Vakuudettomat lainat

Anonyymi-ap

Miksi pankit myöntävät 60000e lainoja ilman vakuuksia ja sitten ihmetellään kun ihmiset yli velkaantuvat. Mun mielestä mitään lainoja ei pitäisi myöntää ilman vakuuksia niin pysyisi joku järki ihmisten raha asioissa.

7

168

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eivät oikeat pankit myönnäkään ilman vakuuksia isoja lainoja. Roskapankit, joilla on ryöstökorot, hyötyvät noista lainoista (vaikka osa niistä jää maksamatta), muuten eivät tietenkään niitä myöntäisi. Siinä olet oikeassa, että ihmisiä pitäisi suojella heiltä itseltään, kun itse eivät osaa. Moni varmaan menee hätäpäissään lankaan yhdistelylainan suhteen ja ottavat sellaisia niin valtavilla koroilla, että laina tulee maksettua moninkertaisena takaisin, jos ylipäänsä pääsee ikinä sellaisesta eroon. Muutama tuttava, kun on sellaisen ottanut, on päätynyt kuitenkin ulosottoon. Toivottavasti säädökset kiristyisivät.

    • Anonyymi

      En ole ollut viisas raha-asioissa, isoja virheitä olen tehnyt ja niistä oppinut. Jossain vaiheessa elämää kaikki meni päin mäntyjä. Tuli ero, uusi kumppani ja rahaa meni ennemmän kuin sitä tuli. Tuli vingutettua kolmea luottokorttia tappiin asti. Kulut asumisen ja elämisen jälkeen kasvoivat ja tiukkaa teki. Hain yhden yhdistelmälainan. Sain maksettua luottokortit ja yhden pienen joustoluoton pois. Maksoin sitä kiltisti. Sitten huomasin, että olin valinnut aika iso kokoisen yhdistelmälainan ja taas olin yhden luottokortin kolmesta vinguttanut tappiin, silloin heräsin. Nyt on tehtävä jotain. Hain uuden yhdistelmälainan, jonka sain pienemmällä korolla kuin entisen. Maksoin myös taas yhden luottokortin pois. Koskaan en antanut minkään laskun tai lainan mennä ulosottoon, kituutin ja kituutin vuosia. Nyt velkaa enää alle 4000 euroa ja elämä alkaa voittamaan. Laskeskelin nopeasti, että noin 35 000 euroa olen korkoineen näitä lainoja maksanut. Yhtäkään pikavippiä en ole koskaan ottanut. Tilanteesta viisastuneena lasken joka kuukausi tulot ja menot tarkasti ja jos jotain ylimääräistä jää, menee osa säästöön ns. hätävara ja loput ylimääräisenä lyhennyksenä loppu lainaan. Kyllä veloista voi selvitä ja raha-asioita oppia, kunhan on vain itsellä tahtoa ja pitkäjänteisyyttä. En koskaan halua olla samassa tilanteessa uudestaan. Olisin voinut saada omasta pankista tuon ensimmäisen yhdistelylainan, mutta häpeä oli suuri, enkä kehdannut sitä omasta pankista hakea, jälkiviisaana nyt ajatellen, se olisi ollut kaikista paras ratkaisu.
      Myöntäkää virheenne itsellenne, älkää antako periksi, kyllä lainaa on helppo ottaa, mutta pitkä tie maksaa.

      • Anonyymi

        Hieno suoritus! Olet maksanut oppirahat viimeisen päälle:I


    • Anonyymi

      Ei varmaan saa vakuudetonta tai edes taattua lainaa 60k tai edes kymppiin asti.

      Kyllä pankeilla on asiakastutkimus kaikista asiakkaista.

      Itse sain joku vuosi sitten soiton pankista ja paikanpäällä pankkineuvoja kysyi ottaisko pankin luottofirman kortin jossa kilo euroja.

      Emmin sitä koska tiesin ettei moninkertainen asiakkuus yksin riitä. PN teki hakemuksen jonka korttifirman robotti hylkäsi.

      60000€ luotot vaatii yli sadan tonnin moitteettoman asioinnin usealta vuodelta. Mutta tiedän kyllä että asiakas osaa joskus rakentaa melkoisia himmeleitä. Tuskin 60k korttia sentään tavallinen ihminen saa!

    • Anonyymi

      Mikä pankki muka myöntää tuollaisia lainoja vakuudettomina?

      • Anonyymi

        Asuntolaina ilman ulkopuolista nimeä on kohtuullinen tuolla lainamäärällä. Ilman analytiikkaa esim. 40k omaa ja 60 vpo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asuntolaina ilman ulkopuolista nimeä on kohtuullinen tuolla lainamäärällä. Ilman analytiikkaa esim. 40k omaa ja 60 vpo.

        "40k omaa ja 60 vpo" -Onko "vpo" velkapääoma? En ymmärrä mitään tästä...

        Tosiasia on se, että pankkien lainananto on kiristynyt huimasti siitä, mitä se on ollut aiemmin. Joskus vanhoina aikoina kulutusluottoihin kelpasivat henkilötakaajat, joilla ei välttämättä ollut omaisuutta takanaan. Olen kuullut, että enää eivät. Asuntolainaa sai 100 % ja monesti jopa 110 % asunnon arvosta. Asuntokauppojen yhteydessä pankilta pyydettiin muutama kymppitonni "remonttilainaa", jolla remontoitiin asuntoa tai maksettiin luottokorttivelkoja pois, vaihdettiin perheen autot ja tehtiin etelänloma. Näin olen kuullut. Siinä vaiheessa, kun itse hain asuntolainaa, ostettava asunto kävi asuntolainan vakuutena enää 80 %:iin saakka, eikä ollut puhettakaan, että olisi saanut tonniakaan ylimääräistä lainaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      1906
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1584
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1316
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1244
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1242
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1206
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1182
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1171
    10. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      44
      1166
    Aihe