Kiskobussi

Anonyymi-ap

IP : "Asukkailta kannatusvyöry Seinäjoki– Kurikka -kiskobussiliikenteelle: Toisi helpotusta harrastuksiin, työmatkoihin ja mahdollistaisi toisesta autosta luopumisen"

Hekoheko...

30

597

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Toimisi ehkä, jos junia kulkisi 5 minuutin välein, itse jatkan autolla.

      • Anonyymi

        Ei kulje edes Helsinki Espoo välillä 5 min välein junia, vaikka asukkaita satojatuhansia.


    • Anonyymi

      En usko, että oikeasti olisi käyttäjiä. Radan varteen pitäis kuitenkin jollain päästä, esim. autolla.

    • Anonyymi

      Persut vastustaa

    • Anonyymi

      Hyvä äänestää kun kiskobusseja ei nytkään oo tarpeeksi ja lisää ei hankita 🤣. Haha.

      • Anonyymi

        Lättähatut ja 70-luku is BÄK!


    • Anonyymi

      Aivan turha käyttää niukkoja voimavaroja aivonystyröissä kyseiseen " neron leikkaukseen".

    • Anonyymi

      Kulkeehan tuota väliä linjuriautot puolen tunnin välein suuntaansa. Miksei niitä käytetä ja autoista luovuta?

      • Anonyymi

        Ei kulje puolen tunnin välein, mutta ei niitäkään käytetä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kulje puolen tunnin välein, mutta ei niitäkään käytetä.

        Miksei käytetä?


      • Anonyymi

        Tämä mietityttää.


    • Anonyymi

      Menevätkö 30 min välein ?

    • Anonyymi

      Kulkee niitä aamu ja iltaruuhkan aikaan puolen tunnin välein, muuten tunnin välein. Miksei niitä käytetä, jos niillä pääsis harrastuksiin yms? Aamukuudesta iltakahdeksaan saakka kulkee vähintään kerran tunnis. Silti väki ajaa autolla. Miksi?

      • Anonyymi

        Varmaan esim siksi että molemmissa päissä pitää kuitenkin liikkua jollakin. Esim seinäjoella ei useimmat harrastukset tai työpaikat ole asemalla. Ja miten pääset sitten siellä eteenpäin ja taas takaisin? Mieti itseäs, olisitko valmis siihen, että harrastusreissu sjoelle kestäisi junan käytön vuoksi vaikka 2 h enemmän kuin autolla? Epäilen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan esim siksi että molemmissa päissä pitää kuitenkin liikkua jollakin. Esim seinäjoella ei useimmat harrastukset tai työpaikat ole asemalla. Ja miten pääset sitten siellä eteenpäin ja taas takaisin? Mieti itseäs, olisitko valmis siihen, että harrastusreissu sjoelle kestäisi junan käytön vuoksi vaikka 2 h enemmän kuin autolla? Epäilen.

        Sitä täs juuri tarkoitinkin, mitä se juna muuttais tilannetta? Ja miksi asukkailta on tullut suuri kannatusvyöry junalle, vaikkeivat käytä tiuhaan kulkevaa bussiakaan lainkaan, vaan ajavat autolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä täs juuri tarkoitinkin, mitä se juna muuttais tilannetta? Ja miksi asukkailta on tullut suuri kannatusvyöry junalle, vaikkeivat käytä tiuhaan kulkevaa bussiakaan lainkaan, vaan ajavat autolla.

        Tuohon oman auton käyttöön on yksinkertainen vastaus. Kun omalla kulkee töissä kaupungissa niin yhteiskunta maksaa / kustantaa samalla kauppareissut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuohon oman auton käyttöön on yksinkertainen vastaus. Kun omalla kulkee töissä kaupungissa niin yhteiskunta maksaa / kustantaa samalla kauppareissut.

        Ristiriita on silti suuri asukkaiden kannatusvyöryn kannalta.


    • Anonyymi

      Kyllä olisi viisasta ja taloudellista esim.täältä Ahonkylästä mennä Ilmajoen asemalle autolla ja sieltä hypätä junaan.....nauttia sujuvasta matkasta Ässäjoen asemalle ja sieltä bussilla keskussairaalan mäelle. Ei voisi olla tuota helpompaa tapaa työmatkalle.

    • Anonyymi

      Torviparaati bussi pysäkille ja maahanmuutto vastaisia iskulauseita kehiin

    • Anonyymi

      Varmasti kannatusta hankkeelle on - mutta käyttäjiä tuskin. Vähän sama kuin kyläkaupat - niitä kannatetaan ja kaivataan ja surraan kun lopettavat. Ja ne loppuvat koska käyttäjiä ei ole tarpeeksi. Seinäjoen rautatieasemalta on kuitenkin vielä matkaa sitten varsinaisiin työ- ja opiskelupaikkoihin joten vaikea kuvitella että käyttö olisi kovin runsasta.

      • Anonyymi

        Kyläkauppavertaus on hyvä. Myös jo se paljastaa todellisten käyttäjien puutteen, kun olemassaolevat linja-autot kulkee tuota väliä lähes tyhjinä. Ei ne asukkaat junaa käyttäisi, koska eivät käytä nykyisiä linja-autojakaan. Kaikkea toki halutaan, vailla järkeä.


      • Anonyymi

        Kurakauppalas ei oo logistiikat kunnos siinä on vika ja juurisyy


    • Anonyymi

      Kysely oli laadittu niin, että jos ei kannattanut asiaa, ei saanut ääntään kuuluviin. Keskeytin kyselyyn vastaamisen, kun oli niin yksipuolinen.

    • Anonyymi

      Kaskinen Sjoki paikallisjuna
      Samoin Vaasa Seinäjoki.
      Valtavasti asutusta kyseisten ratojen varsilla.Pikkupysäkeiltä pitää päästä junssn.Lipunhinnst kohtuullisiksi.
      Vaasan sähkörata täysin floppi.

      • Anonyymi

        Lähijuna toteutuu kun kunnat liittyvät yhteen.
        Seikka on saletti.
        Isot liitosrahat Ilmolalle tai Lapualle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähijuna toteutuu kun kunnat liittyvät yhteen.
        Seikka on saletti.
        Isot liitosrahat Ilmolalle tai Lapualle.

        Ei se matkustajia lähijunaan tuo, vaikka kunnat yhdistyisivät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se matkustajia lähijunaan tuo, vaikka kunnat yhdistyisivät.

        Ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei.

        Ilmolalla liian kapeat harijat saamaan hankkeitaan yksin läpi.
        Sepe olisi hyvä laulava konnari.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmolalla liian kapeat harijat saamaan hankkeitaan yksin läpi.
        Sepe olisi hyvä laulava konnari.

        Ei tämä oo mikään ilmajokisten hanke.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat

      Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude
      Maailman menoa
      149
      13188
    2. Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta

      Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t
      Maailman menoa
      72
      9631
    3. Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat

      Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h
      Maailman menoa
      95
      9123
    4. Suomen velka kasvoi ennätysvauhtia - Mäkynen repostelee

      – Velka kasvoi eniten tilaston historiassa, Mäkynen kirjoittaa. – Vuoden 2025 toisella neljänneksellä selvästi eniten k
      Maailman menoa
      20
      7756
    5. Giorgia Meloni vs Riikka Purra

      Kyllä Italian pääministeri on kauniimpi ja seksikkäämpi, kuin Suomen valtiovarainministeri Riikka Purra. Mitä jotkut näk
      Maailman menoa
      38
      6734
    6. 148
      6158
    7. Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä

      Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri
      Maailman menoa
      19
      3145
    8. En lähde armeijaan enkä siviilipalvelukseen

      Maanantaina telkan uutisissa toistamiseen kerrottiin tästä luuserista, joka kärsii muka "masennuksesta", mutta nauraa rä
      Maailman menoa
      392
      1225
    9. Aikuisten säälittävä käytös

      Mikä mahtaa aikuisia hiertää ja mistä näin kovaa että alaikäisen pahoinpitelyn jälkeen vielä kirjotellaan täällä. Sana v
      Hyrynsalmi
      7
      1164
    10. YLE: Stora Enso Imatra aloittaa yyteet

      www.hs.fi/talous/art-2000011528377.html Yle: Stora Enso aloitti muutos­neuvottelut Imatran-tehtailla Metsäteollisuus|Yl
      Imatra
      84
      1000
    Aihe