Luuk. 7:34
Ihmisen Poika on tullut, syö ja juo, ja te sanotte: katso ihmistä, syömäriä ja viinan juomaria, Publikanien ja syntisten ystävää.
Saarn.9:7 "Niin mene siis ja syö leipäs ilolla, ja juo viinas hyvällä mielellä; sillä sinun työs kelpaa Jumalalle."
Sitävastoin
Helluntailaisten vieraiden villitsevien henkien voimasta tapahtuvat selälleen kaatumiset ja anabaptistiset uudestikasteet lahkolaiseksi on sanan vastainen Jumalan pilkka ja paha hengellinen synti. Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen pilkka.
Viinaryyppy ei ole mikään synti
87
169
Vastaukset
- Anonyymi
Saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi ja esiintyy lampaiden vaatteissa raivoraittiina, hyväntekijänä, AA-kerholaisena, mutta sisällä asuu valkia saatana kaatohenkineen.
2.Kor.11
13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.- Anonyymi
Viisas kristittty uskovainen kiertää helluntailaisten hurmosteltat kaukaa ja varoittaa muitakin niihin menemästä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viisas kristittty uskovainen kiertää helluntailaisten hurmosteltat kaukaa ja varoittaa muitakin niihin menemästä.
Onneksi te muutamat täällä pidätte valistusta yllä netin keskustelupalstalla. Se varmasti tekee halutun kaltaisen vaikutuksen käytännössä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailaisuus eli Pentecostalismi eli Parhamilaisuus on Amerikasta tänne 100 v. sitten tuotu vieras uskonto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloittaja syyttääkö omatunto?
"Syökää ja juokaa huomenna te kuolette!" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailaisuus eli Pentecostalismi eli Parhamilaisuus on Amerikasta tänne 100 v. sitten tuotu vieras uskonto.
Tietääkseni ensimmäinen kristillinen helluntai koettiin hilkun vaille 2000 vuotta sitten, Jerusalemissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietääkseni ensimmäinen kristillinen helluntai koettiin hilkun vaille 2000 vuotta sitten, Jerusalemissa.
Liittyy harhauskontoihin miten?
- Anonyymi
😋😍😋😍😋😍😋😍😋
🍒 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#178429988
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
- Anonyymi
>> Viinaryyppy ei ole mikään synti <<
Kyllä se voi yksikin ryyppy olla, jos sen huitaisee himossaan ja on pakko edes se yksi saada.- Anonyymi
vettäkin janoon on joskus pakko saada niin , että on oikein himo saada vettä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
vettäkin janoon on joskus pakko saada niin , että on oikein himo saada vettä.
Mutta kun siitä ei humallu, vaika kuinka himottaisi ylenpalttisesti juoda, niin se takia sen ylijuonti ei ole kielletty. Epäviisasta kyllä sekin on ja voi jopa ottaa hengen liikana.
- Anonyymi
Matt. 15:11
Ei se ihmistä saastuta, mikä suusta menee sisälle, mutta se, mikä suusta tulee ulos, saastuttaa ihmisen. (Jeesus)
Absolutismi kertoo ongelmista ihmisen päässä ja ihmissuhteissa.
Piru esiintyy raivoraittiina ja vihaa Jeesuksen häitä, joissa alkoholijuomia on vapaasti saatavissa.
Joh. 2:10
Ja sanoi hänelle: jokainen antaa ensisti hyvää viinaa, ja kuin juovutaan, niin sitte huonompaa: sinä kätkit hyvän viinan tähän asti.
Helluntailaiset käyttävät omia tekemiään syntilistoja ihmisten orjuuttamiseen lahkon kurin ja valvonnan alaiseksi. Lahkoissa ihminen alistetaan lahkolaiseksi. Helluntailaisuus on luonteeltaan islamia=alistamista.
2. Piet. 2:19
He lupaavat näille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on. - Anonyymi
Miten yhtä ryyppyä voi himoita? Raamatussahan himo on seksuaalista, eikö? Vai onko sittenkään, sillä miten voi himoita seksuaalisesti lähimmäisesi taloa?
Ei viinan himoa ole Raamatussa pidetty huonona, saatikka syntinä? Vain ylenjuomista on. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta kun siitä ei humallu, vaika kuinka himottaisi ylenpalttisesti juoda, niin se takia sen ylijuonti ei ole kielletty. Epäviisasta kyllä sekin on ja voi jopa ottaa hengen liikana.
Humaltuminen ei edellytä ylenjuomista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten yhtä ryyppyä voi himoita? Raamatussahan himo on seksuaalista, eikö? Vai onko sittenkään, sillä miten voi himoita seksuaalisesti lähimmäisesi taloa?
Ei viinan himoa ole Raamatussa pidetty huonona, saatikka syntinä? Vain ylenjuomista on.Ei Raamatussa vain seksuaalisuus ole himoa. Eikä meidänkään puheissamme. On ihan yhteiskunnallisestikin tiedostettu, että on viinanhimoa, vihanhimoa, rikkaudenhimoa, pelihimoa ym. himoa.
Ja viinan himo ja muukin himo on todellakin Raamatussa syntiä. Synti orjuuttaa, Jeesus haluaa tehdä vapaaksi sellaisista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Humaltuminen ei edellytä ylenjuomista.
Puhe oli tuossa kommentissa veden ylenpalttisesta juomisesta.
- Anonyymi
Kymmenykset tarkoitti elintarvikkeita, ei rahaa.
Laki kymmenyksistä
22 "Luovuttakaa vuosittain kymmenykset kylvönne tuottamasta sadosta, kaikesta siitä, mikä kasvaa pelloillanne.
Raha kuuluu itselle ja perheelle/ei lahkolle
-92
Ostakaa sillä rahalla kaikkea, mitä mielenne tekee, nautoja, lampaita ja vuohia, viiniä tai olutta tai muuta mieleistänne, ja syökää ja iloitkaa siellä perheinenne Herran, Jumalanne edessä.
Biblia
Ja osta sillä rahalla kaikkia, mitä sinun sielus himoitsee, joko se on nauta eli lammas, viina, väkevä juoma, taikka mitä ikänä sinun sielus himoitsee, ja syö se Herran sinun Jumalas edessä, ja ole iloinen, sinä ja sinun huonees.
King James
And thou shalt bestow that money for whatsoever thy soul lusteth after, for oxen, or for sheep, or for wine, or for strong drink, or for whatsoever thy soul desireth: and thou shalt eat there before the LORD thy God, and thou shalt rejoice, thou, and thine household, [desireth: Heb. asketh of thee]- Anonyymi
Yksikin hellari keksi hätävalheen, että siihen aikaan ei osattu valmistaa viiniä, olutta eikä osattu tislata väkeviä juomia, likööriä ja viinoja.
..." or for wine, or for strong drink,
Ps. 69:12
(69:13) Missä ihmiset kokoontuvat, siellä puhutaan minusta. Missä olutta juodaan, siellä lauletaan minusta.
Vain Nasiirilupauksen tehneeltä oli kaikki alkoholin käyttö kielletty siihen aikaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksikin hellari keksi hätävalheen, että siihen aikaan ei osattu valmistaa viiniä, olutta eikä osattu tislata väkeviä juomia, likööriä ja viinoja.
(69:13) Missä ihmiset kokoontuvat, siellä puhutaan minusta. Missä olutta juodaan, siellä lauletaan minusta.
Vain Nasiirilupauksen tehneeltä oli kaikki alkoholin käyttö kielletty siihen aikaan.heikosti on sitten helluntailaiset raamattua tuntee, jos ei mukamas viiniä ja olutta OSATTU mukamas valmistaa . . .
"Nooa oli peltomies ja ensimmäinen joka istutti viinitarhan. Mutta kun hän joi, hän juopui
ja makasi alasti majassansa." 1 Moos: 9: On aika vaikea ostaa nauta, jos asuu keskellä kaupunkia. Mihin sen naudan laittaa ? Viekö sen kaupungin puistoon, vai rakentaako kerrostalon pihalle navetan. Toisaalta se olisi mukavaa, kun voisi käydä aamulla lypsyllä. Tietysti lammaskin olisi mukava, saisi siitä villoja.
Kun olin pieni ja olin Suolahdessa mummoni luona. Tädilläni oli kanoja ja minä tykästyin yhteen ruskeaan kanaan. Minä innoissani kirjoitin isälleni, että hän rakentaisi sille kanalle tallin kerrostalon pihaan. Isälle tuli kiire kirjoittaa, etten missään tapauksessa ottaisi kanaa mukaan. Niin minä en voinut ottaa sitä kanaa ja sain siitä aika suuren nyrhämän.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain Nasiirilupauksen tehneeltä oli kaikki alkoholin käyttö kielletty siihen aikaan.Paavali tekeytyi raivoraittiiksi uuden liiton nasiiriksi ilman Jumalan kutsua leikkauttamalla hiuksensa ja poltti ne temppelissä, vaikka uusi liitto ei tunne nasiirilupausta.
Ap. t. 18:18
Paavali viipyi Korintissa vielä jonkin aikaa. Sitten hän hyvästeli veljet ja lähti purjehtimaan kohti Syyriaa yhdessä Priscillan ja Aquilan kanssa. Hän oli Kenkreassa leikkauttanut hiuksensa, koska oli antanut uhrilupauksen*. [Kysymys on Vanhan testamentin lupauskäytännöstä, ks. 4. Moos. 6.][4. Moos. 6:18; Ap. t. 21:24] - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali tekeytyi raivoraittiiksi uuden liiton nasiiriksi ilman Jumalan kutsua leikkauttamalla hiuksensa ja poltti ne temppelissä, vaikka uusi liitto ei tunne nasiirilupausta.
Ap. t. 18:18
Paavali viipyi Korintissa vielä jonkin aikaa. Sitten hän hyvästeli veljet ja lähti purjehtimaan kohti Syyriaa yhdessä Priscillan ja Aquilan kanssa. Hän oli Kenkreassa leikkauttanut hiuksensa, koska oli antanut uhrilupauksen*. [Kysymys on Vanhan testamentin lupauskäytännöstä, ks. 4. Moos. 6.][4. Moos. 6:18; Ap. t. 21:24]Paavali tunnustaa Roomalaisille:
Room. 3:7
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali tunnustaa Roomalaisille:
Room. 3:7
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?Paavalin matkiminen johtaa samaan lopputulokseen hänen kanssaan.
2. Kor. 12:7
Jotta nämä valtavat ilmestykset eivät tekisi minua ylpeäksi, olen saanut pistävän piikin ruumiiseeni, Saatanan enkelin kurittamaan itseäni, etten ylpistyisi.
messenger=viestitellä , henkimaailman mesettäjä
And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, the messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure. (King James) Anonyymi kirjoitti:
Vain Nasiirilupauksen tehneeltä oli kaikki alkoholin käyttö kielletty siihen aikaan.Kyllä viini on viisasten juoma. Kun katselee suomalaisia, ei se viini ole tarkoitettu meille. Me emme osaa sitä käyttää viisaasti. Kaduilla kontturoidaan humalassa ja tehdään älyttömiä tekoja. Kuinkahan monet lapset ovat joutuneet kärsimään vanhempiensa juomisesta.
MInusta viini on pahaa ja olut on vielä pahempaa. Olen nuoruudessani maistanut molempia. Tietysti, jos ihminen pystyy hienosti juomaan viiniä, eikä se mene överiksi, se on okei. Mutta se usein tuhoaa ihmisen. Minä pärjään ihan hyvin ilman viiniä ja olutta. Säästyy rahatkin, kun ei tarvitse niitä ostaa.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavalin matkiminen johtaa samaan lopputulokseen hänen kanssaan.
2. Kor. 12:7
Jotta nämä valtavat ilmestykset eivät tekisi minua ylpeäksi, olen saanut pistävän piikin ruumiiseeni, Saatanan enkelin kurittamaan itseäni, etten ylpistyisi.
messenger=viestitellä , henkimaailman mesettäjä
And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, the messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure. (King James)Ap. t. 19:15 mutta paha henki vastasi heille: "Jeesuksen minä tunnen ja Paavalinkin tiedän, mutta keitä te olette?"
Anonyymi kirjoitti:
heikosti on sitten helluntailaiset raamattua tuntee, jos ei mukamas viiniä ja olutta OSATTU mukamas valmistaa . . .
"Nooa oli peltomies ja ensimmäinen joka istutti viinitarhan. Mutta kun hän joi, hän juopui
ja makasi alasti majassansa." 1 Moos: 9:Tuosta sen jo näkee, ettei kannata lipittää viiniä. Usein siinä noin käy.
- Anonyymi
Monkki kirjoitti:
Tuosta sen jo näkee, ettei kannata lipittää viiniä. Usein siinä noin käy.
Helluntailaisten kaatohenkeen tulee paljon pahempi riippuvuus kuin alkoholiin.
Se himo ei hellitä koskaan. Aina vaan pitää saada lisää ja vahvempia hurmoskokemuksia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se himo ei hellitä koskaan. Aina vaan pitää saada lisää ja vahvempia hurmoskokemuksia.Ilm. 16:14
Ne ovat pahoja henkiä, jotka tekevät ihmeitä.
Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.'
Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!' - Anonyymi
Jeesus kiersi kylästä kylään ja julisti evankeliumia. Opetuslapset ostivat ruokaa kylistä. Mistä he saivat rahat? Juudas oli rahastonhoitaja.
Vastaappa vauvakastettu! - Anonyymi
Mistä saatte rahat Luther-Säätiön piraatti-pappien palkkaa.
Tuotteko hänelle viljaa ja nautoja? Anonyymi kirjoitti:
Se himo ei hellitä koskaan. Aina vaan pitää saada lisää ja vahvempia hurmoskokemuksia.Ehkä jollekin tulee, mutta minua ei kiinnosta mitkään kaatohenget. En edes tunne ketään, joka olisi niin kaatohenkien perään, että hän laukkaisi pitkin ja poikin Suomen maata. Tänään Rovaniemellä, huomena Lappeenrannassa, ylihuomenna Turussa ja niin edelleen.
Miksi ihminen haluaa hurmoskokemuksia ? Siellä ihmisen sisällä voi olla haava, joka kaipaa kosketusta. Tämä maailma on niin kova ja jäätävä, meillä on toisiamme kohtaan niin vähän rakkautta, että meidän sydämemme on jäätynyt. Joku voi jäädä kaatumiskokemukseen, koska hän siinä saa jotain, joka rikkoo sitä jäätä sieltä sydämestä.
Jos meillä olisi toisiamme kohtaan rakkautta, ei kukaan juoksisi etsimään sielullisia kokemuksia. Mutta, kun viha roihuaa kaikkialla, meistä on tullut tunteettomia puupökkelöitä, me etsimme rakkautta hinnalla, millä hyvänsä.
Joku voi saada rukoustilanteessa kokemuksen Jumalan rakkaudesta. Hän voi kokea, että hän on arvokas Jumalan silmissä. Kun ihminen kokee olevansa "ei mkään" ja etsii, että joku arvostaisi, hän voi saada rukoustilanteessa kokemuksen, joka parantaa hänen rikkimennyttä sydäntään. Jos hän kaatuu, siinä hän voi siinä lattialla maatessaan tuntea Jumalan rakkautta.
Minä näin unen. Kelluin valtameressä. En nähnyt maata missään. Huomasin, että lähellä hyppi delfiinejä korkealle. Kun kelluin siinä, tunsin valtavan rauhan ympäröivän minua. Minä vain ihastelin delfiinien hyppelyä ja nautin olostani. Heräsin ja ihmettelin untani, se oli niin todentuntuinen. Vaikka olin keskellä merta, en pelännyt ollenkaan. Mietin sitä unta ja mieleeni tulivat sanat: Armon meri. Minä kelluin armon meressä ja Jumalan rakkaus ympäröi minua.Anonyymi kirjoitti:
Ilm. 16:14
Ne ovat pahoja henkiä, jotka tekevät ihmeitä.
Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.'
Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!'"Ne ovat pahoja henkiä, jotka tekevät ihmeitä."
Voitko käsi raamatulla vannoa, että kaikki henget, jotka tekevät ihmeitä, ovat pahoja henkiä ?
Kyllä Jeesus tekee ihmeitä tänäänkin. Minun serkullani oli syöpä aivoissa. Jeesus paransi hänet. Minun isälläni oli syöpä ja Jeesus paransi hänet. Näissä molemmissa tapauksissa rukoiltiin, että Jeesus parantaisi ja minä en usko, että paholainen olisi parantanut heidät.- Anonyymi
Uskon isän Aabrahamin kymmenykset olivat paljon ennen Mooseksen määräyksiä.
- Anonyymi
Monkki kirjoitti:
Kyllä viini on viisasten juoma. Kun katselee suomalaisia, ei se viini ole tarkoitettu meille. Me emme osaa sitä käyttää viisaasti. Kaduilla kontturoidaan humalassa ja tehdään älyttömiä tekoja. Kuinkahan monet lapset ovat joutuneet kärsimään vanhempiensa juomisesta.
MInusta viini on pahaa ja olut on vielä pahempaa. Olen nuoruudessani maistanut molempia. Tietysti, jos ihminen pystyy hienosti juomaan viiniä, eikä se mene överiksi, se on okei. Mutta se usein tuhoaa ihmisen. Minä pärjään ihan hyvin ilman viiniä ja olutta. Säästyy rahatkin, kun ei tarvitse niitä ostaa.Alkoholipitoista viiniä ei pysty juomaan "hienosti", sellaisen oikea käyttö on useimmiten ainakin Voitto Vironkin mukaan kaataminen viemäriin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus kiersi kylästä kylään ja julisti evankeliumia. Opetuslapset ostivat ruokaa kylistä. Mistä he saivat rahat? Juudas oli rahastonhoitaja.
Vastaappa vauvakastettu!Mistäkö rahat? Voin kertoa sulle salaisuuden. Lue vähä enemmän ja ehkä tarkemminkin Raamattua niin asia kyllä selviää. Siellä se on kerrottu ERITTÄIN selkeästi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain Nasiirilupauksen tehneeltä oli kaikki alkoholin käyttö kielletty siihen aikaan.“Kun otin puvukseni säkin, silloinkin minusta tuli heille sananparsi.” (Ps 69:12, FinRK)
“Porteissa istujat puhuvat minua vastaan, ja väkijuomien juojat laulavat minusta.” (Ps 69:13, FinRK) - Anonyymi
Monkki kirjoitti:
Kyllä viini on viisasten juoma. Kun katselee suomalaisia, ei se viini ole tarkoitettu meille. Me emme osaa sitä käyttää viisaasti. Kaduilla kontturoidaan humalassa ja tehdään älyttömiä tekoja. Kuinkahan monet lapset ovat joutuneet kärsimään vanhempiensa juomisesta.
MInusta viini on pahaa ja olut on vielä pahempaa. Olen nuoruudessani maistanut molempia. Tietysti, jos ihminen pystyy hienosti juomaan viiniä, eikä se mene överiksi, se on okei. Mutta se usein tuhoaa ihmisen. Minä pärjään ihan hyvin ilman viiniä ja olutta. Säästyy rahatkin, kun ei tarvitse niitä ostaa."Kun katselee suomalaisia, ei se viini ole tarkoitettu meille. Me emme osaa sitä käyttää viisaasti. "
Ette vai? Meillä osataan juoda.
"MInusta viini on pahaa ja olut on vielä pahempaa. "
Makunsa kullakin. - Anonyymi
Monkki kirjoitti:
"Ne ovat pahoja henkiä, jotka tekevät ihmeitä."
Voitko käsi raamatulla vannoa, että kaikki henget, jotka tekevät ihmeitä, ovat pahoja henkiä ?
Kyllä Jeesus tekee ihmeitä tänäänkin. Minun serkullani oli syöpä aivoissa. Jeesus paransi hänet. Minun isälläni oli syöpä ja Jeesus paransi hänet. Näissä molemmissa tapauksissa rukoiltiin, että Jeesus parantaisi ja minä en usko, että paholainen olisi parantanut heidät.Jeesus ei ole maapallolla. Hänen piti poistua, jotta PH pääsi paikalle.
Anonyymi kirjoitti:
Alkoholipitoista viiniä ei pysty juomaan "hienosti", sellaisen oikea käyttö on useimmiten ainakin Voitto Vironkin mukaan kaataminen viemäriin.
Olen samaa mieltä.
- Anonyymi
Monkki kirjoitti:
On aika vaikea ostaa nauta, jos asuu keskellä kaupunkia. Mihin sen naudan laittaa ? Viekö sen kaupungin puistoon, vai rakentaako kerrostalon pihalle navetan. Toisaalta se olisi mukavaa, kun voisi käydä aamulla lypsyllä. Tietysti lammaskin olisi mukava, saisi siitä villoja.
Kun olin pieni ja olin Suolahdessa mummoni luona. Tädilläni oli kanoja ja minä tykästyin yhteen ruskeaan kanaan. Minä innoissani kirjoitin isälleni, että hän rakentaisi sille kanalle tallin kerrostalon pihaan. Isälle tuli kiire kirjoittaa, etten missään tapauksessa ottaisi kanaa mukaan. Niin minä en voinut ottaa sitä kanaa ja sain siitä aika suuren nyrhämän.Vai oikein suhde kanan kanssa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vastaappa vauvakastettu!Eikös lahkolaisilla ole se rahan tekemisen ammattitaito verissä.
Anonyymi kirjoitti:
Vai oikein suhde kanan kanssa?
Sanoinko, että minulla oli suhde kanan kanssa.
Minä olen äärimmäisen eläinrakas, mutta ei minulla ole kuitenkaan suhdetta niiden kanssa. Minusta eläimet ovat kivempiä kuin ihmiset. Ihmiset ovat pahoja, he ovat riitaisia, he ovat sotaisia,- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain Nasiirilupauksen tehneeltä oli kaikki alkoholin käyttö kielletty siihen aikaan.Älä höpötä. Nooa oli ensimmäinen viinitarhan istuttaja ja myös ensimmäinen humaltuja.
- Anonyymi
Ihmisen Poika on tullut, syö ja juo, ja te sanotte: 'Katso syömäriä ja viininjuojaa, publikaanien ja syntisten ystävää!' Tule siis, syö leipäsi ilolla ja juo viinisi hyvillä mielin, sillä jo aikaa on Jumala hyväksynyt nuo tekosi. Tiedätkö, mikä ero on viinillä ja viinalla? Viini on käymistuote ja viina on tislaustuote. Viini on tuoreista viinirypäleistä tai rypälemehusta käyttämällä valmistettu mieto alkoholijuoma. Viineissä on alkoholia yleensä 10–15 prosenttia, ja niiden alkoholi on yksinomaan käymisteitse muodostunut. Viina on yleisnimitys väkeville alkoholijuomille. Erityisesti viina-nimityksellä on viitattu tislattuihin, värittömiin ja maustamattomiin alkoholijuomiin.
- Anonyymi
Onkin sitten kokonaan toinen asia,miten Raamatun ajan ihmiset ymmärsivät sanojen olut, viini ja väkijuomaa, merkityksen.
- Anonyymi
Viiniä on juotu 10 000 vuotta, mutta vasta keskiajalla keksittiin, että kun alkoholipitoista nestettä lämmitettiin, sen sisältämä alkoholi höyrystyi vettä alhaisemmassa lämpötilassa.
- Anonyymi
Miten pääsee eroon kaatohengestä ?
- Anonyymi
Hellarihenki on kuumuudesta pitävä henki. Se ei höyrysty pois edes vaikka menisi Parhamin ja Olsenin kanssa saunaan?
- Anonyymi
Ei se Jeesus missään kolina porukoissa pyörinyt.
- Anonyymi
Jeesus oli kipujen ja sairauden tuttava ja ystävä. Saattoi kärsiä myös itse alkoholismista ja monista muista sairauksista.
- Anonyymi
5.Mooses.14 puhutaan jo tislatuista väkevistä viinoista, kuten likööreistä.
Ne taidot on Jumalan ihmiselle antamia siunauksia.
26 Ja osta sillä rahalla kaikkia, mitä sinun sielus himoitsee, joko se on nauta eli lammas, viina, väkevä juoma, taikka mitä ikänä sinun sielus himoitsee, ja syö se Herran sinun Jumalas edessä, ja ole iloinen, sinä ja sinun huonees.
26 Och du må köpa för penningarna vadhelst dig lyster fäkreatur eller småboskap, eller vin eller andra starka drycker eller vad du eljest kan åstunda; och så skall du hålla måltid där inför HERRENS, din Guds, ansikte och glädja dig med ditt husfolk.
Svenska Bibeln
26 And thou shalt bestow that money for whatsoever thy soul lusteth after, for oxen, or for sheep, or for wine, or for strong drink, or for whatsoever thy soul desireth: and thou shalt eat there before the LORD thy God, and thou shalt rejoice, thou, and thine household,
King James- Anonyymi
Jes. 53:3
Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava, jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet.
Yksikin alkukielten osaaja sanoi suoraan ja rehellisesti, että viimeisellä aterialla juotiin niin paljon, että opetuslapset sammuivat puistoon, Jeesus kesti paremmin juomista.
Asioita on kaunisteltu käännöksissä, että opetuslapset nukkuivat puistossa, ei kukaan selvin päin missään puistoissta nuku. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jes. 53:3
Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava, jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet.
Yksikin alkukielten osaaja sanoi suoraan ja rehellisesti, että viimeisellä aterialla juotiin niin paljon, että opetuslapset sammuivat puistoon, Jeesus kesti paremmin juomista.
Asioita on kaunisteltu käännöksissä, että opetuslapset nukkuivat puistossa, ei kukaan selvin päin missään puistoissta nuku.Jes 53 ei kerro Jeesuksesta.
Vai miten selität tämän kertovan Jeesuksesta:
“Herra näki hyväksi ruhjoa häntä, lyödä häntä kärsimyksellä. Jos sinä asetat hänen sielunsa vikauhriksi, hän saa nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttaan.” (Jes 53:10, FinRK)
Löikö ja ruhjoiko Jumala Jeesusta? Oliko Jeesuksella jälkeläisiä? Eikö hän kauan (vain noin 30 vuotta)?
- Anonyymi
“Hän rakastaa sinua, siunaa sinua ja tekee sinusta monilukuisen kansan. Hän siunaa kohtusi hedelmän ja maasi sadon, viljasi, viinisi ja öljysi. Hän siunaa lehmiesi vasikat ja lampaittesi karitsat siinä maassa, jonka hän isillesi vannomallaan valalla on luvannut antaa sinulle.” (5Moos 7:13, FinRK)
“Viini ilahduttaa ihmisen sydämen, öljy saa hänen kasvonsa kiiltämään, ja leipä vahvistaa hänen sydäntään.” (Ps 104:15, FinRK)
“9. Kunnioita Herraa antamalla varoistasi ja paras osa kaikesta sadostasi, 10. niin sinun jyväaittasi täyttyvät runsaudella ja viini pursuaa kuurnistasi.” (Sananl 3:9-10, FinRK)
“Tule siis, syö leipäsi iloiten ja juo viinisi hyvillä mielin, sillä jo aikoja sitten Jumala on hyväksynyt nuo tekosi.” (Saarn 9:7, FinRK)
“Hauskuudeksi pidot laitetaan, ja viini antaa iloa elämään, mutta raha kaiken hankkii.” (Saarn 10:19, FinRK)
Daniel, Jumalan mieskin ratkesi taas juomaan viiniä:
“Herkullista ruokaa en syönyt, suuhuni ei mennyt liha eikä viini enkä voidellut itseäni öljyllä, ennen kuin nuo kolmen viikon päivät olivat loppuun kuluneet.” (Dan 10:3, FinRK)
“26. Osta rahalla kaikkea, mitä haluat, nautoja tai lampaita, viiniä tai väkijuomaa, kaikkea, mitä mielesi tekee. Syö sitten siellä Herran, sinun Jumalasi, edessä ja iloitse, sinä ja perheesi. 27. Älä myöskään jätä osattomaksi alueellasi asuvaa leeviläistä, sillä hänellä ei ole maaomaisuutta eikä perintöä niin kuin sinulla.” (5Moos 14:26-27, FinRK)
“6. Antakaa väkijuomaa menehtyvälle ja viiniä murhemielisille. 7. Sellainen juokoon ja unohtakoon köyhyytensä älköönkä enää vaivaansa muistelko.” (Sananl 31:6-7, FinRK)
Ja tokihan Vanhasta testamentista käy selvästi ilmi, että laimennettu viini; alkoholittomaksi laimenettu viini ei ole mitään verrattuna kunnolliseen jaloon viiniin. Laimennettua viiniä verrataan hopean sijaan vain mitättömään kuonaan.
“Sinun hopeasi on muuttunut kuonaksi, jalo viinisi on vedellä laimennettu.” (Jes 1:22, FinRK) - Anonyymi
5. Moos. 14:26
KIng James
And thou shalt bestow that money for whatsoever thy soul lusteth after, for oxen, or for sheep, or for wine, or for strong drink, or for whatsoever thy soul desireth: and thou shalt eat there before the LORD thy God, and thou shalt rejoice, thou, and thine household,
or for strong drink,
שכר shekar shay-kawr'
07941 Stongin koodi
Merkitys:
1) strong drink, intoxicating drink, fermented or intoxicating liquor- Anonyymi
liguor =viina
Viinat voivat olla maustettuja tai maustamattomia.
- Anonyymi
Siis mitä sä selität!!
- Anonyymi
Yritä edes!!!!!!!
- Anonyymi
Laupiaalla Samarialaisella oli mukanaan pirtua, jolla hän desinfioi haavat.
- Anonyymi
Sananl. 31:6
Antakaa väkevää juomaa menehtyvälle ja viiniä murhemielisille.
6 Antakaa väkevää juomaa menehtyvälle ja viiniä murhemielisille.
6 Nej, åt den olycklige give man starka drycker och vin åt dem som hava en bedrövad själ. [Syr. 31,28.]
6 Give strong drink unto him that is ready to perish, and wine unto those that be of heavy hearts. [of...: Heb. bitter of soul]
Sana
Translitteroitu
Strongin koodi
שכר
shekar shay-kawr'
Strongin koodi 07941
Sanan tausta
Sanaluokka
from 07937 ,Greek 4608 σικερα and 4965 συχαρ
subst. (mask.)
Lukumäärä
King James käännökset sanasta
AV-strong drink 21, strong wine 1, drunkard 1
Merkitys
1) strong drink, intoxicating drink, fermented or intoxicating liquor - Anonyymi
1. Moos. 14:18
Ja Melkisedek, Saalemin kuningas, toi leipää ja viiniä; hän oli Jumalan, Korkeimman, pappi.
Helluntailaiset pilkkaavat Melkisedekiä ja Jeesuksen verta tarjoamalla ehtoollisellä mehukattia.- Anonyymi
Vauvakastettu onko öylätti Raamatun mukainen? Sitä ei voi murtaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vauvakastettu onko öylätti Raamatun mukainen? Sitä ei voi murtaa.
Mites ne Parhamin ja Olsenin seksiteot?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mites ne Parhamin ja Olsenin seksiteot?
Gal.5,"sillä lihan teot ja himot ovat ilmeiset...eriseurat, lahkot....
- Anonyymi
Lakkaa nyt jo tuo mehukattijuttusi, kun et kerran ikinä ole hellareitten ehtoollisella ollutkaan. Siellä käytetään alkoholitonta punaviiniä ehtoollisella, mikä on jo kerrottu palstoilla. Se nyt valitettavasti vain maistuu aika lailla mesulle.
Tiedän kyllä yhden, joka käyttää mehua ehtoollisella, mutta on kylläkin vapaaseurakuntalainen naispastori. Ja kun Herralle kerran semmoinenkin tapaus kelpaa, niin luulisi kelpaavan hellareitten alkoholiton punaviinikin, jonka vanhemmistoveljet tarjoilee.
- Anonyymi
Helluntailaisten mehuehtoolliset on kuonaa Jumalan edessä.
“Sinun hopeasi on muuttunut kuonaksi, jalo viinisi on vedellä laimennettu.” (Jes 1:22, FinRK)
Jeesuksen veren merkitys ehtoollisessa on syntien pois peseminen.- Anonyymi
Helluntailaisten kaste ja ehtoollinen ei liity mitenkän ihmisen syntiongelmaan. He eivät tunnusta olevansa syntisiä, vaan luottavat käärmeen oppeihin: ette suinkaan kuole ja tule syntisiksi, vaan tulette Jumalan kaltaiseksi...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailaisten kaste ja ehtoollinen ei liity mitenkän ihmisen syntiongelmaan. He eivät tunnusta olevansa syntisiä, vaan luottavat käärmeen oppeihin: ette suinkaan kuole ja tule syntisiksi, vaan tulette Jumalan kaltaiseksi...
"He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa"....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa"....
Hellarit ei tule kyllä useimmiten missään tapauksessa luterilaisten luokse.
- Anonyymi
VIINAHAN EI OLE SYNTI, EIKÄ MULKKU, VAAN SEN KÄYTTÖ.
- Anonyymi
"Lisääntykää ja täyttäkää maa"
Joh. 15:1
"Minä olen totinen viinipuu, ja minun Isäni on viinitarhuri."
1. Moos. 49:11
Hän sitoo aasinsa viinipuuhun, viiniköynnökseen aasinsa varsan; hän huuhtoo vaatteensa viinissä; viittansa rypäleen veressä.
Matt. 26:28 sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.
Joh. 6:54
Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
Joh. 6:55
Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma.
Joh. 6:56
Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä. - Anonyymi
Jos alkoholin käyttö on synti, niin Jeesus ja opetuslapset harjoittivat syntiä ilmeisen säännöllisesti.
Absolutisteille tiedoksi. Jeesus sanoi, että taivaassa nautitaan viiniä..."en juo tätä viinipuun antia ennen kuin uutena isäni valtakunnassa."
Taitaisivat Jeesus ja apostolit saada helluntaiseurakunnasta kenkää. Syömärit ja viininjuojat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos alkoholin käyttö on synti, niin Jeesus ja opetuslapset harjoittivat syntiä ilmeisen säännöllisesti.
Absolutisteille tiedoksi. Jeesus sanoi, että taivaassa nautitaan viiniä..."en juo tätä viinipuun antia ennen kuin uutena isäni valtakunnassa."
Taitaisivat Jeesus ja apostolit saada helluntaiseurakunnasta kenkää. Syömärit ja viininjuojat.Jeesuksen häät ja tuhatvuotinen valtakunta on maan päällä, jossa sitä viiniä juodaan.
Ilm. 6:6
Ja minä kuulin ikäänkuin äänen niiden neljän olennon keskeltä sanovan: "Koiniks-mitta nisuja yhden denarin, ja kolme koiniksia ohria yhden denarin! Mutta älä turmele öljyä äläkä viiniä."
- Anonyymi
Tuttavapiiriini kuuluu helluntailainen ja kyllä hänelle tuntuu alkoholi maistuvan enemmän kuin minulle, joka olen täysi pakana.
- Anonyymi
Lahkoluste kuten hellarit temmataan ensin pois niihin ufoaluksiin.
"kootkaa ensi luste"... - Anonyymi
En usko että alkoholin käyttäminenkään on mitenkään muuten synti jos se ei aiheuta mitään pahaa kenellekään muulle kuin itselle jos tuhoaa elimistöä... onhan se kai synti sitten jos itse tuhoaa omaa elimistöään...
- Anonyymi
"kohtuus kaikessa sano sika hajuvedestä"
- Anonyymi
"onhan se kai synti sitten jos itse tuhoaa omaa elimistöään..."
Jaa... missäs niin sanotaan? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"onhan se kai synti sitten jos itse tuhoaa omaa elimistöään..."
Jaa... missäs niin sanotaan?Raamatun mukaan syntiinlankeemus eli perisynti teki kaikista ihmisistä syntisiä ja aiheutti eron Jumalasta. Perisynti on kollektiivinen synti. Vain Jumala pystyy pesemään kasteessa sen pois ja ennallistaa ihmisen ikuisen elämän perilliseksi liittämällä kasteessa ihmisen Kristuksen ylösnousmusruumiin jäseneksi.
Jumalan sanan vastaisia tekoja kutsutaan tekosynniksi ja laittomuuden teoiksi.
Raamattu ei kiellä alkoholijuomien nauttimista, joten sellaisenaan se ei ole laittomuuden teko eli synti. Jeesus valmisti, käytti itse ja Raamatussa on kehotuksia käyttää alkoholia ihmisen iloksi ja terveydeksi. Liikakäyttö ei tietenkään ole suositeltavaa kenellekään.
- Anonyymi
helluntailaisten hurmostouhut, villitsevät henget on paljon pahempia asioita, sillä niissä ihminen saa sielulleen vahingon
- Anonyymi
Helluntailainen uskoi ja sai kasteen ja tarjosi rahaa saadakseen niitä armolahjoja nopeasti.
- Anonyymi
Miksi pitää huumata itseään?
Onko vauvakastettujen elämä niin ankeaa?- Anonyymi
Jenkeistä tänne tuotujen kaatolahkojen kuten helluntailaisten hurmoshenki on pirullinen henki, mikä siellä ihmisiä selälleen viskoo, paljon pahempi asia viinin juonti, mikä haihtuu ihmisestä pois, mutta pirun henki ei lähde pois kotikonstein. Helluntailailaiset ovat luopueet terveestä Kristinuskosta.
Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.
- Anonyymi
Ps.104
14 Sinä kasvatat ruohon karjalle ja kasvit ihmisen tarpeeksi. Niin sinä tuotat maasta leivän
15 JA VIININ, joka ilahuttaa ihmisen SYDÄMEN; niin sinä saatat kasvot öljystä kiiltäviksi, ja LEIPÄ vahvistaa ihmisen SYDÄNTÄ. - Anonyymi
Pahat rikolliset ovat yleensä raivoraittiita, kuten Norjan Breivik jne.
- Anonyymi
Niin viiniäkin jotkut joi alkuaikona jo.
Pitääkö elämän olla helvetti lahkojen mukaan,kun ei tämä elämämme ole niin hienoa. - Anonyymi
Juopuminen on kielletty uskovilta Raamatussa. Yhden lasin viiniä voi juoda ruoan kanssa ja mennä ajamaan autoa. Valitettavasti monella on lähtenyt juopottelu siitä yhdestä lasista. Ensin juodan yksi lasi sitten kaksi ja lopulta koko pullo tai kaksi viiniä.
Efesolaiskirje:
5:18 Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä,
1.Tessalonikalaiskirje:
5:6 Älkäämme siis nukkuko niinkuin muut, vaan valvokaamme ja olkaamme raittiit.
5:7 Sillä ne, jotka nukkuvat, ne yöllä nukkuvat, ja jotka juovat itsensä juovuksiin, ne yöllä juovuksissa ovat.
5:8 Mutta me, jotka olemme päivän lapsia, olkaamme raittiit, ja olkoon pukunamme uskon ja rakkauden haarniska ja kypärinämme pelastuksen toivo.
1.Korinttolaiskirje:
6:9 Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö.
6:10 ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 833845
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t322719Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä952174Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian201687Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?261568Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja261498- 281471
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni71454Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu731433- 251387