Kalamos heitti valheen kehiin

Anonyymi-ap

Kalamos antaa syntiinlankeemukselle eli perisynnille väärän sisällön.
Hän sanoo, että ihminen tulee syntiseksi vasta sitten kun tekee omia tekosyntejä.

Raamatun mukaan kaikkien ihmisten sielut tuli syntisiksi syntiinlankeemuksen vuoksi heti silloin. Ihminen syntyy eroon Jumalasta, eikä ihmisellä ole Pyhän Hengen lahjaa syntyessään.

Raamatun mukaa perisynti on kollektiivinen synti.

Room.5:19 "Yhden ihmisen tottelemattomuus teki kaikista syntisiä."

Ihminen on syntinen jo sikiämisestä Adamin syntiseen sukukuntaan sikiämisestä lähtien.

Ps.51:7 " Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun."

Eikä vasta vaiheittain sitä mukaa kun ihminen tekee omia tekosyntejä.

Sodomasta ja Gomorrasta ei löytynyt niitä kymmentä synnitöntä ja siksi vanhurskasta ihmistä, vaikka siellä oli pieniä lapsiakin tuhansia.

4. Moos. 32:14

Nyt te syntisten sikiöt astutte isienne jälkiä ja saatte näin Herran vihan kääntymään vieläkin kiivaammin Israelia vastaan!

Paavali sanoo kaikkia juutalaisia ja kreikkalaisia syntisiksi, yhtään synnitöntä ei ole siinä joukossa.

Room.3:9-10
Ei ole ketään vanhurskasta
"Miten siis on? Olemmeko me muita parempia? Emme lainkaan. Olen jo esittänyt sen syytöksen, että KAIKKI niin juutalaiset kuin kreikkalaisetkin, ovat synnin vallassa.
Onhan kirjoitettu: -- Ei ole yhtäkään vanhurskasta."

70

218

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Toinen yleinen valhe on väittää, että Jeesuksen ristinkuoleman sovitus tuli automaattisesti kaikkien ihmisten hyväksi henkilökohtaiseksi sovitukseksi.

Sovitus tulee henkilökohtaiseksi sovitukseksi vasta kun Jumala kasteessa pesee kaiken syntisyyden ihmisestä pois, mukaanlukien perisynnin kadottava kirous.

Se tarkoittaa pelastusta ja hyvää omaatuntoa.

Pavalinkin synnit perisynnistä alkaen sovitettiin henkilökohtaisella tasolla vasta kasteessa. Ei aikaisemmin.

Ap. t. 22:16

Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'

• Daavidin isä ja äiti
        eivät olleet mies ja vaimo.

"Katso,
        minä olen synnissä syntynyt,
        ja äitini on minut synnissä
        siittänyt."
        (Ps 51:7)

Siis Daavidin isä ja äiti,
        jotka eivät koskaan olleet
        mies ja vaimo,
        tekivät syntiä,
        kun siittivät Daavidin.

"Katso,
        olen synnissä syntynyt,
        ja äitini on minut synnissä
        alulle saattanut."
        (Ps 51:7) STLK

Kokonaisuutena
        tuo Psalmi 51 on tilitystä
        Daavidin vastaavasta synnistä,
        kun hän siitti lapsen Batseballe.

Eli tuon Psalmin aiheena
        on Daavidin lankeemus,
        jossa hän teki ensin huorin
        Batseban kanssa
        ja sitten vuodatti viattoman veren
        eli määräsi Batseban aviomiehen
        eturiviin eli paikkaan,
        jossa tämä varmasti saisi surmansa
        taistelussa,
        josta Daavid itse oli jäänyt pois.
        Ja sen tähden langennut haureuteen.
        Ellei peräti jäänyt pois sen tähden,
        että saisi langeta ihastuttavan
        naapurin naisen kanssa.

Tämä jälkimmäinen synti
        eli viattoman veren vuodattaminen
        tulee ilmi tuossa Psalmissa näin:

"Päästä minut veriveloista,
        Jumala,
        autuuteni Jumala,
        että kieleni riemuitsisi
        vanhurskaudestasi."
        (Ps 51:16) STLK

Tuossa jakeessa käytetty sana
        merkitsee nimenomaan
        veren vuodattamista
        (Strong's Concordance):

'blood
        (as that which when shed causes death)
        of man or an animal'

Psalmi 51
        ei siis missään tapauksessa
        puhu halaistua sanaa
        mistään perisynnistä,
        eikä tuota ilmaisua ole
        Raamatussa ollenkaan.

• "niinkuin
        yhden ihmisen kautta
        synti tuli maailmaan,
        ja synnin kautta kuolema,
        niin
        kuolema on tullut
        kaikkien ihmisten osaksi,
        koska kaikki
        ovat syntiä tehneet"
        (Room 5:12)

Synti tuli maailmaan
        yhden ihmisen kautta siten,
        että tämä teki syntiä
        eli nielaisi synnin hedelmän.

Ja niin / samalla tavalla / siten
        synti on tullut
        maailmasta kaikkiin,
        kun ovat syntiä tehneet.

Kun minä tein syntiä,
        synti tuli minuun.
        Ja minä kuolin (hengellisesti).

"Synti petti minut ja tappoi"
        (Room 7:11)

Ennen sitä
        minä olin
        elävä sielu.

Sen jälkeen
        minä olin
        kuollut sielu.

Ja siksi minun täytyi syntyä
        uudesti ylhäältä Hengestä.

Ja silloin minut
        palautettiin sellaiseksi
        kuin vauvat ja pienokaiset ovat.

"Totisesti minä sanon teille:
        ellette käänny
        ja tule lasten kaltaisiksi,
        ette pääse
        taivasten valtakuntaan."
        (Matt 18:3)

"Verily I say unto you,
        Except ye be converted,
        and become as little children,
        ye shall not enter
        into the kingdom of heaven."
        KJV

• Roomalaiskirjeen kolmas luku
        käsittelee sitä eroa,
        mikä on juutalaisten
        ja pakanoiden välillä.

"Mitä etuuksia on siis juutalaisilla,
        tai mitä hyötyä ympärileikkauksesta?"
        (Room 3:1)

Tähän kysymykseen saamme
        tuosta luvusta vastauksia.
        Emme vauvojen syntisyyteen.

"kaikki ovat poikenneet pois,
        kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet;
        ei ole ketään,
        joka tekee sitä,
        mikä hyvä on,
        ei yhden yhtäkään."
        (Room 3:12)

Olemme siis jossain vaiheessa
        poikenneet jostakin,
        ja niin emme enää tee sitä,
        mikä hyvää on.

Ja sitten Paavali sanoo,
        että mitä tällainen
        poispoikennut ihminen tekee:

"Heidän kurkkunsa on avoin hauta,
        kielellänsä he pettävät,
        kyykäärmeen myrkkyä on
        heidän huultensa alla;
        heidän suunsa on
        täynnä kirousta ja katkeruutta."
        (Room 3:13-14)

Eiväthän vauva edes osaa puhua.
        Ne hymyilevät kauniisti,
        tai itkevät, jos heillä on hätä.

"Heidän jalkansa
        ovat nopeat vuodattamaan verta,
        hävitys ja kurjuus
        on heidän teillänsä,
        ja rauhan tietä he eivät tunne."
        Ei ole Jumalan pelko
        heidän silmäinsä edessä."
        (Room 3:15-18)

Ei tämä sylivauvoja koske.
        Paavali vielä täsmentää,
        että hän puhuu laintunteville.
        Siis ihmisistä,
        jotka jo ovat perehtyneet
        Jumalan lakiin.

"Mutta me tiedämme,
        että kaiken,
        minkä laki sanoo,
        sen se puhuu lain alaisille,
        että jokainen suu tukittaisiin
        ja koko maailma
        tulisi syylliseksi Jumalan edessä;
        sentähden,
        ettei mikään liha
        tule hänen edessään vanhurskaaksi
        lain teoista;
        sillä lain kautta tulee synnin tunto."
        (Room 3:19-20)

• Roomalaiskirjeen
        luvussa 7
        synti petti ja tappoi.

Nyt synti asui meissä.
        Otti hallintavallan.

Meistä tuli synnin orjia.

Luvussa 8
        Paavali nostaa esiin
        Vapauttajan.

Hän tuli asumaan meihin
        Henkensä kautta,
        ja on nyt hallitsijamme.

Meistä tuli Kristuksen orjia.

"Mutta te ette ole lihan vallassa,
        vaan Hengen,
        jos kerran
        Jumalan Henki teissä asuu.
        Mutta jolla ei ole
        Kristuksen Henkeä,
        se ei ole hänen omansa."
        (Room 8:9)

• Jokainen tuomitaan tekojensa mukaan paitsi ne jotka uskovat Kristuksen.

• Anonyymi

Hyppäsit eri asiaan.

Syntiinlankeemus eli perisynti tapahtui paratiisissa. Se teki kaikista ihmisistä syntisiä heti Adamin sukuun sikiämisestä alkaen. Ihminen syntyy eroon Jumalasta. Ei kukaan synny suoraan sisälle Jumalan valtakuntaan.

Perisynnin saastuttama ihminen kuolee ja on kadotustuomion alainen, ei elä ikuisesti perisyntisenä.

Vasta kun Jumala kasteessa pesee synnit ja syntikiroukset pois Jeesuksen sovintokuoleman tähden ja liittää ihmisen Kristuksen ikuisesti elävän ylösnousmusruumiin jäseneksi ihmisestä tulee ikuisesti elävä sielu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyppäsit eri asiaan.

Syntiinlankeemus eli perisynti tapahtui paratiisissa. Se teki kaikista ihmisistä syntisiä heti Adamin sukuun sikiämisestä alkaen. Ihminen syntyy eroon Jumalasta. Ei kukaan synny suoraan sisälle Jumalan valtakuntaan.

Perisynnin saastuttama ihminen kuolee ja on kadotustuomion alainen, ei elä ikuisesti perisyntisenä.

Vasta kun Jumala kasteessa pesee synnit ja syntikiroukset pois Jeesuksen sovintokuoleman tähden ja liittää ihmisen Kristuksen ikuisesti elävän ylösnousmusruumiin jäseneksi ihmisestä tulee ikuisesti elävä sielu.

Perisynti eli syntiinlankeemus on kollektiivinen synti.

SE EI EDELLYTÄ IHMISEN HENKILÖKOHTAISTA TEKOSYNTIÄ.

Room. 5:12

Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman.
        Näin on kuolema saavuttanut KAIKKI ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä. [1. Moos. 2:17, 1. Moos. 3:6,19; Ps. 51:7]

• Anonyymi

Miksi valehtelet viimeisestä tuomiostakin? Se koskee kaikkia ihmisiä, niin hyviä kuin pahoja.
        Kukaan ei voi laistaa viimeistä tuomiota.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi valehtelet viimeisestä tuomiostakin? Se koskee kaikkia ihmisiä, niin hyviä kuin pahoja.
        Kukaan ei voi laistaa viimeistä tuomiota.

hellarit syytää pelkkiä valheita

"Mrhyvikset" ei joudu viimeiselle tuomiolle ollenkaan.
        -------------------------------------------------------------------------------------------
        MrHyvis
        2023-05-03 21:53:15
        Jokainen tuomitaan tekojensa mukaan paitsi ne jotka uskovat Kristuksen.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

• Anonyymi kirjoitti:

Hyppäsit eri asiaan.

Juu... mutta täytyy ymmärtää se ,että mikä on rangaistus synnistä adamille ja eevalle ja perisynti joka on meissä jokaisessa tämän tapahtuman takia.
        Se perisynti on kuin portti lihallisuuteen ja sitä kautta ns lihalliin himoihin.
        Tämän katkaisee Pyhyyden Henki ja uudesti syntyminen ylhäältä eli ottaa Kristus vastaan pelastajana.
        Silloin ihminen saa uuden Hengen ja voi samalla myös pärjätä syntiä vastaan jota tuo perisynti jäsenissämme tekee.
        Kunhan vaellamme Hengessä.

• Anonyymi kirjoitti:

hellarit syytää pelkkiä valheita

"Mrhyvikset" ei joudu viimeiselle tuomiolle ollenkaan.
        -------------------------------------------------------------------------------------------
        MrHyvis
        2023-05-03 21:53:15
        Jokainen tuomitaan tekojensa mukaan paitsi ne jotka uskovat Kristuksen.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Kannattaa lukea uudelleen tuo tuomio ja kenet TUOMITAAN lopussa.
        Tuomitaanko Kristitty ??Jeesuksen oma.
        Sana tutkinta käy paremmin.
        Raamatun teksti sanoo selvästi ,että kristitty Kristuksen oma on vapaa.
        Aivan siis selvä teksti raamatussa.

• Anonyymi kirjoitti:

Perisynti eli syntiinlankeemus on kollektiivinen synti.

SE EI EDELLYTÄ IHMISEN HENKILÖKOHTAISTA TEKOSYNTIÄ.

Room. 5:12

Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman.
        Näin on kuolema saavuttanut KAIKKI ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä. [1. Moos. 2:17, 1. Moos. 3:6,19; Ps. 51:7]

Niin on.Se on meissä kaikissa .Alun synnin takia.

• Anonyymi

1. Moos. 3:22

Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan. Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!"

Perisynti on kollektiivinen synti. Siitä tulevat kaikki osalliseksi heti sikiämisestä alkaen.

• Anonyymi

Helluntailaisuus on Amerikassa kehitetty uskonliike, ensimmäiset helluntailaiset eivät olleet kristittyjä, vaan slummien mustia miehiä, joiden kodin uskonto oli noituus ja henkien palvonta ja viha valkoista rotua kohtaan. He kantoivat orjiksi vietyjen esivanhempiensa Afrikan alkuasukkaiden perintöä, joka vahvistui vahvistumistaan uuden henkiliikkeen myötä.

Helluntailaisuudessa ollaan yhteydessä henkivaltoihin. Henkien erottajat ovat tienneet sen koko ajan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntailaisuus on Amerikassa kehitetty uskonliike, ensimmäiset helluntailaiset eivät olleet kristittyjä, vaan slummien mustia miehiä, joiden kodin uskonto oli noituus ja henkien palvonta ja viha valkoista rotua kohtaan. He kantoivat orjiksi vietyjen esivanhempiensa Afrikan alkuasukkaiden perintöä, joka vahvistui vahvistumistaan uuden henkiliikkeen myötä.

Helluntailaisuudessa ollaan yhteydessä henkivaltoihin. Henkien erottajat ovat tienneet sen koko ajan.

Missä ja kenen raamatussa on sanottu: Raamatun mukaan kaikkien ihmisten sielut tuli syntisiksi syntiinlankeemuksen vuoksi heti silloin.
        EI AINAKAAN JUMALAN SANASSA, VAAN SANA ILMOITTAA: Poika ei kanna isän syntivelkaa, eikä isä kanna pojan syntivelkaa. Vanhurskaan ylitse on tuleva hänen vanhurskautensa, ja jumalattoman ylitse on tuleva hänen jumalattomuutensa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Missä ja kenen raamatussa on sanottu: Raamatun mukaan kaikkien ihmisten sielut tuli syntisiksi syntiinlankeemuksen vuoksi heti silloin.
        EI AINAKAAN JUMALAN SANASSA, VAAN SANA ILMOITTAA: Poika ei kanna isän syntivelkaa, eikä isä kanna pojan syntivelkaa. Vanhurskaan ylitse on tuleva hänen vanhurskautensa, ja jumalattoman ylitse on tuleva hänen jumalattomuutensa.

Hesekiel ei puhu perisynnistä, mikä tapahtui paratiisissa. Perisynti koskee koko ihmiskuntaa, kaikki tuli perisynnistä osalliseksiksi. Perisynti on ero Jumalasta, hengellistä kuolemaa. Karkotusta pois Jumalan yhteydestä, sairauksia, erilaisia kirouksia kaikille ihmisille. Synnytyskivut naisille jne. Kuoleman ja katoavaisuuden alle joutumista, mikä koskee koko ihmiskuntaa. Koko luomakunta kärsii perisynnin kirouksista. Se on edelleen voimassa ja voi hyvin.

Helsekiel puhuu vanhempien syntivelan kantamisesta,mikä koskee omia perillisiä.

Kyllä poika kantaa isän syntivelkaa, koska kukaan ei pysty noudattamaan kaikkia Jumalan käksyjä.

Hes. 18:19

Ja vielä te kysytte: 'Minkätähden ei poika kanna isän syntivelkaa?' Kun poika on tehnyt oikeuden ja vanhurskauden, noudattanut KAIKKIA MINUN KÄSKYJÄNI ja tehnyt niitten mukaan, hän totisesti saa elää. Se sielu, joka syntiä tekee-sen on kuoltava.

Valit. 5:7

Meidän isämme ovat syntiä tehneet; heitä ei enää ole. Me kannamme heidän syntivelkaansa.

4. Moos. 14:18

'Herra on pitkämielinen ja suuri armossa, hän antaa anteeksi pahat teot ja rikokset, mutta ei jätä niitä rankaisematta, vaan kostaa isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen'.

3. Moos. 26:40

Silloin he tunnustavat syntivelkansa ja isiensä syntivelan, sen että ovat olleet minulle uskottomat ja käyneet minua vastaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hesekiel ei puhu perisynnistä, mikä tapahtui paratiisissa. Perisynti koskee koko ihmiskuntaa, kaikki tuli perisynnistä osalliseksiksi. Perisynti on ero Jumalasta, hengellistä kuolemaa. Karkotusta pois Jumalan yhteydestä, sairauksia, erilaisia kirouksia kaikille ihmisille. Synnytyskivut naisille jne. Kuoleman ja katoavaisuuden alle joutumista, mikä koskee koko ihmiskuntaa. Koko luomakunta kärsii perisynnin kirouksista. Se on edelleen voimassa ja voi hyvin.

Kyllä poika kantaa isän syntivelkaa, koska kukaan ei pysty noudattamaan kaikkia Jumalan käksyjä.

Ja vielä te kysytte: 'Minkätähden ei poika kanna isän syntivelkaa?' Kun poika on tehnyt oikeuden ja vanhurskauden, noudattanut KAIKKIA MINUN KÄSKYJÄNI ja tehnyt niitten mukaan, hän totisesti saa elää. Se sielu, joka syntiä tekee-sen on kuoltava.

Meidän isämme ovat syntiä tehneet; heitä ei enää ole. Me kannamme heidän syntivelkaansa.

'Herra on pitkämielinen ja suuri armossa, hän antaa anteeksi pahat teot ja rikokset, mutta ei jätä niitä rankaisematta, vaan kostaa isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen'.

Silloin he tunnustavat syntivelkansa ja isiensä syntivelan, sen että ovat olleet minulle uskottomat ja käyneet minua vastaan.

4. Moos. 16:27

Niin he lähtivät pois Koorahin, Daatanin ja Abiramin asumuksen ympäriltä. Mutta Daatan ja Abiram olivat tulleet ulos ja asettuneet majojensa ovelle vaimoinensa ja suurine ja pienine lapsinensa.

"Erottautukaa te tästä joukosta, niin minä tuokiossa heidät tuhoan".

Tuskin oli hän saanut kaiken tämän sanotuksi, niin maa halkesi heidän altansa
        ja maa avasi kitansa ja nielaisi heidät, heidän asuntonsa, kaiken Koorahin väen ja kaikki heidän tavaransa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

4. Moos. 16:27

Niin he lähtivät pois Koorahin, Daatanin ja Abiramin asumuksen ympäriltä. Mutta Daatan ja Abiram olivat tulleet ulos ja asettuneet majojensa ovelle vaimoinensa ja suurine ja pienine lapsinensa.

"Erottautukaa te tästä joukosta, niin minä tuokiossa heidät tuhoan".

Tuskin oli hän saanut kaiken tämän sanotuksi, niin maa halkesi heidän altansa
        ja maa avasi kitansa ja nielaisi heidät, heidän asuntonsa, kaiken Koorahin väen ja kaikki heidän tavaransa.

2. Sam. 12:13

Niin Daavid sanoi Naatanille: "Minä olen tehnyt syntiä Herraa vastaan". Naatan sanoi Daavidille: "Niin on myös Herra antanut sinun syntisi anteeksi; sinä et kuole.

2. Sam. 12:15

Sitten Naatan meni kotiinsa. Ja Herra löi lasta, jonka Uurian vaimo oli Daavidille synnyttänyt, niin että se sairastui vaikeasti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

2. Sam. 12:13

Niin Daavid sanoi Naatanille: "Minä olen tehnyt syntiä Herraa vastaan". Naatan sanoi Daavidille: "Niin on myös Herra antanut sinun syntisi anteeksi; sinä et kuole.

2. Sam. 12:15

Sitten Naatan meni kotiinsa. Ja Herra löi lasta, jonka Uurian vaimo oli Daavidille synnyttänyt, niin että se sairastui vaikeasti.

Älä usko helluntailaisen valheisiin.

Synnin palkka on kuolema.

Perisynti teki kaikista syntisiä heti Adamin sukuun sikiämisestä alkaen, sanoo sana.

Pieniä lapsiakin kuolee heti vaikka omat tekosynnit puuttuu.

1. Kor. 15:50

Mutta tämän minä sanon, veljet, ettei liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa, eikä katoavaisuus peri katoamattomuutta.

Raamatun mukaan vain Kristillisessä kasteessa ihmisestä tulee ikuisesti elävä sielu, koska Jumala liittää kasteessa ihmisen sielun Kristuksen ikuisesti elävään ylösnousemusruumiiseen eli taivaallisen seurakunnan jäseneksi.

Siksi Saatana ja sen lahkoapurit yrittävät estää lapsien kastamisen ikuisen elämän perillisiksi sisälle Jumalan valtakuntaan.

Raamatun mukana kun pakanoiden täysi luku on tullut sisälle Jumalan valtakuntaan, niin saatanan lahoapureineen ja u-kastajineen antikristukselle heitetään tuliseen järveen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Perisynti teki kaikista syntisiä heti Adamin sukuun sikiämisestä alkaen, sanoo sana.

Mutta tämän minä sanon, veljet, ettei liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa, eikä katoavaisuus peri katoamattomuutta.

Raamatun mukaan vain Kristillisessä kasteessa ihmisestä tulee ikuisesti elävä sielu, koska Jumala liittää kasteessa ihmisen sielun Kristuksen ikuisesti elävään ylösnousemusruumiiseen eli taivaallisen seurakunnan jäseneksi.

Siksi Saatana ja sen lahkoapurit yrittävät estää lapsien kastamisen ikuisen elämän perillisiksi sisälle Jumalan valtakuntaan.

Raamatun mukana kun pakanoiden täysi luku on tullut sisälle Jumalan valtakuntaan, niin saatanan lahoapureineen ja u-kastajineen antikristukselle heitetään tuliseen järveen.

"itse eivät mene sisälle ja sinne pääseviä he estävät"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et pysty kieltämään: Luterilaiset, ja sinut mukaan lukien, on kastettu isän ja pojan ja pyhän hengen nimeen, joka on luterilaisten käyttämä nimi saatanasta; luterilaisuuden kasteen armon alkajasta.

• Anonyymi

"Perisynnilläkö" ihminen puolustaa omaa pahuuttaan ja synnissä vaeltamistaan?

Eikös itsekukin ole vastuussa omasta pahuudestaan?

Vai onko ihminen vastuussa toisten tekemisistä, vaikka ei olisi niihin millään lailla oslallinen?

Raamattu ilmoittaa sen, että itsekunkin on käännyttävä pois pahuudestaan saadakseen siunauksen Jeesuksessa Kristuksessa.

19 Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,
        20 että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi hänet, joka on teille edeltämäärätty, Kristuksen Jeesuksen.
        ..
        26 Teille ensiksi Jumala on herättänyt Poikansa ja lähettänyt hänet siunaamaan teitä, kun käännytte itsekukin pois pahuudestanne."
        ( Apt 3)

Pahuudestaan pois kääntyminen ei ole kollektiivista, vaan kuten teksti osoittaa yksilöllistä,
        henkilökohtaista.

Jokainen itse valitsee syntielämän ja pahuudestaan pois kääntymisen väliltä.

Toki parannuksen tekeminen, pahuudestaan pois kääntyminen, voi koskea samanaikaisesti suurtakin ihmisjoukkoa, esim.

20 Heidän joukossaan oli kuitenkin muutamia kyprolaisia ja kyreneläisiä miehiä, jotka, tultuaan Antiokiaan, puhuivat kreikkalaisillekin ja julistivat evankeliumia Herrasta Jeesuksesta.
        21 Ja Herran käsi oli heidän kanssansa, ja suuri oli se joukko, joka uskoi ja kääntyi Herran puoleen.
        22 Ja sanoma heistä tuli Jerusalemin seurakunnan korviin, ja he lähettivät Barnabaan Antiokiaan.
        23 Ja kun hän saapui sinne ja näki Jumalan armon, niin hän iloitsi ja kehoitti kaikkia vakaalla sydämellä pysymään Herrassa. ( Apt 11)

Kuten tämä tekstikohta osoittaa, pelastuksen evankeliumi saarnattuna syntiemme tähden ristiinnaulitun Jeesuksen Kristuksen nimessä vaikutti sydänten kääntymyksen suuren määrän ihmisiä kohdalla.

Sydämen kääntymyksessä sydämen valtias vaihtui, paholainen sai lähteä ja Jumalan Henki tuli sydämen valtiaaksi ( minä seison ovella ja kolkutan ).

Kuten Barnabas sen näki ja kehoitti Herran puoleen kääntyneistä pysymään Herrassa.

He siis olivat nyt uskon kautta Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa.

Kysymys on siis henkilökohtaisesta asiasta, itsekutakin henkilökohtaisesti koskevasta valinnasta. Rakastatko synnin lyhytaikaista hekumaa, vaiko iankaikkisuuden kestävää iloa Herrassa, joka alkaa jo sydämen Valtiaan vaihtumisessa.

18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
        19 Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat.
        20 Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi.
        21 Mutta joka totuuden tekee, se tulee valkeuteen, että hänen tekonsa tulisivat julki, sillä ne ovat Jumalassa tehdyt." ( Joh 3)

Sydämen silmät, kuka saa olla sydämen valtias/Valtias.

avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.' ( Apt 26:18)

Millään "perisyntisyys" ajatuksella ei voi kukaan puolustaa syntielämäänsä.

Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Perisynnilläkö" ihminen puolustaa omaa pahuuttaan ja synnissä vaeltamistaan?

Eikös itsekukin ole vastuussa omasta pahuudestaan?

Vai onko ihminen vastuussa toisten tekemisistä, vaikka ei olisi niihin millään lailla oslallinen?

Raamattu ilmoittaa sen, että itsekunkin on käännyttävä pois pahuudestaan saadakseen siunauksen Jeesuksessa Kristuksessa.

19 Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,
        20 että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi hänet, joka on teille edeltämäärätty, Kristuksen Jeesuksen.
        ..
        26 Teille ensiksi Jumala on herättänyt Poikansa ja lähettänyt hänet siunaamaan teitä, kun käännytte itsekukin pois pahuudestanne."
        ( Apt 3)

Pahuudestaan pois kääntyminen ei ole kollektiivista, vaan kuten teksti osoittaa yksilöllistä,
        henkilökohtaista.

Jokainen itse valitsee syntielämän ja pahuudestaan pois kääntymisen väliltä.

Toki parannuksen tekeminen, pahuudestaan pois kääntyminen, voi koskea samanaikaisesti suurtakin ihmisjoukkoa, esim.

20 Heidän joukossaan oli kuitenkin muutamia kyprolaisia ja kyreneläisiä miehiä, jotka, tultuaan Antiokiaan, puhuivat kreikkalaisillekin ja julistivat evankeliumia Herrasta Jeesuksesta.
        21 Ja Herran käsi oli heidän kanssansa, ja suuri oli se joukko, joka uskoi ja kääntyi Herran puoleen.
        22 Ja sanoma heistä tuli Jerusalemin seurakunnan korviin, ja he lähettivät Barnabaan Antiokiaan.
        23 Ja kun hän saapui sinne ja näki Jumalan armon, niin hän iloitsi ja kehoitti kaikkia vakaalla sydämellä pysymään Herrassa. ( Apt 11)

Kuten tämä tekstikohta osoittaa, pelastuksen evankeliumi saarnattuna syntiemme tähden ristiinnaulitun Jeesuksen Kristuksen nimessä vaikutti sydänten kääntymyksen suuren määrän ihmisiä kohdalla.

Sydämen kääntymyksessä sydämen valtias vaihtui, paholainen sai lähteä ja Jumalan Henki tuli sydämen valtiaaksi ( minä seison ovella ja kolkutan ).

Kuten Barnabas sen näki ja kehoitti Herran puoleen kääntyneistä pysymään Herrassa.

He siis olivat nyt uskon kautta Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa.

Kysymys on siis henkilökohtaisesta asiasta, itsekutakin henkilökohtaisesti koskevasta valinnasta. Rakastatko synnin lyhytaikaista hekumaa, vaiko iankaikkisuuden kestävää iloa Herrassa, joka alkaa jo sydämen Valtiaan vaihtumisessa.

18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
        19 Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat.
        20 Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi.
        21 Mutta joka totuuden tekee, se tulee valkeuteen, että hänen tekonsa tulisivat julki, sillä ne ovat Jumalassa tehdyt." ( Joh 3)

Sydämen silmät, kuka saa olla sydämen valtias/Valtias.

avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.' ( Apt 26:18)

Millään "perisyntisyys" ajatuksella ei voi kukaan puolustaa syntielämäänsä.

Usko Toivonen

Helluntaisuus on Amerikassa perustettu harahoppine lahkouskonto. Mikä tuotiin Suomeen 1920-luvulla, kun eräs tunnettu miehimys perusti tänne 40 ensl. hell.seurakuntaa.

Helluntailaisten usko sitä käännyttämällä aikaasaatua tyhjänpäiväistä päänuskoa, joka ei pese syntejä pois eikä uudestisynnytä ihmistä vedestä ja Hengestä.

Siihen päälle pelkkä vesikaste on proselyyttikaste eli käännynnäiskaste.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamattu ei puhu perisynnistä, vaan sinä julkijumaton pilkkaaja ja kaiken vanhurskauden vihollinen kuolet omien syntiesi takia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et pysty kieltämään: Luterilaiset, ja sinut mukaan lukien, on kastettu isän ja pojan ja pyhän hengen nimeen, joka on luterilaisten käyttämä nimi saatanasta; luterilaisuuden kasteen armon alkajasta.

On teillä hellareilla julumamat opit, Krisitttyjen Jumalan on teille Saatana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On teillä hellareilla julumamat opit, Krisitttyjen Jumalan on teille Saatana.

Helluntailaiset kieltää koko perisynnin ja Jumalan kolminaisuuden ja Kristittyjen yhden kasteen oikean merkitykset: syntien anteeksisaamiseksi ja Pyhän Hengen lahjan samiseksi.

Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
        Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
        Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntailaiset kieltää koko perisynnin ja Jumalan kolminaisuuden ja Kristittyjen yhden kasteen oikean merkitykset: syntien anteeksisaamiseksi ja Pyhän Hengen lahjan samiseksi.

Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
        Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
        Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.

Luterilaisen jumala on tämän maailman ruhtinas ja saatana,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilaisen jumala on tämän maailman ruhtinas ja saatana,

Montako kertaa sinua on kaadettu selälleen lattialle?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Montako kertaa sinua on kaadettu selälleen lattialle?

Eikös ne toiset mennyt Ylivainion kaatojonoon useamman kerran illan aikana?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamattu ei puhu perisynnistä, vaan sinä julkijumaton pilkkaaja ja kaiken vanhurskauden vihollinen kuolet omien syntiesi takia.

Ilman perisyntiä ihminen eläisi ikuisesti, koska ihminen luotiin Jumalan kuvaksi. Perisynnissä se Jumalan kuva meni pahasti rikki.

" Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi."

Yhden ihmisen tottelemattomuuden teon seurauksena kaikista ihmisistä tuli syntisiä.

Kuoleehan niitä pieniä lapsiakin - ilman omia syntejä, perisynnin takia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntaisuus on Amerikassa perustettu harahoppine lahkouskonto. Mikä tuotiin Suomeen 1920-luvulla, kun eräs tunnettu miehimys perusti tänne 40 ensl. hell.seurakuntaa.

Helluntailaisten usko sitä käännyttämällä aikaasaatua tyhjänpäiväistä päänuskoa, joka ei pese syntejä pois eikä uudestisynnytä ihmistä vedestä ja Hengestä.

Siihen päälle pelkkä vesikaste on proselyyttikaste eli käännynnäiskaste.

Mikä oli kommenttisi tarkoitus?

Puolustatko syntielämää "perisynnin" varjolla?

Eikö nuo esilleotetut Raamatun kohdat koske sinua?
        Tai eivätkö ne koske mitään muuta, kuin helluntailasuutta.

Kuinka sinun oppisi mukaan ihminen pysyy Herrassa?

Eihän Raamattu lupaa sen olevan jokaisen ihmisen, kastetunkaan, kohdalla pysyvää.

Usko Toivonen

• Anonyymi

Helluntailaisten opin mukaan he ovat Jeesuksen kaltaisia täysin synnittömiä tähän maailmaan syntyessään. Eikä kaste eikä ehtoollinen ei liity mitenkään ihmisen syntiongelmaan heidän selityksiensä mukaan.

Jokainen käsittää, että Parhamin luomus helluntailaisuus ei ole tervettä kristinuskoa nähnytkään.

• Anonyymi

Jos kaste ja ehtoollinen eivät vaikuta ihmisen sydämen kääntymystä, niin eivät ne ratkaise syntiongelmaa.

Jos ihminen ehtoollisella käytyäänkin on vielä maailman ihminen, mitä se häntä hyödyttää?

Et voi palvella kahta herraa, maailman herraa ja Jumalaa.

24 Ei kukaan voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa. ( Matt 6)

Usko Toivonen

• Anonyymi

Jokainen käsittää kristinuskon harhaksi kun Ukrainassa kristityt tappavat toisiaan urakalla. Jopa Suomesta peruskristityt lähtevät tappamaan kristittyjä Ukrainaan . Eihän tämä ole tervettä.

• Anonyymi

Jokainen luterilainen on kastettu saatanan nimeen ja luovutettu Pahan omaksi. Isä ja poika ja pyhä henki ei ole Aabraham eikä Iisakin eikä Jaakobin Jumalan nimi. Jumalan nimi on Jeesus. Luterilaiset käyttävät jumalastaan, saatanasta nimeä isä ja poika ja pyhä henki.

• Anonyymi

Helluntailaisilla on ihan samat opit kuin käärmeellä:

1. Moos. 3:4

Niin kärme sanoi vaimolle: ei suinkaan pidä teidän kuolemalla kuoleman.

• Anonyymi

Room. 6:23 "Sillä kuolema on synnin palkka"

Kaiken ikäisiä kuolee, niin hyvät kuin pahat ja rumat kuolee, ei se katso ihmisen omia tekoja, eikä saavutuksia, sillä kaikki ovat perisynnin vuoksi kuolevaisia olentoja.

• Anonyymi

Käärmeen vallassa olevat eivät julista pelastuksen evankeliumia syntiemme tähden ristiinnaulistusta Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta.

1 Niinpä, kun minä tulin teidän tykönne, veljet, en tullut puheen tai viisauden loistolla teille Jumalan todistusta julistamaan.
        2 Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna.
        3 Ja ollessani teidän tykönänne minä olin heikkouden vallassa ja pelossa ja suuressa vavistuksessa,
        4 ja minun puheeni ja saarnani ei ollut kiehtovia viisauden sanoja, vaan Hengen ja voiman osoittamista,
        5 ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan. ( 1Kor 2)

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaiken ikäisiä kuolee, niin hyvät kuin pahat ja rumat kuolee, ei se katso ihmisen omia tekoja, eikä saavutuksia, sillä kaikki ovat perisynnin vuoksi kuolevaisia olentoja.

1. Moos. 3:22

Ja Herra Jumala sanoi: katso, Adam on ollut niin kuin yksi meistä, tietäen hyvän ja pahan; mutta nyt ettei hän ojentaisi kättänsä, ja ottaisi myös elämän puusta, söisi ja eläisi ijankaikkisesti:

"Yhden ihmisen tottelemattomuuden teon seurauksena kaikki ihmiset tulivat syntisiksi ja kuolevaisiksi olennoiksi."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Valehtelet päin silmiä ja ilman häpeää. Tässä tökerö valheesi: kaikki ovat perisynnin vuoksi kuolevaisia olentoja.
        Jumalan Sana, jonka olet polkenut jalkoihisi, todistaa sinut valhettelijaksi: synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet
        Pienet vauvatkin ovat tehneet pieniä, tahattomia syntejä. Omien syntien tähden jokaisen on kuoltava.
        kaikkien meidän pitää ilmestymän Kristuksen tuomioistuimen eteen, että kukin saisi sen mukaan, kuin hän ruumiissa ollessaan on tehnyt, joko hyvää tai pahaa.
        Ketään ei tuomia Aadamin tai isänisän syntien tähden, VAAN OMIN SYNTIEN vuoksi.
        kuin hän ruumiissa ollessaan on tehnyt,

• Anonyymi

Tämä foorumi on niin täynnä riivaajia, ettei kenenkään pitäisi täällä käydä, vaan karttaa kaikkea tähän uususkontoon liittyvää.

Ihan oman terveytensä ja sielunpelastuksensakin vuoksi.

• Anonyymi

Pestecostalimin perustajat oli huonomaineisia, osa miehimyksiä, maallikoita, vapaamuurareita, kukluxklaanin veljeskunnan tyyppejä, Afrikasta sinne Amerikkaan vietyjen poppamiesten perillisiä, ei ne mitään kristittyjä ollut, eikä kuulunut mihinkään kristilliseen seurakuntaan, kuten täällä sinisilmäisesti kuvitellaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pestecostalimin perustajat oli huonomaineisia, osa miehimyksiä, maallikoita, vapaamuurareita, kukluxklaanin veljeskunnan tyyppejä, Afrikasta sinne Amerikkaan vietyjen poppamiesten perillisiä, ei ne mitään kristittyjä ollut, eikä kuulunut mihinkään kristilliseen seurakuntaan, kuten täällä sinisilmäisesti kuvitellaan.

Foorumilla ilm. kirjoittelee monia, helluntailaisia romaneja.

Heidän "kulttuuriinsa" ilm. melko yleisesti kuuluu nk. "valkolaisten" kristittyjen vastainen pilkkaaminen, huutelu ja nimittely. Tästä on mm. netissä videoita.

• Anonyymi

Paha henki julistaa Jeesuksen nimeä ja tuntemusta ja viittaa usein Paavaliin.

Ap. t. 19:15 mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?

Ap. t. 16:17

Tyttö lähti Paavalin ja meidän muiden perään ja huusi: "Nämä miehet ovat Korkeimman Jumalan palvelijoita ja osoittavat teille pelastuksen tien!"

Mitäs muitakaan nämä on kuin helluntailaisia?

Matt.7
      22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

• Anonyymi

Eivätkö luterilaiset osaa lukea selvää suomen kielen tekstiä? Hänen, "joka antaa kullekin hänen tekojensa mukaan":
      niille, jotka hyvässä työssä kestävinä etsivät kirkkautta ja kunniaa ja katoamattomuutta, iankaikkisen elämän,
      mutta niiden osaksi, jotka ovat itsekkäitä eivätkä tottele totuutta, vaan tottelevat vääryyttä, tulee viha ja kiivastus.
      Ilmeisesti luterilaiset eivät lue Raamattua, vaan ainoastaan pappien selityksiä?

• Anonyymi

Perisynti,eli syntiinlakeemus koskee kaikkia ihmisiä, hengellinen kuolema,ero Jumalasta,karkotus pois paratiisista ja fyysinen kuolema, sairaudet, raskauskivut jne.
        on perisynnin aiheuttamia.

Ihmisen itse eläissään aiheuttamat rangaistukset ja tuomiot on eri asioita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Perisynti,eli syntiinlakeemus koskee kaikkia ihmisiä, hengellinen kuolema,ero Jumalasta,karkotus pois paratiisista ja fyysinen kuolema, sairaudet, raskauskivut jne.
        on perisynnin aiheuttamia.

Ihmisen itse eläissään aiheuttamat rangaistukset ja tuomiot on eri asioita.

Perisynti ei ole synonyymi syntii lankeemukselle. Kumpaan perisyntioppiin sinä muuten uskot?

• Anonyymi

Eikö sulla ole parempaa tekemistä kuin russuttaa siitä, mitä mieltä joku on niinkin ihmisten keksimästä asiasta kuin perisynti. Perisyntioppihan keksittiin 300-luvulla jKr. Jeesus ei tuntenut perisyntioppia.

• Anonyymi

Perisynti eli syntiinlankeemus on vanha asia, yhtä vanhan asia kuin Adamin ja Eevan syntiinlankeemus, karkotus paratiisista tänne maan päälle, hengellinen kuolema, ero Jumalasta, syntitaakka kaikille ihmisille, sairaudet,kuolema, katoavaisuus, synnytyskivut, otsasi hiessä pitää sinun leipäsi hankkiman, ne kaikki on perisynnin seurausta.

• Anonyymi

Perisynti on yhtä vanha asia kuin koko ihmiskunta.

Helluntailasten opit keksi Amerikkalainen Charles Fox Parham 1900-luvun alussa.

Mies vietiin vankilaan sodomiasta.

On siinä uskossankareita kyllikseen?

• Anonyymi

Helluntailaiset jättävät lapsensakin kastamattomaksi pakanoiksi, kuten Ambomaan pakanalapset, tähän maailmaan perisynnin siteisiin. Eivät ole kristittyjä, vaan pahan hengen vallassa olevia eksytettyjä sieluja.

2. Tim. 3:13

Kelvottomat ihmiset ja petkuttajat menevät pahuudessa yhä pitemmälle, eksyttäen muita ja eksyen itse.

• Anonyymi

Helluntailaisuus on antikristillinen henkimaailma, josta kannattaa pysyä erossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntailaisuus on antikristillinen henkimaailma, josta kannattaa pysyä erossa.

Monet kristitytkin jättää terveen kristinuskon taakseen ja vaihtaa sen henkimaailman touhuihin ja menee kaaatolahkoihin mukaan väkevämmän hengellisyyden houkuttelemana.

1. Tim. 4:1

Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.

• Anonyymi

Ps. 58:3

(58:4) Luopuneita ovat jumalattomat äidin kohdusta asti, eksyneitä valhettelijat hamasta äidin helmasta.

Luuk. 3:7

Niin hän sanoi kansalle, joka vaelsi hänen kastettavakseen: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on teitä neuvonut pakenemaan tulevaista vihaa?

Fariseukset menivät Johanneksen luokse saamaan sitä uskovien kastetta, mutta koska sellaista ei ole olemassakaan, on vain syntisten kaste, niin Johannes ei kastanut heitä ollenkaan, vaa kutsui heitä kyykäärmeitten sikiöiksi.
      Käärme kun kielsi koko perisynnin paratiisissa.

• Anonyymi

Ylpeys on kuolemansynti.
        Ylpeät itseään uskovina pitäneet fariseukset eivät nöyrtyneet katumuskasteelle ollenkaan, Johannes lähetti heidät synneissään takaisin lahkoihinsa.
        Helluntailaisissa on sama henki kuin fariseuksissa aikanaan.

Fariseus asettui paikalleen seisomaan ja rukoili itsekseen: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten ole sellainen kuin muut ihmiset, rosvot, huijarit, huorintekijät tai vaikkapa tuo publikaani.

Jeesus sanoi heille: "Ihmisten edessä te olette olevinanne hurskaita, mutta Jumala tuntee teidän sydämenne. Se, mikä on ihmisten silmissä arvokasta, on Jumalalle iljetys.

• Anonyymi

Luodessaan Luciferin ja ihmisen kaikkitietävän Herra Sebaotin täytyi tietää Luciferin muuttuvan vastustajakseen ja ihmisen lankeavan tämän houkutuksiin, mutta silti Hän teki näistä juuri sellaisia, epätäydellisiä. Ihmisen valinnanvapaus ei ole selitys, sillä Herra Sebaot tiesi jo ennen ensimmäisen ihmisen luomista jokaisen tulevan ihmisen ajatukset ja teot syntymästä kuolemaan asti, joten hänen näkökulmastaan ihmisellä ei ole vapautta valita.
      Miksi Herra Sebaot ei tehnyt Luciferista ja ihmisestä täydellisiä vaan vajavaiset?

• Anonyymi

Lucifer oli korkein luotu olento, taivaan ylienkeli, osasi kaikkia enkelien ja ihmisten kieliä, oli taivaan ylistyskuoron johtaja, korotti itsesä Jumalan veroiseksi.

Helluntailaiset korottavat samalla tavalla itsensä Jessuksen veroisiksi, vertaavat itseään Jeeukseen täysin synnittömiksi tähän maailmaan syntyessään, kasteelle ja ehtoolliselle mennessään ei puhuta ihmisen synnistä yhtään mitään.

Helluntailaisissa on Lusiferin henki sisällä.

Jos tunnet hurmostilassa kun makaat lahkon lattialla selälläsi sähkön tai lämmön läpivirtauksen tuntemuksia, niin ne ovat peräisin valon enkelistä eli saatanasta.

Luuk. 10:18

Jeesus sanoi heille: "Minä näin, kuinka Saatana sinkoutui taivaasta kuin salama."

2.Kor.11
        13 Semmoiset ovat vääriä apostoleja, petollisia työntekijöitä, he vain tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi. [Matt. 7:15,16; Ap. t. 15:24, Ap. t. 20:30; Gal. 2:4; Fil. 3:2]
        14 Eikä ihme, tekeytyyhän itse Saatanakin valon enkeliksi.
        15 Ei siis ole mitenkään merkillistä, että hänen palvelijansa esiintyvät Jumalan asian palvelijoina. He saavat tekojensa mukaisen lopu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lucifer oli korkein luotu olento, taivaan ylienkeli, osasi kaikkia enkelien ja ihmisten kieliä, oli taivaan ylistyskuoron johtaja, korotti itsesä Jumalan veroiseksi.

Helluntailaiset korottavat samalla tavalla itsensä Jessuksen veroisiksi, vertaavat itseään Jeeukseen täysin synnittömiksi tähän maailmaan syntyessään, kasteelle ja ehtoolliselle mennessään ei puhuta ihmisen synnistä yhtään mitään.

Helluntailaisissa on Lusiferin henki sisällä.

Jos tunnet hurmostilassa kun makaat lahkon lattialla selälläsi sähkön tai lämmön läpivirtauksen tuntemuksia, niin ne ovat peräisin valon enkelistä eli saatanasta.

Jeesus sanoi heille: "Minä näin, kuinka Saatana sinkoutui taivaasta kuin salama."

2.Kor.11
        13 Semmoiset ovat vääriä apostoleja, petollisia työntekijöitä, he vain tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi. [Matt. 7:15,16; Ap. t. 15:24, Ap. t. 20:30; Gal. 2:4; Fil. 3:2]
        14 Eikä ihme, tekeytyyhän itse Saatanakin valon enkeliksi.
        15 Ei siis ole mitenkään merkillistä, että hänen palvelijansa esiintyvät Jumalan asian palvelijoina. He saavat tekojensa mukaisen lopu

Jeesus sanoi heille: "Minä näin, kuinka Saatana sinkoutui taivaasta kuin salama.

Hän, Vastustaja, korottaa itsensä kaiken jumalana pidetyn yläpuolelle, asettuu itse istumaan Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus sanoi heille: "Minä näin, kuinka Saatana sinkoutui taivaasta kuin salama.

Hän, Vastustaja, korottaa itsensä kaiken jumalana pidetyn yläpuolelle, asettuu itse istumaan Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.

Helluntailaiset ovat korottaneet omat Pentecostalismin lahkonsa uusine oppeineen ja hurmoshenkineen perinteisten kristillisten kirkkokuntien yläpuollle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntailaiset ovat korottaneet omat Pentecostalismin lahkonsa uusine oppeineen ja hurmoshenkineen perinteisten kristillisten kirkkokuntien yläpuollle.

Jes. 57:4

Kenellä te iloanne pidätte? Kenelle avaatte suunne ammolleen ja kieltä pitkälle pistätte? Ettekö te ole rikoksen lapsia, valheen sikiöitä?

Matt. 3:7

Mutta nähdessään paljon fariseuksia ja saddukeuksia tulevan kasteelle hän sanoi heille: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa?

• Anonyymi

Sinä älä luule tietäväsi kun et tiedä

• Anonyymi

1. Moos. 3:19 " Sillä maasta sinä olet, ja maaksi pitää sinun jälleen tuleman."

Perisynti on voimissaan ja se koskee kaiken ikäisiä ihmisiä, sikiöstä alkaen aina valkohapsiseen vanhukseen asti.

• Anonyymi

Käärme väitti Jumalaa valehtelijaksi ja kielsi koko perisynnin.

Ap. t. 13:10 ja sanoi: "Voi sinua, joka olet kaikkea vilppiä ja kavaluutta täynnä, sinä perkeleen sikiö, kaiken vanhurskauden vihollinen, etkö lakkaa vääristelemästä Herran suoria teitä?

• Vastasyntynyt ihminen on kaikin puolin hyvä ja puhdas olento. Jos joku haluamalla haluaa olla syntinen jo sikiämisestään alkaen, se mahdollisuus hänelle suotakoon.

• Anonyymi

Raamatun mukaan ihminen koki hengellisen kuoleman ja joutui eroon Jumalasta eli tuli syntiseksi perisynnin seurauksena, eikä ole ikuisesti elävä olento sellaisenaan.

Maasta sitä olet tullut ja maaksi pitää sinun jälleen tuleman. Perisynti kirouksineen on edelleen voimassa. Yhden ihmisen tottelemattomuuden teko teki kaikista ihmisistä sytisiä eli erossa Jumalasta olevia, jotka syntyvät tähän maailmaan, ei kukaan synny suoraan Jumalan valtakuntaan Jeesuksen opetuslapseksi. Kastaa pitää, kuten Jeesus on käskyn antanut.

Jos maan päältä olisi löytynyt yksikin perisynnistä vapaa täysin puhdas, viaton ja synnitön ihminen uhrikaritsaksi niin ei tänne olisi Jeesuksen tarvinnut ihmisuhriksi tulla ollenkaan.

(58:4) Luopuneita ovat jumalattomat äidin kohdusta asti, eksyneitä valhettelijat hamasta äidin helmasta.

Job 15:14

Kuinka ihminen voisi olla puhdas, naisesta syntynyt nuhteeton?

Job 15:15

Eihän Jumala luota edes enkeleihinsä, taivaskaan ei ole hänen silmissään puhdas!

Job 25:4
        Kuinka naisesta syntynyt voisi olla puhdas?

Jeesuksen sovintoveri ja vesi kasteessa vasta tekee ihmisestä synnittömän ja puhtaan Jumala edessä.

Leeviläisten pappien 1 kk ja sitä vanhemmat pojatkin piti puhdistaa synnistä puhdistavalla vedellä, jotta heillä olisi ollut mitään asiaa mennä pappisisisiensä kanssa Jumalan läheisyyteen ja säilyä elävänä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatun mukaan ihminen koki hengellisen kuoleman ja joutui eroon Jumalasta eli tuli syntiseksi perisynnin seurauksena, eikä ole ikuisesti elävä olento sellaisenaan.

Maasta sitä olet tullut ja maaksi pitää sinun jälleen tuleman. Perisynti kirouksineen on edelleen voimassa. Yhden ihmisen tottelemattomuuden teko teki kaikista ihmisistä sytisiä eli erossa Jumalasta olevia, jotka syntyvät tähän maailmaan, ei kukaan synny suoraan Jumalan valtakuntaan Jeesuksen opetuslapseksi. Kastaa pitää, kuten Jeesus on käskyn antanut.

Jos maan päältä olisi löytynyt yksikin perisynnistä vapaa täysin puhdas, viaton ja synnitön ihminen uhrikaritsaksi niin ei tänne olisi Jeesuksen tarvinnut ihmisuhriksi tulla ollenkaan.

Job 15:14

Kuinka ihminen voisi olla puhdas, naisesta syntynyt nuhteeton?

Job 15:15

Eihän Jumala luota edes enkeleihinsä, taivaskaan ei ole hänen silmissään puhdas!

Job 25:4
        Kuinka naisesta syntynyt voisi olla puhdas?

Jeesuksen sovintoveri ja vesi kasteessa vasta tekee ihmisestä synnittömän ja puhtaan Jumala edessä.

Leeviläisten pappien 1 kk ja sitä vanhemmat pojatkin piti puhdistaa synnistä puhdistavalla vedellä, jotta heillä olisi ollut mitään asiaa mennä pappisisisiensä kanssa Jumalan läheisyyteen ja säilyä elävänä.

>> Leeviläisten pappien 1 kk ja sitä vanhemmat pojatkin piti puhdistaa <<

Tällä ei ole mitään tekemistä uuden liiton vesikasteen ja Pyhän Hengen sinetin kanssa.

• Anonyymi kirjoitti:

>> Leeviläisten pappien 1 kk ja sitä vanhemmat pojatkin piti puhdistaa <<

Tällä ei ole mitään tekemistä uuden liiton vesikasteen ja Pyhän Hengen sinetin kanssa.

>>> Jos maan päältä olisi löytynyt yksikin perisynnistä vapaa täysin puhdas, viaton ja synnitön ihminen uhrikaritsaksi niin ei tänne olisi Jeesuksen tarvinnut ihmisuhriksi tulla ollenkaan.

Kun ymmärtää, ettei mitään (Jeesuksen) uhrausta ole tapahtunut, ymmärtää myös sen, ettei perisyntiä ole olemassa.

• Anonyymi

>> Room.5:19 "Yhden ihmisen tottelemattomuus teki kaikista syntisiä." <<

Tämähän on vain osa totuudesta.
      Unohdit sen, että Raamatun mukaan Jeesus myös "sovitti koko maailman synnit".

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      55
      1172
    2. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      151
      1141
    3. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      60
      1075
    4. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      82
      956
    5. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      45
      874
    6. Nyt tiistain galluppi alkaa....

Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä
      Ikävä
      55
      818
    7. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      54
      770
    8. Miten aiot saada kaivattusi?

1) loukuttamalla 2) kidnappaamalla 3) huijaamalla 4) jokin muu, mikä?
      Ikävä
      54
      765
    9. KIIKKUSTUOLI

Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin
      80 plus
      71
      711
    10. Upea takamus

Sulla on nainen upea takamus.
      Ikävä
      32
      692
    Aihe