et tahtonut, mutta ruumiin sinä minulle
valmistit; 6 polttouhreihin ja syntiuhreihin sinä et mielistynyt.
7 Silloin minä sanoin: 'Katso, minä tulen - kirjakääröön on
minusta kirjoitettu - tekemään sinun tahtosi, Jumala'."
8 Kun hän ensin sanoo: "Uhreja ja anteja ja polttouhreja ja
syntiuhreja sinä et tahtonut etkä niihin mielistynyt", vaikka niitä
lain mukaan uhrataankin, 10:9 sanoo hän sitten: "Katso, minä
tulen tekemään sinun tahtosi". Hän poistaa ensimmäisen,
pystyttääkseen toisen.
10 Ja tämän tahdon perusteella ME OLEMME PYHITETYT
Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan.
11 Ja kaikki papit seisovat päivä päivältä palvelustaan
toimittamassa ja usein uhraamassa, aina samoja uhreja, jotka
EIVÄT IKINÄ VOI POISTAA SYNTEJÄ; 12 MUTTA tämä on,
uhrattuaan yhden ainoan uhrin syntien edestä, ainiaaksi istuutunut
Jumalan oikealle puolelle, 13 ja odottaa nyt vain, kunnes hänen
vihollisensa pannaan hänen jalkojensa astinlaudaksi. 14 Sillä hän on
YHDELLÄ AINOALLA UHRILLA ainiaaksi TEHNYT TÄYDELLISIKSI
ne, jotka pyhitetään.
15 Todistaahan sen meille myös Pyhä Henki; sillä sanottuaan:
Mvh J - KMvh J - K/jaikal,
vastauksesi on umpihelluntailaisen menestysteologiaan vahvasti kallellaan olevan ihmisen tuotos.
s-seutulainen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mvh J - K/jaikal,
vastauksesi on umpihelluntailaisen menestysteologiaan vahvasti kallellaan olevan ihmisen tuotos.
s-seutulainenMihin sinä panet em. Raamatun Sanat?
Miksi et hyväksy sinut täydellisesti pyhittävää
ja omassatunnossasi täydelliseksi tekevää uhria?
Se ei peitä sinun syntejäsi, vaan se POISTAA
syntisi. Mutta tämä edellyttää sitä, että sinä luovut
niistä synneistäsi ja annat ne Jeesukselle.
Miksi et usko Jumalaa? Miksi et usko Pyhän Hengen
todistusta kohdallesi? Onko sinulle oma syntisyytesi
rakkaampi ja suurempi auktoriteetti kuin Jumalan Sana?
Heb :9:9 "Tämä on nykyistä aikaa tarkoittava vertauskuva,
ja sen mukaisesti uhrataan lahjoja ja uhreja, jotka eivät
kykene tekemään täydelliseksi omassatunnossaan sitä,
joka jumalanpalvelusta toimittaa"
Tämä ei riittänyt Jumalalle. Jumalan tarve ja tahto oli
tehdä uskovasta täydellisen (vanhurskaan ja pyhän).
JEESUKSEN UHRI JA VERI TEKEE USKOVAN OMASSA-
TUNNOSSAAN TÄYDELLISEKSI.
Heb 7:19 - "sillä laki ei tehnyt mitään täydelliseksi - mutta
sijaan tulee parempi toivo, jonka kautta me lähestymme Jumalaa."
Heb 7:11 "Jos siis täydellisyys olisi saavutettu leeviläisen pappeuden
kautta, sillä tähän on kansa laissa sidottu, miksi sitten oli tarpeen,
että nousi toinen pappi Melkisedekin järjestyksen mukaan eikä tullut
nimitetyksi Aaronin järjestyksen mukaan? 19 - sillä laki ei tehnyt
mitään täydelliseksi - mutta sijaan tulee parempi toivo, jonka kautta
me lähestymme Jumalaa."
joita he alinomaa kantavat esiin, TEHDÄ NIIDEN TUOJIA TÄYDELLISIKSI.
jumalanpalvelustaan toimittavat, kerran PUHDISTETTUINA, EI ENÄÄ
Heb 10:15 Todistaahan sen meille myös Pyhä Henki; sillä sanottuaan:
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mihin sinä panet em. Raamatun Sanat?
Miksi et hyväksy sinut täydellisesti pyhittävää
ja omassatunnossasi täydelliseksi tekevää uhria?
Se ei peitä sinun syntejäsi, vaan se POISTAA
syntisi. Mutta tämä edellyttää sitä, että sinä luovut
niistä synneistäsi ja annat ne Jeesukselle.
Miksi et usko Jumalaa? Miksi et usko Pyhän Hengen
todistusta kohdallesi? Onko sinulle oma syntisyytesi
rakkaampi ja suurempi auktoriteetti kuin Jumalan Sana?
Heb :9:9 "Tämä on nykyistä aikaa tarkoittava vertauskuva,
ja sen mukaisesti uhrataan lahjoja ja uhreja, jotka eivät
kykene tekemään täydelliseksi omassatunnossaan sitä,
joka jumalanpalvelusta toimittaa"
Tämä ei riittänyt Jumalalle. Jumalan tarve ja tahto oli
tehdä uskovasta täydellisen (vanhurskaan ja pyhän).
JEESUKSEN UHRI JA VERI TEKEE USKOVAN OMASSA-
TUNNOSSAAN TÄYDELLISEKSI.
Heb 7:19 - "sillä laki ei tehnyt mitään täydelliseksi - mutta
sijaan tulee parempi toivo, jonka kautta me lähestymme Jumalaa."
Heb 7:11 "Jos siis täydellisyys olisi saavutettu leeviläisen pappeuden
kautta, sillä tähän on kansa laissa sidottu, miksi sitten oli tarpeen,
että nousi toinen pappi Melkisedekin järjestyksen mukaan eikä tullut
nimitetyksi Aaronin järjestyksen mukaan? 19 - sillä laki ei tehnyt
mitään täydelliseksi - mutta sijaan tulee parempi toivo, jonka kautta
me lähestymme Jumalaa."
joita he alinomaa kantavat esiin, TEHDÄ NIIDEN TUOJIA TÄYDELLISIKSI.
jumalanpalvelustaan toimittavat, kerran PUHDISTETTUINA, EI ENÄÄ
Heb 10:15 Todistaahan sen meille myös Pyhä Henki; sillä sanottuaan:
Mvh J - K-
Vanhan ihmisemme kuolettaminen/ristiinnaulitseminen
Vanha ihmisemme eli turmeltunut luontomme ei koskaan muutu. Sitä ei voi parantaa tai kasvattaa. Se on kuoletettava, ristiinnaulittava, "ettemme enää eläisi synnin orjina". (Gal. 5:24; Rm. 6:6; Kol. 3:5; 1. Piet. 2:11.)
Laki ei anna voimaa vanhan ihmisemme ristiinnaulitsemiseen. Käskyt eivät voi muuttaa ihmistä. Ne voivat vaikuttaa moraaliin, mutta ne eivät saa ketään elämään pyhää elämää.
Missä laki hallitsee, siellä hallitsee vanha ihminen ja synti, silloinkin, kun elämä näyttää ulospäin hurskaalta.
Käytännössä vanhan ihmisemme kuolettaminen tapahtuu niin, että emme hyväksy elämässämme mitään syntiä. Meissä itsessämme ei kuitenkaan ole voimaa synnin voittamiseksi. Voima on vain evankeliumissa. Siksi tulemme synteinemme yhä uudelleen Jeesuksen puhdistettaviksi ja uskomme kaiken anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä.
Jos jäämme syntiin, turmeltunut luontomme, "vanha ihmisemme" "lihan tekoineen" hallitsee meitä (Gal. 5:19-21). Silloin olemme vaarassa langeta kokonaan armosta (Hepr. 12:14).
-
( Lainattu lähde: Ote Liisi Jokirannan opetuksesta "Uusi elämä Jeesuksessa")
s-seutulainen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mvh J - K/jaikal,
s-seutulainenSinun todistuksesi opistani on erittäin hyvä.
Sinä todistat, että se on "umpihelluntailaisen"
oppia. Tiedät varmasti, että helluntaiseurakunnissa
julistetaan Jumalan sanaa Pyhässä Hengessä, jonaka
sanoman julistaja on saanut Jumalalta Pyhässä Hengessä.
Helluntailaisuus on lähinnä oikeaa kristillisyyttä ja oikeaa
kristinoppia.
Ja nyt sinä todistat oppini "umpihelluntailaiseksi"!!!
Hiiiii. Kiitos kehuista!
Mutta se tuossa kehussa oli vinossa, että minä
en kuulu menestysteologien joukkoon ollenkaan.
Minä olen nimittäin "menetysteologi." Jos et usko,
lue!
https://www.jumala-kanssamme.se/439641234/450243921
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-
Vanhan ihmisemme kuolettaminen/ristiinnaulitseminen
Vanha ihmisemme eli turmeltunut luontomme ei koskaan muutu. Sitä ei voi parantaa tai kasvattaa. Se on kuoletettava, ristiinnaulittava, "ettemme enää eläisi synnin orjina". (Gal. 5:24; Rm. 6:6; Kol. 3:5; 1. Piet. 2:11.)
Laki ei anna voimaa vanhan ihmisemme ristiinnaulitsemiseen. Käskyt eivät voi muuttaa ihmistä. Ne voivat vaikuttaa moraaliin, mutta ne eivät saa ketään elämään pyhää elämää.
Missä laki hallitsee, siellä hallitsee vanha ihminen ja synti, silloinkin, kun elämä näyttää ulospäin hurskaalta.
Käytännössä vanhan ihmisemme kuolettaminen tapahtuu niin, että emme hyväksy elämässämme mitään syntiä. Meissä itsessämme ei kuitenkaan ole voimaa synnin voittamiseksi. Voima on vain evankeliumissa. Siksi tulemme synteinemme yhä uudelleen Jeesuksen puhdistettaviksi ja uskomme kaiken anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä.
Jos jäämme syntiin, turmeltunut luontomme, "vanha ihmisemme" "lihan tekoineen" hallitsee meitä (Gal. 5:19-21). Silloin olemme vaarassa langeta kokonaan armosta (Hepr. 12:14).
-
( Lainattu lähde: Ote Liisi Jokirannan opetuksesta "Uusi elämä Jeesuksessa")
s-seutulainenMiksi sinä tuot aina jonkun toisen opetuksia, etkä omaa Jumalalta Pyhässä Hengessä saanutta oppia? Eikö sinulla ole mitään omaa tänne annettavaksi? Minä en perusta oppiani kenenkään ihmisen opetukseen, en ole kopioinut kenenkään ihmisen oppia. Olen saanut miltei kaiken yksin Raamatun äärellä tutkiessani aihetta Raamatusta. En myöskään tuo teoreettisia oppeja. Olen itse elänyt todeksi sen, mitä toisille opetan.
Kerron näistä kokemuksistani kotisivuni todistuksissa.
>>>Siksi tulemme synteinemme yhä uudelleen Jeesuksen puhdistettaviksi ja uskomme kaiken anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä.<<<
Et usko kaikkea anteeksi annetuksi koska jatkuvasti todistat synnistä ja kerrot
kuinka syntinen sinä olet. Kukaan uskova ei ole syntinen Raamatun ilmoituksessa.
Jokainen uudestisyntynyt uskova on vanhurskas ja pyhä koska hän on Jumalasta.
Jumalasta ei synny syntistä uskovaa. Uskova on syntynyt Jumalasta.
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi sinä tuot aina jonkun toisen opetuksia, etkä omaa Jumalalta Pyhässä Hengessä saanutta oppia? Eikö sinulla ole mitään omaa tänne annettavaksi? Minä en perusta oppiani kenenkään ihmisen opetukseen, en ole kopioinut kenenkään ihmisen oppia. Olen saanut miltei kaiken yksin Raamatun äärellä tutkiessani aihetta Raamatusta. En myöskään tuo teoreettisia oppeja. Olen itse elänyt todeksi sen, mitä toisille opetan.
Kerron näistä kokemuksistani kotisivuni todistuksissa.
>>>Siksi tulemme synteinemme yhä uudelleen Jeesuksen puhdistettaviksi ja uskomme kaiken anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä.<<<
Et usko kaikkea anteeksi annetuksi koska jatkuvasti todistat synnistä ja kerrot
kuinka syntinen sinä olet. Kukaan uskova ei ole syntinen Raamatun ilmoituksessa.
Jokainen uudestisyntynyt uskova on vanhurskas ja pyhä koska hän on Jumalasta.
Jumalasta ei synny syntistä uskovaa. Uskova on syntynyt Jumalasta.
Mvh J - KSinä:
"Miksi sinä tuot aina jonkun toisen opetuksia, etkä omaa Jumalalta Pyhässä Hengessä saanutta oppia? Eikö sinulla ole mitään omaa tänne annettavaksi? Minä en perusta oppiani kenenkään ihmisen opetukseen, en ole kopioinut kenenkään ihmisen oppia. Olen saanut miltei kaiken yksin Raamatun äärellä tutkiessani aihetta Raamatusta. En myöskään tuo teoreettisia oppeja. Olen itse elänyt todeksi sen, mitä toisille opetan.
Kerron näistä kokemuksistani kotisivuni todistuksissa."
Niinpä niin, suoraan sanottua minä menen mieluummin turvallisin mielin vaikkapa Olavi Peltolan kotisivuille kuin sinun sivuillesi.
Ja muuten,
Paavali tunnusti olevansa syntinen, mutta sellaisena armahdettu Kristuksessa.
>Jokainen uskova elää Kristuksen antaman uuden elämän ja vanhan syntisen elämän jännitteessä aina taivaaseen saakka. Ilman Kristusta olisimme kokonaan synnin vallassa ja kadotettuja, mutta Kristuksen tähden olemme armahdettuja, pelastettuja ja kerran täydellisesti puhdistettuja. Tähän lopulliseen täyttymykseen asti kipuilemme kuten apostoli Paavali, joka kuvaa omaa kamppailuaan Roomalaiskirjeessä:>
14 Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
16 Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
17 Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.
( Room. 7)
>>Paavali tunnusti faktat: ”olen syntinen, mutta sellaisena armahdettu Kristuksessa!” Hän löysi rauhan ja levon siitä, että Jumala hyväksyi hänet juuri sellaisena Kristuksen tähden. Tämä armo, rauha ja ilo auttoivat Paavalia elämään kristittynä, armahdettuna syntisenä, joka vasta opetteli uutta elämää.
Paavali lepäsi evankeliumin jokahetkisessä todellisuudessa, josta myös apostoli Johannes kirjoitti. Jeesuksen sovitusveri puhdistaa Jumalan lapsen jokahetkisesti. Varsinkin tietoinen synnintunnustaminen vapautti syyllisyydestä ja antoi uuden vapauden elää armon varassa, pyrkien hyvään.>>
7 Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.
( 1 Joh. 1)
( Lainaukset: >, >> RAAMATTU AJASSAMME - sivusto)
s-seutulainen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä:
"Miksi sinä tuot aina jonkun toisen opetuksia, etkä omaa Jumalalta Pyhässä Hengessä saanutta oppia? Eikö sinulla ole mitään omaa tänne annettavaksi? Minä en perusta oppiani kenenkään ihmisen opetukseen, en ole kopioinut kenenkään ihmisen oppia. Olen saanut miltei kaiken yksin Raamatun äärellä tutkiessani aihetta Raamatusta. En myöskään tuo teoreettisia oppeja. Olen itse elänyt todeksi sen, mitä toisille opetan.
Kerron näistä kokemuksistani kotisivuni todistuksissa."
Niinpä niin, suoraan sanottua minä menen mieluummin turvallisin mielin vaikkapa Olavi Peltolan kotisivuille kuin sinun sivuillesi.
Ja muuten,
Paavali tunnusti olevansa syntinen, mutta sellaisena armahdettu Kristuksessa.
>Jokainen uskova elää Kristuksen antaman uuden elämän ja vanhan syntisen elämän jännitteessä aina taivaaseen saakka. Ilman Kristusta olisimme kokonaan synnin vallassa ja kadotettuja, mutta Kristuksen tähden olemme armahdettuja, pelastettuja ja kerran täydellisesti puhdistettuja. Tähän lopulliseen täyttymykseen asti kipuilemme kuten apostoli Paavali, joka kuvaa omaa kamppailuaan Roomalaiskirjeessä:>
14 Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
16 Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.
( Room. 7)
>>Paavali tunnusti faktat: ”olen syntinen, mutta sellaisena armahdettu Kristuksessa!” Hän löysi rauhan ja levon siitä, että Jumala hyväksyi hänet juuri sellaisena Kristuksen tähden. Tämä armo, rauha ja ilo auttoivat Paavalia elämään kristittynä, armahdettuna syntisenä, joka vasta opetteli uutta elämää.
Paavali lepäsi evankeliumin jokahetkisessä todellisuudessa, josta myös apostoli Johannes kirjoitti. Jeesuksen sovitusveri puhdistaa Jumalan lapsen jokahetkisesti. Varsinkin tietoinen synnintunnustaminen vapautti syyllisyydestä ja antoi uuden vapauden elää armon varassa, pyrkien hyvään.>>
7 Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.
( 1 Joh. 1)
( Lainaukset: >, >> RAAMATTU AJASSAMME - sivusto)
s-seutulainenKäsitä, hyvä ihminen, että uudestisyntynyt uskova on Jumalasta (syntynyt).
Hän ei ole tästä maailmasta vaan ylhäältä Jumalasta: Sanasta ja Hengestä
(Joh 1:1, 11-14, 3:3, 5-8), 1 Kor 15:11.
Jumalasta ei synny yhtään syntistä uskovaa. Se on mahdottomuus.
Uskova, joka sanoo itseään armosta pelastetuksi syntiseksi uskovaksi,
lisää Efesolaiskirjeen 2. luvun jakeiden 5 ja 8 sanoihin sanan "syntinen".
Sitä sanaa ei siellä ole. Raamattu ei tunne armosta pelastettua syntistä.
Raamattu tuntee vain armosta pelastetun vanhurskaan ja pyhän
Jumalan lapsen. Paavali sanoi olevansa pyhä.
Ef 3:8 "Minulle, kaikista pyhistä halvimmalle, on annettu tämä armo:
julistaa pakanoille evankeliumia Kristuksen tutkimattomasta rikkaudesta"
Älä hylkää tätä Paavalin Sanaa ja ilmoitusta itsestään pyhänä.
Älä lisää Hänen sanoihinsa mitään vaan ota Sana sellaisena kuin
Jumala on sen Raamattuun kirjoituttanut (San 30:6).
Pureskele ja käsittele Sana Jumalan edessä, niin kuin se on Kirjoitettu.
Älä järkeile äläkä varsinkaan perusta itseesi ta Peltolaan tai johonkin
muuhun ihmiseen. Älä edes parhaaseen tuntemaasi uskovaan. Perusta
ja katso Kristukseen, Jumalan Sanaan.
Sinun ei tarvitse lukea kotisivuni kirjoituksia, mutta älä silloin myöskään
tuomitse niitä.
https://www.jumala-kanssamme.se/439641483/452131040
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käsitä, hyvä ihminen, että uudestisyntynyt uskova on Jumalasta (syntynyt).
Hän ei ole tästä maailmasta vaan ylhäältä Jumalasta: Sanasta ja Hengestä
(Joh 1:1, 11-14, 3:3, 5-8), 1 Kor 15:11.
Jumalasta ei synny yhtään syntistä uskovaa. Se on mahdottomuus.
Uskova, joka sanoo itseään armosta pelastetuksi syntiseksi uskovaksi,
lisää Efesolaiskirjeen 2. luvun jakeiden 5 ja 8 sanoihin sanan "syntinen".
Sitä sanaa ei siellä ole. Raamattu ei tunne armosta pelastettua syntistä.
Raamattu tuntee vain armosta pelastetun vanhurskaan ja pyhän
Jumalan lapsen. Paavali sanoi olevansa pyhä.
Ef 3:8 "Minulle, kaikista pyhistä halvimmalle, on annettu tämä armo:
julistaa pakanoille evankeliumia Kristuksen tutkimattomasta rikkaudesta"
Älä hylkää tätä Paavalin Sanaa ja ilmoitusta itsestään pyhänä.
Älä lisää Hänen sanoihinsa mitään vaan ota Sana sellaisena kuin
Jumala on sen Raamattuun kirjoituttanut (San 30:6).
Pureskele ja käsittele Sana Jumalan edessä, niin kuin se on Kirjoitettu.
ja katso Kristukseen, Jumalan Sanaan.
Sinun ei tarvitse lukea kotisivuni kirjoituksia, mutta älä silloin myöskään
tuomitse niitä.
https://www.jumala-kanssamme.se/439641483/452131040
Mvh J - K>>Pureskele ja käsittele Sana Jumalan edessä, niin kuin se on Kirjoitettu.
ja katso Kristukseen, Jumalan Sanaan.<<
"Pureskele ja käsittele Sana Jumalan edessä, niin kuin se on Kirjoitettu."
Hyvä neuvo meille kaikille!
Kirjoitettu on:
'Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.'
12 Niin, laki on kuitenkin pyhä ja käskysana pyhä, vanhurskas ja hyvä.
13 Onko siis hyvä tullut minulle kuolemaksi? Pois se! Vaan synti, että se synniksi nähtäisiin, on hyvän kautta tuottanut minulle kuoleman, että synti tulisi ylenmäärin synnilliseksi käskysanan kautta.
( Room. 7)
( 1 Joh. 1)
s-seutulainen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>Pureskele ja käsittele Sana Jumalan edessä, niin kuin se on Kirjoitettu.
Kirjoitettu on:
13 Onko siis hyvä tullut minulle kuolemaksi? Pois se! Vaan synti, että se synniksi nähtäisiin, on hyvän kautta tuottanut minulle kuoleman, että synti tulisi ylenmäärin synnilliseksi käskysanan kautta.
( Room. 7)
( 1 Joh. 1)
s-seutulainenVilpittömät todelliset skovat eivät sano, ettei heillä ole syntiä,
niinkuin sinä, ja joku toinen, väittää Jumalan vanhurskaudesta
todistavien uskovien sanovan tai luulevan itsestään. Tämä on
teidän oma rakentamanne olkinukke. Sitä olkinukkeanne te
sitten täällä tuomitsette harhaopiksi ja valheeksi.
Ja oikein te sanotte, että teidän TULKINTANNE uskovien
todistuksista on valhetta.
Uskova uskoo sovituksen Sanan. Hän ei jää syntiin makaamaan
ja elä jatkuvassa synnintunnossa koska hän käsittää, että Jeesuksen
veri puhdistaa häntä jatkuvasti kaikesta synnistä. Siksi uskova
pysyy puhtaana synnistä ja voi elää puhtaalla omallatunnolla
pyhän Jumalan edessä ja kanssa. Jumala ei tahdo uskovan
elävän jatkuvassa synnintunnossa ja kärsivän synneistään.
Hän on sovittanut syntimme ja antanut ne anteeksi Jeesuksessa
Kristuksessa. Hän tahtoo, että uskova iloitsee anteeksi saamisesta
ja anteeksi antajasta.
Mutta ...
Puhuttaessa hengellisistä opeista voidaan keskittyä Jumalan
tekoo uskovalle ja uskovassa. Tästä minä todistan. Minä siis
keskityn kirjoituksissani Jumalan tekoon ihmiselle ja ihmisessä.
Sitten voidaan puhua ihmisen osuudesta ja uskovan ihmisen
teoista ja elämästä. Tästä sinä, ja se toinen uskovien mitötäijä,
puhutte. Te siis todistatte ihmisen teoista ja ihmisen osuudesta.
Tässä on se ongelma. Ja koska te ette tätä näe, tai ette tahdo
nähdä ja ymmärtää, me emme tule teidän kanssanne
yhteisymmärrykseen näistä opeista. Te tahdotte katsoa
vain ihmiseen ja ihmisen tekoihin, vaaditte ihmiseltä eri
asioita. Me katsomme Jumalaan ja Hänen tekoihinsa.
Mielestäni on tärkeämpää julistaa Jumalan tekoja
ja opettaa mitä Hänen tekonsa merkitsee uskovalle
kuin opettaa uskovalle uskovan osuutta. Miksi näin?
Jeesus käski opetuslasten todistaa Hänestä, ei synnistä.
Tämä kosk auskovan elämä ja kilvoittelu nouse ja lähtee
Kristuksesta Jeesuksesta ja Hänen teoistaan uskovalle
ja uskovassa. Tämä edellyttää Jeesuksen tuntemista ja
se taas Hänestä opetusta (Ef 4:20-24).
Uskovan on siis ensisijaisesti käsitettävä syntien anteeksi
saaminen ja anteeksi antaminen ja vanhurskauttaminen.
Tältä anteeksi saamisen ja Jumalan vanhurskauden pohjalta
ja perustalta sitten uskova voi elää Jumalan tahdon mukaista
vanhurskasta pyhää Jumalalle erottautunutta elämää.
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tätä asiaa voi miettiä ja tutkia sitä kautta, että miettii vaikka avioliittoa ja siinä siis parisuhdetta.
Eli jos rikot, tai satutat, tai toimit väärin puolisoasi kohtaan, niin pyydätkö anteeksi, vai et ?
Raamattu sanoo ja puhuu asiasta seuraavaa:
Ef. 4:26 "Vihastukaa, mutta älkää syntiä tehkö." Älkää antako auringon laskea vihanne yli,
Se tarkoittaa sitä, että päivä syklillä viimeistään, olisi hyvä hoitaa asiat kuntoon.
Meiluiten siis niin nopeasti kuin vain voi ja on mahdollista.
Eli eihän siis parisuhdekkaan pysy kunnossa, jos ensin myönnetä omia vääriä toimia ja sitten ei anteeksi pyydellä, eikä sovita / soviteta asioita.
Sitä en voi ymmärtää, että monille uskoville tälläiset perus asiat ihmis-, ja Jumalasuhteessa ovat täysin hakusessa ?Mikä on kenellekin väärin...
Vaimoni ei vaikean sairautensa vuoksi pysty tyydyttämään minua, joten käyn eroottiselle hierojalla. On hienoa saada fyysistä kosketusta ihan joka paikkaan ja tyydytystä sekä keskustella älykkään naisen kanssa syvällisiä. Vaimoni hyväksyy tämän, koska tietää, miten vaikeaa minulla on ilman kosketusta. Hän toivoo, että saisin kokea seksuaalista mielihyvää toisen kanssa, koska itse ei siihen enää pysty. Toki harrastamme vaimonikin kanssa seksiä jopa pari kertaa vuodessa silloin kun hän jaksaa mutta silloinkin se jää hyvin lyhyeen. Onneksi hän saa minulta tyydytyksen aina kun haluaa.
Joten mikä on oikein ja mikä ei. Tässä ei satuteta yhtään ketään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinun todistuksesi opistani on erittäin hyvä.
kristinoppia.
Hiiiii. Kiitos kehuista!
lue!
https://www.jumala-kanssamme.se/439641234/450243921
Mvh J - KOtan kiinni tästä:
-------------
" Sinun todistuksesi opistani on erittäin hyvä.
kristinoppia.
Hiiiii. Kiitos kehuista!
lue!
----------------------
Sinä Mvh J - K / Jaikal kehut olevasi hellari ja että helluntailaisuudessa vaikuttaa Pyhä Henki !
Mutta sinunkin täytyy tietää se myös, että siellä vaikuttaa myös eksytyksen henki !
Joka on päässyt sisälle herätysliikkeisiin ja myös kirkkokuntiin.
Eli mikä siis on Pyhästä Hengestä, mikä taas eksytyksen hengestä ?
Sen minä tiedän kyllä, että tämä tekstisi ei ole Pyhästä Hengestä:
Pyhä Henki ei opeta tälläistä:
1) Valhetta ja
2) Väärää armoa ja
3) Armon vääntämistä irstaudeksi ja
4) Jeesuksen käyttöä pahuuden verhona !
!!!
!!!
ja kieltävät meidän ainoan valtiaamme ja Herramme, Jeesuksen Kristuksen.
Näille kaikille on yhteistä se, että he käyttävät Jeesusta / Jumalaa pahuuden verhona, jonka takana voi tehdä pahaa määrättömästi !
16 niinkuin vapaat,
!!!
ei niinkuin ne, joilla vapaus on pahuuden verhona, vaan niinkuin Jumalan palvelijat.
!!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Otan kiinni tästä:
-------------
" Sinun todistuksesi opistani on erittäin hyvä.
kristinoppia.
Hiiiii. Kiitos kehuista!
lue!
----------------------
Sinä Mvh J - K / Jaikal kehut olevasi hellari ja että helluntailaisuudessa vaikuttaa Pyhä Henki !
Mutta sinunkin täytyy tietää se myös, että siellä vaikuttaa myös eksytyksen henki !
Joka on päässyt sisälle herätysliikkeisiin ja myös kirkkokuntiin.
Eli mikä siis on Pyhästä Hengestä, mikä taas eksytyksen hengestä ?
Sen minä tiedän kyllä, että tämä tekstisi ei ole Pyhästä Hengestä:
Pyhä Henki ei opeta tälläistä:
1) Valhetta ja
2) Väärää armoa ja
3) Armon vääntämistä irstaudeksi ja
4) Jeesuksen käyttöä pahuuden verhona !
!!!
!!!
ja kieltävät meidän ainoan valtiaamme ja Herramme, Jeesuksen Kristuksen.
16 niinkuin vapaat,
!!!
!!!>>>Mutta sinunkin täytyy tietää se myös, että siellä vaikuttaa
myös eksytyksen henki !<<<
Raamattu todistaa, että koko maailma on pahan vallassa.
Ja että antikristuksen henki on vaikuttamassa maailmassa.
Sano minulle missä Paha antikristus ei ole vaikuttamassa.
Raamatussa kerrotaan, että siellä, missä Jeesus oli, oli myös
Saatana. Saatana kiusasi Jeesusta ja vaikutti Hänen läheisyydessään
koko ajan.
Antikristus kieltää Herran Jeesuksen Kristuksen herruuden,
ts. Jumaluuden. Antikristus siis kieltää Jeesuksen olevan Jumala,
ilmestynyt ja ilmoitettu lihassa. Tämä on se Raamatun ilmoittama
koetinkivi, jolla koetellaan henget, ovatko ne Jumalasta.
Jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi,
lihaan tulleeksi (Jumalaksi), on Jumalasta. Minä tunnustan
Herran Jeesuksen Kristuksen lihaan tulleeksi Jumalaksi.
Ja jos sinä väität/vihjailet minua antikristukseksi tai antikristuksen
palvelijaksi, valehtelijaksi ja oppiani valheeksi, sinä valehtelet
minusta, annat väärän todistuksen. Se on paha synti Jumalan
edessä.
>>>Näille kaikille on yhteistä se, että he käyttävät Jeesusta /
Jumalaa pahuuden verhona, jonka takana voi tehdä pahaa määrättömästi !<<<
Minä en käytä Jeesusta mutta toivon mukaan Jeesus käyttää minua.
Minä en varsinkaan käytä Jeesusta pahuuden verhona enkä missään
opeta enkä anna ymmärtää, että pahaa, siis syntiä, saa tehdä määrättömästi.
Taas sinä tässä valehtelet minusta ja julkinen valehteleminen
lähimmäisestään on paha synti.
Voisin tähän loppuun käyttää Jumalan sanaa sinua vastaan, niinkuin
sinä käytät Jumalan sanaa minua ja evankeliumia vastaan, mutta en
tee sitä pahaa, mitä sinä teet minulle, ja mistä sinua nuhtelen.
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>Mutta sinunkin täytyy tietää se myös, että siellä vaikuttaa
koko ajan.
edessä.
Mvh J - KTämä taas paljastaa vain sinun syvän sokeutesi.
" Antikristus kieltää Herran Jeesuksen Kristuksen herruuden,
Herran Jeesuksen Kristuksen lihaan tulleeksi Jumalaksi. "
Väkevä eksytys ei ole tuo mistä kirjoitat.
Se on vain selvä eksytys !
Väkevä eksytys / eksytykset ovat hyvin lähellä oikeaa evankeliumia, mutta vain "sopivasti" vääristeltyjä, jotta oppimaton uskova ei sitä huomaa, eikä tunnista eksytykseksi.
Siis samaan tapaan kuin on väärä raha tehty hyvin lähelle oikean näköiseksi, mutta joka silti siis on arvoton !
Mutta ethän sinä raukka näköjään tätäkään tajua / käsitä !
Siis menestysteologia on yksi.
Laittomuus on toinen, eli sinun oppisi ovat pitkälti juuri sitä.
Lakihenkisyys taas toinen äärilaita.
Toki on muitakin paljon, mutta nuo kaikki ovat hyvin lähellä oikeaa evankeliumia, mutta silti vääriä ja johtavat väärään toimintaan ja jopa lopulta Hengelliseen kuolemaankin.
Ja noissa eksytyksissä sisällä olevat kyllä voivat ihan hyvin tunnustaa Jeesuksen Jumalaksi, eli se yksi asia ei todellakaan paljasta eksytystä !
Joten selityksesi oli todellla lapsellinen taas kerran ja kertoo syvästä ymmärtämättömyydestäsi ja oppimattomuudestasi ja kasvamattomuudestasi vain ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>Mutta sinunkin täytyy tietää se myös, että siellä vaikuttaa
koko ajan.
edessä.
Mvh J - KSitten siitä pahuuden verhona käyttämisestä !
Tässä sinä sitä teet selvästi, eli "ei ole syntiä" "Jumala ei sitä näe", "sitä ei koskaan ole ollutkaan. "
Tuo viimeinen on oikein kaiken huippu !
6 Jos sanomme, että meillä on yhteys hänen kanssaan, mutta vaellamme pimeydessä, niin me valhettelemme emmekä tee totuutta.
10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>Pureskele ja käsittele Sana Jumalan edessä, niin kuin se on Kirjoitettu.
Kirjoitettu on:
( Room. 7)
( 1 Joh. 1)
s-seutulainenLöydätkö joitakin muitakin jakeita Raamatusta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Löydätkö joitakin muitakin jakeita Raamatusta?
Tuossa on paljon asiaa, ja minäkin olisin todella iloinen, jos useampi itse itseään uskovaksi nimittävä todella ymmärtäisi nuo Paavalin sanat kunnolla ja syvällisesti.
Mutta oppimaton ja ymmärtämätön, siis se joka ei ole saanut Herralta kyllin opetusta Pyhän Hengen avaaman Sanan kautta, sellainen vain ei kykene ymmärtämään sen syvällistä Hengellistä sanomaa, ikävä kyllä.
Vaan se väännetään ikävä kyllä kieroon.
Mutta tässä on se YDIN, eli lopputulema Paavalin syvälle pohdiskelulle:
Tähän on meidänkin tyytyminen, vaikka se ei kivaa olekkaan ja siten me saamme elää armossa, mutta siis tämän ohjeen mukaan toimien KATKEAMATTOMASTI elämämme loppuun asti:
Tähän liittyy siis tämä:
7 Sentähden, niinkuin Pyhä Henki sanoo: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä,
8 Älkää paaduttako sydämiänne, niinkuin teitte katkeroituksessa, kiusauksen päivänä erämaassa
Eli uskovan tulee elää herkällä mielellä / sydämellä ja omalla tunnolla ja kuunnella Pyhän Hengen ääntä ja tehdä parannusta "Tänä päivänä" !
Mutta jos uskova siis paaduttaa sydämensä ja hiljentää omantuntunsa, eikä kuuntele enää Hengen kehoituksia, niin on kovetettu se ympärileikattu ns. lihasydän ja tilalla onkin taas kivisydän !
Tämä on sitä ensimmäisen rakkauden asiaa ja sen hylkäämistä.
4 Mutta se minulla on sinua vastaan, että olet hyljännyt ensimmäisen rakkautesi.
5 Muista siis, mistä olet langennut, ja tee parannus, ja tee niitä ensimmäisiä tekoja; mutta jos et, niin minä tulen sinun tykösi ja työnnän sinun lampunjalkasi pois paikaltaan, ellet tee parannusta.
Kun ihminen uudestisyntyy, hän saa sen herkän ns. lihasydämen, jossa hän vaeltaa Jumalan Rakkauden innoittamana herkällä mielellä ja sydämellä, jonka Jumala on herkistänyt, eli ns. ympärileikannut !
Kuinka monella onkaan kadonnut tuo ensimmäinen rakkaus ja nyt vaelletaan kivisydämellä eli paadutetulla kovetetulla sydämellä ?
Hesekiel 11
19 Ja minä annan heille yhden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne, ja minä poistan kivisydämen heidän ruumiistansa ja annan heille lihasydämen,
20 niin että he vaeltavat minun käskyjeni mukaan ja noudattavat minun oikeuksiani ja pitävät ne; ja he ovat minun kansani, ja minä olen heidän Jumalansa.
26 Ja minä annan teille uuden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne. Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan teille lihasydämen.
27 Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne.
28 Niin te saatte asua maassa, jonka minä annoin teidän isillenne; ja te olette minun kansani, ja minä olen teidän Jumalanne.
29 Minä vapahdan teidät kaikista saastaisuuksistanne. Ja minä kutsun esiin viljan ja teen sen runsaaksi enkä anna teille nälänhätää.
30 Minä teen runsaaksi puitten hedelmän ja pellon sadon, niin ettette enää joudu kärsimään kansojen seassa herjausta nälän takia.
31 Niin te muistatte huonon vaelluksenne ja tekonne, jotka eivät olleet hyvät, ja teitä kyllästyttää oma itsenne rikostenne ja kauhistustenne tähden.
Kumman siis haluatte valita ?
Kivisydämisyyden ?
Lihasydämisyyden ?
Tässä tie:
Dan. 9:3 Ja minä käänsin kasvoni Herran Jumalan puoleen hartaassa rukouksessa ja anomisessa, paastossa, säkissä ja tuhassa.
4 Minä rukoilin Herraa, Jumalaani, tunnustin ja sanoin: "Oi Herra, sinä suuri ja peljättävä Jumala, joka pidät liiton ja säilytät laupeuden niille, jotka sinua rakastavat ja noudattavat sinun käskyjäsi.
5 Me olemme syntiä tehneet, olemme väärin tehneet, olleet jumalattomat ja uppiniskaiset; me olemme poikenneet pois sinun käskyistäsi ja oikeuksistasi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa on paljon asiaa, ja minäkin olisin todella iloinen, jos useampi itse itseään uskovaksi nimittävä todella ymmärtäisi nuo Paavalin sanat kunnolla ja syvällisesti.
Mutta oppimaton ja ymmärtämätön, siis se joka ei ole saanut Herralta kyllin opetusta Pyhän Hengen avaaman Sanan kautta, sellainen vain ei kykene ymmärtämään sen syvällistä Hengellistä sanomaa, ikävä kyllä.
Vaan se väännetään ikävä kyllä kieroon.
Mutta tässä on se YDIN, eli lopputulema Paavalin syvälle pohdiskelulle:
Tähän on meidänkin tyytyminen, vaikka se ei kivaa olekkaan ja siten me saamme elää armossa, mutta siis tämän ohjeen mukaan toimien KATKEAMATTOMASTI elämämme loppuun asti:
Tähän liittyy siis tämä:
7 Sentähden, niinkuin Pyhä Henki sanoo: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä,
8 Älkää paaduttako sydämiänne, niinkuin teitte katkeroituksessa, kiusauksen päivänä erämaassa
Eli uskovan tulee elää herkällä mielellä / sydämellä ja omalla tunnolla ja kuunnella Pyhän Hengen ääntä ja tehdä parannusta "Tänä päivänä" !
Mutta jos uskova siis paaduttaa sydämensä ja hiljentää omantuntunsa, eikä kuuntele enää Hengen kehoituksia, niin on kovetettu se ympärileikattu ns. lihasydän ja tilalla onkin taas kivisydän !
Tämä on sitä ensimmäisen rakkauden asiaa ja sen hylkäämistä.
4 Mutta se minulla on sinua vastaan, että olet hyljännyt ensimmäisen rakkautesi.
5 Muista siis, mistä olet langennut, ja tee parannus, ja tee niitä ensimmäisiä tekoja; mutta jos et, niin minä tulen sinun tykösi ja työnnän sinun lampunjalkasi pois paikaltaan, ellet tee parannusta.
Kun ihminen uudestisyntyy, hän saa sen herkän ns. lihasydämen, jossa hän vaeltaa Jumalan Rakkauden innoittamana herkällä mielellä ja sydämellä, jonka Jumala on herkistänyt, eli ns. ympärileikannut !
Kuinka monella onkaan kadonnut tuo ensimmäinen rakkaus ja nyt vaelletaan kivisydämellä eli paadutetulla kovetetulla sydämellä ?
Hesekiel 11
19 Ja minä annan heille yhden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne, ja minä poistan kivisydämen heidän ruumiistansa ja annan heille lihasydämen,
20 niin että he vaeltavat minun käskyjeni mukaan ja noudattavat minun oikeuksiani ja pitävät ne; ja he ovat minun kansani, ja minä olen heidän Jumalansa.
26 Ja minä annan teille uuden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne. Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan teille lihasydämen.
27 Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne.
28 Niin te saatte asua maassa, jonka minä annoin teidän isillenne; ja te olette minun kansani, ja minä olen teidän Jumalanne.
29 Minä vapahdan teidät kaikista saastaisuuksistanne. Ja minä kutsun esiin viljan ja teen sen runsaaksi enkä anna teille nälänhätää.
30 Minä teen runsaaksi puitten hedelmän ja pellon sadon, niin ettette enää joudu kärsimään kansojen seassa herjausta nälän takia.
31 Niin te muistatte huonon vaelluksenne ja tekonne, jotka eivät olleet hyvät, ja teitä kyllästyttää oma itsenne rikostenne ja kauhistustenne tähden.
Kumman siis haluatte valita ?
Kivisydämisyyden ?
Lihasydämisyyden ?
Tässä tie:
Dan. 9:3 Ja minä käänsin kasvoni Herran Jumalan puoleen hartaassa rukouksessa ja anomisessa, paastossa, säkissä ja tuhassa.
4 Minä rukoilin Herraa, Jumalaani, tunnustin ja sanoin: "Oi Herra, sinä suuri ja peljättävä Jumala, joka pidät liiton ja säilytät laupeuden niille, jotka sinua rakastavat ja noudattavat sinun käskyjäsi.
5 Me olemme syntiä tehneet, olemme väärin tehneet, olleet jumalattomat ja uppiniskaiset; me olemme poikenneet pois sinun käskyistäsi ja oikeuksistasiSen haluan vielä kiteyttää, että uudestisyntynyt uskova on pyhitetty ja syyttömäksi julistettu uudestisyntymisessä, eli vanhat synnit on anteeksiannettu !
Mutta uudet synnit joihin me vääjäämättä lankeamme, ovat armon kautta anteeksiannon piirissä, kunhan ne tunnustetaan ja anteeksipyydetään ja tarvittaessa sovitaan ja sovitetaan.
Siis:
Jumalan lapsen tulee ELÄÄ JATKUVASSA PARANNUKSENTEOSSA, tämän Herran ohjeen mukaan:
1. Joh. 1:9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
Mutta tuo siis vaatii sen ns. lihasydämen, eli sen, että uskova valetaa aralla tunnolla ja herkällä sydämellä(ympärileikatulla) ja kuuntelee Pyhän Hengen ääntä ja kehoituksia.
Jos tämä ei toteudu, niin uskova elää sydämensä paatumuksessa synneissään eikä puhdistu mihinkään, kun silloin ei tuo syntien tunnustaminenkaan voi millään toetutua, kun on kovettettu sydän ja suljettu kovat kuulemasta ja silmät näkemästä Totuutta itsestä ja omista toimista, eikä enää kuulla Hengen kehoituksiakaan ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sen haluan vielä kiteyttää, että uudestisyntynyt uskova on pyhitetty ja syyttömäksi julistettu uudestisyntymisessä, eli vanhat synnit on anteeksiannettu !
Mutta uudet synnit joihin me vääjäämättä lankeamme, ovat armon kautta anteeksiannon piirissä, kunhan ne tunnustetaan ja anteeksipyydetään ja tarvittaessa sovitaan ja sovitetaan.
Siis:
Jumalan lapsen tulee ELÄÄ JATKUVASSA PARANNUKSENTEOSSA, tämän Herran ohjeen mukaan:
1. Joh. 1:9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
Mutta tuo siis vaatii sen ns. lihasydämen, eli sen, että uskova valetaa aralla tunnolla ja herkällä sydämellä(ympärileikatulla) ja kuuntelee Pyhän Hengen ääntä ja kehoituksia.
Jos tämä ei toteudu, niin uskova elää sydämensä paatumuksessa synneissään eikä puhdistu mihinkään, kun silloin ei tuo syntien tunnustaminenkaan voi millään toetutua, kun on kovettettu sydän ja suljettu kovat kuulemasta ja silmät näkemästä Totuutta itsestä ja omista toimista, eikä enää kuulla Hengen kehoituksiakaan !Selkeästi ja totuuden mukaisesti, totuudessa,
kirjoitettua tekstiä.
Hyvää ja raitista opetusta.
s-seutulainen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Selkeästi ja totuuden mukaisesti, totuudessa,
kirjoitettua tekstiä.
Hyvää ja raitista opetusta.
s-seutulainenSyyttömäksi julistettu(ko)? Jumala julistaa uskovan vanhurskaaksi ja pyhäksi. Son enemmän kuin syyttömäksi julistettu. Mvh J - K
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Syyttömäksi julistettu(ko)? Jumala julistaa uskovan vanhurskaaksi ja pyhäksi. Son enemmän kuin syyttömäksi julistettu. Mvh J - K
Nyt kyllä näkyvät voimakkaasti sinun menestysteologiaan hurahtaneisuutesi !
Korinton pyhät, eli Seurakuntalaiset olivat jopa humalassa ehtoollis aterialla !
Paavali heitä pyhiä ja vahurskaita sitten joutui torumaan heidän "vanhurskaudestaan ja pyhyydestään" !
Yritä nyt ottaa järki edes käteen ja tutkia asioita TODELLISUUDEN KAUTTA, eikä vain teoreettiselta / opilliselta kannalta, niin ehkäpä sinunkin silmäsi viimein aukenevat ja näet omaksumasi opit järjettömiksi ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt kyllä näkyvät voimakkaasti sinun menestysteologiaan hurahtaneisuutesi !
Korinton pyhät, eli Seurakuntalaiset olivat jopa humalassa ehtoollis aterialla !
Paavali heitä pyhiä ja vahurskaita sitten joutui torumaan heidän "vanhurskaudestaan ja pyhyydestään" !
Yritä nyt ottaa järki edes käteen ja tutkia asioita TODELLISUUDEN KAUTTA, eikä vain teoreettiselta / opilliselta kannalta, niin ehkäpä sinunkin silmäsi viimein aukenevat ja näet omaksumasi opit järjettömiksi !Sina siis tunnustat että korinton uskovat olivat pyhiä vaikka Paavali nuhteli heitä vakavistakin synneistä? Paavali kirjoitti Kotintton pyhille uskoville. Kiitos että tunnustat minun olevan oikeassa tässä asiassa. Mvh J -K
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sina siis tunnustat että korinton uskovat olivat pyhiä vaikka Paavali nuhteli heitä vakavistakin synneistä? Paavali kirjoitti Kotintton pyhille uskoville. Kiitos että tunnustat minun olevan oikeassa tässä asiassa. Mvh J -K
Voi kun on vaikeaa sinulle.
On se ja sama, että miten silmiäsi yrittää avata, yhä ne vain pysyvät kiinni kuten korvasikin.
No, niin se ylennsä onkin Totuudesta eksyneiden kohdalla, ei vain mene perille mikään, sillä omaksuttu eksytys estää sen todella tehokkaasti, ikävä kyllä.
Olen siitä todella suruissani.
- Anonyymi
>>Käsitellään sitten nikki Mvh J - K:n uskonkäsityksiä ja perusteita.<<
On pitkä ketju toisen ihmisen uskonkäsityksistä.
Eikö tuosta jo ole monet kantansa sanoneet?
"Karta riiteleviä ihmisiä."- Anonyymi
Tässä ei riidellä, tässä käsitellään asioita.
Nähdäkseni on ollut jopa harvinaisen hyvää keskustelua / vääntöä näistä asioista.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1393095- 81686
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2221374Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701191- 441171
- 371051
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va381032Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke133987- 47964
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.38918